Sydämet syrjällään

Ik heb zorgen - palautteet ja tiedotteet. Voit kirjoittaa tänne ilman rekisteröitymistä.
Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41743
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Sydämet syrjällään

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Miksi avatarten alapuolella näkyvät (tai oikeammin ei-näkyvät) sydämet ovat muuttuneet niin omituisiksi? Siis eihän niitä tosiaan meinaa nähdä. Ei sillä että suuremmin niitä edes kaipaisin, mutta ihmettelenpä kumminkin.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30471
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Sydämet syrjällään

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

^ En ole huomannut niissä mitään muutosta, eikä Kuppilan päässä tietääkseni mitään ole muutettu. Ihan tavallisia kuvatiedostojahan nuo ovat.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12791
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sydämet syrjällään

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

^ Se on merkillistä, että nuo ovat näiden kaikkien vuosien jälkeen edelleenkin alkuperäisen, vuosien 2004-2014 aikaisen viisusydämen mallisia.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41743
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Sydämet syrjällään

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Ehkä ne aina sitten ovat olleet tuollaisia, enkä ole kiinnittänyt asiaan mitään huomiota. Kai niiden pitäisi jotenkin osoittaa viestimäärää? Siis etenkin nuo paljon pulisseiden miltei näkymättömät sydämet, joissa ei ole tuota niinpa-hymiön tunkkaista vihreää :niinpa:, ovat ihan uuden ja oudon näköisiä. Ehkä vain en ole ennen nähnyt niitä ja nyt vasta erotan jotakin?

Onko henkilökunnallakin aina ollut Henkilökunta-sanan edessä sydän? Ikään kuin se sanakin olisi epäselvempi kuin ennen. (Vai olenko vain sekoamassa?)
Viimeksi muokannut Rousku, 21 Tammi 2023, 02:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Sydämet syrjällään

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Jos sydämissä jotain pitäisi muuttaa, niin tehdä niistä tosiaan ne nykymuotoiset. :miettii:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41743
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Sydämet syrjällään

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Äh... siis onko ne ei-vihreät sydämet aina olleet tuollaisia onttoja kuin mitäkin hopeisia kaulakoruja?

Siis ei, olen tulossa hulluksi varmaan. Tai aivoissa jotain muuta häikkää. Tuossa yllä nuo Serdun sydämet (ts. ne reunat) selvästi muuttivat väriä äsken. Olivat ensin jotain purppuraa ja näkyivät selvästi, sitten hiipuivat glitteriksi. Kertokaa nyt ettekö kukaan muu näe samantapaisia ilmiöitä? Varaanko ajan neurologille vai silmälääkärille vai psykiatrille? (Ja olen selvin päin enkä pahasti univelkainenkaan enkä mitään kahvia vahvempaa ole moneen päivään käyttänyt.)
Viimeksi muokannut Rousku, 21 Tammi 2023, 03:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8055
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Sydämet syrjällään

Viesti Kirjoittaja hra47 »

En itse ainakaan ole havainnut mitään kummallista niissä sydämissä, aina ne on jysöttäneet tossa samanlaisina. Yks mahdollisuus vois olla, että sulla on koneessa haittaohjelma, mutta en tiedä mahtaako ollakaan sellaista, joka sabotoisi kuvakkeita.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33061
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sydämet syrjällään

Viesti Kirjoittaja Pete »

Rousku kirjoitti: 20 Tammi 2023, 01:07 Siis ei, olen tulossa hulluksi varmaan. Tai aivoissa jotain muuta häikkää. Tuossa yllä nuo Serdun sydämet (ts. ne reunat) selvästi muuttivat väriä äsken. Olivat ensin jotain purppuraa ja näkyivät selvästi, sitten hiipuivat glitteriksi. Kertokaa nyt ettekö kukaan muu näe samantapaisia ilmiöitä? Varaanko ajan neurologille vai silmälääkärille vai psykiatrille? (Ja olen selvin päin enkä pahasti univelkainenkaan enkä mitään kahvia vahvempaa ole moneen päivään käyttänyt.)
Olen nyt kyllä sinusta huolissani. Hulluksi et ole tullut, mutta eihän sinulle ole vaan kehittynyt MS-tauti? :lohduton: Siihen liittyvät näköhäiriöt.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41743
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Sydämet syrjällään

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^ Muuten melkein kaikki oireet täsmäisivätkin, mutta kun tuota näköhäikkää esiintyy vain kuppilan noissa sydämissä. Tai ainakin kuvittelen niin. Mistäs minä tiedän, mitä kaikkia harhoja näen.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41743
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Sydämet syrjällään

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Ei. Silmäni eivät valehtele! Otin Paint-ohjelmaan kuvankaappaauksia ratamo1:n sydämistä aika lailla peräkkäisillä hetkillä. Onhan niissä nyt selvä ero! Sitten tein saman Serdun sydämille. Niissä ero on pienempi (tällä kertaa), mutta kyllä sen tarkkasilmäinen huomaa. Isompaakin vaihtelua olen nähnyt. Katsokaa vaikka itse tuosta alta. Ja en siis ole näitä kuvankäsittelyohjelmalla mitenkään muuten käsitellyt kuin suurentanut. Jopa tuo, että teksti "Kanta-asiakas" Serdulla alalaidasta vähän peittyy, on Kuppilasta peräisin.
sydämet2.png
sydämet2.png (33 KiB) Katsottu 569 kertaa
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41743
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Sydämet syrjällään

Viesti Kirjoittaja Rousku »

hra47 kirjoitti: 20 Tammi 2023, 07:38 Yks mahdollisuus vois olla, että sulla on koneessa haittaohjelma, mutta en tiedä mahtaako ollakaan sellaista, joka sabotoisi kuvakkeita.
Tämä olisi tietenkin yksi mahdollinen vaihtoehto. :miettii:

Vai onko se jokin selaimen ominaisuus? Tätä kun esiintyy silloin, kun sivu on jotenkin liikkunut tai muuttunut, ja hetken aina kestää ennen kuin tilanne stabiloituu.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41743
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Sydämet syrjällään

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Kokeilin vielä niin, että sivulla esc-2023-liverpool-f113/topic13336-90.html tarkkailin UFOPOLIn sydämiä samalla kun muutin sivun kokoa edestakaisin näppäinkomennoilla ctrl + ja ctrl -. Aina muuttuu ainakin vasemmanpuoleisten sydänten värit silloin.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8055
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Sydämet syrjällään

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Onpa jännää. Oletko kokeillut päivittää näytönohjaimen ajureita? Jos verkkoselaimesi on päivittänyt itsensä ja ajureiden kanssa on nyt jotain häikkää?
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8055
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Sydämet syrjällään

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Niin joo, kokeile jotain toista verkkoselainta jos mahdollista. Itsellänikin on jotain omituisia häikkiä ollut Firefoxin selaimella joillain sivustoilla ja kun olen kokeillut Microsoftin Edgeä, häikät ovat kadonneet.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2881
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: Sydämet syrjällään

Viesti Kirjoittaja Nekku »

Tämä on kyllä mielenkiintoinen ilmiö. :raaps:
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

Maria Sur is unforgettable.

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36558
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Sydämet syrjällään

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Onneksi Rouskulla ei sittenkään (ehkä) ole MS-tautia. :hali:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Sydämet syrjällään

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^^^ Minä ainakin näen Firefoxilla sydämet ihan normaalisti. :joojoo:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41743
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Sydämet syrjällään

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Minulla on normaalisti selaimena Chrome. Tsekkasin nyt sydämet Firefoxilla, ja näyttävät siltä kuin Chromella aikaisemmin, eli meillä paljon kirjoitelleilla kanta-asiakkailla on viisi pinkkireunaista sydäntä. Pidän niistä paljon enemmän kuin nyky-Chromeni piirtämistä melkein näkymättömistä glitter-räpellyksistä, mutta en ehkä kuppilasydänten näkyvyyden takia vain ole valmis vaihtamaan oletusselainta. Ilmiö on kuitenkin aika omituinen. Miksi selain on päättänyt tehdä tuollaista? :raaps:

Sama omituinen ilmiö muuten näkyy myös YouTube-kuvakkeissa tuolla välilehdillä. Niistä puuttuu punaista kohdista, joissa pitäisi olla. Mutta uskon nyt, että ongelma on selaimessa. Luulin, että YouTube itse on muuttanut kuvakkeen ulkoasua.

Sen sijaan hymiöiden punat näkyy kuten pitää: :albania: :ihana: <3 :loppu:
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20365
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Sydämet syrjällään

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Oheinen artikkeli saattaa liittyä aiheeseen. Kattava juttu.

https://windowsreport.com/quick-fix-goo ... con-error/

Tyhjentäisin ensin välimuistin tai asentaisin selaimen uudelleen. Jos Chrome on päivitetty ja vika piilee siinä, voisi koettaa asentaa aiemman version.
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41743
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Sydämet syrjällään

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^ Kiitos, luen kohta, nyt jatkan kokeita... Ehkäpä tiedostotyypillä on väliä?

Lähdekoodissa nuo sydämet ovat .png-formaatissa. Kun klikkasin omalle sivulleen esiin vain ne, ne näkyvät ihan hetken oikeanvärisinä (=pinkkeinä), ja sitten haalistuvat. Hymiöt näkyvät olevan .jpg-tiedostoja.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8055
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Sydämet syrjällään

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Ongelma saattaa olla selaimessa, mutta myös ehkä selaimen ja näytönohjainten ajureiden yhdistelmässä. En ole varma, enkä asiantuntija. Mulla joillain sivustoilla ilmestyi sivujen taustalle musta suorakulmio, aivan kuin osa taustasta olisi jäänyt värjäämättä. Auttoi huomattavasti kun päivitin näytönohjaimen ajurin, vaikkei ongelma kadonnutkaan täysin sata prosenttisesti. Ongelma ilmeni kuitenkin sen verran satunnaisesti, etten jaksanut kokeilla ja tutkia sitä toisella verkkoselaimella.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41743
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Sydämet syrjällään

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Ai niin tämä. Ongelmaa ei ole aikoihin esiintynyt, ts. en enää muistanutkaan sitä. Mutta en myöskään muista, miten se katosi.
Rise, angel, shine, love!

Vastaa Viestiin