UMK21: yleiskeskustelu

Euroviisut 2021 Alankomaissa
Lukittu

Suosikkisi UMK21-kappaleista

Oskr – Lie
5
2%
Teflon Brothers x Pandora – I love you
34
16%
Danny – Sinä päivänä kun kaikki rakastaa mua
4
2%
Laura – Play
2
1%
Aksel – Hurt
13
6%
Blind Channel – Dark side
116
54%
Ilta – Kelle mä soitan
40
19%
 
Ääniä yhteensä: 214

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4903
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja toivo »

^ Kaikki ovat 2000-luvulla edustaneita. Miksi ei voisi olla vanhempaa edustajaa?

Jari Sillanpää ja Laura Voutilainen ovat muuten molemmat yrittäneet edustuksen jälkeen myös uudestaan viisuihin. Eli kiinnostusta löytyy lähteä uudestaan. Itse en haluaisi kyllä kumpaakaan edustajaksi.

Hanna Pakarinen voisi olla hyvä edustaja jollain paremmalla Rock-viisulla kuin Leave me alone. Voi kun olisikin Hanna mukana! :uujee:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8154
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja hra47 »

toivo kirjoitti: 21 Loka 2020, 13:52 Itse en haluaisi kyllä kumpaakaan edustajaksi.
Oikeat hitit on sen verran harvinainen luonnonvara, että jos on sellainen tarjottavana, mulle kelpaisi kuka tahansa edustajaksi.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42014
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Olisipa Krista mukana. Ei tarvitsisi kuulla häntä juontajana.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
son of the beach
Oliskos jäävesi välillä?
Oliskos jäävesi välillä?
Viestit: 90
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:40

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja son of the beach »

Nyt kun Yle on antanut luvan karsiutuneiden biisien vapaaseen käyttöön, eikö jokin luotettava taho voisi koota kaikki samalle soittolistalle joka julkaistaisiin hieman ennen Ylen viisujen alkua? Saataisiin hieman debattia onnistuneista valinnoista.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8154
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Jos tekijät haluavat biisinsä julkistaa. Voihan olla, että yrittävät samalla biisillä ensi vuonnakin...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33170
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja Pete »

Joona Nuutinen on ainakin lähettänyt biisin (en tiedä, tuliko valituksi):

Riskinä seniorilaumat

Avatar
sienimursu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2223
Liittynyt: 28 Huhti 2015, 21:42

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja sienimursu »

Hakijoiden joukossa oli mm. useita menneiden vuosien euroviisuedustajia, Emma-gaalassa palkittuja kestotähtiä, Suomen tämän hetken potentiaalisimpia musiikin vientitoivoja, Vain Elämässä nähtyjä artisteja, energisiä rock-bändejä sekä kriitikoiden ylistämiä vaihtoehtomusiikin kuumia nimiä. Lähetettyjen kappaleiden monipuolisuus näkyy myös lopullisessa seitsemän kappaleen kattauksessa, Hakanen hehkuttaa.
Kun valitsemassa on YLEX:n musiikkipäällikkö niin on pahaenteinen fiilis että vaihtoehtomusiikki on maksimissaan joku BEHM. Hankala uskoa että siellä mitään oikeasti radio/viisutäysosuma-tavarasta poikkeavaa.

"Monipuolisuus näkyy" tarkoittanee että biiseissä on hieman eri laulunaiheet ja jossain jopa kasarisynthit eikä modernit :eeek:
This is bread. I mean, heh, this is bread aaand like it's really good it's good bread. :joojoo:
- Viki Gabor, 2019

Avatar
ritsu89
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 758
Liittynyt: 16 Marras 2007, 22:19

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja ritsu89 »

Veikkaan, että Konsta Hietanen on mukana. On sen verran ollu nyt esillä joka paikassa.

Avatar
Yiorgos
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 309
Liittynyt: 25 Tammi 2013, 14:37
Paikkakunta: Κοτκα

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja Yiorgos »

hra47 kirjoitti: 20 Loka 2020, 13:59 Miksihän finalistien määrää on kasvatettu yhdellä? Mahtaiskohan Aksel Kankaanranta olla mukana "entisenä viisuedustajana" ja bonuspaikalla?
Huhtikuussa pohdiskelin tällaista:
Yiorgos kirjoitti: 04 Huhti 2020, 01:05 Mun mielestä vähiten huonoin vaihtoehto ensi vuodelle vois olla, että olisi finaalissa se normi 6 uutta karsinnan kautta valittua ehdokasta ja Aksel olisi sitten lisäksi uudelleen yrittämässä uudella biisillä. Joku oikeudenmukaisuus sentään pitää olla, kun tämän vuoden edustuspaikka meni alta ilman omaa syytä..
Χωρίς κανόνες! :suomi:

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33170
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja Pete »

Onkohan malli Sara Chafak hakenut mukaan? :miettii:

https://www.is.fi/musiikki/art-2000006696587.html
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Sagapo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4807
Liittynyt: 11 Marras 2003, 18:31
Viesti:

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja Sagapo »

Toivottavasti kuvio ei ole kuusi haastajaa + Aksel.

Toivon, että Aksel ei ole mukana, koska kilpailusta tulee silloin epäreilu. Monien mielestä voitto nimittäin "kuuluisi Akselille" sen vuoksi, mitä 2020 kävi.

Jos Aksel voittaa, jää ilmaan spekulaatio siitä, tuliko voitto sympatian vuoksi. Aksel ei siis voisi täysin iloita voitostaan, vaan siinä olisi hieman säälivoiton makua.

Jos taas Aksel ei voita, niin se puolestaan on aikamoinen nöyryytys sekin. Se on kuin nyrkkeilyottelun hävinnyt olisi palannut kehään saadakseen uudestaan köniinsä.

Toivon, että kappaleiden määrä on seitsemän siitä syystä, että tänä vuonna vain sattui olemaan juuri sen verran hyviä kappaleita. On hyvä, että finalistien määrää ei lyödä ennalta lukkoon, vaan mukaan kelpuutetaan niin monta kuin sen ansaitsee. Jonain vuonna se voi olla 12, toisena kuusi. Viime vuoden kaikki kuusi finalistia olivat mielestäni finaalipaikan arvoisia.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8154
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Sagapo kirjoitti: 23 Loka 2020, 13:08 Jos taas Aksel ei voita, niin se puolestaan on aikamoinen nöyryytys sekin. Se on kuin nyrkkeilyottelun hävinnyt olisi palannut kehään saadakseen uudestaan köniinsä.
Itse en näe asiaa ihan noin. Voittihan Aksel UMK:n. Jos taas viisufinaalia pitää sinä nyrkkeilymatsina, niin sinne asti ei edes päästy, vaan se peruttiin.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Nevski
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2488
Liittynyt: 14 Maalis 2009, 15:32

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja Nevski »

Veikkaan, että mukana ovat:

Aksel Kankaanranta
Erika Vikman
TVOF-kilpailija
TVOF-kilpailija
Vain elämää -artisti
Tuntematon artisti ("nouseva tähti")
Jokaisessa ohjelmassa pyörivä artisti (Konsta Hietanen) tai joku sometähti

+ Joillain näistä voi olla mukana feattaamaassa joku kuuluisahko henkilö.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ Erika muistaakseni sanoi, ettei lähde enää mukaan UMK:hon.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8154
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja hra47 »

No sanoihan Erika ehdoksi sen, että pitäisi olla tarpeeksi hyvä biisi, mikä kai on ehtona kellä tahansa artistilla.

Konsta Hietasen osallistumiseen en usko tällä hetkellä. Hänen nousunsa median huomioon osui samaan aikaan kuin UMK:n hakuaika. Vaikea uskoa, että olisivat osanneet ennakoida asiaa, sen verran puskista hänen suosionsa tuli.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Nevski
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2488
Liittynyt: 14 Maalis 2009, 15:32

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja Nevski »

Hakijoiden joukossa oli mm. useita menneiden vuosien euroviisuedustajia, Emma-gaalassa palkittuja kestotähtiä, Suomen tämän hetken potentiaalisimpia musiikin vientitoivoja, Vain Elämässä nähtyjä artisteja, energisiä rock-bändejä sekä kriitikoiden ylistämiä vaihtoehtomusiikin kuumia nimiä.
Niin, paljastuiko tässä kuuden artistin kuvailut?
1. Entinen euroviisuedustaja
2. Emma-gaalassa palkittu kestotähti
3. Suomen tämän hetken potentiaalisin musiikin vientitoivo
4. Vain elämää -artisti
5. Energinen rock-bändi
6. Vaihtoehtomusiikin kuuma nimi

+ 7. Aksel Kankaanranta

:mitenlie:

Avatar
Tegu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5594
Liittynyt: 08 Helmi 2019, 00:44

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja Tegu »

^ Ainakin Sagapo mainitsikin tuosta jotain jo edellisellä sivulla, mutta kuulostaa kieltämättä ihan uskottavalta.
Nevski kirjoitti: 23 Loka 2020, 15:34 + Joillain näistä voi olla mukana feattaamaassa joku kuuluisahko henkilö.
Tästä tuli heti mieleen muutaman vuoden takainen Günther-featti. :mrgreen:

Nevski
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2488
Liittynyt: 14 Maalis 2009, 15:32

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja Nevski »

hra47 kirjoitti: 23 Loka 2020, 16:00

Konsta Hietasen osallistumiseen en usko tällä hetkellä. Hänen nousunsa median huomioon osui samaan aikaan kuin UMK:n hakuaika. Vaikea uskoa, että olisivat osanneet ennakoida asiaa, sen verran puskista hänen suosionsa tuli.
Mutta hän aloitti Salkkareiden kuvaukset jo keväällä ja Tähdet Tähdet -kilpailijat varmaan oli jo kesällä sovittuna. Eli hän tiesi etukäteen, että mediassa tulee olemaan esillä syksyllä.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8154
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Suomi on täynnä julkisuuden henkilöitä joilla on jonkin verran näkyvyyttä mediassa (rivinäyttelijänä jossain kotimaisessa saippuasarjassa ja kilpailijana jossain kykykisassa). Konstan lopulta saama huomio yllätti varmasti kaikki. Eikä kyse ole pelkästään Konstan suunnitelmista, myös UMK:n esikarsintaraadin olisi pitänyt olla ajan hermolla.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Nevski
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2488
Liittynyt: 14 Maalis 2009, 15:32

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja Nevski »

Suomessa on tasan kaksi varsinaista saippuasarjaa, Salatut Elämät ja Rantabaari. Eipä niissä pahemmin muita laulajia ole. Eikä entisiä jalkapalloilijoita tai tenavatähtiä/lapsitähtiä... Näitä kaikkiahan Konsta on.

Miksi UMK:n raadin pitäisi edes olla ajan hermolla sen suhteen, onko jonkun kappaleen esittäjä tunnettu vai ei? Biiseistähän kai kyse on? Onhan tuonne livahtanut tuntemattomia artisteja ennenkin. Niiden rinnalla Konsta olisi joka tapauksessa tunnettu nimi. On tuas viäntämistä.

:tuuletus: Ole Konsta mukana, pliis.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8154
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Nevski kirjoitti: 23 Loka 2020, 20:07 Miksi UMK:n raadin pitäisi edes olla ajan hermolla sen suhteen, onko jonkun kappaleen esittäjä tunnettu vai ei? Biiseistähän kai kyse on?
Niin, sitä minäkin ihmettelen. Minä en ollut se, joka veti keskusteluun mukaan sen, että Konsta on ollut "joka ohjelmassa" ja julkisuudessa.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Nevski
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2488
Liittynyt: 14 Maalis 2009, 15:32

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja Nevski »

Okei. No, katsellaan ja kuunnellaan mitä tulevaisuus tuo meille.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33170
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja Pete »

Arvuutellaan, arvuutellaan (ja käytetään Googlea :heh: ).

Vanhat viisuedustajat
Norma Johnin Leena Tirronen eli duetto Lili ja Luna
Soft Enginen Topi Latukka
Hanna Pakarinen
(CatCat)
(Sonja Lumme)

Emma-gaalassa palkittu kestotähti
Mira Luoti
The Rasmus

Suomen tämän hetken yksi potentiaalisimmista vientitoivoista
Tomi Saario
Jesse Markin
View (Juuso Ruohonen)

Vain elämää -artisti
Ressu Redford

Energinen rock-bändi
Begravningsentreprenörerna
Wasted Eggs
Hullu elämä

Vaihtoehtomusiikin kuuma nimi
Louie Blue (oik. Alec Moborg)
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42014
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Begravningsentreprenörerna, haluan tuon! Ihan koska haluan kuulla, kuinka juontajat takeltelevat nimen kanssa! Ja sitten kun se valitaan edustajaksemme, miten vaikka se Wiwibloggsin britti, joka ei osaa ääntää mitään. (No niin, tallensin Googlella lisätietoa asiasta hakiessani linkin kirjanmerkeissäni kansioon "terveys". Ehkä ei ihan siinä pisteessä vielä olla?)

Sitten biisin nimi voisi olla jotain tosi lyhyttä, tyyliin Ön.

Ja sitten tietysti ruotsiksi, kun sillä kielellä laulavat ainakin sitä mitä nyt kuuntelen. Olisi jo aika kuulla viisuissa sitäkin kieltä pitkästä aikaa!
Rise, angel, shine, love!

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36866
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Minulla on vahvasti sellainen olo, että Jesse Markin on mukana. :peukku:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Puutarhuri
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1743
Liittynyt: 10 Helmi 2016, 15:23

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja Puutarhuri »

^ Tuli ihan samat fibat, kun avasin ja kuuntelin kaikki Peten linkit. Kiitos Pete, loistavaa taustaselvitystä! (Itse asiassa tuo Jesse Markinin näyte olisi ollut ihan valmis viisukappale ja Yle varmasti poimisi sen mukaan. Sopisi myös kevään blm- henkeen.)

Mutta kaikki nuo Peten ehdotukset olivat hyviä löytöjä ja potentiaalia olisi niissä kaikissa. Tässä ihan innostuu!

Entisistä viisuedustajista ajattelen, että sen on oltava joku joka sai aikoinaan viisumatkallaan huomiota ja viisufaneja omalle tyylilleen ja siitä kipinän uudelleen yrittämisestä. Eli Leena, Saara ja Krista nyt ainakin.

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2179
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

Saara Aalto ei ole mukana varmasti mutta jos Topi Latukka osallistuu hyvällä biisillä siinä olisi mukiinmenevä edustaja meille.

Avatar
TomBoi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2212
Liittynyt: 04 Marras 2016, 17:16
Paikkakunta: Vantaa

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja TomBoi »

Jesse Markinin on myös tarkoitus julkaista toinen albuminsa ensi keväänä, jolta on jo julkaistu ensimmäinen single Stars in Your Eyes . (Lähde: Rumba) :joojoo:

Markin oli myös eilen vieraana YleX:n Etusivu-ohjelmassa :miettii:
MKuvau!

Avatar
Taikahuilu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2046
Liittynyt: 27 Helmi 2018, 20:22

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja Taikahuilu »

Puutarhuri kirjoitti: 24 Loka 2020, 11:46 ^ Tuli ihan samat fibat, kun avasin ja kuuntelin kaikki Peten linkit. Kiitos Pete, loistavaa taustaselvitystä!
Tarkoitat kai vibat, ei fibat :mitvit:

Avatar
Taikahuilu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2046
Liittynyt: 27 Helmi 2018, 20:22

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja Taikahuilu »

Mä en innostunut mistään noista Peten ehdotuksista, mutta kumpa Aki Samuli olisi upean äänensä kanssa mukana menevällä biisillä niin avot :uujee:


Lukittu