Parturit ja kampaamot

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista
Avatar
Mattan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3318
Liittynyt: 20 Huhti 2012, 20:09

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Mattan »

^Taisi olla niin, että kriittistä aluetta leikattaessa samalla nostettiin kuminauhaa hieman. Ei siihen kovin suurta toimenpidettä tarvittu, kun pitää hieman muistella.
Lopuksi haluaisin vielä todeta, että tänä vuonna on Euroviisut.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Oma pää tarttis tyvärin, ja siinä pitää ne ögmentit olla aika kauan... No, ehkä soitan kampaajalle ja kysyn. Nykyisellä reuhkalla ei melkein kaupassakaan kehtaa käydä.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33084
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Pete »

Koin uuden asian parturissa: korvakarvojen polttamisen. Jollakin tikkumaisella jutulla hän tosiaan käristi korvieni alueella olevat karvat näkyvän tulen avulla. Hän oli turkkilainen, joten lieneeköhän paikallinen tapa...
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^ Ks. https://yle.fi/uutiset/3-9742164

Muistan kuulleeni tuosta kyllä.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Hiuksia voi käyttää öljyntorjunnassa. Täältä saa lisätietoa. Kuulemma onkin jo parturi-kampaamoja, jotka ovat hankkeessa mukana. Ja enpä sitäkään tiennyt, että hius ei ole biojätettä. Olen siis hiusharjoja puhdistaessani lajitellut sen väärin!
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Tukka hyvin, kaikki hyvin! (Tai ainakin melkein; siitä tuonnempana.) Tukkapehkostani lähti äsken ainakin puolet pois, ja olo on niin helpottunut kun korvat ja niska näkyvät taas, ts. tuntuu että näytän itseltäni, ja ikääkin taisi lähteä kymmenen vuotta! Mallinmuutos oli suunnilleen Hersi -> SuRie; väri tosin ei muuttunut kun olen siihen (=vaalea hiekanharmaa) ihan tyytyväinen. Olin niin mielissäni, kun sitten kävelin kaupungilla asioilla ja vilkuilin itseäni näyteikkunoista ja satunnaisista peileistä.

Mutta joo, bussilla kotiin tullessani paheksuin syvästi sitä, että joku käyttää näin paljon parfyymia julkisissa, ja toivoin että haisuli pian poistuisi, ja mietin saanko puolessa tunnissa jo migreenin. Sellainen vessaraikasteen ja väkevän tillin sekoitus leijui bussin etuosassa, ja arvelin onko se sittenkin kuski, kun tilanne ei matkustajien vaihtuessa muuttunut. (Ja kyllä, kurkkasin ettei ole mikään lähi-itäläinen/somali, joilla on tapana hajustautua enemmän.) Sitten tajusin että nehän ovat omat sormeni jotka haisevat! Totesin että ostamani muurahaismyrkkypakkaus on ehjä eikä haise (siihen moinen myrkyllinen döfä kyllä istuisi), sitten mietin oliko käyttämäni vessan pitkä rullapyyhe ehkä jotenkin rajumminkin desinfioitu. Ja lopulta välähti että se onkin pääni, jota olin sattunut sipaisemaan. Haju vain ei ollut tuntunut niin kauan kuin olin liikkeessä, mutta istuessani se jymähtää ympärilleni tyrmäävänä.

Pitääkö tässä siis mennä poistamaan kampaus nyt heti, kun kerrankin olen tyylikäs? Vai menenkö tuonne ulos ukkoseen istumaan hienona? :miettii: Kampaajani kyllä kehui yhdestä jos toisestakin tökötistä, että ne ovat hajustamattomia (yksi haisi mullalle ja rairuoholle), mutta viimeisenä suihkaistu lakka oli sitten sitäkin tymäkämpää ilmeisesti. :roll:
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33084
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Pete »

Rousku kirjoitti: 14 Kesä 2022, 14:58 Tukkapehkostani lähti äsken ainakin puolet pois, ja olo on niin helpottunut kun korvat ja niska näkyvät taas, ts. tuntuu että näytän itseltäni, ja ikääkin taisi lähteä kymmenen vuotta! Mallinmuutos oli suunnilleen Hersi -> SuRie;
MITÄH? :shock: Olen jotenkin aina kuvitellut sinut erittäin pitkätukkaiseksi. :mrgreen:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^ En ole koskaan ollut erityisen pitkätukkainen (maksimissaan jonnekin puoleen selkään on ollut), ja enimmäkseen on ollut lyhyitä malleja, jopa sellaisia, joissa enin pää on ajettu kolmen milin sängeksi (tosin hiustenkasvullani ei pitkään sellaisena pysy).
Rise, angel, shine, love!

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11508
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja romualdo »

mua harmittaa, kun minunkaan hiukset eivät kasva enää pituutta, ne ovat olleet koko pitkät jo tämän 10 vuotta ja kauemminkin... "korora-ajan hiukset! teillä kaikille" KOMMENTOI nuorempi v. -54 syntynyt siskoni kun katseli lähinnä minua ja wanhempaa v. -52 syntynyttä siskoani viime jouluna ...
onhan toki olemassa hiustenhoito aineita joilla hiukset saa paksumman, pöyhkeämmän näköisisiksi. ... mutta tyydyn lähinnä vaan walittelemaan ja pahoittelemaan ja häpeilemäänkin näitä tyypillisen suomalaismaisia ohutlaatuisia hiuksiani, kuten Katri-Helena Koistinen/Kalaojakin, kerran eräässä haastattelussaan ...

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33084
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Pete »

Menen tänään leikkauttamaan tukkani. Pohdin aamulla, että pitäisikö palata teiniajan keskijakaukseen, mutta ehkä sekin muoti ehti jo mennä. :heh:
Riskinä seniorilaumat

Vastaa Viestiin