Levyraati 71 ⚛ Einstein in reverse

Een speeldoos - foorumin omat levyraadit
Avatar
Unihiekkamyrsky
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2132
Liittynyt: 27 Tammi 2021, 19:26
Paikkakunta: Oulu

Re: Levyraati 71 ⚛ Einstein in reverse

Viesti Kirjoittaja Unihiekkamyrsky »

Oho, johan on yllättävä kattaus :heh:

Toivottavasti on oikeasti vedetty sit tiukkaa linjaa noiden suhteen et pelkkä biisin nimi ’kumpupilvi’ ei riitä jos biisissä ei lauleta mitään tieteestä. Useampikin tuttu radiobiisi tuolla joita en heti hoksaa mitä tiedettä niissä on, mutta kai se sit on jossain sanoihin kätkettynä. Pitää kuunnella lyriikat tarkemmin…

Avatar
Tegu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5593
Liittynyt: 08 Helmi 2019, 00:44

Re: Levyraati 71 ⚛ Einstein in reverse

Viesti Kirjoittaja Tegu »

Unihiekkamyrsky kirjoitti: 09 Touko 2021, 08:40 Toivottavasti on oikeasti vedetty sit tiukkaa linjaa noiden suhteen et pelkkä biisin nimi ’kumpupilvi’ ei riitä jos biisissä ei lauleta mitään tieteestä.
Niin se kai oli jossain vaiheessa.. tai ehkä yritti olla.. vissiin? Tarvitsen asianajajan. Myönnän vain sen, että kuuntelin kaikki raatikappaleet kokonaan.

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4097
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Levyraati 71 ⚛ Einstein in reverse

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

Koirankuonolainen kirjoitti: 04 Touko 2021, 08:57 Jep, odotan mielenkiinnolla, ilmaantuuko yksi tietty kappale raatiin. Ei biisinä kummoinen, mutta esitys on hengästyttävän ihailtava.
Odotukseni palkittiin - se on mukana :tapu: Raatiteemaketjussa joskus puhuttiin alkuaineraadista ja jäin miettimään sen mahdollista yksitoikkoisuutta - kappaleissa toistuisivat rauta, hopea, kulta, elohopea jne. Pyörittelin ajatusta, että voisi laatia listan todennäköisimmistä kappaleissa esiintyvistä alkuaineista ja jokaisesta listan ulkopuolisesta aineesta saisi yhden ylimääräisen pisteen. Sillä periaatteella tämä yksi olisi aika korkealla tulosluettelossa, vaikka kukaan ei äänestäisi sitä :mrgreen:
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12860
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 71 ⚛ Einstein in reverse

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

En minä kyllä näin pientä raatia odottanut. :shock: Onkin muuten kulunut hieman aikaa edellisestä sellaisesta raadista, jossa oli käytetty laajaa 1-11, 13, 15, 17 ja 20 -pisteytyskaavaa (pienempi kuin se Queenin erikoislaaja 17 biisille pisteitä antanut kaava), kyseessä oli kasariraati 62. No, onneksi tämä ei ole sentään vanhus- ja homoleffaraatien kokoinen, vaan samankokoinen kuin eurodance- ja peliraadit.

Avatar
Taikahuilu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2046
Liittynyt: 27 Helmi 2018, 20:22

Re: Levyraati 71 ⚛ Einstein in reverse

Viesti Kirjoittaja Taikahuilu »

Lycka till houstille :mitvit:

Kuva

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36866
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraati 71 ⚛ Einstein in reverse

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Jaahas kaksi aikaisempaa kappalettani toisaalta. :heh:
Meow cat, please meow back.

Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4620
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Levyraati 71 ⚛ Einstein in reverse

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Jee raadissa on mukana Erkki Kurenniemi, joka on tietääkseni mulle jotain sukua. En muista että olisin häntä koskaan tavannut mutta isälläni oli tapana kertoa jännittäviä tarinoita hänestä. :surrur:

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42011
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Levyraati 71 ⚛ Einstein in reverse

Viesti Kirjoittaja Rousku »

MIH96 kirjoitti: 09 Touko 2021, 10:43 En minä kyllä näin pientä raatia odottanut. :shock:
Minä en odottanut näin isoa.

Biisejä oli helppo löytää, hyviä biisejä ei ihan niin helppo.

Kun etsin, onko Willard Van Orman Quinesta tehty musiikkia, törmäsin Artichoke-nimiseen bändiin, joka on tehnyt kokonaisen albumiparin biisejä eri alojen tutkijoista: 26 Scientists. Se Quineni siellä joukossa. En kuitenkaan halunnut maksaa euroa päästäkseni tuon biisin kuuntelemaan. Joku levyn biiseistä taisi löytyä YouTubestakin, enkä erityisemmin pitänyt. Mutta olisihan joku muu voinut tykätä. Emmy Noetheristä löytyi kolme biisiä, joista yhtä pidin raatikelpoisena (toinen oli huono ja kolmannessa tallenteen laatu kovin heikko, enkä jaksanut etsiä parempaa). En ehkä pidä näitä henkilöitä ihan todennäköisimpinä biisin aiheina edes.

Ehkä kaikki Olivier Messiaenin linnunlaulun inspiroimat teokset olisi hyväksytty myös; olihan hän paitsi säveltäjä, myös harrastajaornitologi, ja tunnetusti juuri äänten muistiinmerkitsemisessä pätevä.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30531
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Levyraati 71 ⚛ Einstein in reverse

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Rousku kirjoitti: 09 Touko 2021, 13:10
MIH96 kirjoitti: 09 Touko 2021, 10:43 En minä kyllä näin pientä raatia odottanut. :shock:
Minä en odottanut näin isoa.
Odotin parinkymmenen biisin raatia, kun teema julkaistiin. Keskiviikkona oli jo 21 kasassa, joten loppulukema ei yllättänyt kumpaankaan suuntaan. Järjestäjän linja on ollut hieman sallivampi kuin odotin.
Tegu kirjoitti: 09 Touko 2021, 08:54 Myönnän vain sen, että kuuntelin kaikki raatikappaleet kokonaan.
Kolmetuntinen biisi ilmoitettiin siis viimeisenä yönä.

Jos kaikki olisivat ilmoittaneet 3 h 10 min pitkän biisin, soittolistalla olisi kestoa 95 tuntia. Jos lasketaan osallistujan nukkuvan kahdeksan tuntia vuorokaudessa ja tekevän 40 tunnin työviikkoa, vapaata valveillaoloaikaa jää 88 tuntia. Kaikkiin kilpailukappaleisiin ei ehdi käyttää kolmea tuntia. Väitän siis, ettei kenelläkään voi olla velvollisuutta kuunnella kolmetuntista biisiä kokonaan.

Osallistujan on tietenkin varattava raadin arviointiin jonkin verran aikaa. Kuinka paljon? Onko tästä olemassa jotakin yleistä käsitystä? Sääntöä ei ainakaan ole. Jos jokin ohjeellinen aikamäärä olisi, se jaettuna 30:llä on vastaus siihen, kuinka pitkään raatihistorian pisintä biisiä pitää kuunnella.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16197
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

Re: Levyraati 71 ⚛ Einstein in reverse

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

^ Laittaa 2x nopeudelle niin menee vain reilu puolitoista tuntia tuon monsterin kanssa. :mrgreen:
Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42011
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Levyraati 71 ⚛ Einstein in reverse

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Timoteus kirjoitti: 09 Touko 2021, 15:00 Jos lasketaan osallistujan nukkuvan kahdeksan tuntia vuorokaudessa ja tekevän 40 tunnin työviikkoa, vapaata valveillaoloaikaa jää 88 tuntia. Kaikkiin kilpailukappaleisiin ei ehdi käyttää kolmea tuntia.
Pistää pisimmät soimaan kun nukkuu? Ja monella on kyky ja mahdollisuus kuunnella myös työskennellessään.

Onko näiden kappaleiden tieteelisyysperusteluita ehkä saatavissa jollain tavoin?
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30531
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Levyraati 71 ⚛ Einstein in reverse

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Rousku kirjoitti: 09 Touko 2021, 16:59 Onko näiden kappaleiden tieteelisyysperusteluita ehkä saatavissa jollain tavoin?
Järjestäjän asianajajalta kysymällä.

Kai teemayhteyksiä voi ketjussa julkisestikin pohdiskella.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Taikahuilu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2046
Liittynyt: 27 Helmi 2018, 20:22

Re: Levyraati 71 ⚛ Einstein in reverse

Viesti Kirjoittaja Taikahuilu »

Timoteus kirjoitti: 09 Touko 2021, 18:27
Rousku kirjoitti: 09 Touko 2021, 16:59 Onko näiden kappaleiden tieteelisyysperusteluita ehkä saatavissa jollain tavoin?
Järjestäjän asianajajalta kysymällä.

Kai teemayhteyksiä voi ketjussa julkisestikin pohdiskella.
Ei kannata pohdiskella, tässä raadissa ei ole mitään järkeä. Kun kerta Elisabeth oli houstia auttanut,
niin millainenhan tästä olisi tullut ilman häntä :mitvit:

No saampahan taas pitää raatitaukoa, vaikka näihin raatitouhuihin olen jäänyt näköjään mukavasti koukkuun...kiitos siitä teille kaikille :ihana:

Avatar
Unihiekkamyrsky
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2132
Liittynyt: 27 Tammi 2021, 19:26
Paikkakunta: Oulu

Re: Levyraati 71 ⚛ Einstein in reverse

Viesti Kirjoittaja Unihiekkamyrsky »

Madonnan Die Another Day biisissä mainitaan näemmä Sigmund Freud. Kiintoisaa, biisin kuullut varmaan tuhat kertaa aikoinaan Nrj:ltä mut se kohta oli niin epäselvä et päässä lyriikat rekisteröityi vain *inaudible mumbling* tekstitystermein kerrottuna :heh:
Viimeksi muokannut Unihiekkamyrsky, 09 Touko 2021, 21:33. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16987
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Levyraati 71 ⚛ Einstein in reverse

Viesti Kirjoittaja Happy »

Taikahuilu kirjoitti: 09 Touko 2021, 18:40
Timoteus kirjoitti: 09 Touko 2021, 18:27

Järjestäjän asianajajalta kysymällä.

Kai teemayhteyksiä voi ketjussa julkisestikin pohdiskella.
Ei kannata pohdiskella, tässä raadissa ei ole mitään järkeä. Kun kerta Elisabeth oli houstia auttanut,
niin millainenhan tästä olisi tullut ilman häntä :mitvit:

Öö miten ei ole järkeä?
Tegu haluaa tehdä teemasta oman näköisensä, mielestäni se on kunnioitettavaa :peukku:
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36866
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraati 71 ⚛ Einstein in reverse

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Taikahuilu kirjoitti: 09 Touko 2021, 18:40 Ei kannata pohdiskella, tässä raadissa ei ole mitään järkeä
:lohduton: Jos olisin omassa raadissani saanut tällaisia kommentteja, ne olisivat tehneet minut todella surulliseksi ja ahdistuneeksi. Ihmiset reagoivat eri tavoin, joten en halunnut sanoa ”Miltä sinusta olisi tuntunut jos omassa raadissasi olisi sanottu sinulle näin?” koska se tuskin olisi tuntunut sinusta yhtään miltään.
Meow cat, please meow back.

Avatar
Taikahuilu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2046
Liittynyt: 27 Helmi 2018, 20:22

Re: Levyraati 71 ⚛ Einstein in reverse

Viesti Kirjoittaja Taikahuilu »

^ ja ^^ Olen huomannut, että OP on huumorimiehiä ja sana on hallussa, joten olen itsekin huumorimielellä liikkeellä. Ei siis mitään henk.koht. houstia kohtaan, yritän vain nauttia tästä raadista niin paljon kuin mahdollista. Tosin äänestää en nyt aio :draamaa:

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16987
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Levyraati 71 ⚛ Einstein in reverse

Viesti Kirjoittaja Happy »

TomppaJr kirjoitti: 09 Touko 2021, 18:58
Taikahuilu kirjoitti: 09 Touko 2021, 18:40 Ei kannata pohdiskella, tässä raadissa ei ole mitään järkeä
:lohduton: Jos olisin omassa raadissani saanut tällaisia kommentteja, ne olisivat tehneet minut todella surulliseksi ja ahdistuneeksi. Ihmiset reagoivat eri tavoin, joten en halunnut sanoa ”Miltä sinusta olisi tuntunut jos omassa raadissasi olisi sanottu sinulle näin?” koska se tuskin olisi tuntunut sinusta yhtään miltään.
Omalla kohdallani minua ei pahemmin kiinnosta jos raatini keräävät kritiikkiä (herättääpä ainakin tunteita) 😅Mutta mutta muiden saadessa aiheetonta kritiikkiä niin ärsyynnyn kyl yllättävän helposti tälläsistä kommenteista, eihän kohta kukaan uus haluu houstata raatei, tarkoitin tällä nyt yleisellä tasolla kaiken kaikkiaan
Never miss a good chance to shut up.

Nevski
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2488
Liittynyt: 14 Maalis 2009, 15:32

Re: Levyraati 71 ⚛ Einstein in reverse

Viesti Kirjoittaja Nevski »

Saatiinhan sitä Queen-yhtyeeltäkin kappale mukaan! :tapu:

Avatar
Taikahuilu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2046
Liittynyt: 27 Helmi 2018, 20:22

Re: Levyraati 71 ⚛ Einstein in reverse

Viesti Kirjoittaja Taikahuilu »

^^ Turhaan tuutte mulle taas riehuun, mulle tuli omasta 68. raadistani moitteita, että ei saa tämmöstä tehdä ja ihan turha raati, joten tässä teille vain hieman pottuja pottuina rakkaat kuppilalaiset :lapsetlapset:

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16987
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Levyraati 71 ⚛ Einstein in reverse

Viesti Kirjoittaja Happy »

Taikahuilu kirjoitti: 09 Touko 2021, 19:17 ^^ Turhaan tuutte mulle taas riehuun, mulle tuli omasta 68. raadistani moitteita, että ei saa tämmöstä tehdä ja ihan turha raati, joten tässä teille vain hieman pottuja pottuina rakkaat kuppilalaiset :lapsetlapset:
Ihan aiheesta rähisin! Ja rähisen jatkossakin jos tarve! :mrgreen: :heh:
Raatikommenttisi ovat olleet suurimmaksi osaksi hauskoja ja oon hymyilly kyl niille, nyt vaan ekan kerran särähti silmään toi tunnin takanen joten tietenkin kiinnostaa ottaa selvää että mikä homma nimi


Nevski kirjoitti: 09 Touko 2021, 19:14 Saatiinhan sitä Queen-yhtyeeltäkin kappale mukaan! :tapu:
Minä ehdin jo juhlistaa houstaamassani raadissani Queenitonta raatia kun yllättäen tupsahtikin kaksi Queenia korvikkeeksi :draamaa: lol
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6546
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: Levyraati 71 ⚛ Einstein in reverse

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Olen lähes koko ensi viikon reissussa, joten olen kerrankin ajoissa kuuntelemassa raatikappaleita.

Jännittävä tiederypäs! :uujee: Ilahduttavia tulokulmia hyödynnetty, ja Coldplayn The Scientist ei ole raadissa mukana - hurraa! Pisteyttämisestä tulee varmaan haastavaa... toisaalta tahtoisin tukea selkeästi tieteestä kimpoavia kappaleita, mutta sitten niin... löysemmistäkin tulokulmista löytyy kelpo biisejä.

Kappaleen numero 26: 🇬🇧🇩🇪 Purple Disco Machine, Sophie and the Giants – Hypnotized kohdalla en keksi syytä, miksi se on mukana tässä raadissa. Vai onko hypnoosi tiedettä. :miettii: Eiköhän sitäkin ole joskus tieteellisestikin tutkittu.

Kolmen tunnin raatibiisiin tutustuin. Läpikuuntelua en sille suo.

Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4620
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Levyraati 71 ⚛ Einstein in reverse

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Taikahuilu kirjoitti: 09 Touko 2021, 19:06 ^ ja ^^ Olen huomannut, että OP on huumorimiehiä ja sana on hallussa, joten olen itsekin huumorimielellä liikkeellä. Ei siis mitään henk.koht. houstia kohtaan, yritän vain nauttia tästä raadista niin paljon kuin mahdollista. Tosin äänestää en nyt aio :draamaa:
Tegu on huumorintajuinen mutta ei se tarkoita, että hän välttämättä nauttisi tuollaisista piikeistä vaikka vastaisikin niihin huumorilla. On tärkeää muistaa ero I am laughing with somebody ja I am laughing at somebody välillä. :peukku:

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11935
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 71 ⚛ Einstein in reverse

Viesti Kirjoittaja sziget »

Taidan luottaa järjestäjän seulaan. Voisiko tiedeyhteydet selittää lyhyesti raadin lopussa, kun se ei enää vaikuta pisteisiin? Kunkin kappaleen lähettäjä voi sitten vapaasti täydentää.
Timoteus kirjoitti: 09 Touko 2021, 18:27
Rousku kirjoitti: 09 Touko 2021, 16:59 Onko näiden kappaleiden tieteelisyysperusteluita ehkä saatavissa jollain tavoin?
Järjestäjän asianajajalta kysymällä.
Tegu ei halunnut kirjoitella selityksiä muiden puolesta, mikä on ihan järkevää. Pohdiskella siis voidaan, mutta varmuutta ei saada äänestysaikana. Jos jotain hohdokasta löytyy, teen plusmerkinnän. Muuten arvioin vain biisejä.
Hanhis kirjoitti: 09 Touko 2021, 21:12 Kappaleen numero 26: 🇬🇧🇩🇪 Purple Disco Machine, Sophie and the Giants – Hypnotized kohdalla en keksi syytä, miksi se on mukana tässä raadissa. Vai onko hypnoosi tiedettä. :miettii: Eiköhän sitäkin ole joskus tieteellisestikin tutkittu.
Kuuluu ehkä psykologiaan. Vaikeasti määriteltävä mutta todellinen ilmiö. Hyväksymistä puoltaa sanan esiintyminen otsikossa.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30531
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Levyraati 71 ⚛ Einstein in reverse

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

sziget kirjoitti: 09 Touko 2021, 21:58 Tegu ei halunnut kirjoitella selityksiä muiden puolesta, mikä on ihan järkevää. Pohdiskella siis voidaan, mutta varmuutta ei saada äänestysaikana. Jos jotain hohdokasta löytyy, teen plusmerkinnän. Muuten arvioin vain biisejä.
Tulkitsin, ettei Tegu halunnut kirjoittaa biiseille sellaisia selitystekstejä, jollaisia esimerkiksi Wikipedia-raadissa käytettiin. Ilmoittautuminen oli jo käynnissä ja kappaleita oli jo hyväksytty. Jos selitysteksteistä olisi tehty pakollisia, Tegu olisi joutunut itse kirjoittamaan selitteen jo hyväksytyille kappaleille, joiden ilmoittajalta sellaista ei olisi saatu.

En tulkinnut niin, etteikö Tegu vastaisi kysyttäessä. Kysymys, miksi jokin kappale on yleensä hyväksytty raatiin, on myös järjestelyihin liittyvä kysymys. Jos jokin oleellinen kappaleen hyväksymistä puoltava seikka jää ketjussa vertaisarvioijilta huomaamatta ja järjestäjä vaikenee, kappale saattaa saada ansaitsemaansa heikomman tuloksen. Toki anonymiteetin turvin kappaleen ilmoittaja voi itsekin johdattaa muut oikeille jäljille.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Tegu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5593
Liittynyt: 08 Helmi 2019, 00:44

Re: Levyraati 71 ⚛ Einstein in reverse

Viesti Kirjoittaja Tegu »

Timoteus kirjoitti: 09 Touko 2021, 18:27
Rousku kirjoitti: 09 Touko 2021, 16:59 Onko näiden kappaleiden tieteelisyysperusteluita ehkä saatavissa jollain tavoin?
Järjestäjän asianajajalta kysymällä.
Oispa. :heh:
Timoteus kirjoitti: 09 Touko 2021, 22:37 Jos selitysteksteistä olisi tehty pakollisia, Tegu olisi joutunut itse kirjoittamaan selitteen jo hyväksytyille kappaleille, joiden ilmoittajalta sellaista ei olisi saatu.
Jep, tämähän se. Perustelutekstin karhuaminen jälkikäteen ei tuntunut mielekkäältä. Toki ilmoittautumisissa oli perusteluita, mutta muotoilu olisi tietysti erilainen, jos se olisi lähtökohtaisesti julkiseksi tarkoitettu. Osaltaan haluaisin myös välttää rikkinäisen puhelimen efektiä.
Timoteus kirjoitti: 09 Touko 2021, 22:37 Jos jokin oleellinen kappaleen hyväksymistä puoltava seikka jää ketjussa vertaisarvioijilta huomaamatta ja järjestäjä vaikenee, kappale saattaa saada ansaitsemaansa heikomman tuloksen.
Aiheellinen huomio.

Noin yleisesti koen, että järjestäjänä minun tulisi kohdella kaikkia kisakappaleita tasavertaisesti. Se sitten aiheuttaa lisäpuntarointia, mitä voi sanoa ja mitä ei. Joskus tuntuu helpommalta vaieta, vaikken ole varma, olisiko se aina oikea tie.
sziget kirjoitti: 09 Touko 2021, 21:58 Voisiko tiedeyhteydet selittää lyhyesti raadin lopussa, kun se ei enää vaikuta pisteisiin?
Voi, vaikka siinä vaiheessa se saattaakin ehkä tuntua jo hassulta.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36866
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraati 71 ⚛ Einstein in reverse

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Jufo kirjoitti: 09 Touko 2021, 21:25
Taikahuilu kirjoitti: 09 Touko 2021, 19:06 ^ ja ^^ Olen huomannut, että OP on huumorimiehiä ja sana on hallussa, joten olen itsekin huumorimielellä liikkeellä. Ei siis mitään henk.koht. houstia kohtaan, yritän vain nauttia tästä raadista niin paljon kuin mahdollista. Tosin äänestää en nyt aio :draamaa:
Tegu on huumorintajuinen mutta ei se tarkoita, että hän välttämättä nauttisi tuollaisista piikeistä vaikka vastaisikin niihin huumorilla. On tärkeää muistaa ero I am laughing with somebody ja I am laughing at somebody välillä. :peukku:
:samaamielta:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Unihiekkamyrsky
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2132
Liittynyt: 27 Tammi 2021, 19:26
Paikkakunta: Oulu

Re: Levyraati 71 ⚛ Einstein in reverse

Viesti Kirjoittaja Unihiekkamyrsky »

Too Much Rain kappaletta ei muuten ole Spotifyssä näköjään… mutta saman niminen ’DJ Gramar’ nimisen artistin kappale on. Ja kuulostaa melkein tismalleen samalta, kopioitune vokaaleineen :heh:

Mielenkiintoista että Spotifyssäkin on ’piratismia’, ei ole edes ensimmäinen kerta kun itselle tulee vastaan

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30531
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Levyraati 71 ⚛ Einstein in reverse

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Tegu kirjoitti: 09 Touko 2021, 23:54 Noin yleisesti koen, että järjestäjänä minun tulisi kohdella kaikkia kisakappaleita tasavertaisesti. Se sitten aiheuttaa lisäpuntarointia, mitä voi sanoa ja mitä ei. Joskus tuntuu helpommalta vaieta, vaikken ole varma, olisiko se aina oikea tie.
Tasapuolinen kohtelu ei minusta estä kertomasta jonkin kappaleen hyväksymisperusteita. Epätasapuolista olisi vasta se, jos yhdestä kappaleesta kysyttäessä paljastaisit vaikeasti selvitettäviä hyväksymisperusteita ja jostakin toisesta et. Tai jos taustoittaisit jotakin kappaletta huomattavasti laajemmin kuin kilpailukelpoisuuden perustelemiseksi on tarpeen ja muita et.

Vastustin Einstein et al. -tyyppisiä mekaanisesti luotuja selitteitä, koska ajattelin niiden latistavan kappaleiden tiedeyhteyksiä ja koska kuvittelin, että pelkkä nimimaininta ei täytä teemaa (ehkä sittenkin täytti). Siinä vaiheessa kuvittelin myös, että kysymällä hyväksymisperusteet saa. Jos olisin arvannut, ettei niitä kysymällä saakaan, olisin kannattanut edes jonkinlaisia selitteitä.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Tegu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5593
Liittynyt: 08 Helmi 2019, 00:44

Re: Levyraati 71 ⚛ Einstein in reverse

Viesti Kirjoittaja Tegu »

Timoteus kirjoitti: 10 Touko 2021, 10:27 Tasapuolinen kohtelu ei minusta estä kertomasta jonkin kappaleen hyväksymisperusteita. Epätasapuolista olisi vasta se, jos yhdestä kappaleesta kysyttäessä paljastaisit vaikeasti selvitettäviä hyväksymisperusteita ja jostakin toisesta et. Tai jos taustoittaisit jotakin kappaletta huomattavasti laajemmin kuin kilpailukelpoisuuden perustelemiseksi on tarpeen ja muita et.
Joo, ei varmasti estäkään. Taustoituksen laajuus on myös hyvä huomio, joten kaikki pitäisi pitää tiiviinä. Jos lähden johonkin vastaamaan, niin pitää olla valmis vastaamaan kaikkiin. Vaan rajoitunko vain kysyttäviin kappaleisiin, vai pitäisikö saman tien kaikista kappaleista kertoa jotain? Jos jostain ei vain satuta kysymään? Viittaan aiempaan:
sziget kirjoitti: 05 Touko 2021, 20:48 Yhtä tai kahta vaikeaselkoista tapausta vielä viitsitään kysyä. Jos niitä on viisi tai kymmenen, kysyjät väsyvät ja äänestäjistö tyytyy arvauksiin, jotka saattavat olla vääriä.
No, olisi ehkä jälkikäteen ajatellen edes pitänyt yrittää karhuamiskierrosta siinä vaiheessa, niin olisi saanut osallistujien oman äänen järjestäjän äänen sijaan. Jufon ehdottama tieteenalaluokittelu olisi myös voinut vihjata, mutta ehkä perustelu on parempi ja välttää epämääräisen luokittelun ongelmat (vaikka käyttäisikin tarvittaessa useampaa luokkaa per kappale).
Timoteus kirjoitti: 10 Touko 2021, 10:27 Jos olisin arvannut, ettei niitä kysymällä saakaan, olisin kannattanut edes jonkinlaisia selitteitä.
Mä ilmaisen itseäni aika huonosti, mutta tosiaan vielä pohdiskelin asiaa ja väistin ehkä vähän tökerösti suoran vastauksen. :puna: En siis ajatellut olla vastaamatta kysymyksiin, mutta samalla mietin juurikin ekan lainauksen seikkaa.


No, käytännössä voisi varmaan olla järkevämpää vastailla kysymyksiin eikä jumittaa tämän pohdintani kanssa. Biisithän raadeissa tärkeimmässä osassa ovat. :joojoo:

Vastaa Viestiin