Levyraati 87 – Väriloiston taikaa – Tulosshow sivulta 9 alkaen

Een speeldoos - foorumin omat levyraadit
Avatar
Unihiekkamyrsky
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2109
Liittynyt: 27 Tammi 2021, 19:26
Paikkakunta: Oulu

Re: Levyraati 87 – Väriloiston taikaa – Tulosshow sivulta 9 alkaen

Viesti Kirjoittaja Unihiekkamyrsky »

Timoteus kirjoitti: 28 Joulu 2021, 16:34
Yhteislaulutunnit ja laulukokeet ovat eri asia. Olen teitä molempia ja Teräsbekonia vanhempi, ja kyllä meilläkin musiikin tunneilla laulettiin, mutta mitään laulukokeita ei koskaan ollut. Tämä kokemus siis ysäriltä. En oikein edes ymmärrä, mitä pedagogista tarkoitusta laulukoe palvelisi. Opetetaanko laulamista peruskoulussa? Enkä nyt kysy "lauletaanko" vaan "opetetaanko laulamista", jotka ovat myös eri asia. Jos ei opeteta, mitä koe edes mittaa? Muuta harrastuneisuutta ja luontaista lahjakkuuttako?
Aaa joo en tajunnutkaan että vanhemmilla jäsenillä on tosiaan ollut oikein laulukoe. Ei ollut sellaista itsellä.

Tai yksin opettajalle piti käydä laulamassa jotain 5-luokalla, mutta ei siitä numeroa muistaakseni saanut. Tilanne hävetti luonnollisesti monia, joten luokassa oli muistaakseni vain opettaja ja sä, muut odotti käytävällä.

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11508
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Levyraati 87 – Väriloiston taikaa – Tulosshow sivulta 9 alkaen

Viesti Kirjoittaja romualdo »

Kuolonkurki kirjoitti: 27 Joulu 2021, 18:54 Jatketaan. :surrur:

kuva
jeeee... Mähän tein vaihteeksi, tällä hetkellä ..., Whenit (Irl 76), tahi Lapponiat ... , uh ...kymmenes sija.. mä nii Olen onnellinen (kuten Pertti Pepe Willberg lauloi joskus,-70 luvulla ...) ... kiitosket ... viisket huurussa mulla täällä ... liikutuksesta ... ! :peukku:

jk. olihan mun sijoitus siinä vähän tuota ennen Tie unteen paevaan ... ja jahh... Jennie Jennie... siis kahdeksaskin ... (selvästi tuohtu... tunnekuohuissa tua... päämies, sivupersoonani huomautus)
Viimeksi muokannut romualdo, 28 Joulu 2021, 17:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30473
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Levyraati 87 – Väriloiston taikaa – Tulosshow sivulta 9 alkaen

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Unihiekkamyrsky kirjoitti: 28 Joulu 2021, 16:47 Tai yksin opettajalle piti käydä laulamassa jotain 5-luokalla, mutta ei siitä numeroa muistaakseni saanut. Tilanne hävetti luonnollisesti monia, joten luokassa oli muistaakseni vain opettaja ja sä, muut odotti käytävällä.
Kuulostaa laulukokeelta. Ei meillä ollut tuollaista.

Tai tavallaan kyllä kerran, mutta se oli oma "moka". Kotiläksynä oli opetella Lippulaulun sanat ulkoa. Läksy kuulusteltiin julkisesti suullisesti. Luokan muut lapset latelivat sanat rimpsuna ilman rytmiä tai melodiaa. En minä niitä niin ollut opetellut. :puna: Muistin sanat vain sävelen kanssa. Lauloin kappaleen sitten opettajalle toisessa huoneessa.

Miksi Lippulaulu yleensä piti opetella ulkoa? Jaa-a. Sen kun tietäisi.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11508
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Levyraati 87 – Väriloiston taikaa – Tulosshow sivulta 9 alkaen

Viesti Kirjoittaja romualdo »

Kuolonkurki kirjoitti: 27 Joulu 2021, 18:34 Kiitos Maalaispojulle Cornflower Bluen lähettämisestä. Todennäköisesti levyraatihistorian paras biisi ikinä. :surrur:

ai jaa... tuotapa pitää kans kuunnella vielä tarkemmin kuhan saan nämä iloiset oksennukset tänne skriivattua ....

jk. mistä työ saatte nuo värit noihin ... kirjoituksiin ... !??? Oih... ku nättiä!

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11508
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Levyraati 87 – Väriloiston taikaa – Tulosshow sivulta 9 alkaen

Viesti Kirjoittaja romualdo »

GuoZu8 kirjoitti: 27 Joulu 2021, 19:13 Nyt kun romualdo on alkanut osallistumaan raateihin aktiivisesti, on hänen menestyksensä selvästi parantunut. [r]omualdoa on nykyään vaikea voittaa.

Oih, tattis waan tästäkin kommentista, mä vielä tulen ja voitan... koko pashan ... hmmm, seuraavaa siirtoa täytyy miettiä viäläki tarkemmin, mut laskelmoimaan en ala, huhhh... boys bois boys...se minusta... sitä se on tuo entinen esc-skabailu ollult täynnä jo nii pitkään ....

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11508
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Levyraati 87 – Väriloiston taikaa – Tulosshow sivulta 9 alkaen

Viesti Kirjoittaja romualdo »

TomppaJr kirjoitti: 27 Joulu 2021, 19:33 :rofl: Apua tämä on ihan huikea trilleri. Voin oikeastaan kannustaa jokaista kärkipäähahmoa jollakin tasolla.

Tietysti ennätysjännittäwin sitten Kuoppiksen ja kuolettawan upean Sata milijoonaa kertaa... -biisin ... Yks tawallista paljon oudompi outous pisteytyskäyttäytymis oli nm. esc93:n kohal joka kyl törähtytti floydille kowat pojot mut sitten jätti saman vuosikymmenen, ehkä ikonimman (noh Queen SEN ohella... siis boheemi rapsonia) hämyrockballadini ilman pisteittä!!! ! ! !!!???

ja tietysti ihan kunnon menestyksen lumoissa haluan vetää tässä vielä pistesarjani kunnolla esiin kuten wanhoissa hyvissä ESC-kisoissakin, aina, ... tehtiin... kysyttiimpä sitä sitte tahi ei.
Tais mulla olla 5. sijakin siellä hetken hallussa ... vai näinkö oikein ...? sekä lähi- että kaukokaipuulasit tuli hankittua toissa kesänä Optikkojumalilta. :rakkaus:

Seurasin toki minäki silimä kowana, tosin näin viiveellä, wasta tänään... ku näit tarkastelin, ett montako pinnaa jää oikeistopuolueelle ja montako vasemmistolle, ja vassarivaltahan täällä taitaa olla, kuten pitääkin! Hyvä me!



Ja näin äänestivät siis ne, jotka ymmärsivät melodian päälle ...
Ratamo 15, tom 14, koir.k 15, jufo 13, erak 10, maapoju 20, taika 1, esc a 4, wig 6, muu a 1, Ven e 8, gran 9, akua 3, tee 6, cott 15, rous 13 ... alusa olin pitkään iliman suosiota... kuten myös lopulta 1. sijalle yltänyt timotein lähetyssaarnaajakin. Kiitos viel kerran. Kaikille ... :hali: Ja eimuutakuuuttasatoakoukkuun ...



jk. yle 1:ssä Ruostetta ja timantteja -sarjassa taitaa laulaa nyt se sveitsin viime keväinen komistus... !?
Viimeksi muokannut romualdo, 29 Joulu 2021, 07:33. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

Avatar
Tegu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5509
Liittynyt: 08 Helmi 2019, 00:44

Re: Levyraati 87 – Väriloiston taikaa – Tulosshow sivulta 9 alkaen

Viesti Kirjoittaja Tegu »

^ Romualdon järjestämän raadin haluan kokea. :surrur:



Ah, laulukokeet. Meillä piti ala-asteella laulaa jotain yksin vuorollaan kasettinauhurille pienessä huoneessa. Eipähän ollut edes opettajaa suoraan töllistelemässä! Eikun hmm, olikohan kyseessä sittenkin nokkahuilun soitto joillain tietyillä kappaleilla?

Yläasteella oli myös laulukoe, joka oli peräti opettajan edessä. Siitäkään ei ole mitään muistikuvaa, mitä lauloin, höh. Kai se ihan ok meni.. ehkä? Minä en muista mitään.

Meksikon pikajunaa taidettiin mekin laulaa, kuten myös Naista tummissa (taannoinen levyraato), Chirpy chirpy cheep cheepiä (mikälie) ja Viidettätoista yötä. Ala-asteen opettaja tykkäsi aina laulattaa kaikenlaista ja soittaa kitaraa. :)

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Levyraati 87 – Väriloiston taikaa – Tulosshow sivulta 9 alkaen

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Timoteus kirjoitti: 28 Joulu 2021, 16:34 En oikein edes ymmärrä, mitä pedagogista tarkoitusta laulukoe palvelisi. Opetetaanko laulamista peruskoulussa? Enkä nyt kysy "lauletaanko" vaan "opetetaanko laulamista", jotka ovat myös eri asia. Jos ei opeteta, mitä koe edes mittaa? Muuta harrastuneisuutta ja luontaista lahjakkuuttako?

Nokkahuilukoe oli, sekin muistaakseni vain yhdellä vuosiluokalla. Soittoa myös opetettiin. Muita musiikin kokeita en muista, mikä ei poissulje mahdollisuutta, että sellaisia on silti voinut olla.
Omat peruskouluvuoteni sijoittuvat 70-luvulle. Kouluissa, joissa kävin, oli aina laulunkoe, mutta laulamista todellakaan ei opetettu. Ihmettelin asiaa jo silloin. (Toinen oppiaine, jossa mitattiin asioita joita ei opetettu, oli liikunta.)

"Pedagogista tarkoitusta" tuskin sen suuremmin mietittiin. Opettajan piti antaa arvosana, ja se hoidettiin laulunkokeella. Tai siis alemmilla luokilla yksin sillä. Myöhemmin tuli myös musiikin teoriaa (ja siitä koe) ja ksylofonin pimputtelua. Näitä jopa opetettiin. Yläasteella täytyi pitää esitelmä. Mutta kyllä se laulunkoe säilyi silti. Lukiossa se ei enää ollut pakollinen, ainakaan kaikilla luokilla. Ehkä jos halusi niin sai suorittaa sen vapaaehtoisena.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Taikahuilu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2015
Liittynyt: 27 Helmi 2018, 20:22

Re: Levyraati 87 – Väriloiston taikaa – Tulosshow sivulta 9 alkaen

Viesti Kirjoittaja Taikahuilu »

romualdo kirjoitti: 28 Joulu 2021, 17:56 Ja näin äänestivät ne, jotka ymmärsivät melodian päälle ...
Ratamo 15, tom 14, koir.k 15, jufo 13, erak 10, maapoju 20, taika 1, esc a 4, wig 6, muu a 1, Ven e 8, gran 9, akua 3, tee 6, cott 15, rous 13 ... alusa olin pitkään iliman suosiota... kuten 1. sijalle yltänyt timotein lähetyssaarnaaja. Kiitos viel kerran. Kaikille ... Ja eimuutakuuuttasatoakoukkuun ...
White Satin sai multa kyllä 11pointsia, ei 1 :mitvit:

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10648
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Levyraati 87 – Väriloiston taikaa – Tulosshow sivulta 9 alkaen

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Vieläkin innoissani tästä voitosta. :tuuletus: Kiitos kaikille onnitteluista. Uusi raati aukeaa vielä tämän vuoden puolella. :uujee: Olen teeman päättänyt ja voin vihjaista, että tulossa on hyvin minun näköinen raati. :kaunis: :heh: Valmistautukaa!

Jos joku haluaa ilmoittautua vapaaehtoiseksi jeesaamaan minua raadin järjestämisessä/kimppavetämään raatia kanssani, niin olisin enemmän kuin kiitollinen. :joojoo: Saan varmasti raadin avattua, säännöt laadittua, kappaleet otettua vastaan jne. itsenäisesti, mutta juurikin nuo pistetaulukoiden luominen jne. ei ole minulle kovin tuttua juttua. Että raadin loppupuolella ainakin olisi kiva saada joku kaveriksi auttamaan.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
UFOPOLI
Viestit: 16610
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraati 87 – Väriloiston taikaa – Tulosshow sivulta 9 alkaen

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

WildDance kirjoitti: 28 Joulu 2021, 21:09 Olen teeman päättänyt ja voin vihjaista, että tulossa on hyvin minun näköinen raati. :kaunis:
Ehkä jo arvaan :hihi:
WildDance kirjoitti: 28 Joulu 2021, 21:09 Jos joku haluaa ilmoittautua vapaaehtoiseksi jeesaamaan minua raadin järjestämisessä/kimppavetämään raatia kanssani, niin olisin enemmän kuin kiitollinen. :joojoo: Saan varmasti raadin avattua, säännöt laadittua, kappaleet otettua vastaan jne. itsenäisesti, mutta juurikin nuo pistetaulukoiden luominen jne. ei ole minulle kovin tuttua juttua. Että raadin loppupuolella ainakin olisi kiva saada joku kaveriksi auttamaan.
Minulla ei ole juuri nyt yhtään kisaa vedettävänä, joten voin tarjoutua.

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10648
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Levyraati 87 – Väriloiston taikaa – Tulosshow sivulta 9 alkaen

Viesti Kirjoittaja WildDance »

^ No niin! Mahtava juttu. Kiitos paljon. :uujee:
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4520
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Levyraati 87 – Väriloiston taikaa – Tulosshow sivulta 9 alkaen

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Raatikappaleeseen liittyen: Tänään on tammikuun kolmas maanantai eli tilastollisesti Vuoden Masentavin Päivä™ eli Blue Monday.

Listasin vaikuttavia tekijöitä:

* Ajallinen etäisyys seuraavaan viikonloppuun
* Ajallinen etäisyys seuraavaan jouluun
* Ajallinen etäisyys seuraavaan juhlapäivään
* Edessä olevan työviikon pituus
* Valoisan ajan vähäinen määrä
* Lämpötila ja ulkoilumahdollisuudet (liian paljon lunta pyöräilyyn, liian vähän lunta hiihtoon)
* Koronapandemiatilanne ja tartuntojen määrä huipussaan
* Melkein kaikki suljettu koronan takia
* Leppoisasta Espanjasta paluu Suomeen, jossa on ikävää ja kaikki vastaantulijat ovat naama norsunvitulla
* Valtion velan määrä

Onneksi Blue Mondayn (12" versio) kuunteleminen auttaa tähän kärsimykseen :kuulokkeet2:

Avatar
Unihiekkamyrsky
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2109
Liittynyt: 27 Tammi 2021, 19:26
Paikkakunta: Oulu

Re: Levyraati 87 – Väriloiston taikaa – Tulosshow sivulta 9 alkaen

Viesti Kirjoittaja Unihiekkamyrsky »

Jufo kirjoitti: 17 Tammi 2022, 09:13
* Ajallinen etäisyys seuraavaan jouluun
* Ajallinen etäisyys seuraavaan juhlapäivään
En tykkää joulusta enkä muistakaan juhlapyhistä, et nuohan on vaan positiivista :peukku:

Avatar
Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4520
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Levyraati 87 – Väriloiston taikaa – Tulosshow sivulta 9 alkaen

Viesti Kirjoittaja Jufo »

^ Tänä vuonna juhlapyhät osuvatkin viikonloppuihin maksimaalisesti :peukku:

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008501607.html

VUOSI 2022 on ylimääräisten vapaiden kannalta huonoin mahdollinen vuosi.

Avatar
UFOPOLI
Viestit: 16610
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraati 87 – Väriloiston taikaa – Tulosshow sivulta 9 alkaen

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Jufo kirjoitti: 17 Tammi 2022, 09:13 * Valtion velan määrä
Tämän suhteen voit ainakin olla huoletta. Valtionvelka toimii aivan eri tavalla kuin yksityishenkilöiden (tai yritystenkin) eikä sitä Suomella ole mitenkään ihmeellistä määrää.

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11508
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Levyraati 87 – Väriloiston taikaa – Tulosshow sivulta 9 alkaen

Viesti Kirjoittaja romualdo »

GuoZu8 kirjoitti: 27 Joulu 2021, 20:31
Kuolonkurki kirjoitti: 27 Joulu 2021, 20:18 Hauska muuten että nyt raadit 81, 83, 85 ja 87 on voittanut ensikertalainen. :mrgreen: Kenen vuoro raadissa 89?
Ehkäpä romualdon? :uujee:
Hänhän on menestynyt viime aikoina levyraadeissa niin hyvin.
Ratamokin kelpaisi, samoin myös pitkään voittoa odottanut jdjj22.



uijui, sais kerranki näyttää... tai siis ohjaisin tämän raadin kokoamisen tietysti jollekin joka osaa nämä atk-asiat ja hommelit ... mut... uuuh, toivo elää, nii kauan ku on elämää niin on ... tunnetusti myös sitä topia ..

Avatar
Tegu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5509
Liittynyt: 08 Helmi 2019, 00:44

Re: Levyraati 87 – Väriloiston taikaa – Tulosshow sivulta 9 alkaen

Viesti Kirjoittaja Tegu »

romualdo kirjoitti: 31 Maalis 2022, 09:07 tai siis ohjaisin tämän raadin kokoamisen tietysti jollekin joka osaa nämä atk-asiat ja hommelit ...
Ei nyt ihan koko raatia välttämättä tarvitse antaa pois, ellei halua. Ainahan voi pyytää jonkun järjestämään yhdessä, jos haluat päättää teeman sun muut, mutta atk-asiat ja hommelit ei nappaa. :joojoo:

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11508
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Levyraati 87 – Väriloiston taikaa – Tulosshow sivulta 9 alkaen

Viesti Kirjoittaja romualdo »

GuoZu8 kirjoitti: 27 Joulu 2021, 19:13 Nyt kun romualdo on alkanut osallistumaan raateihin aktiivisesti, on hänen menestyksensä selvästi parantunut. [r]omualdoa on nykyään vaikea voittaa.

oi kiitos, menestys on kohdallani waihdellut aika tavalla... olen näitten raatien eräänlainen Latvia ... !? ... Albania... ? ... uskoin ja odotin erityisen paljon juuri tältä Satiiniyöltä...

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11508
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Levyraati 87 – Väriloiston taikaa – Pisteytys 16.–27.12.

Viesti Kirjoittaja romualdo »

Koirankuonolainen kirjoitti: 25 Joulu 2021, 16:50
TomppaJr kirjoitti: 25 Joulu 2021, 12:54 4. :flag_gb: The Moody Blues – Nights in White Satin (valkoinen)
Jooo tästä mää tykkään, mahtaakohan olla taas Koirankuonolaisen aikaansaannoksia? Me niin törmäilemme usein tällaisen musiikin äärellä. Kuitenkin hän nyt antaa 0 pistettä ja vihaa sydämensä pohjasta tai jotain.
Höhöö, Moody Blueshan on yksi suosikkiyhtyeitäni :uujee:
[/quote
ai "jotain yritystä", mitä nyt n. 25 miljoonaa katselijaa youtubessa...

- taas vain noin kymmenes sija. ... ! yhdessä vaiheessa olin hetken 5. sijalla ...

Vastaa Viestiin