UMK22: yleiskeskustelu

Euroviisut 2022 Italiassa

Suosikkisi UMK22-kilpailijoista?

The Rasmus – Jezebel
51
32%
Isaac Sene – Kuuma jäbä
33
21%
Olivera – Thank God I'm an atheist
16
10%
BESS – Ram pam pam
34
22%
Younghearted – Sun numero
8
5%
Cyan Kicks – Hurricane
12
8%
Tommi Läntinen – Elämä kantaa mua
3
2%
 
Ääniä yhteensä: 157

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Ellei kansainvälisiä raateja, niin sitten minä.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Viisufani
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4002
Liittynyt: 25 Tammi 2012, 17:59

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Viisufani »

Rousku kirjoitti: 01 Elo 2021, 04:32
Viisufani kirjoitti: 31 Heinä 2021, 22:51 Kansainväliset raadit voisivat olla esimerkiksi Saksasta, Virosta, Ruotsista, Kyprokselta, Serbiasta, Belgiasta ja Italiasta.
Kaukasian edustus puuttuu! Vaihtaisin Viron tilalle Azerbaidzhanin tai Georgian, sillä Virossa kumminkin äänestetään Suomea, lähetimme mitä tahansa. Muutenkin kovin länsipainotteinen valikoima.

Mutta joo, en ehkä kannata kansainvälisiä raateja kumminkaan. Ehkä hyväksyisin Aija Puurtisen yhden hengen kotimaisen raadin. :heh:
Niin tosiaan Kaukasian edustus puuttuu. Mainitsemani maat olivatkin esimerkkejä maista, joista kansainväliset raadit saattaisivat olla. Myös se on totta, että Virosta on usein ahkerasti (yleisöäänestyksessä) äänestetty Suomea.

Hieman tasaisemmin eri puolilta Euroviisu-maita olisi, mikäli raadit olisi esimerkiksi seuraavista maista: Georgia, Ruotsi, Serbia, Italia, Romania, Alankomaat ja Liettua. Pidän melko varmana, että edellä mainituista maista ainakin Ruotsista ja Italiasta on raati äänestämässä Uuden musiikin kilpailussa 2022.
Paremman maailman puolesta.

Laittilimu
Maistelija
Maistelija
Viestit: 21
Liittynyt: 08 Huhti 2021, 19:17

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Laittilimu »

Possu kirjoitti: 26 Touko 2021, 18:37 Saara Aallon ja Kristan junat ovat menneet jo kauan sitten laitureilta. Ei enää ikinä, kiitos.

Vanhoista edustajista kelpuuttaisin ainoastaan Paradise Oskarin eli Axel Ehnströmin. Myös Lordi olisi megaluokan jytky jos tekisi comebackin viisuihin :mrgreen:
Putaansuu on haastattelussa sanonut, että aikovat ensi vuonna julkaista levyiltä yli jääneitä kappaleita. Ehkä Lordi voisi olla jollain niistä kappaleista mukana UMK:saa.

Lordin debyyttilevyn julkaisusta on ensi vuonna 20 vuotta, niin sen kunniaksi julkaisevat musiikkia arkistojen kätköistä.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Ylijäämäkappaleella UMK:hon... ei kuulosta kovin hyvältä.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Laittilimu
Maistelija
Maistelija
Viestit: 21
Liittynyt: 08 Huhti 2021, 19:17

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Laittilimu »

Lordin edellinen levy killection on fiktiivinen kokoelma-albumi, joka esittelee bändin suurimmat hitit, jos bändi olisi toiminut 70-luvulta lähtien. Kappaleet ovat keskenään tyyliltään hyvin erilaisia.

Putaansuu on kertonut haastattelussa, että idea lähti siitä, kun hän aina säveltää paljon musiikkia, ja paljon hyviä biisejä jää pois levyltä vaan siksi, kun ei sovi kokonaisuuteen. Lordi on tähän mennessä julkaissut kymmenen levyä, ja Putaansuun mukaan ylijäämä kappaleita on 600-700.

Putaansuuta pyydettiin tekemään Hanna Pakariselle kappale Suomen viisukarsintoja varten, muttei saanut sitä valmiiksi. Kyseinen sävellys päätyi Lordin Deadache-levylle nimellä Evilyn.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Vai että 600-700... Putaansuu on joko kaikkien aikojen säveltäjänero tai sit tollainen määrä on pakko näkyä laadussa. Kumma juttu, ettei hänen tuotannostaan ole noilla tuotantomäärillä minun korviini juurikaan yltänyt muuta kuin Would you love a monster man ja Hard rock hallelujah. Ja ainiin, olihan se viisukarsinnoissa ollut Bringing balls back to rock, mutta siitä ei jäänyt mitään kotiinkirjoitettavaa.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Laittilimu
Maistelija
Maistelija
Viestit: 21
Liittynyt: 08 Huhti 2021, 19:17

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Laittilimu »

Eipä toi Lordi ole koskaan mitään taidemusiikkia ollut, vaan sellaista että kasataan kappaleet jonkun peruselementin ympärille. Aika geneeristä musaa siis tulossa.

akfan33_ZZ
Baaritiskill
Baaritiskill
Viestit: 704
Liittynyt: 30 Joulu 2012, 01:44

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja akfan33_ZZ »

En usko pätkääkään Lordin paluuseen viisumenestykseen, vaikka kuinka olis heviä.
Sama vitsi ei naurata kahta kertaa, varsinkaan viisuissa ja määrä ei ole laatua, vaikka olis miljoona uutta biisiä.
Vois kyllä olla heviä ensi vuonnakin, mutta mielellään jotain erilaista sellaista.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Ajatkin ovat nyt erit kuin 2006. Nyt on paskantärkeät juryt antamassa puolet pisteistä, eikä Lordin kaltainen akti menisi läpi.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33084
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Pete »

Nyt olisi työpaikka UMK:n ja viisujen viestinnässä vapaana! :uujee:

https://ats.talentadore.com/apply/media ... ce=twitter
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ Unelmatyö (ainakin joillekin) varmasti! :uujee: Harmi, että olen vasta aikeissa hakea ehkä viestinnän opintoihin. :draamaa: Jollekin kirjoittamiseen liittyvälle alalle olisi sentään tarkoitus suunnata.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33084
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Pete »

Serduchka kirjoitti: 24 Elo 2021, 19:47 ^ Harmi, että olen vasta aikeissa hakea ehkä viestinnän opintoihin. :draamaa: Jollekin kirjoittamiseen liittyvälle alalle olisi sentään tarkoitus suunnata.
Se arkkitehtuuri-/sisustussuunnittelusuunnitelma ei toteutunutkaan?
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ Mikä ihmeen arkkitehtuuri-/sisustussuunnittelusuunnitelma? :shock: Mä oon viimeksi ollut sisustussuunnitteluun siirtymässä joskus ehkä esiteininä. :rofl:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja hra47 »

No niin, puolen tunnin päästä alkaa biisinhaku UMK22:een. Toivottavasti tämän vuoden menestys on ruokkinut halukkuutta hakea mukaan ja ensi vuoden sadosta tulee entistäkin tasokkaampi.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5848
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Jännittävä kyllä nähdä, näkyykö BC:n menestys mitenkään tämän vuoden hakijoissa ja esimerkiksi hakijamäärässä. Jotenkin sitä toivoisi, että UMK olisi tämän vuoden jälkeen viimein vakiinnuttanut paikkansa. Vaikka toki pitää itseä hieman muistutella siitä, että tuskin BC:n kaltaista menestyjää tulee heti toisena vuonna peräkkäin. Mutta olisipa taso edes sen verran kova, että mukaan ei tarvitsi ottaa ns. täytebiisejä.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11302
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

Näköjään MTV3:n Seitsemän uutisissakin mainitaan UMK-haun alkaminen. :shock:

Arja Saijonmaa lähtisi mukaan, jos vain pyydettäisiin. :joojoo:
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/ ... 32df491e88
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Teräsbekoni kirjoitti: 01 Syys 2021, 19:07 Näköjään MTV3:n Seitsemän uutisissakin mainitaan UMK-haun alkaminen. :shock:
Kuvaruudun alareunan tekstiplanssissa kyllä, mutta muuten mä en kyllä bongannut mainintaa asiasta. Hetken maikkarin tekstitv:ssä oli otsikkona euroviisukarsintojen alkaminen (sivulla 121), mutta en ehtinyt lukea sitä kun se vaihtui jo uutiseen Aake Kallialan loukkaantumisesta.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Speed
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2632
Liittynyt: 06 Elo 2007, 22:59

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Speed »

Sama maininta UMK-haun alkamisesta oli myös Kymppi Uutisissa.

Näin alareunassa palkin ”Euroviisut” ja hetken jo mietin, menikö isäntäkaupungin julkistaminen ohi vai mitä on meneillään, mutta kyseessä totta tosiaan oli maininta UMK-haun alkamisesta.

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11302
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

Ehkä Ylellä ja Maikkarilla oli diili, että Maikkari uutisoi UMK:sta, jos Yle puolestaan tekee jutun MTV Uutisten syntymäpäiväjuhlista. :heh: No en valita, varmasti ihan hyvää mainosta. :peukku:
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Mainosta, joo, mutta vähän kyllä liian myöhään UMK:hon hakemisen suhteen kun biisien toimitusaika on vain viikon. Noh, ehkä viikossakin ehtii värkätä viisun.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ Muistelisin joskus kuulleeni/lukeneeni, että brittien vuoden 2009 viisu tehtiin aikoinaan viidessä minuutissa. :miettii: Sen on kuuloinenkin. :rofl: :puna:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
UFOPOLI
Viestit: 16610
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Teräsbekoni kirjoitti: 01 Syys 2021, 19:07 Arja Saijonmaa lähtisi mukaan, jos vain pyydettäisiin. :joojoo:
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/ ... 32df491e88
Arja Saijonmaa (ehkä) UMK:n uusi Arja Saijonma :miettii:

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33084
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Pete »

^ :rofl:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Speed
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2632
Liittynyt: 06 Elo 2007, 22:59

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Speed »

hra47 kirjoitti: 01 Syys 2021, 22:30 Mainosta, joo, mutta vähän kyllä liian myöhään UMK:hon hakemisen suhteen kun biisien toimitusaika on vain viikon. Noh, ehkä viikossakin ehtii värkätä viisun.

UMK:n hakuhan on auki vuosittain syksyn alussa ja asiasta on tiedotettu jo viime keväästä asti. Tämähän on ihan vakio, eikä pitäisi tulla uutena yllätyksenä kilpailuun hamuaville.

Lisäksi YLEhän kontaktoituu artisteihin, levy-yhtiöihin ja biisin tekijöihin seuraavan UMK-kauden tiimoilta jo keväisin ennen Euroviisu-viikkoa. Uskoisin, että niiden hakijoiden määrä on aika pieni, jotka nyt hakuajan alkaessa vasta alkavat työstämään kilpailukappalettaan.

Viisufani
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4002
Liittynyt: 25 Tammi 2012, 17:59

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Viisufani »

Tahtoisin, että Uuden musiikin kilpailua mainostettaisiin huomattavasti enemmän kuin sitä on tähän saakka mainostettu. Radiossa, televisiossa, internetissä mahdollisesti kauppakeskuksissa ja kirjastoissa. Missä ikinä on käytännössä mahdollista. Tavoitteella "suurin UMK ikinä". :tuuletus:

Lisäksi tahtoisin, että Suomen tämän vuotinen menestys Euroviisuissa näkyy selkeästi Uuden musiikin kilpailussa. Muutenkin kuin yksittäisenä mainintana, että "Suomi menestyi hienosti viime keväänä Rotterdamissa." Tietenkin laulujen taso ja laatu ovat oleellisia asioita. Uuden musiikin kilpailun hyvä taso lisää kilpailun houkuttelevuutta. Se taas lisää Euroviisujen kiinnostavuutta, koska jos Suomella on mahdollisuudet pärjätä ja Suomi pärjää Euroviisuissa, se näkyy Euroviisuissa ainakin hieman innostuneempana asenteena Euroviisuja kohtaan.
Paremman maailman puolesta.

Avatar
Euroviisufani_96
Maistelija
Maistelija
Viestit: 21
Liittynyt: 07 Helmi 2021, 19:17

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Euroviisufani_96 »

Tulispa UMK:sta meillä yhtä suosittu kuin Ruotsissa Melodifestivaaleista.
Vuoden parasta aikaa! :lashatumbai:

Avatar
Yiorgos
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 307
Liittynyt: 25 Tammi 2013, 14:37
Paikkakunta: Κοτκα

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Yiorgos »

Nyt kun metallimusa on tuonut meille taas hyvän sijoituksen, niin kyllä varmaan UMK:ssa siltä saralta tulee olemaan yritystä. Noora Louhimo on tekemässä soololevyä, ehkä siitä voisi irrota joku hyvä UMK:on tai toinen toivottu(mulla) olisi Arionin paluu.
Χωρίς κανόνες! :suomi:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Jep, Arionin loppusijoitus aikoinaan UMK:ssa oli mulle suuri mysteeri ja pettymys...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Yiorgos
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 307
Liittynyt: 25 Tammi 2013, 14:37
Paikkakunta: Κοτκα

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Yiorgos »

^Kuin myös. Ei se Iivo missään nimessä huono laulaja ollut, vaikka sen ääntä haukuttiin korkealta laulettaessa, myös täällä kuppilassa. Kyse oli kuitenkin hyvin nuoresta kaverista, niinkuin muutkin bändin ”äijät” silloin. Nyt mitä oon kuullut, on siirtynyt Iskelmän pariin. Nyt on Lassi Vääränen laulajana ihan onnistunut valinta.
Χωρίς κανόνες! :suomi:

Viisufani
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4002
Liittynyt: 25 Tammi 2012, 17:59

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Viisufani »

Saisiko Jarkko Ahola minkä verran kuppilassa kannatusta, jos osallistuisi Uuden musiikin kilpailuun? Tai vaikka Valtteri Torikka?
Paremman maailman puolesta.

Lukittu