UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Euroviisut 2021 Alankomaissa
Lukittu

Ilta – Kelle mä soitan

*****
64
32%
****
75
37%
***
37
18%
**
17
8%
*
8
4%
 
Ääniä yhteensä: 201

Avatar
Tegu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5576
Liittynyt: 08 Helmi 2019, 00:44

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Tegu »

Rousku kirjoitti: 22 Tammi 2021, 01:04
Tegu- kirjoitti: 22 Tammi 2021, 00:59 Olisikohan äänenlaatu muuttunut tai jotain, kun Rousku siitä mainitsi?
Ai että ihan minun ansiostani olisivat huomanneet, että oho, onpa se tosiaan aika tuhnuinen, ja korjanneet asiaa :uujee:
No siis, eiköhän ne lue Kuppilaakin. :hihi:

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2179
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

Villi veikkaus...Ilta vetää tän pianoa samalla soittamalla :peukku:

Avatar
kwak
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9510
Liittynyt: 06 Joulu 2004, 19:09
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja kwak »

Olipa hieno biisi säästetty viimeiseksi! En osannut yhtään odottaa tällaista. :uujee:

Kaunis biisi ja koskettava sanoitus, jonka Ilta laulaakin vielä hienosti. Biisi kasvaa kasvamistaan aina lopun revittelyihin asti - koko ajan sovituksessakin tulee jotain uutta. Viisi tähteä ja Tefloneitten takana kakkostilalla! :ihana:
Keep your head high above the water

Viisuilija_110
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3391
Liittynyt: 29 Loka 2018, 15:24

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Viisuilija_110 »

Kaunis biisi ja ääni. :joojoo: Annetaan sellaset vahvat kolme tähteä.
Mielenkiintona Piña Colada ja rata

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

toivo kirjoitti: 22 Tammi 2021, 01:09 Kiva biisi Suomen radiokanaville. Mää en vaan jaksa uskoa, että suomenkielisellä balladilla tulisi menestystä viisuissa. Kaunis on, mutta ei tarpeeksi vahva ESC menestykseen. 3 tähteä.
Koska meillä on ollut puhelinäänestysaikakautena suomenkielinen balladi edustamassa?
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Viisulintu
Maistelija
Maistelija
Viestit: 37
Liittynyt: 07 Tammi 2021, 10:53

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Viisulintu »

Viisi tähteä. Miten tätä voi vihata?

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Ennen kuin kuuntelin tämän uudelleen tänään aamulla, niin en pystynyt ainakaan vielä täysin muistamaan kappaleen melodiaa. Aivot palauttivat mieleen Isan viisutyrkyn vuodelta 2016 I Will Wait. :heh: Sehän oli sentään hyvä. Ehkä tämäkin kasvaa, koska kuulostaa jo ihan mielekkäältä. :peukku:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Snude
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1566
Liittynyt: 25 Syys 2016, 11:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Snude »

Kauniin ja vahvan kuuloinen kappale. Käynnistyy kyllä vähän hitaasti, mutta sitten nousee. Laitetaan nyt aluksi vahvaan neljään ja voi hyvin taistella puntarini kakkospaikasta Teflonin kanssa.
Lähden kyllä taas kellariin dokaamaan. Siellä ei ainakaan uskota, että Suomi valitsi oikein Euroviisuihin 2024.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Serduchka kirjoitti: 22 Tammi 2021, 07:45 Ehkä tämäkin kasvaa, koska kuulostaa jo ihan mielekkäältä. :peukku:
Niin... täähän piru vie kasvaa! :uujee: Annoin itseni sulatella toista kuuntelukertaa ja tekisi jo melkein mieli nostaa tämä neljään tähteen. Hillitsen itseäni toistaiseksi, mutta katsotaan nyt, miten kauan pystyn siihen. :heh:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Stargazer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3750
Liittynyt: 15 Touko 2014, 12:35

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Stargazer »

Siis vitsi miten kova :kups: Odotin aika paljon, mutten sentään mitään ihan näin hyvää. Kuuntelin kolmesti, ja kylmikset jokaisella kerralla. Suomenkielisyys vaikuttaa taatusti, mutta tulkintakin on voimakas eikä mikään perusjollotus. AIvan ihanat jouset ja piano. Rivit joku soittaa parvekkeelta Satumaan / yleisönään pitkä tyhjä katu vaan on kylmäävää kuunneltavaa, tulee mieleen viimekeväinen suljettu maailma, suurkaupunkien autiot kadut ja ikkunoistaan musisoivat ihmiset. Paras tämän vuoden balladeista.
Why? Because it's Eurovision.
Empire of the freaks, all drinks on me

Avatar
Diva_La_Viva_74
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1422
Liittynyt: 22 Huhti 2010, 07:36

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Diva_La_Viva_74 »

Parin kuuntelun perusteella vahavat neljä tähteä ja tappelu kaakkospaikasta puntarissani.
Paras UMK:n balladeista ja kaunis kappale. Mä en jostain syystä saanut kylmiksiä, vaikka sanat koskettikin.
Muutamia kuuntelukertoja lisää siis. :)
__________
No rules!- Cha cha cha - See on tee.

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2940
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Nekku »

Onhan tämä hyvä, mutta jotenkin jätti kylmäksi. Oskrista pidän enemmän. Tälle neljä tähteä.
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2963
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Kappale on kahden tähden nätti laulelma, ei herätä minkäänlaisia tunteita, vaikka riipaisevaksi on ilmeisesti tarkoitettu??? Laulaja on suloinen ja hänellä on kiva ääni. Kappale on tusinatavaraa.

**

Avatar
Wilson
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6663
Liittynyt: 17 Syys 2005, 16:12
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Wilson »

Tässä on minun toinen suosikki meidän karsinnoissa – sekä Blind Channel ”Dark side” :tapu: että Ilta ”Kelle mä soitan” :tapu: ovat melkein samoissa pisteissä puntarissani 9,40 ja 9,35. Kolmas puntarissani on Oskr ”Lie” 8,90.
Ja jos Ilta voittaisi karsinnat niin ilman muuta Suomen kielellä mennään Rotterdamiin
Haluaisin lähettää molemmat Rotterdamiin.
Itse rakastan raskaanmusiikin soundia mutta pidän myös tällaisesta tyylistä mitä Ilta esittää – elikkä olen kaikkiruokainen kun on musiikista kyse.
UMK-Euroviisut 2021: hyvä taso tänä vuonna. :peukku:

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4093
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

En missään nimessä vihaa tätä, mutta yksi kuuntelukerta ei vielä tehnyt kovin kummoista vaikutusta. Tosin balladit vaativat minulta usein monta kuuntelukertaa, ennen kuin alan päästä juonesta kiinni. Toisaalta Akselin balladista tykkäsin heti ensimmäisellä kuuntelulla. Sanat ovat tässä kappaleessa parasta - ne voi tulkita tavanomaiseksi suhteenpäättymistuskaksi tai yleisemmäksi yksinäisyyden kokemukseksi. Kolmella tähdellä uljaan joukkiomme keskimmäiseksi.
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
Sagapo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4807
Liittynyt: 11 Marras 2003, 18:31
Viesti:

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Sagapo »

Tämähän läpäisee MF-mittarin eli sopisi ihan Melodifestivaleniin (ja nimenomaan niiden vakavasti otettavien kilpailukappaleiden joukkoon, ei kämp-osastolle).

Toivottavasti Ilta esittää kappaleen livenäkin yhtä voimakkaasti. Jos livenä hän vieläpä ylittää levyversion tulkinnan, niin sittenhän tässä pitäisi olla koko kisan voittaja.

Hieno kappale, joka edustaa suomalaista musiikkimakua vallan mainiosti. <3

Jos epäilette, että suomenkielisellä biisillä ei voi menestyä, niin kehottaisin katsomaan vuoden 2013 tulosliuskasta Suomen ja Viron sijoituksia. Toisella oli Euroviisuihin räätälöity kokonaisuus, toisella omakielinen "tavallinen" kaunis balladi. Kumpi sijoittui korkeammalle?

Avatar
Ansarin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 23:56

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Ansarin »

Muistaakseni joku laski näitä pari vuotta sitten, ja totesi että suomalais-ugrilaisilla kielillä on menestytty keskimäärin paremmin kuin englanniksi.
Kuori mua pussikulli

Käsittääkseni pyramidi ei kuitenkaan ole selfie

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11318
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

Suomenkieliset biisit olisivat myös aina päässeet semifinaalista jatkoon pelkän puhelinäänestyksen perusteella. :joojoo: Raadit ovat olleet sitten niitä, joille ei folk tai punk ole kelvannut, mutta miten olisi tällaisen pop-balladin laita?

Toivottavasti Ilta ilmoittaisi pian, että voiton osuessa kohdalle vetäisi kansainvälisessä kilpailussa englanniksi, niin ei tarvitsisi harmitella niin paljon tämän valitsematta jättämistä. :mrgreen:
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

suchanovellife
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 224
Liittynyt: 13 Tammi 2015, 17:28

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja suchanovellife »

Todellakin äänestän tätä, Ilta on vieläpä niin kova livelaulaja että ei tarvitse stressata liven onnistumista (live luultavasti jopa nostattaa lisää). Rakastan tätä :voitto:

Avatar
Creeperqueen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2001
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 00:34
Paikkakunta: Lahti

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Creeperqueen »

Teräsbekoni kirjoitti: 22 Tammi 2021, 09:13 Toivottavasti Ilta ilmoittaisi pian, että voiton osuessa kohdalle vetäisi kansainvälisessä kilpailussa englanniksi, niin ei tarvitsisi harmitella niin paljon tämän valitsematta jättämistä. :mrgreen:
Itse ainakin tiputtaisin kappaletta välittömästi ihan protestina yhdellä tähdellä, jos kieltä ruvetaan muuttamaan. Mikään ei ärsytä minua yhtä paljon kuin nämä Islantien ja Albanioiden touhut, jossa biisit on pakko tehdä omalla kielellä, mutta joita sitten yleensä ruvetaan menestymistoiveiden myötä kääntämään enkuksi.

Alkuperäinen on, jos ei aina, niin yleensä parempi :draamaa:
2024: The Code, 2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave

Avatar
jamira
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2316
Liittynyt: 29 Huhti 2010, 00:15

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja jamira »

Oho, olipas tämäkin hyvä :shock:

Joku tuossa pianokilkutuksessa on minusta turhan vanhanaikaista, vaikea selittää. Tulee mieleen joku ysärisuomimusa. Mutta Iltan ääni ja kappale on kyllä kokonaisuutena todella hyvä. :surrur:

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Sagapo kirjoitti: 22 Tammi 2021, 08:58 Tämähän läpäisee MF-mittarin eli sopisi ihan Melodifestivaleniin (ja nimenomaan niiden vakavasti otettavien kilpailukappaleiden joukkoon, ei kämp-osastolle).
Ei siis ihme, että Isa tuli mieleen. :heh:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1947
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja hercules »

En tiedä valskaako ikkunat mutta tuli ensimmäiset kylmikset tälle UMK kaudelle tästä biisistä. Taso on vaan niin kova etten tiedä mihin suuntaan kallistua :surrur:

Edit. 3 kertaa kuunnellut ja kylmikset joka kerta. Upea Ilta, toivon menestystä tälle todella.
Nyt ne verhot kii

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2179
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

^Sama täällä illalla tai pitäiskö sanoo iltalla :heh:
Tää tulee olee pianoballadi Ilta osaa :tapu:

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7171
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

Jestas kun on tosi hyvä biisi!!! :rakkaus: <3. Tykkään niin paljon! Iltan ääni on jotain niin kaunista :ihana:
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10697
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Sagapo kirjoitti: 22 Tammi 2021, 08:58 Tämähän läpäisee MF-mittarin eli sopisi ihan Melodifestivaleniin (ja nimenomaan niiden vakavasti otettavien kilpailukappaleiden joukkoon, ei kämp-osastolle).
Juurikin näin.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
Tegu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5576
Liittynyt: 08 Helmi 2019, 00:44

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Tegu »

Uusi mahdollisuus annettu paremmalla äänenlaadulla. No, ihan kaunis se edelleenkin on, muttei liiemmin onnistunut vieläkään hetkauttamaan. Vähän toivoin, että olisi uponnut enemän. :sorivaan:
Mattan kirjoitti: 22 Tammi 2021, 00:38 Kuuntelen hyvin vähän suomenkielistä radiota, mutta tuntuu siltä, että varsin samankaltaiset kappaleet siellä on soinut vuosia - on siis radiorelevanttia tavaraa, mutta peruskauraa.
Meinasin jo aiempaan viestiini kirjoittaa jotain samankaltaisista kappaleista. Tajusin kuitenkin, etten ole ihan hetkeen edes kuunnellut radiota niin, että voisin ottaa kantaa.

Suomenkieltä sisältävä edustuskappale olisi kiva, mutta tällä kertaa niitäkin on pari muuta vaihtoehtoa. Ottaisin ehkä tätä mieluummin kumman vain niistä. :hiips:

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13752
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Suomalaisissa kaunisäänisissä ja taitavissa naislaulajissa on usein se harmittava laimeus tai olemattomuus, että huikeasta musikaalisuudestaan huolimatta heiltä puuttuu taiteellista kiinnostavuutta - joko pyrkivät miellyttämään kaikkia tai sitten oma maku on niin kehittymätön, että johtaa kömpelöihin ylilyönteihin. Musiikkiläksyt on siis tehty viimeistä nuottia myöten, mutta muut läksyt ovat tekemättä - kiinnostavuus kun syntyy siitä että tulkinnassa on sanottavaa, näkemys. Se voi olla viiltävää älyllisyyttä tai psykolgisesti oivaltavaa tunneilmaisun rytmitystä, herkkyyttä ja voimaa oikeissa paikoissa, roheutta ja taitoa että ei jätetä ilmaisua turvaporttien sisään, mutta yhtä kaikki jollain tasolla vaatii sitä että laulaja on tietoisesti taustalla kehittänyt näkemystään: lukenut, seurannut maailmaa tai analysoinut omia tunteitaan suhteessa teksteihin, kehittänyt ilmaisuaan siten että se mitä haluaa sanoa välittyy. Ilta on näistä pari-kolmekymppisistä superlaulajista kuitenkin se jolla on linja ja päämäärä, jotain sanottavaa. Itseäni ei vaan tällainen amerikkalaisen ylemmän keskiluokan allymcbeal-tunnarimeininki kauheasti kiinnosta eikä puhuttele.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Sieppeli
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 296
Liittynyt: 01 Maalis 2015, 11:40

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Sieppeli »

Kuuntelutin kappaleen lähipiirille, josta löytyi materiaalia Illan lauluäänestä nuoremmilta vuosilta. Nyt olen vihainen tälle kappaleelle. Ilta on jostain vuosien aikana oppinut tuon ärsyttävän nasaaliäänen, mihin tällä hetkellä melkein kaikki tämän hetken suomalaiset nuoret naisartistit kompastuvat. Vihaan tätä trendiä, jossa taivaallinen lauluääni tarkoituksella pilataan ja saadaan kuulostamaan geneeriseltä.
Mens infirma in corpore sano
Animus tristis in corpore sano
Mens desperata in corpore sano
Mens conterrita in corpore sano

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2179
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

Tämä on juuri sitä mitä yleensä ei anneta viisuihin esitettäväksi ja kansa itkee miksi tota ei voi esittää siellä. Onneksi tällä kertaa meillä on myös listakamaa mukana joka on harvinaista herkkua viisukarsinnoissa.

Lukittu