Tietoturvallisuus

Ik heb zorgen - palautteet ja tiedotteet. Voit kirjoittaa tänne ilman rekisteröitymistä.
Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33139
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Tietoturvallisuus

Viesti Kirjoittaja Pete »

Instagram-tililleni oli viime yönä kirjauduttu Moskovasta käsin! :shock: En tiedä tarkemmin Instan tietoturva-asetuksista (onko kuviini päästy käsiksi), mutta toivon todella, ettei kuviani aleta käyttää joissakin valeprofiileissa. :niinpa:

Miten te yleisesti ottaen suhtaudutte tietoturva-asioihin?

Itse näen ne enenevissä määrin tärkeiksi, vaikka tunnuksien ja salasanojen muistaminen/kaivaminen välillä rasittavaa onkin.
Identiteettivarkauden kohteeksi joutumisen mahdollisuus huolettaa minua ajoittain kovastikin, kun on kuullut niistä kauhutarinoita. :apuva:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20441
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Tietoturvallisuus

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

^ Käytän salasanojen varastointipalvelua, niin niitä ei tarvitse muistaa koskaan itse. Kätevää on ollut. :joojoo:
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
teemuus
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 230
Liittynyt: 05 Syys 2014, 22:14

Re: Tietoturvallisuus

Viesti Kirjoittaja teemuus »

2-vaiheinen kirjautuminen kannattaa ottaa käyttöön kaikissa palveluissa, joissa sellaista on mahdollista käyttää. Toimii tähän tapaan: https://help.instagram.com/566810106808145

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33139
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tietoturvallisuus

Viesti Kirjoittaja Pete »

teemuus kirjoitti: 23 Loka 2020, 17:11 2-vaiheinen kirjautuminen kannattaa ottaa käyttöön kaikissa palveluissa, joissa sellaista on mahdollista käyttää.
Kiitos! :peukku: Otin heti käyttöön. (Ihmettelen, miksen ole ottanut aiemmin – monessa muussa palvelussa se on minulla käytössä.)
Riskinä seniorilaumat

Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4612
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Tietoturvallisuus

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Toi uutisissa ollut psykoterapiakeskus Vastaamon tietomurto ja potilastietojen varastaminen ja arkaluontoisten potilastietojen julkaisu netissä nimellä ja hetulla varustettuna on taas aika karu osoitus siitä miten tuollakin on tietoturva-asiat olleet retuperällä. Sekä käyttäjätunnus että salasana palvelimelle pääsyyn on kuulemma ollut 'root'. En itse kyllä asioisi tuollaisessa putiikissa jossa oletus-salasanalla kuka vaan pääsee arkaluontoisiin potilastietoihin käsiksi. Ja sääliksi käy niitä joiden potilaskertomuksia nyt julkaistaan tor-verkossa - niissä on tosiaan koko nimet ja hetutkin mukana.

Vastaa Viestiin