Jalkapallon MM-kisat 2022

Just nu! - keskustelua tv-ohjelmista ja ajankohtaisista asioista

Aiotko seurata pelejä vai kenties boikotoitko koko kisoja etkä katso yhtään peliä?

Seuraan pelejä normaalisti.
11
29%
Seuraan pelejä tavallista vähemmän.
6
16%
Boikotoin koko kisoja.
10
26%
En seuraisi kisoja muutenkaan.
11
29%
 
Ääniä yhteensä: 38

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11922
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja sziget »

Argentiinasta tuli ensimmäinen joukkue, joka on voittanut MM-kisoissa kaksi rankkarikisaa samaa maata vastaan.

Brasiliaa arvosteltiin, kun henkinen johtaja Neymar hukattiin viidenneksi laukojaksi, jota ei enää nähtykään. Argentiinan henkinen johtaja Messi sen sijaan aloitti ja onnistui. Viides laukoja oli aiemmin loistamaton Lautaro Martinez, joka kuitenkin kesti paineet. Emiliano Martinez taas oli etukäteen ajatellenkin kisojen pelätyin rankkarien torjuja.

Ehkä ratkaisevinta oli joukkueiden suoritus jatkoajalla. Brasilia lerpahti johtomaalin jälkeen ja joutui rankkarikisaan yllätettynä, alakynnessä - Kroatia ei koskaan hellittänyt. Hollannin nousu tasoihin ja supervaihtomies Weghorstin maalit tekivät ottelusta legendaarisen, mutta jatkoajalla Argentiina oli taas vahvempi ja voittomaali lähellä. Itsevarmuus säilyi pilkkukisaan.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41934
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Ilmeisesti eilisen pelit olisi sitten kannattanut katsoa. Melkoista draamaa!
Rise, angel, shine, love!

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12828
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Uskon, että Brasilia saa neljän vuoden päästä liikkeelle kovan joukkueen. Vaikka eilinen tappio olikin shokki, niin kotikisojen 1-7 oli toki vielä pahempi.

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12828
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Marokko johtaa Portugalia 1-0! :eeek: Toivottavasti Portugali nousee vielä tästä!

Jos Marokko voittaa tämän, niin minä olen satavarma että kumpi tahansa parivaljakosta Englanti-Ranska lyö sen välierissä.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8119
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Tekee pelille varmaan hyvää toi Marokon johtomaali. Pelkäsin ja odotin puolustuspeliä ja nollanollassa roikkumista, mutta ei. Oli aika reipasta menoa. Ainakin erän loppu.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Marokosta on tulossa suosikkijoukkueeni, kun pudottivat suurimman inhokkijoukkueeni, näyttelijäliiton sponsoroiman Portugalin. Toki myös Espanjan pudottaminen oli mahtavaa. :uujee: Hienoa myös, että Brasilia on ulkona.

Toivottavasti Englanti voittaa Ranskan illalla.
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36774
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Oikeasti missaan sitten näemmä jokaisen ihanan ottelun. :niinpa:
Meow cat, please meow back.

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7168
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

HISTORIAA!!! :kups: :tuuletus:. Ensimmäinen afrikkalainen maa neljän joukossa! Huh huh huh huh huh! Marokko teki sen! Portugali saanut mitään aikaiseksi & toivottavasti Cristiano Ronaldon osalta oli viimeiset MM-kisat! Portugali yritti & yritti, mutta paikat huonoja
Viimeksi muokannut -kaitsu87-, 10 Joulu 2022, 18:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16189
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

Käytävällä itkevä Cristina oli kyllä kaunein kuva näissä kisoissa tähän saakka. :mrgreen:
Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

kuva

Ei tule ikävä! :hei:
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12828
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Voi ei, Portugalikin meni sitten kompastumaan MAROKOLLE kaikista joukkueista. :eeek: Shokkien kisat kuten 2002. Marokko on ylipäätään päästänyt vain yhden maalin, oman maalin Kanada-ottelussa. :shock: Kaksi F-lohkon joukkuetta neljän sakissa - kuka olisi uskonut ennen kisoja, vaikka siellä oli edellisten MM-kisojen hopea- ja pronssijoukkueet? Ilmeisesti Belgia ei sitten loppujen lopuksi ollutkaan niin huono. :niinpa:

Minulle tulee Ronaldoa ehkä hieman ikävä (ei niin paljon), mutta onneksi Messin kisat vielä jatkuvat!

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12828
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

-kaitsu87- kirjoitti: 10 Joulu 2022, 18:57 HISTORIAA!!! :kups: :tuuletus:. Ensimmäinen afrikkalainen maa neljän joukossa! Huh huh huh huh huh!
Ja kaiken kukkuraksi vielä Afrikan ainoa euroviisumaa.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8119
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Uuh, meneepä mun toiveilla hyvin. Toivottavasti ei vaikuta Englannin mahiksiin Ranskaa vastaan. :pliis:
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7168
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

Onneksi tässä pelissä tuomari ei ottanut isoa roolia tänään!! :joojoo:.

Cristiano Ronaldon ego on vaan niin iso, että jätti joukkuetoverit taas tuonne keskenään! Mikä sua vaivaa? Siis oikeasti aikuinen mies & tekee näin! :mitvit:

Toivottavasti Hakim Ziyech & Roman Saiss ei kokeneet kauhean kovia, koska Marokko niin tarvitsee kumpaakin keskiviikkona tulee vastaan Ranska tai Englanti!
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7505
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

Loistava puolustustaistelu Marokolta toinen puoliaika. Olisi kyllä loistava jatko, jos Marokko kampeaisi itsensä loppuotteluun saakka. :draamaa:
Žvižej fucked up the solo

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12828
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Kroatia-Marokko olisi oikea kauhujen loppuottelu. Jos se toteutuu, niin minä boikotoin finaalia. :jupinaa:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8119
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Oishan se ihan jotain ihan tajutonta jos Marokko yltäisi finaaliin asti. Nyt on enää Englanti/Ranska tiellä.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8119
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Mielestäni ihan tervetullutta, että Marokon ja Kroatian kaltaisia pieniä maita yltää neljän kärkeen. Ei tässä futiksessakaan maailman kärki ole nyt niin laaja vaikka kisat ovatkin pöhöttyneet suureksi tapahtumaksi.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12828
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

hra47 kirjoitti: 10 Joulu 2022, 19:19 Mielestäni ihan tervetullutta, että Marokon ja Kroatian kaltaisia pieniä maita yltää neljän kärkeen.
Ei tämä toki ihan ennenkuulumatonta ole. Aiempia kaksi pienempää maata neljän kärjessä -tapauksia ovat ainakin Bulgaria ja Ruotsi 1994 sekä Etelä-Korea ja Turkki 2002.

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12828
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Löysin yhden kauniimman puolen lopputuloksesta: Cristiano Ronaldon maajoukkueura (arvokisojen osalta siis) alkoi tappiolla sekä kotikisojen avaus- että loppuottelussa maalle, jossa Suomi myöhemmin voitti Euroviisut. Ja se puolestaan päättyi tappiolla maalle, joka on pystynyt voittamaan Euroviisuissa vain ja ainoastaan Suomen.

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7168
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

Ranska viimeisenä välieriin 2-1 voitolla! Oli Englannilla sauma, mutta Harry Kane mokasi pilkun ampumalla selvästi yli maalin! Tasoitusmaalin kuitenkin tyylikkäästi ampui verkkoon. Ranskan sankarina kuka muukaan kuin Olivier Giroud!

Välierät
Argentiina - Kroatia
Ranska - Marokko

Ranskalle tämä on edelleen niin pedattu!
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12828
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Vain Argentiina kelpaa minulle mestariksi. Ranskan mestaruuden uusiutuminen olisi minulle toki pienempi paha kuin Kroatia tai Marokko. Eli luotan siihen, että Ranska on se joka Marokon viimein kaataa.

Muuten, lasketaanko turnauksesta sivuun jäänyt Karim Benzema virallisesti maailmanmestariksi, jos Ranska voittaa? Hän komeilee edelleenkin Wikipediassa Les Bleus'n kokoonpanoissa.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8119
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Olipa taas draaaaamaaaa. Ranska oli vähän parempi ja rangaistuspotkut Englannin toivo, se siitä. Ranskan tie finaaliin on auki, turha kai sanoa, että kannatan Marokkoa välierässä, vaikka se tietäisikin sitten Argentiinan mestaruutta. Olis tietenkin kiva jos Kroatia pystyis uusimaan finaalipaikan ja jopa viemään mestaruuden, mutta usko siihen on koetuksella.

Mitalipelien suosikkirankingini:
1) Marokko
2) Kroatia
3) Argentiina
4) Ranska
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41934
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Jee Marokko! :huiskut:
hra47 kirjoitti: 10 Joulu 2022, 18:04 Tekee pelille varmaan hyvää toi Marokon johtomaali. Pelkäsin ja odotin puolustuspeliä ja nollanollassa roikkumista, mutta ei. Oli aika reipasta menoa. Ainakin erän loppu.
Jaa, minusta taas peli latistui siitä. Marokko puolusti yhä tiiviimmin. Olisin nähnyt heidän hyökkäävämpääkin peliään mielelläni, silläkin kustannuksella, että se olisi tarkoittanut että 2/3 ajasta menee Portugalin hautoessa palloa.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41934
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja Rousku »

ESC93 kirjoitti: 10 Joulu 2022, 18:58 Käytävällä itkevä Cristina oli kyllä kaunein kuva näissä kisoissa tähän saakka. :mrgreen:
Siis mikäs kapteeni se tuollainen on, jolle oma murhe on suurempi kuin joukkueen, eikä jää kentälle porukkaa tukemaan? :heihaloo: Vrt. joku Harry Kane, joka niin teki, ja kesti sen epäonnistuneen pilkun häpeänkin.

Taisi olla maajoukkueura siinä. Minun silmiini Ronaldo näytti hidastuneen. Muistan vain, kun yritti kääntyä parempaan asentoon, jolloin Marokon pelaaja nappasi pallon jaloista, ja sen yhden läpiajon, jonka Bounou torjui, eikä tilanteen jatkosta tullut mitään historiaa. Edit: https://www.is.fi/mm-futis/art-2000009258481.html Seukkaaxne? :surrur: Eikös tuo ollut se sama kundi, joka itkevää "kapteenia" nyt saatteli pois kentältä?

Studiossa sanottiin, ettei Marokon peli ole erityisen kaunista. Minä kyllä ihailin taituruutta pallon (ns.) käsittelyssä moneen kertaan. Lyhyitä syöttöjä omille ahtaassa tilassa omalla puolustusalueella.
Viimeksi muokannut Rousku, 11 Joulu 2022, 12:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41934
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Katsoin tuon Englanti - Ranskan loppuun vasta nyt aamulla Areenasta. Suomenkielinen lähetys loppui juuri siinä kohtaa kun jännitys tiivistyi, eli kun Rashford asettui ampumaan sitä viimeistä vaparia. Mikähän idea moisessa?

Katsoin sitten ruotsinkielisenä loput, siinä näytettiin peli loppuun asti.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8119
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Rousku kirjoitti: 11 Joulu 2022, 11:18
hra47 kirjoitti: 10 Joulu 2022, 18:04 Tekee pelille varmaan hyvää toi Marokon johtomaali. Pelkäsin ja odotin puolustuspeliä ja nollanollassa roikkumista, mutta ei. Oli aika reipasta menoa. Ainakin erän loppu.
Jaa, minusta taas peli latistui siitä. Marokko puolusti yhä tiiviimmin. Olisin nähnyt heidän hyökkäävämpääkin peliään mielelläni, silläkin kustannuksella, että se olisi tarkoittanut että 2/3 ajasta menee Portugalin hautoessa palloa.
Joo, mut Portugali ryhtyi pelaamaan kuin tuli perseen alla. Suosikkini yhden maalin johtoasemassa tapahtuva puolustustaistelu on ainakin minulle jännittävintä peliä, kuten jääkiekkokin on useasti todistanut.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12828
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Kanadassa pakahdutaan varmasti ylpeydestä, kun he ovat sekä ainoa joukkue, jota vastaan Kroatia on voittanut 90 minuutin puitteissa tai johtanut ylipäätään missään vaiheessa ottelua, että ainoa joukkue, joka on saanut maalin Marokkoa vastaan (Marokon oma maali).

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11922
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja sziget »

Kannatan Argentiinaa. Meille on yhteistä tango ja hockey, Argentiinassa maa- ja Suomessa jäähockey. Kumpikin on voittanut leipälajissaan yhden olympiakullan.

Hollanti-Argentiina-ottelussa jaettiin ennätykselliset 18 keltaista ja 1 punainen kortti. Voi sanoa, että erotuomari Antonio Matei epäonnistui. Messi oli pelin jälkeen hiilenä, ei kovin tyypillistä hänelle. Kaikki ei näy ja kuulu ruudun läpi, mutta ainakin vuorossa olevan laukaisijan häirintä pilkkukisassa meni liian pitkälle.
MIH96 kirjoitti: 10 Joulu 2022, 19:13 Kroatia-Marokko olisi oikea kauhujen loppuottelu. Jos se toteutuu, niin minä boikotoin finaalia. :jupinaa:
Kamalin olisi Kroatia-Ranska. Erikoisin Argentiina-Marokko. Finaali on pelattu ilman eurooppalaista joukkuetta vain kaksi kertaa, viimeksi vuonna 1950. Ehkä olisi jo aika.
Rousku kirjoitti: 11 Joulu 2022, 11:30 Studiossa sanottiin, ettei Marokon peli ole erityisen kaunista.
Jos haluaa altavastaajien menestyvän, ei voi vaatia kaunista peliä. Kreikan EM-kulta 2004 on pelottava tai rohkaiseva esimerkki. Huonolta joukkueelta sellainen ei onnistu, mutta hyökkäävää pelityyliä on mukavampi katsoa ja kannattaa.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7168
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

Ekat 20 minuuttia näytti siltä, että ei tämä peli kyllä ratkea varsinaisella peliajalla, mutta sitten tapahtui puolen tunnin kohdalla & Argentiina alkoi saamaan uhkaa Kroatian kenttäpuoliskolla! Dominik Livakovicilta sitten iso moka, kun kaatoi argentiinalaisen & siitä rankkari, jonka Leo Messi komeasti laukoi verkkoon! Julian Alvarezilta sitten kaksi maalia, joista jälkimmäinen viimeistään kaatoi Kroatian. Kyllä Kroatian pelaajilla alkoi painaa jaloissa, kun muistaa että pelanneet sen yli 200 minuuttia kaksi viime peliä.

Argentiina saa jännittää tuleeko sitten vastaan Ranska vaiko Marokko! Kahdeksan vuoden tauon jälkeen MM-finaaliin.
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

Vastaa Viestiin