ESC 2022: järjestelyt

Euroviisut 2022 Italiassa
Lukittu
Natisija
Siemailija
Siemailija
Viestit: 160
Liittynyt: 22 Huhti 2022, 17:57

Re: ESC 2022: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja Natisija »

Ihanaa, kun oli tuollaiset perinteisemmät viisut. Italia ylpeydellä esitteli omaa kulttuuriaan ja musiikiaan. Juontajista pidin todella paljon. Pientä teknistä häikkää toisinaan oli, mutta siihen jo tottui viimeistään toisen semifinaalin aikana. Ei aina kaiken tarvitse olla kliinisen muovista, pedanttia ja sekuntikellon kanssa laskettua - hyvä muistutus meille kaikille. Viisuissa oli tällä kertaa aidosti pääroolissa musiikki, Italia ja yhtenäinen Eurooppa.

Oli myös mukavaa, ettei kuultu niitä 10-luvulta tuttuja musiikkikilpailuun kuulumattomia alapää- ja seksuaalivitsejä: "nappaa mällipyyhe käteen", "Grindr käy kuumana", "missäs mieskatsojien vaimot ovat" tai "miesten wc:hen on pitkät jonot". Toisaalta, nyt itse esityksissä nähtiin homous ja feminiiniset miehet aivan normaalina asiana (Australia, Israel, San Marino, Italia, Romania), joten tuosta teemasta ei enää tarvitse "nerokkaasti ja epäsuorasti vihjailla".

Jatkossa tuollaiset asiat varmaan voisi juontajat kertoa avoimesti vaikkapa heti alkujuonnoissa: "tämä on tapahtuma, jossa hyväksymme kaikenlaiset ihmiset väristä, sukupuolesta, seksuaalisesta suuntautumisesta jne jne riippumatta".

Mielestäni tulevaisuudessa viisuissa kannattaisi ennemmin ryhtyä korostamaan mielenterveyden tärkeyttä, vihapuheen torjuntaa ja muistuttamaan toisten kunnioittamisesta. On ollutkin hyvä, että joissain esityksissä on tuotu viime vuosina esiin esimerkiksi neuropsykologiset ongelmat ja mielenterveyden haasteet.

Avatar
DenEurovise
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1548
Liittynyt: 22 Touko 2019, 19:15
Paikkakunta: Kuopio

Re: ESC 2022: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja DenEurovise »

Natisija kirjoitti: 15 Touko 2022, 18:46 Oli myös mukavaa, ettei kuultu niitä 10-luvulta tuttuja musiikkikilpailuun kuulumattomia alapää- ja seksuaalivitsejä: "nappaa mällipyyhe käteen", "Grindr käy kuumana", "missäs mieskatsojien vaimot ovat" tai "miesten wc:hen on pitkät jonot". Toisaalta, nyt itse esityksissä nähtiin homous ja feminiiniset miehet aivan normaalina asiana (Australia, Israel, San Marino, Italia, Romania), joten tuosta teemasta ei enää tarvitse "nerokkaasti ja epäsuorasti vihjailla".
Hyvä pointti muuten! :peukku: Gay-vitsit alkaa viisuissa olla jo aika nähty. Tykkäsin myös siitä, ettei tämän vuoden kisoja ollut täytetty vanhojen viisujen muistelolla ja vanhojen kisaajien takaisin roudaamisella (lukuun ottamatta omia tietysti). Toki se ainoakin vanhojen viisujen osio oli todella turha, eikä sen idea minulle edes kisojen aikana auennut.

Oma henkilökohtainen suosikkini juontajien läpyskästä oli finaalin käsiliikkeiden pohdiskelutuokio. :uujee: Siinä oli hauskaa itseironiaa. Muutoin juontajien vitsit olivat aika vaivaannuttavia ja italialaisuus valitettavan vähäistä.
Jag fattar om du inte orkar med mig / Det är helt okej / Inom kort så vet jag att du kommer bli helt matt och irriterad / För jag är komplicerad

Miss Li: Komplicerad

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5848
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: ESC 2022: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

^ Vanhojen viisujen muistelu alkaa kyllä olla vähän kulunut ohjelmanumero, vaikka siinä joka vuosi onkin vähän eri näkökulma. Toki viisuilla on pitkä historia ja paljon muisteltavaa, mutta jotain uutta voisi silti vaihteeksi keksiä.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2894
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: ESC 2022: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja Nekku »

Mä taas aina rakastan vanhojen muistelua! <3 :mrgreen:
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Natisija
Siemailija
Siemailija
Viestit: 160
Liittynyt: 22 Huhti 2022, 17:57

Re: ESC 2022: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja Natisija »

Måns taisi vilahtaa vain kerran tai kaksi näissä kisoissa? Sekin tapahtui noissa muisteloklipeissä.

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: ESC 2022: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja murka »

Suomalainen IS valotti Laura Pausinin katoamista. Hänellä oli verenpaine laskenut liian alas. Siksi hän oli välillä pois. Lauralle Lakrisalia tuliaisiksi ja ensiavuksi.

Itselläni on sama ongelma ja yksinkertaisesti verenpaine laskee niin nopeasti, että silmissä alkaa sumentua ja kaadun hallitsemattomasti jos en pääse hallitusti alas ja nostamaan jalkoja seiniä vasten. Kyllä: olen joutunut ihan lentokentällä nostamaan välilaskulla jalat seinää vasten ja rouskuttelemaan Lakrisalia että verenpaine nousisi.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33084
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2022: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja Pete »

Italiassa, Itävallassa, Ranskassa ja Saksassa kokeiltiin lähettää viisut kännyköihin ensimmäistä kertaa korkealaatuisesti 5G:nä.

kuva

https://tech.ebu.ch/news/2022/05/5g-bro ... ow-and-why
Riskinä seniorilaumat

Avatar
12pointsii
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 782
Liittynyt: 16 Tammi 2011, 23:12
Paikkakunta: München

Re: ESC 2022: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja 12pointsii »

murka kirjoitti: 17 Touko 2022, 01:12 Suomalainen IS valotti Laura Pausinin katoamista. Hänellä oli verenpaine laskenut liian alas. Siksi hän oli välillä pois. Lauralle Lakrisalia tuliaisiksi ja ensiavuksi.

Itselläni on sama ongelma ja yksinkertaisesti verenpaine laskee niin nopeasti, että silmissä alkaa sumentua ja kaadun hallitsemattomasti jos en pääse hallitusti alas ja nostamaan jalkoja seiniä vasten. Kyllä: olen joutunut ihan lentokentällä nostamaan välilaskulla jalat seinää vasten ja rouskuttelemaan Lakrisalia että verenpaine nousisi.
Itse olen muutaman kerran tuupertunut lattialle. Yleensä taaksepäin mutta kerran eteenpäin ja löin suuni (ja hampaani) tiskipöydän reunaan.
Is there something wrong with who I am ?

Massiel
Vielä yhdet
Vielä yhdet
Viestit: 994
Liittynyt: 03 Joulu 2004, 13:12
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: ESC 2022: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja Massiel »

Minäkin pidin oman maan kulttuurin ja nähtävyyksien esittelystä sekä myös oman maan viisuhistorian muistelusta. Esim. Norja 2010 oli pohjanoteeraus,ei tuntunut yhtään, että kisataan Norjassa samoin Ruotsin viisut on olleet tylsiä.

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5232
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: ESC 2022: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

Massiel kirjoitti: 20 Touko 2022, 22:54 Minäkin pidin oman maan kulttuurin ja nähtävyyksien esittelystä sekä myös oman maan viisuhistorian muistelusta. Esim. Norja 2010 oli pohjanoteeraus,ei tuntunut yhtään, että kisataan Norjassa samoin Ruotsin viisut on olleet tylsiä.
Omasta mielestä parhaat postikortit ovat niitä, joissa tulee esitellyiksi sekä seuraavana esiintyvän maan artisti, että isäntämaan maisemia ja kulttuuria. Ei kylläkään näin naurettavan halvalla tavalla, kuin tänä vuonna, vaan samaan tapaan kuin 2015 ja 2018.
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: ESC 2022: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

OT, mutta mun suosikkeja ovat edelleenkin vuosien 2007, 2008, 2009 ja 2014 videopostikortit. :surrur: Ne poikkesivat jotenkin perinteisistä matkailumainoksista. :miettii: :mrgreen:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2894
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: ESC 2022: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja Nekku »

2014 oli kyllä mahtavan omaperäisiä postikortteja, kun edustajat tekivät oman maan lippuja eri tekniikoilla! :uujee:
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12801
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2022: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

^ Ne postikortit olivat niitä harvoja hyviä asioita vuodelta, jonka biisejä minä en kauheammin muistele.

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36596
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: ESC 2022: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Joo, 2014 postikortit ovat aivan suvereeneja modernilla ajalla. Parhaat ylipäätään ovat vuodelta 1975. Edelleen toivon, että samalla idealla tehtäisiin jonakin vuonna modernit postikortitkin. :mrgreen:

Meow cat, please meow back.

Lukittu