Talviolympialaiset 2022

Just nu! - keskustelua tv-ohjelmista ja ajankohtaisista asioista
Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7171
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: Talviolympialaiset 2022

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

Tuskin kisat enää peruuntuu, kun vain muutama viikko aikaa!

Suomen joukkueen hiihtoryhmä on nyt varmistunut, sillä maailmancupissa ei kisata ennen olympialaisia! Päättyyköhän Riitta-Liisa Roposen ura tähän kauteen? Ainakaan Pekingissä häntä ei nähdä.

Miehet
Iivo Niskanen
Joni Mäki
Ristomatti Hakola
Remi Lindholm
Perttu Hyvärinen
Lauri Vuorinen

Naiset
Krista Pärmäkoski
Kerttu Niskanen
Katri Lylynperä
Jasmi Joensuu
Jasmin Kähärä
Johanna Matintalo
Anne Kyllönen
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30500
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Talviolympialaiset 2022

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Useimmissa lajeissa olympiakarsintakausi päättyi sunnuntaina. FIS:llä on hallinnoimiensa lajiensa osalta kätevä palvelu, josta näkee maakiintiöt lajeittain (valitse haluamasi lajin kohdalta "Quota list"). Palvelu sisältää myös tiedot siitä, ovatko kansalliset olympiakomiteat ottaneet paikat vastaan vai palauttaneet ne osittain tai kokonaan uudelleenjaettavaksi.

Suomi sai...
  • 7 naista + 6 miestä maastohiihtoon
  • 2 naista + 3 miestä mäkihyppyyn
  • 5 miestä yhdistettyyn
  • 1 naisen 3 naista + 1 miehen alppihiihtoon (edit)
  • 1 naisen + 5 miestä freestylehiihtoon:
    • 0 + 3 kumparelaskuun
    • 0 + 1 lumikouruun
    • 1 + 1 slopestyleen & big airiin (yhteinen kiintiö)
  • 2 naista + 2 miestä lumilautailuun (kaikkien lajit slopestyle & big air)
Suomi otti kaikki paikat vastaan. Kolmas paikka miesten kumparelaskuun tuli uudelleenallokaation kautta Kanadan luovuttua kahdesta paikastaan; tämäkin paikka Suomelle siis kelpasi. (Edit: Ja naisten alppihiihtoon saatiin toinen ja kolmas paikka.)

Miesten mäkihyppyyn Suomi olisi saanut neljännen ja viidennen paikan Italian, Ranskan ja Sveitsin palautettua paikkoja uudelleenjaettavaksi. Näistä lisäpaikoista Suomi kieltäytyi. :mitvit: En ymmärrä, miksi Suomi haluaa lähettää kisoihin kolme miestä muttei neljää. :mitvit:

Viime kauden näytöillä voi perustella mahdollisuuksia sijoittua kahdeksan parhaan joukkoon joukkuemäessä: Suomi sijoittui maailmancupissa kerran seitsemänneksi ja kahdesti kahdeksanneksi. Tällä kaudella joukkuenäyttöjä ei ole edes yritetty antaa ( ??? ). Mistä Suomi löytää kolme miestä, joilla on realistinen mahdollisuus henkilökohtaiseen top 16 -sijaan? Kytösahon ja Aallon takana on tyhjää; seuraavaksi parhaan suomalaisen (Eetu Nousiainen) paras mc-sijoitus tältä kaudelta on 48:s. Vai onko kolmas ilmoitettava mies ajateltu sekajoukkuemäen kotiinjääväksi varamieheksi? (Ja saako paikkaa käyttää niin?)
Viimeksi muokannut Timoteus, 19 Tammi 2022, 15:24. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Syy: alppinaiset
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36814
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Talviolympialaiset 2022

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Olisi sinne ihan hyvin jonkun nuoren voinut lähettää kokemusta saamaan. :sorivaan: Arttu Pohjola on lahjakas, mutta tämä kausi on ollut vaikea. Kaksi Ahosta mukaan? :heh:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30500
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Talviolympialaiset 2022

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Suomi on muuten saanut uudelleenallokaation kautta toisen paikan naisten alppihiihtoon ja ottanut sen vastaan. Jes! :uujee: Saadaan molemmat tällä kaudella maailmancupin pisteille laskeneet naiset mukaan. Yöllä katsoin, että Suomi on varasijalistalla niin kaukana, ettei sieltä paikkaa tule, mutta tulipa sittenkin, kun yllättävän moni maa kieltäytyi almuista. :tapu:

Alppihiihdon maapaikka-allokaation säännöt ovat semityperät. Peruskiintiön (yksi mies ja yksi nainen) saa todella helposti, mutta peruskiintiön jälkeen paikkoja jaetaan vain huipuille. Toiseen mies- tai naispaikkaan vaaditaan lähtökohtaisesti sitä, että pitää olla yksi urheilija jossakin lajissa maailmancupin lähtölistan top 30:ssa. Suomella ei ole, joten ennen tätä uudelleenallokaatiopaikkaa Suomi oli saamassa alppihiihtoon yhtä monta urheilijaa kuin Madagaskar. Rosa Pohjolaisen 14:s sija Schladmingissa viime viikolla nosti kuitenkin hänen asemiaan rankinglistalla juuri tarpeeksi siihen, että varasijalta toinen maapaikka tuli.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16192
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

Re: Talviolympialaiset 2022

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

TomppaJr kirjoitti: 19 Tammi 2022, 10:23 Olisi sinne ihan hyvin jonkun nuoren voinut lähettää kokemusta saamaan. :sorivaan: Arttu Pohjola on lahjakas, mutta tämä kausi on ollut vaikea. Kaksi Ahosta mukaan? :heh:
Vilho Palosaarta ehdottaisin itse. :joojoo:
Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30500
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Talviolympialaiset 2022

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

^ Ei onnistu, koska Palosaarella ei ole Continental Cupin pisteitä tältä eikä viime kaudelta (minimivaatimus olympiakelpoisuudelle). Suomella on yhdeksän olympiakelpoista mieshyppääjää.

Janne Ahostakaan ei voida valita. Maailmancupin pisteitä joskus saaneet ovat periaatteessa olympiakelpoisia loppuikänsä, mutta ilmeisesti hänellä ei ole voimassa olevaa kansainvälistä lisenssiä. FIS:n sivuilla Ahonen on profiilinsa mukaan not active. Luulisin, että tätä statusta ei voi muuttaa näin lähellä kisoja.

Suomi on muuten saanut ja ottanut vastaan myös kolmannen paikan naisten alppihiihtoon. Elääpä siellä lista paljon. Suomen kolmas paikka tuli 37:nneltä varasijalta. Allokaatio ei ole vieläkään päättynyt. Jos Kanadalle riittää nykyiset seitsemän paikkaa, Suomelle tarjotaan vielä neljättä.

Miesten puolella uudelleenjaettavaksi meni vain kolme paikkaa ja ne kelpasivat kolmella ensimmäisellä varasijalla olleille maille.

https://www.fis-ski.com/DB/v2/quota/list/owg/al/2022 (selatkaa aivan sivun alaosaan, mistä löytyy Reallocation history)
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8135
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Talviolympialaiset 2022

Viesti Kirjoittaja hra47 »

TV5:llä parhaillaan julkistetaan naisten ja miesten jääkiekkojoukkueita. Mitä mieltä olette Noora Rädyn pudottamisesta olympiajoukkueesta?
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7171
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: Talviolympialaiset 2022

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

Suomen lopullinen olympiajoukkue!

https://www.iltalehti.fi/pekingin-olymp ... 694f3e7b1c

Pikaluistelussa ei sitten nähdä yhtään suomalaista :lohduton:. Koskahan näin on mahtanut olla viimeksi?

Jääkiekon suhteen miehiltä odotan enemmän kuin naisilta & mun puolesta naiset saa jäädä mitalitta, koska en ymmärrä miksi Noora Räty ei ole joukkueessa.
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30500
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Talviolympialaiset 2022

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

-kaitsu87- kirjoitti: 24 Tammi 2022, 15:38 Pikaluistelussa ei sitten nähdä yhtään suomalaista :lohduton:. Koskahan näin on mahtanut olla viimeksi?
Lillehammerissa 1994 (edellisen ja ainoan kerran). Pikaluistelun olympiakarsinta päättyi joulun alla, joten jo kuukauden päivät on ollut selvää, ettei Suomi saa lajiin maapaikkoja. :sorivaan:

Suomi hyödynsi kaikki saamansa maapaikat, myös varasijoilta saadut, kaikissa muissa lajeissa paitsi miesten mäkihypyssä. Miesten mäkihypyssä Suomi vahvisti viime viikolla ottavansa vastaan kolme paikkaa mutta ilmoitti nyt vain kaksi nimeä. :miettii: Kolmas paikka olisi pitänyt luovuttaa pois, jos sitä ei ollut aikomustakaan käyttää.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8135
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Talviolympialaiset 2022

Viesti Kirjoittaja hra47 »

-kaitsu87- kirjoitti: 24 Tammi 2022, 15:38 Suomen lopullinen olympiajoukkue!

https://www.iltalehti.fi/pekingin-olymp ... 694f3e7b1c
Kunhan vaan ei korona-arpajaiset pane joukkueita uusiksi...
-kaitsu87- kirjoitti: 24 Tammi 2022, 15:38 Jääkiekon suhteen miehiltä odotan enemmän kuin naisilta & mun puolesta naiset saa jäädä mitalitta, koska en ymmärrä miksi Noora Räty ei ole joukkueessa.
En ymmärrä minäkään, Pasi Mustonen taitaa olla aikamoinen m...tapaus. En kuitenkaan rankaisis koko joukkuetta valmentajan takia. Hänen pestinsähän päättyy ilmeisesti näihin kisoihin joka tapauksessa. Rädylle on varmaan koko jääkiekkomaailma avoinna Pekingin olympialaisten ulkopuolella, siihen ei joku pieni Mustonen pysty vaikuttamaan.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33147
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Talviolympialaiset 2022

Viesti Kirjoittaja Pete »

-kaitsu87- kirjoitti: 24 Tammi 2022, 15:38 Pikaluistelussa ei sitten nähdä yhtään suomalaista :lohduton:
On kyllä todella harmi. :lohduton: Olin itse neljä vuotta sitten Gangneungissa seuraamassa Mika Poutalan luistelua, jossa hän oli viimeisenä luistelijana mitalin syrjässä, kunnes aivan lopussa jäi katkerasti neljänneksi.

Toivottavasti saadaan nuorista pikaluistelijoista vielä menestyjiä. Muistaakseni pikaluisteluareenakin on päätetty Suomeen viimein rakentaa...
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30500
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Talviolympialaiset 2022

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Timoteus kirjoitti: 24 Tammi 2022, 15:56 Miesten mäkihypyssä Suomi vahvisti viime viikolla ottavansa vastaan kolme paikkaa mutta ilmoitti nyt vain kaksi nimeä. :miettii: Kolmas paikka olisi pitänyt luovuttaa pois, jos sitä ei ollut aikomustakaan käyttää.
Luovutettu on. Hyvä. Romania kiitti ja kuittasi.

Jonkin verran kiintiöt näköjään edelleen elävät. Naisten alppihiihdossa Belgia luopui ainoasta paikastaan. Sitä tarjottiin Suomelle, mutta Suomi ei halunnut ilmoittaa neljättä naisalppihiihtäjää kisoihin vaan kieltäytyi paikasta. Tämäkin paikka menee Romanialle, jos Romania ottaa sen vastaan.

Miesten maastohiihdossa Suomen seitsemäs paikka olisi vain yhden poisjäännin päässä, mutta sielläpä mikään ei ole muuttunut viikkoon eikä taida muuttua.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12840
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Talviolympialaiset 2022

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

hra47 kirjoitti: 24 Tammi 2022, 16:06
-kaitsu87- kirjoitti: 24 Tammi 2022, 15:38 Jääkiekon suhteen miehiltä odotan enemmän kuin naisilta & mun puolesta naiset saa jäädä mitalitta, koska en ymmärrä miksi Noora Räty ei ole joukkueessa.
En ymmärrä minäkään, Pasi Mustonen taitaa olla aikamoinen m...tapaus. En kuitenkaan rankaisis koko joukkuetta valmentajan takia. Hänen pestinsähän päättyy ilmeisesti näihin kisoihin joka tapauksessa. Rädylle on varmaan koko jääkiekkomaailma avoinna Pekingin olympialaisten ulkopuolella, siihen ei joku pieni Mustonen pysty vaikuttamaan.
Toivon, että Naisleijonat saisivat mitalin Rädyn poissaolosta huolimatta.

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16949
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Talviolympialaiset 2022

Viesti Kirjoittaja Happy »

Samiasd kirjoitti: 10 Tammi 2022, 12:05
Happy kirjoitti: 10 Tammi 2022, 05:11 Olishan se ollut aika mielenkiintoista jos Kazakstan ois järjestänyt näin kiusalliseen aikaan nuo talviolympialaiset.. sehän jäi vaan parista äänestä kiinni ...ois nyt tullu aika dramaattiset kisat :mrgreen:
Ei voi taas kuin kauhistella tätä menoa. Kazakstanissa kuolee satoja ihmisiä ja täällä keskustelun taso on tällaista.

Vähän maalaisjärkeä myös voisi käyttää - tuskinpa olympialaisia olisi siellä järjestetty tällaisessa tilanteessa.
Huomasin vasta nyt tämän kuvottavan kukkahattuviestin jossa mut yritettiin Samiasdin puolelta näyttää väärässä ja pahemmassa valossa (käyttäjä tuntuu harrastavan tälläistä?) olen kyllä täysin tietoinen Kazakstanin tilanteesta ja seurannut uutisointia tarkasti: tilanne on todella julma ja sydämeni on täysin kansalaisten puolella ja tuo tilanne on Kazakstanin hallinnon puolelta täysin mätä. Sydämeni on kazakkien puolella, olisiko mun pitänyt kirjoittaa tästä romaani jotta olisin tullut oikein ymmärretyksi?

Ymmärrän että kommentini oli väärin tulkittavissa, mutta tiettyä maalaisjärkeä olisin sen lukijaltakin odottanut: nyt se tajuttiin tahalleen väärin.
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Talviolympialaiset 2022

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Happy kirjoitti: 26 Tammi 2022, 14:08Huomasin vasta nyt tämän kuvottavan kukkahattuviestin jossa mut yritettiin Samiasdin puolelta näyttää väärässä ja pahemmassa valossa (käyttäjä tuntuu harrastavan tälläistä?)
"Näyttää väärässä ja pahemmassa valossa" on kyllä aika erikoinen ilmaus, koska koko keskustelu on kuitenkin nähtävissä ja jokainen voi varmaan tehdä itse tulkintansa siitä, oliko minun tulkintani nyt jotenkin liioiteltu. Minun mielipiteeni oli se, että Kazakstanin kriisi nähdään jonain "mielenkiintoisena draamana" ja "kiusallisena", mutta ..
Happy kirjoitti: 26 Tammi 2022, 14:08Olen kyllä täysin tietoinen Kazakstanin tilanteesta ja seurannut uutisointia tarkasti: tilanne on todella julma ja sydämeni on täysin kansalaisten puolella ja tuo tilanne on Kazakstanin hallinnon puolelta täysin mätä. Sydämeni on kazakkien puolella, olisiko mun pitänyt kirjoittaa tästä romaani jotta olisin tullut oikein ymmärretyksi
.. hyvä kuulla, että näin on. :peukku:
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16949
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Talviolympialaiset 2022

Viesti Kirjoittaja Happy »

^ Niin: historiallisesti mielenkiintoista olisi ollut nähdä kuinka tuossa tilanteessa olisi toimittu: olisiko kisat peruttu erittäin lyhyellä varotusajalla vai olisiko tuo tilanne yritetty pyyhkäistä maton alle: jolloin se olisi ollut erittäin kiusallista koko olympiakomitealle.
Okei mrgreen-hymiö mikälie ei tuohon sopinut (tosin mulla paha tapa viljellä noita hymiöitä/emojia muutenkin).
Tää Kazakstanin-tilanne oli kuitenkin viimeisin asia jossa olisin halunnut että mut ymmärretään väärin sillä tilanne on koskettanut ja puistattanut mua: varsinkin kun tuolla kuollut kasottain itseni ikäisiä nuoria läpimädän valtionjohdon takia :nyyh:

Ylipäätään ärsyttää että olympialaisissa sekä mm jalkapallon kisaisännyyksissä vahvoilla on juuri ne maat joissa ihmisoikeusrikkomuksia tapahtuu eniten vrt väestönmäärään: Qatarillekaan ei olisi kisoja pitänyt antaa: mitä olympialais tai urheiluhenkeä siinä on että ne kisat ovat maksaneet tuhansien työläisten (ts orjien) henkiä?

Kazakastanin musiikkiskeneä rakastan: maa on myös erittäin hyvä shown luomisessa mitä noita kykykilpailuja & musiikkiohjelmia katsonut, vaikutti ennen myös kiehtovalta paikalta matkustaa: täten harmittaakin että ne ihmisoikeudet on siellä täysin persuksillaan: olisi kuitenkin mielestäni ollut hyvä jos kisaisännyys olisi siellä ollut: olisi tilanne myös realisoitunut paremmin ulkovaltioiden silmiin: tilanne olisi toki silloin jo eskaloitunut siellä aikaisemmin.

Tosin tää muistuttaa aina siitä kuinka etuoikeutetussa asemassa olen että olen saanut syntyä juuri Suomeen. <3
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36814
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Talviolympialaiset 2022

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Hyvä, Happy, että perustelit kantaasi tässä. Minullakin hieman pisti silmään tuo sävy, jolla asiasta puhuit. :peukku:

Edustan itse sitä kantaa, jonka mukaan erilaisia asioita ja skenaarioita saa spekuloida ja fantasioida, ja usein sellaisen lähestymisen kautta syntyy paljon parempia oivalluksia ja jopa ratkaisuja kuin tietynlaisen "voi että kun tämäkin asia on nyt huonosti" -voivottelun seurauksena.
Meow cat, please meow back.

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16949
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Talviolympialaiset 2022

Viesti Kirjoittaja Happy »

^ Joo ja nyt kun tarkastelin paremman ajan kanssa tuota alkuperäistä viestiäni niin olihan se periaatteessa ymmärrettävissä väärin sillä kommentoin tuota turhan kevyesti ja siitä sai hälläväliä-asenteen (olin kyllä tuolloinkin perillä tuosta kammottavasta tilanteesta) mut aattelin että pidemmin kirjoitettu viesti olisi tuolloin luonut vain muissa negatiivisia ajatuksia tms: "että mitä se tulee tänne iloista urheiluketjua pilaamaan omalla sössötyksellään"
Ja sori Samiasdille mun kiukkupyllyilystä mutta ärsyynnyin päivällä todenteolla kun tajusin että mun viestihän on ollut tossa kaks viikkoa väärin ymmärrettynä ilman että itse asiaa enempää avasin :draamaa:
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Talviolympialaiset 2022

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Happy kirjoitti: 26 Tammi 2022, 20:28Ja sori Samiasdille mun kiukkupyllyilystä mutta ärsyynnyin päivällä todenteolla kun tajusin että mun viestihän on ollut tossa kaks viikkoa väärin ymmärrettynä ilman että itse asiaa enempää avasin :draamaa:
Anteeksipyyntö hyväksytty ja kiva, että avasit vielä ajatuksia laajemmin. :peukku: :hali:

--

Itse aiheeseen kuitenkin. Hieman hirvittää, millaiseksi unirytmi muodostuu kisojen aikaan, kun ainakin Suomen miesten jääkiekkojoukkueen pelit on katsottava. Onneksi olen tammikuussa ollut ahkera koulujuttujen kanssa, niin helmikuussa voi ottaa vähän rennommin. :heh:
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36814
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Talviolympialaiset 2022

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Samiasd kirjoitti: 27 Tammi 2022, 01:18 Itse aiheeseen kuitenkin. Hieman hirvittää, millaiseksi unirytmi muodostuu kisojen aikaan, kun ainakin Suomen miesten jääkiekkojoukkueen pelit on katsottava. Onneksi olen tammikuussa ollut ahkera koulujuttujen kanssa, niin helmikuussa voi ottaa vähän rennommin. :heh:
Minä ihan suosiolla käännän itseni niin, että menen taas iltaseiskan ja -kasin välissä nukkumaan ja herään noin neljän aikoihin. Eniten kiinnostavat alppihiihdot, joten ne ainakin täytyy kaikki saada katsottua. :surrur:
Meow cat, please meow back.

Avatar
DenEurovise
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1583
Liittynyt: 22 Touko 2019, 19:15
Paikkakunta: Kuopio

Re: Talviolympialaiset 2022

Viesti Kirjoittaja DenEurovise »

^Hyih. :shock: Ampumahiihdot tulevat näemmä mukavasti ihmisten aikoihin noin kello 10-12 päivällä. :joojoo: En varmaan juuri mitään muuta näistä kisoista katsokaan, joten olen tyytyväinen. Ei tarvitse unirytmejä muutella. Ehkä jonkun maastohiihtokisan tai yhdistetyn hiihto-osuudenkin saatan katsoa, jos on mitaliodotuksia ja/tai osuu itselle optimaaliseen katseluaikaan, mutta ei ole ihan niin justiinsa. Ei tosin mitään havaintoa, monelta ne tulevat. Varmaan aiemmin aamulla, jos ohjelma on lainkaan Pyeongchangin kaltainen.
Jag fattar om du inte orkar med mig / Det är helt okej / Inom kort så vet jag att du kommer bli helt matt och irriterad / För jag är komplicerad

Miss Li: Komplicerad

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36814
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Talviolympialaiset 2022

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

^ Yhdistetyn hiihto-osuudet tulee ainakin ihmisten aikoihin. Maastohiihtoja varmaan on niin paljon, että osa on aamuyökamaa.
Meow cat, please meow back.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8135
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Talviolympialaiset 2022

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Samiasd kirjoitti: 27 Tammi 2022, 01:18 Hieman hirvittää, millaiseksi unirytmi muodostuu kisojen aikaan, kun ainakin Suomen miesten jääkiekkojoukkueen pelit on katsottava.
TV5 näyttäisi näyttävän peleistä 2-tuntisia uusintakoosteita päivällä/illalla. Jos ei ole pakottavaa tarvetta nähdä nimenomaan suorana, niin tuotakin vaihtoehtoa voi harkita...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12840
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Talviolympialaiset 2022

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

MIH96 kirjoitti: 04 Tammi 2022, 14:46 Se laji, jossa pelkään Ruotsin kultaa Pekingissä eniten, ei ole ampumahiihto, maastohiihto eikä curling, vaan yllättäen... pikaluistelu. Kun sain Mitä Missä Milloin -vuosikirjan vastikään joululahjaksi, luin sieltä ruotsalaisesta nimeltä Nils van der Poel, tyyppi josta en ollut kuullutkaan. Hän oli nimittäin voittanut viime talvena maailmanennätysajoilla MM-kultaa pikaluistelussa 5000 ja 10000 metrillä! :jupinaa: :hak: Kuinka järkyttävää. Jos hän häikäisee ME-vauhdissa vielä Pekingissäkin, niin hän nousee yhdeksi inhokkiurheilijakseni. Viimeksi ruotsalaisista on pikaluistelun olympiavoittoon ja -mitaleille päässyt Tomas Gustafsson Soulissa 1988 noilla samoilla matkoilla.

Voin olla tyytyväinen, jos Ruotsi ei yllä seitsemään kultaan niin kuin Torinossa ja Pyeongchangissa. Sara Hector jääköön ilman kultaa suurpujottelussa (se on toivon mukaan Mikaela Shiffrinin heiniä), ampumahiihdossa saisi enintään yksi kulta (mieluiten nolla) karata sinikeltaisille, ja naisten hiihdossakin toivon, että svedujen hurraahuudot rajoittuvat sprintteihin. Curlingissa lienee muutamien edellisten MM-kisojen perusteella isommat kultamahdollisuudet Ruotsin miehillä kuin naisilla. Mitään Ikean lihapullien syöntilupausta tai muuta semmoista minulla ei ole tällä kertaa.
Unohtui vielä ainakin yksi ruotsalainen, jonka kultaa joudun pelkäämään. Sandra Näslund kisaa freestylehiihdon ski crossissa ja on voittanut maailmancupissa joka kisan yhtä lukuun ottamatta. Hänen aiemmat olympiasijoituksensa ovat viides Sotšissa ja neljäs Pyeongchangissa.

Avatar
GuoZu8
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2371
Liittynyt: 25 Helmi 2019, 00:27
Paikkakunta: Alder danger

Re: Talviolympialaiset 2022

Viesti Kirjoittaja GuoZu8 »

Happy kirjoitti: 26 Tammi 2022, 20:11 Tää Kazakstanin-tilanne oli kuitenkin viimeisin asia jossa olisin halunnut että mut ymmärretään väärin sillä tilanne on koskettanut ja puistattanut mua: varsinkin kun tuolla kuollut kasottain itseni ikäisiä nuoria läpimädän valtionjohdon takia :nyyh:
Tosin tää muistuttaa aina siitä kuinka etuoikeutetussa asemassa olen että olen saanut syntyä juuri Suomeen. <3
Sen hintana tosin on euroviisumenestys, joka on yleensä ollut Kazakstanin ja Kiinan ihmisoikeuksien tasolla. Ruotsi ja Norja ovat onnekkaampia, kun menestyvät paitsi ihmisoikeusasioissa myös Euroviisuissa. Joka tapauksessa, Suomi, good enough.
Viimeksi muokannut GuoZu8, 05 Helmi 2022, 01:41. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
🇫🇮👖🥚

Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19792
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Talviolympialaiset 2022

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

Huomennahan nämä tosiaan lähtevät liikkeelle (joo, tiedän, avajaiset ovat vasta perjantaina, mutta parissa lajissa otetaan varaslähtö). Tässä vaiheessa minun on tosin todettava, että vaikka periaatteessa tapahtuma kyllä kiinnostaisi, näiden seuraaminen saattaa jäädä nyt vähän vähälle. Ensimmäisenä syynä aikaero, jonka vuoksi kilpailutapahtumat tulevat Suomen aikaan aamuyöllä ja keskellä päivää, siis työaikana. Toiseksi muukin elämä ja normaali arki on olemassa, ja tähän aikaan vuodesta eri maiden viisukarsinnat vievät huomattavan suuren osan vapaa-ajastani. Eli joo, kun käytössä on vain 24 tuntia vuorokaudessa, ei kaikkea ehdi. :eiei:

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7506
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: Talviolympialaiset 2022

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

Pekingissä kierätetään vuoden 2008 kesäolympialaisten kisapaikkoja. Curling-turnaukset esimerkiksi kisataan edellä mainituista kisoista tutussa kansallisessa vesiurheilukeskuksessa.

Žvižej fucked up the solo

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7171
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: Talviolympialaiset 2022

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

Jännittää kyllä urheilijoiden puolesta, että jos nyt sattuu jäämään joku kisa välistä, jos sairastuu kisojen aikana! :lohduton:

Naisten mäkihypyssä ainakin suurin ennakkosuosikki poissa pelistä, kun Itävallan Marita Kramerilla on korona! Kramer hallinnut tätä kautta, joten iso pettymys ettei pääse kisaamaan

Suomen ykköshyppääjällä Niko Kytösaholla myös korona altistuminen!
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7171
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: Talviolympialaiset 2022

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

No nyt on yhdistettyä hallinneella Jarl Magnus Riiberillä korona!! :shock:. Samoin virolaisella Kristjan Ilveksellä koronatartunta

Kumparelaskussa Jimi Salonen & Olli Penttala selvitti tiensä finaaliin! :peukku:
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12840
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Talviolympialaiset 2022

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Katson TV5:llä naisten jääkiekko-ottelua Suomi-USA, ja siellä onkin mielenkiintoinen tapa näyttää erän aikaisia mainoskatkoja: pari mainosta näkyy ruudussa oikealla, kun taas kuvaa itse ottelusta näkyy vasemmalla.

Vastaa Viestiin