Levyraati 54 ❥ Huonoushulabaloo ❥ Pisteytys

Een speeldoos - foorumin omat levyraadit
Avatar
Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4520
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Levyraati 54 ❥ Huonoushulabaloo ❥ Pisteytys

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Teräsbekoni kirjoitti: 02 Loka 2020, 23:11 Penelopesta: Kyseessähän on siis Suomen Spotifyn historian pisimpään listaykkösenä pysynyt kappale. :tajuton: Ei se nyt ehkä mikään kaikkien aikojen surkein biisi ole, vaan todennäköisesti satunnaisotannalla Spotifyn New Music Fridaysta olisi löytynyt jokin vieläkin geneerisempi ja hengettömämpi rap- tai reggaeton-tekele (tai sitten olisin vaan voinut lähettää edellisen ennätyksen haltijan Despaciton), mutta kun tälle subjektiivisesti jo ihan tarpeeksi kehnolle kappaleelle sattui tupsahtamaan tuo objektiivisesti huono "live"taltiointi, en voinut vastustaa kiusausta lähettää sitä mukaan tähän raatiin. Kaiken kaikkiaan olen ihan s.aatanallisen kyllästynyt näihin mukasyvällisiin ostarien kasvatteihin, jotka kuulostavat kaikki ihan samalta ja piilottavat puuttuvan karismansa joidenkin nopeet.fi:n aurinkolasien alle. Myöskään kappaleen lyriikoista en tajua hölkäsen pöläystä: siis joo, loven haluamisen vielä ymmärrän, vaikka kyseessä onkin maailman kliseisin ilmaus, mutta miksi edes haluaisit paskaa? Mutta joo, hyh hyh sentään! Erästä YouTube-kommenttia lainatakseni: olen tullut virallisesti vanhaksi.
Sori mut tää oikeasti melkein kuulostaa jonkun vanhan ukon paasaukselta :rofl:

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33084
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 54 ❥ Huonoushulabaloo ❥ Pisteytys

Viesti Kirjoittaja Pete »

Zazpikaleak kirjoitti: 02 Loka 2020, 00:06 Erityinen maininta kappaleelle Tulivuori sisälläin, joka on aivan upea löytö ja olisi monessa raadissa saanut minulta täydet pisteet. <3 Olen kyllä hieman katkera, että se on lähetetty tällaiseen raatiin. Toivottavasti kuulemme valinnalle perusteluita kappaleen lähettäjältä. :peukku:
Mahtavaa, että tykkäsit! :tapu:
MIH96 kirjoitti: 02 Loka 2020, 22:45 39. 🇫🇮 Pete: Tulivuori sisälläin / Anneli Mattila
:uujee: tai siis :niinpa:

Olen osallistunut levyraateihin netissä noin 15 vuoden ajan enkä ole koskaan lähettänyt kappaletta, josta en itse pitäisi. Päätin pitää linjani ja etsiä huonoimman pitämäni kappaleen. :heh: Annelin biisissä on mainio melodia, mutta kaikki muu onkin sitten hanurista: tuotanto, sovitus ja erityisesti sanoitus! :puna: Kohokohta sanoituksessa on Annelin venyttämä Ville, joka kuulostaa viileeltä. Mattilan perheen laulajia kohtaan minulla ei sinänsä ole antipatioita. Annelilla ja erityisesti Annella on muutamia hyviä biisejä. :joojoo:

Onnea ankalle voitosta! :peukku:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: Levyraati 54 ❥ Huonoushulabaloo ❥ Pisteytys

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Valloittava juontaja <3 ja muutenkin kivaa panostusta UFOPOLIlta, mutta musiikkiraatina huonoushulabaloo ei kiinnostanut allekirjoittanutta. Tästä jäi samanlainen tunne kuin nolousraadista eli raatikokemus olisi voinut olla antoisempi, jos kaikki tulkitsisivat teeman samalla tavalla kuin minä. :heh: Yleensä teemojen vaihteleva tulkinta ei vaivaa itseäni, mutta valitettavasti aivoni eivät suostu ymmärtämään, miksi hauskuusarvoa sisältävät kappaleet olisivat noloja tai huonoja (toki JOSKUS ne voivat olla, mutta siis niin... ehkä joku tajuaa pointtini, jota en edes itse osaa sanallistaa... hauskuus on ihana asia ja sellaisenaan voittaa huonon ja nolon).

Mutta kaikki saivat tulkita teemaa, miten parhaaksi kokivat ja minun tulee vain hyväksyä se. :aivanmaassa: :enkeli:

Toivottavasit joskus tulee raati, joka on tarkoitettu hubailuille ja kainalopieruille. :surrur: (Ja toki sellaisia kappaleita voisi lähettää about joka raatiin. :joojoo: )

Voittajabiisi mokasi kestossa eli siinä oli jotain huonoa, joten ei pöllömpi kultapallilainen. Toivottavasti raatinumero 56 olisi mukavasti mieltä kihelvöivä eikä vanhusraadin tavoin pienen pelokkaan huokauksen aiheuttava. :heh:

Ja joo, itse sijoituin Cheekillä top-kahteenkymppiin - jee kai. Laiska kappalevalinta, mutta sellaisella mentiin ja se on sentään makuuni oikeasti huono eikä hihi-haha-huono. Huonoja biisejä oli itseasiassa hankala löytää. Vaihtoehtoja ei kertynyt monia, mutta mm. Janna Hurmerintaa ja (szigetin kappalettani koskevassa kommentissa mainitsemaa) Vesa-Matti Loiria oli tyrkyllä. Cheek & Edelmann on kuitenkin melko lyömätön valjakko, joten tartuin enempiä etsintähikiä valuttamatta siihen. Kummaltakin herralta löytyisi kappaleita, jotka voisin kuvitella lähettäväni raatiin hyvinä biiseinä, mutta Paremmassa miehessä tunnelma menee huti: kertosäe on väsyttävän painokas ja Cheekin egoilu murheille ei tahtoisi antaa korvissa tilaa.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Levyraati 54 ❥ Huonoushulabaloo ❥ Pisteytys

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Hanhis kirjoitti: 02 Loka 2020, 23:57 Tästä jäi samanlainen tunne kuin nolousraadista eli raatikokemus olisi voinut olla antoisempi, jos kaikki tulkitsisivat teeman samalla tavalla kuin minä. :heh: Yleensä teemojen vaihteleva tulkinta ei vaivaa itseäni, mutta valitettavasti aivoni eivät suostu ymmärtämään, miksi hauskuusarvoa sisältävät kappaleet olisivat noloja tai huonoja (toki JOSKUS ne voivat olla, mutta siis niin... ehkä joku tajuaa pointtini, jota en edes itse osaa sanallistaa... hauskuus on ihana asia ja sellaisenaan voittaa huonon ja nolon).
Juurikin näin. :joojoo:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11900
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 54 ❥ Huonoushulabaloo ❥ Pisteytys

Viesti Kirjoittaja sziget »

Viihdyttävä huonous voitti, iloitsen. Huonoin lastenlaulu Bart Simpsonin kesäloma sai lopussa vähän oikeutta. Otetaan suosittu piirroshahmo, ei tarvita ideaa, vitsiä tai edes kytkentää Simpsoneihin, lapsethan ovat idiootteja, niille kelpaa kaikki. :rofl: - Olin eri kannalla kuin esim. Rousku. Jos lapset pitävät karamelliväreistä ja söpöhöpö piirrosponeista, antaa pitää. Tuote vaikutti siistiltä lajissaan, en vain ole kohderyhmää. Inhopisteeni menivät Cheekille & Sampalle, itsensä liian vakavasti ottaville pelleille.
TomppaJr kirjoitti: 02 Loka 2020, 21:46 Pituus on tärkein osa sen huonoutta, ja se vyöryy yli kaikkien sen vähänkään positiivisten ansioiden.
Täysin täten. Kolmiminuuttisena menisi etnisestä erikoisuudesta kuten joiku tai jodlaus tai suomalainen tubehitti Ievan polkka. Loputtomuuden absurdius oikeuttaa huonoksi kokemisen, vaikka itse nautin joka minuutista. :p
Timoteus kirjoitti: 02 Loka 2020, 22:22 Henna Kalinaisen räpissä yritystä oli vain hieman enemmän kuin mikrofoniin pieraisussa.
Jos tyytyy pikkutuhnuun. Raikuvan megapierun tuottaminen on haaste, pitää miettiä treenit ja ruokavaliot ja venyttää peräpään suorituskyky äärimmilleen. (Timoteuksen kriteerien perusteella odotin jotain pisteitä Markukselle, eipä tullut. No ehkä se ei ollut hänestä epäonnistunut vaan juuri mitä NDW:n pitääkin olla.)
MIH96 kirjoitti: 02 Loka 2020, 20:14 pisteidenantajina olisi kunkin raati-isännän käyttämiä juontajia: akuankalla Kane Tanaka (117-vuotias vanhusraadin juontaja, joka on tiettävästi maailman vanhin elävä ihminen), granaattiompulla Ralph, Bekonilla Lee Lin Chin, Tompalla Conchita Worsthost, UFOPOLIlla huonosti täytetty karhu jne. Muille keksittäisiin sitten jotkut nimimerkkiin sopivat tyypit. :heh:
Anneli Saaristo. :kaunis:
Henry Saari. :cool:
Saarioisten maksalaatikko. :sekava:
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Levyraati 54 ❥ Huonoushulabaloo ❥ Pisteytys

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

sziget kirjoitti: 03 Loka 2020, 00:03 Raikuvan megapierun tuottaminen on haaste, pitää miettiä treenit ja ruokavaliot ja venyttää peräpään suorituskyky äärimmilleen.
Olen varmaan vain väsynyt, kun nauran täällä tälle virkkeelle. :rofl:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Levyraati 54 ❥ Huonoushulabaloo ❥ Pisteytys

Viesti Kirjoittaja Rousku »

sziget kirjoitti: 03 Loka 2020, 00:03 Olin eri kannalla kuin esim. Rousku. Jos lapset pitävät karamelliväreistä ja söpöhöpö piirrosponeista, antaa pitää. Tuote vaikutti siistiltä lajissaan, en vain ole kohderyhmää. Inhopisteeni menivät Cheekille & Sampalle, itsensä liian vakavasti ottaville pelleille.
En huomannut ajatella, että ponilaulun kohderyhmäksi pitäisi ajatella lapset. Enpä ole varma että hekään siitä pitävät. En sitä silti ollut heiltä kieltämässä. Pisteeni kertovat ihan vain omasta epämieltymyksestäni.

Kaikilla lauluillahan on joku kohderyhmä, myös Cheekillä & Sampalla. Sinä varmaan ei siihen kuulu, joten et voi sitä laulua arvostella.
Rise, angel, shine, love!

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12801
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 54 ❥ Huonoushulabaloo ❥ Pisteytys

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

CottonJoel sai pitkän, vanhusraadista asti kestäneen kuivan kautensa poikki top 10 -sijoitusten osalta ja ansaitusti. :tapu: Passenger of Shitin kuudes sija on myös hänen kautta aikain kolmanneksi paras tuloksensa normiraadeissa Sigur Rósin voiton ja SIAMÉSin pronssin jälkeen.

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11302
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: Levyraati 54 ❥ Huonoushulabaloo ❥ Pisteytys

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

Jufo81 kirjoitti: 02 Loka 2020, 23:40
Teräsbekoni kirjoitti: 02 Loka 2020, 23:11 Penelopesta: Kyseessähän on siis Suomen Spotifyn historian pisimpään listaykkösenä pysynyt kappale. :tajuton: Ei se nyt ehkä mikään kaikkien aikojen surkein biisi ole, vaan todennäköisesti satunnaisotannalla Spotifyn New Music Fridaysta olisi löytynyt jokin vieläkin geneerisempi ja hengettömämpi rap- tai reggaeton-tekele (tai sitten olisin vaan voinut lähettää edellisen ennätyksen haltijan Despaciton), mutta kun tälle subjektiivisesti jo ihan tarpeeksi kehnolle kappaleelle sattui tupsahtamaan tuo objektiivisesti huono "live"taltiointi, en voinut vastustaa kiusausta lähettää sitä mukaan tähän raatiin. Kaiken kaikkiaan olen ihan s.aatanallisen kyllästynyt näihin mukasyvällisiin ostarien kasvatteihin, jotka kuulostavat kaikki ihan samalta ja piilottavat puuttuvan karismansa joidenkin nopeet.fi:n aurinkolasien alle. Myöskään kappaleen lyriikoista en tajua hölkäsen pöläystä: siis joo, loven haluamisen vielä ymmärrän, vaikka kyseessä onkin maailman kliseisin ilmaus, mutta miksi edes haluaisit paskaa? Mutta joo, hyh hyh sentään! Erästä YouTube-kommenttia lainatakseni: olen tullut virallisesti vanhaksi.
Sori mut tää oikeasti melkein kuulostaa jonkun vanhan ukon paasaukselta :rofl:
Noni, tästä se lähtee. :heh: Kyllä se The Streetsin poitsu osasi silloin herran vuonna 2004 (raati 42) puhelaulaa niin paljon paremmin. :juhaukki:
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Zazpikaleak
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1331
Liittynyt: 21 Helmi 2019, 12:11

Re: Levyraati 54 ❥ Huonoushulabaloo ❥ Pisteytys

Viesti Kirjoittaja Zazpikaleak »

Pete kirjoitti: 02 Loka 2020, 23:44 Olen osallistunut levyraateihin netissä noin 15 vuoden ajan enkä ole koskaan lähettänyt kappaletta, josta en itse pitäisi. Päätin pitää linjani ja etsiä huonoimman pitämäni kappaleen. :heh: Annelin biisissä on mainio melodia, mutta kaikki muu onkin sitten hanurista: tuotanto, sovitus ja erityisesti sanoitus! :puna: Kohokohta sanoituksessa on Annelin venyttämä Ville, joka kuulostaa viileeltä. Mattilan perheen laulajia kohtaan minulla ei sinänsä ole antipatioita. Annelilla ja erityisesti Annella on muutamia hyviä biisejä. :joojoo:
Ahaa, nyt ymmärrän valintasi. Ihmettelinkin vielä lähettäjät nähtyäni, että ei kyllä kuulostanut ihan sellaiselta kappaleelta, jota vihaisit. Pakko minunkin tunnustaa, ettei biisi nyt mikään laadullinen mestariteos ole, mutta itse kyllä tykkäsin sanoituksesta. :heh:
Violins playing
Angels crying

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11900
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 54 ❥ Huonoushulabaloo ❥ Pisteytys

Viesti Kirjoittaja sziget »

Serbian eukon lisäksi kiistin jyrkimmin Jonna Geagean huonouden. Kappale kuvasi lapsettomuuden tuskaa luontevasti. Ei noista kumpikaan kärjessä hillunut, mutta Siskon lasten vanhoja vaatteita rikkoi sata pistettä. Kaikkea voi inhota eikä mistään kannata hämmästyä. Musamatkakuume-podcast lohdutti, 9/10 pistettä ja mielestään paras Jonnan neljästä viime singlestä (en tunne muita enkä Naikkari-fanikaan ole).
Hanhis kirjoitti: 02 Loka 2020, 23:57 Tästä jäi samanlainen tunne kuin nolousraadista eli raatikokemus olisi voinut olla antoisempi, jos kaikki tulkitsisivat teeman samalla tavalla kuin minä. :heh: Yleensä teemojen vaihteleva tulkinta ei vaivaa itseäni, mutta valitettavasti aivoni eivät suostu ymmärtämään, miksi hauskuusarvoa sisältävät kappaleet olisivat noloja tai huonoja
Huonous inspiroi suuresti, vaikka nolousraadissa jättäydyin ulppariksi. Ei huvittanut edes leikillään nolostella omia suosikkeja. Huonoudessa on monta ulottuvuutta, ja oli viisasta, ettei UFOPOLI yrittänyt holhota äänestäjiä. Annoin mielelläni pisteitä sekä hauskalle että epämieluisalle musiikille, kunhan ymmärsin, miksi jotkut tai monet pitävät sitä huonona. Voittajaksi kelpasi yhtä mielellään huono huono kuin hyvä huono kappale. Bart Simpsonin huonous ei vähene siitä, että se naurattaa minua. Rich Boyn huonous oli tahallista mutta silti huonoutta. Uranoid ei ehkä ollut huono mutta kiehtovan epämiellyttävä, jne.
Rousku kirjoitti: 03 Loka 2020, 00:14 En huomannut ajatella, että ponilaulun kohderyhmäksi pitäisi ajatella lapset. Enpä ole varma että hekään siitä pitävät. En sitä silti ollut heiltä kieltämässä. Pisteeni kertovat ihan vain omasta epämieltymyksestäni.
Tietysti. En kritisoinut epämieltymystäsi vaan pohdin, miksi oma lastenlaulujen rankingini oli erilainen. Imelä söpöily oli minulle enemmän yhdentekevää kuin epämieluisaa. Pisteeni olivat yleensä pluspisteitä antoisasta huonoudesta. Parempi mies lunasti pisteensä ärsyttävyydellään.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
antsa798
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5352
Liittynyt: 17 Helmi 2018, 10:58
Paikkakunta: Espoo

Re: Levyraati 54 ❥ Huonoushulabaloo ❥ Pisteytys

Viesti Kirjoittaja antsa798 »

Aih-oih
We're like fire and gasoline
Come and light it up with me
So high on adrenaline
You're my adrenalina

Avatar
UFOPOLI
Viestit: 16610
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraati 54 ❥ Huonoushulabaloo ❥ Pisteytys

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

ta1ja kirjoitti: 02 Loka 2020, 22:51 Kiitos kaikille huonouden ytimen tajunneille, etenkin huonouden asiantuntijalle, raatimestari Ufopolille <3
Night Timesta välittyy suuri tiedostamaton kökköys, minkä lisäksi se on subjektiivisesti epämiellyttävä :apuva:
GuoZu8 kirjoitti: 02 Loka 2020, 23:39
UFOPOLI kirjoitti: 02 Loka 2020, 21:46
Olen alkanut miettiä, onkohan sekin kenties omassa lajissaan ihan hyvä (mikä se laji sitten liekään). Pitäisi varmaan kysyä joltakulta kiinalaisen musiikkikulttuurin tuntijalta :miettii:
Täältä löytyy yksi. Kysele vaan UFOPOLI mitä vaan yksityisviesteissä.
Kommentoi ihmeessä täällä vaan kaikkien iloksi miten voittokappa asettuu kiinalaisen musiikin yleisempään kontekstiin, varmasti muitakin kuin minua kiinnostaa. Mitä tavallinen kiinalainen siitä mahtaisi ajatella, tai toisaalta kansanmusiikin tuntija?
Rousku kirjoitti: 03 Loka 2020, 00:14 En huomannut ajatella, että ponilaulun kohderyhmäksi pitäisi ajatella lapset.
Kyllähän aikuisetkin poneista pitävät, mutta tämä oli ainakin YouTuben asetusten mukaan suunnattu juurikin lapsille. Samoin kuin tokikin Laula kukko, johon itseni oli hieman hankala suhtautua, koska äitini lauloi sitä minulle kun olin pieni. Enkä yllättyisi vaikka edelleen jonain päivänä spontaanisti laulaisi :heh:
Hanhis kirjoitti: 02 Loka 2020, 23:57 Valloittava juontaja <3
:kaunis:, sanoo huonosti täytetty karhu.

Nevski
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2488
Liittynyt: 14 Maalis 2009, 15:32

Re: Levyraati 54 ❥ Huonoushulabaloo ❥ Pisteytys

Viesti Kirjoittaja Nevski »

Teräsbekoni kirjoitti: 02 Loka 2020, 23:11 Kaiken kaikkiaan olen ihan s.aatanallisen kyllästynyt näihin mukasyvällisiin ostarien kasvatteihin, jotka kuulostavat kaikki ihan samalta ja piilottavat puuttuvan karismansa joidenkin nopeet.fi:n aurinkolasien alle. Myöskään kappaleen lyriikoista en tajua hölkäsen pöläystä: siis joo, loven haluamisen vielä ymmärrän, vaikka kyseessä onkin maailman kliseisin ilmaus, mutta miksi edes haluaisit paskaa? Mutta joo, hyh hyh sentään! Erästä YouTube-kommenttia lainatakseni: olen tullut virallisesti vanhaksi.
Aamen. Voi niitä aikoja, kun Suomessa menestyi teinienkin keskuudessa hevi- ja rockmusiikki, räppisuhertaminen oli marginaalia...

Lökäpöksyiset, kajareita kantavat, tunkkaisen pöllyiset ostarilaiset ei ole minunkaan juttu. Helppo kelpaa nykyään ihmisille. Onko maku kadonnut kansalta. Vai aikako kultaa muistot?

Nevski
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2488
Liittynyt: 14 Maalis 2009, 15:32

Re: Levyraati 54 ❥ Huonoushulabaloo ❥ Pisteytys

Viesti Kirjoittaja Nevski »

Pete kirjoitti: 02 Loka 2020, 23:44

Olen osallistunut levyraateihin netissä noin 15 vuoden ajan enkä ole koskaan lähettänyt kappaletta, josta en itse pitäisi. Päätin pitää linjani ja etsiä huonoimman pitämäni kappaleen. :heh: Annelin biisissä on mainio melodia, mutta kaikki muu onkin sitten hanurista: tuotanto, sovitus ja erityisesti sanoitus! :puna: Kohokohta sanoituksessa on Annelin venyttämä Ville, joka kuulostaa viileeltä. Mattilan perheen laulajia kohtaan minulla ei sinänsä ole antipatioita. Annelilla ja erityisesti Annella on muutamia hyviä biisejä. :joojoo:

Onnea ankalle voitosta! :peukku:
No mitäs ihmettä, missäs kaikilla sivuilla ja forumeilla voi ja on voinut pelata levyraateja? Muutenkin kun tuntuu että on neljäkin foorumia missä pelataan, saatikka että jo jotkut pelanneet 15 vuoden ajan.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33084
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 54 ❥ Huonoushulabaloo ❥ Pisteytys

Viesti Kirjoittaja Pete »

Nevski kirjoitti: 03 Loka 2020, 08:53 No mitäs ihmettä, missäs kaikilla sivuilla ja forumeilla voi ja on voinut pelata levyraateja? Muutenkin kun tuntuu että on neljäkin foorumia missä pelataan, saatikka että jo jotkut pelanneet 15 vuoden ajan.
Yhteen aikaan (kenties vieläkin) jotkut viisufanit perustivat ihan oman verkkosivuston omaa raatiaan varten ja haalivat osallistujat viisukeskustelupalstoilta. Yksi raati oli esimerkiksi Itämeren maiden välinen. Ensimmäistä kertaa törmäsin nettiraatiin varmaan vuonna 2001 EuroBosnia-viisusivustolla, jossa kilpailtiin Real Player -tiedostoilla. :mrgreen: Silloin vain seurasin sitä sivusta.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
GuoZu8
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2353
Liittynyt: 25 Helmi 2019, 00:27
Paikkakunta: Alder danger

Re: Levyraati 54 ❥ Huonoushulabaloo ❥ Pisteytys

Viesti Kirjoittaja GuoZu8 »

antsa798 kirjoitti: 03 Loka 2020, 06:30Aih-oih
Onnittelut antsallekin! Kappaleesi oli tulosten perusteella levyraadin paras! :mrgreen:
🇫🇮👖🥚

Avatar
Erakkorapu
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 296
Liittynyt: 15 Joulu 2013, 11:57

Re: Levyraati 54 ❥ Huonoushulabaloo ❥ Pisteytys

Viesti Kirjoittaja Erakkorapu »

akuankka13 kirjoitti: 02 Loka 2020, 22:59 Raati oli mielestäni tasokas, ja teemaa toteutettiin varsin ansiokkaasti. Katkeransuloiset erityiskiitokset täytyy kuitenkin antaa Jufo81:lle – Ei tuo punainen on yksi epäironisesti vaikuttavimpia musiikkielämyksiä, joihin olen viime aikoina törmännyt. Harmi, että se sattui osumaan juuri tähän raatiin, jossa hyvyydestä palkitseminen ei ollut mahdollista.
Tähän on pakko itsekin yhtyä. Ei tuo punainen olisi aika monessa normiraadissa ollut top-3 kamaa joten kiitokset tästä löydöstä Jufo81:lle :heh: :peukku:

Lou Reedin & Metallican yhteisalbumin Lulu hauskuus on siinä, minkälaiselle kohdeyleisölle tuo aikanaan ilmestyi. Jos omaperäisenä taitelijana tunnettu Lou Reed olisi julkaissut tuotoksen omalla nimellään ja levyttänyt sen vain satunnaisten studiomuusikoiden kanssa, olisi se tuskin herättänyt kauheasti huomiota. Mies esimerkiksi julkaisi 70-luvulla albumillisen kitaran kiertoääntä, joten Lulu olisi varmaan nähty vain yhtenä erikoisena lukuna lisää miehen jo valmiiksi monitahoisessa tuotannossa. Kun mukana kuitenkin oli kenties maailman suurin metallibändi, oli levyn saama huomio huomattavasti suurempaa. Moni Metallican fani onkin varmasti kuunnellut erittäin suuri hämmennys kasvoillaan kun 70-vuotias, hieman krapulaiselta kuulostava Reed mumisee melko kokeellista runouttaan heidän lempibändinsä riffittelyn päälle. The View taisi olla levyn ensimmäinen (ja ainoa) single, ja valintaani vaikutti myös se, että toisen kertosäkeen I am the Table!-huudot ovat jääneet metallipiireissä elämään jonkinlaisena meeminä.

Avatar
Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4520
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Levyraati 54 ❥ Huonoushulabaloo ❥ Pisteytys

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Arvelin et jotkut saattais digata piisistäni kun ilmoitin sen raatiin mut en kyllä ois arvannu että se olis näin suosittu hipstereiden keskuudessa :shock: Nyt kyllä harmittaa että tuhlasin sen tähän raatiin :parku:

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36596
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraati 54 ❥ Huonoushulabaloo ❥ Pisteytys

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Joo, minultakin olisi tullut täydet melkeinpä missä tahansa kisassa Jufolle tuolla kapalla. Harkitsen jopa sen lähettämistä toisaalla. :heh:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4520
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Levyraati 54 ❥ Huonoushulabaloo ❥ Pisteytys

Viesti Kirjoittaja Jufo »

^ Lähetä ihmeessä ja kerro sit miten pärjäs :uujee:

Avatar
wigwam
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2922
Liittynyt: 27 Tammi 2006, 14:42
Paikkakunta: Kouvola

Re: Levyraati 54 ❥ Huonoushulabaloo ❥ Pisteytys

Viesti Kirjoittaja wigwam »

Multakin olisi tullut normiraadissa korkeat pisteet Jufon kappaleelle, kenties täydet. Harmi, että tässä raadissa sen käytit.

Avatar
inomu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2673
Liittynyt: 31 Joulu 2010, 01:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 54 ❥ Huonoushulabaloo ❥ Pisteytys

Viesti Kirjoittaja inomu »

wigwam kirjoitti: 02 Loka 2020, 22:37 Kiitokset vielä Tutti Fruttia ja Jorgosta rakastaneille ja inhonneille. :vonkaus: Ja erityiskiitos sille yhdelle, joka oli laittanut YouTubessa peukun ylös videolle. :rofl:
Ihanaa, että selvisi kenen seksikästä hönkäilyä oli tuossa remixissä :kaunis:

Omaa kappalettani en pidä erityisen huonona, mutta ihmisten kommentit ovat olleet yleensä inhoavia kappaleesta, joten lähetin sen sillä perusteella tähän kisaan. Kiitos Calinia rakastaneille ja inhonneille!
Toinen vaihtoehtoni tähän kisaan olisi ollut Arttu Wiskarin Tuntematon potilas.
Dancing to electropop like a robot from 1984

Avatar
Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4520
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Levyraati 54 ❥ Huonoushulabaloo ❥ Pisteytys

Viesti Kirjoittaja Jufo »

^ Tuntematonta potilasta muuten tarjottiin jo sotaraatiin mutta se ei läpäissyt sotaisuusseulaa. Wigwam vois olla hyvä ASMR-artisti :kaunis:

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11302
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: Levyraati 54 ❥ Huonoushulabaloo ❥ Pisteytys

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

inomu kirjoitti: 03 Loka 2020, 13:12 Toinen vaihtoehtoni tähän kisaan olisi ollut Arttu Wiskarin Tuntematon potilas.
Oih, tätä olisi ollut terapeuttista päästä muistamaan kunnon pistepotilla! :nohyi: Kamala populistinen biisi, jonka jokainen säe yrittää laskelmoidusti vedota suomalaisten tunteisiin. Biisin aihe sinänsä ihan hyvä, mutta onnistuneissa lyriikoissa ei tarvitsisi selittää kaikkea yksityiskohtaisesti auki. Tuollaista huonoutta olisin kuullut tässä raadissa enemmänkin.
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
Palikka
Siemailija
Siemailija
Viestit: 133
Liittynyt: 24 Kesä 2020, 11:32
Paikkakunta: Suomen Kaakonkulma

Re: Levyraati 54 ❥ Huonoushulabaloo ❥ Pisteytys

Viesti Kirjoittaja Palikka »

Kiitos muuten vielä omastani puolesta, tämä taitaa olla toistaiseksi paras sijoitus levyraadeissa. Jotain tämänkaltaista odotinkin. Sain kerrankin pisteitä aika tasaisesti monelta, yleensä olen saanut vain harvoilta korkeita pisteitä.
Epäkaupallisuus on toinen nimeni.

Avatar
Tegu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5509
Liittynyt: 08 Helmi 2019, 00:44

Re: Levyraati 54 ❥ Huonoushulabaloo ❥ Pisteytys

Viesti Kirjoittaja Tegu »

Tulipa taas näpyteltyä biisin lähettämisen aikoihin hieman tunnelmia:

Olin jotenkin ihan avuttomana tämän raadin kanssa, kun en millään meinannut keksiä mitään. Mielessä kävi kaikenlaisia ennestään tuttuja biisejä, mutta ne ehkä menisivät guilty pleasuresta. Tuli taas vaihteeksi fiilis, että voisi melkeinpä yhtä hyvin vetäytyä, mutta haluaisin kuitenkin pisteyttää vaikka sitten ulpparina ihan vaan kiinnostavan formaatin vuoksi.

Viimeisenä iltana sitten päätin lähteä etsimään edes jotain. Kuuntelin muutamaan kertaan jotain ennestään tuttuja biisejä, mutta ei niissä oikein ollut fiilistä lähettää.

Yritin hetken etsiä myös joitain vanhoja YleX:n Disko2000- ja DJ Orion ohjelmien mashuppeja ja muita, jotka olivat välillä vähän.. öö.. kyseenalaista tasoa. Kuuntelin muutamia satunnaisia vanhoista biisilistoista kaivamiani nimiä, mutta eivät ainakaan ne olleet niin kehnoja. Osan varmaan voisi laittaa normaaliin raatiinkin. En tosin kovin kauaa jaksanut yrittää etsiskellä, kun tuli toinen idea mieleen:

Nakkasin YouTuben hakukenttään taikasanan "speedcore".

Sitä lajia en edes kuuntele, kun se vähäkään määrä mitä olen kuullut ei oikein ole innostanut. Ehkä se ei siis menisi samalla tavalla guilty pleasureen kuin aiemmin mieleen tulleet kappaleet.

Eka hakutulos oli vain joku "Never stop speedcore" -joka ei vaikuttanut nimen perusteella niin kiinnostavalta eikä siinä ollut suorilta esittäjääkään, joten hyppäsin yli kuuntelematta. Toinen tulos oli joku parin tunnin miksaus, joka olisi tietty hassu valinta tähän raatiin, mutta nääh, seuraava. Sitten tulikin jo jotain, jossa oli ihan esittäjä ja nimi, joten klikkasin soimaan.

Vähän ehkä kökön (sori) PowerPoint-kalvon tyyppinen aloituskuva ei ainakaan haittaa tässä raadissa. Melodian alkaessa kummallinen ja vähän viimeistelemättömän kömpelön oloinen "tii. tii. tii. tii. tyy. tyy. tii. tyy." -saundi kiinnitti huomion. Ja vähän myöhemmin sitten.. wat. Biisi vain jatkui ja jatkui, ja yhtäkkiä alkavat ja loppuvat pörinät hämmensivät sen verran, että se alkoi jo naurattaa. Lisähauskuutta tarjosi katselukerrat, joita oli hämmentävästi melkein 1,3 miljoonaa.

Ajattelin speedcorea hakiessani vähän erityyppistä musiikkia, mutta tämä näköjään onkin jotain "extratonea". Enpä muista ikinä kuulleeni genrestä tai tällaista pärinää. Olikin hauska törmätä johonkin aiemmin tuntemattomaan erikoisuuteen. Kuuntelin perään pari speedcore-biisiä, mutta tällaisen jälkeen ne eivät enää hirveästi vakuuttaneet tämän raadin kannalta.

Kappale oli niin absurdi, että se muutti jotenkin omaa mielentilaani ehkä hieman kepeämmäksi. Ajattelin, että ei tätä raatia niin vakavasti kannata ottaa. Laittaa vaikka tän, ei ole mieltä lähteä ylitulkitsemaan teemaa ja lukkiutumaan sitä kautta täysin. Enkä oikeastaan hirveästi jaksanut enempää etsiskelläkään kappaletta.

Suunnilleen tässä vaiheessa aloitusviestiä uudelleen lukiessani oivalsin yhtäkkiä jotain: viestissä lausuttiin vain, että vihatuin laulu voittaa, eli eihän tässä edes pyydetty kappaletta, jota itse vihaisi!

Kuppilassa on sen verran monenlaista makua, että kappale varmaan saisi ihan normaalejakin pisteitä eikä jäisi nollille. :heh:

–––––

Heh, ketjua lukiessa jäi fiilis, että jotain pisteitä olisi tosiaan tullut normaalillakin pisteytyksellä. :mrgreen: Sellaisia tapauksia taisikin olla hieman liikaa, kun kappale ei ihan kärkeen yltänyt. Eipä siinä tosin mitään, tämä viides sijoitus tosiaan sivuaa aiempaa parasta sijoitustani, kuten MIH96 huomasi aiemmin. Kiitos siis kaikille, joita biisi kuvotti edes sen verran, että se ylsi pisteille! Kiitos ja myötätuntoa eiku toki myös kappaleesta pitäneille. :hali:

Olisipa hauskaa, jos kappale olisi saanut täydet pisteet (en tarkistanut) ja päässyt puntariykköseksi (ESC93 hoiti jo tämän :peukku: ). Pitääpä vielä lueskella ketju paremmin läpi, kun sitä ei ole tullut tehtyä. Tekisi mieli kommentoida vielä joitain biisejä, mutta just nyt ei jaksa. Tulosiltanakin oli sen verran hässäkää, että julkistusta tuli vilkuiltua lähinnä silloin tällöin. Jossain vaiheessa kappaleeni keikkuessa kärjen tuntumassa kävi mielessä, että taidan vielä sabotoida tulokseni akuankka13:n biisiä äänestämällä. No, marginaali oli lopulta selvä.

Jaa katsoin sittenkin pistetaulukon: Täysiä ei pisteitä ei tullut lainkaan, joten olipa huono kappalevalinta. :aivanmaassa: Erityiskiitos siis lähimmäksi päässeelle eli wigwamille. :tapu:

Avatar
akuankka13
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8842
Liittynyt: 10 Touko 2008, 13:08
Paikkakunta: Vanajan taka

Re: Levyraati 54 ❥ Huonoushulabaloo ❥ Pisteytys

Viesti Kirjoittaja akuankka13 »

Raato aukeaa tänään! Valmistautukaa hämmästymään.
Qaj.

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36596
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraati 54 ❥ Huonoushulabaloo ❥ Pisteytys

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

akuankka13 kirjoitti: 05 Loka 2020, 01:31 Raato aukeaa tänään! Valmistautukaa hämmästymään.
Onko se nyt se kuolleiden raato? :miettii:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4520
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Levyraati 54 ❥ Huonoushulabaloo ❥ Pisteytys

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Raato-sana enteilee vähän pahaa, toivottavasti se oli vain typo :heh: Olisi kyllä haastetta jos vaatimuksena on että artisti on biisin julkaisuhetkellä raato.

Vastaa Viestiin