Levyraati 114 ↕️ Minulla on hyvät välit ylä- ja alakertaan!

Een speeldoos - foorumin omat levyraadit
Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20384
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Levyraati 114 ↕️ Minulla on hyvät välit ylä- ja alakertaan!

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Vajaan kolmen vartin päästä pyörähtää viimeiset 12 tuntia käyntiin. Meitä on 28.
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20384
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Levyraati 114 ↕️ Minulla on hyvät välit ylä- ja alakertaan!

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Kello kilahti yli keskiyön, mutta en ole julkaisemassa listaa ennen aamupäivää, joten siihen asti saa halutessaan ilmoittautua. Tarkkaa aikaa ei ole, joten omalla vastuulla mattimyöhäiset odottelevat vielä aamuun. 34 kappaletta mukana kirjoitushetkellä.
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20384
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Levyraati 114 ↕️ Minulla on hyvät välit ylä- ja alakertaan!

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Yön aikana lopsahti kaksi lisää, joista toinen oli epäkelpo. Se lähti bumerangina takaisin. Jään odottelemaan toviksi korvaavaa kappaletta ko. käyttäjältä.
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20384
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Levyraati 114 ↕️ Minulla on hyvät välit ylä- ja alakertaan!

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Sain korvaavan tovi sitten, joten päästään pyöräyttämään pisteytys käyntiin. Kappaleet soittolistoineen ja äänestysohjeineen ovat ketjun toisessa viestissä. Iloisia ja surullisia hetkiä kuunteluiden parissa! :surrur:
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
teemuus
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 230
Liittynyt: 05 Syys 2014, 22:14

Re: Levyraati 114 ↕️ Minulla on hyvät välit ylä- ja alakertaan!

Viesti Kirjoittaja teemuus »

Ja näin on Vilma Alinakin mukana raadissa Tuure Boeliuksen kappaleen myötä. :peukku:

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33086
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 114 ↕️ Minulla on hyvät välit ylä- ja alakertaan!

Viesti Kirjoittaja Pete »

Huhhuh, nyt on joku lähettänyt viime vuosien parhaan biisin. <3
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: Levyraati 114 ↕️ Minulla on hyvät välit ylä- ja alakertaan!

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Ottaen huomioon, miten usein Tuure Boelius puhututtaa kuppilassa, jännä että hän tekee vasta nyt raatidebyytinsä. :shock: Mukana on myös muitakin nimiä, joiden olisin olettanut jo käyneen raadeissa musisoimassa (mm. Adam Lambert, Hanna Pakarinen...).

Ja onpi joukossa eräs varsin random esittäjä, jota itsekin harkitsin tähän raatiin! Tosin kappaleeni olisi ollut eri.

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30473
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Levyraati 114 ↕️ Minulla on hyvät välit ylä- ja alakertaan!

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Vaikutelma kesken ensimmäisen kuuntelukierroksen on, että huonoja on tavallista raatia vähemmän. Ne ominaisuudet, joiden vuoksi kappaleita on raatiin valittu, ovat useammin mielenkiintoa lisääviä kuin ärsytystä herättäviä.

Puntarin alimpaan kolmannekseen voi päästä heikoilla kolmella tähdellä, jopa keskikolmosella. Kolme tähteä tarkoittaa arvosteluasteikossani jonkinasteista tykkäämistä jo, joten joudun ehkä jakamaan huonouspisteitä hyville. :miettii: Tavallisesti alimman kolmanneksen raja menee kahdessa tähdessä. No, ehkä vielä kuuntelematon osa soittolistasta ja lisäkuuntelukierrokset pelastavat, ja kaksitoista huonoa löytyy lopulta.

Voin kyllä helposti kuvitella, että kaksitoista huonouspisteiden saajaa ei ole jollekulle muulle likikään tarpeeksi.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41813
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Levyraati 114 ↕️ Minulla on hyvät välit ylä- ja alakertaan!

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Timoteus kirjoitti: 07 Joulu 2022, 18:55 Vaikutelma kesken ensimmäisen kuuntelukierroksen on, että huonoja on tavallista raatia vähemmän. Ne ominaisuudet, joiden vuoksi kappaleita on raatiin valittu, ovat useammin mielenkiintoa lisääviä kuin ärsytystä herättäviä.
Vaikutelmani huonoushulabaloosta aikoinaan oli tuo sama. Kiinnostavia kappaleita oli paljon. Oli kyllä sitten oikeasti huonojakin. (Tunsin houkutusta osallistua tähän raatiin sellaisella, mutta en sitten kuitenkaan niin tehnyt.)
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20384
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Levyraati 114 ↕️ Minulla on hyvät välit ylä- ja alakertaan!

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Yllättävän symmetrisesti nuo jakautuivat puntarin tähtilokeroihin. Vitosia on lähes yhtä paljon kuin ykkösiä, samaten nelosia kuin kakkosia. Ilahduttavan monenkirjava kattaus musiikillisesti.
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16821
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Levyraati 114 ↕️ Minulla on hyvät välit ylä- ja alakertaan!

Viesti Kirjoittaja Happy »

Paskebiisien osalta loppupeleissä melko tavanomainen raati.
joku hipstereistä voittaa: bettaan rahani sille nälkävuoden pituiselle rämpytykselle

Viiden tähden biisejä taas näyttäis olevan kuutisen :uujee:
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Unihiekkamyrsky
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2109
Liittynyt: 27 Tammi 2021, 19:26
Paikkakunta: Oulu

Re: Levyraati 114 ↕️ Minulla on hyvät välit ylä- ja alakertaan!

Viesti Kirjoittaja Unihiekkamyrsky »

Hyvännäköinen lista. Toisaalta jännää että Waldoa, Alanista, Hannaa saatikka Adamia ei ole raatiutettu ennen, toisaalta taas lista on täynnä ihan nevahööd nimiä, kuten kuuluukin :peukku:

Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20384
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Levyraati 114 ↕️ Minulla on hyvät välit ylä- ja alakertaan!

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Äänestys on ollut muutaman päivän auki, ja siinä ajassa pisteitä on kertynyt neljältä käyttäjältä.
Got a fire and a country heart 🔥

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11508
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Levyraati 114 ↕️ Minulla on hyvät välit ylä- ja alakertaan!

Viesti Kirjoittaja romualdo »

Pete kirjoitti: 07 Joulu 2022, 17:51 Huhhuh, nyt on joku lähettänyt viime vuosien parhaan biisin. <3
NIIN ON, hehhehhehhehhhehhh ... en ole warma mitä Pete mahtaa tarkoittaa mutta tuo mun suosikki oli tietysti näistä erinäisistä kärsimysnäytelmistä ainoa laulu jonka annoin tulla heti kokonaan alusta loppuun ...

innostuin, että hei, tälläistä ei ole koskaan ollut vielä ... maailmassa !? ... näin siis eka kierroksella.
Toka kierroksella voin siis jälleen käydä parhaita vielä läpi rankasti hyppimällä ja videoita vielä tarkastelemalla ....
Jos ei tuo aiemmin hehkuttamani voita niin tulee kyl ABBA:n So Longin jälkeen seuraavaksi suurin oikeusmurha. ...
Jopas ootte löytäneet palJon mielenkiinnottomia, korvia repiviä enempi tahi vähempi surkeita esityksiä, :shock: :niinpa: :roll: :surrur: :rakkaus: erottuiko tämä nyt sitten paljon näistä tawanomaisista tarjoiluista niin vähän on kuule waikia sanoa... mutta sain silti raapustettua jonkinlaiset pisteet taas kerran, jokaiselle esitykselle tai aina en ole näin jaksanut tehä.

Nyt sielä oli niin ... vastenmielisiä esityksiä, ehkä suurin osa, ehkä walta osa tähän mennessä....!!??? Tai sitten ei, ehkä viime kerran plagiaattiraati taisi vetää kuulemistani ne historialliset pohjat ... !???
Viimeksi muokannut romualdo, 19 Joulu 2022, 00:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20384
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Levyraati 114 ↕️ Minulla on hyvät välit ylä- ja alakertaan!

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Kahdeksat pisteet kirjattu. Neljä ensimmäistä äänestäjää saivat neljäsosan järjestäjän pisteistä paluuviestissä. Kaikki ovat saaneet jo tässä kohtaa pisteitä - osa vähän parempia, osa vähän huonompia. :surrur:
Got a fire and a country heart 🔥

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11508
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Levyraati 114 ↕️ Minulla on hyvät välit ylä- ja alakertaan!

Viesti Kirjoittaja romualdo »

Aleksi kirjoitti: 12 Joulu 2022, 12:26 Kahdeksat pisteet kirjattu. Neljä ensimmäistä äänestäjää saivat neljäsosan järjestäjän pisteistä paluuviestissä. Kaikki ovat saaneet jo tässä kohtaa pisteitä - osa vähän parempia, osa vähän huonompia. :surrur:
Ai "vähän" .... taas tua suomen kielen käyt... yleisin sana... !!???
Täytyis kait tänä iltana ke... tehdä ... lopullinen tuomio näistä lauluista!!???
Viimeksi muokannut romualdo, 14 Joulu 2022, 20:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Unihiekkamyrsky
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2109
Liittynyt: 27 Tammi 2021, 19:26
Paikkakunta: Oulu

Re: Levyraati 114 ↕️ Minulla on hyvät välit ylä- ja alakertaan!

Viesti Kirjoittaja Unihiekkamyrsky »

Pisteytetty. Jossain vaiheessa meinasi vaipua epätoivoon että onko koko raati pelkkää paskaa, mutta olihan siellä helmiäkin joukossa runsaasti.

Tuntui olevan hyvin polarisoitunut raati, paskat kappaleet oli oikeasti paskoja, ja hyvät sit oikeasti hyviä. Toki väliin mahtui myös niitä hankalasti pisteytettäviä kädenlämpöisiä biisejä.

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4079
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Levyraati 114 ↕️ Minulla on hyvät välit ylä- ja alakertaan!

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

Ajattelin etukäteen, että oma kappaleeni tulisi herättämään runsaasti vihastusta, mutta on tuolla vielä sitäkin kovempia luutia ainakin oman näkemykseni mukaan.
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11303
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: Levyraati 114 ↕️ Minulla on hyvät välit ylä- ja alakertaan!

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

Itselleni taas tuotti vaikeuksia löytää niitä huonoja biisejä. Olin täysin valmistautunut losauttamaan huonoustäydet jollekin pompöösipaisuttelulle tai löllölattarille, mutta ei täällä sellaisia ollutkaan. 👿 Nyt jouduin jakamaan pisteitä sillä perusteella mitä en välttämättä omaehtoisesti kuuntelisi. Myös sellaisille meni pisteitä, joissa ärsyttävyys oli ollut selkeästi tavoitteena, mutta voiko kappaletta sanoa varsinaisesti huonoksi, jos se on päässyt tuohon tavoitteeseensa? No, tuskinpa tuo on niin vakavaa, kun kaikki pisteet ovat tässä raadissa plusmerkkisiä... :mrgreen:
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11900
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 114 ↕️ Minulla on hyvät välit ylä- ja alakertaan!

Viesti Kirjoittaja sziget »

Huonouspisteet ovat iso haaste. Ensimmäinen ajatus on vain rankata kaikki niin kuin muutenkin tekisi, jos olisi tapana pisteyttää koko lössi. Eikö se olisi reiluinta? Mutta huonousraadissa palkitsin kiintoisaa huonoutta, ei välttämättä kamalinta kuunneltavaa. Tässäkin oivaltavan tuntuisille valinnoille haluaisi antaa jotain, kunhan järjestys ei etäänny liikaa parhaasta pahimpaan -rankingista.

Kun olen yleensä kompromissihakuinen toisaalta & toisaalta -äänestäjä, annan varmaan tässäkin pisteitä sekä kamalalle että kiintoisalle huonoudelle (jos molempia löytyy).
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16821
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Levyraati 114 ↕️ Minulla on hyvät välit ylä- ja alakertaan!

Viesti Kirjoittaja Happy »

Tein perinteisen 1-10 pisteytyspuntarini ja lähetin sen tuttuun tapaan Allulle pisteytyksen ohella. Teki vähän pahaa antaa epäkiinnostaville shiteille niin kovia pisteitä ;( toki joukossa oli niitä rasauttaviakin hipsteriibisejä, mut ne on mulle ennen kaikkea just niitä: epäkiinnostavia joiden pariin en halua palata.
Kaikille hyville riitti kuitenkin plussapisteitä (yks 7/10 biisi tosin jäi ilman mitään pojoi)
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20384
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Levyraati 114 ↕️ Minulla on hyvät välit ylä- ja alakertaan!

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Siirrän deadlinen sunnuntaille klo 23.59. Viikonloppuni (ja ilmeisesti aika monen muunkin viikonloppu) on aika varattu. Jouluraatia, Ukrainan karsintaa ja turkuilua. Tuloksia maanantaina.
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41813
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Levyraati 114 ↕️ Minulla on hyvät välit ylä- ja alakertaan!

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^ Kiitos! :kiitos:
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3084
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 114 ↕️ Minulla on hyvät välit ylä- ja alakertaan!

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

Pahasti on vielä kesken pisteytys, mutta ei tämä ihan niin helppoa ollutkaan kuin etukäteen kuvittelin. Ajattelin lähtökohtaisesti vaan ihan puhtaasti antaa surkeimmille ne huonouspisteet, mutta lopulta en halua palkita esim. huonosta äänenlaadusta antamalla kyseiselle ehdokkaalle suuria ”miinus”pisteitä (joiden avulla se sitten voisi pärjätä paremmin.)
Otankin käyttöön jonkinlaisen ”rangaistuskäytännön” jossa tietty seula täytyy läpäistä jotta haluan pisteitä jakaa.
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: Levyraati 114 ↕️ Minulla on hyvät välit ylä- ja alakertaan!

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Tää on kyllä hyvä raati! Suurin osa miinuspisteistäni menee vähintään ihan hyville kappaleille. Mitäänsanomaton radionova-hoopoilu tuntuu puuttuvan raadista lähes kokonaan. Ilahduttavasti joukosta löytyy kuitenkin yksi biisi, joka on poikkeuksellisen huono ja lattea yritelmä. Se saa minulta ehdottomasti ansaitsemansa pisteet! :mrgreen:

Ja jos alapää toimii, niin toimii yläpääkin. Yläpään järjestyksen suhteen mieleni on ollut kuitenkin ailahtelevainen... lopullinen järjestys hakee vielä muotoaan.

Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20384
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Levyraati 114 ↕️ Minulla on hyvät välit ylä- ja alakertaan!

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Siirsin deadlinea vielä kertaalleen - tällä kertaa päivällä. Uusi on ma 19.12. klo 23.59. Olen reissultani kotona todennäköisesti maanantai-iltana, enkä ehdi valitettavasti päivällä tai aamulla pitämään tuloksia, joten luvassa tulokset klassisesti kotosalla tiistaina. Lähetän pisteytysmuistutuksia tämän päivän aikana.
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20384
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Levyraati 114 ↕️ Minulla on hyvät välit ylä- ja alakertaan!

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Muistutukset lähetetty. Kuudettoista pisteet olen kirjannut, eli yli puolet puuttuu. Aikaahan vielä on lisäajan myötä hetki, ellei viikonloppukaan riitä.
Got a fire and a country heart 🔥

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11508
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Levyraati 114 ↕️ Minulla on hyvät välit ylä- ja alakertaan!

Viesti Kirjoittaja romualdo »

ai jaa, jengi ei todellakaan hätäile waan useimmat miettiwät tarkasti miten pisteet jaetaan. Niin ihtekki yritän...
aa että miten jänskiä levyraatihetkiä ja niitten ratkaisua odottawia, munaskuita eli munakarvoja ihan kippuralle vetäviä, kihelmöiviä media tapahtumia onkaan odotettawissa. Suurtenu eli Kiitokset järjestäjille ...

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7490
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: Levyraati 114 ↕️ Minulla on hyvät välit ylä- ja alakertaan!

Viesti Kirjoittaja Requel »

Aleksi kirjoitti: 17 Joulu 2022, 16:04 Siirsin deadlinea vielä kertaalleen - tällä kertaa päivällä. Uusi on ma 19.12. klo 23.59.
Jes, tulee tarpeeseen! :uujee: Aloitusviestissä lukee muuten väärä päivämäärä, vaikkakin viikonpäivä on oikea.
👼 Definitely not an angel 👼
:twisted: but I'm not that evil, ya know? :twisted:

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11508
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Levyraati 114 ↕️ Minulla on hyvät välit ylä- ja alakertaan!

Viesti Kirjoittaja romualdo »

Ai hitto, muistelin muka että oisin nää tulokset jo lähettänyt... huh ... siispä hopihopiti wauhtia... toimeen


.... nyt wai heti!!!???

Vastaa Viestiin