Say aa aa aa (Hammaslääkäripulina)

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista
Pete
Press
Press

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Pete » 26 Elo 2021, 19:45

Rousku kirjoitti:
26 Elo 2021, 18:47
Muitakin syitä on: Suu tuppaa kuivumaan yöllä, jolloin plakkia kertyy erityisen paljon, ja se kai olisi hyvä poistaa ennen aamiaista:
https://www.is.fi/terveys/art-2000008219018.html
Kiitos tästä mielenkiintoisesta tiedosta. :hali:
Typerehä kouraasi!

pmama
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Re: Say aa aa aa (Hammaslääkäripulina)

Viesti Kirjoittaja pmama » 28 Elo 2021, 09:32

Nyt hammaslääkäri suositteli kiskoja, kun puren yöllä hampaita. Siitä ne hampaiden lohkeamisetkin varmaan johtuvat. 500e ja kisko kotona. ei pysty. Pidän kiskoa minuutin, sylkeä valuu ja tukehdun. Kiskot pois. onko neuvoja? Mulla on kai tosi iso kieli tai sylkeä tulee liikaa ja olen aika helppo kakomaan. Kamalaa.

UFOPOLI
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viesti:

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI » 28 Elo 2021, 10:39

pmama kirjoitti:
28 Elo 2021, 09:32
Nyt hammaslääkäri suositteli kiskoja, kun puren yöllä hampaita. Siitä ne hampaiden lohkeamisetkin varmaan johtuvat. 500e ja kisko kotona. ei pysty. Pidän kiskoa minuutin, sylkeä valuu ja tukehdun. Kiskot pois. onko neuvoja? Mulla on kai tosi iso kieli tai sylkeä tulee liikaa ja olen aika helppo kakomaan. Kamalaa.
Arvelin, etten pystyisi nukkumaan kiskon kanssa, joten ostin ensin halvan version, ja niinhän se oli., eli ei ollut mitään järkeä investoida kalliiseenkaan.

Avun sain botox-pistoksista leukaperiin, mistä en ole kuullut kenenkään hammaslääkärin kertoneen kenellekään, mutta se toimi välittömästi, ja maksoi puolet kiskon hinnasta. Samalla loppuivat migreenit lähes kokonaan.
Exploring new adventure
The thrill is in the denture

Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Viesti Kirjoittaja Rousku » 15 Loka 2021, 01:19

Puhdistin äsken hampaani ensimmäistä kertaa eläissäni sähköhammasharjalla ihan itse (aiemmin sellaista vempainta ovat käytelleet suussani vain suuhygienistit, ts. se vempain on ollut suussa eikä hygienisti itse). Kokemus ei ollut ihan niin miellyttävä kuin olisin kuvitellut: Toisin kuin perinteisellä harjaamistavalla, tuntui että kuolanoro on koko ajan hilkulla karata pitkin leukaa valumaan. Tiukkojen poskieni aiheuttaman paineen takia (kai) harja myös ajoittain pysähteli, kun harjasin poskihampaiden ulkopintoja. Mutta puhtaantuntuista jälkeä sain aikaan! Ehkä tekniikkakin vähitellen kehittyy.
Rise, angel, shine, love!

Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Viesti Kirjoittaja Rousku » 15 Loka 2021, 01:21

pmama kirjoitti:
28 Elo 2021, 09:32
Pidän kiskoa minuutin, sylkeä valuu ja tukehdun. Kiskot pois. onko neuvoja? Mulla on kai tosi iso kieli tai sylkeä tulee liikaa ja olen aika helppo kakomaan.
Kielilävistys, jolla kielen saa ripustettua jonnekin, esim. siihen kiskoon? :mitenlie:

Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Viesti Kirjoittaja Rousku » 08 Tammi 2022, 19:04

Ja nyt sitten tuleekin suositus, että hampaiden pesun jälkeen ei kahteen tuntiin pitäisi syödä. Paastotako aamunsa siis pitäisi? (Niin kyllä tehtiin ns. ennen: syötiin aamiainen vasta kun navettatyöt oli hoidettu, ja siihen se kaksi tuntia menikin. Mutta eipä silloin hampaita harjailtu.)

Vastaa Viestiin