Vs: Jenni Vartiainen

Muzika i ti - asiakeskustelua musiikista, joka ei ole Euroviisuja
Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13752
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Vs: Jenni Vartiainen

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Edenissä Jenni kuulostaa kyllä paikoin tosi paljon Chisulta caikka tummaäänisempi onkin ja myös tästäkin tulee Yksinäisen keijun tarina korviin vaikka erilainen onkin.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Colby
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4126
Liittynyt: 18 Marras 2003, 00:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vs: Jenni Vartiainen

Viesti Kirjoittaja Colby »

Mä en haluais tykätä Jennistä enää, kun Jennistä on tullut omanlaisensa sketsihahmo :heh:
Mutta kyllä mä silti tykkään. Musiikista ja Jennistä. Jumalaisen kaunis nainen :rakkaus: <3

Eden on paljon parempi kuin suurin osa Terran biiseistä, mutta nyt kun töissä joudun nykyään puolipakotettuna kuuntelemaan radiota, niin eiköhän siihen piakkoin kyllästy. Tänään se tais tulla työpäivän aikana 4 kertaa.
"Ihan **tun ruma ihminen!
Kaikin puolin.
Varsinkin ulkonäöltä!"

-Saana Uimonen

Avatar
Elvis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6397
Liittynyt: 01 Marras 2013, 13:06

Re: Vs: Jenni Vartiainen

Viesti Kirjoittaja Elvis »

Minusta Eden on hieman keskinkertainen kappale Jenniltä. :puna:
"It Has Always Been Now Or Never.
The Decision Has Got To Be Made"

Melovin - Under The Ladder

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Vs: Jenni Vartiainen

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Mä en Jennistä muuten ole pahemmin tykännyt, mutta Eden toimii. :peukku:
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6527
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: Vs: Jenni Vartiainen

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Oi, en ollut hetkeen kuunnellut Edeniä, mutta soipa pitkästäaikaa varsin kivasti. Biisissä on niin tarmollinen meno ja kauniit sanat tutustuista rakkauskiemuroista. Myös Susta enkelit pitävät huolta 2.0 versio on soma, nostaa tekstin onnistuneemmin jalustalle kuin menevämpi levyversio. Yleisesti ottaen Terra levyn biisit on kuiteskin näin vuosien jälkeen aika pläh. Debyytti on ehdottomasti Jennin paras albumillinen.

Mut siis. Jenni on täällä taas. Neito on jälleen tarvinnut aikaa KUORIUTUA ja LUODA NAHKOJAAN uudelleen. Käynyt retriitissä Aasiassa ym. (enemmän voi lukea Me Naisista!), mutta tänään on ollut ulos tulemisen päivä. Turvasana single löytyy streamauspalveluista ja digikaupoista.

Vöööh. Kuuntelin biisin heti keskiyön jälkeen, kun se spottariin tuli ja olin kyllä pettynyt. Nyt oon tän päivän biisiä luukuttanut ja kappale on ihan kiva suomipoppis. Ei tää mitenkään erityisen surkea ole, kyllä tätä kuuntelee, mut siis niin hajuton samaan aikaan. Jenni astuu ensikertaa sannievelina-aikakauden suomipopkenttään, jossa naisartisteja tunkee joka silmästä lisää. Turvasana on kaunopuheisempi Nelli Matulan biisi. Osasin odottaa, että Jennikin hyppää modernimman biitin kelkkaan ja biisin nimi jo huokuu kiltintytönsyndroomasta pois ravistelua.

Kaikki vaan tuntuu niin itsestäänselvältä ja täysin riskittömältä. Tuotanto on vaisu eikä lopulta tuo Jennin soundiin juuri uutta kulmaa ja kappaleen RAJUT sanoitukset ovat pelkkää hiplailua, kirjaimellisesti. Kokonaisuus ei oikein aiheuta mitään reaktiota. Oisin toivonut väkevämpää tuotantoa, kunnon fuckbitch asennetta. TAI lähtökohdaksi laulillisempaa ja melodisempaa linjaa, se olisi tässä hetkessä erottunut. Teksti istuu Jennin suuhun ja potentiaalia tässä olisi ollut vaikka Jennin Anna mulle piiskaa version kaltaiseen suoraan vaatimukseen, mutta nyt homma oon jäänyt kiinni moderniin iskelmälliseen höttöön.

Tällä mennään. Toivottavasti levy tulisi ennen kesää.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Vs: Jenni Vartiainen

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Kuuntelen nyt Jennin uusimman ekaa kertaa ajatuksella (voi siis olla, että olen radiosta töissä kuullut, mutten ole pannut pahemmin merkille).

Tykkään kappaleen taustoista. Ne ovat kivan junnaavat, mutta samalla menee eteenpäin. Huomaan, etten keskity tässä(kään) biisissä lyriikoihin, koska ne ovat mulle yleensä toissijainen juttu, elleivät sanat ala oikeasti askarruttamaan. Jotenkin muuten kappale kuulostaa kovin keskinkertaiselta, joskaan ei huonolta. Ai, joko kertsikin meni ohi? Siinäkö se oli? Aika toivoton. Sääli. Voisin toivoa Jennille vielä vähintään yhtä hyvää biisiä kuin Junat Ja Naiset, mutta sitä tuskin tapahtuu ellei Immonen satu taas käymään G:sonin pöytälaatikolla. :heh:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13752
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Vs: Jenni Vartiainen

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

^ ^ Vähän samaa mieltä Hanhiksen. Jälleen yksi biisi joka ei vain ole riittävän ... mitään. "Ihan kiva" ei riitä ja Turvasana on hädin tuskin sitä. Naistenlehtibiisi naistenlehtiluukilla. Ja kun yritetään vain flirttailla niin silloin "raju" sanoitus on vaan käsilämmin litku.

Toisena kirjoittajana Jurek. Se alkaa lupaavan alun jälkeen paljastua yhä suuremmaksi keskinkertaisuudeksi. Tai alisuorittajaksi. Tyypiksi, jolle on mennyt hattuun ja joka kuvittelee että haldaa tän homman, mutta joka kokoajn tekee vain löysempää, laiskempaa ja mitättömämpää työtä. Eikö sillä ole oikeasti yhtään mitään sanottavaa? Ihan pelkkä myöhempien aikojen Maki Kolehmainen.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Elvis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6397
Liittynyt: 01 Marras 2013, 13:06

Re: Vs: Jenni Vartiainen

Viesti Kirjoittaja Elvis »

Turvasana - Tää ei kuulostanut yhtään Vartiaiselta. Olen tykännyt aina hänen herkistä, koskettavista teksteistään, joissa on syvyyttä. Tämä kuulosti joltain Sannin ylijäämäbiisiltä. (huonolla tavalla) :draamaa:
"It Has Always Been Now Or Never.
The Decision Has Got To Be Made"

Melovin - Under The Ladder

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36789
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Vs: Jenni Vartiainen

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Turvasana on ehkä toiseksi kamalin kappale minkä olen kuullut radiosta. Heti Elämäni miehiän jälkeen.
Meow cat, please meow back.

Avatar
andre06
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4103
Liittynyt: 02 Maalis 2014, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vs: Jenni Vartiainen

Viesti Kirjoittaja andre06 »

Itsekään en tuolle turvasanalle kyllä kamalasti lämmennyt. Oli kyllä aika hirveä jos ollaan rehellisiä. Tämä kuulosti levyn tätytebiisiltä. Kuuntelin sen julkaisupäivänä monta kertaa, enkä enää muista miten kertosäe menee.

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10694
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Vs: Jenni Vartiainen

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Tuo Turvasana on kieltämättä melko kamala. :lohduton: :nohyi: Jennin kappaleiden taso on laskenut ihan järkyttävästi.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
andre06
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4103
Liittynyt: 02 Maalis 2014, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vs: Jenni Vartiainen

Viesti Kirjoittaja andre06 »

Turvasanasta on julkaistu musavideo. Kappaletta olen alkanut sietää, mutta ei tämä flirttaileva ja keimaileva tyyli sovi Jennille yhtään. :tajutkaa:

Avatar
Elvis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6397
Liittynyt: 01 Marras 2013, 13:06

Re: Vs: Jenni Vartiainen

Viesti Kirjoittaja Elvis »

^ Olen tapani mukaan kehittänyt viha-rakkaussuhteen tuohon kappaleeseen. Aluksi vihasin sydämeni pohjasta, nyt rakastan sitä ja kuuntelen päivittäin. :mrgreen:
Video on mielestäni oikein sopiva kappaleeseen. Olisin silti odottanut jotain vielä rohkeampaa ja synkempää. :joojoo:
"It Has Always Been Now Or Never.
The Decision Has Got To Be Made"

Melovin - Under The Ladder

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6527
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: Vs: Jenni Vartiainen

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Musta video on kyllä onnistunut. Jännittävässä miljöössä kuvattu ja värimaailma on mukava. Jenni keikistelee sensuellisti ja tekee sen oman stailinsa mukaan. Kappalekin oon saanut mukavasti elämää ympärilleen. Useamman kerran olen biisistä jutellut muiden kanssa ja se herättää mielipiteitä. Alkupettymyksen jälkeen kappale on alkanut toimimaan myös itselleni paremmin. Radiossa biisi soi jatkuvasti ja mielellään sen kuuntelee läpi. Tulis jo lisää tietoa levystä. :draamaa:

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33143
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vs: Jenni Vartiainen

Viesti Kirjoittaja Pete »

Mitä ihmettä? Joss Stone laulaa Jennin kanssa "Suru on kunniavieras" -biisin "suomeksi". :shock:

Riskinä seniorilaumat

Vastaa Viestiin