UMK22: Cyan Kicks – Hurricane

Euroviisut 2022 Italiassa

Cyan Kicks – Hurricane

*****
12
11%
****
55
51%
***
30
28%
**
9
8%
*
1
1%
 
Ääniä yhteensä: 107

Avatar
UpeetaMahtavaa
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 525
Liittynyt: 29 Tammi 2020, 13:02

Re: UMK22: Cyan Kicks – Hurricane

Viesti Kirjoittaja UpeetaMahtavaa »

Rousku kirjoitti: 22 Tammi 2022, 13:16
UpeetaMahtavaa kirjoitti: 22 Tammi 2022, 01:24 Yritän saada sanoista tarinaa, mutta en ymmärrä. Ensin laulaja ottaa eron "I was never yours", mutta sitten kerrotaan taas "me"-muodossa, kuinka "me" olemme vahvoja emmekä taivu. Ja sitten on jotkut tuntemattomat viholliset "they try to shut us up". Kuka, mitä? :mitvit:
Jos laulaja ei olekaan ottamassa eroa, vaan se on niiden tuntemattomien vihollisten ajatus, että hän ei koskaan olisi sen jolle laulua kertoo?
Hmmhh, entä kenenköhän kanssa hän on kimpassa "niitä vastaan"? "We" on liikaa persoonallisuuksia yhdessä kropassa.

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7501
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: UMK22: Cyan Kicks – Hurricane

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

Energinen ja hyvällä poljenolla etenevä, muuten yllätyksetön. Kitarasoolo on kiva.
Žvižej fucked up the solo

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK22: Cyan Kicks – Hurricane

Viesti Kirjoittaja hra47 »

UpeetaMahtavaa kirjoitti: 22 Tammi 2022, 13:24
Rousku kirjoitti: 22 Tammi 2022, 13:16

Jos laulaja ei olekaan ottamassa eroa, vaan se on niiden tuntemattomien vihollisten ajatus, että hän ei koskaan olisi sen jolle laulua kertoo?
Hmmhh, entä kenenköhän kanssa hän on kimpassa "niitä vastaan"? "We" on liikaa persoonallisuuksia yhdessä kropassa.
Itse ymmärsin, että we:llä tarkoitetaan naisia yleensä, vahvoja ja itsenäisiä naisia...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK22: Cyan Kicks – Hurricane

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ Tämän vuoden UMK:ssa olisi siis kaksi naisille omistettua "anthemia"? :miettii:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
YourMother
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 975
Liittynyt: 04 Maalis 2018, 15:43
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: UMK22: Cyan Kicks – Hurricane

Viesti Kirjoittaja YourMother »

hra47 kirjoitti: 22 Tammi 2022, 18:58
UpeetaMahtavaa kirjoitti: 22 Tammi 2022, 13:24

Hmmhh, entä kenenköhän kanssa hän on kimpassa "niitä vastaan"? "We" on liikaa persoonallisuuksia yhdessä kropassa.
Itse ymmärsin, että we:llä tarkoitetaan naisia yleensä, vahvoja ja itsenäisiä naisia...
Hyvä tulkinta Herralta 47. Ei jotenkin käynyt mielessä aiemmin :stupido:
CV: Pessimistien Ompeluseuran pj, Soppatieteen Vihtori, kolminkertainen ehdokas, edellisen elokuvan tekijä.

Cha Cha Cha,
toinen silmä jo karsastaa,
ja puhe sammaltaa,
kun tää toinen puoli must vallan saa.

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: UMK22: Cyan Kicks – Hurricane

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Feministinen tulkinta on toki mahdollinen, mutta kappaleessa itsessään ei tuoda sukupuolta esille. Yhtä lailla biisin voi käsittää yleisinhimilliseksi tsemppilauluksi kaikille heille (meille), jotka ovat olleet joskus maassa, joilla on ollut epäonnistuneita parisuhteita ja/tai joita on yritetty pienentää ja vaientaa. Se, että nainen toimii laulajana, ei tarkoita, että hän laulaisi vain naisista. :)

Mutta syy miksi avasin tämän ketjun: olen alkanut pitämään tästä. :mrgreen: Kun tietää, millainen kertosäe on, siihen ei enää tarvitse pettyä. Ja kun siihen ei enää tarvitse pettyä, avautuu tilaa pitämiselle. Joku energiabuutsi biisistä löytyy, ja uskon, että live voi tehostaa laulun tunnelmaa entisestään. Oishan se, jos äänestäisin lopulta Cyan Kicksiä Suomen edustajaksi. :shock:

Avatar
Puutarhuri
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1743
Liittynyt: 10 Helmi 2016, 15:23

Re: UMK22: Cyan Kicks – Hurricane

Viesti Kirjoittaja Puutarhuri »

Minä olen ajatellut "meillä" tarkoitettavan nuorisoa. Sanoitukset ja shut up! huutojen painotukset kosiskelevat vähän anarkista ja samanikäistä fanikuntaa, mitä BC:lle tarttui viisumatkalta. Eli nämä "hiljentäjät" ovat ikäviä aikuisia ja muita ihme kalkkiksia. :mrgreen:

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK22: Cyan Kicks – Hurricane

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ Jos näin on, niin aika typerää purjehtia "samalla konseptilla" kuin viime vuonna. :roll:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Mintaka
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 860
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 22:34

Re: UMK22: Cyan Kicks – Hurricane

Viesti Kirjoittaja Mintaka »

Siinä nyt kävi sitten kuitenkin niin, että tämä päätyi minun suosikiksi UMK:ssa. Vaikka kokonaisuus jää valitettavasti vähän kädenlämpöiseksi, niin kyllä tää silti sen verran kuitenkin pomppii muihin verrattuna, että on ykköspaikan minun silmissä lunastanut.

Omien havaintojen mukaan tämä myös vaikuttaa olevan BC-fanien suosikki, etenkin nuorempien fanien keskuudessa. Eikä se mikään ihmekään ole, tyyliltäänhän tää ei oo ihan hirveän kaukana BC:stä. En kuitenkaan usko, että tää olis UMK:n voitosta kisaamassa, yleinen vastaanotto on tuntunut sen verran laimealta. Tai ainakin The Rasmus saisi epäonnistua livenä pahoin (ja ehkä myös Bess ja Isaac), että tällä voisi olla saumoja voittoon.
My anxiety attacks :kisu:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK22: Cyan Kicks – Hurricane

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Jep, on turhan laimean vastaanoton saanut. Puntarikakkoseni Oliveran jälkeen. Kummankaan UMK-voittoon en tällä hetkellä kuitenkaan usko, koska pelkään että livet kusevat molemmilla. Kolmantena sitten odotteleekin Rasmus näiden kahden edellisen epäonnistumista.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Tekoripset
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1495
Liittynyt: 26 Helmi 2011, 19:05
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK22: Cyan Kicks – Hurricane

Viesti Kirjoittaja Tekoripset »

Tää on noussu mun henkilökohtaisella puntarilla nyt parin päivän ajan. Kuuntelin tätä ihan fiilksissä tänää. shoppailessa. Tuli kunnon boss b*tch olo :surrur:
<3

Avatar
Murrimarri
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1271
Liittynyt: 27 Marras 2015, 20:51
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK22: Cyan Kicks – Hurricane

Viesti Kirjoittaja Murrimarri »

Oli pakko tulla ilmoittamaan, että tää kuulosti ihan järkyttävän huonolta umk:n tiktokissa jossa bändi lauloi biisiä ns. ”Duettona”, jolloin muut tiktokin käyttäjät voi duetoida sen videon. Jotenkin arvasin jo studioversion perusteella, että autotune voi hämätä todella paljon. Mun odotukset ainakin livelaulun osalta laski nyt roimasti.
"We are safe in the circle of light, nothing bad will never across the line."

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: UMK22: Cyan Kicks – Hurricane

Viesti Kirjoittaja murka »

Puutarhuri kirjoitti: 22 Tammi 2022, 20:21 Minä olen ajatellut "meillä" tarkoitettavan nuorisoa. Sanoitukset ja shut up! huutojen painotukset kosiskelevat vähän anarkista ja samanikäistä fanikuntaa, mitä BC:lle tarttui viisumatkalta. Eli nämä "hiljentäjät" ovat ikäviä aikuisia ja muita ihme kalkkiksia. :mrgreen:
Keski-ikäisille niitä paineita yhdenmukaisuudesta ladataankin. Keski-ikä alkaa virallisesti 35-vuotiaana. Tuorein esimerkki on pääministerimme, joka ei saisi käydä terassilla tai baarissa kun lapsi on mummolassa. Kova älämölö muutaman baari-illan vuoksi. Kiistämättä kaiken rähinän keskellä tuli mieleen, että jos viisikymppinen miespääministeri olisi käynyt viihteellä niin kukaan ei olisi korvaansa lotkauttanut.

Edes puhe korona-altistumistoimista ei ollut looginen kun miesministerit viettivät iltaa ihan yhtä altistuneina. Ongelma on ilmeisesti siinä, että turvaosaston päivitykset jäävät sihteereille kun ne pitäisi viedä ministereille käteen.

Avatar
Silirimpsis
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 933
Liittynyt: 18 Tammi 2010, 17:55
Paikkakunta: Waterloo

Re: UMK22: Cyan Kicks – Hurricane

Viesti Kirjoittaja Silirimpsis »

Cyan Kicks on niitä vetoja, jotka ovat pikkuhiljaa nostaneet osakkeitaan. Toisen kertsin jälkeinen väliosa on suorastaan timanttinen ja sitä seuraa kaksi sooloa, jotka eivät ole taidonnäytteitä vaan puhdasta energiaa. Laulaja on helkkarin vakuuttava ja hyvä. Kertsissä on yhä lievää virkamiesmäisyyttä, mutta huudot pelastavat paljon. Kokonaisuus modernia tätä päivää, lopetus mainio.

Jos olisin Bess tai Sene, vilkuilisin kyllä olkapääni yli, kun miettisin, että pitäiskö nyt tehdä hyvä show vai vetää överit. Jos Cyan Kicks onnistuu livessä räjäyttämään kunnolla, niin bändi löytänee itsensä tuloslistan top kolmesta.
Somewhere in her smile she knows

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK22: Cyan Kicks – Hurricane

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Tykkään videolla alkaen kohdasta 0:50 kun rumpali panee uutta vaihdetta silmään...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK22: Cyan Kicks – Hurricane

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

Tämä olisi ollut muutama vuosi sitten varma finaali. Aivan liian tukossa olisi tarvinnut ilmaa. Mutta tämäkin muutama vuosi sitten olisi ollut huippua

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK22: Cyan Kicks – Hurricane

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Cyan Kicks MTV3:n Uutisaamussa huomenaamulla vieraana, vähän klo 9 jälkeen. Onkohan nää kaikki UMK-kisaajat tarkoitus olla maikkarilla haastateltavina kun tähän mennessä myös Rasmus ja Isaac Sene on olleet Viiden jälkeen ohjelman erikoishaastattelussa.
kuu-kuu kirjoitti: 06 Helmi 2022, 05:42 Aivan liian tukossa olisi tarvinnut ilmaa.
Minusta musiikki alkaa elämään vasta kun siinä on riittävän paljon elementtejä, joiden seuraaminen yhdellä kuulemalla on vaikeaa ellei mahdotonta.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12801
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK22: Cyan Kicks – Hurricane

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

hra47 kirjoitti: 08 Helmi 2022, 22:24 Cyan Kicks MTV3:n Uutisaamussa huomenaamulla vieraana, vähän klo 9 jälkeen.
Huono, pitkäaikaisen Huomenta Suomen vuoden 2020 alussa korvannut ohjelma. :jupinaa:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK22: Cyan Kicks – Hurricane

Viesti Kirjoittaja hra47 »

^ Joo, no emmäkään sitä normaalisti katso, en jaksa avata telkkaria noin aikaisin aamulla. Bongasin ton tiedon tosta Kymmenen uutisten tekstiplanssista. Maikkari on pitänyt kumman paljon UMKta esillä tänä vuonna. Liekö kytköksiä levy-yhtiöihin?
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5849
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK22: Cyan Kicks – Hurricane

Viesti Kirjoittaja iiiduli »



Cyan Kicksistä tehty samanlainen dokkari kuin Blind Channelista. Ensimmäinen jakso julkaistu tänään.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Elvis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6397
Liittynyt: 01 Marras 2013, 13:06

Re: UMK22: Cyan Kicks – Hurricane

Viesti Kirjoittaja Elvis »

Sytyttää! :surrur:

Tässä on kiva meininki, voimaannuttava! Mukaansatempaava kappale huutoineen päivineen!
Tästä tulee hyvälle fiiliksille, on vaan parantunut mitä enemmän olen kuunnellut, vaikka pidinkin jo ensimmäisellä kerralla.
Hyvä ja tarttuva kertsi! Ja se soolo! :kups:
"It Has Always Been Now Or Never.
The Decision Has Got To Be Made"

Melovin - Under The Ladder

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK22: Cyan Kicks – Hurricane

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

Tässä taas yksi, joka olisi voittanut UMK:t mennen ja tullen vuosia aikaisemmin. Tuotanto parasta modernia, melodisesti riittävä, laulajan ääni pieni kunniamerkki rinnassa. Olisin toivonut, että tuottajaporukka olisi puhkaissut ilmaa väliin. Liian tukossa tuntuu olevan ja se tekee biisistä tasapaksun. Kolme ja pisara kynsilakkaa.

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4897
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: UMK22: Cyan Kicks – Hurricane

Viesti Kirjoittaja toivo »

Mielenkiintoinen tähtijakauma kuppilaäänestyksessä, ei yhtään 5 tähteä. 4 tähteä tälle itsekin pamautin. Tarvitsisi revampin.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK22: Cyan Kicks – Hurricane

Viesti Kirjoittaja hra47 »

^ eipä ole tällä hetkellä yhtään yhtä tähteäkään. Niitäkin käsittämättömästi oli, mutta katosivat kun äänestys nollattiin.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
yeahyeahfire
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 748
Liittynyt: 21 Tammi 2020, 14:06

Re: UMK22: Cyan Kicks – Hurricane

Viesti Kirjoittaja yeahyeahfire »

Kyllä tuli Blind Channelia ikävä kun tämän vuoden biisit kuunteli. Sitä toki osasin täysin odottaa. Tämä on kuitenkin varsin menevä tekele ja seitsikon ainut, jota teki mieli kuunnella muutaman kerran uudelleen. Vähän liian tasaisen oloinen silti, niin kuin kaikki muutkin tänä vuonna. Potentiaalia kuitenkin on. Laulajalla saattaa musiikkivideon perusteella olla hyvästi lavakarismaa, ja siihen vielä valot ja muut härpäkkeet kuntoon niin voipi tulla oikein hyvä. Ja lisäksi, oispa kiva lähettää naislaulaja viisuihin vetämään jotain muuta kuin ihan perus tanssipoppia tai hipsterivinkunaa. Joo... kyllähän tää poppoo ois näky viisulavalla. :kaunis:
Gonna miss you all but mostly the cat

Avatar
Arvid
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 225
Liittynyt: 04 Maalis 2018, 20:07

Re: UMK22: Cyan Kicks – Hurricane

Viesti Kirjoittaja Arvid »

Mulla on sellainen fiilis, että tämä voittaa lauantaina. :eeek:

Avatar
Carboni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1382
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 23:27

Re: UMK22: Cyan Kicks – Hurricane

Viesti Kirjoittaja Carboni »

Arvid kirjoitti: 23 Helmi 2022, 22:17 Mulla on sellainen fiilis, että tämä voittaa lauantaina. :eeek:
Mulle tullut täysin vastaava etiäinen
2024 Rim Tim Tagi Dim 2023 Cha Cha Cha 2022 Die Together, 2021 Dark Side, 2020 Tears Getting Sober, 2019 Hatrid Mun Sigra, 2018 Higher Ground,
2017 City Lights, 2016 Hear Them Calling, 2015 Grande Amore, 2014 Something Better

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK22: Cyan Kicks – Hurricane

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Olisin kyllä iloisesti yllättynyt...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK22: Cyan Kicks – Hurricane

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Aloin vielä kertaalleen päivittämään UMK22-puntariani järjestykseen. Ajattelin vielä kommentoida myös lyhyesti kilpailukappaleet läpi.

Hurricane on salakavalasti hiipinyt mulla neljään tähteen. :shock: En ole edes suuremmin kuunnellut kappaletta. Silti sen valinta Torinoon ei olisi enää ollenkaan hullumpi. PS. Suski on Porista kotoisin, jee! :heh:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
ritsu89
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 757
Liittynyt: 16 Marras 2007, 22:19

Re: UMK22: Cyan Kicks – Hurricane

Viesti Kirjoittaja ritsu89 »

Elvis kirjoitti: 12 Helmi 2022, 15:42
Tässä on kiva meininki, voimaannuttava! Mukaansatempaava kappale huutoineen päivineen!
Cyan Kicksin uusimman dokkarin lyhyen maistiaisen perusteella saivat teiniyleisön hyviin mukaan akustiseen vetoon. Tällä on potentiaalia olla tämän vuoden paras yleisöä mukaan tempaava esitys. Musiikkivideon perusteella laulaja osaa myös liikkua. Eri asia sitten osaako laulaa ja liikkua yhtä aikaa.

Lukittu