Jalkapallon MM-kisat 2022

Just nu! - keskustelua tv-ohjelmista ja ajankohtaisista asioista

Aiotko seurata pelejä vai kenties boikotoitko koko kisoja etkä katso yhtään peliä?

Seuraan pelejä normaalisti.
11
29%
Seuraan pelejä tavallista vähemmän.
6
16%
Boikotoin koko kisoja.
10
26%
En seuraisi kisoja muutenkaan.
11
29%
 
Ääniä yhteensä: 38

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30498
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Sentään yksi uusi puolivälierämaa saatiin. Edellisissä kisoissa ei saatu yhtäkään. Yksi on enemmän kuin nolla. Jee.
Rousku kirjoitti: 06 Joulu 2022, 10:12 En pitäisi Sveitsiä minään altavastaajana suhteessa Portugaliin.
Kipin kapin veikkaustiskille. Sveitsin jatkoonmenosta saa rahansa takaisin kolminkertaisena ja voitosta varsinaisella peliajalla yli nelinkertaisena.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12839
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Timoteus kirjoitti: 06 Joulu 2022, 20:10 Sentään yksi uusi puolivälierämaa saatiin. Edellisissä kisoissa ei saatu yhtäkään.
Ei saatukaan. Venäjä pääsi toki kotikisoissaan kahdeksan sakkiin ensi kertaa Neuvostoliiton hajoamisen jälkeen. Venäjää ei kuitenkaan lasketa, kun FIFA katsoo joukkueen Neuvostoliiton seuraajaksi. Edellinen uusi puolivälieräjoukkue oli Costa Rica 2014.

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11924
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja sziget »

Pudotuspelien ensimmäinen yllätys. :tapu: Olihan Marokko altavastaaja, vaikka voitti lohkonsa. Pidin voittoa koko ajan täysin realistisena enkä kutsuisi tulosta Ylen tavoin "jättisensaatioksi". Pablo Sarabia osui jatkoajan loppuhetkillä tolppaan, ennen sitä Marokko oli lähempänä onnistua. Espanjan saamattomuus oli hyvin puolustaneen Marokon mahdollisuus. Viidestä MM-kisojen rankkarikisastaan Espanja on nyt hävinnyt neljä.

Kisojen seitsemäs nolla-nolla. :tajuton:
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12839
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Huimista esityksistään huolimatta Marokko on altavastaaja nyt alkavan neljännesvälierän voittajaa vastaan, voitti kumpi hyvänsä.

Massiel
Vielä yhdet
Vielä yhdet
Viestit: 996
Liittynyt: 03 Joulu 2004, 13:12
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja Massiel »

Portugali näyttää vahvalta. Espanjan tippuminen oli kyllä yllätys.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8134
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Eka erä pelattu ja 2-0 Portugalille. Olivat parempia kuin odotin, uusia kykyjä nousee esiin kun Ronaldo on penkillä. Valmentajalla pulma, pitääkö Ronaldo penkillä jatkossakin kun peli tuntuu sujuvan niin hyvin...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7171
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

Sveitsillä varsin halutonta pelaamista & jotenkin pelaavat raskaalla jalalla. Äsken kavensivat 1-4, mutta tää peli on jo taputeltu. Ei Portugali kyllä Ronaldoa kaipaa yhtään & jos tämä meno jatkuu Marokkoakin vastaan niin ovat kovia! Fernando Santos jos on yhtään järki päässä niin peluuta Ronaldoa enää näissä kisoissa! :joojoo:
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8134
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Katsoin Kymmenen uutisia välissä ja tilanne oli jo 4-0. :shock: Sveitsi kavensi 4-1, mutta Portugali teki jälleen maalin, 5-1. Peli on pelattu.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12839
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Portugalilta täydellinen näytös Sveitsiä vastaan. :joojoo:

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7171
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

Goncalo Ramosilta jäätävä peli tänään! Hattutemppu nuorelta mieheltä. Sveitsi oli ihan luokaton! Odotin tiukkaa peliä, mutta tämä oli kyllä Portugalin näytöstä.

Puolivälierät
Kroatia - Brasilia
Hollanti - Argentiina
Marokko - Portugali
Englanti - Ranska

Ottelut perjantaina & lauantaina. Mielenkiintoisia otteluja ihan varmasti luvassa!
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8134
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Mulla on vähemmän antipatioita Portugalia kohtaan silloin kun Ronaldo istuu sivussa, katsotaan miten käy, voivat mennä kyllä vielä pitkälle.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41958
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Olipa se Portugali sitten kuitenkin vahva. :shock: Yllätyin. En siitä että voittivat, mutta että noin selvästi.

Marokko :huiskut: Tästä en yllättynyt. Katsoin peliä sieltä täältä, ja aina mistä muutaman minuutin viipaleen kelasin, oli jommalla kummalla joukkueella hyvä paikka.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11924
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja sziget »

-kaitsu87- kirjoitti: 01 Joulu 2022, 18:56 Tiedetäänkö täällä, että joukkuemäärä kasvaa seuraaviin kisoihin? 32 48:aan! Pelien määrä sitten kasvaa. Toivottavasti ei kisoissa ole kahtatoista kolmen joukkoon lohkoa, jossa mitään järkeä.. Koska viimeisessä pelissä voi taktikoida toisen ulos jatkosta :roll:.
Ehdotetussa mallissa 16 minilohkosta menisi kaksi parasta 32:n joukkoon, mikä mahdollistaisi taktikoinnin. Tämä poistuisi, jos ainoastaan voittaja jatkaisi suoraan. Kakkonen pelaisi jatkopaikasta naapurilohkon kolmosen kanssa. Jokainen joukkue saisi vähintään kolme ottelua. Lohkovoittajat saisivat huilata toisen ottelun jälkeen. Mestaruuden voisi voittaa seitsemällä ottelulla kuten nyt. Otteluita olisi 96. Mutta tällaista mallia ei ole ollut edes pöydällä. Miksei? :raaps:

Sen sijaan FIFA harkitsee vielä 12 lohkon mallia, lohkoissa neljä maata. Aiemmassa ehdotuksessa se tarkoitti, että 16 etukäteen tasokkainta maata lepäisi avauskierroksen. Muut 32 maata pelaisivat tulos tai ulos -periaatteella yhden ainoan ottelun pääsystä "varsinaisiin kisoihin". Otteluita kertyisi yhteensä 80 samoin kuin tuossa 16 minilohkon mallissa.

Mahtimaat eivät halua kasvattaa ottelutaakkaa. Jos ensin pelattaisiin neljän maan alkulohkot ja sitten 32 maan pudotuspelit, mestaruuteen vaadittaisiin kahdeksan ottelua ja kisojen ottelumääräksi tulisi 104. Ongelma on, kun halutaan lisää maita mutta vähemmän otteluita per maa. Yrittääkö FIFA sekä syödä kakun että säästää sen?
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8134
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja hra47 »

No niin, sitten puolivälieriin. Vihreällä toiveeni jatkoonmenijöistä, punaisella inhokit:

Kroatia - Brasilia
Hollanti - Argentiina
Marokko - Portugali
Englanti - Ranska

Saas nähdä toteutuuko yksikään toiveistani. Taitaa kaikki olla enemmän tai vähemmän altavastaajia pelissään. Jos kaikki menee päin honkia, niin täytyy kuitenkin nauttia peleistä nyt kun siihen pystyy. Seuraavat kisat onkin uudella mantereella, enkä ole enää nuori eläin, että jaksaisin tapittaa pelejä keskellä yötä, niin kuin vuonna 1994.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12839
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Jatkoajalla Brasilia ehti jo Neymarin maalilla johtaa, mutta sitten Kroatia tuli tasoihin! :shock: Rankkarit edessä. :eeek:

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7171
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

On se Kroatia sitkeä joukkue ei voi muuta sanoa! Jatkoajalle kesti ennen kuin Brasilia iski, mutta Bruno Petkovic tuli & teki tasoituksen! Rankkareilla Kroatia vie 4-2!! Sellainen paukku sieltä sitten :shock:. Dominik Livakovic torjui yhden & kun Marquinhos veti pallon tolppaan niin kisojen suurin yllätys on nähty!
Viimeksi muokannut -kaitsu87-, 09 Joulu 2022, 19:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8134
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Hieno aloitus! :tapu: :hei: Brasilia!
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12839
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Voi Brasilia. :vollotus: :parku: :lohduton: Ulkona MM-kisoista! EI OLE TODELLISTA!!! Shokki, että Kroatia ikääntyvällä sukupolvella pääsi TAAS neljän sakkiin! :eeek: Varmasti surullinen päivä maailmanmestaruutta odottaneelle kansakunnalle. Nyt toivon entistä enemmän, että Argentiina kaataisi Hollannin, sitten Kroatian ja mieluiten voittaisi myös maailmanmestaruuden! Jos Messi saa tähtihetkensä, niin se lohduttaisi minua suuresti. Jos Kroatia ja Ranska ovat jälleen finalistit, niin se olisi antikliimaksi.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8134
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Jos Hollanti kaatais Argentiinan, saataisiin luultavasti täysin eurooppalainen finaali...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7171
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

Erotuomarilta heikko esitys tässä Hollanti - Argentiina pelissä.. Dsiisus mitä tekemistä Lahozilta. Varsinaisen peliajan lopussa oli mennä rähinäksi, mikä nyt ei edes yllättänyt yhtään! :heh:. Messikin kaatui parissa tilanteessa liian helposti :roll:. Luoja! Ja sieltä tuli tasoitus lisä-ajan lisä-ajalla :heh:. Jessus jatkoaika koittaa! Eiköhän siellä kuumene peli entisestään
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12839
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Voih! Argentiina oli niiiiin lähellä Hollannin kaatamista, mutta lisäajan vihoviimeisen tilanteen vaparista Oranje iski. :draamaa: :eeek: :lohduton: Mutta vielä kaikki on Messille ja kumppaneille mahdollista. Jatkoaika luvassa. Peli ei ole vielä menetetty!

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8134
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Täähän meni jännäksi. :shock: Odotin, ettei Hollanti - Argentiinasta olisi draaman aineksia, mutta olikin melkein yhtä tunteikasta kuin Argentiinan kisojen 1978 finaalissa samojen maiden välillä. Paperisilppua ei vaan ole ilmassa ja kentällä.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Massiel
Vielä yhdet
Vielä yhdet
Viestit: 996
Liittynyt: 03 Joulu 2004, 13:12
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja Massiel »

Hieno kisailta. Jännitystä koko rahan edestä. Hollannnilta todella älykäs vapaapotku jatkoajan viime minuuteilla.

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12839
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Jälleen yksi rankkaritrilleri luvassa. :draamaa: Argentiinalla oli paljon loistopaikkoja jatkoajan lopulla.

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7171
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

Rankkareille tietysti mentiin neljättä kertaa näissä kisoissa! Kroatia voittanut kaksi ottelua rankkareilla! Jäätävä saldo!

Kiitos Lautaro Martinez!! <3 :ihana:. Mies tuhnuillut urakalla näissä kisoissa, mutta isossa paikassa pää kesti!

Tiistaina Argentiina - Kroatia! Mielenkiintoista
Viimeksi muokannut -kaitsu87-, 09 Joulu 2022, 23:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12839
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

ARGENTIINA VOITTI SITTENKIN!!! :tuuletus: :tapu: Rankkarikisa ratkesi Messille ja kumppaneille 4-3. :peukku: Tästä saatiin varsin ikimuistoinen ilta MM-historiaan. :uujee:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8134
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Vaikkei lopputulos ollutkaan mieleinen, todistettiin juuri epäilemättä kisojen dramaattisinta ottelua, minkä ansiosta fiilis jää plussan puolelle. Ja olihan se kiva, että jäi jotain panosta jatkoonkin. Argentiinan tappion myötä olisi mennyt mun toiveilla jo liiankin hyvin ja se olisi ehkä tiennyt huonoa huomiseen pääherkkuun, eli Englannin ja Ranskan yhteenottoon. Onko Hollanti siis lainkaan onnistunut voittamaan Argentiinaa MM-kisoissa? Sellainen vaikutelma jäi selostajan puheista. Argentiinan kisojen finaalin muistan edelleen vuodelta 1978, mutta muista yhteenotoista ei ole mitään muistikuvaa.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12839
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

hra47 kirjoitti: 10 Joulu 2022, 00:10 Onko Hollanti siis lainkaan onnistunut voittamaan Argentiinaa MM-kisoissa?
Kyllähän vuonna 1974 Hollanti voitti Johan Cruyffin johdolla 4-0 ja vuonna 1998 neljännesvälierissä 2-1. :joojoo:

Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16192
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

Jos yksikään vielä ylistää tässä ketjussa Likakaivo Messiä (tai Cristina Ronaldoa), lupaan, että mikäli järjestän joskus levyraadin, saa ko. aiheettoman kehun laukonut nimiörkki porttikiellon siihen. :ylppis:
Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12839
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Onkohan Kroatia muuten ainoa joukkue, joka ei ole kertaakaan hävinnyt pelaamiansa MM-kisojen neljännes- tai puolivälieriä? Merkillinen saldo: kolme kertaa jäänyt lohkovaiheeseen, mutta kolmella muulla kerralla neljän parhaan joukossa. :sekava:

Vastaa Viestiin