Ruotsi 2012: Loreen - Euphoria

Loreen - Euphoria

*****
39
51%
****
17
22%
***
13
17%
**
3
4%
*
4
5%
 
Ääniä yhteensä: 76

Avatar
akuankka13
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8830
Liittynyt: 10 Touko 2008, 13:08
Paikkakunta: Vanajan taka

Re: Ruotsi 2012: Loreen - Euphoria

Viesti Kirjoittaja akuankka13 »

Oikein hieno moderni popviisu, joka ansaitsi voittonsa. Viisi tähteä.
Qaj.

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ruotsi 2012: Loreen - Euphoria

Viesti Kirjoittaja Wadde »

tonywerner kirjoitti:Minäkään en tämän hehkutusta ole koskaan oikein ymmärtänyt. Kääntyi jossain vaiheessa ihan itseään vastaan ja aloin dissaamaan tätä melkein vain taistellakseni tuulimyllyjä vastaan :heh:
Vihasin tätä valintahetkestä lähtien, koska joka tuutissa toitotettiin, kuinka nyt on kaikkien aikojen paras euroviisu ja upeinta ikinä missään ja blaablaa. 2012 oli vielä muutenkin hyvä vuosi, ja otti päähän, kun voittajasta ei ollut mitään epäselvyyttä. Muistan lähteeni viisukatsomosta raivoten. :heh:

Mutta sitten kun pöly laskeutui ja kappaletta ja hehkutusta ei tarvinnut sietää vähään aikaan, tilanne muuttui. Nykyään pidän tästä yllättävänkin paljon. :joojoo:

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11507
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Ruotsi 2012: Loreen - Euphoria

Viesti Kirjoittaja romualdo »

no mitä nm. Wadde sitten annoit pisteitä tälle toella harvinaisen tylsälle viisulle ...yökhhhhh... painajaismaisen mitäänsanomaton lattana.... öhhh.... !? Tätä miettii varmaan tuhannet muutkin tätä foorumia seuraavat... !???
Viimeksi muokannut romualdo, 06 Huhti 2018, 21:52. Yhteensä muokattu 4 kertaa.

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ruotsi 2012: Loreen - Euphoria

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Arvoin kolmosen ja nelosen välillä. Jos olisi mahdollista, antaisin 3,5, mutta annoin nyt kuitenkin "vain" kolmosen. Se on kuitenkin tosi paljon verrattuna mun aiempaan suhtautumiseen tähän.

Avatar
Leo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2632
Liittynyt: 08 Touko 2006, 20:46

Re: Ruotsi 2012: Loreen - Euphoria

Viesti Kirjoittaja Leo »

Ensimmäisessä deltävlingissä tuli jo sellainen wow-reaktio, mutta vielä odottelin, josko lisää kovia voittajaehdokkaita tulisi kuvioihin. Globenissa oli huikeaa todistaa se pallontäyteinen euforia, kun tämä valittiin Ruotsin edustajaksi. Keväällä tämä soi kaikkialla, eikä monellakaan ollut tietoa, että kyseessä on Ruotsin euroviisu. Bakussa voittokisa olisi kolmen keskenään täysin erilaisen kappaleen kauppa: Ruotsi, Venäjä tai Serbia. Ruotsin ennakkosuosikin asema oli selviö heti valinnan jälkeen, joten voitto oli hyvinkin odotettu, eikä kova pistesaaliskaan yllättänyt. Kolmentoista vuoden pitkän odottelun jälkeen Ruotsi ja Christer Björkman :heh: saivat himoitsemansa euroviisuvoiton.

Euphoria on kappaleena täysin maaginen ja pitää otteessaan koko kestonsa ajan. Ei uskoisi, että se on kauan aikaa (viisu)kaavoihinsa kangistuneen Thomas G:sonin käsialaa, kaikella kunnioituksella :joojoo: . Tässä hänen sävelkynänsä kyllä on kaikkein terävimmillään ja eniten ajan hermolla. Eipä ihme, että Euphoriasta tuli kansainvälinen hitti.
Monta monituista kertaa olen valittanut ruotsalaisten liian loppuun viedyistä koreografioista, mutta Euphorian koreografian jokainen osanen on täydellisessä harmoniassa kappaleen kanssa, siinä on herkkyyttä ja voimaa samaan aikaan; pienoisnäytelmä, jonka haluaa nähdä yhä uudestaan ja kuulla kappaleen aina vain uudelleen ja uudelleen.
Loreen jäi jollakin tavalla mieleen jo Idolsista, mello 2011 antoi jo vähän esimakua, mutta 2012 oli oleva Loreenin läpimurto. Lehdistötilaisuudessa mieleen jäi muhkean otsiksensa taakse kätkeytyvä salaperäinen nainen ja siitähän hänen tavaramerkkinsä sitten muodostui.
Pitäisi kai pisteitäkin antaa? Helpot viisi, yhdelle Ruotsin ja 2000-luvun parhaimmista viisuista.

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12791
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ruotsi 2012: Loreen - Euphoria

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Wadde kirjoitti:
tonywerner kirjoitti:Minäkään en tämän hehkutusta ole koskaan oikein ymmärtänyt. Kääntyi jossain vaiheessa ihan itseään vastaan ja aloin dissaamaan tätä melkein vain taistellakseni tuulimyllyjä vastaan :heh:
Vihasin tätä valintahetkestä lähtien, koska joka tuutissa toitotettiin, kuinka nyt on kaikkien aikojen paras euroviisu ja upeinta ikinä missään ja blaablaa.
Komppaan TÄYSIN. Kun ensimmäistä kertaa kuulin tämän biisin Mellojen ekassa alkukarsinnassa helmikuun neljäntenä 2012, niin en pitänyt tätä aluksi niin ihmeellisenä, vähän outonakin, mutta sellaisena ihan kivana kuitenkin. Seuraavien viikkojen aikana en laisinkaan ymmärtänyt tämän kauheaa hehkutusta. MF-finaalissa toivoin Dannyn ja vähän muidenkin antavan kunnon vastuksen, mutta tätä ei kuitenkaan pystynyt pysäyttämään mikään.

Disclaimer: Jos loukkaannut syvästi tämän rivin alla olevasta sisällöstä, ÄLÄ lue tätä viestiä edemmäs! :megafoni:







Valinnan jälkeen koko kevään ajan olin suuresti pelkäämässä, että tämä saattaisi voittaa viisut. Toivoin ja rukoilin, että kaikki muut suosikit pistäisivät tiukasti kampoihin. Vedonlyöntien kärjestä tätä ei syöksenyt mikään, eikä yltiömäinen hehkutus ottanut lakkaakseen. Oli vielä IHAN OKEI, että Loreen oli päässyt torstaisesta semifinaalista jatkoon.

Mutta sitten koitti musta päivä 26. toukokuuta 2012. Jo edellisenä yönä oli tapahtunut traaginen Hyvinkään ampumavälikohtaus. Päivä kului sinänsä ihan hyvin, viisufinaalin pariin pääsin vasta hieman jälkijunassa, kun Suomi oli mainiosti lyönyt Turkin Salzburgissa, Itävallassa pelatussa jalkapallomaaottelussa Perparim Hetemaj'n lisäaikamaalilla numeroin 3-2. Olin viimeiseen asti Venäjän edustusryhmän, Buranovon mummojen puolella (siitä huolimatta, että vihaan sitäkin biisiä nykyään täydestä sydämestäni :rofl: ). Loreenin esityksen aikana pistin telkkarin äänen mykäksi ja painuin vessaan. Kamalaa hehkutusta oli ilmassa edelleenkin.

Kymmeniä minuutteja kului, ja oli viimein pisteidenlaskun aika. Yritin tässä jo jollakin keinolla varautua Ruotsin mahdolliseen ensimmäiseen voittoon 13 vuoteen, mutta silti toivoin, ettei voittoa tulisi. Kun kaksi ensimmäistä maata eli Albania ja Montenegro antoivat pisteensä, oli Ruotsi siinä vaiheessa jaetulla kolmannella sijalla (Makedonia kärjessä ja Serbia kakkosena). Ei vielä liian vaarallista tässä vaiheessa. Romanian kohdalla pelko alkoi nousta jo vähän, kun sen kohdalla Ruotsi meni kärkeen. Itävallan annettua 12 pistettä totesin, että peli on vasta alussa eikä mikään ole ratkennut. Toinen tusina tuli Belgiasta, siinä kohtaakin oli vielä suuret toiveet pelin kääntymisestä Venäjälle taikka Serbialle. Ennen Ranskan ääniä tilanne oli tiukka, mummot hengittivät niskaan viiden pisteen päässä Loreenista. Mutta, kaksi peräkkäistä 12 pistettä Ranskasta ja Iso-Britanniasta alkoivat pistää jo kauhua ruumiini syövereihin. Pelossa käänsin välillä telkkaria aina kolmosen puolelle, siellä tuli samaan aikaan sopivasti kauhutrilleri Salaisuus pinnan alla. Seuraavia täysiä pisteitä piti kuitenkin odottaa (pisteitä tuli pääasiassa kuuden ja kymmenen väliltä), joten siinä vaiheessa oli hieman helpompi hengittää, mutta ero Venäjään ja Serbiaan pysyi kuitenkin melko selvänä. Suunnilleen Portugalin pisteiden kohdalla Ruotsi oli jo 200 pisteessä, Serbia oli 40 pistettä takana, joten tuumin, eiköhän Zeljko vielä sieltä nouse, kun on vielä 17 maata äänestämättä. Mutta mitä maita tulikaan sitten pisteenantovuoroon: ISLANTI, Ruotsi itse, NORJA, LIETTUA, VIRO, TANSKA, LATVIA, Espanja ja SUOMI. Kaikki Ruotsin läheiset naapurit oli pistetty tuohon (vain Espanja kiilasi hieman väliin) ja nyt pelko sekä kauhu nousivat jo megalomaaniselle tasolle. Kun täysiä pisteitä ropisi toisensa jälkeen ja Venäjä sekä Serbia olivat jäämässä yhä kauemmas, alkoi jo tuntua, että en pysty nukkumaan yötä hyvin. Hädissäni laskin jokaisen maan kohdalla kännykän laskimella, pystyykö Venäjä tai Serbia ottamaan vielä teoriassa Ruotsia kiinni. Sekä Venäjä ja Serbia olivat vielä itse äänestysvuorossa, joten ne eivät tietenkään voineet itseään äänestää. Oli suorastaan tragikoomista, että Loreen ohitti Lordin pistemäärän (292) JUURI SIINÄ KOHTAA, kun Lordi oli itse antamassa Suomen pisteitä. :heh: Mutta sitten, kun Georgia oli antanut oudosti naapurilleen Venäjälle vain viisi pistettä, tajusin jo, etteivät he voi saada enää Ruotsia kiinni. Toisaalta myös laskin, että Loreen ei voi yltää Alexander Rybakin pisteisiin 387:ään. Nyt mielen valtasi täysi epätoivo ja surutunnelma, ja laitoin telkkarin saman tien kiinni ja irrotin vielä töpselinkin seinästä. Painuin petiin ja seuraavana aamuna olin niin syvästi masentunut, että en pystynyt pitkään nousemaan sängystä ylös. Tässä oli kaikkien aikojen suurin euroviisutraumani, josta toipuminen kesti todella pitkään.

Tuon sanoinkuvaamattoman kamalan yön jälkeen mielipiteeni Euphoriasta konkretisoitui:
:jumankauta: :termari: :stupido: :hak: :synkka: :yrjo:
Tämä on maailmankaikkeuden saastaisimpia ja hirveimpiä musiikkikappaleita (voiko tätä edes lauluksi sanoa), jonka olen ikinä eläissäni kuullut (vielä hirveämpiä ovat Rebecca Blackin Friday sekä Justin Bieberin Baby), ja kaikkien aikojen kamalimpana ja hirveimpänä euroviisuna tämän titteliä tulee tuskin mikään toinen koskaan viemään. Tämä on korviasatuttavaa (ei, suorastaan kuurouttavaa) melusaastetta, jonka pistäisin ilman muuta roskakoriin, ei, vaan suoraa päätä kaatopaikalle. Tämä on historian ainoa euroviisu, jota en ikinä suostu vapaaehtoisesti kuuntelemaan. Silloin, kun tätä biisiä ei enää Suomen (tai muidenkaan maiden) listoilla kuultu, oli kyseessä suuri ilon päivä. Koska tähtiäänestyksessä ei valitettavasti voi antaa nollaa tähteä, painoin ykköstä. Tämä on suoraan sanoen koko arvostelun alapuolelta, alimmasta helvetistä. Olen puhunut.

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36559
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Ruotsi 2012: Loreen - Euphoria

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

^ :rofl: Noh, on se hyvä, että euroviisut herätävät mielipiteitä. Itselleni tuollainen ajattelutapa kääntyy usein vaan itseään vastaan ja alan pikkuhiljaa tykästyä kappaleeseen jota ennen olen urakalla vihannut.
Meow cat, please meow back.

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3782
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: Ruotsi 2012: Loreen - Euphoria

Viesti Kirjoittaja poika90 »

Tämä on itselleni ylivoimaisesti paras viisujen voittaja ja mellojen biisi ikinä. Muistan vieläkin tämän esityksen. Heti alku valoista iho meni kananlihalle. Tämän kuultuani itselleni tuli tunne, että nyt kannattaisi kisat perua sillä tässä on voittaja. Muistan vieläkin kuinka hurrasin tämän päihittäessä ärsyttävän Dannyn ja pääsevän viisuihin :tuuletus: . Itse viisuissa en osannut jännittää yhtään sillä minusta kukaan ei ollut haastajaksi ja kun venäjän mummot olivat vielä alussa esiintymässä. Tätä tuli sinä vuonna kuunneltua sata kertaa vähintään päivässä :uujee:. Muistan myös olleeni pettynyt kun tämä ei voittanut kesäbiisi äänestystä. Tuo oli myös sitä aikaa kun harmittelin miten Suomessa ei osata tehdä näin mahtavaa musiikkia. Tämä on siis :ruotsi: :ruotsi: :ruotsi: :ruotsi: :ruotsi: ja vieläkin enemmän tämä biisi sai myös minun innostumaan uudestaan viisuista sillä kiinnostukseni oli ollut laskussa.
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8055
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Ruotsi 2012: Loreen - Euphoria

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Aivan mahtava viisu, yksi kaikkien aikojen parhaimmista, vaikka hiukan pitkin hampain tämän tunnustuksen annankin Ruotsille. Täydet viisi.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
andre06
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4103
Liittynyt: 02 Maalis 2014, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ruotsi 2012: Loreen - Euphoria

Viesti Kirjoittaja andre06 »

:ruotsi: :ruotsi: :ruotsi: :ruotsi: :ruotsi:
Tämä viisu on aivan omassa luokassaan. Ansaitsi tosiaankin voittonsa!

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12791
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ruotsi 2012: Loreen - Euphoria

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

poika90 kirjoitti:Muistan myös olleeni pettynyt kun tämä ei voittanut kesäbiisi äänestystä.
Minä taas olin iloinen, että kerrankin tuossa EI tullut tälle biisille voittoa.

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12791
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ruotsi 2012: Loreen - Euphoria

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Leo kirjoitti:eikä kova pistesaaliskaan yllättänyt.
Olisi ollut edes vähän siedettävämpää, jos pistemäärä olisi ollut inhimillisempi, eikä mikään Rybakmaisen jyräävä. Mutta raskauttavinta oli se, että tämä Rybakilta yhden enkan, eli 12 pisteen määrän ennätyksen (Loreenilla 18, Rybakilla 16)! :hak:

Vuonna 2012 oli syystäkin Euroviisujen historian toiseksi tylsin pisteidenlasku ikinä, edellään vain 2009.

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12791
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ruotsi 2012: Loreen - Euphoria

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

MIH96 kirjoitti:Mutta raskauttavinta oli se, että tämä Rybakilta yhden enkan, eli 12 pisteen määrän ennätyksen (Loreenilla 18, Rybakilla 16)! :hak:
Jos vanha systeemi olisi ollut käytössä vuonna 2017, niin Loreen olisi luovuttanut douze points -enkan Portugalin Salvadorille! :uujee: 19 x 12 p. vuosien 2009-2012 systeemillä ja 20 x 12 p. vuosien 2013-2015 systeemillä.

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5178
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: Ruotsi 2012: Loreen - Euphoria

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

Tässä taitaa olla kaikkien aikojen yliarvostetuin viisuvoittaja. Tämä on ihan kuunneltavaa, muttei herätä minussa mitään suurempia tuntemuksia, enkä suoraan sanottuna tajua mikä tästä tekee joittenkin mielestä niin erikoisen. Kolme tähteä irtoaa silti.

:ruotsi: :ruotsi: :ruotsi:
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2881
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: Ruotsi 2012: Loreen - Euphoria

Viesti Kirjoittaja Nekku »

:ruotsi: :ruotsi: :ruotsi: :ruotsi:

Onhan tämä hyvä kappale, mutta ei omalla kohdallani mikään tajunnanräjäyttävä. Sen on tehnyt moni muu viisu. :heh:
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

Maria Sur is unforgettable.

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16803
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Ruotsi 2012: Loreen - Euphoria

Viesti Kirjoittaja Happy »

Ansaittu voittaja toki ja silloisia suursuosikeitani, mut ei tää biisi oo kyl yhtään aikaa kestänyt sillä jo vuotta myöhemmin tää maistu puulta ja lähinnä tuli yök reaktio ku tää kulunu hitti rupes soimaan radiosta. Merkityksetön viisu mulle nykyään .. ei oo tullu vapaaehtoisesti kuuneltua sitten vuoden 2013. Mut Loreenin kaks muuta mellobiisiä on täydellisiä.. edelleenkin pidän oikeusmurhana My hert is refusing me:n ja Statement:in jäämistä andraan.. jälkimmäinen ois voinu olla hyvä vastus Salvadorille :niinpa:


Mut kyl mä tälle 4 tähtee antaisin
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
kapineiti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3246
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 21:53
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Ruotsi 2012: Loreen - Euphoria

Viesti Kirjoittaja kapineiti »

Aika on jo ''hieman'' tehnyt tehtävänsä tämän kohdalla, mutta kyllä tämä edelleen viidessä tähdessä pysyy. :joojoo: Lortsun voittobiiseistä se ehdottomasti parempi.
Smash your competition, baby
Show us some good entertainment
Victory's your only payment
Gladiator, gladiator

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5837
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Ruotsi 2012: Loreen - Euphoria

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Kannatin Ruotsin edustajaksi Dannya, enkä sen takia oikein reilut kymmenen vuotta sitten ollenkaan ymmärtänyt Loreenin hehkutuksen päälle. Omalla viisupuntarillakin olen näköjään aikoinaan arvioinut tämän vain kolmeen tähteen. Vuodet ovat tehneet tehtävänsä ja nykyään kyllä biisistä ihan pidän, tosin ei se edelleenkään ole itselle mikään ykkösviisuvoittaja. Mutta saa kuitenkin nyt jo neljä tähteä.

:stara: :stara: :stara: :stara:
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Vastaa Viestiin