Levyraati 110: Vieraan valinta

Een speeldoos - foorumin omat levyraadit
Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4079
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Levyraati 110: Vieraan valinta

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

VIERAAN VALINTA

AIKATAULUMUUTOS - tarkemmat tiedot viestin lopussa

Kylillä kuulemma liikkuu levyraadeista ja meistä raatilaisista kaikenlaisia juttuja. Huhutaan hämäräperäisestä salaseurasta tai kultista. Vapaamuurarit, Cthulhu ja lentävä spagettihirviökin on mainittu. Kateellisten panettelua tietenkin kaikki tyynni, mutta kateuden kitkemiseksi ja huhujen hälventämiseksi järjestämme nyt omanlaisemme avoimien ovien päivät. Jokainen osallistuja saa täten valita avoimien ovien päiville yhden vieraan, joka on hänelle jollain tavalla läheinen ja jonka hän tuntee tai on tuntenut henkilökohtaisesti. Vieraan ei tarvitse olla enää elävien kirjoissa, sillä emme halua siltäkään osin syyllistyä syrjintään.

Vieraita emme päästä huseeraamaan tiloihimme omin päin, vaan toimitaan seuraavien sääntöjen mukaisesti:

Lähetä raatiin kappale, josta tiedät valitsemasi vieraan pitävän/pitäneen. Vaihtoehtoisesti voit myös lähettää kappaleen, jonka haluat omistaa vieraallesi. Vieraasi voi olla perheenjäsen, kumppani, sukulainen, ystävä tai muulla tavalla läheinen henkilö, elävä tai edesmennyt. Eikä tarvitse välttämättä olla henkilökään, sillä avoimien ovien päivät ovat lemmikkiystävälliset. (Koira, joka minulla oli lapsena, esimerkiksi tykkäsi kovasti Leif Wagerin Romanssista.) Ja jos välttämättä haluat muistaa vihamiestäsi jollakin kappaleella, sekin käy. Voihan kettumainen pomokin olla jollain tavalla läheinen.

Emme halua vieraiden viipyvän historiallisesti arvokkaissa tiloissamme liian pitkään, joten raadissa järjestetään ainoastaan finaali. Kappaleita saa alkaa lähettää torstaina 6.10. klo 20.00, joten miettikää ensin kaikessa rauhassa vieraitanne. Noudatamme raadissa oletussääntöjä, eli kiellettyjä ovat viisut, viisutyrkyt ja aiemmat raatikappaleet. Coverit ym. versioinnit ovat sallittuja. Yksi artistinimike (henkilö tai yhtye) voi olla mukana vain yhdellä kappaleella. Pisteytyksessä noudatetaan myös oletussääntöjen mukaista kaavaa, ja pisteyttämättömyydestä seuraa hylkäys. Omat pisteeni lähetän ensimmäiselle pisteyttäjälle.

Ilmoittautuminen alkaa siis torstaina 6.10. klo 20.00. Lähetä minulle yksityisviestillä seuraavat tiedot:
Maa:
Esittäjä:
Kappale:
YouTube-linkki:
(Vapaaehtoinen kysymys: onko vieraasi sukulainen/ystävä/vihamies/lemmikkieläin/muu?)

Kappaleen lähettäjän suhteesta vieraaseen ei ole pakko kertoa, mutta tilastomielessä se olisi tietysti mielenkiintoista tietoa. Kukin voi raadin kommenteissa kertoa vieraastaan sen verran kuin haluaa, tai olla kertomatta.

Ilmoittautuminen päättyy lauantaina 15.10. klo 8.00.
Äänestys alkaa lauantaina 15.10. klo 18.00.
Äänestys päättyy maanantaina 24.10. klo 20.00.
Tuloslähetys keskiviikkona 26.10. klo 19.

kuva
Porteilla on jo tunkua :shock:
Viimeksi muokannut Koirankuonolainen, 23 Loka 2022, 14:49. Yhteensä muokattu 6 kertaa.
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4079
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Levyraati 110: Vieraan valinta

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

KAPPALEET

1. 🇵🇭 Maymay Entrata: Amakabogera
2. 🇺🇸 Julie Stevens & Melissa Lyons: Free
3. 🇺🇸 Sparks: When I Kiss You (I Hear Charlie Parker Playing)
4. 🇫🇮 Chisu: Mun kulta
5. 🇯🇵 Hatsune Miku: The Disappearance of Hatsune Miku -DEAD END-
6. 🇫🇮 Maija Kauhanen: Käärme
7. 🇮🇹 Tommaso Paradiso: Piove in discoteca
8. 🇬🇧 Led Zeppelin: Kashmir
9. 🇫🇮 Kuningasidea: Tiikerililja
10. 🇫🇷 Emma Shapplin: Spente le stelle
11. 🇬🇧 Editors: Kiss
12. 🇺🇸 Joey + Rory: When I’m Gone
13. 🇫🇮 Pekka Ruuska: Rafaelin enkeli
14. 🇸🇪 🇮🇹 Basshunter & Alien Cut: End the Lies
15. 🇫🇮 Sairas T ft. Bloodlands: Suljetut ovet
16. 🇨🇦 🇨🇭 Delerium feat. Jaël: After All
17. 🇩🇪 ATC: Why Oh Why
18. 🇬🇧 Chris Rea: Loving You Again
19. 🇵🇱 Kuba Kawalec, Ana Andrzejewska: Zdechłam
20. 🇫🇷 🇬🇧 David Gilmour: Je crois entendre encore
21. 🇺🇸 Vanessa Carlton: A Thousand Miles
22. 🇹🇷 Gökhan Özen: Kalbim Seninle
23. 🇫🇮 Vilma Jää: Jäinen neiti
24. 🇸🇪 Eva Dahlgren: Ung och stolt
25. 🇺🇸 Gene Wilder: Pure Imagination
26. 🇺🇸 Angie Reed: I Don’t Do Dirty Work, Sucka!
27. 🇰🇷 from20: WEOL
28. 🇬🇧 Tony Christie: Is This the Way to Amarillo
29. 🇬🇧 Depeche Mode: Stripped
30. 🇯🇵 Goose House: Hikaru Nara
31. 🇫🇮 Kari Peitsamo: Koottava lasinen muurahaispesä
32. 🇫🇮 Sir Elwoodin hiljaiset värit: Älä mee

SOITTOLISTA:
https://youtube.com/playlist?list=PL_LU ... -KkcwRFbSX

Pisteytyskaava on 15-12-10-9-8-7-6-5-4-3-2-1 eli pisteitä 12 parhaalle.
Lähetä pisteesi minulle yksityisviestinä viimeistään maanantaina 24.10. klo 20.00 mennessä.

Pisteyttämään voi ryhtyä heti, mutta en avaa pisteytysviestejä ennen kuin olen itse saanut kappaleet järjestykseen. Lähetän omat pisteeni ensimmäiselle pisteyttäjälle.

Kun pisteytysaika on päättynyt, paljastan kappaleiden lähettäjät saman tien, ja sitten on aikaa halutessaan kertoa vieraastaan ja/tai kappalevalinnan taustoista ennen tulosten julkistamista. Ilmoittautumisviestit jo antoivat viitteitä mielenkiintoisista taustatarinoista. Kertoa voi toki myös tulosjulkistuksen jälkeen. Tai miksei pisteytyksenkin aikana, jos pystyy kertomaan niin, ettei paljasta kappalettaan. Eikä ole tietenkään pakko kertoa mitään, jos ei taho.
Viimeksi muokannut Koirankuonolainen, 25 Loka 2022, 11:03. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4079
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Levyraati 110: Vieraan valinta

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

TULOKSET:

1. 🇵🇱 Kuba Kawalec, Ana Andrzejewska: Zdechłam 150 - ESC Addict 98
2. 🇫🇮 Maija Kauhanen: Käärme 144 Aleksi
3. 🇫🇮 Chisu: Mun kulta 139 UFOPOLI
4. 🇺🇸 Vanessa Carlton: A Thousand Miles 117 DenEurovise
5. 🇺🇸 Joey + Rory: When I’m Gone 116 jiiii
6. 🇮🇹 Tommaso Paradiso: Piove in discoteca 112 Happy
7. 🇵🇭 Maymay Entrata: Amakabogera 111 Saturnus Psycho
8. 🇺🇸 Sparks: When I Kiss You (I Hear Charlie Parker Playing) 110 jdjj22
9. 🇰🇷 from20: WEOL 109 ratamo1
10. 🇬🇧 Editors: Kiss 106 Teräsbekoni
11. 🇫🇷 Emma Shapplin: Spente le stelle 99 Koirankuonolainen
12. 🇨🇦 🇨🇭 Delerium feat. Jaël: After All 97 Pete
13. 🇫🇮 Kuningasidea: Tiikerililja 95 inomu (15 äänestäjää)
14. 🇬🇧 Led Zeppelin: Kashmir 95 Erakkorapu (12 äänestäjää)
15. 🇬🇧 Depeche Mode: Stripped 83 Huilumies
16. 🇸🇪 Eva Dahlgren: Ung och stolt 82 Celda
17. 🇹🇷 Gökhan Özen: Kalbim Seninle 79 sziget
18. 🇩🇪 ATC: Why Oh Why 78 Taikahuilu
19. 🇫🇮 Pekka Ruuska: Rafaelin enkeli 75 granaattiomena
20. 🇯🇵 Hikaru Nara: Goose House 74 Snude
21. 🇺🇸 Angie Reed: I Don’t Do Dirty Work, Sucka! 73 CottonJoel
22. 🇬🇧 Chris Rea: Loving You Again 72 Viiksivallu (15 äänestäjää)
23. 🇬🇧 Tony Christie: Is This the Way to Amarillo 72 romualdo (11 äänestäjää)
24. 🇫🇮 Vilma Jää: Jäinen neiti 70 Unihiekkamyrsky
25. 🇫🇮 Sir Elwoodin hiljaiset värit: Älä mee 58 teemuus (12 äänestäjää)
26. 🇺🇸 Julie Stevens & Melissa Lyons: Free 58 WildDance (9 äänestäjää)
27. 🇫🇮 Kari Peitsamo: Koottava lasinen muurahaispesä 55 Tegu
28. 🇫🇷 🇬🇧 David Gilmour: Je crois entendre encore 49 Rousku
29. 🇸🇪 🇮🇹 Basshunter & Alien Cut: End the Lies 38 S-Tyyppi
30. 🇺🇸 Gene Wilder: Pure Imagination 36 Hanhis
31. 🇯🇵 Hatsune Miku: The Disappearance of Hatsune Miku -DEAD END- 32 akuankka13
32. 🇫🇮 Sairas T ft. Bloodlands: Suljetut ovet 22 TomppaJr

Pisteet 110.xlsx
(15.36 KiB) Tiedosto ladattu 12 kertaa
Viimeksi muokannut Koirankuonolainen, 27 Loka 2022, 19:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36596
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraati 110: Vieraan valinta

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Aika hauska teema! :tapu:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16821
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Levyraati 110: Vieraan valinta

Viesti Kirjoittaja Happy »

Symppis koirankuono :ihana:
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Erakkorapu
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 296
Liittynyt: 15 Joulu 2013, 11:57

Re: Levyraati 110: Vieraan valinta

Viesti Kirjoittaja Erakkorapu »

Mielenkiintoinen teema. Musiikkimakuni on kaveripiireissäni lähinnä yleinen vitsi mutta kyllähän tähän valinnanvaraa olisi vaikka kuinka niin biisien kuin lähestymistavan puitteissa :miettii:

Avatar
Taikahuilu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2015
Liittynyt: 27 Helmi 2018, 20:22

Re: Levyraati 110: Vieraan valinta

Viesti Kirjoittaja Taikahuilu »

Tiukan uforaadin jälkeen mukava saada tällainen kaikki käy-raati. Ehkä kuitenkin toi vieraan nimeäminen olisi hyvä olla pakollinen tieto, koska muuten idea vesittyy :miettii:

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4079
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Levyraati 110: Vieraan valinta

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

Sen verran henkilökohtaisesta asiasta tässä on kyse, että en halua ketään pakottaa kertomaan. Pakko saattaisi johtaa myös siihen, että osallistujat ilmoittaisivat väärän henkilön kun eivät halua kertoa oikeaa.

Toki tiedostan, että tällaisessa teemassa voisi periaatteessa lähettää aivan minkä hyvänsä kappaleen ilman mitään yhteyttä kehenkään tuttuunsa ja väittää sitä kummitätinsä lemppariksi, mutta päätin ottaa riskin ja luottaa raatilaisten rehellisyyteen ja siihen, ettei kukaan halua ruveta raatia tuolla tavoin vesittämään.

Minulta kysyttiin myös, pitääkö vieraan olla sellainen, jonka on tavannut henkilökohtaisesti. Ei tarvitse välttämättä olla tavannut, mutta täytyy tuntea muutoin henkilökohtaisesti esimerkiksi viestittelyn, puhelinkeskustelujen tms. välityksellä. Itselläni oli joskus dinosaurusten aikaan useita kirjekavereita, joita en ikinä tavannut mutta jotka kyllä katsoin tuntevani oikeinkin hyvin.
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Levyraati 110: Vieraan valinta

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Huh, taidan olla mahdottoman tehtävän ääressä nyt! Minulla ei kovin paljon mitään läheisiä edes ole ollut, ja niiden harvojen kanssa musiikin kuuntelu tai musiikista keskusteleminen ei ole ollut yhteisiä harrastuksiamme, paitsi viisut, jotka eivät nyt tietenkään käy. Ja milloin olen joidenkin musamausta ollut selvillä, se on aika lailla poikennut omastani. Tuntemani kissat eivät yleensä ole korvansa lotkauttaneet musalle, tai silloin harvoin kun ovat, reaktio on ollut närkästynyt tai huolestunut.

Vierashuone-viestien perässä Koirankuonolaisen allekirjoitus näyttää hieman erikoiselta!
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4079
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Levyraati 110: Vieraan valinta

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

^On myös vaihtoehto, että voi omistaa kappaleen vieraalleen. Koska ajattelin, että välttämättä kaikki eivät tunne läheistensä musiikkimakua tai se ei alkuunkaan natsaa oman kanssa :joojoo:

Muutin allekirjoitukseni raadin ajaksi, ettei kukaan vieras pahoita mieltään. Sellaista emme toki halua, vaikka mustasta huumorista pidänkin.
Viimeksi muokannut Koirankuonolainen, 06 Loka 2022, 07:05. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
Unihiekkamyrsky
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2109
Liittynyt: 27 Tammi 2021, 19:26
Paikkakunta: Oulu

Re: Levyraati 110: Vieraan valinta

Viesti Kirjoittaja Unihiekkamyrsky »

Rupesin miettimään että laveasti ajateltuna mikä tahansa biisi minkä olet ikinä kuullut karaokebaarissa jonkun laulamana olisi lienee käypä tähän? Kun se biisihän on ollut tämän laulajan valinta :heh:

Eli siis jos vähänkään harrastaa kotibileitä tms niin valinnanvaraa on aivan valtavasti

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36596
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraati 110: Vieraan valinta

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Koirankuonolainen kirjoitti: 06 Loka 2022, 00:06 Toki tiedostan, että tällaisessa teemassa voisi periaatteessa lähettää aivan minkä hyvänsä kappaleen ilman mitään yhteyttä kehenkään tuttuunsa ja väittää sitä kummitätinsä lemppariksi, mutta päätin ottaa riskin ja luottaa raatilaisten rehellisyyteen ja siihen, ettei kukaan halua ruveta raatia tuolla tavoin vesittämään.
Arvostettavaa. :peukku: Toivoisin, että raadit menisivät välillä tähän rehellisyyttä vaativaan suuntaan. Virkistävää!
Meow cat, please meow back.

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4079
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Levyraati 110: Vieraan valinta

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

Unihiekkamyrsky kirjoitti: 06 Loka 2022, 06:46 Rupesin miettimään että laveasti ajateltuna mikä tahansa biisi minkä olet ikinä kuullut karaokebaarissa jonkun laulamana olisi lienee käypä tähän? Kun se biisihän on ollut tämän laulajan valinta :heh:
Jokainen voi käyttää omaa harkintaa siinä, millaisen valinnan katsoo raadin hengen mukaiseksi.

Ei ole tarkoitus kilpailla siitä, kuka keksii kaikkein erikoisimman vieraan, vaan suunnata ajatukset meitä lähellä oleviin tai olleisiin ihmisiin (tai niihin lemmikeihin). Itse olen ajatellut, että nyt voisi olla hyvä tilaisuus käyttää yksi guilty pleasure -biisi, kun voi piiloutua vieraan selän taakse :uujee:

Edit: Niin ja mä olen kyllä laulanut karaokessa biisejä, joista en erityisemmin itse perusta. Joko vitsillä tai koska joku seurueesta on halunnut sen kuulla. Niin että en tuohon valintakriteeriin hirveästi luottaisi.
Viimeksi muokannut Koirankuonolainen, 06 Loka 2022, 08:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
Unihiekkamyrsky
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2109
Liittynyt: 27 Tammi 2021, 19:26
Paikkakunta: Oulu

Re: Levyraati 110: Vieraan valinta

Viesti Kirjoittaja Unihiekkamyrsky »

^ joo toki itsekin aion antaa eräälle erittäin läheiselle ihmiselle vapaat kädet päättää että mitä laitetaan, kunhan mainitsin vain ääneen että ei tää ole niin vaikea tehtävänanto mitä joku yksinäinen voi luulla.

Itsekin olin välillä aika yksinäinen, mutta kyllä mulla olis silloinkin opiskeluajoilta ollut joitakin biisejä mielessä, tyyliin ”tyyppi x laittoi biisin z soimaan kotibileissä”

Olenkin tosin yleisesti aika kiinnostunut muiden mauista, ja esim jos jossain puistossa ollaan dokaamassa ja uusi tyyppi liittyy seuraan, niin musta on hauska lyödä hälle puhelin käteen ja pyytää laittaan jotain soimaan. Monia mielenkiintoisia biisejä olen löytänyt näin, ja sit jos tää tuntematon tyyppi laittaakin oman lempibiisin soimaan niin teillähän onkin samantien keskustelunaihetta sit siitä biisistä.

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4079
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Levyraati 110: Vieraan valinta

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

Unihiekkamyrsky kirjoitti: 06 Loka 2022, 08:55 ^ joo toki itsekin aion antaa eräälle erittäin läheiselle ihmiselle vapaat kädet päättää että mitä laitetaan, kunhan mainitsin vain ääneen että ei tää ole niin vaikea tehtävänanto mitä joku yksinäinen voi luulla.
Hyvä pointti :peukku:
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Levyraati 110: Vieraan valinta

Viesti Kirjoittaja Rousku »

En ymmärrä, mitä se sellainen biisin omistaminen jollekulle oikein on. Tiedän että sellaista tehdään, mutta en ymmärrä ideaa.

Kotibileitä en ole järjestänyt koskaan, ja harvoissa sellaisissa olen ollut. Kukaan kaverini ei ole laulanut karaokea niin että olisin ollut kuulemassa.

Mutta mieleeni muistui yöllä yksi kerta, kun olen avustanut kaveriani biisivalinnassa, ja hän on ollut hyvin tyytyväinen löytööni. Ehkä pistän sen? Yhden sukulaisen kanssa olisi myös biisi, johon liittyy muistoja (tai oikeastaan useampi yhteenkuuluva). ja nyt tulee mieleen sukulaisten järkkäämistä virallisemmista juhlista muutama tapaus lisäksi.
Viimeksi muokannut Rousku, 06 Loka 2022, 15:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Levyraati 110: Vieraan valinta

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Mutta onko tässä siis ideana, että biisi on täysin sen vieraan valinta, vai onko oletus että siitä jotenkin tykkää itsekin? Kyllä tunnen esim. erinäisten ns. ranteet auki -joululaulujen ystäviä, mutta koska en pidä niistä itse, niin en varmasti lähetä.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20384
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Levyraati 110: Vieraan valinta

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

En lähettäisi mitään sellaista, mistä en itse pidä. Olkoonkin vieraan valinta, mutta allekirjoittanut se raadeissa kisaa. Tykkään ja tiedän/luulen vieraan tykkäävän. Nämä tulkinnanvaraisuutta rajummin vaativat raadit on kyllä joskus hankalia.

Valintani olen tehnyt. Oivalsin hauskan kombon. :surrur:
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4079
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Levyraati 110: Vieraan valinta

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

Vieraat ovat tervetulleita!
:bileet:
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3084
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 110: Vieraan valinta

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

Tässä aiemmin pohdittiin miten teeman voi toteuttaa. Mun käsitys on, ettei vieraan tarvitse edes tietää kyseistä biisiä - kunhan sen biisin edes omistaa hänelle.

Vaihtoehtoja tähän toteutukseen on varmasti monia, mutta tässä muutama:
- Vieras itse rakastaa kyseistä biisiä
- Vieraan ansiosta tiedät kyseisen biisin
- Olet vieraan kanssa kuunnellut biisiä tai se biisi jotenkin muuten muistuttaa hänestä (eli kyseessä voi olla jopa ns. teidän biisi)
- Biisissä on jotain (esim. sanoitusten takia) miksi voisit ikään kuin omistaa sen hänelle

Mulla ainakin on sellaisia ihmissuhteita, joissa toinen on linkannut biisejä ja kertonut yhdistävänsä sen muhun. Mullakin on tällaisia biisejä jotka yhdistän vahvasti tiettyyn henkilöön, eli se olisi yksi tapa toteuttaa tämä teema.
Olen kuitenkin kaivannut juurikin jotain näin vapaata teemaa, joten katsoin heti polttavimmat tyrkkyni läpi ja mietin yhdistänkö niitä kehenkään ja voinko hyvällä omallatunnolla toteuttaa teeman käyttämällä jonkun polttavimmista tyrkyistäni. Se onneksi oli helppoa!
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11900
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 110: Vieraan valinta

Viesti Kirjoittaja sziget »

:laulaa: Amici non ne ho ('Minulla ei ole ystäviä', Loredana Berté 1995)

Jos ystävän biisi floppaa, loppuuko ystävyys? Jos lähettää vihamiehen biisin, olisiko kiusallista voittaa? :apuva:

Hieno teema, vaikkakin omistamispykälä hiukan latistaa sitä. Ei olla samalla viivalla, jos yksi puntaroi tunnollisesti tuttujensa suosikkibiisejä ja toinen valitsee vain minkä tahansa oman suosikkinsa ja omistaa sen vaikka kissavainajalleen. Sehän on tuiki tavallinen Me, Myself & I -valinta, johon kattiparalla ei ole mitään sanomista. Mutta ei tehdä tästä naukujaisia vaan luotetaan osallistujien vilpittömään pyrkimykseen antaa vierailleen tilaa. :D
Aleksi kirjoitti: 06 Loka 2022, 15:36 En lähettäisi mitään sellaista, mistä en itse pidä. Olkoonkin vieraan valinta, mutta allekirjoittanut se raadeissa kisaa.
Optimaalista osuvuutta haetaan. Musiikkimakuni venyy moneksi, mutta ei sekään purukumista ole tehty.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4079
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Levyraati 110: Vieraan valinta

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

^Luotan vilpittömästi osallistujien vilpittömyyteen kummankin vaihtoehdon osalta - molemmissahan on yhtäläinen mahdollisuus huijaamiseen. Omistamispykälän otin mukaan, että mahdollisimman moni voisi osallistua. Tarkoituksena siinä on tietenkin, että kappale lähettäjän mielestä sopii kohteelleen tai kertoo tästä jollain tavoin. Paikalle on tähän mennessä saapunut jo varsin monipuolinen seurue hyvin mielenkiintoisia vieraita!
:bile:
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Levyraati 110: Vieraan valinta

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Koirankuonolainen kirjoitti: 05 Loka 2022, 20:24 (Vapaaehtoinen kysymys: onko vieraasi sukulainen/ystävä/vihamies/lemmikkieläin/muu?)
Mihin näistä ryhmistä puolisot kuuluvat? Eiväthän he varsinaisesti sukuakaan ole. Dumpataanko muihin?
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4079
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Levyraati 110: Vieraan valinta

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

^Kuuluvat ryhmään "Muu" ja ehkä kysymys olisi pitänyt muotoilla "Muu, mikä?", mutta tuohon ryhmään kuuluvista vieraista ovat useimmat ilmoitusviestiinsä lisänneetkin mukaan tarkennuksen.

Ensimmäinen ilmoittautumisvuorokausi on kohta kulunut, ja vieraita on nyt paikalla 14. He ovat tuoneet mukanaan hyvin monipuolisen kappalevalikoiman. Ilmoittautumisviesteistä on välittynyt sekä valoa että varjoa.
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11900
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 110: Vieraan valinta

Viesti Kirjoittaja sziget »

Koirankuonolainen kirjoitti: 07 Loka 2022, 08:40 ^Luotan vilpittömästi osallistujien vilpittömyyteen kummankin vaihtoehdon osalta - molemmissahan on yhtäläinen mahdollisuus huijaamiseen. Omistamispykälän otin mukaan, että mahdollisimman moni voisi osallistua.
En tarkoittanutkaan, että omistaminen olisi huijaamista. Se tuntui vain aika erilaiselta asialta kuin se, että vieras olisi ilmaissut pitävänsä kappaleesta. Tosin kissalta on vaikea saada suosikkilistaa, vaikka olisi elossakin. Ei siis nau'uta vastaan vaan ollaan tasapuolisen vieraanvaraisia ihmisille, eläimille ja alieneille molemmissa rooleissa. :joojoo:
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3084
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 110: Vieraan valinta

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

^ Älä sano! Mun lemmikeillä on ollut suosikkibiisejä ja on myös yksi lemmikki joka vihaa kaikkea musiikkia!
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4079
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Levyraati 110: Vieraan valinta

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

^Samoin mun entisellä koiralla oli suosikkibiisi, kuten aloitusviestissä mainitsinkin :heh: Tää nykyinen sitä vastoin on täysi peltikorva, vaikka muutoin mainio tapaus.

^^Olisi kyllä hienoa saada joku alienkin vieraaksi :uujee:
Vaikka ehkä se hieman epäilyttäisi, jos joku kertoisi olevansa läheisissä väleissä avaruusolion kanssa :mitvit:
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
Taikahuilu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2015
Liittynyt: 27 Helmi 2018, 20:22

Re: Levyraati 110: Vieraan valinta

Viesti Kirjoittaja Taikahuilu »

Koirankuonolainen kirjoitti: 07 Loka 2022, 23:03 ^^Olisi kyllä hienoa saada joku alienkin vieraaksi :uujee:
Vaikka ehkä se hieman epäilyttäisi, jos joku kertoisi olevansa läheisissä väleissä avaruusolion kanssa :mitvit:
Siinähän se Saturnus Psyko olisi sopivasti paikalla ainakin nimensä puolesta :heh:

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3084
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 110: Vieraan valinta

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

Taikahuilu kirjoitti: 07 Loka 2022, 23:21
Koirankuonolainen kirjoitti: 07 Loka 2022, 23:03 ^^Olisi kyllä hienoa saada joku alienkin vieraaksi :uujee:
Vaikka ehkä se hieman epäilyttäisi, jos joku kertoisi olevansa läheisissä väleissä avaruusolion kanssa :mitvit:
Siinähän se Saturnus Psyko olisi sopivasti paikalla ainakin nimensä puolesta :heh:
Se oiskin aikamoista olla kaksoisroolissa, eli raatilaisena ja vieraana! :eeek: :rakkaus:
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
Taikahuilu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2015
Liittynyt: 27 Helmi 2018, 20:22

Re: Levyraati 110: Vieraan valinta

Viesti Kirjoittaja Taikahuilu »

Saturnus Psycho kirjoitti: 07 Loka 2022, 23:39 Se oiskin aikamoista olla kaksoisroolissa, eli raatilaisena ja vieraana! :eeek: :rakkaus:
Niin!
Sehän on sanonta, että olla sinut itsensä kanssa :tapu:

Vastaa Viestiin