Harjoitusten seuranta

Euroviisut 2022 Italiassa
Avatar
Jedd
Siemailija
Siemailija
Viestit: 182
Liittynyt: 10 Tammi 2022, 20:48

Re: Harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja Jedd »

Suomi näyttää kivalta, jes! Norjassa taas ärsyttää miten paljon playbackia saa nykyään viisuissa käyttää. Toki tuossa klipin lopussa laulavat itse mutta nuo yum yum kohdat ja give that wolf a banana -huudot tulevat selkeästi nauhalta. Armenia taitaa sittenkin jäädä semeihin. Eihän tollaset monimutkaset ja sekavat esitykset oo pärjännyt viisuissa enää pitkään aikaan. Eikös se Irlanninkin paperiesitys jäänyt viime vuonna tyyliin seminsä vikaksi?

Avatar
ESC_Hullu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7141
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja ESC_Hullu »

serbiaa en ymmärtä eikä mun juttu,mutta visuaalisesti tosi mahtava

Avatar
kapineiti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3331
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 21:53
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja kapineiti »

O-ou, Israel näyttää jopa mahtipontisen hyvältä heti Suomen jälkeen. :shock:

Serbialla yhtä varmaa menoa kuin Norjallakin. Ehdottomasti tämän vuoden parhaimmistoa uniikkiutensa vuoksi. :surrur:
Smash your competition, baby
Show us some good entertainment
Victory's your only payment
Gladiator, gladiator

Natisija
Siemailija
Siemailija
Viestit: 160
Liittynyt: 22 Huhti 2022, 17:57

Re: Harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja Natisija »

Serbiasta tuli jopa voittajaviboja!

AX + X0
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1076
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 19:34

Re: Harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja AX + X0 »

Serbia oli kyllä kova! Tuskin voittaa, mutta hyvin voi kammeta itsensä jopa Top5:seen.
” Tämä kappale on todella erilainen, ainutlaatuinen ja persoonallinen, ja se onnistuu todella erottumaan massasta.”

- Viisu-Alno kuvaillessaan Kyprosen kappaletta 24.3.2023

Taikuri
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 19
Liittynyt: 18 Tammi 2015, 22:20

Re: Harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja Taikuri »

Suomi näytti klipissä hyvältä ja ennen kaikkea Laurin laulu kuulosti rauhalliselta. Jes! Israel näytti, muttei kuulostanut kovin hyvältä, saapa siis nähdä, miten äänestäjät ottavat sen vastaan. Serbia sen sijaan on taianomainen! Haluan liittyä tuohon kulttiin ASAP :surrur: Armenia meni osastoon ynnämuut, niin esitykseltä kuin biisiltään. Norja on alkanut vaan ärsyttää enemmän ja enemmän.

Tänään ei varmaan ole vielä luvassa exclusive rehearsal clippejä big 5:sta? Tulisko niistä kuitenkin ne tiktokit sitten.

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2957
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: Harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja Nekku »

Konstrakta on ihanan kauhumainen hahmo tuossa esityksessään! :uujee:
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42014
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Aleksi kirjoitti: 05 Touko 2022, 12:52 Islanti on finalisti. :joojoo:
En vieläkään jaksa uskoa, vaikka itse tykkään kuin hullu puurosta. Veikkaan, että Islanti on pohjoinen perversiomme vain. Tehoaa aika rajoitetulla maantieteellisellä alueella. Hyvä harkka, mitä nyt hymyt näyttivät siltä, että esittäjiä jännittää. Helpottaisi, jos ilme olisi vaihtelevampi. Biisin nimen perusteella lauletaan auringonnoususta. Eipä haitannut, että se oli sammahtanut.

Serbia sen sijaan ei vakuuttanut minua yhtään. Sitä on veikkauksissa pidetty aika varmana finalistina, mutta tuon nähtyäni ja kuultuani en ihmettelisi, vaikka kävisi toisin. Edit: Jaa kaikki muut ovat nähneet toisin. No, ei ole eka kerta kun olen kovin kriittinen juuri suosikkini suhteen. Laulaminen oli vähän heikkoa tänään myös, tosin eihän biisi mitenkään taiturillisilla vokaaliosuuksilla yritä loistaa.

Suomi näyttää hyvältä, jopa sellainen yksityiskohta on ajateltu kuin keltaiset kitaran kielet. Onneksi Norja on ykkössemissä niin ei tule kilpailua keltamustien sarjassa. Pallot täyttävät lavaa sopivasti, niilä on hyvä asetelma. Laurin laulaminen on edelleen kovin hengästynyttä, alkoi tuossa klipin loppupuolella häiritä. No, ehkä se uppoaa kaikkeen muuhun niin ettei muut kiinnitä huomiota. Sitä muuta kun on aika paljon; biisi on soundiltaan stydi.

Israelin Michael on kyllä todella viihdyttävä esiintyjä, ja koreografia hyvin treenattu, mutta kokonaisuus lienee silti liian korni päästäkseen minnekään. Armenialla on nyt liikaa rompetta lavalla. Söpö biisi ja esittäjä toimisivat ainakin itselleni varmaan paremmin islantimaisen yksinkertaisesti.

Ai niin Norja, unohtui jo. :hihi: Vähän kertakäyttövitsi taitaa olla, tai, no, kyllä tuota renkutusta varmaan vaikka urheilukisoissa vielä kuullaan. Ja menee kyllä finaaliin. Huonoa ininää se laulaminen mitä livenä tuli. Yhdyn niihin, joiden mielestä saavat käyttää ihan liikaa taustanauhaa.
Viimeksi muokannut Rousku, 05 Touko 2022, 16:26. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2190
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: Harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Miten kaikki paitsi mä tykkää Serbiasta… Alusta asti oon inhonnut sitä :eiei:
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
mariah
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6309
Liittynyt: 13 Helmi 2005, 15:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: Harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja mariah »

Israel on niin finaalissa :tapu:

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42014
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja Rousku »

viisuilta kirjoitti: 05 Touko 2022, 16:23 Miten kaikki paitsi mä tykkää Serbiasta… Alusta asti oon inhonnut sitä :eiei:
Et ole vain kätsonut sitä vielä tarpeeksi monta kertaa!
Rise, angel, shine, love!

Avatar
CottonJoel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5192
Liittynyt: 17 Heinä 2016, 13:13

Re: Harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja CottonJoel »

:azerbaidzan:



:georgia:


Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42014
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja Rousku »

jamira kirjoitti: 05 Touko 2022, 14:23 Armenialla ainakin erilainen lavastus. Artistin karismasta en osaa kyllä sanoa.
Se karisma hukkuu kaikkeen tuohon lavahörselöön ja sen kanssa vuorovaikuttamiseen. Tulee sellainen koulun joulujuhlanäytelmä -olo. Niissä live-esityksissä, joissa Rosa Linn on saanut vain olla lavalla, hän on ollut paljon viehättävämpi ja uskottavampi biisinsä kanssa.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2957
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: Harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja Nekku »

Kylläpä näytti Azerbaijan jotenkin huonolta. Ja mikä tuo ihmeen kuvajako oli? :heh:

Georgialla kiva meininki. :mrgreen:

Armeniasta tulee tunne, että tuo esitys on vähän väkisin väännetty.
Viimeksi muokannut Nekku, 05 Touko 2022, 16:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2190
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: Harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Rousku kirjoitti: 05 Touko 2022, 16:27
viisuilta kirjoitti: 05 Touko 2022, 16:23 Miten kaikki paitsi mä tykkää Serbiasta… Alusta asti oon inhonnut sitä :eiei:
Et ole vain kätsonut sitä vielä tarpeeksi monta kertaa!
Ihan tarpeeksi monta kertaa oon kiduttanut itseäni :eiei:
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42014
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Azeriteatteri jättää kylmäksi, eikä se vokaalisestikaan niin loistokasta ollut kuin odotin. Varmaan kyljellään maaten onkin vaikeampi laulaa. Mitä nämä tekee keskellä yötä pikkukaupungin urheilukentän katsomossa? Bänät keskenään varmaan joo, mutta miksi juuri siinä paikassa?

Georgialta yllättävän heikkoa laulamista, mutta näyttäähän se juuri perinteiseltä psykedelialta.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
kapineiti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3331
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 21:53
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja kapineiti »

Azereista sain tuon pätkän perusteella karsiutujaviboja. Tulee vain tuota katsellessa miete, että tämä on kyllä nyt nähty ja kuultu moneen kertaan.

Georgialla vähän iloisempaa sekä värikkäämpää menoa, mutta melko ponnettomalta tämäkin tuntuu. :draamaa: Karsiutuu selvästi.
Smash your competition, baby
Show us some good entertainment
Victory's your only payment
Gladiator, gladiator

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7568
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: Harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja Requel »

Yrittikö kamera karata Georgian esityksessä? Hirveän hektisesti vaihtuivat kuvakulmat. :draamaa:

Muutoin olen kyllä tykännyt kameratyöskentelyn tarjoamista lähikuvista. Mutta nuo kaukaa otetut eivät ole koskaan toimineet missään, ei katsojana kiinnosta sitten yhtään se mitä yleisössä tapahtuu!
👼 Definitely not an angel 👼
:twisted: but I'm not that evil, ya know? :twisted:

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42014
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Requel kirjoitti: 05 Touko 2022, 16:52 Mutta nuo kaukaa otetut eivät ole koskaan toimineet missään, ei katsojana kiinnosta sitten yhtään se mitä yleisössä tapahtuu!
Serbia 2015, siinä toimi, ja myös kiinnosti mitä yleisössä tapahtuu. Se oli kyllä muutenkin hyvin kuvattu. Muita tapauksia ei tule mieleen.

Huomaan, että näiden harkkaklippien myötä tämäkin heikkotasoisena pitämäni vuosi alkaa innostaa. Kyllä viisut on niin paljon muutakin kuin biisikatselmus!
Viimeksi muokannut Rousku, 05 Touko 2022, 16:56. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Rise, angel, shine, love!

Taikuri
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 19
Liittynyt: 18 Tammi 2015, 22:20

Re: Harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja Taikuri »

CottonJoel kirjoitti: 05 Touko 2022, 16:33
:georgia:

Tää Georgian värimaailma on kyllä U P E A! Ja kuvakulmat ja leikkaukset toimii tässä täydellisesti. Jes! Haluan tonne sekoilemaan mukaan :surrur: Toivottavasti tää sytyttäisi mun lisäksi muutkin äänestäjät viikon päästä.

Täällä on paljon kehuttu Islannin pätkää, mutta mua kyllä vähän nauratti se liian harjoiteltu ja liian ennalta-arvattava yhtäaikainen kääntyminen kameraan siinä svo hlý -kohdassa :heh: Ehkä myös kummallinen se kolmikuva siinä kun vaan keskellä oleva (muistaakseni) sisko laulaa ja muut jotain hymisee siinä. Hetken näytti siltä, kuin ne kaksi olisi unohtaneet sanat.

Natisija
Siemailija
Siemailija
Viestit: 160
Liittynyt: 22 Huhti 2022, 17:57

Re: Harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja Natisija »

Mulle on ollut aina tärkeää nähdä yleisössä liehuvat liput ja fiilistelevät fanit. Se myös antaa lisäfiilistä koko pakettiin, mutta paljasta myös, jos joku esitys ei vaan uppoa areenalla (vertaa esimerkiksi Islanti 2005 ja Kreikka 2005).

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7568
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: Harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja Requel »

^ Joo, ymmärrän myös tämän puolen. Jos olisi kuitenkin omasta maustani kiinni, niin jättäisin sen fiilistelyn siihen esityksen loppuun taputusten ja hurrausten kera. :joojoo:
👼 Definitely not an angel 👼
:twisted: but I'm not that evil, ya know? :twisted:

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2957
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: Harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja Nekku »

Musta on ihan kiva että lavaa näytetään välillä myös kauempaa että näkee kokonaisuuden. Tärkeimmät tapahtumat esityksessä tietenkin pitää olla läheltä kuvattuna.
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42014
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Natisija kirjoitti: 05 Touko 2022, 16:58 Mulle on ollut aina tärkeää nähdä yleisössä liehuvat liput ja fiilistelevät fanit. Se myös antaa lisäfiilistä koko pakettiin, mutta paljasta myös, jos joku esitys ei vaan uppoa areenalla (vertaa esimerkiksi Islanti 2005 ja Kreikka 2005).
Joskus lippumeri sopii, joskus ei. Belgia 2015: yksinkertaisen mustavalkoisen värimaailman sen kuvaaminen tärveli, kun taas saman vuoden Serbiaan (jonka kuvausta jo kehuinkin) se istui kuin nenä päähän.

Mutta nuo toooodella kaukaa kuvatut otokset, eihän niissä näy edes lippumeri kunnolla!
Rise, angel, shine, love!

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8157
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Kyllä Lordin esitys Ateenassa liehuvine Suomen (ja Kreikan) lippumerineen oli voimakas ja mieleenjäävä näky. Sen jälkeenhän Yle on yrittänyt uusia samalla sapluunalla samaa efektiä, mutta kehnolla menestyksellä.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6546
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: Harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Pääosin pidemmät pätkät ovat olleet lupaavia, ja erityisesti Latvia, Portugali, Serbia, Bulgaria ja ehkä myös Israel ovat kutkuttaneet minua. :kaunis: Toisaalta joukossa on pari maata, joiden suhteen olen harmillisen empivä... varsinkin biisimittelössä suosikkieni joukossa olevan Alankomaiden esitys tuntuu liian värittömältä, mitättömältä. Sveitsi ja Armeniakin ovat aika kauheita, vaikka TikTok-vaiheessa olin niistäkin suht innoissani.

Ison vitosen harkat kiinnostaa, erityisesti Iso-Britannian! :surrur:
Rousku kirjoitti: 05 Touko 2022, 16:22 Suomi näyttää hyvältä, jopa sellainen yksityiskohta on ajateltu kuin keltaiset kitaran kielet.
Mutta pitääkö hyvässä rockesityksessä olla mietittynä jokainen yksityiskohta? :miettii: Sinänsä kyllä pidän The Rasmuksen luomasta maailmasta ja sen yhtenäisyydestä, mutta samaan aikaa takaraivossa pauhaa tieto siitä, että kyseessä on yli kahdenkymmenen vuoden (lähes yhteisen) uran tehnyt bändi, jolla on monet vuodet takana, tuhansia keikkoja jne. Se ei tunnu välittyvän viisuesityksestä yhtään, vaan kaikki on niin hitokseen stailattua, puettua, hieman lapsellisella silmällä rakennettua tyylikkyyttä. Jollain tavoin keksityn tuntuista. En näe The Rasmusta, vaan näen pelkän esityksen ja sen esittäjät.

Rockbändinä The Rasmus ei vakuuta, viisuesityksenä Jezebel on ihan hauska. Onneksi siis ollaankin Euroviisuissa! :mrgreen:
Taikuri kirjoitti: 05 Touko 2022, 16:55
Täällä on paljon kehuttu Islannin pätkää, mutta mua kyllä vähän nauratti se liian harjoiteltu ja liian ennalta-arvattava yhtäaikainen kääntyminen kameraan siinä svo hlý -kohdassa :heh:
:samaamielta: Juurikin liian harjoiteltu käännähdys! Pikku asia joo, mutta häiritsi se silti.

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10704
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja WildDance »

"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2957
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: Harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja Nekku »

En kestä Emman loppu kiekaisua! :rofl:

Joku kommentoi hauskasti youtubessa, että Emma on kuin Lasten Euroviisuissa Australian edustaja. :mrgreen:
Viimeksi muokannut Nekku, 05 Touko 2022, 17:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42014
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Hanhis kirjoitti: 05 Touko 2022, 17:19
Rousku kirjoitti: 05 Touko 2022, 16:22 Suomi näyttää hyvältä, jopa sellainen yksityiskohta on ajateltu kuin keltaiset kitaran kielet.
Mutta pitääkö hyvässä rockesityksessä olla mietittynä jokainen yksityiskohta? :miettii: Sinänsä kyllä pidän The Rasmuksen luomasta maailmasta ja sen yhtenäisyydestä, mutta samaan aikaa takaraivossa pauhaa tieto siitä, että kyseessä on yli kahdenkymmenen vuoden (lähes yhteisen) uran tehnyt bändi, jolla on monet vuodet takana, tuhansia keikkoja jne. Se ei tunnu välittyvän viisuesityksestä yhtään,
Euroviisuissa kyllä. :joojoo: Eri asia sitten, kun bändi heittää omaa keikkaansa jossakin.

Viisut on aika omituinen ja epänormaali esiintymistilanne: Se on se yksi kappale vain, muiden ihan erilaisten seassa. Eikä ole varaa improvisoida, kun tuotanto haluaa ennalta harjoitellut kamerakulmat. PKN:n esityksestä minulle tuli tunne, että sen latisti liika harjoittelu; energia katosi. Itse en ole the Rasmusta keikoilla nähnyt enkä edes keikkavideoita katsonut, joten ei ole ennakko-odotuksia, millaista sen pitäisi olla. Uskon, että selviävät toistuvista harkoista paremmin, jotain omaa säilyttäen.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
kapineiti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3331
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 21:53
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja kapineiti »

:malta:

Voikin olla sitten niin koomisen mellomainen biisi ja esitys. :heh:
Smash your competition, baby
Show us some good entertainment
Victory's your only payment
Gladiator, gladiator

Lukittu