0.00 aikoihin olisi tarkoitus pukeltaa ulos jos olen nopea

Viisukuppila . Euroviisut-aiheinen uutis- ja keskustelusivusto
Minus Onella oli jotain vuonna (2015?) Kyproksen karsinnassa biisi, joka oli viisuaan parempi.
UFOPOLI kirjoitti: ↑09 Syys 2020, 21:29Lähetin kappaleeni kisaan viime yönä tasan 0.00.
Kello 0.04 sain vastauksen, että kappaleeni oli hyväksytty, ja että olin vieläpä ensimmäinen ilmoittautunut.
Tänään sitten 19.16 tulee tieto, että kertaalleen hyväksytty kappaleeni onkin annettu jollekulle toiselle.
Ymmärrän, että olemme Levyraadissa, jossa säännöt ovat villi länsi, mutta sentään sääntöjen keksiminen jälkikäteen ei voi olla kenenkään mielestä hyväksyttävää, eihän?
#worsthost
Juu, ei ollut.
Eikö se kerrottu vasta ilmoittautumisajan alettua?
Mielestäni näin siitä maininnan jo aiemminkin siinä toisessa ketjussa.
Hyvin ikävääUFOPOLI kirjoitti: ↑09 Syys 2020, 21:29Lähetin kappaleeni kisaan viime yönä tasan 0.00.
Kello 0.04 sain vastauksen, että kappaleeni oli hyväksytty, ja että olin vieläpä ensimmäinen ilmoittautunut.
Tänään sitten 19.16 tulee tieto, että kertaalleen hyväksytty kappaleeni onkin annettu jollekulle toiselle.
Ymmärrän, että olemme Levyraadissa, jossa säännöt ovat villi länsi, mutta sentään sääntöjen keksiminen jälkikäteen ei voi olla kenenkään mielestä hyväksyttävää, eihän?
#worsthost
No eihän kuulosta! Riittää kuunnella heidän viisuaccansa: Inisevä Kalomira, dramaattinen Maria Elena, mehevästi nuotin vierestä vetävä Demy. Ja sitten se pottusuu-Duska. (Tai sitten joku heistä ei ole acca.)
"Täysin mahdotonta" ihan varmasti
Tällä ei ole mitään tekemistä ongelman, tai minkään muunkaan mitä sanoin, kanssa.
Tälläkään ei ole mitään tekemistä minkään kanssa. Se, että säännöt ovat samat kaikille ja kaikkien tiedossa hyvissä ajoin, on vähintä mitä voi vaatia, jotta tässä koko hommassa olisi yhtään mitään mieltä.
En oikein tiedä mitä se on, vaicca joskus on väitetty, että olisin acan cecsijä (en myönnä). Joskus koetin haulla etsiä sitä caiccien accojen isoäitiä kuppilasta, onnistumatta. Mutta eläcöön ja ciecucoon nyt kumminkin, kun on joskus ilmoille päässyt.
Selasin ketjun läpi enkä löytänyt mainintaa. Ainoa semifinaalien "epätasa-arvoon" viittaava maininta on, että kakkossemiin ei voi osallistua ykkössemin artistilla (suora linkki viestiin). Siinäkään yhteydessä ei mainita, että ykkössemiin saman artistin myöhemmin ilmoittava syrjäyttäisi kakkossemin nopeamman ilmoittautujan.
Tämän raadin osalta toki myöhäistä, mutta onhan tähän ratkaisuja. Jos on useampi isäntä hyväksymässä biisejä, heillä voi olla pilvessä (esim. Google Drive) jaettu Excel-tiedosto, johon ilmoittautumiset kirjataan aikaleimoineen.
Niin. Tämä vastaa omaa suhtautumistapaani. En ole raatibiisieni suhteen omistushaluinen. Joissakin raadeissa olen suorastaan vitkastellut ilmoittautumisen kanssa siinä toivossa, että joku muu olisi jo vienyt ykkösvaihtoehtoni ja "pääsisin" ilmoittamaan jotakin muuta. Sehän takaisi, että raadissa on vähintään kaksi hyvää biiisiä.
Äyh, tämä on kyllä harmittavaa eikä tunnu oikeudenmukaiselta. Raati on muuten mennyt tosi kivasti, niin tämä heittää ikävän varjon. En itsekään huomannut mistään mainintaa tuosta ennen kuin tänään iltapäivällä. Jufo81 tosin mainitsi, että aiemmassa ketjussa oli jotain.. Pitänee tarkistaa, mutta ei kai sieltä joutuisi kaivamaan. Hm, kaivelin nyt, enkä löytänyt mainintaa tuosta etuajo-oikeudesta äänestysketjusta.UFOPOLI kirjoitti: ↑09 Syys 2020, 21:29Lähetin kappaleeni kisaan viime yönä tasan 0.00.
#worsthost
Njaa, no ei olisi tainnut olla. Lähettää vain toiselle, mitkä biisit ovat jo menneet ja mihin kellonaikaan.
Joo, mä ymmärsin lauseen "Artistirajoitusta ei ole, mutta 2.semifinaalin osallistujat eivät saa osallistua artistilla joka on jo nähty ensimmäisessä semissä." juuri noin kuin nyt tapahtui. Olisi toki ollut selkeämpää ja olisi vältytty tältä konfliktilta jos 2.semin ilmoittautuminen olisi avattu vasta nyt 1.semin kappaleiden julkaisun jälkeen.Timoteus kirjoitti: ↑09 Syys 2020, 22:06Selasin ketjun läpi enkä löytänyt mainintaa. Ainoa semifinaalien "epätasa-arvoon" viittaava maininta on, että kakkossemiin ei voi osallistua ykkössemin artistilla (suora linkki viestiin). Siinäkään yhteydessä ei mainita, että ykkössemiin saman artistin myöhemmin ilmoittava syrjäyttäisi kakkossemin nopeamman ilmoittautujan.
Pitäisin kokonaan vetäytymistä jotenkin reilumpana? (Joo en aio itse tehdä niin, vaikka kannatankin sitä, että säännöt ovat lukkoon lyödyt ja julki tuodut ennen ilmoittautumisajan alkua.)
Hmm, se on kyllä ehkä totta. Silloin ei esim. itse pääse hyötymään mahdollisesti finaaliin pääsystä (ei vaaraa mun raatihistorialla
Haa, tämä kuulostaakin hyvältä idealta. Peräti paremmalta kuin protestit, koska juuri siitä kappaleesta oli kyse.
Vaikka vetäytyisi tai jättäisi pisteyttämättä, niin voisi silti nauttia yhteisestä kuunteluhetkestä.Happy kirjoitti: ↑05 Syys 2020, 22:26Olen samaa mieltä tästä, koska nimenomaan tän raadin tarkoituksena on jakaa yhteinen kuunteluhetki kaikkien kesken, kommentointi ei tietenkään ole pakollista mutta ainakin minä hostaajana tulisin erittäin hyvälle mielelle mikäli moni sellaista täällä harrastaisi![]()