Onkos tämä ensimmäinen kerta, kun levyraatibiisin esittäjä ja otsikko ovat samannimiset? Viisuissa vastaavat tapaukset ovat tietenkin Dschinghis Khan (L-Saksa 1979) ja Love City Groove (Iso-Britannia 1995).
Levyraati 63: Viisi vuosikymmentä (osa 2 - ympärysvuodet)
Re: Levyraati 63: Viisi vuosikymmentä (osa 2 - ympärysvuodet)
^ Ainakin levyraadissa 25 kisasin tällä.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.
Re: Levyraati 63: Viisi vuosikymmentä (osa 2 - ympärysvuodet)
En pitänyt oikein mistään. Ei yhtään vitosta, ja nelosissakin taso oli keskiluokkaa.
Got a fire and a country heart
Re: Levyraati 63: Viisi vuosikymmentä (osa 2 - ympärysvuodet)
ZOOn Avant on muuten levyraatiemme ensimmäinen katalaaninkielinen biisi. Aiempien Espanjaa edustaneiden kappaleiden laulukielet selviävät teille raatiwikistä.
Lisäksi ihmettelen sitä, että Who Do You Love Now'n maana on pelkästään Alankomaat, eikä Dannii Minoguen kotimaata Australiaa.
Lisäksi ihmettelen sitä, että Who Do You Love Now'n maana on pelkästään Alankomaat, eikä Dannii Minoguen kotimaata Australiaa.
-
- Kanta-asiakas
- Viestit: 1345
- Liittynyt: 21 Helmi 2019, 12:11
Re: Levyraati 63: Viisi vuosikymmentä (osa 2 - ympärysvuodet)
^
Jos vielä tarkempia ollaan, niin valenciankelinen, mutta kyseessä toki käytännössä sama kieli.
Pakko sanoa, että en ymmärrä kyllä yhtään näitä poikkeuksellisen hyvän tason hehkuttajia. Varsin keskinkertaistahan täällä on. Eiköhän pisteille löydy ihan hyviä kappaleita mutta ei tämä nyt tasollaan mitenkään eduksi erotu. Olisin toivonut monipuolisempaa kattausta, nyt biisit kyllä eroavat ajallisesti, mutta muuten on hirveän samankaltaista musiikkia eksynyt joukkoon. Olihan täällä muutama piristävämpikin tapaus toki kuten tuo edellä mainittu Avant esimerkiksi, mutta kamalasti mukana kaikenlaista brittihöttöä sun muuta.
Jos vielä tarkempia ollaan, niin valenciankelinen, mutta kyseessä toki käytännössä sama kieli.
Pakko sanoa, että en ymmärrä kyllä yhtään näitä poikkeuksellisen hyvän tason hehkuttajia. Varsin keskinkertaistahan täällä on. Eiköhän pisteille löydy ihan hyviä kappaleita mutta ei tämä nyt tasollaan mitenkään eduksi erotu. Olisin toivonut monipuolisempaa kattausta, nyt biisit kyllä eroavat ajallisesti, mutta muuten on hirveän samankaltaista musiikkia eksynyt joukkoon. Olihan täällä muutama piristävämpikin tapaus toki kuten tuo edellä mainittu Avant esimerkiksi, mutta kamalasti mukana kaikenlaista brittihöttöä sun muuta.
Violins playing
Angels crying
Angels crying
Re: Levyraati 63: Viisi vuosikymmentä (osa 2 - ympärysvuodet)
Brittihötöt. Itse toivoisin, että raadeissa olisi enemmän eri vuosikymmenten musiikkia, joten siinä valossa sekä tämä että S-Tyypin aiempi vuosikymmenraati ovat olleet itselleni mielekkäitä. Raadin taso oli tällä kertaa tavanomainen, joukosta löytyi mainioita kappaleita ja pisteharkinnasta oli myös helppo tiputtaa biisejä pois. Mielelläni olisin antanut tuttuun ja turvalliseen tapaan viidelletoista kappaleelle pisteitä, mutta hauskaa, että poikkeaviakin pistekaavoja käytetään.
Re: Levyraati 63: Viisi vuosikymmentä (osa 2 - ympärysvuodet)
Vuosikohtaiset kommentit. Kohtalomme oli suotuisa, sillä taso on ihan järjetön! Mitenköhän tässä selviää pisteytysvaiheesta, kun niiden muodostaminen on yleensäkin vaikeaa.
1979:
(1. ABBA - Does Your Mother Know & 19. Village People - Go West)
Ymmärettävästi tuttuja nimiä: jos ei ole elänyt tai muuten vaan perehtynyt tuohon aikaan niin jälkeenpäin on vaikea löytää mitään itselleen uutta ja innostavaa (ei sillä, etteikö näidenkin takana voisi olla joku ns. X-sukupolvilaisista, mutta veikkaan jotain meistä nuoremmista). Tosin itse en Village Peoplen tuotantoa muista koskaan omatoimisesti kuunnelleeni. Raadissa sen sijaan muistan olleen tunnetummalla biisillään, ja näköjään menestyi myös hyvin. Annoin sille vissiin vain yhden semifinaalipisteen! No, taso Genregalleriassa oli kova. Tähän lisättynä se, että tämä Go West on parempi biisi kuin YMCA, niin ollaan jo vahvoilla. Yhtye on persoonallisuudellaan suosionsa ansainnut! Ja ai niin, Abba... Abba on Abba. Tiesin sen jo ennen tätäkin hetkeä.
1981:
(10. Landscape - Einstein a Go-Go & 28. Camel - Landscapes)
Nyt on löydetty jotain vähemmän tunnettua ja näköjään molemmat Brittien suunnalta. Camelin voin valitettavasti jättää jo heti laskuista pois. Vaadin instrumentaalimusiikilta paljon, eikä tässä ollut oikein mitään itseäni kiinnostavaa. Einsteinille sen sijaan asetin isot odotukset, mutta näköjään sekin paljastui sellaiseksi asiaksi josta en yleensä juurikaan innostu - biisi muistuttaa lähinnä halvahkoa huumoria. Tälle vuodelle plussat siis pelkistä ei-hitillisistä-valinnoista.
1984:
(6. Eini - Kesä ja yö & 24. Miko Mission - How Old Are You?)
Oijoi, unohdettu ikivihreä ja italodiscoa. En ole kuullut saatika ajatellut tätä Einin biisiä vuosiin, joten se kuulosti tavallista nostalgisemmalta. Ei siis väliä vaikka unohtuisikin mielestä, sillä melodia iskee syövereihin asti! Mikoltakin saatiin aikaansa nähden kelpo tekele. Menee jatkokuunteluun jospa iskisi siten vielä paremmin. Luulen kuitenkin yleistason päättävän tämän kohtalosta, kun biisi on tällä hetkellä tasoa ok: ei mitään sen enempää tai vähempää.
1986:
(15. Cyndi Lauper - True Colors & 33. Nena - Mondsong)
Näistä huomioni keskittyi erityisesti Mondsongiin. Siinä on kivan melankolinen ote, vaikkei biisistä saakaan kovin surumielistä vaikutelmaa. Tarvitsee kuitenkin lisäkuunteluita näyttääkseen todellisen luontonsa, ensimmäinen jätti vielä vähän etäiseksi. True colors kuulostaa etäisesti tutulta, ja ilmeisesti kyseessä onkin hitti, mutta tunnistin kyllä syyt miksen täysin muista sitä: auttamattoman laiska ote, vaikka aineksia parempaan löytyisi.
1989:
(2. New Order - Dream Attack & 20. Irwin Goodman - Maailma on kaunis)
Kaksi kelvollista. Dream attackin suhteen tulin jo epätoivoiseksi, että lauletaanko siinä ollenkaan, mutta onneksi lauletaan! Omaan makuuni alusta ja lopusta olisi varaa karsia pituutta, mutta annettakoot se anteeksi ottaen aikansa tyylin huomioon. Vähän se kuitenkin vaikeuttaa kuuntelua, kun biisin haluaisi kuunnella lauluosuuksiltaan kokonaan jotta se pääsisi ansaitsemaansa valoon. Pitää siis joko odottaa alku tai kelata eteenpäin. Sen sijaan Irwin tarjoaa meille kappaleen, johon on helppo päästä sisään kuuntelemalla vaikkapa vain pienen pätkän, mutta kokonaisena se on ehkä turhankin itseään toisteleva paketti.
1991:
( Anneli Sari - Ei mitään yksin ole ihminen & 29. Reincidentes - Móntate una estafa)
Anneli Sari? En tiedä, sekotanko toiseen, mutta olen aina luullut, että Saari. Ja apua, biisikin kuulostaa tutulta, mutta se ei nyt varsinaisesti vaikuta sellaiselta johon olisin edes törmännyt. Luulin hitiksi. Ehkä hän kappaleineen on tuttu jostain rinnakkaistodellisuudesta.. avaruusraadin sanoja lainaten: kun maailma ei riitä. Espanja tarjoaa sekin tutunlaista räväkkää sekä laulamista jäljittelevää raskasta musiikkia. Ei huono, mutta astetta liian hevi.
1994:
(7. Ozric Tentacles - Astro Cortex & 25. Blur - Girls And Boys)
Brittipari (taas). Ja toisen voi jättää heti laskuista pois (taas): Astro Cortex ei tarjonnut itselleni juuri mitään. Jäljellä jäänyt Girls and Boys on vähän laiska, mutta muutoin toimiva.
1996:
(16. The Chemical Brothers - Setting Sun & 34. Favorite Blue - Ai Yorimo Hageshiku, Dare Yorimo Itoshiku & 37. Juliet Jonesin Sydän - Paratiisiin)
Ensimmäinen trio! Ja hei, kaikki toimivat eri tahoillaan eri tavoillaan. Japanista tarjotaan sen verran tuttua ja turvallista animehtavaa musiikkia, ettei tästä kliseisemmäksi voi edes päästä. Ja kliseys on tässä yhteydessä kehu. Suomen Paratiisiin säkeistöjä kuuntelee mielellään ja kertosäekin menettelee, mutta se ansaitsisi sisältörikkaamman sanoituksen. UMK:n I love youkin kuulostaa siihen verrattuna vähemmän toistelevalta. Britit tarjoavat näistä persoonallisimman paketin. En yleensä kuuntele tällaista joten tutustuin tähän mielenkiinnolla. Instrumentit pääsivät tässä oikeuksiinsa, ja oikeastaan ne ovat koko biisin suola. Harvoin löydän hyvää biisiä, jossa laulu tuntuu jäävän toissijaiseksi tekijäksi.
1999:
(3. Backstreet Boys - Don't Wanna Lose You Now & 21. Foo Fighters - Learn To Fly)
Okei, tiedän ja muistan jo nyt rakastavani tätä kaunista balladia syrjäkadun pojilta. Ei sillä, että olisin sitä koskaan luukuttanut, mutta ehkä pitäisi..! Foo Fightersiltäkin olen kuullut muutaman biisin, joista yksi on ollut harkinnassa raatiinkin asti. Learn to fly ei kuitenkaan ole kyseessä, vaikka tämäkin tarjoaa kyllä mieluisan kuuntelukokemuksen. Vaikka biisi on selvästi elänyt parhaat aikansa enkä todennäköisesti koe tarvetta kuunnella sitä enää raadin jälkeen, niin pidän silti sen tuomasta nostalgisesta fiiliksestä.
2001:
(12. Nylon Beat - Extreme & 30. Tool - Schism & 38. Riva feat. Dannii Minogue - Who Do You Love Now)
Taisivat yhdessä tarjota toistaiseksi parhaan vuosikerran. Mikä edes voisi mennä vikaan kun tarjolla on jotain raskasta, jotain dancehtavaa sekä tuttua ja turvallista Nailon biittiä. Kaikilla näillä on mahdollisuudet pisteilleni. En keksi mitään nokankoputettavaa, paitsi toki sen että makuni haluaisi tuttuun tapaan karsia TOOLin biisistä pituutta pois, jotta sitä olisi mielekästä luukuttaa. Se ei kuitenkaan poista biisin hyviä puolia.
2004:
(8. Avril Lavigne - My Happy Ending & 26. Da Buzz - How Could You Leave Me)
Avril Lavigne oli ensimmäisiä englanniksi laulavia artisteja joita kuuntelin. Biisin sanoja lainaten "You were everything, everything that I wanted" tuomaan lapsuuden nostalgiaa tähän raatiin. Da Buzzin biisikin kuulostaa tutunlaiselta, vaikkei se olekaan entuudestaan tuttu. Mutta siinä on jotain samaa mitä sadoissa muissakin. Hyvin rullaa, vaikka ollaankin jo vähän siinä rajoilla rullaako häiritsevänkin kliseisesti, johon saa selvyyden vain lisäkuuntelujen avulla. Toivotaan siis että mittari pysyy plussan puolella.
2006:
(17. Emilia - Var minut & 35. Modà - Malinconico a metà)
Kolmas mieluisa vuosikertatarjoilu putkeen. Voisin muodostaa pisteeni jo nyt joten alkaa mennä pian vaikeaksi.. Molemmat ovat sellaisia biisejä joita kuuntelisin mielellään raadin ulkopuolellakin. Malinconico a metàn musiikkivideo on tyylikäs. Se tuo mieleen All The Right Movesin musiikkivideon, josta pidin myös paljon. Emiliassa sen sijaan huomio kiinnittyy siihen seikkaan, että se kuvastaa yllättävän paljon sitä puolta maustani jota haluaisin laittaa enemmänkin raatiin. Mutta soittolistani perustuvat lähinnä viime vuosille, joten tällaisia ei siellä paljoa ole. Ehkä pitäisi alkaa etsimällä etsimään.
2009:
(4. Freemasons feat. Sophie Ellis-Bextor - Heartbreak (Make Me a Dancer) & 22. Paloma Faith - Do You Want the Truth or Something Beautiful?)
Tutut artistit, mutta itselleni vähän tuntemattomammat biisit. Eritoten Sophie Ellis-Bextorilla on erityinen paikka sydämessäni ja hän onkin Avril Lavignen ohella eniten kuuntelemani artisti tästä joukosta. Paloma Faithia olen sen sijaan kuunnellut vähemmän, mutta yleensä pitänyt kuulemastani sitäkin enemmän. Kumpikaan biiseistä ei aluksi vienyt mukanaan niin paljoa kuin odotin, mutta loppua kohden havahduin päässeeni biisien sisään, joten odotan lisäkuunteluja mielenkiinnolla. Aineksia on vaikka ja mihin.
2011:
(13. Olly Murs feat. Rizzle Kicks - Heart Skips A Beat & 31. Dan Balan - Лишь до утра)
Molemmilta löytyy raatihistoriaa, ja molemmille olen antanut myös pisteitä aiemmin. He jatkavat tätä tason nostamista aivan liian korkealle: jatkossa on jo 21 kappaletta eli melkein puolet pitäisi jo karsiakin. Ylväästi edustavat vuottansa, jonka itse näen jonkinlaisena kehitysasteena koko musiikkituotannolle: monet biisit vuoteen 2010 mennessä kuulostavat jo kulahtaneilta, mutta vuodelta 2011 löytää jo paljon sellaista mikä on tuotettu vielä nykypäivänkin tasolla laadukkaasti. Olly Mursin hitti on tästä hyvä esimerkki, ansaitusti hittibiisi! Ja koska vieraammilla mailla tullaan vähän jäljessä, niin Dan Balanin biisi kuulostaa jo vanhalta. Mutta sehän ei haittaa yhtään, sillä ELLOn Youtube-kanavaa voisi jo itsessään kutsua kultakaivokseksi.
2014:
(9. Valentina Monetta - Sensibilità & 27. Demet Akalın - İlahi adalet & 39. Battle Beast - Touch In The Night)
Toivoin eniten vuotta 2014, koska koen sen kuvaavan musiikkimakuani parhaiten. Olisi kiva kirjoittaa vaihtelun vuoksi jotain negatiivista, mutta kun eivät nämäkään ansaitse sitä. Valentina Monetan tuotantoa en ole koskaan kuullut viisujen ulkopuolella, joten yllätyin positiivisesti. Tekee jopa pahaa katsoa näyttökertoja tiedostaen sen, että niitä voisi olla enemmänkin mikäli resurssejakin löytyisi. En panisi pahakseni, jos suuri ja mahtava San Marino saisi jo toisen raativoittonsa. Ja voi että.. tätä halpaa, mutta sitäkin nautinnollisempaa turkkilaishutsuilua on ollut ikävä. Jos etsii turkkilaista musiikkia, niin sieltä löytyy tismalleen tällaista, yleensä vaan vieläkin halvemmassa paketissa. Battle Beastikaan ei yllättänyt tarjonnallaan, vaan sieltä tuli aika lailla sitä mitä odotinkin. Helposti lähestyttäviä ja pidettäviä biisejä kaikki kolme.
2016:
(18. Katy Perry - Rise & 36. CNCO - Para Enamorarte)
Nyt pääsee vaihteeksi sanomaan jotain miinuspuoliakin: Katy Perryn hitti ei lukeudu hänen parhaimpiinsa saatika muistettavimpiin tapauksiin. Se ei kuitenkaan Katy Perryn tasolla tarkoita vielä huonoa, jota lähellä tämä ei todellakaan ole. Jälkimmäiseltä biisiltä odotin maiden perusteella paljon, mutta pikkukuva herätti epäilykseni, koska se antoi odottaa jonkinasteista renkutusta. Yllätyinkin positiivisesti kun biisi alkoi hyvin balladimaisesti, vaikka pianhan se sitten renkutukseksi muuttuikin. Ei kuitenkaan hullummaksi sellaiseksi, vaan yllättävänkin mukaansatempaisevaksi!
2019:
(5. Suzane - Suzane & 23. Gamma Skies feat. Mia Pfirrman - It's Over)
Suzanen Suzane toimii hyvänä esimerkkinä siitä millaisista ranskankielisistä biiseistä en pidä. Ja nimenomaan se kielenkäyttö tässä tökkii.. minulle kun ei ole siunaantunut ymmärrystä ranskan kielen suhteen, vaikka toki on olemassa niitä harvoja ja valittuja biisejä joissa se toimii myös itsellenikin. Gamma Skiesin biisikin on viittä vaille häiritsevän mainstream, mutta se pysyy vielä positiivisen kuuntelukokemuksen puolella. Vähän lisää jumputusta tai nykypäivän hienostelua niin menisi jo ärsyttävän puolelle. Mielelläni kuitenkin kuuntelen kunhan en tee liiallista tuttavuutta.
2021:
(14. Beautify Jankyards - Reverie & 32. ZOO - Avant)
Reverie voisi olla Portugalin viisu, ja sen voi ottaa vastaan kehuna taikka soimauksena. Portugali ei kuitenkaan ole sitä viisumaiden parhaimmistoa - varsinkaan omissa silmissäni. Viisut tai tarkemmin ilmaistuna Sanremo tulivat omalla tavalla mieleen myös tästä ZOOn tarjoilemasta biisistä. Siitä tulee tietyiltä kohdilta mieleen vähemmän dramaattisempi versio Edenistä ja osin myös vähemmän humoristisempi versio Ringo Starrista. Tästä "vähemmän sitä ja tätä" vertailusta huolimatta biisi muodostaa oman toimivan kokonaisuutensa ja itse asiassa yllätin itseni pitämällä siitä melko paljon jo ensimmäisen kuuntelun perusteella. Tähän oli hyvä lopettaa! Ai, se oli ESPANJASTA? Olin varma, että Italiasta.
1979:
(1. ABBA - Does Your Mother Know & 19. Village People - Go West)
Ymmärettävästi tuttuja nimiä: jos ei ole elänyt tai muuten vaan perehtynyt tuohon aikaan niin jälkeenpäin on vaikea löytää mitään itselleen uutta ja innostavaa (ei sillä, etteikö näidenkin takana voisi olla joku ns. X-sukupolvilaisista, mutta veikkaan jotain meistä nuoremmista). Tosin itse en Village Peoplen tuotantoa muista koskaan omatoimisesti kuunnelleeni. Raadissa sen sijaan muistan olleen tunnetummalla biisillään, ja näköjään menestyi myös hyvin. Annoin sille vissiin vain yhden semifinaalipisteen! No, taso Genregalleriassa oli kova. Tähän lisättynä se, että tämä Go West on parempi biisi kuin YMCA, niin ollaan jo vahvoilla. Yhtye on persoonallisuudellaan suosionsa ansainnut! Ja ai niin, Abba... Abba on Abba. Tiesin sen jo ennen tätäkin hetkeä.
1981:
(10. Landscape - Einstein a Go-Go & 28. Camel - Landscapes)
Nyt on löydetty jotain vähemmän tunnettua ja näköjään molemmat Brittien suunnalta. Camelin voin valitettavasti jättää jo heti laskuista pois. Vaadin instrumentaalimusiikilta paljon, eikä tässä ollut oikein mitään itseäni kiinnostavaa. Einsteinille sen sijaan asetin isot odotukset, mutta näköjään sekin paljastui sellaiseksi asiaksi josta en yleensä juurikaan innostu - biisi muistuttaa lähinnä halvahkoa huumoria. Tälle vuodelle plussat siis pelkistä ei-hitillisistä-valinnoista.
1984:
(6. Eini - Kesä ja yö & 24. Miko Mission - How Old Are You?)
Oijoi, unohdettu ikivihreä ja italodiscoa. En ole kuullut saatika ajatellut tätä Einin biisiä vuosiin, joten se kuulosti tavallista nostalgisemmalta. Ei siis väliä vaikka unohtuisikin mielestä, sillä melodia iskee syövereihin asti! Mikoltakin saatiin aikaansa nähden kelpo tekele. Menee jatkokuunteluun jospa iskisi siten vielä paremmin. Luulen kuitenkin yleistason päättävän tämän kohtalosta, kun biisi on tällä hetkellä tasoa ok: ei mitään sen enempää tai vähempää.
1986:
(15. Cyndi Lauper - True Colors & 33. Nena - Mondsong)
Näistä huomioni keskittyi erityisesti Mondsongiin. Siinä on kivan melankolinen ote, vaikkei biisistä saakaan kovin surumielistä vaikutelmaa. Tarvitsee kuitenkin lisäkuunteluita näyttääkseen todellisen luontonsa, ensimmäinen jätti vielä vähän etäiseksi. True colors kuulostaa etäisesti tutulta, ja ilmeisesti kyseessä onkin hitti, mutta tunnistin kyllä syyt miksen täysin muista sitä: auttamattoman laiska ote, vaikka aineksia parempaan löytyisi.
1989:
(2. New Order - Dream Attack & 20. Irwin Goodman - Maailma on kaunis)
Kaksi kelvollista. Dream attackin suhteen tulin jo epätoivoiseksi, että lauletaanko siinä ollenkaan, mutta onneksi lauletaan! Omaan makuuni alusta ja lopusta olisi varaa karsia pituutta, mutta annettakoot se anteeksi ottaen aikansa tyylin huomioon. Vähän se kuitenkin vaikeuttaa kuuntelua, kun biisin haluaisi kuunnella lauluosuuksiltaan kokonaan jotta se pääsisi ansaitsemaansa valoon. Pitää siis joko odottaa alku tai kelata eteenpäin. Sen sijaan Irwin tarjoaa meille kappaleen, johon on helppo päästä sisään kuuntelemalla vaikkapa vain pienen pätkän, mutta kokonaisena se on ehkä turhankin itseään toisteleva paketti.
1991:
( Anneli Sari - Ei mitään yksin ole ihminen & 29. Reincidentes - Móntate una estafa)
Anneli Sari? En tiedä, sekotanko toiseen, mutta olen aina luullut, että Saari. Ja apua, biisikin kuulostaa tutulta, mutta se ei nyt varsinaisesti vaikuta sellaiselta johon olisin edes törmännyt. Luulin hitiksi. Ehkä hän kappaleineen on tuttu jostain rinnakkaistodellisuudesta.. avaruusraadin sanoja lainaten: kun maailma ei riitä. Espanja tarjoaa sekin tutunlaista räväkkää sekä laulamista jäljittelevää raskasta musiikkia. Ei huono, mutta astetta liian hevi.
1994:
(7. Ozric Tentacles - Astro Cortex & 25. Blur - Girls And Boys)
Brittipari (taas). Ja toisen voi jättää heti laskuista pois (taas): Astro Cortex ei tarjonnut itselleni juuri mitään. Jäljellä jäänyt Girls and Boys on vähän laiska, mutta muutoin toimiva.
1996:
(16. The Chemical Brothers - Setting Sun & 34. Favorite Blue - Ai Yorimo Hageshiku, Dare Yorimo Itoshiku & 37. Juliet Jonesin Sydän - Paratiisiin)
Ensimmäinen trio! Ja hei, kaikki toimivat eri tahoillaan eri tavoillaan. Japanista tarjotaan sen verran tuttua ja turvallista animehtavaa musiikkia, ettei tästä kliseisemmäksi voi edes päästä. Ja kliseys on tässä yhteydessä kehu. Suomen Paratiisiin säkeistöjä kuuntelee mielellään ja kertosäekin menettelee, mutta se ansaitsisi sisältörikkaamman sanoituksen. UMK:n I love youkin kuulostaa siihen verrattuna vähemmän toistelevalta. Britit tarjoavat näistä persoonallisimman paketin. En yleensä kuuntele tällaista joten tutustuin tähän mielenkiinnolla. Instrumentit pääsivät tässä oikeuksiinsa, ja oikeastaan ne ovat koko biisin suola. Harvoin löydän hyvää biisiä, jossa laulu tuntuu jäävän toissijaiseksi tekijäksi.
1999:
(3. Backstreet Boys - Don't Wanna Lose You Now & 21. Foo Fighters - Learn To Fly)
Okei, tiedän ja muistan jo nyt rakastavani tätä kaunista balladia syrjäkadun pojilta. Ei sillä, että olisin sitä koskaan luukuttanut, mutta ehkä pitäisi..! Foo Fightersiltäkin olen kuullut muutaman biisin, joista yksi on ollut harkinnassa raatiinkin asti. Learn to fly ei kuitenkaan ole kyseessä, vaikka tämäkin tarjoaa kyllä mieluisan kuuntelukokemuksen. Vaikka biisi on selvästi elänyt parhaat aikansa enkä todennäköisesti koe tarvetta kuunnella sitä enää raadin jälkeen, niin pidän silti sen tuomasta nostalgisesta fiiliksestä.
2001:
(12. Nylon Beat - Extreme & 30. Tool - Schism & 38. Riva feat. Dannii Minogue - Who Do You Love Now)
Taisivat yhdessä tarjota toistaiseksi parhaan vuosikerran. Mikä edes voisi mennä vikaan kun tarjolla on jotain raskasta, jotain dancehtavaa sekä tuttua ja turvallista Nailon biittiä. Kaikilla näillä on mahdollisuudet pisteilleni. En keksi mitään nokankoputettavaa, paitsi toki sen että makuni haluaisi tuttuun tapaan karsia TOOLin biisistä pituutta pois, jotta sitä olisi mielekästä luukuttaa. Se ei kuitenkaan poista biisin hyviä puolia.
2004:
(8. Avril Lavigne - My Happy Ending & 26. Da Buzz - How Could You Leave Me)
Avril Lavigne oli ensimmäisiä englanniksi laulavia artisteja joita kuuntelin. Biisin sanoja lainaten "You were everything, everything that I wanted" tuomaan lapsuuden nostalgiaa tähän raatiin. Da Buzzin biisikin kuulostaa tutunlaiselta, vaikkei se olekaan entuudestaan tuttu. Mutta siinä on jotain samaa mitä sadoissa muissakin. Hyvin rullaa, vaikka ollaankin jo vähän siinä rajoilla rullaako häiritsevänkin kliseisesti, johon saa selvyyden vain lisäkuuntelujen avulla. Toivotaan siis että mittari pysyy plussan puolella.
2006:
(17. Emilia - Var minut & 35. Modà - Malinconico a metà)
Kolmas mieluisa vuosikertatarjoilu putkeen. Voisin muodostaa pisteeni jo nyt joten alkaa mennä pian vaikeaksi.. Molemmat ovat sellaisia biisejä joita kuuntelisin mielellään raadin ulkopuolellakin. Malinconico a metàn musiikkivideo on tyylikäs. Se tuo mieleen All The Right Movesin musiikkivideon, josta pidin myös paljon. Emiliassa sen sijaan huomio kiinnittyy siihen seikkaan, että se kuvastaa yllättävän paljon sitä puolta maustani jota haluaisin laittaa enemmänkin raatiin. Mutta soittolistani perustuvat lähinnä viime vuosille, joten tällaisia ei siellä paljoa ole. Ehkä pitäisi alkaa etsimällä etsimään.
2009:
(4. Freemasons feat. Sophie Ellis-Bextor - Heartbreak (Make Me a Dancer) & 22. Paloma Faith - Do You Want the Truth or Something Beautiful?)
Tutut artistit, mutta itselleni vähän tuntemattomammat biisit. Eritoten Sophie Ellis-Bextorilla on erityinen paikka sydämessäni ja hän onkin Avril Lavignen ohella eniten kuuntelemani artisti tästä joukosta. Paloma Faithia olen sen sijaan kuunnellut vähemmän, mutta yleensä pitänyt kuulemastani sitäkin enemmän. Kumpikaan biiseistä ei aluksi vienyt mukanaan niin paljoa kuin odotin, mutta loppua kohden havahduin päässeeni biisien sisään, joten odotan lisäkuunteluja mielenkiinnolla. Aineksia on vaikka ja mihin.
2011:
(13. Olly Murs feat. Rizzle Kicks - Heart Skips A Beat & 31. Dan Balan - Лишь до утра)
Molemmilta löytyy raatihistoriaa, ja molemmille olen antanut myös pisteitä aiemmin. He jatkavat tätä tason nostamista aivan liian korkealle: jatkossa on jo 21 kappaletta eli melkein puolet pitäisi jo karsiakin. Ylväästi edustavat vuottansa, jonka itse näen jonkinlaisena kehitysasteena koko musiikkituotannolle: monet biisit vuoteen 2010 mennessä kuulostavat jo kulahtaneilta, mutta vuodelta 2011 löytää jo paljon sellaista mikä on tuotettu vielä nykypäivänkin tasolla laadukkaasti. Olly Mursin hitti on tästä hyvä esimerkki, ansaitusti hittibiisi! Ja koska vieraammilla mailla tullaan vähän jäljessä, niin Dan Balanin biisi kuulostaa jo vanhalta. Mutta sehän ei haittaa yhtään, sillä ELLOn Youtube-kanavaa voisi jo itsessään kutsua kultakaivokseksi.
2014:
(9. Valentina Monetta - Sensibilità & 27. Demet Akalın - İlahi adalet & 39. Battle Beast - Touch In The Night)
Toivoin eniten vuotta 2014, koska koen sen kuvaavan musiikkimakuani parhaiten. Olisi kiva kirjoittaa vaihtelun vuoksi jotain negatiivista, mutta kun eivät nämäkään ansaitse sitä. Valentina Monetan tuotantoa en ole koskaan kuullut viisujen ulkopuolella, joten yllätyin positiivisesti. Tekee jopa pahaa katsoa näyttökertoja tiedostaen sen, että niitä voisi olla enemmänkin mikäli resurssejakin löytyisi. En panisi pahakseni, jos suuri ja mahtava San Marino saisi jo toisen raativoittonsa. Ja voi että.. tätä halpaa, mutta sitäkin nautinnollisempaa turkkilaishutsuilua on ollut ikävä. Jos etsii turkkilaista musiikkia, niin sieltä löytyy tismalleen tällaista, yleensä vaan vieläkin halvemmassa paketissa. Battle Beastikaan ei yllättänyt tarjonnallaan, vaan sieltä tuli aika lailla sitä mitä odotinkin. Helposti lähestyttäviä ja pidettäviä biisejä kaikki kolme.
2016:
(18. Katy Perry - Rise & 36. CNCO - Para Enamorarte)
Nyt pääsee vaihteeksi sanomaan jotain miinuspuoliakin: Katy Perryn hitti ei lukeudu hänen parhaimpiinsa saatika muistettavimpiin tapauksiin. Se ei kuitenkaan Katy Perryn tasolla tarkoita vielä huonoa, jota lähellä tämä ei todellakaan ole. Jälkimmäiseltä biisiltä odotin maiden perusteella paljon, mutta pikkukuva herätti epäilykseni, koska se antoi odottaa jonkinasteista renkutusta. Yllätyinkin positiivisesti kun biisi alkoi hyvin balladimaisesti, vaikka pianhan se sitten renkutukseksi muuttuikin. Ei kuitenkaan hullummaksi sellaiseksi, vaan yllättävänkin mukaansatempaisevaksi!
2019:
(5. Suzane - Suzane & 23. Gamma Skies feat. Mia Pfirrman - It's Over)
Suzanen Suzane toimii hyvänä esimerkkinä siitä millaisista ranskankielisistä biiseistä en pidä. Ja nimenomaan se kielenkäyttö tässä tökkii.. minulle kun ei ole siunaantunut ymmärrystä ranskan kielen suhteen, vaikka toki on olemassa niitä harvoja ja valittuja biisejä joissa se toimii myös itsellenikin. Gamma Skiesin biisikin on viittä vaille häiritsevän mainstream, mutta se pysyy vielä positiivisen kuuntelukokemuksen puolella. Vähän lisää jumputusta tai nykypäivän hienostelua niin menisi jo ärsyttävän puolelle. Mielelläni kuitenkin kuuntelen kunhan en tee liiallista tuttavuutta.
2021:
(14. Beautify Jankyards - Reverie & 32. ZOO - Avant)
Reverie voisi olla Portugalin viisu, ja sen voi ottaa vastaan kehuna taikka soimauksena. Portugali ei kuitenkaan ole sitä viisumaiden parhaimmistoa - varsinkaan omissa silmissäni. Viisut tai tarkemmin ilmaistuna Sanremo tulivat omalla tavalla mieleen myös tästä ZOOn tarjoilemasta biisistä. Siitä tulee tietyiltä kohdilta mieleen vähemmän dramaattisempi versio Edenistä ja osin myös vähemmän humoristisempi versio Ringo Starrista. Tästä "vähemmän sitä ja tätä" vertailusta huolimatta biisi muodostaa oman toimivan kokonaisuutensa ja itse asiassa yllätin itseni pitämällä siitä melko paljon jo ensimmäisen kuuntelun perusteella. Tähän oli hyvä lopettaa! Ai, se oli ESPANJASTA? Olin varma, että Italiasta.
Definitely not an angel
but I'm not that evil, ya know?
but I'm not that evil, ya know?
Re: Levyraati 63: Viisi vuosikymmentä (osa 2 - ympärysvuodet)
Raati pisteytetty. Tarjonta oli aika lailla keskitasoa, 13 kappaletta ylsi vähintään kolmeen tähteen eli arvosanaan "hyvä". 12 pisteytettävää oli siis juuri sopivasti. Tässä 102 jaetun pisteeni jakauma vuosikymmenittäin (1979 on laskettu 80-lukuun ja 2021 10-lukuun):
80s: 38
90s: 29
00s: 22
10s: 13
Viime vuosikymmenraadin tulosten perusteella oletus on, että uudet biisit pärjäävät vanhoja paremmin. Ainakin itse siis uin vähän vastavirtaan
80s: 38
90s: 29
00s: 22
10s: 13
Viime vuosikymmenraadin tulosten perusteella oletus on, että uudet biisit pärjäävät vanhoja paremmin. Ainakin itse siis uin vähän vastavirtaan
Re: Levyraati 63: Viisi vuosikymmentä (osa 2 - ympärysvuodet)
Tämä on täysin loogista. Uudemmilla on puolellaan tunnettuusetu sekä siinä miltä ne kuulostavat nykykuulijan korvassa että mahdollisesti myös kappaletasolla. Tästä syystä pidän hittikieltoa ongelmallisena tällaisissa teemoissa, joissa osallistujat ovat lähtökohtaisesti eriarvoisessa asemassa.
- TomppaJr
- Koordinaattori
- Viestit: 36814
- Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Levyraati 63: Viisi vuosikymmentä (osa 2 - ympärysvuodet)
Yli puolessa välissä kuuntelukokemusta jyvät erottuvat akanoista, mutta heikkoon neloseen näyttää muodostuvan ikävän näköinen köntti kappaleita, joille lienee pikkupisteitä luvassa. Toivottavasti nuo tuosta vielä järjestyvät. Tai sitten lopusta löytyy paljon huippuja ja nuo voi vaan hylätä.
Meow cat, please meow back.
Re: Levyraati 63: Viisi vuosikymmentä (osa 2 - ympärysvuodet)
Mä pitäisin silti tuon hittikielton voimassa varsinkin näissä vuosikymmenraadeissa, löysinhän mäkin helposti ysärin lapsena 60-luvulta reilussa tunnissa kaikkee uutta & raikasta jotka ei oo komeillu hittilistoilla, tuskin olisivat Ballahoota huonommin menestyneet + en edes suuremmin pidä menneiden vuosikymmenten musiikista mut jos etsii muillakin hauilla kuin "60s/70s/80s hits music" niin saattaapi jopa yllättyäUFOPOLI kirjoitti: ↑28 Tammi 2021, 13:01Tämä on täysin loogista. Uudemmilla on puolellaan tunnettuusetu sekä siinä miltä ne kuulostavat nykykuulijan korvassa että mahdollisesti myös kappaletasolla. Tästä syystä pidän hittikieltoa ongelmallisena tällaisissa teemoissa, joissa osallistujat ovat lähtökohtaisesti eriarvoisessa asemassa.
Jätän kuluneet hitit aina nollille, en suosi laiskoja biisivalintoja jos tarkoituksenani on uuden musiikin löytäminen. Tässä raadissa tosin palkitsin ainakin yhden "kuluneen hitin" hyvillä pisteillä koska biisiin on lapsesta lähtien yhdistynyt tietty nostalgisuus & tunneside, nollille jättäminen olis ollut itsepetosta.
Never miss a good chance to shut up.
- Taikahuilu
- Kanta-asiakas
- Viestit: 2041
- Liittynyt: 27 Helmi 2018, 20:22
Re: Levyraati 63: Viisi vuosikymmentä (osa 2 - ympärysvuodet)
Hittikielto on tosi nasta juttu, koska ilman sitä kaikki raadit ois täynnä sitä yhtä ja samaa tuutin täydeltä.
Tällöin multa ainakin katoais mielenkiinto osallistua ollenkaan, koska se olisi yksinkertaisesti tylsää... eli tyhmää
p.s. tietty voi tehdä hiteistä oman raadin esim. nimeltä hittikimararaati tms...
Tällöin multa ainakin katoais mielenkiinto osallistua ollenkaan, koska se olisi yksinkertaisesti tylsää... eli tyhmää
p.s. tietty voi tehdä hiteistä oman raadin esim. nimeltä hittikimararaati tms...
Re: Levyraati 63: Viisi vuosikymmentä (osa 2 - ympärysvuodet)
Radionovan päälle laittaminen ajaa saman asian, siinäpä pääsee sit kuuntelemaan puhkisoitettuja & vässähtäneitä hittejä uudelleen & uudelleenTaikahuilu kirjoitti: ↑28 Tammi 2021, 15:45
p.s. tietty voi tehdä hiteistä oman raadin esim. nimeltä hittikimararaati tms...
Never miss a good chance to shut up.
- Taikahuilu
- Kanta-asiakas
- Viestit: 2041
- Liittynyt: 27 Helmi 2018, 20:22
Re: Levyraati 63: Viisi vuosikymmentä (osa 2 - ympärysvuodet)
^ Niin voi, mutta täällä vois myös kisata mikä olisi se kaikkien aikojen hittien hitti
Re: Levyraati 63: Viisi vuosikymmentä (osa 2 - ympärysvuodet)
Olihan täällä Maailman Paras Raati, jossa videolla tuli olla vähintään 10 miljoonaa näyttökertaa. Ei sekään pelkkiä hittejä houkutellut, joten varsinaiseen hittiraatiin pitäisi kenties keksiä jotain muita rajoitteita.Taikahuilu kirjoitti: ↑28 Tammi 2021, 22:33 ^ Niin voi, mutta täällä vois myös kisata mikä olisi se kaikkien aikojen hittien hitti
- akuankka13
- Kanta-asiakas
- Viestit: 8897
- Liittynyt: 10 Touko 2008, 13:08
- Paikkakunta: Vanajan taka
Re: Levyraati 63: Viisi vuosikymmentä (osa 2 - ympärysvuodet)
Onhan täällä ollut myös listaykkösille oma My number one -raati, sitä hitimmäksi lienee vaikea pistää.
Qaj.
- Taikahuilu
- Kanta-asiakas
- Viestit: 2041
- Liittynyt: 27 Helmi 2018, 20:22
Re: Levyraati 63: Viisi vuosikymmentä (osa 2 - ympärysvuodet)
^^ Kiitti vinkeistä, täytyypä tutustua
Re: Levyraati 63: Viisi vuosikymmentä (osa 2 - ympärysvuodet)
^^ Totta! Tuo My Number Onehan osuu suoraan asiaan. En vain muistanut, koska se on ajalta ennen omia osallistumisiani.
Re: Levyraati 63: Viisi vuosikymmentä (osa 2 - ympärysvuodet)
^ ja ^^ ja ^^^.. niin kyllä. Sitten jos tietysti miettii mitkä meillä ovat ja ovat olleet hittejä niin pitäs vaan Suomen ykköset olla.. Tuntemattomiahan sieltäkin toki löytynee, varsinkin vanhemmista. Ja/tai ainakin unohtuneita.
Re: Levyraati 63: Viisi vuosikymmentä (osa 2 - ympärysvuodet)
Pöh ja pah, kunnon hittiraatia ei ole vielä ollut ja sellaista kyllä toivoisin (raati 48 ylösalaisin: jokaiselle tutulle kappaleelle/esittäjälle annettaisiin erillisiä lisäpisteitä). Olisi mielenkiintoista päästä puntaroimaan pisteitä neljänkymmenen ikivihreän kesken, kun joukossa olisi kaikkea My Heart Will Go Onista Bad Romanceen! + Saataisiin läjä hittejä kategoriaan "entiset raatikappaleet", jolloin ne ei vaivaisi muita raateja.
Ja jotta ei menisi ihan aiheen vierestä: tässä raadissa yksi hitti heräsi korvissani uudella tavalla eloon!
Ja jotta ei menisi ihan aiheen vierestä: tässä raadissa yksi hitti heräsi korvissani uudella tavalla eloon!
Re: Levyraati 63: Viisi vuosikymmentä (osa 2 - ympärysvuodet)
Huijui! Tykkäsin kovasti 48:n järjestelmästä, koska se ohjasi orgaanisesti (tjsp) tuntemattomiin kappaleisiin ilman mitään hittilistoja. Sama kieltämättä voisi toimia toisinkin päin! Toki näen mahdollisia puutteita esim. iän vaikutuksen suhteen. Mutta joo, lipsuu jo yleiskeskustelun puolelle.
Tässä raadissa on monia miellyttäviä kappaleita. Mahdolliset joukossa olevat hititkään eivät itselleni ole kovin tunnettuja, joten mikään ei tuntunut kuluneelta. Joitakin kivalla tavalla yllättäviä valintojakin oli.
Re: Levyraati 63: Viisi vuosikymmentä (osa 2 - ympärysvuodet)
Kiitti Queen biisikohtaisist kommenteista, noita oli jees lukea
Emilian Big Big World lukeutuu lapsuuden suosikkibiiseihini, artistin englanninkielistä muuta tuotantoakin tultu kuunneltua, mut Emiliaa olin aina luullu brittiläiseks! Ruotsi ja ruotsinkielinen tuotanto tuli yllätyksenä.
Emilian Big Big World lukeutuu lapsuuden suosikkibiiseihini, artistin englanninkielistä muuta tuotantoakin tultu kuunneltua, mut Emiliaa olin aina luullu brittiläiseks! Ruotsi ja ruotsinkielinen tuotanto tuli yllätyksenä.
Never miss a good chance to shut up.
- TomppaJr
- Koordinaattori
- Viestit: 36814
- Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Levyraati 63: Viisi vuosikymmentä (osa 2 - ympärysvuodet)
Olen helpottunut lyhennetystä pistekaavasta, koska sen ansiosta juuri nuo 3,5:t ja 3,6:t tippuvat melkein kaikki pois eikä niiden järjestystä tarvitse ajatella.TomppaJr kirjoitti: ↑28 Tammi 2021, 15:00 Yli puolessa välissä kuuntelukokemusta jyvät erottuvat akanoista, mutta heikkoon neloseen näyttää muodostuvan ikävän näköinen köntti kappaleita, joille lienee pikkupisteitä luvassa. Toivottavasti nuo tuosta vielä järjestyvät. Tai sitten lopusta löytyy paljon huippuja ja nuo voi vaan hylätä.
Meow cat, please meow back.
Re: Levyraati 63: Viisi vuosikymmentä (osa 2 - ympärysvuodet)
Pari edellistä raatia olivat monipuolisempia. Nyt selviä huippuja löytyi vähemmän ja tusinan valinta onnistui pelättyä helpommin. Mukavaa kuultavaa olivat silti monet muutkin.
11. Anneli Sari - Ei mitään yksin ole ihminen ('91)
Säveltäjä ei ole Y. Dünya kuten ruudussa hassusti lukee. Sen sijaan Yaşanası Dünya (1990) on kappaleen turkkilainen versio, jonka tulkitsi viisuistakin tuttu Ajda Pekkan. Sen pohjana on tiettävästi portugalilaisen Linda de Suzan biisi Marinheiro (1983). Eivät tosin kuulosta ollenkaan samalta biisiltä nämä kolme.
33. Nena - Mondsong ('86)
Perustuu tositapahtumiin. Amerikkalaiset astronautit ajoivat Kuussa pillurallia ja jättivät kotteronsa sinne maisemaa pilaamaan. Mikään kuplavolkkari ei ollut kyseessä vaan vähän spessumpi kiesi.
11. Anneli Sari - Ei mitään yksin ole ihminen ('91)
Säveltäjä ei ole Y. Dünya kuten ruudussa hassusti lukee. Sen sijaan Yaşanası Dünya (1990) on kappaleen turkkilainen versio, jonka tulkitsi viisuistakin tuttu Ajda Pekkan. Sen pohjana on tiettävästi portugalilaisen Linda de Suzan biisi Marinheiro (1983). Eivät tosin kuulosta ollenkaan samalta biisiltä nämä kolme.
Tunnetaan myös nimellä Anneli Lundberg. Tangokuningas Amadeus Lundbergin täti. Amadeuksen muistamme vuoden 2010 viisukarsinnoista. Saari on arkkienkeli Mikael, kahden yliarvostetun viisuhumpan esittäjä.
33. Nena - Mondsong ('86)
Perustuu tositapahtumiin. Amerikkalaiset astronautit ajoivat Kuussa pillurallia ja jättivät kotteronsa sinne maisemaa pilaamaan. Mikään kuplavolkkari ei ollut kyseessä vaan vähän spessumpi kiesi.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990
Re: Levyraati 63: Viisi vuosikymmentä (osa 2 - ympärysvuodet)
26 on hoitanut pisteytyksensä jo. Muistutukset laiteltu lopuille. Ilta, yö ja aamu aikaa.
Katsastetaas, mitä Suomen singlelistan ykkösenä oli tasan 42 ja 21 vuotta sitten, sekä tänä päivänä.
1979: (#1 joulukuu/78 - tammikuu/79)
2000: (#1 vk:t 48+51-52/99 sekä 1-10/00)
2021: (#1 3/21)
Katsastetaas, mitä Suomen singlelistan ykkösenä oli tasan 42 ja 21 vuotta sitten, sekä tänä päivänä.
1979: (#1 joulukuu/78 - tammikuu/79)
2000: (#1 vk:t 48+51-52/99 sekä 1-10/00)
2021: (#1 3/21)
Re: Levyraati 63: Viisi vuosikymmentä (osa 2 - ympärysvuodet)
Saadaanko tuloksia tänään ja mikäli näin niin mihin kellonaikaan?
Pieni ripaus örgyn pörgöniä parantaa viisua kuin viisua - Terveisiä kielipuolueesta
Kaikesta pitäisi olla jotain mieltä ja jos et ole, olet kuukauden joka toinen lauantai Putinin tukija,
joka syö makkarakeittoa suoraan saappaasta.
Kaikesta pitäisi olla jotain mieltä ja jos et ole, olet kuukauden joka toinen lauantai Putinin tukija,
joka syö makkarakeittoa suoraan saappaasta.
Re: Levyraati 63: Viisi vuosikymmentä (osa 2 - ympärysvuodet)
Kaikkien pisteet ovat saapuneet paitsi yhden. Jos ne nyt tässä ennen tuloksia tulisi niin ehtisi mukaan, mutta hän on kirjautuneena käynyt viimeksi tuossa 10 pvää sitten täällä..
Kyllä tulee ja klo 20:00.
Re: Levyraati 63: Viisi vuosikymmentä (osa 2 - ympärysvuodet)
Paljastetaanko nimimerkit vielä ennen tulosshow'n alkua?
Re: Levyraati 63: Viisi vuosikymmentä (osa 2 - ympärysvuodet)
Veikkaan vuosilukukaimalleni voittoa
Never miss a good chance to shut up.
Re: Levyraati 63: Viisi vuosikymmentä (osa 2 - ympärysvuodet)
Noniin. Pois jäi ilmoittautuneista ESC Addict 98, jolle arpoutui vuosi 1989. Tämä nyt ei toki haitannut sinänsä tässä kun ei semejä ollut, ja koska kaksi täyttä kierrosta saatiin täyteen kuitenkin.
Välilyöntinäppäimellä lähtee siis liikkeelle tuolla.
ÄÄNESTÄJÄ 1/38:
Happy ('06)
https://scorewiz.eu/scoreboard/view/par ... kxnzlhnjm5
Happy ('06)
https://scorewiz.eu/scoreboard/view/par ... kxnzlhnjm5
Välilyöntinäppäimellä lähtee siis liikkeelle tuolla.