MF21: finaali 13.3.

Euroviisut 2021 Alankomaissa

Suosikkisi finaalissa?

Danny Saucedo – Dandi dansa
8
5%
Klara Hammarström – Beat of broken hearts
2
1%
Anton Ewald – New religion
5
3%
The Mamas – In the middle
7
4%
Paul Rey – The missing piece
9
5%
Charlotte Perrelli – Still young
10
6%
Tusse – Voices
21
12%
Alvaro Estrella – Baila baila
4
2%
Clara Klingenström – Behöver inte dig idag
32
18%
Eric Saade – Every minute
44
25%
Dotter – Little tot
27
16%
Arvingarna – Tänker inte alls gå hem
4
2%
 
Ääniä yhteensä: 173

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8154
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: MF21: finaali 13.3.

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Vähän tästä täällä kukkivasta Ruotsi-kritiikistä haiskahtaa asenne, että svedut ovat pilanneet muiden leikit ottamalla leikin liian tosissaan ja tekemällä muita parempia esityksiä ja nostamalla kilpailun uudelle tasolle...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7179
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: MF21: finaali 13.3.

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

Illalla sitten Mellot huipentuu! Omissa toiveissa on edelleen Tussen, Dotterin, Ericin tai Paulin voitto! Näistä viimeisimmän mahdollisuuksiin en kuitenkaan usko, mutta toivottavasti Paul ei jäisi ihan viimeiseksi. Kuitenkaan Tusse, Dotter tai Eric voiton myötä ei menisi puntarillani kuuden kärkeen, mutta pidän silti heidän biiseistään tosi paljon! Ehkä pahin mahdollinen tulos itselle olisi Dannyn, Antonin, Arvingarnan & Charlotten voitto, näiden biisit on vaan niin huonot.
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17127
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: MF21: finaali 13.3.

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Fiilikseni finalisteista tällä hetkellä. Kärkinelikosta mikä tahansa kelpaisi edustajaksi, MUTTA huomaan jo hieman kyllästyneeni Tusseen. Clara sen sijaan nousussa. Jännä ilta tiedossa tänään, vaikka veikkaankin siitä tulevan Ericin ja Tussen kamppailun.

Rotterdamiin!
1. Dotter – Little tot
2. Eric Saade – Every minute
3. Clara Klingenström – Behöver inte dig idag
4. Tusse – Voices

Ihan OK
5. Charlotte Perrelli – Still young
6. Danny Saucedo – Dandi dansa
7. Klara Hammarström – Beat of broken hearts
8. Arvingarna – Tänker inte alls gå hem

Ei jaksa
9. Anton Ewald – New religion
10. The Mamas – In the middle
11. Paul Rey – The missing piece
12. Alvaro Estrella – Baila baila
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6546
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: MF21: finaali 13.3.

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Teräsbekoni kirjoitti: 13 Maalis 2021, 17:11 Olisin niin halunnut tykätä tuosta kappaleesta, mutta siinäkin on loppujen lopuksi tuollainen mielikuvitukseton "Ruotsi-soundi". Kuvittelenko vain, vai miksi niin moni nopea kappale kuulostaa Melodifestivalenissa nykyään juuri tuollaiselta? Mielelläni kyllä näkisin voittajana jotakin yhtä luomua kuin This Is My Life, mutta sellaista ei taida tästä finaalista löytyä... 😌
Claran kappaleen soundi on tosiaan samaa luokkaa kuin Anna Bergendahlin viime vuosien tyrkyissä eli radiosoittoon sopivaa tasapaksua massaa, jossa ei juuri dynamiikka elä - siinä mielessä Clara ei siis eroa melloreseptistä. Mutta kuten muidenkin mellobiisien yhteydessä, esityksellä on tärkeä rooli myös Claran kohdalla. Hän erottuu joukosta konstailemattomalla esityksellään, joka ei luota mihinkään muuhun kuin karismaan ja kappaleeseen. Aina sellainen tulokulma ei tuota parasta mahdollista tulosta, mutta Clara on kappaleensa kanssa niin hyvin synkassa, ettei muuta tarvita. Siinä valossa hän on luomumpi näky kuin Anna Bergendahl pajutyttönä. :joojoo:

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: MF21: finaali 13.3.

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

Olen ollut kiireinen, enkä ole pariin viikkoon ehtinyt seuraamaan Melloa. Urakoin tänään kaksi edellistä lähetystä. Eric Saaden kappale ei mielestäni ole mikään mellovoittaja, vaan turhan ällö ja hahmoton. (Tosin, ällöhän oli myös Robin Bengtssonin kappale.) Saaden ääni kuulostaa paikoin huomattavan huonolta, vaikka miksauksen antama tuki lienee mittavaa. Mamasin kappale kuulostaa hyvältä, mutta siitä puuttuu välitöntä tarttuvuutta. Asut eivät olleet oikein onnistuneet. Clara Klingenström on symppis ja aidon oloinen, kappale aavistuksen tylsä.

Olen yllättynyt siitä, miten ylivoimainen Tusse on oddseissa verrattuna Dotteriin. Se seikka ei oikein minua miellytä. Itse tein veikkauksen koronatwistillä, eli laitoin Dannyn ykköseksi. Ruotsalaiset saattaisivat ehkä olla sopivalla tuulella sellaiseen yllätykseen? No, pieleen varmaan menee. :heh:

Edit: Mainitsenpa vielä, että höyrähdin andrassa Pal Reyn kappaleeseen ja se on nyt suosikkini. :ihana:
Viimeksi muokannut JuliaS, 13 Maalis 2021, 18:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Like a monument to all the time we spent

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4903
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: MF21: finaali 13.3.

Viesti Kirjoittaja toivo »

Tussehan olisi jo kolmas perättäinen tummaihoinen edustaja Ruotsilta. Ei siinä mitään. :joojoo:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8154
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: MF21: finaali 13.3.

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Mä en usko numeromystiikkaan. Jossain vaiheessahan tummaihoisten edustajienkin putki tulee katkeamaan ja miksei yhtä hyvin vaikka nyt.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Diva_La_Viva_74
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1422
Liittynyt: 22 Huhti 2010, 07:36

Re: MF21: finaali 13.3.

Viesti Kirjoittaja Diva_La_Viva_74 »

Yksikään näistä Mellofinalisteista ( eikä melloehdokkaista yleensäkään) ollu mulla
ihan viiden tähden sakkiin meneviä. Tussen ja Ericin välillä äänet jakaantuu.
Dotterin Tot on käynyt tuunausmankelin läpi. Saa nähdä, millainen se on finaalissa.
Voi olla plussa tahi sitten ei.

Mä oon kallistumassa Claran luonnonlapsimaisen esityksen puoleen ja hypetän sitä :rakkaus:
__________
No rules!- Cha cha cha - See on tee.

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30531
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: MF21: finaali 13.3.

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Olen koukussa Eric Saaden biisiin ja esitykseen. :puna: Olen katsonut sen ties kuinka monta kertaa. Vielä kun osaisi analysoida, mikä siitä niin hypnotisoivan tekee. Tai väliäkö sillä. Jos toimii, niin toimii. Jos valitaan edustuskappaleeksi, pitää olla rehellinen itselleen ja pläjäyttää täydet viisi tähteä.

Kai tämän Tusse kuitenkin vie. #pessimistieipety Hänkin on ihan kelpo valinta. Esittäjä kuitenkin parempi kuin biisi. Voittajaehdokkaista Dotterin suosiota en ymmärrä enkä ymmärtänyt viime vuonnakaan. No, toiset tykkää mammoista, toiset tykkää Dotterista. Dotterin tämänkertaisessa biisissä mielenkiintoisinta oli otsikon sana tot, jota luulin saksankieliseksi ennen kuin kuuntelin biisin. Englannin sana tot ei kuulunut aktiiviseen sanavarastooni, vaikka olenkin törmännyt siihen aiemmin.
Hanhis kirjoitti: 13 Maalis 2021, 17:51 Hän erottuu joukosta konstailemattomalla esityksellään, joka ei luota mihinkään muuhun kuin karismaan ja kappaleeseen. Aina sellainen tulokulma ei tuota parasta mahdollista tulosta, mutta Clara on kappaleensa kanssa niin hyvin synkassa, ettei muuta tarvita. Siinä valossa hän on luomumpi näky kuin Anna Bergendahl pajutyttönä. :joojoo:
Minusta Bergendahl erottui vielä MF:ssä edukseen samaan tapaan kuin Clara nyt mutta kansainvälisessä kisassa vaikutti muoviselta. Saattoi johtua ihan siitä, että vertailukohta vaihtui. Ruotsalainen popestetiikka on hyvin perfektionistista, mikä joihinkin musiikkilajeihin sopii ja toisista hioo kaiken tarttumapinnan pois. Claran kappale olisi enemmän makuuni hengittävämmin tuotettuna kuin Mello-mankelin läpikäyneenä säröttömänä pakettina. Clara on vakuuttava esittäjä kyllä.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8154
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: MF21: finaali 13.3.

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Timoteus kirjoitti: 13 Maalis 2021, 18:32 Olen koukussa Eric Saaden biisiin ja esitykseen. :puna: Olen katsonut sen ties kuinka monta kertaa.
Sama täällä. Eilen kuuntelin ja katselin esityksen muutamaan otteeseen ja biisi jäi soimaan päähän siihen malliin, että "tämän on pakko olla voittaja" ja jos ei ole, ruotsalaiset tekevät emämokan.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16987
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: MF21: finaali 13.3.

Viesti Kirjoittaja Happy »

hra47 kirjoitti: 13 Maalis 2021, 18:42
Timoteus kirjoitti: 13 Maalis 2021, 18:32 Olen koukussa Eric Saaden biisiin ja esitykseen. :puna: Olen katsonut sen ties kuinka monta kertaa.
Sama täällä. Eilen kuuntelin ja katselin esityksen muutamaan otteeseen ja biisi jäi soimaan päähän siihen malliin, että "tämän on pakko olla voittaja" ja jos ei ole, ruotsalaiset tekevät emämokan.
Ja sama täällä, se on todella vaikuttava.. edes Loreen & Måns aikoinaan saanneet minussa tälläistä hypetystä aikaseks yhteen viisuesitykseen :rakkaus:
Lisäks biisi sopii tunnelmaltaan täydellisesti liveen joten mikäs sen parempaa
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Universal Love
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1840
Liittynyt: 26 Marras 2016, 12:47

Re: MF21: finaali 13.3.

Viesti Kirjoittaja Universal Love »

Sain viimein kuunneltua finalistit. En niin yllättynyt, etten mistään varsinaisesti kunnolla innostunut :mrgreen:
Eniten esiin nousi Saade, Dotter, ja Tusse. Vaikeuksia päättää kenet heistä toivoisin voittamaan. Kuitenkin Saaden
esitys laittaa hymyilyttämään. Taidokkaasti toteutettu. Rohkeaa ja luovaa minimalismissaan. Mielenkiintoinen.
2017-2021: 1. Moldova 2. Liettua 3. Serbia 4. Latvia :tapu: (Soittolista22)

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3806
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: MF21: finaali 13.3.

Viesti Kirjoittaja poika90 »

Itellä on tällä hetkellä eniten kuuntelussa Little Tot ja haluaisin niin Ruotsin lähettävän pitkästä aikaa naisartistin. Ja pelkään, myös että Dotteria ei enää välttämättä nähdä Melloissa. :( Ericiä en taas tahtoisi, kun hän on jo ollut edustajana ja nyt on minusta sen verran hyvä vuosi, että olisi kiva jonkun uuden artistin saavan edustaa. Ja Tusse on kiva, mutta kappale ei minusta ole tarpeeksi vahva.
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6546
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: MF21: finaali 13.3.

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Happy kirjoitti: 13 Maalis 2021, 18:55 Lisäks biisi sopii tunnelmaltaan täydellisesti liveen joten mikäs sen parempaa
Totta! Valitettavasti Eric Saade ei kuitenkaan sovi kappaleeseen eikä esitykseen. Hän on liian kimisevä babyface ollakseen kiihkeä rakastaja. :lohduton: Jos voisin mutettaa lauluraidan ja piilottaa Ericin kasvot, saattaisin yhtyä hypetykseen. Tai vielä parempi vaihtoehto olisi, jos Eric ja Saucedon Danny vaihtaisivat kappaleita! :vonkaus:

Avatar
ESC Addict 98
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4275
Liittynyt: 18 Tammi 2014, 17:23
Paikkakunta: Helsinki

Re: MF21: finaali 13.3.

Viesti Kirjoittaja ESC Addict 98 »

Laitetaanpa vielä finaalipuntari väkeä viihdyttämään:

*****
1. Eric Saade – Every Minute
2. Anton Ewald – New Religion
3. Dotter – Little Tot
4. Paul Rey – The Missing Piece

****
5. Alvaro Estrella – Baila baila
6. Klara Hammarström – Beat of Broken Hearts
7. Danny Saucedo – Dandi dansa
8. Clara Klingenström – Behöver inte dig idag

***
9. Charlotte Perrelli – Still Young

**
10. The Mamas – In the Middle

*
11. Arvingarna – Tänker inte alls gå hem
12. Tusse – Voices


Ps. Sekä Saaden esitys että kappale ovat täysin ylivertaiset ja on oikeusmurha, jos ne voitetaan finaalin huonoimmalla kappaleella. Ja kyllä, olen valmistautunut pettymään. :mrgreen:
🇪🇸 Eaea 🇱🇹 Sentimentai 🇺🇦 Shum 🇺🇦 Solovey 🇸🇮 Sebi 🇨🇾 Fuego 🇱🇻 Line 🇲🇪 The Real Thing 🇬🇪 Warrior 🇦🇿 Start a Fire 🇲🇪 Igranka
🇦🇱 Suus 🇮🇹 Madness of Love 🇷🇺 Lost and Forgotten 🇱🇻 Probka 🇵🇹 Senhora do mar 🇷🇺 Song #1 🇹🇷 Süper Star 🇹🇷 Rimi rimi ley 🇪🇪 Tii

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12860
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: MF21: finaali 13.3.

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Nevski kirjoitti: 13 Maalis 2021, 16:25 Eiköhän Ruotsi jatka sillä tutulla kymmenen vuotta täyttävällä menestysreseptillään (alkoi Eric Saadesta), eli sliipattua ja hiottua radiopoppia viivottimen kanssa mitatun esityksen kera.
Se olisikin kaunis kirjan loppu, jos tuo menestysresepti myös päättyisi Eric Saadeen. :heh: Eli jos hän voittaisi MF:n tänään ja floppaisi viisuissa. En kyllä todellakaan ole mukana tässä Ericin hypetyksessä. Ehdottomasti mieluummin Tusse kuin Eric minulle.

Avatar
mariah
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6308
Liittynyt: 13 Helmi 2005, 15:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: MF21: finaali 13.3.

Viesti Kirjoittaja mariah »

^ Samaa mieltä. Mielummin tosiaan Tusse kuin Eric, Ericillä on ollut paljon parempiakin kappaleita. Itselle mieluisin olisi edelleen Charlotte tai The Mamas :mrgreen:

Nevski
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2488
Liittynyt: 14 Maalis 2009, 15:32

Re: MF21: finaali 13.3.

Viesti Kirjoittaja Nevski »

Normaalisti sitä olis nyt jo Friends Arenalla. Piti käydä fiilistelyn vuoksi kaupasta Marabouta, sitä kun yleensä jaetaan Friends Arenan pihalla finaalin jälkeen. :rofl:

Sitä vilkkuvaa pinkkiä glitterhattua en tosin omista. Enkä pinkkiä höyhenpuuhkaa.

Toisaalta kiva istua kotisohvalla rauhassa, viimeksi Friendsillä vieressäni istunut schlagerleidi ruiskautti käsidesiään minunkin päälle. Ja aina jonkun juomapullo tippuu ylemmiltä penkkiriveiltä ja pyörii ja pomppii sieltä alas, luoden tahmaita lammikoita ympäri katsomoa. Sitten niihin lammikoihin tarttuu ne kaatuneet popparit... :rofl:

Toisaalta nyt ei ole sitä hurmoksen tunnetta. Ei ole sellaista me yhdessä -fiilistä. Ei kuule muiden reaktioita/hurrauksia kappaleiden jälkeen tai kesken pisteidenlaskua. Ei pääse yhdessä luomaan puhelimien taskulampuilla suurta valomerta. Ja niin edelleen.

Ehkä sitten ensi vuonna taas!

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12860
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: MF21: finaali 13.3.

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Nevski kirjoitti: 13 Maalis 2021, 20:15 Sitä vilkkuvaa pinkkiä glitterhattua en tosin omista. Enkä pinkkiä höyhenpuuhkaa.
Vajaa kaksikymmentä vuotta on pitkä aika. Ensimmäisen kiertuemuotoisen MF:n finaalissa 2002 Globen oli toki täynnä, mutta yleisö tuntui kuitenkin istuvan varsin kiltisti paikoillaan. Yleisömeressä on lippuja ja banderolleja jonkin verran, mutta ei noita mainitsemiasi juttuja eikä vielä myöskään ainakin nolkytluvun lopusta joka vuosi näkyneitä ilmapalloja.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33170
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: MF21: finaali 13.3.

Viesti Kirjoittaja Pete »

Olipa upea finaali ja television viihdeohjelma! :tapu: Juontajien käsikirjoitus oli yksi kaikkien aikojen parhaista. :joojoo: Tykkäsin myös kovasti tästä entuudestaan tuntemattomasta naisjuontajattaresta. <3

Lopputulos oli mainio, ja oli koskettavaa nähdä Tussen riemu. Eric olisi myös ollut hyvä valinta, mutta hän on jo viisut kokenut, joten oikein meni.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Carboni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1442
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 23:27

Re: MF21: finaali 13.3.

Viesti Kirjoittaja Carboni »

Carboni kirjoitti: 13 Maalis 2021, 15:44 Uskon että juryissa Mammat ja Tusse ovat aivan tasavahvoja. Saade pienen hajuraon jälkeen kolmas. Dotter varmaan neljäs mutta pieni hajurako tullee Saadeen.

Telessä Tusse vetänee 80+. Mammat Saade ja Dotter aika tasavahvoja siinä 60p korvilla eikä Clara Klingenström kauas tuosta jää

Tusse siis selkeä voittaja ja Mammat todnäk kakkonen. Tusse olis omaan korvaan parasta Ruotsia ikinä joten kerrankin saa kannustaa isoa ennakkosuosikkia :peukku:
Mammat jury iso pettymys. Telessä muuten olin oikeassa mutta en uskonut Tusselle ihan täysiä telepisteitä
2024 Rim Tim Tagi Dim 2023 Cha Cha Cha 2022 Die Together, 2021 Dark Side, 2020 Tears Getting Sober, 2019 Hatrid Mun Sigra, 2018 Higher Ground,
2017 City Lights, 2016 Hear Them Calling, 2015 Grande Amore, 2014 Something Better

Avatar
+ Viisut +
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5052
Liittynyt: 15 Maalis 2008, 09:46

Re: MF21: finaali 13.3.

Viesti Kirjoittaja + Viisut + »

Äänimäärissäkin mitattuna Tusse oli varsin ylivoimainen, sai yli 1,3 miljoonaa ääntä enemmän kuin The Mamas.
1. Tusse, 2964269 röster
2. Eric Saade, 1471324 röster
3. The Mamas, 1646198 röster
4. Dotter, 1488599 röster
5. Clara Klingenström, 1455605 röster
6. Klara Hammarström, 1341566 röster
7. Danny Saucedo, 1309741 röster
8. Charlotte Perrelli. 1016557 röster
9. Arvingarna, 923022 röster
10. Alvaro Estrella, 1071188 röster
11. Anton Ewald, 1066340 röster
12. Paul Rey, 998030 röster
https://media.melodifestivalen.se/press ... valen-2021
Who's the one that has the right?
Treat us wrong and tell us what is right?
Bringing crowd against the squad

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12860
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: MF21: finaali 13.3.

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

^ Melkoista ylivoimaa tosiaankin, aika lailla Blind Channelin kaltaista. Tusse sai 17,7 % kaikista yleisöäänistä, mikä on app-äänten aikakaudella ennätys. Edellinen enkka oli Fransin 14,4 %.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8154
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: MF21: finaali 13.3.

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Joitain esityksiä oli muutettu semeistä. Dannyn esitystä oli maustettu pyropaukuilla, Mamojen esitys ei alkanut mustista puvuista vaan hyppäsivät suoraan kultaiseen, mikä oli pieni pettymys, sillä tykkäsin erityisesti sen alun kuvauksesta. Ericillä valkoinen neliö valaistiin hetkeksi punaiseksi, muistaakseni semissä sitä ei ollut. Ehkä jotain muitakin muutoksia, mitä en nyt muista.

Dotter ei sitten ihan yltänyt top3:een, joten ei tarvitse mennä nurkkaan häpeämään.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5967
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: MF21: finaali 13.3.

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

^ Muitten esitysten muutoksiin en kiinnittänyt huomiota, mutta Dannyn esityksessä muutoksia tuntui olevan enemmänkin. Semissä alun tanssijoina oli mies ja nainen, nyt kaksi naista. Muutenkin koreossa tuntui olevan pieniä eroja. Ja toinen miestanssija näytti täysin uudelta.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42010
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: MF21: finaali 13.3.

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Hanhis kirjoitti: 13 Maalis 2021, 19:10
Happy kirjoitti: 13 Maalis 2021, 18:55 Lisäks biisi sopii tunnelmaltaan täydellisesti liveen joten mikäs sen parempaa
Totta! Valitettavasti Eric Saade ei kuitenkaan sovi kappaleeseen eikä esitykseen. Hän on liian kimisevä babyface ollakseen kiihkeä rakastaja. :lohduton: Jos voisin mutettaa lauluraidan ja piilottaa Ericin kasvot, saattaisin yhtyä hypetykseen. Tai vielä parempi vaihtoehto olisi, jos Eric ja Saucedon Danny vaihtaisivat kappaleita! :vonkaus:
Eiiiii... Danny ei osaa tanssia, ja tuossa pitää osata.

En tiennyt, että kappaleen esittääkseen pitäisi olla kiihkeä rakastaja. En siis yhtään kuunnellut, mistä siinä lauletaan. Ei se ihan huono kappale ollut, muta lavashow kyllä erityisen innovatiivinen.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Universal Love
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1840
Liittynyt: 26 Marras 2016, 12:47

Re: MF21: finaali 13.3.

Viesti Kirjoittaja Universal Love »

Dotter olisi tarvinnut näyttävämmän asun/stailin, ehkä olisi ainakin yhden sijan parantanut.

Clara&Klara duon menestystä en niin ymmärtänyt. Etenkin Klaran veikkasin jumboksi, vaikka sinänsä
ihan sympaattiselta ihmiseltä vaikutti :)

Ja Clara taas ei oikein tuonut yksinäisellä kitsaesityksellä itselleni mitään impaktia, vaikka pidinkin enemmän
esityksestä :heh:

Antonin 11. sija oli itselle pieni shokki, pidin aika paljon esityksestä, olihan se nyt parempi kuin Alvaron Baila Baila,
josta toki pidin myös :heh:
2017-2021: 1. Moldova 2. Liettua 3. Serbia 4. Latvia :tapu: (Soittolista22)

Valkealalainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5195
Liittynyt: 09 Syys 2008, 16:19
Paikkakunta: ... (Kouvola)

Re: MF21: finaali 13.3.

Viesti Kirjoittaja Valkealalainen »

Olivatpa tylsiä kaikki. zzz Tai siis joitakin esityksiä kyllä ihan mielenkiinnolla katsoi (harvempaa kylläkään...), mutta itse biiseistä en varta vasten välittäisi kuunnella ainuttakaan. Alvaro Estrellan "Baila bailassa" oli sentään vähän yritystä siihen suuntaan, joten löytyi sentäs jonkinlainen suosikki minullekin. :peukku: Eric Saade taas oli kaikista kilpailijoista komein katsella. :mrgreen: Vaikkakin kaikkein komein urospuolinen ilmestys oli kyllä Måns Zelmerlöw. :surrur: Kun laitoin lähetyksen pyörimään, ilmestyi tähän koneeni ruudulle ensimmäisenä Månsin naama, ja silloin minun naamani näytti varmaan tältä: :uujee:

Herra Björkmaniakin oli ihan kiva vielä nähdä.

Sitten: anteeksi, että olen positiivisella tavalla ennakko-odotuksinen, mutta kun näin ensimmäistä kertaa Tussen, nousivat odotukseni korkealle - mitäköhän kiintoisia etelän rytmejä tämännäköinen tyyppi tarjoileekaan!? Ja kun biisi sitten alkoi... Plääh. Tuli vain mieleen Venäjän "A million voices" vuodelta 2015 (vaikkei näissä sinänsä paljon samaa olekaan), ja sekin kappale on miljoona kertaa parempi kuin tämä Tussen tussahdus. :roll: Tussen upean punaisesta esiintymisasusta tykkäsin! Se sopi hänelle jotenkin niin täydellisesti. :surrur: :peukku: Ihan symppikseltä myös vaikutti hän.

No, sanotaan nyt yhteenvetona vaikka, että Månsin takia kannatti katsoa. :ihana: :mrgreen: Ja herra Björkmanin!
Bussi tytön aina ohi onnen vie
Kun toiset löytää sen


- Marion Rung: "Pikku rahastaja" (Suomen viisukarsinnat -62)

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8154
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: MF21: finaali 13.3.

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Joku sanoi aikaisemmin, että Tusse sai maksimimäärän yleisöpisteitä. En tajua miten tämä systeemi toimii. Eikö teoreettinen maksimimäärä pisteitä tule siitä, jos artisti saa 100% yleisöäänistä ja siten korjaa koko jaossa olevan pistepostin? Miten 96 pistettä (8x12) voi olla maksimi? Apua, auttakaa ymmärtämään.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

dennispizza
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 791
Liittynyt: 20 Tammi 2018, 13:51

Re: MF21: finaali 13.3.

Viesti Kirjoittaja dennispizza »

hra47 kirjoitti: 14 Maalis 2021, 13:13 Joku sanoi aikaisemmin, että Tusse sai maksimimäärän yleisöpisteitä. En tajua miten tämä systeemi toimii. Eikö teoreettinen maksimimäärä pisteitä tule siitä, jos artisti saa 100% yleisöäänistä ja siten korjaa koko jaossa olevan pistepostin? Miten 96 pistettä (8x12) voi olla maksimi? Apua, auttakaa ymmärtämään.
Oman ymmärryksen mukaan teleäänet appissa annettiin ikäryhmittäin (3-9v, 10-15, 16-29, 30-44, 45-59, 60-74,75+) euroviisumenetelmällä. Tusse sai jokaiselta ryhmältä täydet 12p. Lisäksi oli puhelinäänestys, jonka Tusse myös voitti. Täten 8x12 on maksimitulos.
Viimeksi muokannut dennispizza, 14 Maalis 2021, 13:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Lukittu