Suomi 2022: The Rasmus – Jezebel

Euroviisut 2022 Italiassa

The Rasmus – Jezebel

*****
67
36%
****
69
37%
***
33
18%
**
14
7%
*
5
3%
 
Ääniä yhteensä: 188

Avatar
Miss Ludo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1013
Liittynyt: 02 Helmi 2014, 17:35
Paikkakunta: Stuttgart

Re: UMK22: The Rasmus – Jezebel

Viesti Kirjoittaja Miss Ludo »

Jadine kirjoitti: 22 Tammi 2022, 16:07
DenEurovise kirjoitti: 22 Tammi 2022, 08:12^Eiköhän sillä Yle-sovelluksella ainakin saa taas sen yhden ilmaisen äänen annettua riippumatta sijainnista. 🤔
On sillä ainakin ennen saanut, kun olen itsekin pystynyt äänestämään Saksasta käsin. :joojoo:
Oi, oikeasti? Mahtavaa jos näin on! :tuuletus: Ääni se on yksikin ääni.
I got a song on fire, I’m gonna make roast tonight
🎶🔥🍖

Avatar
Puutarhuri
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1743
Liittynyt: 10 Helmi 2016, 15:23

Re: UMK22: The Rasmus – Jezebel

Viesti Kirjoittaja Puutarhuri »

^ Mutta miten se on mahdollista? :raaps: Vaatii ilmeisesti kuitenkin suomalaisen liittymän? Muutenhan kaikki viisufanit voisi hankkia Yle-tunnukset jä äänestää Suomen euroviisuehdokkaita.

Avatar
sienimursu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2203
Liittynyt: 28 Huhti 2015, 21:42

Re: UMK22: The Rasmus – Jezebel

Viesti Kirjoittaja sienimursu »

Onhan sillä vaikutusta että tämä ei oikein ole lempparini valikoimasta, onhan tämä ihan ookoo mutta kun kyseessä on The Rasmus niin odotukset on korkeammalla, ja tämä biisi ei ole heidän parhaansa. Joten mielestäni olisi hieman antikliimaksi jos joukosta suosituin artisti voittaisi.
This is bread. I mean, heh, this is bread aaand like it's really good it's good bread. :joojoo:
- Viki Gabor, 2019

Jadine
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 336
Liittynyt: 07 Touko 2014, 22:11

Re: UMK22: The Rasmus – Jezebel

Viesti Kirjoittaja Jadine »

Puutarhuri kirjoitti: 22 Tammi 2022, 17:12 ^ Mutta miten se on mahdollista? :raaps: Vaatii ilmeisesti kuitenkin suomalaisen liittymän? Muutenhan kaikki viisufanit voisi hankkia Yle-tunnukset jä äänestää Suomen euroviisuehdokkaita.
Ei vaadi suomalaista liittymää. Ja periaatteessa voisivat joo, mutta tuskin niitä UMK:sta kiinnostuneita ulkomaalaisia viisufaneja nyt niin paljoa on, että he kauheasti vaikuttaisivat lopputulokseen. Jos sellaisesta olisi merkkejä, Yle voisi toki muuttaa sen niin, että se olisi avoin vain niille Yle-tunnuksille, joilla on todistettavasti asuinpaikka Suomessa (ja jotka saavat siis katsoa vain Suomessa näkyviä ohjelmia myös ulkomailla).

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK22: The Rasmus – Jezebel

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

sienimursu kirjoitti: 22 Tammi 2022, 18:36 Joten mielestäni olisi hieman antikliimaksi jos joukosta suosituin artisti voittaisi.
Niinpä. :roll: Kyllä se pelko siitä Rasmuksen UMK-voitosta taisi sittenkin realisoitua. :niinpa: :heh:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7501
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: UMK22: The Rasmus – Jezebel

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

Piti tämäkin päivä nähdä, että The Rasmus edustaa Suomea Euroviisuissa. Eipä olisi joku vuosi sitten uskonut. :eeek: Itse tykkään tästä todella paljon, vaikka biisistä sellainen koukku puuttuukin.
Žvižej fucked up the solo

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK22: The Rasmus – Jezebel

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

klaus-12 kirjoitti: 22 Tammi 2022, 18:56 Piti tämäkin päivä nähdä, että The Rasmus edustaa Suomea Euroviisuissa.
Kylläpä sitä nyt kiirehditään asioiden edelle. :shock: :roll:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK22: The Rasmus – Jezebel

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Kuuntelin tossa äsken tätä ja näin tämän jo Torinon lavalla... Rasmus hoitaa homman kotiin rutiinisuorituksellaan kun muut kilpailijat haukkaavat p*skaa Ylen käsittelyssä kokemattomuuttaan (pl. Tommi Läntinen).
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
lumi11
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1147
Liittynyt: 02 Maalis 2008, 17:35

Re: UMK22: The Rasmus – Jezebel

Viesti Kirjoittaja lumi11 »

Olisin halunnut hurahtaa tähän. :(
"Ihan ok" ei riitä, vaan biisin pitäisi koskettaa kuulijaa ja/tai kaapaista kuulija lentoon.


Toivon, että mieleni kääntyisi, mutta toisaalta viisut on "laaki ja vainaa" -osastoa. Odotan, että osuu kerrasta. Kuuntelemalla oppii biisin ja voi vahvistaa kokemusta, että "tämä on miellyttävä" tms, mutta kaikkein parhaimmat elämykset kolahtavat heti.


edit. Ja mä sentään suorastaan ihailen Lauria ja olen joskus sanonutkin, että jos olisin poika, haluaisin olla yhtä cool kuin Lauri. Joten ehkä mä vielä toivon supertykkiä esitystä, joka ei kuitenkaan saa olla korni.

Avatar
UpeetaMahtavaa
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 525
Liittynyt: 29 Tammi 2020, 13:02

Re: UMK22: The Rasmus – Jezebel

Viesti Kirjoittaja UpeetaMahtavaa »

jukkanen kirjoitti: 22 Tammi 2022, 10:48 Olen nyt perheen kanssa kuunnellut kaikkia ehdokkaita yhtä monta kertaa ja ainoastaan tästä on jäänyt kertsinpätkää korvamadoksi.
Tässä on joku korvamatoisuus. Mulla käy nyt niin, että kun aikaa kuluu, pääkopassa kaikuukin yhä enemmän tämä kappale yötäpäivää.

Tuotos onkin tietysti rockteknisesti täydellinen, eli siinä kaiussa kuuluu täyteläinen saundi: soittimien monet tasot, harmoniset sointukulut eri leveleillä ja taustakuoro.

Tämä ei ole edelleenkään mun ykkössijalla, mutta mahtavan hyvin tehty voimakas kappale nyt kuitenkin. Kappale nimenomaan ei onnistunut vakuuttamaan heti aluksi, mutta muistijäki vahvistuu ja saa sen kuulostamaan yhä paremmalta.

Avatar
Samza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1114
Liittynyt: 19 Helmi 2011, 20:38

Re: UMK22: The Rasmus – Jezebel

Viesti Kirjoittaja Samza »

Tykkään tästä biisistä kovasti, mutta vähän häiritsi, kun Lauri itsekin jossain sanoi kappaleen olevan vanhaa Rasmusta. Eikö viisut ois ollu hyvä alusta nimenomaan tuoda bändin uutta soundia esille.
"OH, SWEET MARY MOTHER
OF FUCK, THAT'S GOOD!"

Avatar
lumi11
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1147
Liittynyt: 02 Maalis 2008, 17:35

Re: UMK22: The Rasmus – Jezebel

Viesti Kirjoittaja lumi11 »

UpeetaMahtavaa kirjoitti: 23 Tammi 2022, 14:56

Tämä ei ole edelleenkään mun ykkössijalla, mutta mahtavan hyvin tehty voimakas kappale nyt kuitenkin. Kappale nimenomaan ei onnistunut vakuuttamaan heti aluksi, mutta muistijäki vahvistuu ja saa sen kuulostamaan yhä paremmalta.
Aika pian minäkin aloin kääntää takkiani. Onhan tämä todella, todella hienosti, tyylikkäästi ja viimeisen päälle tehty ja tuotettu, ja kyllä minulle kelpaa sijoitus finaalin kärkikymmenikköön ja biisi, joka saa vahvaa radiosoittoa ympäri Eurooppaa.

Ja kyllä tässä korvamatoakin on.

Avatar
Speed
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2632
Liittynyt: 06 Elo 2007, 22:59

Re: UMK22: The Rasmus – Jezebel

Viesti Kirjoittaja Speed »

Olen kuunnellut Jezebelia pitkin päivää useaan kertaan ja kappale on tuonut energiaa alkaneeseen viikkoon. En kuitenkaan muuta kappaleelle antamaani neljän tähden arvosanaa vielä tässä vaiheessa. Tulevat viikot osoittakoot, kuinka kappale kestää toistoja.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK22: The Rasmus – Jezebel

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Speed kirjoitti: 24 Tammi 2022, 18:09 Tulevat viikot osoittakoot, kuinka kappale kestää toistoja.
Mä olen ainakin jo ihan kyllästynyt tähän. :draamaa:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Silirimpsis
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 933
Liittynyt: 18 Tammi 2010, 17:55
Paikkakunta: Waterloo

Re: UMK22: The Rasmus – Jezebel

Viesti Kirjoittaja Silirimpsis »

^Höh, tämän kappaleen yksi vahvuus on, ettei siihen tunnu kyllästyvän. Suvereeni tuotanto ja kiehtovia kohtia paljon. Kertosäe on kuin tuttu ja turvallinen nallekarhu, jonka kanssa nukkui, kun uskoi joulupukkiin. Jos live on perfecto, ei harmittaisi yhtään, mikäli tämä valitaan. Sijoituskaan ei huononisi viime keväästä.
Somewhere in her smile she knows

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK22: The Rasmus – Jezebel

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Mä ehdin tykästyä lievästi, kyllästyä vähän ja tykästyä uudelleen ja kenties nyt vahvemmin. Se tosin kiikastaa edelleen, että muistuttaa osin vähän liikaa Alice Cooperin Poisonia, kuten jotkut ovat jo todenneet. Puntarillani edelleen Cyan Kicksin perässä. CK:n solistin ääni on vähän kiltti ja kesy hurrikaaniksi, mutta muuten mielestäni vallan mainio biisi. En ymmärrä että se on leimattu geneeriseksi.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Taikahuilu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2015
Liittynyt: 27 Helmi 2018, 20:22

Re: UMK22: The Rasmus – Jezebel

Viesti Kirjoittaja Taikahuilu »

Vertaus Poisoniin on periaatteessa ymmärrettävä, mutta ei sillä ole nyt kyllä mitään merkitystä;
en edes pysty kuuntelemaan sitä, koska en voi sietää sitä! Jezebel menee loopilla vaan edelleen päivästä toiseen ilman merkkiäkään kyllästymisestä!
:tuuletus:

Avatar
Possu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1840
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 13:44
Viesti:

Re: UMK22: The Rasmus – Jezebel

Viesti Kirjoittaja Possu »

Silirimpsis kirjoitti: 24 Tammi 2022, 21:34 ^Höh, tämän kappaleen yksi vahvuus on, ettei siihen tunnu kyllästyvän. Suvereeni tuotanto ja kiehtovia kohtia paljon. Kertosäe on kuin tuttu ja turvallinen nallekarhu, jonka kanssa nukkui, kun uskoi joulupukkiin. Jos live on perfecto, ei harmittaisi yhtään, mikäli tämä valitaan. Sijoituskaan ei huononisi viime keväästä.
Tää oli hyvä viesti :tapu:

E. Osaako joku muuten tiivistää tähän sen, onko muilta mailta tulossa/tyrkyllä rockhenkisiä viisuja?

Avatar
kapineiti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3261
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 21:53
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: UMK22: The Rasmus – Jezebel

Viesti Kirjoittaja kapineiti »

Silirimpsis kirjoitti: 24 Tammi 2022, 21:34 ^Höh, tämän kappaleen yksi vahvuus on, ettei siihen tunnu kyllästyvän. Suvereeni tuotanto ja kiehtovia kohtia paljon. Kertosäe on kuin tuttu ja turvallinen nallekarhu, jonka kanssa nukkui, kun uskoi joulupukkiin. Jos live on perfecto, ei harmittaisi yhtään, mikäli tämä valitaan. Sijoituskaan ei huononisi viime keväästä.
Yhdyn myös tähän. :joojoo: Päivä päivältä alkaa tuntua siltä, että tämä on se meidän edustaja - ehtaa Rasmusta, ei matki mitään eikä ketään ja kuulostaa bändin ''tunkkaisuudesta'' huolimatta laadukkaalta. Sijoituksesta tosin en ainakaan vielä uskalla sanoa mitään, mutta sen verran pessimistisenä suomalaisena totean, että tuskinpa tehdään samanlaista läpimurtoa kuin Blind Channelilla. Top 15-20 voisi olla jo hieno saavutus. :peukku:
Smash your competition, baby
Show us some good entertainment
Victory's your only payment
Gladiator, gladiator

fin-esc
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 11
Liittynyt: 07 Maalis 2020, 23:46

Re: UMK22: The Rasmus – Jezebel

Viesti Kirjoittaja fin-esc »

Toivottavasti tämä voittaa. Hauska fakta: Desmond Child on tehnyt Jezabel biisin myös Ricky Martin Sound Loaded levylle. Sama nimi ja teema, mutta siihen yhteneväisyydet jäävätkin.

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: UMK22: The Rasmus – Jezebel

Viesti Kirjoittaja murka »

Possu kirjoitti: 25 Tammi 2022, 16:27
Silirimpsis kirjoitti: 24 Tammi 2022, 21:34 ^Höh, tämän kappaleen yksi vahvuus on, ettei siihen tunnu kyllästyvän. Suvereeni tuotanto ja kiehtovia kohtia paljon. Kertosäe on kuin tuttu ja turvallinen nallekarhu, jonka kanssa nukkui, kun uskoi joulupukkiin. Jos live on perfecto, ei harmittaisi yhtään, mikäli tämä valitaan. Sijoituskaan ei huononisi viime keväästä.
Tää oli hyvä viesti :tapu:

E. Osaako joku muuten tiivistää tähän sen, onko muilta mailta tulossa/tyrkyllä rockhenkisiä viisuja?
Bulgarian edustuskappale.

Avatar
Samiasd
Press
Press
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: UMK22: The Rasmus – Jezebel

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Tiedän, että ei ole verrattavissa oikeaan livetilanteeseen, mutta kylläpä kuulosti huonolta Laurin laulu UMK:n uusimmassa TikTok-videossa. :apuva:
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
Speed
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2632
Liittynyt: 06 Elo 2007, 22:59

Re: UMK22: The Rasmus – Jezebel

Viesti Kirjoittaja Speed »

^Odotin Vain elämää -esitysten tasoisia vokaaleja, mutta nuo olivat omiin korviini olosuhteisiin nähden ihan ok.

Aika yllättävää, että Jezebel on vieläkin Suomi YT:n trendaavien listan ykkönen.

Avatar
kapineiti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3261
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 21:53
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: UMK22: The Rasmus – Jezebel

Viesti Kirjoittaja kapineiti »

No siis, Laurin ''veto'' ei todellakaan ollut sieltä huonoimmasta päästä, kun noita duettovideoita katselin :heh:

Saa nähdä kummassa menee tämän kohdalla ensin miljoona rikki, Youtubessa vai Spotifyssä.
Smash your competition, baby
Show us some good entertainment
Victory's your only payment
Gladiator, gladiator

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4897
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: UMK22: The Rasmus – Jezebel

Viesti Kirjoittaja toivo »

UMK instassa Rasmuksen livevetoa kuvaillaan "energisöiväksi ja teknisesti erittäin vaativaksi numeroksi."

https://www.instagram.com/p/CZTuQjntSJf/

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33086
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK22: The Rasmus – Jezebel

Viesti Kirjoittaja Pete »

^ Olisiko musiikkivideomainen esitys tulossa? Selkeästi on lähdetty hakemaan wow-kokemusta katsojille. :peukku:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK22: The Rasmus – Jezebel

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Ettei vaan taas yliyritettäisi suhteessa Ylen kuvaustiimin taitoihin...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5849
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK22: The Rasmus – Jezebel

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

En haluaisi aina olla niin negatiivinen, mutta "teknisesti erittäin vaativa" kuulostaa pelottavalta ja juuri siltä, että siinä voi mennä kaikki pieleen. Mutta toki toivon, että se onnistuu, jopa Ylen kuvaustaidoilla.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Vendi8
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 892
Liittynyt: 18 Huhti 2012, 13:30
Paikkakunta: Vieremä

Re: UMK22: The Rasmus – Jezebel

Viesti Kirjoittaja Vendi8 »

Mielipide muutaman kuuntelukerran perusteella: Kelpo biisi kyllä ja hieman parantunutkin kuuntelukertojen perusteella. Säkeistöstä tykkään erityisesti. Ekoilla kerroilla kertosäe tuntui vähän keskinkertaisemmalta mutta sekin on riittävän toimiva.

Avatar
Silirimpsis
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 933
Liittynyt: 18 Tammi 2010, 17:55
Paikkakunta: Waterloo

Re: UMK22: The Rasmus – Jezebel

Viesti Kirjoittaja Silirimpsis »

No, nyt on kyllä riskaabelia ennakkokommentointia kahden etukäteissuosikin liveistä. Rasmuksella "teknisesti erittäin vaativa" ja Bessillä "lähtee lapasesta hyvällä tavalla". :eiei:
Somewhere in her smile she knows

Lukittu