In memoriam

Just nu! - keskustelua tv-ohjelmista ja ajankohtaisista asioista
Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8123
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: In memoriam

Viesti Kirjoittaja hra47 »

^ Kuka oli auton kuskina onnettomuushetkellä? Onko hänen taustansa jo tutkittu?
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
akuankka13
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8894
Liittynyt: 10 Touko 2008, 13:08
Paikkakunta: Vanajan taka

Re: In memoriam

Viesti Kirjoittaja akuankka13 »

Ruthie Tompson, 111-vuotias Disney-animaattori. :rip:
Qaj.

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7505
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: In memoriam

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

:rip: Pertti Nättilä, ehkä tutummin Ransu Karvakuono.

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/ ... f9d684184a
Žvižej fucked up the solo

Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19791
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: In memoriam

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

Risto Hiltunen, pitkäaikainen Ylen kapellimestari. :rip: Hiltuselta muuten löytyy myös viisukytkös, hän toimi Suomen karsinnan kapellimestarina vuonna 1978.

https://yle.fi/uutiset/3-12150755

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8123
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: In memoriam

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Nimi ei sanonut mulle mitään, mutta hänen kynästään on lähtöisin mm. Reinikaisen musiikit...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11526
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: In memoriam

Viesti Kirjoittaja romualdo »

jee euroviisut kirjoitti: 19 Loka 2021, 16:52 Risto Hiltunen, pitkäaikainen Ylen kapellimestari. :rip: Hiltuselta muuten löytyy myös viisukytkös, hän toimi Suomen karsinnan kapellimestarina vuonna 1978.

https://yle.fi/uutiset/3-12150755
[/quote

ioijoo Tampereen Tohlopissa, ne erityisen kumean mahtipontisen taidokkaat orkestraatiot (kiits mm. Kari Komppa/Eero Tiikasalo) ... ja eikös hän luotsannut sitä tv2:n, no se lauluryhmä, jossa lauloi myös Päivi Kauttoniemi...

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41936
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: In memoriam

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Lokakuussa on menehtynyt väkivaltaisesti kaksi Dohan yleisurheilun MM-kisojen pronssimitalistia:

10000 metrin juoksussa sekä Lontoossa että Dohassa pronssia ottanut kenialainen Agnes Tirop löytyi kotoaan surmattuna. Teosta epäillään hänen aviomiestään.

200 metrin juoksussa pronssille pinkonut equadorilainen Álex Quiñónez kuoli kotikaupungissaan Guayaquilissa tapahtuneessa ammuskelussa.

Rauha heidänkin muistoilleen!
Rise, angel, shine, love!

Avatar
mariah
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6308
Liittynyt: 13 Helmi 2005, 15:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: In memoriam

Viesti Kirjoittaja mariah »


Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: In memoriam

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Taas on yksi jumalatar poissa. :lohduton: Kevyet mullat Kirsti! :rip:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41936
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: In memoriam

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Ja nyt sitten kuoli Kirsi Kunnas. (Kysyyköhän joku, kuka se on?)
Rise, angel, shine, love!

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8123
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: In memoriam

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Liekö Kunnaksen kirjailijasuvun jäseniä? Tunnustan, etten tiedä miksi pitäisi hänet tietää. Uutisissa kertoivat lähinnä, että on tehnyt jonkun lastenrunokokoelman 1950-luvulla ja lisäksi käännöstöitä (ainakin Tove Janssonia)...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41936
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: In memoriam

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^ En ymmärrä, miten niiltä runoilta on voinut välttyä. Niitä on ollut kyllä vähän enemmän kuin yksi kirja 50-luvulla. Mutta ehkä kun tunnetuimmat ovat lastenloruja, tekijään ei ole kiinnitetty huomiota? Kirsi Kunnas on kirjoittanut mm. ainoan runon, jonka muistan ulkoa (edes osapuilleen). Se ilmeistyi Aikamme Aapisessa. Lausunpa sen nyt, hänen kunniakseen:

Huono omenasato.
Asuntopula, sanoi omenamato.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8123
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: In memoriam

Viesti Kirjoittaja hra47 »

No, mä luin lapsena Aku Ankan ja Roope-sedän seikkailuita...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Kuolonkurki
Vielä yhdet
Vielä yhdet
Viestit: 983
Liittynyt: 23 Huhti 2015, 23:28
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: In memoriam

Viesti Kirjoittaja Kuolonkurki »

Minulle taas Kunnaksen teokset olivat hyvinkin merkittävä osa lapsuuttani. Mummuni omisti usean hänen runo- sekä lorukokoelman ja luki niitä meille paljon. Kunnioitettavaan ikään pääsi, lepää rauhassa. :rip:
bye bye fool

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41936
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: In memoriam

Viesti Kirjoittaja Rousku »

hra47 kirjoitti: 09 Marras 2021, 14:17 No, mä luin lapsena Aku Ankan ja Roope-sedän seikkailuita...
Kyllä minä niitäkin luin, mutta paitsi että meille tilattiin Aku Ankkaa, oli kotona Hanhiemon iloinen lipas. Ja sitten sain sen Aikamme aapisen. Ja kukapa ei olisi tunteellisesta siilistä kuullut!
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4092
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: In memoriam

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

Tämän runon myötä meillä aikoinaan peiteltiin pikkupennut yöunille monen monituiset kerrat:

TIITIÄINEN METSÄLÄINEN, PIENI MENNINKÄINEN,
POSKET TEHTY PUOLUKASTA, TUKKA NAAVATUPPURASTA,
SILMÄT ON SINISET TÄHDET.

TIITIÄINEN METSÄLÄINEN, PIENI MENNINKÄINEN,
KEINU KUUSEN KAINALOSSA, TUUTU TUULEN KARTANOSSA,
SAMMUTA SINISET TÄHDET!


:rip: ja hyvää yötä Kirsi Kunnas
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4092
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: In memoriam

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

hra47 kirjoitti: 08 Marras 2021, 23:54 Tunnustan, etten tiedä miksi pitäisi hänet tietää.
Omien kirjallisten ansioidensa lisäksi hän oli Mikko (Pantse) ja Martti Syrjän äiti.
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8123
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: In memoriam

Viesti Kirjoittaja hra47 »

^ Ai niin, toikin kerrottiin jossain uutisissa...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11526
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: In memoriam

Viesti Kirjoittaja romualdo »

aistin täällä harvinaista tietämättömyyttä ja ylimielisyyttä ... Kirsi Kunnaksen laulettua runoa kuultiin viime yön ratiosuomen yötoiveissa, puolen yön aikaan... "...oli 55 koloa... " korvasienessä asustavasta veitikasta. <3
herttaisesta laulusta tuli jotenkin mieleen AnitA hEGERLANDIN ESITTÄMÄ jännä euroviisu -71.

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11526
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: In memoriam

Viesti Kirjoittaja romualdo »

viime sunnuntain Pekka Laineen ohjelmasa annettiin tunnustusta sovitusneroille. Raimo Henrikson menehtyi viime lokakuussa. Teki upeita melodioita, mm. Olkoon Niin, Ritva Oksaselle. Ja Kaj Backlund mainittiin myös, hän kaiketi vielä elää.. Maailman Tie ev- 75.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8123
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: In memoriam

Viesti Kirjoittaja hra47 »

romualdo kirjoitti: 09 Marras 2021, 19:42 aistin täällä harvinaista tietämättömyyttä ja ylimielisyyttä ...
Ei kiinnosta aloittaa tappelua muiden haudalla, mutta tunnustan ainoastaan tietämättömyyden, en ylimielisyyttä. Olin ihan vilpittömästi liikkeellä vastaten esitettyyn kysymykseen. Lähempänä ylimielisyyttä on oletus, että kaikkien tulisi tuntea ko. runoilija...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4092
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: In memoriam

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

^Minusta et ollut ollenkaan ylimielinen vaan esitit ihan asiallisen tiedustelun.
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11526
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: In memoriam

Viesti Kirjoittaja romualdo »

ei tuntea vaan lähinnä tietää...

Avatar
Ihme_Mies
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2667
Liittynyt: 29 Helmi 2008, 14:31
Paikkakunta: Helsinki

Re: In memoriam

Viesti Kirjoittaja Ihme_Mies »

Olin aikoinaan 'Tiitiäisten tarinoiden' onnellinen omistaja, eli kevyet mullat Kirsille. Kirsi ja ukkonsa olisivat saaneet vaan ihan oikeasti opettaa - tai paremminkin opetuttaa - musiikkia lapsilleen... :roll:
hra47 kirjoitti: 09 Marras 2021, 14:17 No, mä luin lapsena Aku Ankan ja Roope-sedän seikkailuita...
Tämä ei tullut yllätyksenä. :hiips:

Anita Hegerlandilla ei ole ollut mitään viisua. Tyrkky korkeintaan. Vaikka ko. neitokainen oli aikoinaan kaunis Mike Oldfieldin vaimo ja erinomainen laulaja, niin kakarana piipittämänsä 'Mitt sommarlov' tuo äärimmäisen kamalia muistoja mieleen. (Yläasteen ruotsin tunneilla käytännössä tuhottiin tämän miähen elämä :lohduton: :lohduton: :lohduton: )
"With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion."
Steven Weinberg

Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19791
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: In memoriam

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

Vihreiden poliitikko Jyrki Kasvi. :rip:

https://yle.fi/uutiset/3-12191237

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8123
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: In memoriam

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Surullista. Minäkin äänestin Jyrkiä kerran silloin kun pyrki ensimmäistä kertaa eduskuntaan ja etsin itse vielä poliittista suuntautuneisuuttani (eipä sillä, etsin edelleenkin).
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4092
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: In memoriam

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

Pudasjärven matkailun kehittäjä ja outojen valoilmiöiden dokumentoija Atte Särkelä :rip: https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000008425218.html

Atte Särkelä ei liene nykyään kovin tunnettu henkilö, mutta hän oli Pudasjärvellä merkittävä matkailun kehittäjä ja nuo Syötteen alueen oudot valoilmiöt saivat aikoinaan valtakunnallista julkisuutta. Muistan niistä itsekin muksuna lukeneeni lehdistä.

Päätin uutisen tänne laittaa, koska Hesarin jutussa on myös viisukytkös: Teflon Brothersien UMK:ssa käyttämä ufo komeilee nykyään Syötteen kyläkaupan pihassa. Että on Syötteellekin nyt vihdoin ihan varmuudella ainakin yksi ufo saatu.
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20443
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: In memoriam

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

:rip: Muusikko Jukka Törmä. Tuli itselleni tutuksi aikoinaan Lähellä sua -sinkusta. :aivanmaassa:

https://www.aamulehti.fi/kulttuuri/art- ... 32428.html
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41936
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: In memoriam

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Koirankuonolainen kirjoitti: 24 Marras 2021, 19:23 Atte Särkelä ei liene nykyään kovin tunnettu henkilö, mutta hän oli Pudasjärvellä merkittävä matkailun kehittäjä ja nuo Syötteen alueen oudot valoilmiöt saivat aikoinaan valtakunnallista julkisuutta.
Mummollani oli jokin Pudasjärven ufohavaintoja koskeva kirja. Hänellä oli muutenkin kaikkea ns. rajatietoa käsittelevää kirjallisuutta, von Dänikenin ufokirjoja ym., ja niitä luettuaan sitten mummolassa yöllä huussissa käydessä sai pelätä, millainen humanoidi nurkan takana luuhaa valmiina suorittamaan abduktion. Särkelä itte kuitenkaan ei niistä jäänyt mieleeni; vain se, että juuri Pudasjärvi on jokin ufopaikkakunta.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4092
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: In memoriam

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

^Jotain Dänikenin ohjelmia taisi olla telkkarissakin aikoinaan. Olen reissannut Syötteellä aika paljon ja yöpynyt myös tämän Särkelän vuokramökeissä. Särkelä itteään en koskaan tavannut, mutta noista ufohavainnoista jollain reissulla luin seikkaperäisen selostuksen. Olisikohan sitten peräti ollut tuo kirja siellä mökissä. Ei noille havainnoille koskaan kai mitään selitystä löytynyt mutta ilmeisesti sittemmin ufot jättivät seudun rauhaan..
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Vastaa Viestiin