UMK21: yleiskeskustelu

Euroviisut 2021 Alankomaissa

Suosikkisi UMK21-kappaleista

Oskr – Lie
5
2%
Teflon Brothers x Pandora – I love you
34
16%
Danny – Sinä päivänä kun kaikki rakastaa mua
4
2%
Laura – Play
2
1%
Aksel – Hurt
13
6%
Blind Channel – Dark side
116
54%
Ilta – Kelle mä soitan
40
19%
 
Ääniä yhteensä: 214

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8152
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Happy kirjoitti: 16 Joulu 2020, 16:37 Eli jos Krista ei pääse niin Pelkonen sitten mielellään, muita en kelpuuta :mrgreen:
Joskus täällä esitettiin Ylen uutistenlukija Matti Rönkää. Mun makuuni hän hökeltää ja takeltelee puheissaan liikaa, mutta jos uutisankkurilinjalla jatketaan, niin Piia Pasanen, Marjo Rein tai sit se Mikko Leppilammen oloinen kaunis poika, jonka nimeä en koskaan muista olisi vallan hyvä valinta. Toisivat samalla UMK:hon asiallisuutta. Mielestäni ohjelmasta voisikin pudottaa kaikki vaivaannuttavat huumoriviritelmät pois.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33167
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja Pete »

Sattumalta törmäsin Nina Tapion uusiin biiseihin, ja tietysti mieleen tuli myös mahdollinen UMK-osallistuminen.

Riskinä seniorilaumat

Avatar
Taikahuilu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2046
Liittynyt: 27 Helmi 2018, 20:22

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja Taikahuilu »

hra47 kirjoitti: 16 Joulu 2020, 17:18 Joskus täällä esitettiin Ylen uutistenlukija Matti Rönkää. Mun makuuni hän hökeltää ja takeltelee puheissaan liikaa
Hän on saanut uudet tekarit, joten takeltelu ei ole enää niin pahaa :mrgreen:

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Aah, Jaana Pelkonen ja Matti Rönkä. :ihana: Tästä juontoparista saanee vain haaveilla. :draamaa:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16971
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja Happy »

En ollut ennen tätä päivää edes kuullut koko Matti Rönkästä :hiips:
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6532
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Olen aina ihan tykännyt UMK:n juontajista. Ainut joka jäänyt ikävämmin kummittelemaan on youtubettajan Papananaaman suoriutuminen jonkun vuoden takaisessa esikatseluillassa. Se oli kiusallista ja ärsyttävää, mutta ehkä siinä tuli vastaan taitamattomuus hallita pitkän lähetyksen haasteet. Leikatuissa ja täsmäiskutetuissa youtubevideoissa Papananaama pärjää paremmin. :joojoo:

Mutta olisihan se virkistävää, jos Krista ja Mikko vaihtuisivat. Heillä on ollut hetkensä, annetaan hetkiä seuraavaksi joillekin muille. Esim. tämän vuoden Linnan juhlissa ja Puoli seitsemässä juontajana toiminut Susani Mahadura voisi tuoda virkistävää uutta energiaa UMK:hon. :surrur: Rinnalle Gogi Mavromichalis touhottamaan levottomasti ja laukomaan pari hauskaa vitsiä!

Toki Tarja Närhikin voisi puolestani juontaa UMK:n ja selostaa viisut ilman turhia juontajapareja. :)

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36859
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Minä taas ottaisin sen Papananaaman ehdottomasti viisuselostajaksi ja miksei UMK-juontajaksikin. :uujee: Saanut tänä syksynä töitä YleX:llä korealaisen musan parissa, joten ei ole edes kovin mahdoton skenaario. :vonkaus:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ :kiitos:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Juzu24
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 241
Liittynyt: 20 Tammi 2014, 21:54

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja Juzu24 »

Onkohan niin, että mitään pressitilaisuutta ei järjestetä ollenkaan ja kilpailijat julkaistaan videolla.
Tähän nuo ohjelmatiedot ainakin viittaavat.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8152
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Yks mielenkiintoinen vaihtoehto olisi, että artisti julkaistaisiin biisinsä kanssa ja tätä jatkettaisiin päivä kerrallaan kunnes kaikki on esitelty. Ohjelmaoppaiden tietojen mukaan näin ei kuitenkaan näytä olevan.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Diggari
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 750
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja Diggari »

Suomessa ei mitään joukkotilaisuuksia nyt järjestetä, hyvä jos yksi juontaja näkyisi. Neljästä minuutista lohkeaa joka ehdokkaalle riittävät 20 sekuntia, kun tunnarit ja juonnot tarvitaan myös.

Sittenhän esittelyohjelmat alkavatkin tulla iltaisin. Jo kuukauden kuluttua, 22.1., on nähty kaikki!

Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16196
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

Uskon vahvasti että se on vain puffi missä luetellaan kisaajat ja kehotetaan katsomaan lisää nettisivulta ja Areenasta. :joojoo:
Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim

xyz09
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 313
Liittynyt: 23 Huhti 2009, 13:45

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja xyz09 »

Aiempien vuosien tapaista live-lehdistötilaisuutta ei siis ole näköjään tulossa koronan takia.

Yle on ilmeisesti ilmoittanut että lehdistö voi pyytää artistien haastatteluja ennen UMK21 13.1. julkaisupäivää.

Tuo ei siis kai tarkoita sitä että artistien nimet kerrotaan lehdistölle ennen julkaisupäivää? :miettii:
Voihan toki olla että nimiä vuotaa julki jo ennen tuota julkaisupäivää muutenkin. :joojoo:

Avatar
kwak
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9513
Liittynyt: 06 Joulu 2004, 19:09
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja kwak »

Veikkaan, että All together now Suomen voittanut tyttöpoppoo Heroines on mukana UMK:ssa. Heiltä tuli juuri viime viikonloppuna ensisinkku Rules sopivasti vähän niinkuin esittäytymismielessä ennen UMK:n alkua. Lisäksi kaikki kolme ovat olleet UMK:ssa mukana ennenkin jo vuonna 2016: Stella Christine, Rafaela Truda ja Ylona.

Tää biisi Rules ei ehkä ihan vielä lähde täysiä, mutta ATN:ssä lauloivat ja esiintyivät livenä niin hienosti, että kyllä tää heidän kansainvälisen kuuloinen pop toimisi viisulavallakin varmasti. :peukku:

Keep your head high above the water

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8152
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Kolmikko kelpais kyllä edustajaksi... (varsinkin Ilona)
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4903
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja toivo »

Suomen oma Hurricane. Jotenkin hauskaa, että kaikki ovat osallistuneet UMK:hon aikaisemmin. Sielläkö ovat tutustuneet toisiinsa? :uujee:

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4903
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja toivo »

Tulispa taas jotain siluetti kuvia kilpailijoista tms. Jotain vihjailuja kilpailijoista. Siis ennen julkistusta. Ainakin vuonna 2016 oli nää vihjailukuvat UMK:n IG:ssä.

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1950
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja hercules »

Heroines jätti itseni hieman kylmäksi ATN:ssä ja ihmettelin miten tuomaristo niin ylitse muiden heistä piti. Mutta joka tapauksessa kaikki näistä ovat kasvaneet esiintyjinä huimasti ja vakuuttivat ammattitaidollaan. Olisi mielenkiintoista nähdä tämä trio hyvällä biisillä UMK:ssa.

Ettei vain olisivat kyseisellä biisillä jo hakeneet ja julkaisseet sen nyt ennen UMK:ta biisin pituudesta päätellen. Viittaisiko etteivät olisikaan nyt kisoissa mukana.
Nyt ne verhot kii

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33167
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja Pete »

Osmo Ikonen saisi tehdä paluun! Kylläpäs hänen esityksensä olikin vakuuttava vuonna 2010. Biisikin svengasi ajattomasti. <3

Riskinä seniorilaumat

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Osmon samettista ääntä kuulisi kyllä jälleen mielellään. :ihana:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Lollero
Maistelija
Maistelija
Viestit: 25
Liittynyt: 16 Heinä 2018, 03:55

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja Lollero »

Lordilla jäi kiertue kesken viime vuonna, joten ovat olleet studiossa äänittämässä uutta musiikkia. Bändi julkaisi instagramissa jouluaattona kuvan, jossa on hashtag #newlordialbum2021.

Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19797
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

Melko pessimistinen artikkeli Mari Pudakselta. :roll: Hei, saaneen muistuttaa, että viime vuonna ennen Cicciolinan julkaisua odotukset UMK-ehdokkaista olivat melko samalla tasolla ja silti viime vuoden UMK tuotti kilpailun siihen mennessä suurimman hitin ja katsojalukuennätyksen.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ Hah. Toi artikkeli on jotenkin niin täyttä Pudasta. :rofl:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

^^ Luin tuon myös ja kyllä ihmetyttää koko teksti, sekä myös Putaan arvailut. Mira Luoti nyt ehkä voisikin olla mukana, mutta eiköhän UMK-tiimi ole oppinut vuodesta 2018 sen verran, ettei esimerkiksi Kristaa ole valittu suoraa.

Lisäksi kun tuossa tuodaan ilmi näitä kommentteja, joita suomalaiset viljelevät viisujen aikaan. Yhtä lailla Pudaskin on tuonut teksteissään esiin kuluneita kliseitä. :roll:

En tiedä missä Pudas on pyörinyt, mutta ainakin omassa kuplassani viisuja odotetaan innolla. Hän nostaa esiin sen, ettei huhuja tai juoruja liiku esimerkiksi UMK-artisteista. Minusta se on vain hyvä. Viime vuosina lopullinen osallistujajoukko on ollut varmaan suurempi pettymys juurikin näiden huhujen takia. Tai jos muistellaan vuotta 2019. Toki spekulaatio oli ihan hauskaa, mutta varmasti julkistus oli vieläkin suurempi pettymys monille näiden kaikkien arvailujen jälkeen.

"Vikman ei UMK:ta voittanut, mutta paras ei aina voita ja lopulta koko viisuja ei järjestetty" aiheutti myös aika suuren huokauksen. :roll:

Edit: Ihan asiavirhekin löytyi. Jutussa sanotaan että artistit julkaistaan tiistaina. Myöhemmin päivämäärä on kyllä oikein.
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10701
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Erikasta Pudas on ihan oikeassa. Se oli viime vuoden ilmiö ja toi hienoa nostatusta UMK:lle. Huvittaa vaan Pudaksen oma asenne ja kirjoitukset tuosta, että Suomi on jostain syystä aina ennakkosuosikki. :heh: Itsehän hän esimerkiksi viljeli kommentteja, kuten "torilla tavataan!", kun Darude valittiin suoraa edustajaksi ja me kaikki tiedämme, miten siinä kävi. :hihi:
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
Speed
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2646
Liittynyt: 06 Elo 2007, 22:59

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja Speed »

Olen kuullut luotettavana pitämältäni lähteeltä muutaman A-listan artistin osallistumisesta, mutta vaikka pidän lähdettäni uskottavani, on juoru itsessään silti vaikea uskoa.

Viime vuoden UMK:ssa oli hyvä taso ja tässähän on enää muutama hassu päivä ennen kuin artistit julkaistaan. Se, että forumeilla ei ole ollut anttituiskuisacelliotrobinalma kiihkoilua pitkin syksyä ja vuoden vaihdetta, on ollut ihan mukavaa vaihtelua. Luulen, että jos YLE julkaisisi jonkun uuden vinkin artisteista niin se olisi kuin heittäisi tulitikun heinälatoon ja pöhinä syttyisi nopeasti. Ehkä hiljaisuus enteilee sitä, että julkaisussa on mukana jytky.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8152
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Kovin heppoiset perusteet Pudaksella oli Kristan uudelleenvalinnalle: hän on valmiiksi Hollannissa ja tuntee miten homma toimii. Niinpä niin. Kas kun ei vielä kielitaitoakin vetänyt mukaan. Sitä jotenkin toivoisi, ettei Suomessa valintakriteerit olis noin älyvapaita ja irrallaan itse pääasiasta, eli musiikista.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2179
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

Pääseeköhän suomalaiset koskaan yli viisutraumastaan ja tajuavat viimein että viisuihin mennään osallistumaan eikä voittamaan eikä menestys tai sen puute ole haudanvakava asia. Sama koskee viisufaneja...

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8152
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Eroaako suomalaiset sitten paljonkaan ruotsalaisista tässä viisutrauma-asiassa? Kovin tosissaan svedutkin tuntuivat aikoinaan ottavan finaalista putoamisen, eivätkä sen jälkeen ole kokeneetkaan samanlaista traumaa.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Mietin myös tätä lausetta. "UMK:kin ryhdistäytyi floppivuosien jälkeen ja keräsi viime vuonna 885 000 katsojaa." UMK:n kohdalla mielestäni voidaan puhua vain floppivuodesta, eli vuodesta 2019. Ennen sitä katsojaluvut olivat tasaisessa nousussa ja vuonna 2018 katsojaluvut olivat suuremmat kuin esimerkiksi vuonna 2011.
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Lukittu