Jalkapallon EM-kisat 2021

Just nu! - keskustelua tv-ohjelmista ja ajankohtaisista asioista
Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jalkapallon EM-kisat 2021

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Timoteus kirjoitti: 17 Kesä 2021, 21:00 Pudotuspelipaikan varmistanut Belgia saattaa peluuttaa Suomea vastaan kakkosmiehistöä, kuten se teki Englantia vastaan MM-kisoissa vastaavassa tilanteessa. Belgialle ei luultavasti ole kovin paljoa väliä, onko se lohkossa ensimmäinen vai toinen. Lohkovoittajan kaavioasema ei näytä paremmalta.
Ylen tekstitv:n tietojen mukaan Belgia aikoo panna allstar-joukkueensa avaukseen.
Belgia-tähdet avaukseen Suomea vastaan


Belgian valmentaja Roberto Martinez
on kertonut perjantain mediatentissä,
että myös jatkossa joukkue aikoo
voittaa jokaisen turnauspelinsä.

Huuhkajia vastaan Belgian EM-avauksessa
nähdään ensi kertaa yhtä aikaa kaikki
joukkueen avainpelaajat.

Martinez vahvisti, että maanantain
myöhäisottelussa Belgian avausryhmässä
nähdään Thomas Vermaelen, Kevin De
Bruyne, Eden Hazard ja Axel Witsel.

- En ole vielä päättänyt, aloittaako
Romelu Lukaku kärjessä. Tietenkin hän
itse haluaisi pelata, toteaa Martinez.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jalkapallon EM-kisat 2021

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Luultavasti kuuluu sarjaan tyhmät kysymykset, mutta juolahtipa (juuri nyt) mieleen, että miten oikein on mahdollista, että Skotlanti osallistuu näihin kisoihin ja pelaa parhaillaan Englantia vastaan? Eihän se ole itsenäinen valtio(?).
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
DenEurovise
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1548
Liittynyt: 22 Touko 2019, 19:15
Paikkakunta: Kuopio

Re: Jalkapallon EM-kisat 2021

Viesti Kirjoittaja DenEurovise »

^Koska jokaisella Yhdistyneen Kuningaskunnan osalla on omat joukkueensa, jotka ovat UEFA:n ja FIFA:n jäseniä. Yhdistyneellä Kuningaskunnalla sen sijaan ei ole joukkuetta. Onhan muillakin epäitsenäisillä valtioilla omia jalkapallojoukkueita kv-kentillä. Euroopassa näitä ovat ainakin Färsaaret ja Gibraltar.
Jag fattar om du inte orkar med mig / Det är helt okej / Inom kort så vet jag att du kommer bli helt matt och irriterad / För jag är komplicerad

Miss Li: Komplicerad

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12801
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jalkapallon EM-kisat 2021

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

DenEurovise kirjoitti: 18 Kesä 2021, 23:08 Yhdistyneellä Kuningaskunnalla sen sijaan ei ole joukkuetta.
Olympialaiset on poikkeus.
DenEurovise kirjoitti: 18 Kesä 2021, 23:08 Euroopassa näitä ovat ainakin Färsaaret ja Gibraltar.
Euroopan osalta ainoastaan nämä kaksi.

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30473
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Jalkapallon EM-kisat 2021

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Jalkapallo on Britanniasta lähtöisin oleva peli. Englanti ja Skotlanti ovat maailman kaksi vanhinta maajoukkuetta. Ne alkoivat pelata maaotteluja toisiaan vastaan 1870-luvulla. Wales ja Irlanti tulivat mukaan 1880-luvulla, jolloin alettiin pelata historian ensimmäistä maajoukkuejalkapalloturnausta. Ensimmäiset maaottelut Britannian ulkopuolella pelattiin vasta vuonna 1902. FIFA perustettiin vuonna 1904. Ehkä britit ovat erilliset maajoukkueensa ansainneet.

Siitä olen vähemmän varma, onko järkevää, että jalkapallon säännöistä päättävässä IFAB:ssa briteillä on puolet äänivallasta (Englannin, Walesin, Skotlannin ja P-Irlannin palloliitoilla yksi ääni kullakin, FIFA:lla neljä).
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7150
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: Jalkapallon EM-kisat 2021

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

Skotlannilta oikein hyvä esitys, mutta Englanti oli tosi vaisu & saanut mitään aikaiseksi! Ennen kisoja Harry Kanea veikkailtiin maalipörssin kärkinimeksi, mutta mitä mies saanut aikaiseksi! Ei sitten mitään :joojoo:.

Englannilla olisi kaikki mahdollisuus pärjätä, mutta toi Gareth Southgate pitää saada tuolta valmentajan paikalta pois!!

Skotlanti - Kroatia ensi viikolla jännä peli, jossa ainoastaan voitto riittää!
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41812
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Jalkapallon EM-kisat 2021

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Englanti - Skotlanti oli sangen viihdyttävää seurattavaa, vaikka ei maaleja nähtykään. :tapu:
Rise, angel, shine, love!

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jalkapallon EM-kisat 2021

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Englanti-Skotlanti oli oikein viihdyttävä peli jossa mentiin kentän päästä päähän välillä vauhdilla. Osoittaa, ettei 0-0-pelin tarvitse olla tylsä...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12801
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jalkapallon EM-kisat 2021

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Timoteus kirjoitti: 18 Kesä 2021, 23:40 Siitä olen vähemmän varma, onko järkevää, että jalkapallon säännöistä päättävässä IFAB:ssa briteillä on puolet äänivallasta (Englannin, Walesin, Skotlannin ja P-Irlannin palloliitoilla yksi ääni kullakin, FIFA:lla neljä).
Saako Skotlanti pysyä IFAB:ssä mukana päättämässä säännöistä, jos maa itsenäistyy Britanniasta?

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12801
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jalkapallon EM-kisat 2021

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Unkarilla yllätysjohto 1-0 Ranskasta ekan puoliajan jälkeen! :eeek: Minä toivon, että Ranska nousisi edes tasoihin. Olisi kurjaa, jos hallitsevat maailmanmestarit jäisivät heikoimpina lohkokolmosina alkulohkoon, jos tässä ja vielä Portugali-ottelussakin tulee Deschampsin miehistölle takkiin. Ranska on näes suurin suosikkini Euroopan mestariksi.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jalkapallon EM-kisat 2021

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Tekee hyvää pelille tollainen yllätysjohto. Yhtä maaliahan (Unkarin) tässä käytännössä pelataan.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7150
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: Jalkapallon EM-kisat 2021

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

Kova helle näyttää olevan Budapestissa sekä muissakin kisakaupungeissa!

Ranskalta ei mikään paras peli tänään! Paikkoja oli tehdä maaleja, mutta eivät onnistuneet kuin yhden kerran. Parannettavaa on Ranskalla ajatellen Portugali -peliä. Unkarilta hieno esitys, mutta yleisö ei saa hurraa huutoja, kun heittelivät jotain kentälle asti..
Viimeksi muokannut -kaitsu87-, 19 Kesä 2021, 17:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12801
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jalkapallon EM-kisat 2021

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Griezmannin maalin ansiosta Ranska ylsi sentään 1-1-tasapeliin. :peukku: Eiköhän neljä pistettä riitä viemään Ranskan jatkopeleihin vähintään parhaana lohkokolmosena.
Viimeksi muokannut MIH96, 19 Kesä 2021, 17:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jalkapallon EM-kisat 2021

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Noh, pääasia että olivat pelitilannemaaleja, eikä rankkareita.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jalkapallon EM-kisat 2021

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Saksa näemmä lopettanut leikkimisen ja on tosissaan. Molemmat Saksan maalit tosin olivat portugalilaisen jalasta kimmonneita omia maaleja.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7150
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: Jalkapallon EM-kisat 2021

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

Nyt on ihan erinäköistä Saksaa verrattuna siihen Ranska -peliin! :joojoo:. Menee lohko mielenkiintoiseksi, jos Saksa voittaa tämän!

On kyllä jännää, että omia maaleja tehty jo viisi näissä kisoissa! :rofl:. Tuskin ne tähän jää!
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7150
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: Jalkapallon EM-kisat 2021

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

Saksalle 4-2 voitto! Huomattavasti parempaa menoa tänään oli Saksalla. Hieno peli oli kyllä kokonaisuudessaan!

Lohkon tilanne meni jännäksi! Ranskalla neljä pistettä, kun taas Saksalla & Portugalilla kolme. Unkarilla yksi piste & se tarkoittaa sitä, että heidän on voitettava Saksa keskiviikkona! Tästä lohkosta kolmonen mennee jatkoon
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jalkapallon EM-kisat 2021

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Joo, Saksa antoi vähän siimaa 4-1 maalin ja vaihtojen jälkeen, jolloin Portugali pääsi vielä peliin mukaan. 4-1 olis tehnyt hyvää maalisuhteelle.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30473
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Jalkapallon EM-kisat 2021

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Muiden lohkojen tulokset ovat menneet Suomen kannalta huonosti. Jos Suomi häviää Belgialle ja sijoittuu kolmella pisteellä lohkon kolmanneksi, mahdollisuudet jatkoon ovat aika ohuet. Laskeskelin skenaariot, joilla eri lohkoista saataisiin Suomea heikompi lohkokolmonen. Yksinkertaisuuden vuoksi oletin, että Suomi häviää aina vertailun, jos vertailu menee tehtyihin maaleihin asti. Kahden seuraavista skenaarioista pitäisi siis toteutua, jotta Suomi menisi kolmella pisteellä jatkoon.
  • Lohko A: Sveitsi ja Turkki pelaavat tasan tai Turkki voittaa niin, että Turkin voitto- ja Suomen tappiomarginaalien summa on korkeintaan neljä.
  • Lohko C: Ukraina ja Itävalta eivät pelaa tasan ja ottelun häviäjä (kumpi tahansa) häviää suuremmalla erolla kuin Suomi Belgialle.
  • Lohko D: Kroatia ja Skotlanti pelaavat tasan.
  • Lohko E:
    • Slovakia häviää Espanjalle suuremmalla erolla kuin Suomi Belgialle eikä Puola voita Ruotsia; tai
    • Espanja häviää Slovakialle eikä Puola voita Ruotsia.
  • Lohko F:
    • Portugali häviää Ranskalle vähintään kaksi maalia suuremmalla erolla kuin Suomi Belgialle eikä Unkari voita Saksaa; tai
    • Saksa häviää Unkarille vähintään kaksi maalia suuremmalla erolla kuin Suomi Belgialle ja Portugali häviää millä tahansa erolla Ranskalle.
Suomelle suotuisan tuloksen todennäköisyys on suurin lohkossa A. Vedonlyöntimarkkinoiden arvion mukaan Turkki pelaa tasan tai voittaa Sveitsin 42 %:n todennäköisyydellä. Lohkossa C suotuisan tuloksen todennäköisyyttä heikentää se, että tasapeli riittää kummallekin jatkoon; lohkossa D se, että kumpikin tarvitsee voittoa! Puola on hienoinen suosikki Ruotsia vastaan, eikä Espanja ole tässä turnauksessa vaikuttanut sellaiselta tappokoneelta kuin pahimmillaan. Lohkossa F murskajaiset suurmaiden välillä ovat epätodennäköisiä ja Saksan murskatappio Unkarille huumoriskenaario.

Neljällä pisteelläkään läpimeno ei ole varmaa mutta sentään todennäköistä. Jos Suomi pelaa vähämaalisesti tasan Belgian kanssa mutta jää lohkon kolmanneksi, jatkopaikka aukeaa, jos jotkin kaksi skenaariota seuraavista toteutuvat.
  • Lohko A: Sveitsi ei voita Turkkia tai voittaa korkeintaan kahdella maalilla tai Wales häviää Italialle vähintään kolmella.
  • Lohko C: Ukraina ja Itävalta eivät pelaa tasan.
  • Lohko D:
    • Kroatia ja Skotlanti pelaavat tasan tai Skotlanti voittaa yhdellä maalilla; tai
    • Tšekki häviää Englannille vähintään kolmella maalilla ja Kroatia voittaa Skotlannin; tai
    • Englanti häviää Tšekille vähintään kahdella maalilla ja Skotlanti voittaa Kroatian.
  • Lohko E: Puola ei voita Ruotsia tai Puola voittaa Ruotsin vähintään kahdella maalilla.
  • Lohko F:
    • Ranska voittaa Portugalin; tai
    • Unkari voittaa Saksan yhdellä tai kahdella maalilla; tai
    • Ranska häviää Portugalille vähintään kahdella maalilla ja Saksa–Unkari ei pääty tasan.
    Lohkon E skenaario näyttää vähän oudolta, mutta noin se vain menee. Tarkistin useaan kertaan. :rofl: Slovakia–Espanja-ottelusta täsmälleen yksi joukkue nousee neljään pisteeseen tai yli, ja kyseisen joukkueen maaliero on nolla tai positiivinen. Jos Puola ei voita Ruotsia, lohkon kolmonen jää kahteen tai kolmeen pisteeseen. Jos Puola voittaa Ruotsin usealla maalilla, Ruotsi on lohkon kolmas neljällä pisteellä ja negatiivisella maalierolla. Jos Puola voittaa Ruotsin yhdellä maalilla, Ruotsi tai Slovakia on lohkon kolmas neljällä pisteellä ja maalierolla nolla.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Ihme_Mies
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2667
Liittynyt: 29 Helmi 2008, 14:31
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jalkapallon EM-kisat 2021

Viesti Kirjoittaja Ihme_Mies »

-kaitsu87- kirjoitti: 19 Kesä 2021, 20:53 Saksalle 4-2 voitto! Huomattavasti parempaa menoa tänään oli Saksalla. Hieno peli oli kyllä kokonaisuudessaan!

Lohkon tilanne meni jännäksi! Ranskalla neljä pistettä, kun taas Saksalla & Portugalilla kolme. Unkarilla yksi piste & se tarkoittaa sitä, että heidän on voitettava Saksa keskiviikkona! Tästä lohkosta kolmonen mennee jatkoon
Lohkot ovat ihan järrrrrjettömän epätasaisia ja tämän lohkon joukkueet kaikkein huono-onnisimpia! :shock: :eiei:

Inhoan Ranskan futismaajoukkuetta, enkä ole myöskään Portugalin fani (enkä edes Saksan), mutta useimmissa lohkoissa on hädin tuskin yksi näiden joukkueiden tasoinen maa!? :roll:

MIH96: "Ranska on näes suurin suosikkini Euroopan mestariksi."
Jopa sinäkin alhaisimpia mahdollisia sontakasoja koluat. :lohduton: Jopa Ruotsille soisin mieluummin mestaruuden.

Ai joo... vielä inhokki-maistani. NATO-roistojen vahvalla tuella itsenäiseksi maaksi aikoinaan kohonnut Kroatia pelasi eilen sentään rehellisesti mustissa paidoissa ja natsi-merkit rinnuksissaan. :uujee: En tiedä johtuiko ohjaajan häveliäisyydestä vai fanien vastaavasta, mutta natsi-tervehdyksiä ei kuvassa näytetty. Sen sijaan "Ustasa, ustasa"-huudot kuului selvästi. :eiei: Jännä juttu, että Ustasa-roistojen taannoiset touhut eivät tällä foorumilla tunnu kiinnostavan/hetkauttavan vähääkään... arvatkaapa ketä he serbien, mustalaisten, juutalaisten ja vasemmistolaisten lisäksi tappoivat ja kiduttivat? Any guess? :roll:
"With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion."
Steven Weinberg

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41812
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Jalkapallon EM-kisat 2021

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Kiitos laskelmista!
Timoteus kirjoitti: 20 Kesä 2021, 01:06
  • Slovakia häviää Espanjalle suuremmalla erolla kuin Suomi Belgialle eikä Puola voita Ruotsia; tai
  • Espanja häviää Slovakialle eikä Puola voita Ruotsia.
Jopa MIH96 joutuu nyt siis kannattamaan Ruotsia?
Rise, angel, shine, love!

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12801
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jalkapallon EM-kisat 2021

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Rousku kirjoitti: 20 Kesä 2021, 14:00 Jopa MIH96 joutuu nyt siis kannattamaan Ruotsia?
Minulle ei varsinaisesti ole väliä, miten Puolan ja Ruotsin matsissa käy, mutta kunhan Ruotsi putoaisi sitten neljännesvälierissä.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41812
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Jalkapallon EM-kisat 2021

Viesti Kirjoittaja Rousku »

MIH96 kirjoitti: 20 Kesä 2021, 16:06
Rousku kirjoitti: 20 Kesä 2021, 14:00 Jopa MIH96 joutuu nyt siis kannattamaan Ruotsia?
Minulle ei varsinaisesti ole väliä, miten Puolan ja Ruotsin matsissa käy, mutta kunhan Ruotsi putoaisi sitten neljännesvälierissä.
Eli Suomen joukkueen sijoittumisella ei ole sinulle väliä! :draamaa:
Rise, angel, shine, love!

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7150
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: Jalkapallon EM-kisat 2021

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

Italialle 30:s perättäinen tappioton peli! Kovassa vireessä on Roberto Mancinin miehistö. Kakkosmiehistöllä kaatui Wales 1-0. Sveitsi voitti samaan aikaan Turkin 3-1 & on lohkon kolmonen. Turkilta meni kisat sitten ihan päin mäntyä!

Eipä tullut apuja Suomelle A -lohkosta.
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12801
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jalkapallon EM-kisat 2021

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Rousku kirjoitti: 20 Kesä 2021, 20:23 Eli Suomen joukkueen sijoittumisella ei ole sinulle väliä! :draamaa:
Suomi on sentään arvokisojen ensikertalainen. Yksikin voitto on jo varsin hyvä saavutus minusta. Jos ilman jatkopaikkaa jäädään, niin petyn ehkä pikkuisen, mutta en kovinkaan suuresti.

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11900
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jalkapallon EM-kisat 2021

Viesti Kirjoittaja sziget »

Lauantai oli kisojen paras päivä. :unkari: :saksa: :puola:
DenEurovise kirjoitti: 18 Kesä 2021, 23:08 Onhan muillakin epäitsenäisillä valtioilla omia jalkapallojoukkueita kv-kentillä. Euroopassa näitä ovat ainakin Färsaaret ja Gibraltar.
Myös Gibraltar on osa Britanniaa.
Ihme_Mies kirjoitti: 20 Kesä 2021, 01:07 Jännä juttu, että Ustasa-roistojen taannoiset touhut eivät tällä foorumilla tunnu kiinnostavan/hetkauttavan vähääkään...
En vähättele kroaattien touhuja, mutta muistaakseni Serbia aloitti sodan ja vastasi esim. Srebrenicasta ja Sarajevon piirityksestä. Kannatan silti Serbiaa viisuissa ja katson mielelläni serbialaisia elokuvia. Yleensä kaikki maat ovat huonoja käsittelemään omia sotarikoksiaan. Saksa ei ole poikkeus, se puhdistautuu tukemalla sata lasissa Israelia ja palestiinalaiset maksavat laskun. Jos jotain futismaata pitäisi inhota historian takia, valintani olisi britti-imperiumi, erityisesti Englanti. Käytännössä inhoan sitä vain siksi, että brittifutis on aina ollut räikeän yliarvostettua.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12801
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jalkapallon EM-kisat 2021

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

sziget kirjoitti: 20 Kesä 2021, 21:51
DenEurovise kirjoitti: 18 Kesä 2021, 23:08 Onhan muillakin epäitsenäisillä valtioilla omia jalkapallojoukkueita kv-kentillä. Euroopassa näitä ovat ainakin Färsaaret ja Gibraltar.
Myös Gibraltar on osa Britanniaa.
Se ei kuitenkaan ole osa Yhdistynyttä kuningaskuntaa, kuten eivät myöskään muut Britannian merentakaiset alueet (Akrotiri ja Dhekelia, Anguilla, Bermuda, Brittiläinen Antarktiksen alue, Brittiläinen Intian valtameren alue, Brittiläiset Neitsytsaaret, Caymansaaret, Etelä-Georgia ja Eteläiset Sandwichsaaret, Falklandinsaaret, Hongkong vuoteen 1997 asti, Montserrat, Pitcairnsaaret, Saint Helena, Ascension ja Tristan da Cunha sekä Turks- ja Caicossaaret), eivätkä kruunun erillisalueet Guernsey, Jersey ja Mansaari.

Zazpikaleak
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1331
Liittynyt: 21 Helmi 2019, 12:11

Re: Jalkapallon EM-kisat 2021

Viesti Kirjoittaja Zazpikaleak »

MIH96 kirjoitti: 20 Kesä 2021, 16:06
Rousku kirjoitti: 20 Kesä 2021, 14:00 Jopa MIH96 joutuu nyt siis kannattamaan Ruotsia?
Minulle ei varsinaisesti ole väliä, miten Puolan ja Ruotsin matsissa käy, mutta kunhan Ruotsi putoaisi sitten neljännesvälierissä.
Mikäli Suomi sijoittuu lohkossaan kolmanneksi ja pääsee jatkoon, olisi sillä hyvät mahdollisuudet kohdata E-lohkon ykkönen ja se voisi hyvin olla Ruotsi, joten saapa vielä nähdä, ettei meillä ole tässä neljännesvälierää. Kakkoseksi sijoittuminen olisi kyllä aika mukava juttu Suomelle myös, sillä vastaan asettuisi silloin Wales (Cymru), mikä olisi hyvinkin mahdollisuuksien rajoissa voittaa (ainakin, jos Suomi Belgiaakin vastaan onnistuisi kairaamaan pisteitä). Pelkäänpä vain, että tie tyssää jo tähän vaiheeseen. Sveitsin voitto taisi viimeistään sinetöidä sen, että käytännössä pisteitä Belgiaa vastaan tarvitaan, ellei jotenkin hävitä 2-3 ja mitä nyt vaaditaankaan, että Suomi voisi sijoittua kakkoseksi kolmella pisteellä.
Violins playing
Angels crying

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36596
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Jalkapallon EM-kisat 2021

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

”Jarmolenko ei välttämättä muutenkaan ole niitä elastisimman ja kimmoisimman näköisimpiä jalkapalloja pelin historiassa.” :heh: Terveisin selostaja.
Meow cat, please meow back.

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30473
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Jalkapallon EM-kisat 2021

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Itävallan voitto Ukrainasta varmisti, että Suomelle riittää tasapeli varmasti jatkoon.

Toisaalta koska Itävalta voitti vain maalin erolla, tappiolla Suomi on melkein varmasti ulkona. Kolmella pisteellä Suomi ei pääse lohkokolmosten vertailusta jatkoon, ellei sekä D- että E-lohkoista tule Suomelle suotuisaa tulosta. A- ja C-lohkoista ei tullut, ja F-lohkosta sellainen on erittäin epätodennäköinen.
TomppaJr kirjoitti: 21 Kesä 2021, 20:35 ”Jarmolenko ei välttämättä muutenkaan ole niitä elastisimman ja kimmoisimman näköisimpiä jalkapalloja pelin historiassa.” :heh: Terveisin selostaja.
Ihmettelin hetken, mikä tässä oli hauskaa. Sanoiko se tosiaan "jalkapalloja". Missasin, vaikka katsoin peliä.

Ajattelin ensin hauskaa olevan sen, ettei Jarmolenko yhtään näytä rap-artisti Elastiselta (oikealta nimeltään Kimmo Laiho). Totta, ei näytäkään.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Vastaa Viestiin