Big Brother Suomi

Just nu! - keskustelua tv-ohjelmista ja ajankohtaisista asioista

Suosikkiasukkaasi vuoden 2020 Big Brotherissa (max 2)

Arttu
4
6%
Ella
1
1%
Joel
10
15%
Kati
3
4%
Kristiina
14
21%
Marko
1
1%
Minna
9
13%
Niko
0
Ei ääniä
Olli-Pekka
2
3%
Paula
12
18%
Roope
2
3%
Sami
3
4%
Sasa
0
Ei ääniä
Sini
2
3%
Tiia
1
1%
Timo
3
4%
 
Ääniä yhteensä: 67

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2938
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: Big Brother Suomi

Viesti Kirjoittaja Nekku »

Siis mäkään en ymmärrä tätä Rooma vihaa? Ikinä ei puhuta Kirsin liitosta(paitsi Jassu). Sehän on siinä aamujengissäkin. Koosteissakin Kirsin juonittelut vie suurimman osan ajasta.

Toivottavasti Heidi ei putoa! Kaikki väärät on lähteny talosta. Oispa Daiyana vielä tuolla, se tekis ihan omat päätökset ja sanois asiat suoraan!
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8133
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Big Brother Suomi

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Ehkä roomalaisten olisi kannattanut valita joku muu nimi liittoumalleen. Itse en edes tiedä keitä siinä on, mutta siitä huolimatta syntyy välitön negatiivinen mielikuva jostain jengistä joka pelaa itsensä voittoon. :heh:
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16947
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Big Brother Suomi

Viesti Kirjoittaja Happy »

MuumiAnkka kirjoitti: 19 Syys 2022, 22:29 BB korosti rangaistuksen annossa, ettei valehtelua katsota hyvällä. "Joo, tota annoin sulle yhen pisteen kun en ollut jutellut sun kanssa silloin". Todellisuudessa puhui Rooman tuhoamisesta nimeämisperusteluissaan, mutta eihän tuotannon ja Jodelin kultapoikaa voida rangaista oikeudenmukaisesti
En ymmärrä miks tosta pitäis edes rangaista tai siis kohtahan kukaan ei kehtaa kertoa pk-huoneessa oikeita nimeämisperusteluita, mikä järki siinä olis: sehän tappaa viihteen katsojilta? Kaikki nimeämisperustelut olis sit luokkaa "en ole jutellut niin paljon kyseisen asukkaan kanssa :)" Siis jos Aleksi ois antanu lyhyet mitäänsanomattomat perustelut niin ei tarvisis ylilaudan inceleidenkään nyt itkeä tässä.
Koosteet pyrin kattoo mut 24 7 en ehi kattoo & haluun silti pysyy selvil jotenkin nois liittojutuis: joten katon nopeet päivän koostetut jutut ylikseltä ja siel Aleksi on vihatuin (todellinen vitutus varmaankin se rumien ihmisten katkeruus ), vaik selkeesti mielestäni yrittää pelata kovaa ja röyhkeesti tätä peliä niin kuin pitääkin: esim tuo miten sai Heidin manipuloitua puolelleen oli tän kauden ainoo kova veto. Uusia lappaa niin kovaa vauhtii tonne sisään et näin katsojana harmittaa ettei pelaajat selkeesti uskalla kertoa todellisia kieroilusuunitelmiaan edes pk-huoneessa sillä uudethan menee juoruu kaiken eteenpäin.

Mut joo siinä komppaan et en ymmärrä lainkaan Roomavihaa sillä noitahan on tuolla vaan neljä: enempi oisin uutena nähnyt uhkana tuon Reo-Kirsi-Nabaz kolmikon joka siinä punoo juonia kahden liittouman välis. Toki nyt tuo Merve-Aleksi muodostelma on ns isoin uhkakuva mut ite katsojana diggaan täst kaksikost :peukku:


Suosikit

1 Aleksi
Daiyana :(
2 Merve
3 Nabaz

Makuni on selkeesti tälläkin kaudella teamjodel vaikken ymmärräkkään roomaparjausta: mielummin keskiviikkona joku Tuulan kaltainen hemmettiin tuolta. Heidi tulee varmaanki putoamaan (mikä on tyhmä peliliike ku kaikki vihaa muutenki)
Häädössä Reo-Rusu-Miika tai Kirsi-Nabaz-Merve/Reo ois dramaattisin & pelin kannalta järkevin.
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
MuumiAnkka
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 578
Liittynyt: 12 Tammi 2016, 20:13
Paikkakunta: Tampere

Re: Big Brother Suomi

Viesti Kirjoittaja MuumiAnkka »

Happy kirjoitti: 19 Syys 2022, 22:56 En ymmärrä miks tosta pitäis edes rangaista tai siis kohtahan kukaan ei kehtaa kertoa pk-huoneessa oikeita nimeämisperusteluita, mikä järki siinä olis: sehän tappaa viihteen katsojilta? Kaikki nimeämisperustelut olis sit luokkaa "en ole jutellut niin paljon kyseisen asukkaan kanssa :)" Siis jos Aleksi ois antanu lyhyet mitäänsanomattomat perustelut niin ei tarvisis ylilaudan inceleidenkään nyt itkeä tässä.
Siis BB antoi rangaistuksen sääntörikkeistä näille neljälle, jotka siis laitettiin kertomaan nimeämisperustelut. Kyllä mielestäni perustelut olisi pitänyt saattaa asukkaiden tietoon aivan sanasta sanaan. Ja ehkä sitten kantsis olla rikkomatta niitä sääntöjä, niin ei tarvitse tulla rangaistuksi.
Koosteet pyrin kattoo mut 24 7 en ehi kattoo & haluun silti pysyy selvil jotenkin nois liittojutuis: joten katon nopeet päivän koostetut jutut ylikseltä ja siel Aleksi on vihatuin (todellinen vitutus varmaankin se rumien ihmisten katkeruus ), vaik selkeesti mielestäni yrittää pelata kovaa ja röyhkeesti tätä peliä niin kuin pitääkin: esim tuo miten sai Heidin manipuloitua puolelleen oli tän kauden ainoo kova veto.
Ei ole Aleksi sentään vihatuin. Jerry ja Kirsi oli vihatumpia, kunnes toki edellä mainittu lähti. Ja nämä kaksi ovat/olivat myös omia inhokkejani, vaikka ruma incel olenkin.
All-time top 3: Era Stupendo 2008, New Tomorrow 2011, Hunter Of Stars 2014

No Rules!

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16947
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Big Brother Suomi

Viesti Kirjoittaja Happy »

^ Siis ymmärsin kyllä rangaistuksen, mutta siis lähinnä hain sitä että Aleksin alkuperäiset perusteluthan olivat ns vapaaehtoisia, nyt jos vaikka tuo Aleksin nimeämiset näytettäisiin kaikille asukkaille, niin sehän tarkottaisi käytännössä sitä että jokainen asukas jättäis todelliset perustelut kertomatta tos pk:s sillä ei oo mitään syytä paljastaa pelikortteja jos vaarana on et ne levähtää ruutuun. Iso vääryys ois tapahtunu jos Aleksi ois valehdellu nimeämispisteistään mut sitä se ei tainnut tehä.
Moni diggaa kattoo noit nimeämisperusteluit, eli lyhytsanaset ja feikit perustelut ois katsojalle yhtä tyhjän kanssa. Siis tästä syystä en ymmärrä esim ylilaudan suurta kiihkoamista aiheesta. Ja sit siel itketään kuinka Aleksi kehtaa valehdella Roomalle päin naama & esittää olevansa liitossa.. eiks tällänen pelaaminen oo tän kauden tarkoituskin vai onks se laudan mielestä vaan roomalaisten oikeus? Vaikka ylis-incelit onkin mulle iso turnoff niin ylis on edelleen osuvin paikka katsojana pysyäkseni kärryillä talon tapahtumista :mrgreen:

Mitä nyt lukee eri alustoja jodel/ylilauta/bb plaza niin ei jengi (eikä katsojaluvutkaan) tunnu diggaavan juonittelusta, sinällään harmi jos tää jää ainooks pelilliseks kaudeks sillä ite just diggaan täst aspektista: ilman sitä tuskin oisin jaksanu jäädä tätä kautta seuraamaan. Tuotanto toki mokas ku ei eristäny uusii asukkaita ennakkoon,mun mielest aika lame et nää kaikki uudet näkee noi liittoumat: ja varmasti kakki nykyiset asukkaat sen tiedostaa eikä uskalla tehä mitää röyhkeit peliliikkeit :lohduton:
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6527
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: Big Brother Suomi

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Nekku kirjoitti: 19 Syys 2022, 22:36 Siis mäkään en ymmärrä tätä Rooma vihaa? Ikinä ei puhuta Kirsin liitosta(paitsi Jassu).
Rooma-liitto perustettiin ja nimettiin parin ensimmäisen talopäivän aikana ja oli täten ensimmäinen merkki siitä, miten juonnittelun salliva Big Brother käytännössä toimii. Liitto sai välittömästi tärkeän ja näkyvän paikan tämän kauden tarinassa.

Lisäksi BB-talossa ei ole vieläkään toista yli kahden hengen liittoa, joka olisi yhtä vahvasti organisoitu kuin Rooma. Ruzbeh vaikuttaa suorastaan identifioituvan roomalaiseksi. Rooma on ainut selkeärajainen liitto johon kuulua ja jota vastaan pelata. Kirsin ja Nabazin ympärillä häärivät ihmiset ovat huomattavasti epämääräisempi sakki, ja heidän äänestyskäyttäytyminen vaikuttaa enemmän tunnepohjaiselta toiminnalta (tai Roomaa vastaan pelaamiselta). Roomalaiset puolestaan äänestävät Rooman päätöksiä noudattaen.

Roomaa siis vihataan, koska ei ole toistakaan liittoa, jota vihata. :mrgreen: Yksittäisiä ahkerasti juonnittelevia asukkaita löytyy (mm. Kirsi), mutta heidän ympärillään ei ole yhtä täsmällistä ryhmää kuin roomalaisten liitto.

Tällaisen kuvan olen saanut koostelähetyksien perusteella. :joojoo:

Aluksi Rooma turhautti itseäni, koska se vaikutti mitä tylsimmältä äijäryhmältä ja pelkäsin, että he saisivat liian vahvan otteen kauden kulusta. Rooma kuitenkin kompastui omaan maineeseensa, joten se ei ole päässyt laajentumaan ja värväämään lisää jäseniä. Pelko siitä, että Rooma ryhtyisi jyräämään peliä liikaa, on turha, mutta draamalliselta kantilta katsottuna Rooman vaiheiden seuraaminen on ollut viihdyttävää. Alkukausi olisi ollut huomattavasti tylsempi ilman Roomaa! :surrur:

.
.
.

Ja josko loppuun vielä asukaspuntari... vaikeeta hommaa, koska niin tasaväkistä porukkaa... mutta kokeillaan!

...mugavat...

1. Tuula (monin tavoin hellyyttävä ja häätökiukuttelu vain nosti osakkeita: positiivisuus on vähän opeteltua, mutta Tuulassa on jotain hyvää suorasukaisuuttakin. Selvästi omanlaisensa persoona.)
2. Kirsi (vaikea kuvitella tätä kautta ilman Kirsiä: hän on vain sellanen keskiötyyppi ja pidän myös ONNEKSI Kirsin energiasta. Kautta olisi raskasta seurata, jos Kirsi ei ollenkaan nappaisi hahmona.)
3. Aleksi (on vetänyt mukavalla otteella, vähän jöntti ja juntti, mutta sellaisella velikultamaisella tavalla! Ei ole ns. liian COOL ja hyvä niin.)
4. Heidi (varsin aito ja rehti smuidu, joka on sotkeentunut ihanan syvälle peliin: sympatiani ovat heränneet!)
5. Sofia (on yllättänyt positiivisesti: olen katsonut joskus Sofian youtubevideoita, mutta niiden sisältö on semisti tyhjänpäiväisen oloista (Henny Harjusola tekee niin paljon paremmin samankaltaista sisältöä). asukkaana Sofia on kuitenkin lämmin ja mukavan aktiivinen, toivottavasti etenee pitkälle!)
6. Ruzbeh (herättää sisäisen keittiöpsykologini: jännää energiaa ja jännää epävarmuutta. Tuntuu, että on talossa jotenkin jumissa ihmisenä ja se on kiinnostavaa! olisi kiinnostava nähdä, mihin Ruzbehin meininki kehittyisi jatkossa)
7. Merve (sellanen perus mukava ja vähän jotain juoniikin... joo... joo... joo!)
8. Nabaz (on jopa vähän laskenut silmissäni asukkaana: voi ruveta kyllästyttämään jatkossa enemmänkin, mutta onhan Nabaz hauska hahmo! ainakin hetkittäin)
9. Milena (en oo vielä ihan varma, en tosiaan, mutta ihan optimistinen fiilis herännyt)

...melko mugavat...

10. Reeo (joo... joo... jotain sellasta mukavaa leppoisuutta, rentoutta... mutta niin... vähän tylsä. tuntuu, ettei Reeo näy kunnolla koostelähetyksissä... ehkä hän vielä... jotenkin... pomppaa silmilleni!)
11. Laura (välillä mukava, heräilevä, kutkuttava... ja sitten katoaa)
12. Miikka (just sellanen COOL GUY mitä Aleksi ei ole... sellanen jyrkkä ja vähän tylsämielinen. toisaalta kuitenkin tuntuu, että Miikka kuuluu tälle kaudella ja mukavaa, että on ainut laatuaan!)

...plööh...

13. Mathias (olen jo unohtanut)
14. Mia (olen jo unohtanut monesti)
Viimeksi muokannut Hanhis, 21 Syys 2022, 02:31. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16947
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Big Brother Suomi

Viesti Kirjoittaja Happy »

Hanhis kirjoitti: 21 Syys 2022, 01:59 Rooma kuitenkin kompastui omaan maineeseensa, joten se ei ole päässyt laajentumaan ja värväämään lisää jäseniä. Pelko siitä, että Rooma ryhtyisi jyräämään peliä liikaa, on turha, mutta draamalliselta kantilta katsottuna Rooman vaiheiden seuraaminen on ollut viihdyttävää. Alkukausi olisi ollut huomattavasti tylsempi ilman Roomaa! :surrur:
Tämä, diggaan vastakkainasettelusta liittoumien välillä ja siitä että syntyy draamaa, Roomaliiton mieskolmikosta en haluaisi ketään vielä pois sillä varmasti onnistuvat tuomaan kontenttia taloon: muiden liittojen näkyvimmät hahmot Nabaz-Kirsi & Aleksi-Merve-Millu kolmbot toivoisin myös säilyvän talossa mahdollisimman pitkäään. Asukkaana toki lähtisin ite junailemaan Kirsiä ulos ku on tällä hetkellä se vaarallisin vastus
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
MuumiAnkka
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 578
Liittynyt: 12 Tammi 2016, 20:13
Paikkakunta: Tampere

Re: Big Brother Suomi

Viesti Kirjoittaja MuumiAnkka »

Rusu.. :lohduton: Mäkin itken.. Surullisin lähtö ikinä mitä olen todistanut bbssä.
All-time top 3: Era Stupendo 2008, New Tomorrow 2011, Hunter Of Stars 2014

No Rules!

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2938
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: Big Brother Suomi

Viesti Kirjoittaja Nekku »

Joo ei olis saanu Ruzu lähteä! <3 Mielummin Nabaz ois voinu lähteä valittamasta päänsärkyjään. :roll:
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8133
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Big Brother Suomi

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Hoono soomi-heppu olisi saanut lähteä. Ehkä jaksais kuunnella ja katsella tätäkin kautta sen jälkeen kun hänet häädetään. Käy hermoille...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16947
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Big Brother Suomi

Viesti Kirjoittaja Happy »

Näistä vaihtoehdoista olisi Sofia itse saanut lähteä vaikkei nyt kaikista turhin asukas olekaan.
Mut joo väärä lähti, nyt on kauden alussa pudonnu kolme räiskyvämpää persoonaa (Daiyana, Jerry, & Rusu) pahoin pelkään et meininki muuttuu pitkäveteiseks ku tuol on liikaa nyt samantyylisiä asukkaita.. en mä tässä tapetteja haluaa seurata.
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6527
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: Big Brother Suomi

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Ruzbehin lähdöstä tuli mieleen vanhat ja hyvät BB-kaudet, jolloin tunteissa ei säästelty ja vähän jokaisessa välissä itkettiin ja iloittiin, kiljuttiin ja riideltiin. Aloinkin pohtimaan, että voisiko tämä juonnittelun salliva kausi aiheuttaa taloon niin paineisen ja stressaavan ilmapiirin, että asukkaiden tunnekirjokin kuplisi enemmän esiin. :miettii: Toivottavasti. :mrgreen:

Olisin itsekin pitänyt Ruzbehin vielä talossa, koska hänestä välittyi samaistuttavaa ristiriitaisuutta ja hän oli loppujen lopuksi herkkä ja hyväntahtoinen tyyppi. <3 Toisaalta en olisi tahtonut lähettää vielä Sofiaa tai Nabaziakaan kotiin, joten eipä tässä ollut tarjolla muita kuin huonoja vaihtoehtoja.

Jännä nähdä, miten Roomalle käy Ruzbehin lähdön jälkeen. Uusimman koosteen perusteella Reeon ja Kirsin välilläkin tuntuu olevan vahva linkki, joten oiskohan tässä luvassa jonkinlainen "vanhat vastaan uudet" -asetelma. :miettii:

Ja niitä uusia asukkaita on lapannut taloon jo vähän kyllästymiseen asti. Ei heistä enää jaksa innostua... varsinkin kun jokaisella esittelyvideolla kökitään jossain kuntosalilla jne jne jne :rullaati:

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2938
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: Big Brother Suomi

Viesti Kirjoittaja Nekku »

Kirsi, Nabaz ja Tuula ovat kyllä oman inhokkilistani kärjessä. Niin itsekkäitä, ylimielisiä ja inhottavia piirteitä tullut heistä esiin. Ärsyttää myös tuo uusien asukkaiden kohtelu. :jupinaa:

Pahoin pelkään että Salla lähtee huomenna. :draamaa:

Harmittaa myös se että koko kausi on pelkkää pelaamista. Jotkut asukkaat, kuten Kirsi, ei pysty juurikaan rentoutumaan tai ajattelemaan muuta.
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16947
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Big Brother Suomi

Viesti Kirjoittaja Happy »

KIRSIN ILME :rofl:

Häädössä olevista:
Tuula on talon raskain & kammottavin asukas, jo alussa olin sitä mieltä että tuo lässytys on teennäistä, Tuulan todellisen luonteen paljastuminen ei oo tullu yllätyksenä yhtään :mrgreen: Salla & Mathias taas ovat talon tylsimmät seinätapetit & ärsyttäviä myös.
Kaikki kolme joutais pois.. Kirsistä taas oon alkanut diggaamaan suuresti: pidin sitä ennakkoluuloisesti avausjakson esittelyvideon perusteel suurimpana tapettina.. mut olin väärässä! Kirsi on ihanan häijy & kiero ja on rohkeasti sitä anteeksi keltään pyytämättä :ihana:

suosikit: 1. Aleksi 2. Nabaz 3. Kirsi
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2938
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: Big Brother Suomi

Viesti Kirjoittaja Nekku »

Täydellinen ilta! Salla turvaan ekana ja ylimielinen Kirsi ulos!
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16947
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Big Brother Suomi

Viesti Kirjoittaja Happy »

Vittu mitä paskaa lol
Ihan hyvä etten hakenut mukaan...näin nimittäin Kirsissä paljon samoja häijypiirteitä mitä olisin ollu itse mahdollisesti talossa... typerä jodel & yliskansa :draamaa: :hiips:
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
MuumiAnkka
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 578
Liittynyt: 12 Tammi 2016, 20:13
Paikkakunta: Tampere

Re: Big Brother Suomi

Viesti Kirjoittaja MuumiAnkka »

Kyllä kansa tietää
All-time top 3: Era Stupendo 2008, New Tomorrow 2011, Hunter Of Stars 2014

No Rules!

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2938
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: Big Brother Suomi

Viesti Kirjoittaja Nekku »

Happy kirjoitti: 25 Syys 2022, 22:17 Vittu mitä paskaa lol
Ihan hyvä etten hakenut mukaan...näin nimittäin Kirsissä paljon samoja häijypiirteitä mitä olisin ollu itse mahdollisesti talossa... typerä jodel & yliskansa :draamaa: :hiips:
No yleensä ihmiset ei pidä liialliesta ylimielisyydestä. Kyllä jotkut Kirsin kommentit, kuten "on typerä peliliike äänestää mua" ja "uudet asukkaat ei tarvitse mitään" ovat aika inhottavia. Pelata voi häijysti, mut ilman että se menee noin henkilökohtaiseksi.

Nyt on jännä nähdä miten peli muuttuu, kun toinen isoista johtohahmoista on pois. Nyt kun saisi Reeonkin ulos.
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8133
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Big Brother Suomi

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Onpa Tuula sitkeä, olen ollut joka kerta satavarma että hänet häädetään talon vanhimpana(?).
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16947
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Big Brother Suomi

Viesti Kirjoittaja Happy »

Nekku kirjoitti: 25 Syys 2022, 22:24
Happy kirjoitti: 25 Syys 2022, 22:17 Vittu mitä paskaa lol
Ihan hyvä etten hakenut mukaan...näin nimittäin Kirsissä paljon samoja häijypiirteitä mitä olisin ollu itse mahdollisesti talossa... typerä jodel & yliskansa :draamaa: :hiips:
No yleensä ihmiset ei pidä liialliesta ylimielisyydestä. Kyllä jotkut Kirsin kommentit, kuten "on typerä peliliike äänestää mua" ja "uudet asukkaat ei tarvitse mitään" ovat aika inhottavia. Pelata voi häijysti, mut ilman että se menee noin henkilökohtaiseksi.

Nyt on jännä nähdä miten peli muuttuu, kun toinen isoista johtohahmoista on pois. Nyt kun saisi Reeonkin ulos.
Ihan oikeassahan Kirsi tuosta Sallasta oli :heh:
Suaitsen röyhkeyden vain sellaisilta ihmisiltä joilla on kantava voima & karisma olla sellainen, Kirsillä oli ja siksi mä diggasin suuresti :ylppis: ja tuolla piti pelata ja nyt itketään kun joku pelaa. Toki Kirsinä olisin pelannut vähän ovelammin mut nää on näitä
Ja miks sä Reonkin haluut ulos.. eiks sit ois järkevämpää vaan katella mummolan tapetteja?
hra47 kirjoitti: 25 Syys 2022, 22:35 Onpa Tuula sitkeä, olen ollut joka kerta satavarma että hänet häädetään talon vanhimpana(?).
Reo nyt olemuksensa puolesta tuntuu vanhimmalta, Tuula lähinnä talon pahin lapsi.
Hyvä puoli Tuulan jäämisessä oli että onnistuu luomaan talossa eripuraa ja sitä tarvitaan jotta katseluelämys pysyy viihdyttävänä, vaikka tosin tuo kiukuttelu & muiden syyttely raskasta katseltavaa onkin: en näe asukkaassa myöskään sitä aitoa iloisuutta mitä suuresti katsojille yrittää vakuuttaa.
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2938
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: Big Brother Suomi

Viesti Kirjoittaja Nekku »

Happy kirjoitti: 25 Syys 2022, 22:47
Nekku kirjoitti: 25 Syys 2022, 22:24

No yleensä ihmiset ei pidä liialliesta ylimielisyydestä. Kyllä jotkut Kirsin kommentit, kuten "on typerä peliliike äänestää mua" ja "uudet asukkaat ei tarvitse mitään" ovat aika inhottavia. Pelata voi häijysti, mut ilman että se menee noin henkilökohtaiseksi.

Nyt on jännä nähdä miten peli muuttuu, kun toinen isoista johtohahmoista on pois. Nyt kun saisi Reeonkin ulos.
Ihan oikeassahan Kirsi tuosta Sallasta oli :heh:
Suaitsen röyhkeyden vain sellaisilta ihmisiltä joilla on kantava voima & karisma olla sellainen, Kirsillä oli ja siksi mä diggasin suuresti :ylppis: ja tuolla piti pelata ja nyt itketään kun joku pelaa.
Aika moni on sanonut että pelaaminen pilaa kauden ja tekee siitä raskasta katsottavaa. Ja pelata voisi muita kunnioittavasti. En ymmärrä (eikä moni muukaan) mitä kivaa on ilkeilyssä ja muiden loukkaamisessa pelin varjolla. Oli ihan järkevää häätää Kirsi, koska oli vahva johtohahmo ja nyt muut ehkä uskaltanee tehdä enemmän peliliikkeitä. Miikka sanoi tiedostavansa Kirsin käytöksen ja Mervekin totesi että nyt pystyy hengittämään.

Kyllä minä haluan voittajaksi hyvänmielisen ihmisen joka osaa pelata ilman että se menee ilkeäksi. Olen aina ollut altavastaajien puolella ja toivon että Salla, Milla tai Heidi voittaa. Harmitti miten Milla totesi että kun hän tulee muiden luo niin heti hiljennytään ja alkaa pienimuotoinen välttely. Miksi uusia pitää heti alkaa syrjiä eikä voida ottaa iloisesti vastaan? Sitten Reeon ja Kirsin puheet kuinka he ovat ansainneet rahat vaikka Karvanin ja Millan ansiosta budjetti saatiin plussan puolelle ja heille ei muka pitäisi antaa mitään.

Liian ylimielinen pelaaminen on monista inhottavaa ja se nähtiin tänäkin iltana.
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16947
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Big Brother Suomi

Viesti Kirjoittaja Happy »

^ Härregud, mä saada migreenin sinun teksti :hiips:
'
Toki siis ymmärrän tämänkin kannan mutta minulle bb:n suola on dramaattiset asukkaat jotka uskaltavat sanoa asiat niin kuin ne ovat mitään kiertelemättä. Ja siinä komppaan että asukkaiden puolesta oli järkevin veto häätää Kirsi: sen jo tässä ketjussakin aiemmin maininnu :joojoo:
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2938
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: Big Brother Suomi

Viesti Kirjoittaja Nekku »

No joo onhan se kiva että talossa on draamaa, mutta itse en vaan ilkeilystä ja selän takana pahaa puhumisesta. Kyllä asioita voi sanoa suoraan hyvässäkin mielessä. Peliin kuuluu myös se että katsojat äänestää omien tunteiden mukaan.

Olen lukenut miten ihmiset eivät pidä tällaisesta "kiusaamiskulttuurin" tukemisesta. Mutta kyllä kieroa pelaamista voi harrastaa ilman että siitä syntyy henkilökohtaisia kaunoja. Onhan kyseessä kuitenkin vain peli. Ja mielipide asioita nämähän ovat mikä on hyvää ja mikä huonoa pelaamista. :joojoo:

Nabas nyt sitten ilmeisesti on vähän kauhuissaan koska on tajunnut että ihmiset eivät ole pitäneet Kirsin käyttäytymisestä ja pelkää että hänetkin häädetään. Mervekin vähän säikähti kun Miikka kertoi että ehkä ei kannata pelata liian kovaa. Kunpa asukkaat osaisivat pelata enemmän hyvän mielen mukaan. Ei tarvitsisi ahdistua syrjittyjen asukkaiden puolesta ja olisi kivempi seurata peliä.
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6527
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: Big Brother Suomi

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Kirsin tippuminen on kauden kulun kannalta kiinnostava käänne. :tapu: Mielenkiintoista nähdä, että miten siihen talon sisällä reagoidaan. Ja onhan tuolla kasvamassa uusia juonnittelevia hahmoja hyvään tahtiin (esim. Salla ja Milla), joten tuskin jahkailu talossa loppuu, vaikka Kirsin matka tähän sunnuntaihin torppasi. :mrgreen:

Miikka on muutes ollut tämän viikon ehdoton tähtikasvo. Häntä on esitetty koosteissa hyvin miellyttävällä ja reilulla tavalla. Jopa on herännyt tunne, että voisiko Miikka olla kauden voittajakanditaatteja. :miettii:
Nekku kirjoitti: 25 Syys 2022, 22:24 No yleensä ihmiset ei pidä liialliesta ylimielisyydestä. Kyllä jotkut Kirsin kommentit, kuten "on typerä peliliike äänestää mua" ja "uudet asukkaat ei tarvitse mitään" ovat aika inhottavia. Pelata voi häijysti, mut ilman että se menee noin henkilökohtaiseksi.
Mitä henkilökohtaisesti inhottavaa ylläolevissa kommenteissa on? Jos pitää toisen peliliikettä typeränä tai ei ymmärrä, että reilu jakaminen on ryhmätilanteissa hyvien tapojen mukaista, ei se mielestäni ole isku ketään kohtaan henkilökohtaisesti, vaan osoittaa ainoastaan sanojan luottoa omaan stragediasilmäänsä ja taidottomuutta toimia muita huomioivasti ryhmässä.

Koosteiden perusteella en ole nähnyt Kirsin ottavan ketään yksittäistä asukasta silmätikukseen tai pyrkineen tietoisesti loukkaamaan toista asukasta. Hänen itsevarmuuteensa omaan selviytymiseen katsojaäänestyksessä lipsahti jo kuitenkin ylimielisyyden puolelle. Edes edellisten kausien häätökonkarit (Kristian, Ville, Kristiina...) eivät hekumoineet ääneen, miten "tyhmää minua on äänestää, kun en kuitenkaan tipu". Kirsillä lirahti todellakin se keltainen neste päähän, ja tässä on tulos. :heh:

Omiin korviini ainoastaan Nabazin puheet yksittäisistä asukkaista ovat tuntuneet jopa pahansuovilta. Sinänsä selän takana puhumista harrastanee jokainen sosiaalinen ihminen (mm. realityohjelman kilpailijoita on oikein helppo haukkua ;)), mutta Nabazin nopeat armottomasti lyttäävät mielipiteet esim. Pirkasta ja Karvanista ovat olleet aika laihalla tutustumispohjalta lauottuja. Niistä on jäänyt ilkeäfiilis.
Nekku kirjoitti: 25 Syys 2022, 23:07 Harmitti miten Milla totesi että kun hän tulee muiden luo niin heti hiljennytään ja alkaa pienimuotoinen välttely. Miksi uusia pitää heti alkaa syrjiä eikä voida ottaa iloisesti vastaan?
Koska valmiiksi ryhmäytyneeseen joukkoon on yksinkertaisesti vaikea tulla uutena jäsenenä sisään. Tästä meillä on varmasti kaikilla jonkinlaista kokemusta. Toisaalta olemme varmasti myös kaikki joskus tehneet tietämättämme toisen olon ulkopuoliseksi. Itsensä ulkopuoliseksi tunteva (tässä tapauksessa Milla) saattaa myös tulkita tilanteet tarpeettoman negatiivisen sävyisiksi. Ja sekin on ymmärrettävää (ja luultavammin meillä on siitäkin kaikilla omakohtaista kokemusta :mrgreen: ).

Big Brother on sosiaalisesti haastava ja energiaa vievä paikka (luulen). Siksi jatkuva iloisuus ja utelias tutustuminen uusiin ihmisiin voi tuntua raskaalta, ja hakeutuukin mielummin viettämään aikaa omien turvaihmisten kanssa; rennossa ja tutussa porukassa. Ja mm. ryhmädynaamikan seuraaminenhan on Big Brotherin kiinnostavimpia puolia! :surrur:

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2938
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: Big Brother Suomi

Viesti Kirjoittaja Nekku »

^No jos minulle sanottaisiiin, että oletko noin tyhmä että äänestät mua, niin eipä se nyt kovin hyvältäkään tunnu. Koosteissa ei ole pystytty näyttämään asukkaiden kaikkia heittoja. Kirsikin on Sallasta jaksanut jauhaa vaikka mitä.

Itselläni ei ole tapana haukkua muita, vaan kritisoida heidän käytöstään. Siinä on selvä ero.

Ymmärrän kyllä, että uuteen porukkaan voi olla hankala päästä mukaan, mutta hiljentyminen ja välttely ei silti ole reilua. Ei kai se uusien vika ole että ovat taloon tulleet myöhemmin. Pirkka joutui tämän kokemaan pahasti ja Miikka, Ruzu sekä Reeo puivat asiaa Pirkan lähdön jälkeen. On todella tympeää että uudet asukkaat joutuvat nopeasti häätöön. Oli mahtavaa että Salla pääsi ensimmäisenä turvaan. <3
Viimeksi muokannut Nekku, 26 Syys 2022, 00:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6527
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: Big Brother Suomi

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Nekku kirjoitti: 25 Syys 2022, 23:50 ^No jos minulle sanottaisiiin, että oletko noin tyhmä että äänestät mua, niin eipä se nyt kovin hyvältäkään tunnu.
Mutta kommenttina se liittyy ainoastaan toisen pelitaktiikan vesittämiseen eli käytöksen kritisoimiseen. :heh: Ei ulkonäköön, ei suoranaisesti luonteenpiirteisiin tai syntymässä määriytyviin ominaisuuksiin tms.

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2938
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: Big Brother Suomi

Viesti Kirjoittaja Nekku »

Hanhis kirjoitti: 26 Syys 2022, 00:02
Nekku kirjoitti: 25 Syys 2022, 23:50 ^No jos minulle sanottaisiiin, että oletko noin tyhmä että äänestät mua, niin eipä se nyt kovin hyvältäkään tunnu.
Mutta kommenttina se liittyy ainoastaan toisen pelitaktiikan vesittämiseen eli käytöksen kritisoimiseen. :heh: Ei ulkonäköön, ei suoranaisesti luonteenpiirteisiin tai syntymässä määriytyviin ominaisuuksiin tms.
Kai sen voisi hienovaraisemminkin esittää eikä tarvitse heti haukkua tyhmäksi? Ja tähän kun lisätään vielä vihamielisempi äänensävy. :surrur:

Enemmänhän tuo kommentti liittyi Kirsin ylimielisyyteen siitä, että hän ei voisi tippua.
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Avatar
antsa798
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5352
Liittynyt: 17 Helmi 2018, 10:58
Paikkakunta: Espoo

Re: Big Brother Suomi

Viesti Kirjoittaja antsa798 »

Aleksi on kyllä vastenmielinen tyyppi...läpsiny Petraa perseelle, nauranu sammakon tappamisellee ja kertonu väkivaltafantasioitaa :shock:

https://twitter.com/tili_bb/status/1577020965392855041
https://youtu.be/uBttRsPkOXw
https://youtu.be/AHX4eQeaIc0

Salla, Milla ja Laura sit taas kyllä noussu mun kirjoissa :uujee: Tuulast, Nabbest ja Reeost myös tykkään edellee :peukku: Milena ollu aika tragikoominen siitä twiitistä ja kun ei päässy uudeks päälliköks :rofl:
We're like fire and gasoline
Come and light it up with me
So high on adrenaline
You're my adrenalina

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2938
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: Big Brother Suomi

Viesti Kirjoittaja Nekku »

^Itsekin tykkään Millasta paljon! Aleksi on kyllä outo, ja ne sen jutut Millun kanssa on ällöjä. Myös jatkuva äidistä höpöttäminen ihmetyttää, ja kuinka on aina kaikessa samaa mieltä muiden kanssa.

Ärsyttää että Laura on taas päällikkö. Kyllästyttää se jatkuva puhe Reeosta Merven kanssa. :roll:

Nabaz oli silloin alussa ihan hauska, mutta näin jälkikäteen on kyllä paljastunut ärsyttäviä ja vähän ilkeitäkin piirteitä.

Tuula sen sijaan on nostanut silmissäni vähän pisteitä, oli siellä häkissä mukavan positiivinen. Miikan kohdalla taas laskenut, tuntuu vähän ylimieliseltä, varsinkin häkkitehtävän jälkeen kun Karvan mietti voisiko häkkiläiset saada jotain extraa kaupasta.

Petra Ollin tulo taloon oli vähän turha. Toivoisin taloon jotain mielenkiintoisempaa käännettä. Ne vanhat Slummi ja Paratiisi jaot sun muut Subin kausilla olivat niin hyviä.

Se muuten piti vielä todeta että Kirsi pui hyvin peliään ja käytöstään pudotuksensa jälkeen. Jassu ja Kessu ovat taas kommentoineet koosteissa mielestäni parhaiten talon tapahtumia. :peukku:
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Hiilari
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 260
Liittynyt: 01 Loka 2022, 11:55

Re: Big Brother Suomi

Viesti Kirjoittaja Hiilari »

Onks tää kausi vähän lässähtänyt? Ainakin katsojaluvut tippuu jatkuvasti, viime viikon katsotuin jakso (pe) sai keskimäärin 215 000 katsojaa ja on ilmeisesti historian alhaisin katsojamäärä viikon katsotuimmalle BB-jaksolle Suomessa.

Kolme ekaa viikkoa oli täyttä tykitystä ja koukutti ainakin minua suuresti. Päällikkövaiheen alettua lässähti koko touhu. Päälliköillä voisi olla paaaaaaaljoon suurempi vaikutusvalta talon asioihin, miksi potentiaalia ei hyödynnetä? Nythän käytännössä päällikön suurin saavutus on immuniteetti. Päällikkö voisi ihan hyvin päättää talon arkeen liittyvistä asioista, kuten siitä, että kuka siivoaa, kuka saa lämpimän suihkun, kuka pääsee saunaan, kuka kokkaa, kuka avaa jääkaappia viikon ajan, kuka saa kotoa kirjeen, keneltä vähennetään 2p nimeämisissä, kuka pääsee viikon ajan kuntosalille jne jne jne. Come on!!!! Tästä saisi paljon enemmän irti.

Lisäksi olen jo aivan sekaisin siitä, että kuka on kenenkin puolella, kuka sanoi mitä ja mitä liittoja enää edes on.

Tuokaa taloon uusia ja räväköitä asukkaita, järjestäkää tuplahäätö, tuokaa vaikka yksi tippunut asukas takaisin. Paljastakaa toisten juoruiluja ja selkään puukotuksia olohuoneen tv:stä.... Laittakaa nyt pökköä pesään! Järkätkää kunnon viinabileet, missä selvitetään välit ja puhdistetaan ilmaa.

Vastaa Viestiin