UMK21: yleiskeskustelu

Euroviisut 2021 Alankomaissa

Suosikkisi UMK21-kappaleista

Oskr – Lie
5
2%
Teflon Brothers x Pandora – I love you
34
16%
Danny – Sinä päivänä kun kaikki rakastaa mua
4
2%
Laura – Play
2
1%
Aksel – Hurt
13
6%
Blind Channel – Dark side
116
54%
Ilta – Kelle mä soitan
40
19%
 
Ääniä yhteensä: 214

Avatar
Arvid
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 225
Liittynyt: 04 Maalis 2018, 20:07

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Arvid »

Suomi nousi vedonlyönnissä ykköseksi. Mun mielestä se on iso juttu! Se tapahtui viimeksi milloin?

Ainoa kappale, joka UMKssa sen on aiheuttanut tänä vuonna on Blind Channel. He on saaneet paljon positiivista huomiota osakseen. Tämä on hieno asia!

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10697
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Arvid kirjoitti: 21 Tammi 2021, 21:58 Suomi nousi vedonlyönnissä ykköseksi. Mun mielestä se on iso juttu! Se tapahtui viimeksi milloin?
Saara Aalto käväisi ykkösenä 2018, kun Monsters oli julkaistu.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
Creeperqueen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2001
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 00:34
Paikkakunta: Lahti

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Creeperqueen »

Eikös PKN ollut jossain vaiheessa vedonlyöntien ykkönen?

Suomalaiset pelasi hulluna Aina Mun Pitään voittoa, kun taviskatsojien syvissä rivissä eli niin vahvana luulo siitä, että kun lähetetään kehitysvammaisista koostuva yhtye, niin koko Eurooppa äänestää, koska sympatia ja me ollaan niin woke ja suvaitsevaisia
2024: The Code, 2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36814
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Onhan tuo vedonlyöntien ykkössija hieno asia, mutta josko nyt ei ihan innostuttais vielä tässä vaiheessa. :heh: Ymmärtäisin, jos valittuna olisi esim. 31 viisua, mutta nyt niitä on 1. :hihi:
Meow cat, please meow back.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36814
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Hei kehitysehdotus Yleisradion UMK-tiimille, jos (ja kun) joku Viisukuppilaa selailee. :heh:

Olisiko mahdollista, että ensi vuonna kappaleiden julkistus tapahtuisi siinä kohtaa, missä yleensä muutenkin julkistettaisiin YleX:n seuraavan päivän päivän biisi? Täten YleX saisi kivasti lisää näkyvyyttä, mutta ennen kaikkea viisufanien ei tarvitsisi joka arkipäivä valvoa tuonne reippaasti yli puolenyön. Ainakin oma unirytmini on ihan sekaisin näiden UMK-biisijulkistusten takia, ja pitäisi tehdä elämässä jotain vähän hyödyllisempääkin kuin luukuttaa UMK-tyrkkyjä keskellä arkiöitä. :puna:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Mistä te tarkistatte noita vedonlyöntisijoja? Sieltä mistä mä katon niin ollaan noin kuudentena.

Avatar
Arvid
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 225
Liittynyt: 04 Maalis 2018, 20:07

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Arvid »

TomppaJr kirjoitti: 21 Tammi 2021, 22:05 Onhan tuo vedonlyöntien ykkössija hieno asia, mutta josko nyt ei ihan innostuttais vielä tässä vaiheessa. :heh: Ymmärtäisin, jos valittuna olisi esim. 31 viisua, mutta nyt niitä on 1. :hihi:
No siis mikään muu UMK biisi ei saanut Suomea nostettua tuonne 1. sijalle tähän mennessä, vaikka tosiaan on vasta yksi euroviisu valittu. Huomionarvoista on myös se, että Islannilla, Venäjällä, Liettualla, Bulgarialla ym. on ne samat esiintyjät ja heillä oletettavasti laadukkaat kappaleet tulossa, joten ohi kipuaminen ei ole ihan läpihuutojuttu ottaen huomioon Suomen aiemman menestyksen. Lisäksi edellä oli ikimenestyjä Ruotsi ja tasaisen hyvälaatuinen Norja yms.

Eli kyllä saa innostua. Olen kuitenkin realisti ja odottelen minäkin tilanteen kehittymistä.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8135
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Joo, eikö tässä vaiheessa normaalisti tilastojen kärjessä keiku joku Ruotsi ja Venäjä...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Wadde kirjoitti: 21 Tammi 2021, 22:17 Mistä te tarkistatte noita vedonlyöntisijoja? Sieltä mistä mä katon niin ollaan noin kuudentena.
Aa löysinkin, ei siis olla enää ykkösenä. Mutta mahtava hype kyllä käynnissä!

Avatar
Mattan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3318
Liittynyt: 20 Huhti 2012, 20:09

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Mattan »

Vedonlyöntikertoimet eivät tässä vaiheessa juuri kiinnosta, mutta siitä kiinnostun, että tällä hetkellä Suomen YouTuben trendaavien videoiden viiden kärjestä löytyvät Danny (1.), TB&Pandora (3.), ja Blind Channel (5.). BC:n katsojatahti näyttää kovemmalta kuin Dannyn (jolla kai on 24 tunnin katsojaennätys nimissään?), joten veikkaisin heidän nousevan tuolta ennen pitkää, mutta hyvä merkkihän tuo on kilpailun yleiseltä kannalta, Suomen sisällä siis.

Myös viisufaneilta Suomen ulkopuolelta näyttäisi tulleen hyvää palautetta; siitä en lähtisi päättelemään mitään, mutta harvoin pääsee lukemaan, kun joku pitää UMK:ta erinomaisena karsintana - ja BC:lle todella on jonkinnäköistä hypeä tarjolla, joskin vedonlyöjät sortuvat ylilyönteihin.
Lopuksi haluaisin vielä todeta, että tänä vuonna on Euroviisut.

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5935
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Hienoja katselulukuja keräävät kyllä melkein kaikki tämän vuoden biisit YouTuben puolella. Katselin mielenkiinnosta 5-4 vuoden takaisia UMK-ehdokkaita ja suurin osa biiseistä on jäänyt silloin hyvin vaatimattomiin katsojalukemiin.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Mitä v*ttua täällä on tapahtunut?! :rofl: Joo, rauhoitutaan nyt. Suomalaiset ne siellä hulluina menneet lyömään taas vetoa, niin kerroin on laskenut. :draamaa:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Silirimpsis
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 934
Liittynyt: 18 Tammi 2010, 17:55
Paikkakunta: Waterloo

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Silirimpsis »

^ Jospa tämä onkin suomalaisten euphoria.
Somewhere in her smile she knows

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ Ei edes naurata. :/
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5935
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

En halua edes kuvitella, kuinka tiukka finaalista on tulossa. :eeek: Miten tässä jaksaa odottaa vielä kuukauden?
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Nyt kun kaikki biisit on kuultu, niin eipä taso nyt subjektiivisesti mua niin kiehdo. :roll: Viime vuonna oli yhtä monta hyvää kuin tänäkin vuonna eli kolme, mutta tältä vuodelta löytyy yksi kappale enemmän. Viime vuonna loput kolme olivat keskinkertaisia, mutta tänä vuonna mahtuu yksi huonokin mukaan. No jaa. En osaa sanoa, kumman vuoden ehdokkaista olisin enemmän innoissani. :miettii:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Creeperqueen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2001
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 00:34
Paikkakunta: Lahti

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Creeperqueen »

Niin siinä kävi, että parhaat jätettiin viimeiseksi. Harmi että ehdin ihan rakastua Blind Channeliin, koska vaikka Iltan biisikin on ihana, niin oon niin pettynyt jos BC ei voita :draamaa:

Mutta joo, noi keskimmäisinä julkaisut kappaleet oli mitäänsanomattomia, mutta sain sittenkin kaksi kappaletta soittolistalleni :joojoo:
2024: The Code, 2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave

Avatar
Mymmeli
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 866
Liittynyt: 22 Helmi 2019, 13:27

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Mymmeli »

Taso on mielestäni ihan hyvä, lukuunottamatta Lauran ja Dannyn turhia täytebiisejä.
Kaikki tekee virheitä, joskus jopa minä. :ylppis:

Avatar
Timonenä
Siemailija
Siemailija
Viestit: 109
Liittynyt: 13 Tammi 2021, 14:22

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Timonenä »

Ihan hyvä UMK-kausi, kun kappaleista 3/7 (BC, Teflonit ja Ilta) voi jäädä tavalla tai toisella elämään kisojen jälkeenkin. Taatusti parempi % kuin esim. Ruotsissa.

Istuvat yksinäiset miehet voisi kyllä ensi vuonna jättää kotiin, se konsepti on jo aika lailla nähty.

Avatar
Carboni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1428
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 23:27

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Carboni »

Erittäin hyvä yleistaso suomen karsinnaksi. 5 / 7 potentiaalista viisufinalistia joista yhdellä saumat softenginea kovempaan suoritukseen

Juryt voittaa Aksel selkeästi. Sit tasainen kasti Oskr Ilta ja BC. Telen pitäisi olla BC vs Teflon, Ilta ehkä sekoittaa pakkaa vähän. Näinpä sanoudun et BC kisoihin, Ilta ottaa hopeaa, pronssi joko Akselille tai Tefloneille
2024 Rim Tim Tagi Dim 2023 Cha Cha Cha 2022 Die Together, 2021 Dark Side, 2020 Tears Getting Sober, 2019 Hatrid Mun Sigra, 2018 Higher Ground,
2017 City Lights, 2016 Hear Them Calling, 2015 Grande Amore, 2014 Something Better

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36814
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »



Top-7:ni videon muodosa. :uujee:
Meow cat, please meow back.

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16647
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Aksel, häntä me emme halua ketjuäänestykseen?

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36814
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

UFOPOLI kirjoitti: 22 Tammi 2021, 00:33 Aksel, häntä me emme halua ketjuäänestykseen?
Halusimmepas. :ylppis:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Creeperqueen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2001
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 00:34
Paikkakunta: Lahti

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Creeperqueen »

On muuten jännä nähdä, kuinka tuo esiintymisjärjestys tulee menemään. Mielestäni tässä on aika selvä top 3, mitä tulee todennäköisiin mitalisijoihin UMKssa, joten olisi aika karua laittaa Ilta ja Blind Channel peräkkäin. Viimeksi taidettiin ensimmäisenä ja viimeisenä julkaistujen paikkaa vaihtaa, mutta Ilta ja Teflonit peräkkäin olisi myös hieman niin ja näin
2024: The Code, 2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave

Avatar
Possu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1870
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 13:44
Viesti:

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Possu »

Blind Channelin ja Teflon Brothersin väännöksi näyttää menevän. Pronssille tyrkyllä Ilta.

Oskr tai Ilta olisi voinut jopa voittaa jonain toisena vuonna, mutta tänä vuonna rauhallisia biisejä on niin monta, että syövät toistensa ääniä.

Live ratkaisee todella paljon tänä vuonna, kuten myös esiintymisjärjestys. Haparointiin ei ole varaa.
Viimeksi muokannut Possu, 22 Tammi 2021, 00:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Oikea järjestys tulee tässä:

I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
Carboni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1428
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 23:27

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Carboni »

Uskon että esiintymisjärjestys on tämä julkaisuorder. Teleprossat voisi mennä about näin : Laura 3, Danny 6, Oskr 8, Aksel 13, Ilta 19, Teflon 24, Blind 27. Ja tuota pistemäärää ei 25% jurylla kuitata minkä etumatkan BC tosta vetää jos yhtään hajulla olen. Aika confident edelleen et ei me tätä mokata
2024 Rim Tim Tagi Dim 2023 Cha Cha Cha 2022 Die Together, 2021 Dark Side, 2020 Tears Getting Sober, 2019 Hatrid Mun Sigra, 2018 Higher Ground,
2017 City Lights, 2016 Hear Them Calling, 2015 Grande Amore, 2014 Something Better

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3803
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja poika90 »

Creeperqueen kirjoitti: 22 Tammi 2021, 00:45 On muuten jännä nähdä, kuinka tuo esiintymisjärjestys tulee menemään. Mielestäni tässä on aika selvä top 3, mitä tulee todennäköisiin mitalisijoihin UMKssa, joten olisi aika karua laittaa Ilta ja Blind Channel peräkkäin. Viimeksi taidettiin ensimmäisenä ja viimeisenä julkaistujen paikkaa vaihtaa, mutta Ilta ja Teflonit peräkkäin olisi myös hieman niin ja näin
Minusta Illan ballaadi ei ole kyllä paras avaamaan. Minusta paras järjestys olisi, että Teflonin ja Oskrin paikat vaihdettaisiin samoin Kuin Illan ja Blind Chanelin. Näin siihen tulisi sopivaa vaihtelua.
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Avatar
Creeperqueen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2001
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 00:34
Paikkakunta: Lahti

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Creeperqueen »

poika90 kirjoitti: 22 Tammi 2021, 00:49
Minusta Illan ballaadi ei ole kyllä paras avaamaan. Minusta paras järjestys olisi, että Teflonin ja Oskrin paikat vaihdettaisiin samoin Kuin Illan ja Blind Chanelin. Näin siihen tulisi sopivaa vaihtelua.
Tämä järjestys olisi kyllä tappavan tylsä. Tulisi viiden balladin/puoliballadin putki.
2024: The Code, 2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11318
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

Loppusaldona kolme viiden tähden biisiä! Erinomaista Yle, pidetäänhän tämä suunta jatkossakin. :peukku: Tosin melkein jopa ärsyttää, kun vähintään kaksi hyvää kappaletta tulee menemään hukkaan (toivottavasti ei sentään kaikki, koska sellaisiakin Suomen karsintoja on nähty... :hiips: ).
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Lukittu