Levyraati 65: Ze rak sport

Een speeldoos - foorumin omat levyraadit
MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12863
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 65: Ze rak sport

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Aikaa kappaleen lähettämiseen on vielä kolme päivää. Pari edellistä päivää sujuivat hyvin verkkaisesti ja mukana olevien biisien määrä on 28. Pidän nyt lauantaina tietokoneettoman päivän, joten sen päivän aikana tulleet viestit käsittelen sunnuntaina.

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12863
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 65: Ze rak sport

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Koneettoman päivän aikana minulle saapui ainoastaan yksi uusi biisi, eli kappaleita on nyt siis 29. Toivotaan ryntäystä näille kahdelle viimeiselle päivälle.

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12863
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 65: Ze rak sport

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Vielä kaksitoista tuntia aikaa.

Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4620
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Levyraati 65: Ze rak sport

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Onko semit toteutumassa? Jos on niin toivoisin että reilusti yli puolet, vaikka sellaiset 2/3, pääsee finaaliin (koska muuten en itse pääse :heh: )

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12863
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 65: Ze rak sport

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

^ On toteutumassa, sillä vastaanotin juuri äsken 31. biisin. Jos tulee vielä useampi viimeisten tuntien aikana, niin kummastakin semistä pääsee todennäköisesti 11 kappaletta finaaliin.

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12863
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 65: Ze rak sport

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Viimeiset kuusi tuntia ovat käynnistyneet. Vaikka ilmoittautumisaika päättyykin virallisesti keskiyöllä, niin otan kuitenkin mukaan vielä noin aamuyhdeksään mennessä (jonka tienoilla herään) biisin lähettäneitä mattimyöhäisiä.

Avatar
Fabian
Siemailija
Siemailija
Viestit: 121
Liittynyt: 19 Joulu 2020, 15:49
Paikkakunta: Tampere

Re: Levyraati 65: Ze rak sport

Viesti Kirjoittaja Fabian »

Minäkin voisin nyt koittaa ottaa ekaa kertaa osaa levyraatiin :uujee: kun tiedän yhden hyvän urheiluaiheisen kappaleen :heh: .

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33177
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 65: Ze rak sport

Viesti Kirjoittaja Pete »

Fabian kirjoitti: 08 Helmi 2021, 21:05 Minäkin voisin nyt koittaa ottaa ekaa kertaa osaa levyraatiin :uujee: kun tiedän yhden hyvän urheiluaiheisen kappaleen :heh: .
Tervetuloa mukaan! :peukku:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36868
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraati 65: Ze rak sport

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Ihanaa, kivaa saada uusia naamoja mukaan. :uujee:
Meow cat, please meow back.

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12863
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 65: Ze rak sport

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Virallinen ilmoittautumisaika on nyt siis päättynyt, mutta kuten jo aiemmin sanottua, mukaan pääsee vielä kunhan ilmoittautuu viimeistään ennen yhdeksää aamulla. Sen jälkeen rupean väsäämään soittolistoja ja pistämään muutenkin asiat kuntoon, ennen kuin avaan semifinaalien pisteytyksen todennäköisesti puoliltapäivin.

Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4620
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Levyraati 65: Ze rak sport

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Montakos biisiä tuli ja kuinka monta otetaan finaaliin?

Avatar
Tegu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5594
Liittynyt: 08 Helmi 2019, 00:44

Re: Levyraati 65: Ze rak sport

Viesti Kirjoittaja Tegu »

^ Parin tunnin päästä se selvinnee. :)
Hanhis kirjoitti: 05 Helmi 2021, 22:54 Aihe on sinänsä mielenkiintoinen, mutta olisipa teema jokin muu kuin urheilu.
Viestiketjua selatessani olen pariin kertaan pysähtynyt miettimään, että mitäköhän tällä tarkoitetaan. Tämähän on nimenomaan urheiluraati, joten mikä muu aihe tässä siis on mielenkiintoista kuin urheilu? :raaps: Ehkä en vain ymmärrä oikein.
Hanhis kirjoitti: 05 Helmi 2021, 22:54 – – Jos en lähetä kappaletta, voin kuunnella raatiin lähetettyjä biisejä halutessani. Eli ehkä suosiolla jätän urheilubiisien etsimisen muiden kontolle ja nautin lopputuloksesta, jos siinä on jotain nautittavaa. :mrgreen:
Tämän olen myös itse huomannut, kun olen silloin tällöin jättänyt biisin lähettämättä. :joojoo: Ainahan voi ulpparoida, jos siltä tuntuu (etenkin, jos seassa on erityisen mieleinen kappale, jota haluaa ehdottomasti tukea).

Avatar
Taikahuilu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2047
Liittynyt: 27 Helmi 2018, 20:22

Re: Levyraati 65: Ze rak sport

Viesti Kirjoittaja Taikahuilu »

Tegu- kirjoitti: 09 Helmi 2021, 09:44
Hanhis kirjoitti: 05 Helmi 2021, 22:54 Aihe on sinänsä mielenkiintoinen, mutta olisipa teema jokin muu kuin urheilu.
Viestiketjua selatessani olen pariin kertaan pysähtynyt miettimään, että mitäköhän tällä tarkoitetaan. Tämähän on nimenomaan urheiluraati, joten mikä muu aihe tässä siis on mielenkiintoista kuin urheilu? :raaps: Ehkä en vain ymmärrä oikein.

:heh: .... :rofl:

Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4620
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Levyraati 65: Ze rak sport

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Tegu- kirjoitti: 09 Helmi 2021, 09:44 ^ Parin tunnin päästä se selvinnee. :)
Sehän on ikuisuus :draamaa:
Tegu- kirjoitti: 09 Helmi 2021, 09:44 Ainahan voi ulpparoida, jos siltä tuntuu (etenkin, jos seassa on erityisen mieleinen kappale, jota haluaa ehdottomasti tukea).
:joojoo: :heh:

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6547
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: Levyraati 65: Ze rak sport

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Tegu- kirjoitti: 09 Helmi 2021, 09:44
Hanhis kirjoitti: 05 Helmi 2021, 22:54 Aihe on sinänsä mielenkiintoinen, mutta olisipa teema jokin muu kuin urheilu.
Viestiketjua selatessani olen pariin kertaan pysähtynyt miettimään, että mitäköhän tällä tarkoitetaan. Tämähän on nimenomaan urheiluraati, joten mikä muu aihe tässä siis on mielenkiintoista kuin urheilu? :raaps: Ehkä en vain ymmärrä oikein.
Nojuu, tosiaan olen vähän pimeästi asian ilmaissut. :heh: Muistan kuitenkin, mitä olen hakenut sanomisillani takaa.

Pidän raadin ajatuksesta valita teemaksi jokin ulkomusiikillinen, yhteiskunnallinen ja jossain määrin abstrakti aihe, tässä tapauksessa urheilu. Olisin kuitenkin innostunut biisinetsijänä raadista enemmän, jos teemana olisi ollut vaikka kuvataide, kirjallisuus tai politiikka.

Eli: raadin rakenne ja muoto on mielestäni kiinnostavia. Jokaisen urheiluun viittaavaan kohdan olisi voinut kuitenkin vaihtaa koskemaan jotain toista ilmiötä, mutta sääntöjen tapaa käsitellä ilmiötä ei olisi pitänyt muuttaa.

Esimerkki: Käyttäjä Jussi-Helena tykkää yleisesti vuosilukuihin perustuvista raadeista. Camilla-Esko järjestää kuitenkin vuosilukuraadin, johon saa lähettää ainoastaa vuoden 1923 ja 1952 aikana julkaistuja kappaleita. Jussi-Helena ei innostu vuosirajauksesta, vaikka lähtökohtaisesti pitääkin vuosilukuraadeista. Tällöin hän toteaa: Aihe (rakenne/muoto) on sinänsä mielenkiintoinen, mutta olisipa teema jokin muu kuin vuodet 1923 ja 1952.

Ehkä tämä selvensi jotain, ehkä ei. :rofl:

Avatar
Tegu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5594
Liittynyt: 08 Helmi 2019, 00:44

Re: Levyraati 65: Ze rak sport

Viesti Kirjoittaja Tegu »

Hanhis kirjoitti: 09 Helmi 2021, 10:30 Ehkä tämä selvensi jotain, ehkä ei. :rofl:
Kyllä tämä selvensi, kiitos!
Hanhis kirjoitti: 09 Helmi 2021, 10:30– – 1923 ja 1952 – –
1952 pisti silmään urheilumielessä Helsingin olympialaisten takia, mutta onkohan 1923 tapahtunut jotain merkittävää urheilua? Hmm, näköjään moottoriurheilun puolelta ensimmäinen Le Mansin 24 tunnin ajo järjestettiin tuolloin.

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12863
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 65: Ze rak sport

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Semifinaalien soittolistat on lisätty kakkosviestiin. Mukaan saatiin yhteensä 42 kappaletta. Pisteytysiloa ja reilua urheilumieltä!

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4099
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Levyraati 65: Ze rak sport

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

Tjaha, mukana on useampikin kappale, jotka olivat itselläni ehdolla - hienoa, että muut ovat niitä lähettäneet. Vähintään yhtä monta on puolestaan sellaisia, joiden etukäteen pelkäsin päätyvän mukaan :heh: Yhdestä kappaleesta tuli ajatus, että miten tuo ei käynyt mulla edes mielessä, hieno valinta :uujee:

Lisään vielä, että ihan tosissani yritin löytää Esa-Pekka Salosen Helsingin vuoden 2005 yleisurheilun MM-kisojen avajaisiin säveltämän kappaleen, mutta se on ilmeisesti kuopattu johonkin Mariaanien hautaan. Ja erittäin hyvä niin. En mä sillä olisi osallistunut, mutta tulipahan vain mieleen, että onko sitä sen koommin koskaan kuultu missään.
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
jdjj22
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2972
Liittynyt: 29 Maalis 2014, 20:58

Re: Levyraati 65: Ze rak sport

Viesti Kirjoittaja jdjj22 »

Normaali 10 sec per piisi testikuuntelukierros antaisi odottaa mukiinmenevää raatia. Ehkä turhan monta tuttua huttujuttua on kattaukseen eksynyt, mutta eihän minun ole pakko antaa niille pongoakaan. Jälkimmäinen semi tullee olemaan rutkasti enemmän omaan mieleeni. Riippumatta siitä kummassa semissä itse olen uskoni mahdollisuuksiini romahti juuri :surrur:
Pieni ripaus örgyn pörgöniä parantaa viisua kuin viisua - Terveisiä kielipuolueesta :kaunis:
Kaikesta pitäisi olla jotain mieltä ja jos et ole, olet kuukauden joka toinen lauantai Putinin tukija,
joka syö makkarakeittoa suoraan saappaasta.

Avatar
Huilumies
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5351
Liittynyt: 09 Helmi 2004, 15:20
Paikkakunta: Vantaa

Re: Levyraati 65: Ze rak sport

Viesti Kirjoittaja Huilumies »

Yllättävän vähän ruotsalaisia kappaleita :shock: vaikka heillä olisi ollut niitä kaikkein tunnetuimpia urheiluun liittyviä biisejä ;)

Vähän kuin kulkuneuvoraadissa, olin varma että kyllä joku varmasti laittaa tietyn supertunnetun (suomalaisen) biisin, mutta eipäs laittanut sitä silloin eikä laittanut nytkään...

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16993
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Levyraati 65: Ze rak sport

Viesti Kirjoittaja Happy »

Huilumies kirjoitti: 09 Helmi 2021, 15:11 Yllättävän vähän ruotsalaisia kappaleita :shock: vaikka heillä olisi ollut niitä kaikkein tunnetuimpia urheiluun liittyviä biisejä ;)

Vähän kuin kulkuneuvoraadissa, olin varma että kyllä joku varmasti laittaa tietyn supertunnetun (suomalaisen) biisin, mutta eipäs laittanut sitä silloin eikä laittanut nytkään...
Eikö muka Poika saunoo ole supertunnettu :mitvit:


Pikakuuntelin molemmat semit, ensimmäinen semi vaikutti aika kammottavalta musiikkikokemukselta :pannu:
Toinen semi taas oli huipputasokas, toki ensimmäisessäkin semissä oli muutama kova biisi :peukku:
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16660
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraati 65: Ze rak sport

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Happy kirjoitti: 09 Helmi 2021, 15:19 Pikakuuntelin molemmat semit, ensimmäinen semi vaikutti aika kammottavalta musiikkikokemukselta :pannu:
Toinen semi taas oli huipputasokas, toki ensimmäisessäkin semissä oli muutama kova biisi :peukku:
Erikoinen jako tosiaan. Ikään kuin ykköseen olisi kerätty kaikki vähänkään vaihtoehtoinen. Ja Shakira.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33177
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 65: Ze rak sport

Viesti Kirjoittaja Pete »

Kaipaisin tietoja kappaleiden yhteydestä teemaan. Miten esimerkiksi Whitneyn biisi liittyy Soulin olympialaisiin? :shock: Oliko se Yhdysvaltain joukkueen virallinen kannustusbiisi vai kuultiinko biisi kisojen juhlallisuuksissa?
Riskinä seniorilaumat

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12863
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 65: Ze rak sport

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

^ Whitneyn kappale sisältyi Soulin kisojen soundtrack-albumille.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42020
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Levyraati 65: Ze rak sport

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Enpä tiennyt, että olympiakisoillakin on soundtrack :shock:
UFOPOLI kirjoitti: 09 Helmi 2021, 18:06 Erikoinen jako tosiaan. Ikään kuin ykköseen olisi kerätty kaikki vähänkään vaihtoehtoinen. Ja Shakira.
Toimiva mainos! Täytyneepä tutustua ykkössemin tarjontaan sitten :surrur: .

Edit: Ei tämä Whitney järin vaihtoehtoiselta kuulosta ainakaan.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42020
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Levyraati 65: Ze rak sport

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Koirankuonolainen kirjoitti: 09 Helmi 2021, 12:03 Vähintään yhtä monta on puolestaan sellaisia, joiden etukäteen pelkäsin päätyvän mukaan :heh:
Tämä! Kun ajattelin aihetta, tuli heti mieleen tukku huonoja kappaleita, ja onhan niitä sitten tännekin päätynyt. Ihan kaikkia sentään ei niistä mitä tuli mieleen.

Kumpi Ringassa ja Tuijassa on kumpi?
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Huilumies
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5351
Liittynyt: 09 Helmi 2004, 15:20
Paikkakunta: Vantaa

Re: Levyraati 65: Ze rak sport

Viesti Kirjoittaja Huilumies »

Happy kirjoitti: 09 Helmi 2021, 15:19
Huilumies kirjoitti: 09 Helmi 2021, 15:11 Yllättävän vähän ruotsalaisia kappaleita :shock: vaikka heillä olisi ollut niitä kaikkein tunnetuimpia urheiluun liittyviä biisejä ;)

Vähän kuin kulkuneuvoraadissa, olin varma että kyllä joku varmasti laittaa tietyn supertunnetun (suomalaisen) biisin, mutta eipäs laittanut sitä silloin eikä laittanut nytkään...
Eikö muka Poika saunoo ole supertunnettu :mitvit:
Kyllä kyllä, ilmaisin itseni huonosti. Toteamukseni suomalaisesta biisistä koski kulkuneuvoraatia (Amazing Race) ja tarkoitti, että ihmettelin että miksi kukaan ei ollut laittanut esim. Ultra Bra:n "Veturi, taksi, valtamerilaiva"...

Ja toteamukseni ruotsalaisista biiseistä tarkoitti, että harmi että tässä urheilubiisien joukossa ei ole "Den glider in" tai "Nu tar vi dom" tai "När vi gräver guld i USA" tai muita...

Suomalaisista biiseistä olisin kaivannut lätkäjoukkueiden kannustusbiisejä... "Tappara on terästä", "Maali se on hunajata" jne. tosin en kyllä itse niitä Jokereiden kannattajana laittaisi ;)

Ehkä monet ajattelevat kaikista yllä mainituista, että joku muu ne kuitenkin laittaa, minäkin hiukan ajattelin noin ;)

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12863
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 65: Ze rak sport

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Pisteytyksessä on päästy maltilliseen alkuun. Kummassakin semissä on kahden ensimmäisen päivän aikana äänestänyt kaksi osallistujaa ja yksi ulppari.

Avatar
Unihiekkamyrsky
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2132
Liittynyt: 27 Tammi 2021, 19:26
Paikkakunta: Oulu

Re: Levyraati 65: Ze rak sport

Viesti Kirjoittaja Unihiekkamyrsky »

Ahaa, eli äänestykseenkö saa osallistua vaikka ei olisi ehdottanutkaan omaa ehdokasta :tietsikka:

Oppii sitä uutta :heh:

Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4620
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Levyraati 65: Ze rak sport

Viesti Kirjoittaja Jufo »

^ Joo voi äänestää ilman omaa kappaletta raadissa ja sitä sanotaan ulpparoinniksi. Oisit siis voinut äänestää jo raadissa 63 mutta en sitä mainostanut sillä olin varastanut sulta Miko Missionin :heh:

MIH96 tosin varmaankin tarkoitti ulpparoinnilla toisen semin pisteytystä missä oma kappale ei kilpaile. Joskus tätä on kutsuttu selvyyden vuoksi semiulpparoinniksi.

Vastaa Viestiin