Ranska 2022: Alvan & Ahez – Fulenn

Euroviisut 2022 Italiassa
Lukittu

Alvan & Ahez – Fulenn

*****
62
53%
****
29
25%
***
19
16%
**
4
3%
*
2
2%
 
Ääniä yhteensä: 116

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3084
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ranska 2022: Alvan & Ahez – Fulenn

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

Tegu kirjoitti: 16 Touko 2022, 20:45 Lähinnä tarkoitin kai sitä, että Fulenn oli oikein kiva, erikoinen ja erottuva, mutta kun se ei toiminutkaan, niin tulee varmaan jotain turvallisempaa.
Tämähän se harmittaa. Suomalaisetkin on vähän tuominneet ettei millään kansanmusiikilla voida pärjätä kun Kuunkuiskaajat ei saaneet finaalipaikkaa, niin kaipa ranskalaisetkin nyt saattavat tuomita tällaiset rohkeammat vedot epäonnistuneeksi.
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2895
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: Ranska 2022: Alvan & Ahez – Fulenn

Viesti Kirjoittaja Nekku »

^Yleisöhän kyllä olisi ottanut Kuunkuiskaajat finaaliin. :lohduton:

Rakastuin kuvaukseen "Eiffel-torneilu". Se on todella sopiva kuvaus! <3 :heh:
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3084
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ranska 2022: Alvan & Ahez – Fulenn

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

^ Samoin, alan itse käyttää tästä lähtien Eiffel-torneilua kun se on melko kuvaava. :mrgreen:

Tää olikin mulle uutta että katsojat olisi ottaneet Kuunkuiskaajat finaaliin! Silti toki väitän että meiltä olisi parempaakin kansanmusiikkia (modernilla twistillä) mitä ehdottomasti pitäisi lähivuosina kokeilla sen sijaan että ajatellaan Kuunkuiskaajien olevan parasta mihin pystytään siinä genressä.
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
MissBucharest
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1307
Liittynyt: 02 Helmi 2006, 20:48

Re: Ranska 2022: Alvan & Ahez – Fulenn

Viesti Kirjoittaja MissBucharest »

Saturnus Psycho kirjoitti: 16 Touko 2022, 20:35
murka kirjoitti: 16 Touko 2022, 00:38 Minusta tuntuu siltä, ettei tästä ehkä saatu mistään kohtaa kiinni kun bretonia puhuu ja ymmärtää varsin pieni määrä ihmisiä ulkomailla
Tähän en ehkä jotenkin usko. Ei Serbiankaan esityksessä kovin monen osaamaa kieltä ollut, mutta se silti kolahti suuriin massoihin niin paljon että oli yksi äänestetyimmistä.
Jep, eipä romaniaakaan kovin monessa kolkassa puhuta, ja silti Moldova oli yleisöäänissä toisena. Ei kielellä ole väliä silloin kun biisi kolahtaa, ja edelleen olen sitä mieltä, että Ranska olisi saanut moninkertaisesti enemmän ääniä, jos olisi esiintynyt jo semissä.

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: Ranska 2022: Alvan & Ahez – Fulenn

Viesti Kirjoittaja murka »

Tämän kuvauksesta minulla ei ole mitään mielikuvia, mutta pohdin että olisiko yleisö kaivannut tästä kappaleesta jonkinlaista ”piripolkkaisampaa” versiota?

Sama liian laimea bailausmenohan oli Tšekin Lights Offissa. Paljon ongelmista johtui kyllä siitä mustasta auringosta, joka pilasi paljon. Kunnon led-seinä olisi ollut sekä Tsekillä että Ranskalla parempi ratkaisu.

Siihen en usko, että kovin suuri ryhmä olisi vastustanut tätä Suomessa ”wicca-meiningin” vuoksi. Suomessahan eduskunta kielsi aikoinaan wicca-kirjallisuuden julkaisun Suomessa.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41813
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Ranska 2022: Alvan & Ahez – Fulenn

Viesti Kirjoittaja Rousku »

murka kirjoitti: 17 Touko 2022, 00:22 Suomessahan eduskunta kielsi aikoinaan wicca-kirjallisuuden julkaisun Suomessa.
Anteeksi mitä? :mitvit:
Rise, angel, shine, love!

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: Ranska 2022: Alvan & Ahez – Fulenn

Viesti Kirjoittaja murka »

Rousku kirjoitti: 17 Touko 2022, 00:46
murka kirjoitti: 17 Touko 2022, 00:22 Suomessahan eduskunta kielsi aikoinaan wicca-kirjallisuuden julkaisun Suomessa.
Anteeksi mitä? :mitvit:
Se on totta: kristillisdemokraatit saivat lobattua eduskunnassa wicca-kirjallisuuskiellon Suomessa. Siksi niitä ei voi ainakaan suomeksi lukea. Ruotsinkieliset ovat pystyneet hankkimaan omansa Ruotsista.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41813
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Ranska 2022: Alvan & Ahez – Fulenn

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^ Milloin tuollaista on tapahtunut? Olen todella yllättynyt, jos noin tosiaan on!

Siis löysin vain kesäkuulta 2010 juttuja, joiden mukaan kansanedustaja Leena Rauhala on tehnyt hallitukselle kirjallisen kysymyksen nuorisolle suunnatun wicca-aiheisen kirjallisuuden julkaisemisesta. Ei muuta. Kustantamo itse sitten päätti olla ko. sarjaa julkaisematta, mutta ei mitään ylemmän tahon kieltoa tullut.

No niin, tässä linkki edustaja Rauhalan kirjalliseen kysymykseen ja ministeri Braxin vastaukseen: https://www.eduskunta.fi/FI/vaski/Kysym ... 8+2010.pdf

Eli ei tullut mitään kieltoa, eikä asiasta edes aloitettu mitään lainvalmistelua.
Rise, angel, shine, love!

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: Ranska 2022: Alvan & Ahez – Fulenn

Viesti Kirjoittaja murka »

Olin silloin erilaisessa elämäntilanteessa enkä seurannut wicca-casea niin tarkkaan mutta löysin seuraavan uutisen aiheesta: https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000004 ... de01b9c9ec . Äläkkä jäi kuitenkin mieleeni siksi, että wicca-kirjallisuutta kuvailtiin lapsille ja nuorille vaaralliseksi. Muistin siis väärin ja olin siinä luulossa, että kielto saatiin aikaan.

Muuten googlatessa löysin ihan aikuisille tarkoitetun suomennetun wicca-oppaan myynnissä netin kirjakaupassa eli ilmeisesti joku on innostunut tuotakin. Itse en ole järin uskonnollinen ihminen mutta ymmärrän, että osa ihmisistä hakee elämäänsä uskonnosta turvaa. Periaatteessahan Suomessa on uskonnonvapaus.

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36597
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Ranska 2022: Alvan & Ahez – Fulenn

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Vuoden ainoa täysin käsittämätön floppi. :draamaa:
Meow cat, please meow back.

Lukittu