Vain elämää

Just nu! - keskustelua tv-ohjelmista ja ajankohtaisista asioista
Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6531
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: Vain elämää

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Ensimmäisen artistijakson perusteella tuli fiilis, että kauden valttina tulee olemaan kiinnostavat tarinat ja jutut eikä päräyttävät musiikkiesitykset. Tietysti ihastuttavan monipuoliselta Yonalta odotan lisää taidokkaita vetoja, mutta muiden aristien kohdalla odotukset esitysten suhteen ovat maltillisempia ellei jopa alhaisia. :heh: Yonaa lukuunottamatta joukossa ei ole toista tekijää, joka olisi viime vuosina musiikillisesti kolkutellut korviani, mutta voihan olla, että Alatalon Suvakset ja Läntisen Parkkoset ovat löytäneet uutta kadoksissa ollutta virtaa Vain elämää -biiseihinsä. :mrgreen:

Erika Vikmanilla on toki mahdollisuus osua poppisuoneen, mutta osaa hän laukoa ohikin.

1. Yona (ft. Anna Puu ja Janna): Enkeli (3,2)
2. Erika Vikman: Ihmisen ikävä toisen luo (2,6)
3. Redrama: Syli (2,4)
4. Tommi Läntinen: Hengitä sisko (2,4)
5. Meiju Suvas (ft. Spekti): Tytöt tahtoo pitää hauskaa (2,1)
6. Pete Parkkonen: Per Vers, taiteilija (1,9)
7. Jyrki 69: Anna mulle lovee (1,7)

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11319
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: Vain elämää

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

Yllätyin siitä, miten hyvin 7300 päivää toimii Mikko Alatalon käsittelyssä. Upeaa melodista kaihoiskelmää! Sen sijaan harmittaa, että Tommi Läntinen päätti lähteä Erikan päivänä slovarilinjalle, sillä miten hyvä olisikaan esimerkiksi Cicciolina voinut olla samanlaisella rouhealla asenteella vedettynä kuin Elämä kantaa mua -biisissä.
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6531
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: Vain elämää

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Erika Vikmanin jakso oli jotenkin tylsä. Ensinnäkin missä oli Cicciolina? :parku: Noh, ehkä siitä saadaan vielä versio ekstrajaksoissa.

Musiikillisesti Pete Parkkosen Syntisten pöytä on oivaa sovittamista ja biisi todella taipuu moneen, mutta joku Peten karismassa ei itseäni pure. Hän on hyvä esiintyjä, mutta ei luontainen esiintyjä... tai jotain. :mrgreen: Ja Bekonin kanssa samaa mieltä siitä, että Alatalon 7300 päivää toimii varsin hyvin. Erityisesti se synahenkinen "pianomelodia" on hauska.

Yona ei onnistunut nostamaan yhdentekevää Pyhää Erikaa kiinnostavaksi kappaleeksi: esitys on ihan hieno, mutta ei sitä biisinä jaksa kuunnella. Loput porukasta vetivät melko samalla kaavalla kuin Alatalon päivänäkin. Meijun olisin toivonut esiintyvän yksin.

1. Mikko Alatalo: 7300 päivää (3,0)
2. Pete Parkkonen: Syntisten pöytä (2,6)
3. Yona: Pyhä Erika (2,5)
4. Tommi Läntinen: Häpeä (2,4)
5. Jyrki 69: Etkö uskalla mua rakastaa (2,4)
6. Meiju Suvas (ft. Pete Parkkonen): Tää on niin kuuma (2,2)
7. Redrama: Aikuisten rannekkeet (2,2)

Redraman päivää odotan kummastuneena. Music on ainut kappale, jonka osaisin hältä lonkalta sanoa, ja kun olen kuvitellut, että olisin suht hyvin perillä 2010-luvun kotimaisesta valtavirtapopista. :shock: Mutta ehkä Redraman musiikki ei ole kotimaista valtavirtapoppia. :miettii:

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3192
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vain elämää

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

Pete Parkkonen ei kyllä millään tavalla kolahda muhun, vaikka silloin joskus vuonna -08 pidin häntä Idols-kauden parhaana Anna Puu(stjärve)n jälkeen. Joku Petessä vaan mua alkoi tympiä jo vuosia sitten, enkä ole tässä ohjelmassakaan pitänyt. Meiju todellakin olisi saanut vetää ihan yksikseen Erikan päivänä tai sitten ottaa siihen seuraksi jonkun ihan toisen.

Redrama on vetänyt suorastaan pohjat. Onko yhtä huonoja esityksiä juuri koskaan nähty/kuultu?

Yona on artistina aina kiinnostanut mua. Pyhä Erika kyllä oli ihan kiinnostava veto, mutta haluaisin uskoa hänen pystyvän vielä parempaankin.

Mikko Alatalo ei kiinnosta lainkaan. En tiedä kiinnostaako monia muitakaan, mutta kaipa hänelle on kohderyhmänsä. :rofl:

Mun tapana on muuten ollut pisteyttää nää Vain elämää -esitykset aina, eli illan huonommaille annan yhden pisteen, toiseksi huonoimmalle kaksi jne. :mrgreen: Viime kaudella esimerkiksi yllätyin että loppupisteissä Arttu Wiskari oli mun kirjoissa voittaja, vaikka en koskaan ole häntä kuunnellut (toisin kuin Chisua.) :repeilee:
Ehkä julkaisen mun tulokset tällä kaudella tännekin.
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Vain elämää

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Hanhis kirjoitti: 26 Syys 2022, 00:31 Erika Vikmanin jakso oli jotenkin tylsä. Ensinnäkin missä oli Cicciolina? :parku: Noh, ehkä siitä saadaan vielä versio ekstrajaksoissa.

Musiikillisesti Pete Parkkosen Syntisten pöytä on oivaa sovittamista ja biisi todella taipuu moneen, mutta joku Peten karismassa ei itseäni pure. Hän on hyvä esiintyjä, mutta ei luontainen esiintyjä... tai jotain. :mrgreen: Ja Bekonin kanssa samaa mieltä siitä, että Alatalon 7300 päivää toimii varsin hyvin. Erityisesti se synahenkinen "pianomelodia" on hauska.

Yona ei onnistunut nostamaan yhdentekevää Pyhää Erikaa kiinnostavaksi kappaleeksi: esitys on ihan hieno, mutta ei sitä biisinä jaksa kuunnella. Loput porukasta vetivät melko samalla kaavalla kuin Alatalon päivänäkin. Meijun olisin toivonut esiintyvän yksin.

1. Mikko Alatalo: 7300 päivää (3,0)
2. Pete Parkkonen: Syntisten pöytä (2,6)
3. Yona: Pyhä Erika (2,5)
4. Tommi Läntinen: Häpeä (2,4)
5. Jyrki 69: Etkö uskalla mua rakastaa (2,4)
6. Meiju Suvas (ft. Pete Parkkonen): Tää on niin kuuma (2,2)
7. Redrama: Aikuisten rannekkeet (2,2)

Redraman päivää odotan kummastuneena. Music on ainut kappale, jonka osaisin hältä lonkalta sanoa, ja kun olen kuvitellut, että olisin suht hyvin perillä 2010-luvun kotimaisesta valtavirtapopista. :shock: Mutta ehkä Redraman musiikki ei ole kotimaista valtavirtapoppia. :miettii:
Eerikan päivänä Pete Parkkosen Soul oli yksiselitteisesti loistava. Upea. Lisää soulia Peteltä, kansainvälistä tasoa, mutta suomeksi laulettuna olisi jotain Suomessa erilaista. Ei kiitos enää nykymuoviisoundeja ja supertyhmiä nykyradiomättöbiisejä joita on sata tusinassa ja joista yksikään artisti ei saa mitään irti.

Kaikki muutkin olivat kohtuu hyviä, paitsi Yona joka oli tekokaikkea, kuten Yona aina, ja Redrama joka ei oikein ole parhaimmillaan ollut.

Redraman päivä osoitti kuinka loistava biisinikkari hän on. Biiseistään sai hienoja versioita mikä kertoo niiden laadun.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Carboni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1440
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 23:27

Re: Vain elämää

Viesti Kirjoittaja Carboni »

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/se ... et/1310191

Tuossapa tulevan kauden kattaus. On mielestäni todella mielenkiintoinen sillisalaatti
2024 Rim Tim Tagi Dim 2023 Cha Cha Cha 2022 Die Together, 2021 Dark Side, 2020 Tears Getting Sober, 2019 Hatrid Mun Sigra, 2018 Higher Ground,
2017 City Lights, 2016 Hear Them Calling, 2015 Grande Amore, 2014 Something Better

Avatar
kapineiti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3328
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 21:53
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Vain elämää

Viesti Kirjoittaja kapineiti »

Hanna Pakarinen ja Marko Hietala :ihana: mutta Roope Salminen, plääh.

Kokonaisuutena kattaus on aika meh, vaikka pointsit siitä, että ''uusia nimiä'' on kerrankin formaattiin saatu ja rutkasti.
Smash your competition, baby
Show us some good entertainment
Victory's your only payment
Gladiator, gladiator

Vastaa Viestiin