UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Euroviisut 2021 Alankomaissa

Ilta – Kelle mä soitan

*****
64
32%
****
75
37%
***
37
18%
**
17
8%
*
8
4%
 
Ääniä yhteensä: 201

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8134
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Yhden kuuntelun perusteella nätti, mutta melodiakulut eivät oikein kolahda niin kuin pitäis. Ei tämä ole Islanti 2009. Mennee puntarillani jonnekin Tefloneiden ja Oskr:n väliin, olikohan sijaluku neljä, jos oikein muistan. Kolmen tähden sakkiin kuitenkin.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Heksa
Siemailija
Siemailija
Viestit: 155
Liittynyt: 07 Maalis 2020, 20:51

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Heksa »

Kaunis mutta tavallinen hidas. Ei jää mieleen, vaan menee kategoriaan, jossa radiokanava vaihdetaan äkkiä toiseen tämän kajahtaessa ilmoille. Parempi tämä silti on kuin Akselin teos. Kaksi tähteä.

Epe75
Maistelija
Maistelija
Viestit: 39
Liittynyt: 17 Tammi 2015, 11:45

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Epe75 »

Aivan ihana :ihana:

Paras näistä balladeista ehdottomasti! Biisi kasvaa koko ajan upeasti ja sanoitus osuu syvälle. Fiilikseen pääsee mukaan heti ja biisi pitää otteessaan koko ajan. Pitääkö tästä antaa toinen viis tähtee jo? :surrur:

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Ihan kaunis perusballadi, mutta eipä sen enempää. Iltalla on toki kaunis ääni ja kappale etenee kivasti.
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10696
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Okei... parhaan jättivät viimeiseksi. :ihana: Tämä on niin upea.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2179
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

Paras biisi, melodia ja etenkin laulaja :ihana: mitä tohon voi enään sanoa. Joko tää tai I love you.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36801
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Mukavaa, että UMK:ssa on tällainen kappale, jollaisia radiokanavilla aina soi. :peukku: Kyllä minä tästä jopa vähän yllättäen ihan tykkäsin. Kiva tunnelma ja komeasti kasvava kappale. Ei nyt mitään maailmaa suurempaa elämystä Ilta pystynyt tähän iltaan tarjoamaan, mutta en millään tavalla voi sanoa pettyneenikään.

Heikot neljät tähteä.
Meow cat, please meow back.

Avatar
Possu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1869
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 13:44
Viesti:

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Possu »

Oikein mukava balladi melodisesti, mutta lyriikat ontuu. Taistelee podiumpaikasta, mutta vaikea uskoa voittoon.

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16947
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Happy »

Behmin tai kenenkään muunkaan ruikuttajan biisit (pl quuen Eriksson) ei oo koskaa tehny itseeni niin suurta vaikutusta kuin Iltan biisi tekee :kups:
On kyl yllättävän kova UMk-kaus ku peräti kaks viiden tähden biisii mukana :joojoo:
Viimeksi muokannut Happy, 22 Tammi 2021, 00:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Night_Owl
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1063
Liittynyt: 27 Tammi 2016, 01:57

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Night_Owl »

Aika perusballadi. Iltalla on upea ääni, muttei tämä biisinä oikein iskenyt muhun. Pidän enemmän Akselin tunnelmoinnista.
Cry him out

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7557
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Requel »

⭐⭐⭐⭐⭐

Ilta ylitti kaikki odotukset, kun hänen aiemmista biiseistään on puuttunut se jokin (pl. upea Kun katsoit minuun, mutta sekin oli cover). Toivon todella, että Blind Channel tai Ilta pääsee viisuihin asti. Siinä olisi paras Suomen viisu sitten Softenginen! :kups:
👼 Definitely not an angel 👼
:twisted: but I'm not that evil, ya know? :twisted:

Avatar
Sieppeli
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 296
Liittynyt: 01 Maalis 2015, 11:40

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Sieppeli »

Miulla ei ole enää minkäänlaista mielenkiintoa tälle kappaleelle. Sain UMK:lta sen mitä halusin, ja nyt tällainen perustäyttötuote jää minun puolestani hyllylle. En tahdo nähdä yhtään tällaista minun viisuissani Suomelta.
Mens infirma in corpore sano
Animus tristis in corpore sano
Mens desperata in corpore sano
Mens conterrita in corpore sano

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3803
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja poika90 »

Harmi, että tällainen kappale mitä Suomessa kuunnellaan ei voi päästä viisuihin, kun ihmiset ei voi äänestää Suomenkielistä kappaletta, tai hyvä biisi, mutta ei tarpeeksi euroviisumainen on tavallisten ihmisten tuomio.
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Avatar
ESC_Hullu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7141
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja ESC_Hullu »

Tuli kuunneltua monta kertaa ja pakko sanoo .että ihanan väkevä ja dramaattinen

Avatar
Tegu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5576
Liittynyt: 08 Helmi 2019, 00:44

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Tegu »

Kaunis, mutta ei oikein iskenyt toivomallani tavalla edes tekstin puolesta, vaikka teema vaikuttikin hyvältä. Vähän kiinnitin huomiota lausumiseen, joka kuulosti aavistuksen erikoiselta omaan korvaani? No, eihän se tietty kansainvälistä yleisöä varmaan haittaa, josko kotimaistakaan. Livenä voi nousta vaikuttavammaksi. Kyllä tämä nyt kolmosen silti saa, ihan kelpo kuunneltavaa.

Avatar
Timonenä
Siemailija
Siemailija
Viestit: 109
Liittynyt: 13 Tammi 2021, 14:22

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Timonenä »

Ilta oli minulle aivan uusi tuttavuus ja yllätti ihan positiivisesti. En tuosta laulutavasta erityisemmin pidä, mutta sekin paranee kun kappale lähtee loppua koden rullaamaan. Laulu itsessään oli parempaa keskitasoa tämän kauden UMK-kisaajista.

Avatar
andre06
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4103
Liittynyt: 02 Maalis 2014, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja andre06 »

Kerrassaan hieno biisi! Iltan ääni pääsi oikeuksiinsa, en pahastuisi jos näkisimme Iltan Rotterdamissa asti <3

Avatar
Night_Owl
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1063
Liittynyt: 27 Tammi 2016, 01:57

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Night_Owl »

Sieppeli kirjoitti: 22 Tammi 2021, 00:16 Miulla ei ole enää minkäänlaista mielenkiintoa tälle kappaleelle. Sain UMK:lta sen mitä halusin, ja nyt tällainen perustäyttötuote jää minun puolestani hyllylle. En tahdo nähdä yhtään tällaista minun viisuissani Suomelta.
Sanoitit hyvin, mitä ajattelen itsekin. Sain jo sen, mitä halusin, joten tämä ei oikein enää kolahtanut. Olisin vähän pettynyt, jos tämä valitaan, kun meillä on esim. Blind Channelilta iskevä ja kova rock-biisi.
Cry him out

Avatar
ESC Addict 98
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4272
Liittynyt: 18 Tammi 2014, 17:23
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja ESC Addict 98 »

Hmm, jos tätä vertaa melkein mihin tahansa lähivuosien UMK-balladiin, on kyseessä onnistuminen. Pianokohdat tuovat muuten aika monta kertaa kuultuun kokonaisuuteen kivasti luonnetta. Vaikutuin kyllä laadusta, mutta subjektiivisella tasolla tämä ei pysäyttänyt. Heikot neljä tähteä kuitenkin uskallan antaa! Tuo tämänvuotiseen UMK-kattaukseen oman värinsä, vaikkei täysin odotuksiani lunastanutkaan. :peukku:
🇪🇸 Eaea 🇱🇹 Sentimentai 🇺🇦 Shum 🇺🇦 Solovey 🇸🇮 Sebi 🇨🇾 Fuego 🇱🇻 Line 🇲🇪 The Real Thing 🇬🇪 Warrior 🇦🇿 Start a Fire 🇲🇪 Igranka
🇦🇱 Suus 🇮🇹 Madness of Love 🇷🇺 Lost and Forgotten 🇱🇻 Probka 🇵🇹 Senhora do mar 🇷🇺 Song #1 🇹🇷 Süper Star 🇹🇷 Rimi rimi ley 🇪🇪 Tii

Avatar
Arvid
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 225
Liittynyt: 04 Maalis 2018, 20:07

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Arvid »

Paras UMK balladi tänä vuonna. Annan tälle 4 tähteä, mutta mieluummin Blind Channel voittoon.

Avatar
Taikahuilu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2041
Liittynyt: 27 Helmi 2018, 20:22

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Taikahuilu »

Ei, ei, ei :eiei:

Biisi on hyvä ja sovitus kohoaa mukavasti loppua kohden, mutta solistin ääni ei kestä korkeita ääniä. Tämä meni kiljunnaksi. Ja tämä on näitä tusinabiisejä, joita tulee radiosta tuutin täydeltä. Lisäksi sanat oli tappavan tylsät.

Se siitä.

Avatar
Matkamankka
Oliskos jäävesi välillä?
Oliskos jäävesi välillä?
Viestit: 87
Liittynyt: 08 Touko 2016, 18:48

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Matkamankka »

Hyvää Iltaa.
Viisi tähteä.
What is it worth? Is it worth not bein' solo?
How much love can you give me? What's the total?

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41958
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Rousku »

No nyt on nättiä luontevaa melodiaa! Sovitus kuulosti alkuun vähän pölyiseltä, mutta lopulta se sitten kaikessa perinteisyydessään tuntui istuvan tähän kuin nenä päähän. Iltan ääni on pikkuisen liian nenäsoundinen miellyttääkseen minua ihan täysin (tulee mieleen se mustelma-Siru joltain UMK-kaudelta), mutta on kuitenkin jotenkin sanoisinko tiivis, ei narinaa eikä hönkäilyä, kuten nuorilla naisilla nykyään niin usein. Ainakin studioversiossa saa tunnetta mukaan. Tyylikäs nimikin biisillä, ei ole niitä ihan kulahtaneimpia :joojoo:

Mutta onko kuulokkeissani tai tietsikassani tai nettiyhteydessäni vikaa, kun äänite rahisi kuin olisin kuunnellut radiolla, jossa ei kanava ole ihan kohdallaan?
Viimeksi muokannut Rousku, 22 Tammi 2021, 00:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Carboni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1426
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 23:27

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Carboni »

No pitikö tällainen täältä vielä tulla?

Behmiä ihannoiva kansa kyynelehtii lauantai-iltana kun Ilta vetää tunteella ja hyvin vikalta slotilta herkän suomalaisen balladin

Juryt tykkää ja tele huutaa hoosiannaa about samaan tahtiin Blind Channelin kanssa. Näiden kahden skaba tästä tuli

Ei oo mitään vielä sittenkään jaettu
2024 Rim Tim Tagi Dim 2023 Cha Cha Cha 2022 Die Together, 2021 Dark Side, 2020 Tears Getting Sober, 2019 Hatrid Mun Sigra, 2018 Higher Ground,
2017 City Lights, 2016 Hear Them Calling, 2015 Grande Amore, 2014 Something Better

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16647
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Enpä muista, milloin edellisen kerran Suomen karsinnassa kappale olisi mennyt suoraan viiteen tähteen, saatika viiden sekuntin jälkeen :surrur: Ihan suvereeni ykkönen.

Sitten seuraava kysymys on, haluanko tämän, viiden tähden kappaleen ja selvän suosikkini, voittavan, vaiko jommankumman heikoista nelosistani, jotka olisivat viisukontekstissa omaperäisempiä. Jos kyseessä olisi mikä tahansa muu maa, kysymystä ei tarvitsisi edes esittää, mutta Suomen tapauksessa tämä on oikeasti haastavaa :sekava:

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3803
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja poika90 »

Carboni kirjoitti: 22 Tammi 2021, 00:26 No pitikö tällainen täältä vielä tulla?

Behmiä ihannoiva kansa kyynelehtii lauantai-iltana kun Ilta vetää tunteella ja hyvin vikalta slotilta herkän suomalaisen balladin

Juryt tykkää ja tele huutaa hoosiannaa about samaan tahtiin Blind Channelin kanssa. Näiden kahden skaba tästä tuli

Ei oo mitään vielä sittenkään jaettu
Oi olispa noiden kahden taistelu :peukku: Itse en van usko, että Suomalaiset äänestää Suomenkielistä kappaletta, kun ei viisuihin voi lähettää Suomalaista kappaletta.
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Avatar
ESC_Hullu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7141
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja ESC_Hullu »

Mulle aika tutematon aristi ja mietin .että riittääkö tytöllä livenä ääni noin vahvaan/ tuskaiseen laulantaa?

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2179
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

^äänestivät viimeksikin

Avatar
Timonenä
Siemailija
Siemailija
Viestit: 109
Liittynyt: 13 Tammi 2021, 14:22

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Timonenä »

poika90 kirjoitti: 22 Tammi 2021, 00:29 Oi olispa noiden kahden taistelu :peukku: Itse en van usko, että Suomalaiset äänestää Suomenkielistä kappaletta, kun ei viisuihin voi lähettää Suomalaista kappaletta.
Kaikkihan nuo on suomalaisia kappaleita, paitsi Lauran.. ;) Ja kahdesti aikaisemminkin on Suomen virallisella kielellä laulettu kappale äänestetty voittoon, mikä on ihan huomattava osa yhdeksästä kilpailusta.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41958
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Rousku »

No niin, nyt on toinenkin biisi, jonka haluan vapaaehtoisesti kuunnella uudelleen. "nääh, purissa" vähän pisti korvaan. Siinä Sirun mustelmissakin nauru kuului naapuriin :roll:
Rise, angel, shine, love!

Lukittu