Malta 2021: Destiny – Je me casse

Euroviisut 2021 Alankomaissa
Lukittu

Destiny – Je me casse

*****
34
25%
****
42
31%
***
36
26%
**
16
12%
*
8
6%
 
Ääniä yhteensä: 136

Avatar
jamira
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2315
Liittynyt: 29 Huhti 2010, 00:15

Re: Malta 2021: Destiny – Je me casse

Viesti Kirjoittaja jamira »

No se selittää sen Malta käsittämättömän suosion vedonlyönnissä...

En ymmärtänyt missään vaiheessa, miten tämä nousi niin raketin lailla silloin aluksi vedonlyönnin kärkeen, saati miten tämä pysyi viisuviikolla vedonlyönnissä niin korkealla kun sekoilivat harkoissa. Tämä kyllä haisi alusta asti laskelmoidulta yritykseltä voittaa.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Malta 2021: Destiny – Je me casse

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Toivottavasti äänestävä viisuyleisö muistaa tämän Maltan hajupommin tulevina vuosina...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Malta 2021: Destiny – Je me casse

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Ihan ansaitustihan tämä kärjessä oli. :draamaa: Ainakin harkkoihin asti. :puna:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36596
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Malta 2021: Destiny – Je me casse

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

hra47 kirjoitti: 26 Touko 2021, 20:55
Rousku kirjoitti: 26 Touko 2021, 20:49 Mietin vain, mitä hyötyä tuosta vedonlyöntihypen nostattamisesta sitten on. Ajatellaanko, että äänestäjät (ehkäpä erityisesti raadit?) saadaan uskomaan, että kappale on oikeastikin hyvä? :raaps:
Minusta tuo tuntui toimivan varsin hyvin...
Mietin samaa Rouskun viestin luettuani. :heh:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Stargazer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3750
Liittynyt: 15 Touko 2014, 12:35

Re: Malta 2021: Destiny – Je me casse

Viesti Kirjoittaja Stargazer »

Maltan raati antoi muuten semissä 12 pistettä Romanialle ja päinvastoin. Tietysti jos arvottaa kappaletta ja esitystä eikä niinkään laulusuoritusta...
Why? Because it's Eurovision.
Empire of the freaks, all drinks on me

Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19775
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Malta 2021: Destiny – Je me casse

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

^^Raatien, joiden äänet ovat julkisia, kohdalla tuon luulisi olevan jopa ihan toimivaa. Kyllähän musiikin ammattilainen haluaa säilyttää uskottavuutensa kannattamalla kappaletta, jolla on "todistetusti" kannatusta. Puhelinäänestäjä taas voi anonyymisti äänestää oikeaa suosikkiaan. Itse asiassa laskelmani mukaanhan Malta oli vuoden suurin raatilellikki.

Lisäksi psykologisista syistä jos tietää kappaleen olevan vedonlyöjien suursuosikkeja, voi tämä alitajuntaisesti lisätä kappaleesta tykkäämistä. Ja oletan kuitenkin raatien olevan tietoisempia vedonlyöntitilanteesta kuin yleisön.

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3787
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: Malta 2021: Destiny – Je me casse

Viesti Kirjoittaja poika90 »

Onpas harmillista tämä Maltan äänestys tutkinta Destinyn kannalta. Toivoin, että tyttö olisi osallitunut vielä tulevaisuudessa uudelleen, mutta mahtaako haluta tämän loppu pyykin jälkeen enää haluta osallistua viisuihin :eiei:

Loppuun vielä on sanottava, että minä tykkäsin Destinystä ja esitys oli minusta onnistunut. Alkupaikka naisputkessa ei ollut minusta hyvä ja varmasti vähän vaikutti ääni tuloksiin. Mutta upeaa oli katsoa Destinyn varmaa ja hyvää esiintymistä ja tykkäsin varsinkin laulun nauru kohtauksista. Ja minusta siinä Destinyn pettyneessä ilmeessä ei ollut mitäänihmeellistä varmasti isona ennakkosuosikkina ja suosittuna kilpailijana hän odotti hyviä yleisö pisteitä. Mutta tällä kertaa ei vaan ollut tanssi popin vuosi.
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Malta 2021: Destiny – Je me casse

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Maltalaiset eivät ansaitse Destinya voittamaan yhtikäs mitään.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Taikuri
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 19
Liittynyt: 18 Tammi 2015, 22:20

Re: Malta 2021: Destiny – Je me casse

Viesti Kirjoittaja Taikuri »

toivo kirjoitti: 26 Touko 2021, 20:57 Kun pääsee vedonlyöntilistojen kärkeen saa mm. tällaista huomiota medialta. Esim. Suomessa:

https://www.is.fi/euroviisut/art-2000007897948.html

... Itse viisuissa saa ennakkosuosikki, joka floppasi tittelin.
Tutustuin vasta nyt tähän upeaan artikkeliin, jossa taustatyöt oli näemmä tehty huolella:
Euroviisujen 2021 suurin ennakkosuosikki on tällä hetkellä Malta, jota edustaa 18-vuotias Destiny Chukunyere kappaleellaan Je Me Casse. Nimi tarkoittaa maltan kielellä ”Olen hajoamassa”.
:rofl:

Excuse my Maltese!

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33086
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Malta 2021: Destiny – Je me casse

Viesti Kirjoittaja Pete »

Minä kyllä suorastaan kaipaan Maltan sokerisia, hieman nukkavieruisia ja pikkusieviä viisukarsintoja. Melaa toki myös. :heh: (tietäjät tietää)
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Tegu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5510
Liittynyt: 08 Helmi 2019, 00:44

Re: Malta 2021: Destiny – Je me casse

Viesti Kirjoittaja Tegu »

Tuli pieni deja vu tuosta hajoamislyriikasta, ja olihan se jo nostettu esiin aiemmin ketjussa. Olisiko kaupallisessa yhteistyössä tuollaista asiavirhettä? Jaa-a, enpä tiedä, ehkä se on muuten vain yksipuolinen uutinen. :sorivaan:

Taikuri
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 19
Liittynyt: 18 Tammi 2015, 22:20

Re: Malta 2021: Destiny – Je me casse

Viesti Kirjoittaja Taikuri »

Tegu kirjoitti: 27 Touko 2021, 21:24 Tuli pieni deja vu tuosta hajoamislyriikasta, ja olihan se jo nostettu esiin aiemmin ketjussa. Olisiko kaupallisessa yhteistyössä tuollaista asiavirhettä? Jaa-a, enpä tiedä, ehkä se on muuten vain yksipuolinen uutinen. :sorivaan:
Katos, katos, en ollut lukenut koko ketjua niin mennyt ohi! Joo, mainos ei taida olla kyseessä vaan ihan vaan huono juttu :mrgreen:

Avatar
Carboni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1382
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 23:27

Re: Malta 2021: Destiny – Je me casse

Viesti Kirjoittaja Carboni »

Rousku kirjoitti: 26 Touko 2021, 20:49 Mietin vain, mitä hyötyä tuosta vedonlyöntihypen nostattamisesta sitten on. Ajatellaanko, että äänestäjät (ehkäpä erityisesti raadit?) saadaan uskomaan, että kappale on oikeastikin hyvä? :raaps: Tai että ylipäätään saadaan sille julkisuutta ja enemmän kuuntelijoita.

^^ Maltalla sentään ilmiö on itse otettu esiin, esim. aiempi viisuedustaja Ludwig Galea on sitä arvostellut. Moldovalta lienee turha toivoa samaa oman sotkunsa kanssa. :sorivaan:
Se rakas betfair on tässäkin varmasti taustalla. Kun tarpeeksi kovalla rahalla ostetaan korkeaa kerrointa, sen kerroin laskee kun ihmiset panikoituvat ja silloin on aika myydä. Voitollista kaupankäyntiä ehkä tavoiteltu? Tai sitten ollaan vaan niin tyhmiä että luullaan että vedonlyönnin kärjessä oleminen vaikuttaa raateihin tai teleen massiivisesti
2024 Rim Tim Tagi Dim 2023 Cha Cha Cha 2022 Die Together, 2021 Dark Side, 2020 Tears Getting Sober, 2019 Hatrid Mun Sigra, 2018 Higher Ground,
2017 City Lights, 2016 Hear Them Calling, 2015 Grande Amore, 2014 Something Better

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Malta 2021: Destiny – Je me casse

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Carboni kirjoitti: 28 Touko 2021, 17:57 Tai sitten ollaan vaan niin tyhmiä että luullaan että vedonlyönnin kärjessä oleminen vaikuttaa raateihin tai teleen massiivisesti
Jo siitä on hyötyä, jos pääsee voittajaehdokkaiden joukkoon, josta ihmiset valitsevat suosikkejaan. Olihan se selvästi nähtävillä täällä Kuppilassakin.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2963
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Malta 2021: Destiny – Je me casse

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Minulle tämä kappale ei iske lainkaan. Oli oikein yllätys, miten korkealle tämän sijoitusta oltiin ennustamassa. Ei olisi tullut mieleenkään veikata tälle voittoa. :shock:

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Malta 2021: Destiny – Je me casse

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ Olihan tässä nyt sellaista hittikappalepotentiaalia. :raaps: Sellaista (ainakin jonkinlaista) viisuvoittajat ovat viime vuosina nauttineet.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Malta 2021: Destiny – Je me casse

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Musiikki ei ole matemaattisesti eksaktia pituushyppyä (ellei hypyn pituuksia mitata kuminauhalla), jolloin mielikuviin voidaan vaikuttaa esim. juuri vedonlyöntitilastoilla. Olihan täällä Malta-kriittisiä ääniäkin, mutta ne tuntuivat olleen huutavan ääniä korvessa kovimman Malta-huuman aikaan.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
YourMother
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 975
Liittynyt: 04 Maalis 2018, 15:43
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: Malta 2021: Destiny – Je me casse

Viesti Kirjoittaja YourMother »

On kyllä jännä miten se toimii, vaikka vaikuttaa äkkisältään idioottimaiselta rahan tuhlaukselta. Kun joku on keinotekoisesti vedonlyönnin kärjessä, siihen suhtaudutaan vakavammin. Voittajaviboja löytyy hyvin äkkiä.

Hype ei kuitenkaan purrut ulkopuoliseen äänestäjään. 47 pistettä... Jopa Ruotsi sai enemmän.
CV: Pessimistien Ompeluseuran pj, Soppatieteen Vihtori, kolminkertainen ehdokas, edellisen elokuvan tekijä.

Cha Cha Cha,
toinen silmä jo karsastaa,
ja puhe sammaltaa,
kun tää toinen puoli must vallan saa.

Lukittu