Jääkiekko

Just nu! - keskustelua tv-ohjelmista ja ajankohtaisista asioista
Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7501
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

^Saksalle olisi suonut finaalipaikan. :lohduton: Urheaa taistelua.

Mutta jee, hyvä Suomi! :aikut:
Žvižej fucked up the solo

Avatar
Tegu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5509
Liittynyt: 08 Helmi 2019, 00:44

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Tegu »

Saksa pyöritti kyllä loppua kohti niin vahvasti, että oli hieman hämmentävää, ettei tasoitusta lopulta tullut. Suomikin purki tiuhaan pitkiä kiekkoja eikä oikein tuntunut pääsevän kunnon hyökkäykseen. Ottelun alkukin oli aika takkuinen.

Toisessa erässä oli jonkin aikaa ihan loistavaa pyöritystä, joka kesti pitkään ja välissä saatiin vaihdettuakin, kun yksi saksalainen säntäili ilman mailaa. Lopulta saksalainen saikin poimittua oman mailansa eikä mennyt vaihtoon, vaikka välillä olikin siellä suunnassa.

Tuon pyörityksen vaikutus tuntui rapisevan aika nopeasti, kun tuli jäähy ja saksalaisten kavennusmaali.. Katkonaista peliä.

Viimeisten sekuntien jäähysekoilu oli aika turha, olisi ollut kivempaa nähdä jännä lopetus tasaviisikoilla.

No, "mitalisaunaan" kohta. :mrgreen:

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30473
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

MIH96 kirjoitti: 05 Kesä 2021, 20:28 Mutta yksi asia on varma: ensi vuoden kotikisoissa mestaruutta ei tule. Siihen temppuunhan on Neuvostoliiton 1986 jälkeisellä ajalla pystynyt vain Ruotsi vuonna 2013.
Onko samalla perusteella varmaa, että lohkonelosena puolivälieriin päässyt Kanada ei voita maailmanmestaruutta tänä vuonna? Siihen temppuun on pystynyt vain Ruotsi vuonna 1992.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12801
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

^ Mietinkin aivan samaa juuri illalla. :shock:

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Rousku »

MIH96 kirjoitti: 05 Kesä 2021, 20:28 Mutta yksi asia on varma: ensi vuoden kotikisoissa mestaruutta ei tule. Siihen temppuunhan on Neuvostoliiton 1986 jälkeisellä ajalla pystynyt vain Ruotsi vuonna 2013.
Tuolla logiikalla mikään ei voi koskaan tapahtua ensimmäistä kertaa. Joten mitään ei ole koskaan tapahtunut. :tosion:

Jaa se matsi onkin juuri samaan aikaan kuin minulla tentti. Näinköhän saan istua tenttiluokassa ihan omassa rauhassani. Ja sitten joudun palaamaan bussilla kotiin riehakkaiden torilleryysijöiden seurassa.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20382
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

MIH96 kirjoitti: 05 Kesä 2021, 20:28 Mutta yksi asia on varma: ensi vuoden kotikisoissa mestaruutta ei tule. Siihen temppuunhan on Neuvostoliiton 1986 jälkeisellä ajalla pystynyt vain Ruotsi vuonna 2013.
Jos jostain on kauan aikaa, se ei tarkoita, ettei sitä tapahtuisi tulevaisuudessa enää koskaan.
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Luulis tilastollisesti tapahtuman todennäköisyyden kasvavan mitä kauemman aikaa edellisestä kerrasta on...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7150
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

Ei ollut Saksalla jakoja pronssipelissä USA:n voitettua peräti 6-1! Komea turnaus silti Saksalta vaikka se päättyi näin rumasti.
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

Avatar
Tegu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5509
Liittynyt: 08 Helmi 2019, 00:44

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Tegu »

Ei tämmöistä 3 vs 3 -jatkoerää ole edes kivaa katsella.

Ai se loppuikin ekaan jo. Miksi sitä sitten jatkoeräksi kutsuttiin?

Meh, turhat jäähyt päästivät Kanadan tehokkaan ylivoiman vauhtiin pari kertaa liikaa.
Viimeksi muokannut Tegu, 06 Kesä 2021, 22:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7150
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

Kanada voitti jatko-ajalla!! Iso virhe Suomelta, josta Kanada rokotti.

Viimeisenä puolivälieriin & aina mestariksi asti eteni Kanada. Onnittelut heille!

Ensi vuonna kisat sitten Suomessa!
Viimeksi muokannut -kaitsu87-, 06 Kesä 2021, 22:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

Avatar
Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4520
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Jufo »

tulos.jpeg
tulos.jpeg (30.36 KiB) Katsottu 1285 kertaa

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Rousku »

hra47 kirjoitti: 06 Kesä 2021, 16:42 Luulis tilastollisesti tapahtuman todennäköisyyden kasvavan mitä kauemman aikaa edellisestä kerrasta on...
Ei se kasva.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Tegu kirjoitti: 06 Kesä 2021, 22:50 Ei tämmöistä 3 vs 3 -jatkoerää ole edes kivaa katsella.
Joo, ei. Miten nuo on edes treenanneet tuota varten? Jossain pihakaukalossa penskana höntsäillen?

Tykkään lätkästä eniten, kun kummastakin joukkueesta on yksi jäähyllä, mutta 3 + 3 on liian vähän.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja hra47 »

No on tämä 3vs3 kenties parempi tapa ratkoa paremmuus kuin rangaistuslaukauskilpailu...

Mulla oli takki edelleen melko tyhjänä kahden vuoden takaisesta mestaruudesta, ettei tämä olisi tuntunut läheskään yhtä riemastuttavalta, mutta olishan se ollut hienoa jos Suomi olisi saanut tavoitella kolmatta peräkkäistä mestaruutta omissa kotikisoissa.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Tegu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5509
Liittynyt: 08 Helmi 2019, 00:44

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Tegu »

hra47 kirjoitti: 06 Kesä 2021, 22:59 No on tämä 3vs3 kenties parempi tapa ratkoa paremmuus kuin rangaistuslaukauskilpailu...
No taitaa olla joo, mutta olisi nyt finaaliin voinut jotain muuta voinut keksiä kuin 3vs3:n kerrasta poikki (ja juu, toki se olisi voinut mennä toisinkin päin). Jossain alkusarjassa tämmöinen menee (siellä on tosiaan lyhyempi aika).

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4897
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja toivo »

Voikohan sinne Havis Amandan patsaalle mennä öyhöttämään alasti tämän hopeamitalin johdosta? :mitvit:
Onkohan siellä muita öyhöttämässä?

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16821
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Happy »

toivo kirjoitti: 06 Kesä 2021, 23:10 Voikohan sinne Havis Amandan patsaalle mennä öyhöttämään alasti tämän hopeamitalin johdosta? :mitvit:
Onkohan siellä muita öyhöttämässä?
Nääh.. siellä aidatkin ympärillä, tosin voiton hetkellä voittohuumassa niillä onnettomilla aidoilla ei olis ollut paskaakaan väliä :rofl:
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Ei hopeamitali tunnu enää miltään, on niitä hävittyjä finaaleja sen verran jo Suomella... varsinkin jos laskee vielä olympialaiset ja world cupit mukaan.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12801
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

-kaitsu87- kirjoitti: 06 Kesä 2021, 22:54 Viimeisenä puolivälieriin & aina mestariksi asti eteni Kanada. Onnittelut heille!
Ensimmäinen tässä tempussa onnistunut sitten Ruotsin 1992. :roll: Minä sanon kovat sanat: Kanada oli yllätysmestari.

Kyllä minä voin hopeastakin iloita. :peukku: Viime kisoissahan toki voitettiin, joten nyt oli jokseenkin reilua, että mestari vaihtui. Olisihan se ollut liian hyvää ollakseen totta, että olisimme voittaneet MM-kultaa Ruotsin kansallispäivänä kisoissa, joissa Ruotsi tippui jo alkulohkovaiheen jälkeen. :heh: Sen verran nimetön Leijona-joukkue oli kasassa, että jo finaalipaikkaa pidän hienona suorituksena heille. Ensi vuonna lähdetään hakemaan sitten sitä puuttuvaa kotikisamitalia!

Ja vielä yksi asia: tämä oli muuten Jukka Jalosen Leijona-valmennusuran ensimmäinen himmeämpi MM-mitali.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Mä olisin voinut iloita mestarin vaihtumisesta ainoastaan jos Saksa juhlisi parhaillaan... USAkin olisi ollut kyllä vaihtelua on heidän kultamitaleistaan jo vuosikymmeniä.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Itselleni se ei ole mikään lohdutus, että Suomi pärjäsi "nimettömällä" joukkueella. Kyllä korona oli rokottanut muitakin maita ja nyt hävitylle Kanadalle kuulemma 28 pelaajaa kieltäytyi kunniasta 30:stä kun joukkuetta raavittiin kasaan. Kanada ei ollut niin hyvä etteikö se olisi ollut voitettavissa, johtihan leijonat peliä kahteen otteeseen ja yksi tarpeeton jäähy tuhosi 2-1 johtoaseman. Mitähän jäähyn ottanut pelaaja miettii parhaillaan...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Noh, viikon päästä pääsee jännäämään sit Suomen puolesta futiksessa. Ei tosin venyne kovin pitkäksi se jännittäminen. Suomen dissaajat ja tappion hetkellä tanssivat lienevät tyytyväisiä kun Suomen "todellinen arvo" osoitetaan maailmalle arvoasteikolla joka kelpaa heille.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Huilumies
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5345
Liittynyt: 09 Helmi 2004, 15:20
Paikkakunta: Vantaa

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Huilumies »

hra47 kirjoitti: 06 Kesä 2021, 23:36 Mä olisin voinut iloita mestarin vaihtumisesta ainoastaan jos Saksa juhlisi parhaillaan... USAkin olisi ollut kyllä vaihtelua on heidän kultamitaleistaan jo vuosikymmeniä.
Samat sanat! Kanada voittaa kultaa tämän tästä, mutta USAn edellinen oli varmaan Miracle on ice 1980? Ja Saksa tai Sveitsi ei ole koskaan voittanut...

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Miracle on ice oli olympialaisissa. MM-kisoissa USA:n edellinen kultamitali oli jostain 1950-luvulta, jos oikein muistan. Edit: vai sekoitinkohan mä Saksan edellisiin mitaleihin, voi olla. No joku varmaankin tarkistaa ja ojentaa mua jos muistin väärin.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16168
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

hra47 kirjoitti: 06 Kesä 2021, 22:59 Mulla oli takki edelleen melko tyhjänä kahden vuoden takaisesta mestaruudesta, ettei tämä olisi tuntunut läheskään yhtä riemastuttavalta
Mulle tämä olisi puolestaan ollut edellistä tärkeämpi kun olisin (ehkä) päässyt hiplailemaan pystiä perhejuhliin. :heh: No, peli ja tuomarointi meni miten meni, mutta Jalosen asemassa olisin pitänyt HPK-ketjun kasassa, ylivoimalla siitä olisi voinut olla hyötyä.
Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim

Avatar
DenEurovise
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1548
Liittynyt: 22 Touko 2019, 19:15
Paikkakunta: Kuopio

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja DenEurovise »

toivo kirjoitti: 06 Kesä 2021, 23:10 Voikohan sinne Havis Amandan patsaalle mennä öyhöttämään alasti tämän hopeamitalin johdosta? :mitvit:
Onkohan siellä muita öyhöttämässä?
Olihan siellä. :heh:
Jag fattar om du inte orkar med mig / Det är helt okej / Inom kort så vet jag att du kommer bli helt matt och irriterad / För jag är komplicerad

Miss Li: Komplicerad

Zazpikaleak
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1331
Liittynyt: 21 Helmi 2019, 12:11

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Zazpikaleak »

Suomen jääkiekkomenestys ei itseä juuri kiinnosta, mutta hyvä vaan, ettei voittoa nyt tullut ihan koronankin takia. Toki olisi joku muu maa voinut voittaa kuin Kanada.
Violins playing
Angels crying

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Miesten MM-kisojen 2022 alkulohkon otteluohjelma julki, pelit Tampereella.

13.5. Suomi?Norja
14.5. Latvia?Suomi
16.5. Suomi?USA
18.5. Suomi?Ruotsi
20.5. Iso-Britannia?Suomi
21.5. Valko-Venäjä?Suomi
24.5. Suomi?Tsekki

Olikos niitä Italian viisujen päivämääriä lyöty vielä lukkoon?
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Latvia-peli on lauantaina 14.5, joka lienee todennäköisin viisufinaalin päivämäärä.
Jos viisut on 16.5 alkavalla viikolla, niin tiistaina ja torstaina ei ole Suomen peliä. Lauantaille osuu Valko-Venäjä-peli. Sitä seuraavalla viikolla sit Tshekki-peli osuu tiistaille...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja hra47 »

https://www.is.fi/jaakiekko/art-2000008505577.html

Korona tunkeutui U20-kisoihin, USA antoi luovutusvoiton Sveitsille. USA:n joukkue on karanteenissa. Jännäksi menee, mikä mahtaa olla jenkkien kohtalo kisoissa.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Vastaa Viestiin