Sata salamaa (Sääseuranta)

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista
Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Sata salamaa (Sääseuranta)

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Aaaaah, kuukauden hikoilun jälkeen ulkolämpötila on alle 20 astetta ja sisälläkin laskenut 26 asteeseen (pirun hitaasti kuitenkin reagoi lämpötila, vaikka pidän parvekkeen ovea auki)! Kyllä käy kateeksi he, joilla on ilmalämpöpumppu viilentämässä sisäilmaa. Tässähän jaksaa jopa liikkua ulkona.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Sata salamaa (Sääseuranta)

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Tänään kävi jo melkoisen kylmä tuuli ulkona. :rofl: Miksei tämmöstä tuulta voinut olla vaikkapa viime viikolla? Tänään "lämpö"tilakin oli sentään sen verran viileä, että ei olisi tarvinnut ryydittää sitä millään tuulella. :niinpa: :roll:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41813
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Sata salamaa (Sääseuranta)

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Mitäs viileydestä, mutta tulisipa vettä!

No, on sentään hyvät imurointisäät. Pitkästä aikaa. Eikä tiskatessakaan enää tule hiki.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41813
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Sata salamaa (Sääseuranta)

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Ihanaa, vettä! Istuin pihalla kun sitä alkoi tulla, ja istun edelleen. Olisiko kuukausi tai yli kun on viimeksi satanut kunnolla, ja siltä täällä näyttääkin.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41813
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Sata salamaa (Sääseuranta)

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Ja taas sataa! Onpä hyvä, etten lähtenyt kävelylle juuri nyt.

Tämän kesän säät olisi joutanut pistää tehosekoittimeen ja ravistaa kunnolla. Eli helle- ja sadepäivät olisivat voineet limittyä paremmin.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16170
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

Re: Sata salamaa (Sääseuranta)

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

Vaikka pimeydestä tykkäänkin, nautin siitä että maa oli muuttunut täällä yön aikana valkoiseksi. <3
Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim

Avatar
Viiksivallu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1596
Liittynyt: 05 Huhti 2015, 22:27

Re: Sata salamaa (Sääseuranta)

Viesti Kirjoittaja Viiksivallu »

Harvinaista (ja mahtavaa), että Helsinkiin tuli kunnon talvi jo marraskuun puolella, ja pakkasta on riittänyt jo hyvän aikaa. Eilen kyllä meinasi tulla melko kylmä, kun seurasin Senaatintorilla ylioppilaiden soihtukulkueen juhlallisuuksia. Ensi viikonlopulle on ennusteltu jopa nollakelejä, toivottavasti ei kuitenkaan tule loskaa tai liukasta :apuva:
I’m pretty funny
But the jokes on me
Cause no one ever takes me seriously

Avatar
Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4524
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Sata salamaa (Sääseuranta)

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Itselläni tämä päätti maastopyöräilykauden ennenaikaisesti joten no me gusta. Mahdollisuuden päästä pk-seudulla hiihtämään otan kuitenkin ilolla vastaan.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Sata salamaa (Sääseuranta)

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Saisivat ne kevään lämmöt jo pikkuhiljaa tulla. :draamaa:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Sata salamaa (Sääseuranta)

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Lämpötilojen puolesta ok vuodenaikaa eletään nyt, mutta saisivat noi jäät ja lumet sulaa jo pois, ettei tarvitsis köpötellä nastakengillä ja rouskutella yli puolta matkasta sepelillä ja soralla. Siirtyisin jo kesäkenkiin, mutta kun matkalla on vähän jäätä, niin ei voi.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11508
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Sata salamaa (Sääseuranta)

Viesti Kirjoittaja romualdo »

Serduchka kirjoitti: 04 Huhti 2022, 17:28 Saisivat ne kevään lämmöt jo pikkuhiljaa tulla. :draamaa:
niin,

pikku hiljaa... mieluummin joo, yöllä pakkasta ja silleen, etteiwät kewät tulwat tulis wallan mahdottomiksi ...

koin jälleen melkoisen mielenhäiriön (!?) ja tawoilleni täysin poiketen kävin kävelylenkillä, ennen auringon esille tuloa... oli miellyttäwän kohmeessa maa, kohtalaisen pakkasyön jälkeen ...

harmittaa tosiaan, kun osa kävelyreiteistä on vielä paksuhkon jään ja lumen peitossa ja osa taas ei ... kenkien nastoja suojellen... me... niin, ajattelevaisimmat... käyttäydymme, siten että auton nastarenkaitakin suojellen ja säästäen, olen kulkenut Peltokorven (käläviältä kokkolaan) ihanan nostalgisen, vuoristotien, kylätien kautta, siis ... koska se vähempi liikenteisenä reittinä on ollut ihanasti lumen ja jään peitossa... ja näin uskon säästäväni autonrenkaitten nastojakin, liialta tai liian nopealta kulumiselta kuin jos menis tuota paljaaksi sulanutta Kajaanin ja Oulun waltatietä ...

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16822
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Sata salamaa (Sääseuranta)

Viesti Kirjoittaja Happy »

kesä kesä kesä.. nyt alkaa olee jo lämmintä :uujee:

Kiva että pian saa taas väriä pintaan.. tallainen whitening ei sovi mulle yhtään :draamaa:
Tänä kesänä pitää tosin ehkä ottaa aurinkoa maltillisemmin sillä en halua näyttää kolmikymppisenä miltään kuivahtaneelta rusinalta :miettii:
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41813
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Sata salamaa (Sääseuranta)

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Happy kirjoitti: 21 Huhti 2022, 13:16 kesä kesä kesä.. nyt alkaa olee jo lämmintä :uujee:
Pöh.

Haluaisin istua pihalla lukemassa, mutta siellä on aivan liian kylmä. Ehkä lämpöasteiden puolesta juuri ja juuri vielä onnistuisi, mutta kun välillä tuulee koleasti. Pitänee hommata pilkkihaalari, jotta voi nauttia Suomen kesästä! Sehän samalla kätevästi suojaisi hyttysiltä ja ihon palamiselta. Ja haalarithan ovat muotiakin.

Edit: Eihän sitä lukemista kestänyt tuntiakaan kun tuli niin vilu. Mutta sitten keksin, että pesenpä ikkunat ulkopinnalta! Siinä tuli hikikin. Ja lähikauppaan on tullut hankalanmallinen paketti, jonka roudaamiseen viileä pouta lienee ihannesää. Vielä jos kitken vuohenputkea niin olen saanut tarpeeksi happea.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Unihiekkamyrsky
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2109
Liittynyt: 27 Tammi 2021, 19:26
Paikkakunta: Oulu

Re: Sata salamaa (Sääseuranta)

Viesti Kirjoittaja Unihiekkamyrsky »

Mistähän johtuu että sellaista perusmukavaa kesäsäätä eli +24 - +26 lämpötila ja pilvetön taivas on toosi harvoin. Tuntuu et aina on joko kylmempää tai lämpimämpää, mut tuollainen ei pysy kauaa.

Lähinnä sitä vaan ihmettelen että miksi seuraavat 10 päivää pörrää lämpötila tuolla kolmessakympissä kun ennen tätä ei ole kuin kerran ehkä noussut 24 yläpuolelle :miettii:

Avatar
DenEurovise
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1549
Liittynyt: 22 Touko 2019, 19:15
Paikkakunta: Kuopio

Re: Sata salamaa (Sääseuranta)

Viesti Kirjoittaja DenEurovise »

^Sanopa. Olen kiroillut tänään tuota kahdenkympin lämpötilojen puuttumista. Vaihtoehdot tuntuvat nykyään olevan 10 tai 30 astetta. :draamaa: Itselle optimaalisin kesäsää olisi n. 20-24 astetta.
Jag fattar om du inte orkar med mig / Det är helt okej / Inom kort så vet jag att du kommer bli helt matt och irriterad / För jag är komplicerad

Miss Li: Komplicerad

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41813
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Sata salamaa (Sääseuranta)

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Minulle tämä lähemmäs 30 astetta tuntuu sopivan hyvin. Olenkin ruvennut ihmettelemään, onko kilpirauhasessani jotain vikaa, kun olen niin vilukissa.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41813
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Sata salamaa (Sääseuranta)

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Ihanan eksoottisen trooppista! Vieläkin reilusti yli 20 astetta, vaikka kello on yli puolen yön. Lämpimiä öitä Suomessa on niin harvoin, että nyt nautin kun sellainen on!
Rise, angel, shine, love!

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36597
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Sata salamaa (Sääseuranta)

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Oih, melkein koko päivä ulkona melkein +30 °C:ssa. :sekava: Nyt vähän ottaa päähän (kirjaimellisesti), vaikka olikin hattu.

Hattu, ah, ennen olen vihannut, mutta pakko sitä varmaan on opetella käyttämään.
Meow cat, please meow back.

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5233
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: Sata salamaa (Sääseuranta)

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

Alkaa pikkuhiljaa ärsyttämään nämä +30°c lämpötilat, kun mitään ei pysty päiväsaikaan ulkona tekemään. Huomenna taitaa sentään olla vähän pilvisempää ainakin täällä Kotkassa.
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

Avatar
Unihiekkamyrsky
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2109
Liittynyt: 27 Tammi 2021, 19:26
Paikkakunta: Oulu

Re: Sata salamaa (Sääseuranta)

Viesti Kirjoittaja Unihiekkamyrsky »

^ mitään? Itse esim olen jo kävellyt 7km tänään

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5233
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: Sata salamaa (Sääseuranta)

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

^ Sen on jo todella hyvin tällaisella helteellä. Itse en pystyisi.
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41813
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Sata salamaa (Sääseuranta)

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Kelpo ukkonen! Vettä saisi tulla vähän enemmänkin, nyt kun on alkuun päästy. Ainoa vain, että komeat tarha-alpeni lakoavat. Pitäisi kehittää niille parempi tukisysteemi.

Tai no joo ainoa; lämpötilakin putosi kertalaakista (ainakin) viisi astetta, mikä ei ole niin kiva.
Rise, angel, shine, love!

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11508
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Sata salamaa (Sääseuranta)

Viesti Kirjoittaja romualdo »

TomppaJr kirjoitti: 28 Kesä 2022, 18:12 Oih, melkein koko päivä ulkona melkein +30 °C:ssa. :sekava: Nyt vähän ottaa päähän (kirjaimellisesti), vaikka olikin hattu.

Hattu, ah, ennen olen vihannut, mutta pakko sitä varmaan on opetella käyttämään.

lierihattu? tänään oli Enskassa eräs lierihattu-uskovainen mies, hauska puhelu... ratio suomessa siis...

hermostuin paarmoihin kun yritin aloittaa saunavihtojen teon, eka vihta tuli melkein koottua, piti sitoakin se, mutta sitte, tein pika lähdön, punainen farmi lähti kiitämään kuntakeskusta kohti. Katos ku pride-viikon päätöspäivä, piti nähdä telkusta sekin osuus, samoin vielä mm. iltayhdeksältä alkava tv5:n naked arraction.

nämä helteet menevät kyllä, jos pääsee tosiaan tuonne kotikotoon, siellä on tilava, joskis liian kostea alakerta eli kellari... pitäis vaan järjestellä sinne vielä parempi tuuletus... rakkaat wanhat ja vielä toistaiseksi läpikäymättömät sanomalehdet olivat kokeneet kosteusvaurioita... huh!

jk- noin kahden tai kolmen aikaan iltapäiväl tuli hienoista sadetta... tulispa vielä PALJON enemmän tuota elämän lähdettä, taivaalta, mieluummin sit yön aikana ...

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41813
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Sata salamaa (Sääseuranta)

Viesti Kirjoittaja Rousku »

romualdo kirjoitti: 02 Heinä 2022, 19:19 jk- noin kahden tai kolmen aikaan iltapäiväl tuli hienoista sadetta... tulispa vielä PALJON enemmän tuota elämän lähdettä, taivaalta, mieluummin sit yön aikana ...
Juu, ja jos päivällä, niin sitten mieluummin niin, että sataa koko päivän kerralla eikä kuten tänään, että sataa aina vartin ja sitten on 45 min. poutaa ennen seuraavaa saderyöpsähdystä... Tee tässä nyt sitten mitään! Aloita sisällä joku homma niin kohta on ulkona mitä ihanin ilma ja tekee mieli siirtyäkin sinne, ja kun pystytät sinne työpisteen, saatkin niskaasi jo seuraavan "virkistävän" vesiryöpyn!
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Sata salamaa (Sääseuranta)

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Tänään kävi ulkona jo melkoisen viileä tuuli, kun istui Porin Caffè Localen terassilla tuossa noin tunti sitten. :shock:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16170
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

Re: Sata salamaa (Sääseuranta)

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

Tänään on ollut vallan ihana keli. :ihana: Ei sitä kuivaa ja kuumaa kauhian pitkään siedä.
Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16822
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Sata salamaa (Sääseuranta)

Viesti Kirjoittaja Happy »

Pyh pah tätä viimeviikon, tän viikon ja ensviikon säätä :niinpa:
Kesäkuun loppuun mennessä mulla oli hankittu se täydellinen rusketus ja nyt se vaan haalenee päivä päivältä vaikka eletään heinäkuuta :draamaa:

Itsellekin ideaalein kesäsää olisi +24 ja pilvetön aurinkoinen taivas, mut näköjään suomikesät on joko +30 tai sen +19 & sadetta, en nauti kummastakaan vaihtoehdosta. :mrgreen:
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Sata salamaa (Sääseuranta)

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Mä taas en ole koskaan ymmärtänyt näitä itsensägrillaajia. Mulle optimaalisin toimintalämpötila on +5 - +15 astetta ja mielellään pilvistä, kiitos.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16822
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Sata salamaa (Sääseuranta)

Viesti Kirjoittaja Happy »

hra47 kirjoitti: 13 Heinä 2022, 14:24 Mä taas en ole koskaan ymmärtänyt näitä itsensägrillaajia. Mulle optimaalisin toimintalämpötila on +5 - +15 astetta ja mielellään pilvistä, kiitos.
Nyt grillaan taas <3 huomenna alkaa duuniputki nii makoilen nyt niin kauan ku aurinko jaksaa porottaa
Mun iho oli keväällä niin kuivassa kunnossa jatkuvan pimeyden (ja maskinkäytön jälkeen) eli auringol on muhun fr myös parantava vaikutus sil en muista koska viimeksi on tuntunu näin sileältä ja freshilt. Oispa aina kesä tai sit taloudellinen tilanne niin hyvä et vois asuu aina marraskuust huhtikuuhun jossai eteläs
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41813
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Sata salamaa (Sääseuranta)

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Taivas on ihan omituinen tuolla idässä. Puiden takia näen siitä tänne pihalleni vain kapean kaitaleen, mutta se on kuin veitsellä vedetty vaakasuoraan kahtia, alapuoli on valkoinen ja yläpuoli sininen. Ja kumpikin osio on pilvessä ja ne pilvet ovat ihan samanlaisia (huom. itse en ole pilvessä). Ikään kuin olisi vetäisty pilvitaivaskuvan yläosaan leveälti sinistä vesiväriä ja se mitä on alla, kuultaa läpi. Tietenkään tuosta ei saa kunnon valokuvaa. Pitäisi kävellä katsomaan miten se noin voi olla, mutta kahvin juonti on kesken. Raportoin tänne, koska veikkaan, että tuo enteilee sääilmiötä.
Rise, angel, shine, love!

Vastaa Viestiin