UMK21: Oskr – Lie

Euroviisut 2021 Alankomaissa

Oskr – Lie

*****
19
10%
****
45
24%
***
75
40%
**
40
21%
*
8
4%
 
Ääniä yhteensä: 187

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK21: Oskr – Lie

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ Ei voi ymmärtää. :eiei: Ainoa biisi, jonka melodiasta ei ole tyyliin minkäänlaista muistijälkeä. :rofl: Kuulin Instagramissa mainoksessa pätkän ja muistin hetken aikaa, että olen melodian kuullut kyllä. Nyt ei tuu mieleen, vaikka miten yrittää (ilman että kuuntelisi).
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
antsa798
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5352
Liittynyt: 17 Helmi 2018, 10:58
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK21: Oskr – Lie

Viesti Kirjoittaja antsa798 »

^ Mustakin huonoin biisi tänä vuonna. :peukku:
We're like fire and gasoline
Come and light it up with me
So high on adrenaline
You're my adrenalina

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK21: Oskr – Lie

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ Ei tämä minusta siis huonoin ole, mutta unohdettavin. Ne eivät kulje mulla ihan niin paljoa käsikädessä. En ole Timoteus. :heh:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16945
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: UMK21: Oskr – Lie

Viesti Kirjoittaja Happy »

Minulle tämä on ainakin huonoin ja samalla turhin Umk-biisi moneen vuoteen.
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
ESC Addict 98
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4270
Liittynyt: 18 Tammi 2014, 17:23
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK21: Oskr – Lie

Viesti Kirjoittaja ESC Addict 98 »

Ja pyh! Ainoa, joka laittaa edes vähän ylivoimaiselle Blind Channelille kampoihin! :ylppis: On kyllä ollut ilo nähdä, että tämä on pitänyt trendauksissa, top-listauksissa ym. puolensa Akselin laimeampaa kappaa vastaan. :ihana:
🇪🇸 Eaea 🇱🇹 Sentimentai 🇺🇦 Shum 🇺🇦 Solovey 🇸🇮 Sebi 🇨🇾 Fuego 🇱🇻 Line 🇲🇪 The Real Thing 🇬🇪 Warrior 🇦🇿 Start a Fire 🇲🇪 Igranka
🇦🇱 Suus 🇮🇹 Madness of Love 🇷🇺 Lost and Forgotten 🇱🇻 Probka 🇵🇹 Senhora do mar 🇷🇺 Song #1 🇹🇷 Süper Star 🇹🇷 Rimi rimi ley 🇪🇪 Tii

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3801
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: UMK21: Oskr – Lie

Viesti Kirjoittaja poika90 »

Tähän sopisi minusta esitys jossa olisi savu efecktejä ja jotain valoilla leikittelyä. Ja esityksen pitää olla kyllä tosi moderni, kun on niin moderni kappale kyseessä. En siis halua nähdä mitään voimistelija tanssijoita liikkumassa kertsin aikana.
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Avatar
Sieppeli
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 296
Liittynyt: 01 Maalis 2015, 11:40

Re: UMK21: Oskr – Lie

Viesti Kirjoittaja Sieppeli »

Minun maailmassani yksi Suomen suurin UMK häpeä on Mikael Saaren kappaleiden unohtaminen. On It Goes ja We Should Be Through ovat sellaisia pieniä taidonnäytteitä, joihin uppoan aina uudelleen ja uudelleen. Osrkin Lie on myös tällainen taidonnäyte.

Oskr ei ole Mikael Saari, eikä Lie ole We Should Be Through, mutta nämä kolme mainittua kappaletta ovat sydämessäni mystisellä fiilistelylistalla, jotka jäävät sykkimään UMK:n ulkopuolella. Nämä kaikki kolme voittavat Arcaden mennen tullen, ja se mielestäni kertoo helposti kuinka paljon pidän näistä (tai kuinka vähän ymmärrän Arcadea).

Näillä tunnelmilla, en vieläkään usko, että Lie pärjäisi Euroviisuissa ja se on kirottua. Mutta ansaitsee Lie viiden tähden paikan suoraan Blind Channelin alapuolelta, jos ei UMK:ssa, niin ainakin minun sielussani.
Mens infirma in corpore sano
Animus tristis in corpore sano
Mens desperata in corpore sano
Mens conterrita in corpore sano

Avatar
Zera
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3728
Liittynyt: 19 Heinä 2006, 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK21: Oskr – Lie

Viesti Kirjoittaja Zera »

Ankea ja melko ärsyttäväkin laulelma, aloin jossain puolenvälin kohdalla toivoa, että loppuisi jo. En vain ole koskaan pitänyt tällaisesta musiikista. Ehkä tämän kohdalla oli ihan hyväkin, että en muista tästä enää juuri mitään. Juuri ja juuri kaksi tähteä.

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16945
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: UMK21: Oskr – Lie

Viesti Kirjoittaja Happy »

Tätä biisiä en vieläkään muista vaikka ainakin kolme kuuntelukertaa tälle annettu, pahinta kai täs biisis ettei tää onnistu edes ärsyttämään, mut nimiseikka täs on tosin ärsyttävä, mietin edelleen et miksi? Jos kerran artistin mukaan nimi lausutaan Oscar niin miks pitää väkisin leikkiä lumihiutaletta ja vääntää tää artistinimi näin typerään muotoon :mitvit:
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Tegu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5574
Liittynyt: 08 Helmi 2019, 00:44

Re: UMK21: Oskr – Lie

Viesti Kirjoittaja Tegu »

Happy kirjoitti: 11 Helmi 2021, 11:19 Jos kerran artistin mukaan nimi lausutaan Oscar niin miks pitää väkisin leikkiä lumihiutaletta ja vääntää tää artistinimi näin typerään muotoon :mitvit:
Mua ei haittaa yhtään. Esimerkiksi löysinpähän sen äsken nopeammin biisit.infosta verrattuna siihen, että olisin hakenut "Oskar", "Oscar" tai peräti "Lie". :sorivaan: TomppaJr linkkasi toiseen ketjuun ihan hyvän jutun nimistä. Yhtenä esimerkkinä on muuten juuri Oskr, joten linkataan tännekin.

Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16190
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

Re: UMK21: Oskr – Lie

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

Miksei se voi olla vaikkapa "raksO"? :heh:
Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim

Avatar
Mattan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3318
Liittynyt: 20 Huhti 2012, 20:09

Re: UMK21: Oskr – Lie

Viesti Kirjoittaja Mattan »

Oskr on itsessään helposti muistettava ja yksinkertainen taiteilijanimi, mutta ennemmin ääntäisin sen suoraan muodossa "oskrrr". Toki Osk-R on ymmärrettävä tapa ajatella asiaa, mutta pärinäversiota olen kuullut tutuiltakin - ja sen muistaa, koska Oscareita on Knuckleboneja myöten, mutta Oskreita jonkin verran vähemmän. Onhan olemassa myös Igorrr.

Sen, mitä olen UMK:sta kuullut tutuilta, niin Lie on kiinnostanut eniten. En tiedä, onko kyse sitten vain laulajan nimestä, mutta näin on ollut.
Lopuksi haluaisin vielä todeta, että tänä vuonna on Euroviisut.

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16945
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: UMK21: Oskr – Lie

Viesti Kirjoittaja Happy »

Tegu- kirjoitti: 11 Helmi 2021, 11:32
Happy kirjoitti: 11 Helmi 2021, 11:19 Jos kerran artistin mukaan nimi lausutaan Oscar niin miks pitää väkisin leikkiä lumihiutaletta ja vääntää tää artistinimi näin typerään muotoon :mitvit:
Mua ei haittaa yhtään. Esimerkiksi löysinpähän sen äsken nopeammin biisit.infosta verrattuna siihen, että olisin hakenut "Oskar", "Oscar" tai peräti "Lie". :sorivaan: TomppaJr linkkasi toiseen ketjuun ihan hyvän jutun nimistä. Yhtenä esimerkkinä on muuten juuri Oskr, joten linkataan tännekin.
Itseasiassa just ton artikkelin jäljiltä tulinkin kommentoimaan :mrgreen:
Isot artistinimet pystyy just ja just ymmärtämään ku tossaki artikkelis perusteltiin hyvin niiden käyttö, mut Oskr pysyy itselläni kummajaisena jos kerran nimiki lausutaan erillail, todella typerältä se ainakin mun silmiin näyttää. Miks vanhasta toimivasta artistinimestä piti vääntää tollanen kummajainen?
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: UMK21: Oskr – Lie

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

Wau mikä namukarkkiääni Oskarilla. Tykkään todellakin. :ihana: Hieman tulee kappaleesta Tom Dice -fibat (Belgia ESC 2010) ja meidän Paratiisi Oskari myös... Voi voi kun tämä on hieno, moderni, ja voi voi, kun samaan hengenvetoon tällä voi juuttua varjoihin ja semeihin. Yhtenä vuonnahan Saksa päräytti tämän tyyppisellä biisillä kärkihyminöihin (oliko Michael Schulte ja ESC 2018)...

Voi voi kun en osaa päättää, onko tämä armoton hitti, pannukakku vai kohokas jopa. :heh: Hmmm...liveä odotellessa sijoitan tämän jonnekin keskivaiheille tämän vuoden UMKkikattauksessa. Semmonen pikkupikkuhuomio, että tätä ei kyllä jaksa pläräyttää pyörimään heti uudestaan, eli olisiko se kenties jonkinlainen merkki siitä, että tasalattealta kuulostaa. :peukku:

Kävi miten kävi, onpa hyvä että Oskr pääsee yleiseen tietoisuuteen UMKin kautta. Nyt vain lisää biisejä Oskarille niin siitä se lähtee nousukiitoon tämä touhu. Veikkaan hienoa uraa artistina. :hali:
Ekki líta undan það dagar alltaf – á ný. En aldrei þér ég gleymi einn í mínum heimi – er hjá þér sama hvernig fer. -Magni Ásgeirsson

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: UMK21: Oskr – Lie

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

Ihan nätti, mutta ei kosketa mua yhtä paljon kuin Akselin Hurt. Koska lähettäisin mieluummin sen, pelkään tämän syövän sen ääniä. Noh, eipä Aksel muutenkaan taitaisi lähteä kun kelpo vaihtoehtojakin on. ***
Like a monument to all the time we spent

Avatar
Renaissancefire
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1111
Liittynyt: 13 Maalis 2015, 15:14
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: UMK21: Oskr – Lie

Viesti Kirjoittaja Renaissancefire »

Tää oli livenä hieno. Ainoa hämärä juttu oli se nainen, joka näkyi välillä taustalla. Mutta tykkäsin entistä enemmän ja nostinpa saman tien puntarin toiseksi.
E guardavo il mondo da una porta mai completamente aperta

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: UMK21: Oskr – Lie

Viesti Kirjoittaja murka »

Serduchka kirjoitti: 23 Tammi 2021, 22:13 ^ Ei voi ymmärtää. :eiei: Ainoa biisi, jonka melodiasta ei ole tyyliin minkäänlaista muistijälkeä. :rofl: Kuulin Instagramissa mainoksessa pätkän ja muistin hetken aikaa, että olen melodian kuullut kyllä. Nyt ei tuu mieleen, vaikka miten yrittää (ilman että kuuntelisi).
Minä olen ollut täysin kiinni muissa jutuissa ja en ehtinyt edes kuuntelemaan kappaleita ennen lähetystä. Tästä minulla ei ole kertauksista huolimattakaan minkäänlaista muistijälkeä. Ja olen totisesti ihan selvänä täällä kotona ruudun ääressä.

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6527
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: UMK21: Oskr – Lie

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Pidin paljon esityksen värimaailmasta ja rauhasta + Oskr hoiti laulamisen kunnialla läpi. Arkista tunteellisuutta ettenkö sanoisi.

Tosin. Nainen, joka heijastui ikkunaan, näytti Sanna Marinilta ja se aiheutti hassuja mielikuvia. :heh: Aidon näköinen sadeikkuna on näköjään myös varsin haastava toteuttaa keinotekoisesti. Liuruvanat eivät vakuuttaneet.

Kokonaisuus kuitenkin pomppasi liven vaikutuksesta kakkosesta kolmoseen! :peukku:

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5927
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK21: Oskr – Lie

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Oskr tuntui jännittävän aika paljon kappaleen alussa, mutta se onneksi suli aika nopeasti pois. Upea ääni miehellä on livenäkin ja tunne välittyi mukavasti lavalla. Tykkäsin.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Tegu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5574
Liittynyt: 08 Helmi 2019, 00:44

Re: UMK21: Oskr – Lie

Viesti Kirjoittaja Tegu »

Mä vähän petyin tän liveen studioversion jälkeen. Laulu meni ehkä jotenkin liian huutamiseksi. Biisi on vägän soinut päässä viime aikoina ja oon ihan tykännytkin, mutta esiintyminen jätti nyt vähän tympeät fiilikset. Moni tosin näytti tykänneen. :sorivaan:

Lavashowsta jäi mieleen takana näkynyt hahmo ja edustan vesivanat. No, kuten Hanhis totesi, niin ei ne kai mitenkään erityisen oikealta sateiselta ikkunalta näyttäneet, mutta en niin pitkälle kiinnittänyt huomiota.

Lueskelin liveketjua, jossa toivottiin laajempia kuvakulmia. Veikkaan, että vesilavaste esti semmoset aikeet, koska muuten se olisi näkynyt tökerösti kuvassa.

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4900
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: UMK21: Oskr – Lie

Viesti Kirjoittaja toivo »

Sanna Marin heijastus oli outo. Miksi näihin esityksiin pitää keksimällä keksiä aina joku show elementti. :roll:

Avatar
ESC_Hullu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7141
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK21: Oskr – Lie

Viesti Kirjoittaja ESC_Hullu »

Missäpäin maailmaa enää näkee erilaisissa musiikki showssa etteikö esitykseen oo keksitty mitään visualisointia nostattaan tunnelmaa?

Avatar
Possu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1869
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 13:44
Viesti:

Re: UMK21: Oskr – Lie

Viesti Kirjoittaja Possu »

UMK-historian kammottavimpia sähläyksiä tuo tekstitys mikä oli koko esityksen ajan OSKRn esityksen päällä. Tappoi fiiliksen täysin :niinpa:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8126
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK21: Oskr – Lie

Viesti Kirjoittaja hra47 »

ESC_Hullu kirjoitti: 21 Helmi 2021, 13:01 Missäpäin maailmaa enää näkee erilaisissa musiikki showssa etteikö esitykseen oo keksitty mitään visualisointia nostattaan tunnelmaa?
Ei kyse ole siitä, että pitäisi harmaaseen kangassäkkiin pukeutua ja jurottaa paikallaan, vaan sen visualisoinnin laadusta. Parhaista melloesityksistä voisi ottaa mallia ja vertailukohtaa. Siellä on ymmärretty, että hyväkään biisi ei kestä lahjatonta lavaylöspanoa, mutta keskinkertainenkin biisi saadaan myytyä jos lavaylöspano on huippuluokkaa ja muusta tarjonnasta erottuva. Musiikillisesti Suomi ei kalpene mellojen rinnalla, ero tulee lavatoteutuksesta ja kuvauksesta.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10694
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: UMK21: Oskr – Lie

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Mä en vieläkään muista mitään tästä biisistä. :heh: Kertoo jotain. Esitys oli myös vähän outo. Tässäkin kaikki tuntui vähän päälle liimatulta. Itsekin nauroin ja puistattelin "Sanna Marinille". :heh: Karmiva nainen. *puistatus*. Kaiken kaikkiaan aika turha kokonaisuus.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
Diva_La_Viva_74
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1421
Liittynyt: 22 Huhti 2010, 07:36

Re: UMK21: Oskr – Lie

Viesti Kirjoittaja Diva_La_Viva_74 »

Oskrin veto oli hyvä. Parempi, kuin lyriikkavideolla, mutta lavaylöspano oli huono. (Parempi kuitenkin kuin Akselilla)
Laulussa oli kivasti raspia ja tunnetta tuli ihan ruudusta läpi. Siitä tykkäsin.
__________
No rules!- Cha cha cha - See on tee.

tinov
Siemailija
Siemailija
Viestit: 134
Liittynyt: 13 Tammi 2015, 14:46

Re: UMK21: Oskr – Lie

Viesti Kirjoittaja tinov »

Diva_La_Viva_74 kirjoitti: 22 Helmi 2021, 09:20 Oskrin veto oli hyvä. Parempi, kuin lyriikkavideolla, mutta lavaylöspano oli huono. (Parempi kuitenkin kuin Akselilla)
Laulussa oli kivasti raspia ja tunnetta tuli ihan ruudusta läpi. Siitä tykkäsin.
Mä olen taas täysin toista mieltä esiintymisestä. Livessä ei ollut yhtään tunnetta mukana, niin kuin oli studioversiossa. Ihan, kuin mies ei olisi uskonut, mitä laulaa.

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16945
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: UMK21: Oskr – Lie

Viesti Kirjoittaja Happy »

Possu kirjoitti: 21 Helmi 2021, 13:38 UMK-historian kammottavimpia sähläyksiä tuo tekstitys mikä oli koko esityksen ajan OSKRn esityksen päällä. Tappoi fiiliksen täysin :niinpa:
Mä taas koen sen et nyt tuon tekstin ansiosta Oskarin edes muistaa jotenkin :heh:
Never miss a good chance to shut up.

Zazpikaleak
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1345
Liittynyt: 21 Helmi 2019, 12:11

Re: UMK21: Oskr – Lie

Viesti Kirjoittaja Zazpikaleak »

Samaa mieltä, että tunne välittyi tosi hyvin ja biisi sai uutta pontta livenä. Lavaylöspano tuntui ihan hyvältä sen jälkeen, mitä muilla oli ollut, mutta olihan siinä toki puutteensakin.

Mukavaa kuitenkin, että Oskr oli otettu mukaan UMK:hon ja menestystä uralle! :peukku:
Violins playing
Angels crying

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11924
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK21: Oskr – Lie

Viesti Kirjoittaja sziget »

Panostettiin lähikuviin ja mentiin niin sanotusti musiikki edellä, mitä nyt mysteerinainen välillä kummitteli. Jannu vetää komeasti ja ymmärrän että raatipisteitä ropisee. Kappale ei ole ikimuistoinen muttei täysin turhakaan. Uskottava, ärsyttämätön.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Lukittu