Levyraatien yleiset säännöt

Een speeldoos - foorumin omat levyraadit
Nevski
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2488
Liittynyt: 14 Maalis 2009, 15:32

Re: Levyraatien yleiset säännöt

Viesti Kirjoittaja Nevski »

Eli tunteet pois ja ahneus ja kylmyys valloilleen? Selvä peli.

Keneltä se on pois, jos mahdollisuus raati-isännyyteen jaettaisiin mahdollisimman monelle? Mielestäni ei ainakaan heiltä, jotka jo ovat joskus houstanneet.

Avatar
jdjj22
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2960
Liittynyt: 29 Maalis 2014, 20:58

Re: Levyraatien yleiset säännöt

Viesti Kirjoittaja jdjj22 »

UFOPOLI kirjoitti: 25 Loka 2020, 10:07
jdjj22 kirjoitti: 25 Loka 2020, 01:05 Minusta sangen harvoin, aiemman historian perusteella, tapahtuva kädenojennus harvemmin tai ei ollenkaan voittaneiden suuntaan antaa raadeille inhimillisen säväyksen, jos näin yltiörunollinen ilmaisu sallitaan.
Olipa aika jännittävää tekstiä. Huomaa, että relevantit argumentit ovat loppuneet, kun täytyy yrittää vedota tunteisiin.
Nyt oli kyllä aika tarkoitushakuista lukemista, jos tarkoituksella tartutaan runolliseksi myöntämääni termiin. Sanoin myös että "Enemmän eri hosteja, enemmän hyvää mieltä, ahkeruus palkitaan, mahdollisesti tuoreita ideoita jne." ja nuo kyllä ovat mielestäni enemmän järkeen perustuvia argumentteja eli kannattaisi lukea koko viesti. Tai sitten päätit vain olla ilkeä ihan silkasta häijyydestä, kun yritin olla pehmeä ja kertoa miltä tämä prosessi tuntuu. Sillä tunteitahan tässä myös on pelissä. Aiempi systeemi oli reilu. Reilu on adjektiivi, siltä löytyy vertailumuotoja. Reilu-reilumpi-reiluin. Minusta oma top5 ehdotukseni on hivenen reilumpi kuin aiempi, moraaliselta kannalta, vaikka varmasti joskus toiseksi sijoittunutta ikivoittajaa voikin harmittaa, kun joku muu hyvin sijoittunut pääsisi hostaamaan.

Tätä ei voi sanoa kuulostamatta ad hominemilta, mutta eipä se aiempi yhteishostauskaan ihan oikein mennyt jos sitä voittamisen oikeutusta ajatellaan ja sääntöpykälien pilkuntarkkaa noudattamista. Mutta ilmeisesti meitä vähemmän menestyneitä saa kyykyttää, nälviä ja näkemyksiämme väheksyä, ei pienintäkään kädenojennusta asiassa (oheisraatien tarjoaminen on yhtä tyhjän kanssa ja lähinnä sylkeminen kasvoille tyyliin "kunhan jotain saatte"), jonka suhteellinen merkitys koskee n.10-15% raadeista ja joka lisäisi raatien diversiteettiä edes näennäisesti. Mutta ei, mitään ei pidä muuttaa. Vain voittajat elävät ja noin pois päin, tunteellinen ynnä oikeudenmukainen puhe on turhaa lätinää ja minä varmaan sitten väärässä oleva idiootti, joka haluaisi antaa pienen porkkanan myös vuosia mukana kiertäneille. Et osaa kyllä yhtään eläytyä toisen asemaan. Tosin en minäkään oikein sinun etten ole yhtään sinua parempi :eiei:
Pieni ripaus örgyn pörgöniä parantaa viisua kuin viisua - Terveisiä kielipuolueesta :kaunis:
Kaikesta pitäisi olla jotain mieltä ja jos et ole, olet kuukauden joka toinen lauantai Putinin tukija,
joka syö makkarakeittoa suoraan saappaasta.

Nevski
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2488
Liittynyt: 14 Maalis 2009, 15:32

Re: Levyraatien yleiset säännöt

Viesti Kirjoittaja Nevski »

jdjj22 kirjoitti: 25 Loka 2020, 10:50

Mutta ilmeisesti meitä vähemmän menestyneitä saa kyykyttää, nälviä ja näkemyksiämme väheksyä, ei pienintäkään kädenojennusta asiassa (oheisraatien tarjoaminen on yhtä tyhjän kanssa ja lähinnä sylkeminen kasvoille tyyliin "kunhan jotain saatte"), jonka suhteellinen merkitys koskee n.10-15% raadeista ja joka lisäisi raatien diversiteettiä edes näennäisesti. Mutta ei, mitään ei pidä muuttaa. Vain voittajat elävät ja noin pois päin, tunteellinen ynnä oikeudenmukainen puhe on turhaa lätinää ja minä varmaan sitten väärässä oleva idiootti, joka haluaisi antaa pienen porkkanan myös vuosia mukana kiertäneille. Et osaa kyllä yhtään eläytyä toisen asemaan. Tosin en minäkään oikein sinun etten ole yhtään sinua parempi :eiei:
Hyvin kiteytetty.

Avatar
UFOPOLI
Viestit: 16610
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraatien yleiset säännöt

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

jdjj22 kirjoitti: 25 Loka 2020, 10:50 Nyt oli kyllä aika tarkoitushakuista lukemista, jos tarkoituksella tartutaan runolliseksi myöntämääni termiin.
Viittasin kyllä koko vuodatukseesi. Lainasin vain yhden kohdan selkeyden vuoksi, ja valitsin juuri tuon sen takia, että siinä kommentoit itse tyyliäsi.
jdjj22 kirjoitti: 25 Loka 2020, 10:50Tätä ei voi sanoa kuulostamatta ad hominemilta, mutta eipä se aiempi yhteishostauskaan ihan oikein mennyt jos sitä voittamisen oikeutusta ajatellaan ja sääntöpykälien pilkuntarkkaa noudattamista.
Kerro toki mitä sääntöä siinä rikottiin.
jdjj22 kirjoitti: 25 Loka 2020, 10:50Vain voittajat elävät ja noin pois päin, tunteellinen ynnä oikeudenmukainen puhe on turhaa lätinää ja minä varmaan sitten väärässä oleva idiootti, joka haluaisi antaa pienen porkkanan myös vuosia mukana kiertäneille.
Jos olet mukana vain "porkkanoiden" takia, kilpailu lienee väärä paikka.
jdjj22 kirjoitti: 25 Loka 2020, 10:50Et osaa kyllä yhtään eläytyä toisen asemaan.
Jos niin sanot :)

Avatar
Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4519
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Levyraatien yleiset säännöt

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Alkaa näyttää jo siltä, että kaikki olennaiset argumentit on esitetty puolin ja toisin ja nyt samoja argumentteja vain toistellaan. Eli olisiko jo aika laittaa äänestys pystyyn. Vaihtoehdot voisivat olla

1) Nykyinen tapa, jossa voittajan kieltäytyessä hostausta tarjotaan järjestyksessä ensin hopealle ja siitä alaspäin järjestyksessä kunnes joku on halukas järjestämään raadin (mm. Hazard)
2) Voittajan kieltäytyessä hostausta tarjotaan sijoilla 2-5 sille, jolla on eniten raatikertoja edellisestä hostauksesta (mm. jdjj22)
3) Voittaja kieltäytyessään luovuttaa hostauksen haluamalleen nimimerkille, suositus olisi valita tapojen 1) tai 2) väliltä (mm. Hanhis)
4) Kussakin raadissa hosti päättää raadin avausviestissä hostauksen määräytymisen tavan, pääasiassa tapojen 1) - 3) väliltä (mm. BronZe)
Viimeksi muokannut Jufo, 25 Loka 2020, 11:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Levyraatien yleiset säännöt

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Mä oon suuremmin pudonnut kelkasta jo pari sivua sitten, mut että osaa olla draamanhakuista porukkaa taas liikkeellä. :draamaa: :roll:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36595
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraatien yleiset säännöt

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Öääää, olen ollut muutaman päivän Turussa rentoutumassa, ja sillä välin tämä ketju on näköjään räjähtänyt viesteistä... :niinpa:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Levyraatien yleiset säännöt

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ Sinne meni sitten ne rentoutumisen vaikutukset kankkulan kaivoon. :heh:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
jdjj22
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2960
Liittynyt: 29 Maalis 2014, 20:58

Re: Levyraatien yleiset säännöt

Viesti Kirjoittaja jdjj22 »

UFOPOLI kirjoitti: 25 Loka 2020, 11:44
jdjj22 kirjoitti: 25 Loka 2020, 10:50 Nyt oli kyllä aika tarkoitushakuista lukemista, jos tarkoituksella tartutaan runolliseksi myöntämääni termiin.
Viittasin kyllä koko vuodatukseesi. Lainasin vain yhden kohdan selkeyden vuoksi, ja valitsin juuri tuon sen takia, että siinä kommentoit itse tyyliäsi.
jdjj22 kirjoitti: 25 Loka 2020, 10:50Tätä ei voi sanoa kuulostamatta ad hominemilta, mutta eipä se aiempi yhteishostauskaan ihan oikein mennyt jos sitä voittamisen oikeutusta ajatellaan ja sääntöpykälien pilkuntarkkaa noudattamista.
Kerro toki mitä sääntöä siinä rikottiin.
jdjj22 kirjoitti: 25 Loka 2020, 10:50Vain voittajat elävät ja noin pois päin, tunteellinen ynnä oikeudenmukainen puhe on turhaa lätinää ja minä varmaan sitten väärässä oleva idiootti, joka haluaisi antaa pienen porkkanan myös vuosia mukana kiertäneille.
Jos olet mukana vain "porkkanoiden" takia, kilpailu lienee väärä paikka.
jdjj22 kirjoitti: 25 Loka 2020, 10:50Et osaa kyllä yhtään eläytyä toisen asemaan.
Jos niin sanot :)
1. Niin entäs ne asia-argumentit siinä? Hienosti kierretty peruna jälleen, jos asiallista keskustelua kerran halutaan.
2. Jos isännyyksiä ei jaeta sympatiapisteillä tms. vaan pelkällä logiikalla ts. nykysysteemi, miksi suostuit moiseen? Eikö se ole vähän ristiriitaista tähän keskusteluun suhteutettuna? Yksittäistä sääntöpykälää tuskin rikottiin, siinä olen väärässä, mutta tahaton "piiri pieni pyörii" vaikutelma siitä minulle jäi. Pitäisi itse tehdä kuten puhuu eikä ottaa isännyyksiä nykyistä vakiokäytäntöä vastaan, josta ei halua luopua.
3. En ole täällä porkkanoiden takia. Ajan ei-voittaneen enemmistön yhteistä pientä hyötyä. Saatan kyllä itsekin hyötyä mahdollisesta muutoksesta sitä en kiellä. Ajattelen kuitenkin yhteistä hyvää.
4. Et liene tosissani yrittänyt ajatella miltä ns. luuserit kokevat mahdollisen sääntömuutoksen. Tai ainakaan riveistäsi ei voi minkäänlaista sympatisointia lukea. Ystävällinen sana ei satuttane ketään :hali:

Kun saan selkeän vastauksen seuraavaan, lupaan lopettaa ahdistelusi ystäväni <3 Mikä ehdottamassani top 5 mallissa on niin kauheaa? Jos ajatellaan pelkästään logiikalla on väärin, että toiseksi sijoittunut multivoittaja ei välttämättä hostaakaan, vaan 40 kertaa voitotta osallistunut viidenneksi sijoittunut saa oikeuden. Tätä en kiellä. Kyseessä on arvovalinta. Annetaanko arvoa sitkeälle osallistumiselle, diversiteetille ja selkeydelle. Ehdotukseni on erittäin selkeä, virheen mahdollisuutta ei ole. Toki se saattaa olla joltain pois (ts. hyvin menestyneet, mutta teille tulee useammin uusia tilaisuuksia voittaa suoraan), mutta nähdäkseni useammat saavat siinä jotain tilalle. Onko se väärin? Rikkooko pieni siimanlisäys koko vavan? Haluan oikeasti ymmärtää tarkoitusperäsi! Logiikka toimii kyllä, mutta kai monimuotoisuudella ja ahkeruudellakin arvonsa on?
Pieni ripaus örgyn pörgöniä parantaa viisua kuin viisua - Terveisiä kielipuolueesta :kaunis:
Kaikesta pitäisi olla jotain mieltä ja jos et ole, olet kuukauden joka toinen lauantai Putinin tukija,
joka syö makkarakeittoa suoraan saappaasta.

Nevski
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2488
Liittynyt: 14 Maalis 2009, 15:32

Re: Levyraatien yleiset säännöt

Viesti Kirjoittaja Nevski »

Serduchka kirjoitti: 25 Loka 2020, 11:54 Mä oon suuremmin pudonnut kelkasta jo pari sivua sitten, mut että osaa olla draamanhakuista porukkaa taas liikkeellä. :draamaa: :roll:
Eli tarkoitat ketä? Itse en ainakaan tullut mukaan siksi, että pitäisi saada draamaa aikaan, vaan halusin tuoda julki uudistus- ja kehitysideat.

Pahoittelen toki, jos minun viestit ovat olleet draaman siemeniä tässä ketjussa.

Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20382
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Levyraatien yleiset säännöt

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Tuskin täällä kukaan draamaa hakee. Ihan puhtaasti yritetään perustella omia näkökantoja.
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4519
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Levyraatien yleiset säännöt

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Jos asiaa ajattelee vähän laajemmin kuin pelkästään nyt tämän melko pienen sääntömuutoksen osalta niin perustavanlaatuisemmin kyse lienee siitä, että kuinka kilpailullisena tällainen raateilu halutaan nähdä. Aidossa kilpailussa on aina voittajia ja luusereita ja "rikkaat rikastuvat, köyhät köyhtyvät" -ilmiö samoin kuin puhtaassa kapitalismissa. Hyvinvointivaltio-mallisessa raateilussa taas olisi käytössä menestystä tasapainottavia elementtejä kuten hostausvastuun kierrätys tai esimerkiksi pistebonus pitkään huonosti sijoittuneille.

Levyraateilu olisi mahdollista myös kokonaan ilman pisteitä ja voittajan määrittämistä. Se voisi toimia esimerkiksi niin että pisteiden sijasta kukin lähettää hostille kommenttinsa kaikista kappaleista ja tuloslähetyksessä pisteiden näyttämisen sijasta luettaisiin kunkin kappaleen saamat kommentit. Ehkäpä joku voisi järjestää tällaisenkin raadin kokeeksi.

Nevski
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2488
Liittynyt: 14 Maalis 2009, 15:32

Re: Levyraatien yleiset säännöt

Viesti Kirjoittaja Nevski »

Jufo81 kirjoitti: 25 Loka 2020, 12:29
Levyraateilu olisi mahdollista myös kokonaan ilman pisteitä ja voittajan määrittämistä. Se voisi toimia esimerkiksi niin että pisteiden sijasta kukin lähettää hostille kommenttinsa kaikista kappaleista ja tuloslähetyksessä pisteiden näyttämisen sijasta luettaisiin kunkin kappaleen saamat kommentit. Ehkäpä joku voisi järjestää tällaisenkin raadin kokeeksi.
Hei, aika vänkä idea! Voisi joskus kokeilla tuollaista. Vaikka edes kerran.

Avatar
UFOPOLI
Viestit: 16610
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraatien yleiset säännöt

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

jdjj22 kirjoitti: 25 Loka 2020, 12:16 1. Niin entäs ne asia-argumentit siinä? Hienosti kierretty peruna jälleen, jos asiallista keskustelua kerran halutaan.
Minkä osan viestistäsi olit tarkoittanut "asia-argumentiksi"? Puhut empatiasta, kunniasta, kädenojennuksista, kovuudesta, kylmyydestä, moniäänisyydestä, inhimillisyydestä sekä sosiaalisesta pääomasta. Nämä ovat kaikki tunneargumentteja.
jdjj22 kirjoitti: 25 Loka 2020, 12:162. Jos isännyyksiä ei jaeta sympatiapisteillä tms. vaan pelkällä logiikalla ts. nykysysteemi, miksi suostuit moiseen?
Yhteiskisassamme isännyyttä ei "jaettu" minnekään vaan kisan järjesti isännöintioikeuden voittamalla saanut osallistuja, joka otti itselleen apujärjestäjän. Tämä ei myöskään ollut ensimmäinen kerta, kun joku toimii näin. Varsinkin uusille isännille pidän melkeinpä suositeltavana yhdistää voimat jonkun toisen käyttäjän kanssa.
jdjj22 kirjoitti: 25 Loka 2020, 12:163. En ole täällä porkkanoiden takia. Ajan ei-voittaneen enemmistön yhteistä pientä hyötyä. Saatan kyllä itsekin hyötyä mahdollisesta muutoksesta sitä en kiellä. Ajattelen kuitenkin yhteistä hyvää.
Kisan järjestäminen ei ole kenenkään "pieni hyöty". Oman mielipiteen (ja oman edun) yleistäminen "yhteiseksi hyväksi" ei myöskään toimi.
jdjj22 kirjoitti: 25 Loka 2020, 12:164. Et liene tosissani yrittänyt ajatella miltä ns. luuserit kokevat mahdollisen sääntömuutoksen.
Näytät tietävän ajatukseni paremmin kuin minä itse, joten päätin aluksi, etten kommentoisi, mutta koska jatkat aiheeseen palaamista, katsotaanpa sittenkin hieman tarkemmin.

Olen ollut mukana erilaisissa nettimusiikkikisoissa pian 20 vuotta. Ensimmäisessä kisassa, jossa olin mukana vuosikausia, en sijoittunut koskaan edes mitaleille. Myöskään sitä kisaa, jonka takia aikanaan liityin ESCforumille, en ole viidessä vuodessa onnistunut kertaakaan voittamaan, vaikka yritän erittäin tosissani ja käytän edelleen päiväkaupalla aikaa ja energiaa jokaisen edustuskappaleen valintaan, enemmän kuin minkään muun kisan. Ei silti ole missään vaiheessa tullut mieleenkään, että sääntöjä pitäisi minun takiani muuttaa.
jdjj22 kirjoitti: 25 Loka 2020, 12:16Ystävällinen sana ei satuttane ketään :hali:
Ystävällisiä sanoja löytää helpommin jostain muualta kuin kilpailun sääntöjen kehittämiskeskustelusta, jossa yritetään tehdä päätöksiä.
jdjj22 kirjoitti: 25 Loka 2020, 12:16Mikä ehdottamassani top 5 mallissa on niin kauheaa?
Se, että jokin asia on "ei kauhea", ei ole kovin vakuuttava argumentti sen puolesta. "Kauhea" niin ikään oli sinun sanavalintasi jota tarjoat minun suuhuni. Suuhuni sopii paremmin "suboptimaalinen".
jdjj22 kirjoitti: 25 Loka 2020, 12:16Annetaanko arvoa sitkeälle osallistumiselle, diversiteetille ja selkeydelle.
Millä tavoin ehdotuksesi on selkeämpi kuin nykytilanne?
jdjj22 kirjoitti: 25 Loka 2020, 12:16Toki se saattaa olla joltain pois (ts. hyvin menestyneet, mutta teille tulee useammin uusia tilaisuuksia voittaa suoraan), mutta nähdäkseni useammat saavat siinä jotain tilalle.
Miten mennyt menestys vaikuttaa tulevaan menestykseen?
jdjj22 kirjoitti: 25 Loka 2020, 10:50 (oheisraatien tarjoaminen on yhtä tyhjän kanssa ja lähinnä sylkeminen kasvoille tyyliin "kunhan jotain saatte")
Olet toistuvasti peräänkuuluttanut "kädenojennuksia". Hazardin ehdotus oli mielestäni juurikin erinomainen kädenojennus.
jdjj22 kirjoitti: 25 Loka 2020, 10:50lisäisi raatien diversiteettiä edes näennäisesti.
Mitä hyötyä kenellekään on näennäisestä muutoksesta?

Avatar
UFOPOLI
Viestit: 16610
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraatien yleiset säännöt

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Jufo81 kirjoitti: 25 Loka 2020, 12:29 Aidossa kilpailussa on aina voittajia ja luusereita ja "rikkaat rikastuvat, köyhät köyhtyvät" -ilmiö samoin kuin puhtaassa kapitalismissa.
Kaukaa haettu vertaus, joka ei toimi. Jos voittajat valitsisivat vain teemoja, joissa he itse ja heidän kaverinsa ovat hyviä, tässä voisi ollakin jotain perää, mutten keksi, miten se edes olisi käytännössä mahdollista, vaikka sitä joku yrittäisikin. Ainoa kohta, jossa kuvaamasi ilmiö näkyy, on jos semifinaaleissa pudonneet jättävät toistuvasti finaalin pisteyttämättä, ja tätä vastaan olen alusta lähtien aktiivisesti kampanjoinut. Siksi finaalin pisteyttämisen tulisi olla pakollista järjestelmällisen sanktion uhalla.

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16821
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Levyraatien yleiset säännöt

Viesti Kirjoittaja Happy »

Suosin ilman muuta uusia voittajia ja toivon uusia järjestäjiä, voittaessani jos saisin päättää niin järjestäjyyden luovuttaisin joko ratamolle tai jdjj22lle ,koska tiedän että näin mielenkiintoisilta käyttäjiltä tulis varmasti joku kutkuttava teema :uujee:

Täytyy kuitenkin kommentoida sitä väitettä jossa sanottiin uusien voittajien tarjoavan rutkasti luovia ja mielenkiintoisia raateja, tässä oon kyl eri mieltä, mielestäni uusien houstaajien kohdalla on ollut ennemminkin näitä "bongaa eläin,numero, nimi, rakkaussana yms lyriikoista" ja mielestäni nämä ovat olleet tylsääkin tylsempiä teemoja ja mielummin seuraan vaikka maalin kuivumista seinään kuin enää alan etsimään biisiäni lyriikat ensin mentaliteetilla. Lähtökohtaisesti omasta mielestäni näiden ikivoittajien uudet teemat ovat olleet itselleni mielenkiintoisempia kun on rohkeasti kokeiltu jotain täysin uutta ja yllätyksellistä.
Never miss a good chance to shut up.

Nevski
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2488
Liittynyt: 14 Maalis 2009, 15:32

Re: Levyraatien yleiset säännöt

Viesti Kirjoittaja Nevski »

Tarvitseeko meidän tehdä kuten muutkin foorumit tekevät? Onko se joku ehdoton määräys. Ainahan voi tehdä asioita eri tavalla, eikä jumiutua yhteen kaavaan.

Avatar
jdjj22
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2960
Liittynyt: 29 Maalis 2014, 20:58

Re: Levyraatien yleiset säännöt

Viesti Kirjoittaja jdjj22 »

UFOPOLI kirjoitti: 25 Loka 2020, 13:10
Minkä osan viestistäsi olit tarkoittanut "asia-argumentiksi"? Puhut empatiasta, kunniasta, kädenojennuksista, kovuudesta, kylmyydestä, moniäänisyydestä, inhimillisyydestä sekä sosiaalisesta pääomasta. Nämä ovat kaikki tunneargumentteja.

Ainakin tämä osan: "Enemmän eri hosteja, enemmän hyvää mieltä, ahkeruus palkitaan, mahdollisesti tuoreita ideoita jne.".Kiistänet nämä hölynpölynä.

Yhteiskisassamme isännyyttä ei "jaettu" minnekään vaan kisan järjesti isännöintioikeuden voittamalla saanut osallistuja, joka otti itselleen apujärjestäjän. Tämä ei myöskään ollut ensimmäinen kerta, kun joku toimii näin. Varsinkin uusille isännille pidän melkeinpä suositeltavana yhdistää voimat jonkun toisen käyttäjän kanssa.

Olen siis ymmärtänyt väärin. Valinnan kohdistuminen herättää silti kummastuksia. Tosin onhan jaettu taakka kevyempi kantaa. Kappaledraamasta johtuen oletin vaikuttimeksi sympatiasyitä, jotka eivät ilmeisesti ole hyväksyttyjä raativastuun jaon/siirron kanssa, toiseksi sijoittunut ansaitsenee sinun mukaasi oikeuden raatiin ennen viidenneksi sijoittunutta, aiemmilla tapahtumilla ei ole väliä.

Kisan järjestäminen ei ole kenenkään "pieni hyöty". Oman mielipiteen (ja oman edun) yleistäminen "yhteiseksi hyväksi" ei myöskään toimi.

10-15% prosentteja raadeista koskeva asia on laajassa mittakaavassa pieni (sääntömuutos), toki siinä raadissa täydet 100% ja merkittävä sille, joka menettää hostauksen siten. Jos et usko haluuni auttaa muitakin en voi sinua siitä vakuuttaa. En minä täällä pelkästään menestysnälkäisenä ole kuitenkaan. Sydämeni on vilpitön.

Näytät tietävän ajatukseni paremmin kuin minä itse, joten päätin aluksi, etten kommentoisi, mutta koska jatkat aiheeseen palaamista, katsotaanpa sittenkin hieman tarkemmin.

Olen ollut mukana erilaisissa nettimusiikkikisoissa pian 20 vuotta. Ensimmäisessä kisassa, jossa olin mukana vuosikausia, en sijoittunut koskaan edes mitaleille. Myöskään sitä kisaa, jonka takia aikanaan liityin ESCforumille, en ole viidessä vuodessa onnistunut kertaakaan voittamaan, vaikka yritän erittäin tosissani ja käytän edelleen päiväkaupalla aikaa ja energiaa jokaisen edustuskappaleen valintaan, enemmän kuin minkään muun kisan. Ei silti ole missään vaiheessa tullut mieleenkään, että sääntöjä pitäisi minun takiani muuttaa.

Opettavainen tarina, minuun korviini 5 vuotta kuulostaa turhan pitkältä ajanjaksolta. Joudumme olemaan tässäkin kohtaa erimielisiä. Vaikka sinulle ei tule mieleen myöntää pientä helpotusta huonommin menestyneille ei se silti tee siitä moraalisesti väärää valintaa. Arvo(s)tamme siis eri asioita

Ystävällisiä sanoja löytää helpommin jostain muualta kuin kilpailun sääntöjen kehittämiskeskustelusta, jossa yritetään tehdä päätöksiä.

Varmasti, joskin ei niiden viljely silti haitaksi keskustelun etenemisen kannalta ole.

Se, että jokin asia on "ei kauhea", ei ole kovin vakuuttava argumentti sen puolesta. "Kauhea" niin ikään oli sinun sanavalintasi jota tarjoat minun suuhuni. Suuhuni sopii paremmin "suboptimaalinen".

Sanavalinta ei ole olennainen tässä, kysyin mikä siinä ei toimi. Mukavaa jos olet jossain määrin hyväksyvällä kannalla periaatteen suhteen. Tilanne 1-1.

Millä tavoin ehdotuksesi on selkeämpi kuin nykytilanne?

Täysin selkeästä päästään täysin selkeään. Voitottomat osaa listata jokainen raatiwikin osoitteen tietävä ja kauan osallistuneet myös. Älä tartu komparatiiviin tässä. Moraalisesti uusi ehdotus istuu minun arvomaailmaani paremmin. Siten se on minulle "selkeämpi" vaikka sanavalinta istuukin todella huonosti tähän kontekstiin. En voi puhua muiden puolesta.

Miten mennyt menestys vaikuttaa tulevaan menestykseen?

20 vuoden raatikokemuksella luultavasti tiedät vastauksen. Ei suoraa korrelaatiota ole, jokainen raati on periaatteessa nopanheitto. Käytännössä valtavirtainen musamaku, raatikokemus jne. antavat etulyöntiasemaa joillekin osallistujille. Tarpeeksi isossa datassa, täällä yli 50 raatia, voinee väittää että erot kasvavat. Hienoahan se olisi jos homma tasoittuisi pitkässä juoksussa paljon, sano toki jos näin voisi käydä. Ei käy järkeeni, että hyvin menestynyt pelaaja yhtäkkiä limboaisi 30 raatia putkeen.

Olet toistuvasti peräänkuuluttanut "kädenojennuksia". Hazardin ehdotus oli mielestäni juurikin erinomainen kädenojennus.

Niin. Minun mielestäni siis ei. Kahtalainen järjestelmä raatien suhteen ei istu oikeustajuuni. Toki onhan se jotain, hyvä että kättä on korona-aikanakin ojenneltu edes vähäsen etteivät nivelet jäykisty. Kelpaa sekin minulle, mutta haluaisin yhtäläiset käytännöt raateihin selkeyden vuoksi.

Mitä hyötyä kenellekään on näennäisestä muutoksesta?

Tuskin mitään, tartuit taas sanavalintaani. Tietenkin uskon että aitoa muutosta tapahtuu. Se jää nähtäväksi, kokeilematta emme tiedä. En näe sääntömuutoksessa huonoja puolia. Sano ne nyt selkeästi niin päästään eteenpäin.
Pieni ripaus örgyn pörgöniä parantaa viisua kuin viisua - Terveisiä kielipuolueesta :kaunis:
Kaikesta pitäisi olla jotain mieltä ja jos et ole, olet kuukauden joka toinen lauantai Putinin tukija,
joka syö makkarakeittoa suoraan saappaasta.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33080
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraatien yleiset säännöt

Viesti Kirjoittaja Pete »

Jufo81 kirjoitti: 25 Loka 2020, 11:47 Eli olisiko jo aika laittaa äänestys pystyyn.
Ennen tuota äänestystä pitänee selventää, kuinka tuon äänestyksen tuloksiin suhtaudutaan. Oletettavasti tuloksiin suhtaudutaan lopullisena enemmistön päätöksenä, ja kaikkien tulee ymmärtää se äänestäessään (tai äänestyksen väliin jättäessään).
Riskinä seniorilaumat

Nevski
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2488
Liittynyt: 14 Maalis 2009, 15:32

Re: Levyraatien yleiset säännöt

Viesti Kirjoittaja Nevski »

Missä ja miten äänestetään? Entä jos joku äänestää useamman kerran, kuinka estää se (kakkosnimimerkkien mahdollisuus jne)?
Miten saada mahdollisimman moni äänestämään. Entä jos äänestäjien määrä pieneksi.

:kups: :tajutkaa: On tässä hommoo ja setvimistä!

Avatar
Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4519
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Levyraatien yleiset säännöt

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Pete kirjoitti: 25 Loka 2020, 13:59 Ennen tuota äänestystä pitänee selventää, kuinka tuon äänestyksen tuloksiin suhtaudutaan. Oletettavasti tuloksiin suhtaudutaan lopullisena enemmistön päätöksenä, ja kaikkien tulee ymmärtää se äänestäessään (tai äänestyksen väliin jättäessään).
Totta. Toki asia kannattaa perinpohjin keskustella ennen äänestystä, ja nyt näyttää siltä että tästä käy vielä keskustelu kuumana. Jos mikään vaihtoehdoista ei saa yli 50% äänistä niin sitten uusintakierros kahden eniten ääniä saaneen vaihtoehdon välillä, ja eniten ääniä saanut vaihtoehto olisi sitten voimassa siihen asti kunnes asiasta äänestetään uudelleen (jos joskus on tarpeen).

Oon kyllä vähän samaa mieltä Happyn kanssa että konkareilla on ollut keskimäärin paremmin mietittyjä raatiteemoja.

Nevski
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2488
Liittynyt: 14 Maalis 2009, 15:32

Re: Levyraatien yleiset säännöt

Viesti Kirjoittaja Nevski »

Mitäs onkaan ensihoustaaminen tuonut kisaamme (löyhä arvio, joka perustuu analysointiin, jossa voi olla virheitä):
  • Sanoilla leikkimistä (9kpl)
  • Numeroilla ja vuosilla pelaamista (6kpl)
  • Maarajoitteita (4kpl)
  • Tunteiden etsintää (3kpl)
  • Genreraateja (2kpl)
  • Pieniä twistejä tai ei mitään ihmeitä (3kpl)

Avatar
UFOPOLI
Viestit: 16610
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraatien yleiset säännöt

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

jdjj22 kirjoitti: 25 Loka 2020, 13:46 Ainakin tämä osan: "Enemmän eri hosteja, enemmän hyvää mieltä, ahkeruus palkitaan, mahdollisesti tuoreita ideoita jne.".Kiistänet nämä hölynpölynä.
1) Enemmän eri isäntiä on ilmeinen seuraus, jota ei voi kiistää mutta jonka itseisarvon voi.
2) Tämä ei ole ahkeruuskisa. Tämä on musiikin pidetyimmyyskisa.
3) Ideoiden tuoreudesta olen samaa mieltä kuin Happy edellä: palaavien isäntien teemat ovat olleet keskimäärin selvästi kiinnostavampia. En halunnut sitä omatoimisesti nostaa esiin, koska se olisi kuulostanut itsekehulta, mutta nyt kun hän sen sanoi, voin myötäillä häntä.
jdjj22 kirjoitti: 25 Loka 2020, 13:46Olen siis ymmärtänyt väärin. Valinnan kohdistuminen herättää silti kummastuksia. Tosin onhan jaettu taakka kevyempi kantaa. Kappaledraamasta johtuen oletin vaikuttimeksi sympatiasyitä, jotka eivät ilmeisesti ole hyväksyttyjä raativastuun jaon/siirron kanssa, toiseksi sijoittunut ansaitsenee sinun mukaasi oikeuden raatiin ennen viidenneksi sijoittunutta, aiemmilla tapahtumilla ei ole väliä.
Nähdäkseni kukaan ei ole sanonut, että jokin tietty motiivi jakaa vastuuta olisi hyväksytty tai ei-hyväksytty? Siitä, saako isännöinnissä käyttää apuvoimia, voidaan toki keskustella erikseen ja laatia sääntöjäkin. Henkilökohtaisesti pitäisin erikoisena sen kieltämistä, mutta se taas ei liity tähän keskusteluun.
jdjj22 kirjoitti: 25 Loka 2020, 13:46Opettavainen tarina, minuun korviini 5 vuotta kuulostaa turhan pitkältä ajanjaksolta. Joudumme olemaan tässäkin kohtaa erimielisiä. Vaikka sinulle ei tule mieleen myöntää pientä helpotusta huonommin menestyneille ei se silti tee siitä moraalisesti väärää valintaa. Arvo(s)tamme siis eri asioita
Ymmärtäisin "helpotuksen", jos kyse olisi, että kilpailuasemat ovat epätasa-arvoiset. Sitä ne eivät ole. Kaikki lähtevät samalta viivalta. Jos kilpailet ainoastaan päästäksesi isännöimään etkä voi olla tyytyväinen ennen kuin saavutat tuon tavoitteen, ehkä kannattaisi uudelleenarvioida prioriteetteja.
jdjj22 kirjoitti: 25 Loka 2020, 13:46Varmasti, joskin ei niiden viljely silti haitaksi keskustelun etenemisen kannalta ole.
Pyrin keskittymään itse asiaan. Mielestäni se (ja yleisten hyvän käytöksen tapojen noudattaminen) edistää kehityskeskustelua parhaiten.
jdjj22 kirjoitti: 25 Loka 2020, 13:46Sanavalinta ei ole olennainen tässä, kysyin mikä siinä ei toimi. Mukavaa jos olet jossain määrin hyväksyvällä kannalla periaatteen suhteen.
Se, että jokin asia on "ei kauhea", ei ole hyväksyntä.
jdjj22 kirjoitti: 25 Loka 2020, 13:46Tilanne 1-1.
Nytkö tämä onkin yhtäkkiä kilpailu? Luulin, että yritämme kehittää asioita yhteiseksi hyväksi.
jdjj22 kirjoitti: 25 Loka 2020, 13:4620 vuoden raatikokemuksella luultavasti tiedät vastauksen. Ei suoraa korrelaatiota ole, jokainen raati on periaatteessa nopanheitto. Käytännössä valtavirtainen musamaku, raatikokemus jne. antavat etulyöntiasemaa joillekin osallistujille. Tarpeeksi isossa datassa, täällä yli 50 raatia, voinee väittää että erot kasvavat. Hienoahan se olisi jos homma tasoittuisi pitkässä juoksussa paljon, sano toki jos näin voisi käydä. Ei käy järkeeni, että hyvin menestynyt pelaaja yhtäkkiä limboaisi 30 raatia putkeen.
Nyt puhut väärästä asiasta. Se, että yhdellä osallistujalla on käytössään enemmän resursseja (kokemus ym.) kuin toisella, on väistämätön tosiasia. Ja hyvä niin, emmehän ole toistemme kopioita. Lasken esimerkiksi omaksi vahvuudekseni laajan kielitaidon, jonka avulla pystyn käyttämään nettiresursseja keskimääräistä osallistujaa laajemmin. Tasapäistäminen vaatisi, että voisin käyttää kappalevalinnoissani ainoastaan sellaisenkielisistä lähteistä saamiani tietoja, joita kaikki puhuvat sujuvasti. Tätä kukaan ei ole ehdottanut, mutta tästä osallistujien lähtökohtaisissa resursseissa on kyse.

MUTTA: tämä ei ole se, mistä nyt keskustelemme. Sekoitat keskenään ihmisten erilaisuuden ja menneiden tulosten (ml. niistä seuranneet teemavalinnat) vaikutuksen tuleviin tuloksiin. Sellaista vaikutussuhdetta ei relevantissa mittakaavassa ole olemassa.
jdjj22 kirjoitti: 25 Loka 2020, 13:46Tuskin mitään, tartuit taas sanavalintaani.
Mihin muuhunkaan voisin tarttua, kun keskustelu koostuu pelkistä sanoista?
jdjj22 kirjoitti: 25 Loka 2020, 13:46En näe sääntömuutoksessa huonoja puolia. Sano ne nyt selkeästi niin päästään eteenpäin.
Eli haluat, että kehun ehdotustasi, jotta se voidaan toteuttaa? Mistäköhän päädyit tähän? Olen edelleen sitä mieltä, että se on huonompi kuin olemassaoleva.
Nevski kirjoitti: 25 Loka 2020, 13:33 Tarvitseeko meidän tehdä kuten muutkin foorumit tekevät? Onko se joku ehdoton määräys. Ainahan voi tehdä asioita eri tavalla, eikä jumiutua yhteen kaavaan.
Kukaan ei ole käyttänyt sitä perusteluna. Sen sijaan olisi hölmöyttä olla hyödyntämättä helposti saatavilla olevaa, vuosikymmenten mittaista kokemusta. Se, että jossain toisaalla on opittu jotain tai koettu jotain hyväksi, ei tarkoita, että toisaalla olisi kaikki paremmin, ja pitäisin erikoisena jos joku sellaista väittäisi.

Voisin tehdä pitkän listan asioista, jotka täällä ovat paremmin kuin toisaalla, mutta se tuskin ketään kiinnostaisi, joten tyydyn esimerkkiin. Olen toisaalla erään ison kisan moderaattorina ajanut vuosien varrella läpi koko joukon parannuksia. Moni ehdotus on samaan aikaan kaatunut.

Viimeksi tänään kirjoitin toisaalle pitkän viestin Levyraadeissa oppimastani asiasta, jonka haluaisin viedä myös sinne. Kyse on kansainvälisistä raadeista semifinaalivaiheessa siinä merkityksessä että ei-omassa semissä annetut pisteet käsitellään eri tavalla kuin omassa. Toisaalla tämä on normi, ja alkuvaiheessa käytin pari kertaa sitä täälläkin, kunnes käytännön ja harkinnan myötä totesin, että itse asiassa toimii paremmin, että kaikilla osallistujilla on kaikissa semeissä yhtäläinen painoarvo riippumatta siitä, missä erässä heidän oma edustajansa on, ja aloin toteuttaa tätä omissa Raadeissani. Tämä ehdotus tuskin menee toisaalla läpi, koska muutosvastarinta on universaali ilmiö, ja jos mainitsisin oppineeni tämän Viisukuppilassa, vastaukseksi tulisi varmasti sama väsynyt "Tarvitseeko meidän tehdä kuten muut foorumit tekevät?"-argumentti.

Avatar
jdjj22
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2960
Liittynyt: 29 Maalis 2014, 20:58

Re: Levyraatien yleiset säännöt

Viesti Kirjoittaja jdjj22 »

UFOPOLI kirjoitti: 25 Loka 2020, 15:01
jdjj22 kirjoitti: 25 Loka 2020, 13:46En näe sääntömuutoksessa huonoja puolia. Sano ne nyt selkeästi niin päästään eteenpäin.
Eli haluat, että kehun ehdotustasi, jotta se voidaan toteuttaa? Mistäköhän päädyit tähän? Olen edelleen sitä mieltä, että se on huonompi kuin olemassaoleva.
En halua. Haluan kuulla selkeästi miksi se on huonompi. On kuin puhuisi epäkohteliaalle tiilimuurille, joka puhuu aiheen vierestä koko ajan. Selkeydessä ei ole eroja, reiluudessa on mikäli asiaa ajatellaan pelkästään logiikalla. Mikäli mukaan otetaan edellä puhumani "kaikki pelaa" mentaliteetti en voi enkä pysty itse kiistämään monipuolisten hostaustyylien itseisarvoa. Mutta ehkä tästä ei kannata kiistellä enää, olemme niin kaukana toisistamme mitä ajattelemme levyraatien olevan ja mikä on reiluin vaihtoehto toteuttaa sen keskeistä palkintoa poikkeustilanteissa.

Haluan sanoa että arvostan joka tapauksessa tekemääsi johdonmukaista sekä hyvää työtä levyraatien suhteen, kokemuksen rintaääntä ehdottomasti tarvitaan :peukku: . [itsereflektio alkaa!!!] Itse ehkä olen liian pehmeä kilpailijana sekä hyväuskoinen ettei raatien kilpailuaspekti kärsisi jos voittamattomat saisivat joskus ohittaa hieman paremmin sijoittuneen kilpailijansa. Pyydän anteeksi jos loukkasin periaatteitasi, haluan pitää kiinni omasta naivismistani tässä asiassa loppuun asti. Ehkä olen sitten tekopyhä, en tiedä, mutta haluaisin vain että kaikilla olisi mukavaa ja hostaukset jakautuisivat tasaisemmin [itsereflektio loppuu!!!]. Nyt olen hiljaa ja annan suunvuoron muillekin.
Pieni ripaus örgyn pörgöniä parantaa viisua kuin viisua - Terveisiä kielipuolueesta :kaunis:
Kaikesta pitäisi olla jotain mieltä ja jos et ole, olet kuukauden joka toinen lauantai Putinin tukija,
joka syö makkarakeittoa suoraan saappaasta.

Avatar
Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4519
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Levyraatien yleiset säännöt

Viesti Kirjoittaja Jufo »

UFOPOLI kirjoitti: 25 Loka 2020, 13:14
Jufo81 kirjoitti: 25 Loka 2020, 12:29 Aidossa kilpailussa on aina voittajia ja luusereita ja "rikkaat rikastuvat, köyhät köyhtyvät" -ilmiö samoin kuin puhtaassa kapitalismissa.
Kaukaa haettu vertaus, joka ei toimi. Jos voittajat valitsisivat vain teemoja, joissa he itse ja heidän kaverinsa ovat hyviä, tässä voisi ollakin jotain perää, mutten keksi, miten se edes olisi käytännössä mahdollista, vaikka sitä joku yrittäisikin. Ainoa kohta, jossa kuvaamasi ilmiö näkyy, on jos semifinaaleissa pudonneet jättävät toistuvasti finaalin pisteyttämättä, ja tätä vastaan olen alusta lähtien aktiivisesti kampanjoinut. Siksi finaalin pisteyttämisen tulisi olla pakollista järjestelmällisen sanktion uhalla.
Joo "rikkaat rikastuvat, köyhät köyhtyvät" -ilmaus oli ehkä väärin, koska se viittaa itseään vahvistavaan mekanismiin, joka suosisi menestyjiä entisestään. Tarkoitin enemmänkin vain, että kilpailullisessa asetelmassa voittojen määrä jakautuu epätasaisesti jo ihan satunnaisuuden seurauksena mutta myös pelaajien erilaisten taitojen ja käytössä olevien resurssien vuoksi (esim. kielitaito). Pointti oli vain se, että jos raateilu hyväksytään kilpailullisena pelinä niin silloin on hyväksyttävä että voitot jakautuvat varsin epätasaisesti.
UFOPOLI kirjoitti: 25 Loka 2020, 15:01 Voisin tehdä pitkän listan asioista, jotka täällä ovat paremmin kuin toisaalla, mutta se tuskin ketään kiinnostaisi, joten tyydyn esimerkkiin.
Minua kyllä kiinnostaisi :joojoo: Ja myös päinvastoin mikä täällä on huonommin. Mutta jos menee liikaa ohi aiheen niin nämä voinee kertoa jossain toisessa yhteydessä.
Viimeksi muokannut Jufo, 25 Loka 2020, 16:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7489
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: Levyraatien yleiset säännöt

Viesti Kirjoittaja Requel »

Tulin avaamaan omaa nykyistä näkemystäni, kun tästä järjestäjyyskieltäytymisjutusta on niin paljon puhetta. Enempää en tässä vaiheessa koe tarpeelliseksi puuttua, koska aihe näyttää kiinnostavan muita paljon enemmän.

Voisin omissa raadeissani kannattaa sitä, että voittajan kieltäydyttyä isännöintioikeus siirtyy sellaiselle henkilölle, joka ei raatia ole aiemmin järjestänyt (tulostaulukossa korkeimmalla oleva henkilö). Ja nimenomaan järjestänyt, ei voittanut, koska meitä ei-voittaneita järjestäneitä löytyy kyllä. Koen, että raadinpitäjänä minulla on tähän täysi oikeus kunhan ilmoitan siitä hyvissä ajoin, mieluiten jo heti alussa.

Tosin ongelma lienee se, että monet tuskin ymmärtävät merkitä mitään tällaista poikkeustapausta raadin sääntöpykäliin. Jälkikäteen on vähän tökeröä tulla raadin isäntänä huutelemaan että kenelle se seuraava raati nyt kuuluukaan. Mutta jos edes muutamat lähtisivät tälle linjalle, niin varmasti niitä poikkeustapauksiakin alkaisi tulemaan vastaan. Uskon, että yleinen käytöntö jatkuu samana, joten sen takia olisi selvästi tärkeää miettiä näitä mahdollisia poikkeustapauksia jo raadin sääntövaiheessa.

Siitä en pidä, että järjestäjä valittaisiin ilman minkäänlaista kaavaa. Eli en katso hyvällä jos pallo heitetään muiden ohi.

Voittajaan ja hänen raadinjärjestämisoikeuksiin en lähtisi edes poikkeustapauksissa sorkkimaan.
👼 Definitely not an angel 👼
:twisted: but I'm not that evil, ya know? :twisted:

Nevski
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2488
Liittynyt: 14 Maalis 2009, 15:32

Re: Levyraatien yleiset säännöt

Viesti Kirjoittaja Nevski »

UFOPOLI kirjoitti: 25 Loka 2020, 15:01 Kukaan ei ole käyttänyt sitä perusteluna. Sen sijaan olisi hölmöyttä olla hyödyntämättä helposti saatavilla olevaa, vuosikymmenten mittaista kokemusta. Se, että jossain toisaalla on opittu jotain tai koettu jotain hyväksi, ei tarkoita, että toisaalla olisi kaikki paremmin, ja pitäisin erikoisena jos joku sellaista väittäisi.

Eli siis toisaalla ei ole kaikki paremmin, joten me voimme ihan hyvin poiketa muiden foorumien levyraatien säännöistä.


Sanoit kuitenkin aikaisemmin:
Olen ollut mukana erilaisissa nettimusiikkikisoissa pian 20 vuotta. Ensimmäisessä kisassa, jossa olin mukana vuosikausia, en sijoittunut koskaan edes mitaleille. Myöskään sitä kisaa, jonka takia aikanaan liityin ESCforumille, en ole viidessä vuodessa onnistunut kertaakaan voittamaan, vaikka yritän erittäin tosissani ja käytän edelleen päiväkaupalla aikaa ja energiaa jokaisen edustuskappaleen valintaan, enemmän kuin minkään muun kisan. Ei silti ole missään vaiheessa tullut mieleenkään, että sääntöjä pitäisi minun takiani muuttaa.
Tästä tuli olo, että kun ei muualla pidä sinun takia muuttaa sääntöjä, niin eipä silloin täälläkään tarvita sääntömuutoksia. Koska jos sinä vuosikymmenten kokemuksella olet taistellut muualla, pitäisi meidänkin kyetä täällä foorumilla samaan.

Ehkäpä esimerkkisi on osalle täällä varoittava. Joutuuko täälläkin joku venaamaan ensimmäistä houstaamistaa viisi vuotta? Onko se hieman kohtuuton vaatimus toisille.

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16821
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Levyraatien yleiset säännöt

Viesti Kirjoittaja Happy »

On syitä miks suosin nykyistä tapaamme, esim Samiasd on hostannut raadin, mutta se hostaus tapahtui nelosraadissa. Lähes kaikki nykyiset ei-houstaajat ovat tulleet vasta tuon raadin jälkeen kuvioihin mukaan. Leikitään ajatuksella että voittaja kieltäytyy hostauksesta, toisena olis Samiasd mut häneltä kielletään hostaaminen koska on houstannut yli kaksi vuotta sitten, ja hostausvastuu annetaan vaikka kolmanneksi tulleelle käyttäjälle joka ei ole edes raateillut puolta vuottakaan. Ei tälläinenkään palvelisi ketään :sorivaan:
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
jdjj22
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2960
Liittynyt: 29 Maalis 2014, 20:58

Re: Levyraatien yleiset säännöt

Viesti Kirjoittaja jdjj22 »

Happy kirjoitti: 25 Loka 2020, 20:52 On syitä miks suosin nykyistä tapaamme, esim Samiasd on hostannut raadin, mutta se hostaus tapahtui nelosraadissa. Lähes kaikki nykyiset ei-houstaajat ovat tulleet vasta tuon raadin jälkeen kuvioihin mukaan. Leikitään ajatuksella että voittaja kieltäytyy hostauksesta, toisena olis Samiasd mut häneltä kielletään hostaaminen koska on houstannut yli kaksi vuotta sitten, ja hostausvastuu annetaan vaikka kolmanneksi tulleelle käyttäjälle joka ei ole edes raateillut puolta vuottakaan. Ei tälläinenkään palvelisi ketään :sorivaan:
Siksi ehdotinkin, että kauan sitten voittaneet laskettaisiin esimerkiksi 50 voitottoman osallistumisen jälkeen prosessissa ei kertaakaan voittaneeksi. Esimerkilläsi samiasdilla on nyt 47 osallistumista ilman voittoa sen ensimmäisen jälkeen, tässä mallissa hän saisi kyllä hostata vielä kolmen osallistumisen jälkeen, mikäli voittaja kieltäytyy. Valitsin esimerkkimäärän koska se vastaa n. 2 vuoden aktiivista raateilua, raja voi olla pienempi/suurempi, riippuu mikä koetaan sopivaksi. Suhteellisen uuden raatilaisen ongelmaa se ei tietenkään poista, mikäli heille halutaan enemmän kokemusta alle ennen hostausta. Tosin ovathan uudet onnistuneet hyvin, esimerkiksi teemuus suoriutui omastaan oikein mainiosti :surrur:
Pieni ripaus örgyn pörgöniä parantaa viisua kuin viisua - Terveisiä kielipuolueesta :kaunis:
Kaikesta pitäisi olla jotain mieltä ja jos et ole, olet kuukauden joka toinen lauantai Putinin tukija,
joka syö makkarakeittoa suoraan saappaasta.

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16821
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Levyraatien yleiset säännöt

Viesti Kirjoittaja Happy »

jdjj22 kirjoitti: 25 Loka 2020, 21:07
Happy kirjoitti: 25 Loka 2020, 20:52 On syitä miks suosin nykyistä tapaamme, esim Samiasd on hostannut raadin, mutta se hostaus tapahtui nelosraadissa. Lähes kaikki nykyiset ei-houstaajat ovat tulleet vasta tuon raadin jälkeen kuvioihin mukaan. Leikitään ajatuksella että voittaja kieltäytyy hostauksesta, toisena olis Samiasd mut häneltä kielletään hostaaminen koska on houstannut yli kaksi vuotta sitten, ja hostausvastuu annetaan vaikka kolmanneksi tulleelle käyttäjälle joka ei ole edes raateillut puolta vuottakaan. Ei tälläinenkään palvelisi ketään :sorivaan:
Siksi ehdotinkin, että kauan sitten voittaneet laskettaisiin esimerkiksi 50 voitottoman osallistumisen jälkeen prosessissa ei kertaakaan voittaneeksi. Esimerkilläsi samiasdilla on nyt 47 osallistumista ilman voittoa sen ensimmäisen jälkeen, tässä mallissa hän saisi kyllä hostata vielä kolmen osallistumisen jälkeen, mikäli voittaja kieltäytyy. Valitsin esimerkkimäärän koska se vastaa n. 2 vuoden aktiivista raateilua, raja voi olla pienempi/suurempi, riippuu mikä koetaan sopivaksi. Suhteellisen uuden raatilaisen ongelmaa se ei tietenkään poista, mikäli heille halutaan enemmän kokemusta alle ennen hostausta. Tosin ovathan uudet onnistuneet hyvin, esimerkiksi teemuus suoriutui omastaan oikein mainiosti :surrur:
Ehdotuksesi on sympaattinen enkä näkisi ongelmaa siinä jos joku haluaa käyttää raadissaan, kunhan ilmoittaa siitä raadin säännöissään selkeästi ettei tuloksien jälkeen sit syntyisi turhaa ylimääräistä draamaa et kelle se oikea hostaus sit kuuluisi.
tai no mä rakastan draamaa jos rehellisiä ollaan :heh:

Uusien hostaamisessa & teemoissa voidaan olla aina montaa eri mieltä, sinun aarteesi on tässä tapauksessa minun romuni :hiips:
Viimeksi muokannut Happy, 25 Loka 2020, 21:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Never miss a good chance to shut up.

Vastaa Viestiin