Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Euroviisut 2023 Britanniassa

Käärijä – Cha cha cha

*****
252
82%
****
32
10%
***
11
4%
**
5
2%
*
9
3%
 
Ääniä yhteensä: 309

Avatar
akuankka13
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8928
Liittynyt: 10 Touko 2008, 13:08
Paikkakunta: Vanajan taka

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja akuankka13 »

Zazpikaleak kirjoitti: 21 Tammi 2023, 23:46
CottonJoel kirjoitti: 21 Tammi 2023, 23:23 LRT:n aamu-tv:ssä käsiteltiin Euroviisuja ja Liettuan karsintoja, ja siinä esiteltiin Cha Cha Cha (kohdassa 1:17:30).

https://www.lrt.lt/mediateka/irasas/200 ... u-atstovai
Ohho, osaako joku kertoa, mitä tässä sanotaan Käärijästä? :mrgreen:
Lähinnä puhutaan siitä pöhinästä, mitä biisi on aiheuttanut kansainvälisissä viisupiireissä mm. reaktiovideoiden muodossa, ja kuinka Suomi on sen ansiosta noussut vedonlyöntien kärkisijoille. Muistutetaan myös, että vaikka kappale on selkeä ennakkosuosikki, esitykset voivat muuttaa vielä paljon (esimerkiksi nostetaan Ukrainan karsinta). Naisjuontaja myös mainitsee, että kappale on yksi hänen poikansa suosikeista, vaikka tämä ei normaalisti kuuntele euroviisuja.
Qaj.

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4903
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja toivo »

Hahaa. Ei paljoa jännitä tulevat semifinaali arvonnat. Vaikka Suomi joutuu tapposemiin, niin ei haittaa. Ei haittaa myöskään, jos joutuu semin ekalla puoliskolle.

Avatar
DenEurovise
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1591
Liittynyt: 22 Touko 2019, 19:15
Paikkakunta: Kuopio/Joensuu

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja DenEurovise »

Siis ihan huikea ilmiö on käynnissä. :shock: Alkaa jännittämään ihan pirusti, että ei kai Suomen kansa nyt voi vielä ryssiä tätä. Tämä kortti on pakko katsoa.
Jag fattar om du inte orkar med mig / Det är helt okej / Inom kort så vet jag att du kommer bli helt matt och irriterad / För jag är komplicerad

Miss Li: Komplicerad

Zazpikaleak
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1347
Liittynyt: 21 Helmi 2019, 12:11

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Zazpikaleak »

akuankka13 kirjoitti: 22 Tammi 2023, 07:53
Zazpikaleak kirjoitti: 21 Tammi 2023, 23:46

Ohho, osaako joku kertoa, mitä tässä sanotaan Käärijästä? :mrgreen:
Lähinnä puhutaan siitä pöhinästä, mitä biisi on aiheuttanut kansainvälisissä viisupiireissä mm. reaktiovideoiden muodossa, ja kuinka Suomi on sen ansiosta noussut vedonlyöntien kärkisijoille. Muistutetaan myös, että vaikka kappale on selkeä ennakkosuosikki, esitykset voivat muuttaa vielä paljon (esimerkiksi nostetaan Ukrainan karsinta). Naisjuontaja myös mainitsee, että kappale on yksi hänen poikansa suosikeista, vaikka tämä ei normaalisti kuuntele euroviisuja.
Okei kiitos! On kyllä positiivista. :peukku:
Violins playing
Angels crying

AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13262
Liittynyt: 14 Marras 2003, 13:02
Paikkakunta: Kouvola

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja AntSa »

Ihanaa pöhinää niin täällä Kuppilassa, kuin tämän ihanan meille armaan ja yhteisen viisukuplamme ulkopuolellakin tämän ehdokkaamme suhteen. ❤️

Vaikka taso on tänä vuonna korkea, ja jokaisesta ehdokkaasta on tullut (jonkinasteinen) hitti, niin tämä ihana riski kannattaa nyt ottaa ja huikea ilmiö laittaa kisaamaan Liverpooliin. Muut valinnat olisivat riskittömiä tähän yllätykselliseen kokonaisuuteen verraten. Tämä on nyt jo puheenaihe ja herättää suuria tunteita - puolesta ja vastaan. Euroviisuissahan ei miinuspisteitä jaeta, väitän että jos annettaisiin, esim. Lordi tai Netta eivät olisi suurkisaa voittaneet.

Käärijä voittoon! ❤️❤️❤️❤️❤️
"Kunnon uni on tae mukavalle huomiselle." -Leena-

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36868
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Käärijä Maikkarilla 11.30 jälkeen! :megafoni:
Meow cat, please meow back.

Avatar
GuoZu8
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2374
Liittynyt: 25 Helmi 2019, 00:27
Paikkakunta: Alder danger

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja GuoZu8 »

Hiilari kirjoitti: 18 Tammi 2023, 20:14 YouTubessa jotain kitinää siitä, että matkii Electric Callboytä (ekaa kertaa tänään kuulen koko yhtyeestä).
Tämän suhteen olen hieman pettynyt, Suomi on taas osoittanut olevansa Euroviisujen Kiina kopioimalla kaikkea hyvää mitä vastaan tulee. 山寨。 :niinpa:
🇫🇮👖🥚

Avatar
Possu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1871
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 13:44
Viesti:

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Possu »

Ihan sympaattinen haastattelu, ei mitään kummempaa. Käärijä sanoi, että lähtee voittamaan viisuja ja se on ainoa tavoite.

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5384
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

toivo kirjoitti: 22 Tammi 2023, 08:56 Hahaa. Ei paljoa jännitä tulevat semifinaali arvonnat. Vaikka Suomi joutuu tapposemiin, niin ei haittaa. Ei haittaa myöskään, jos joutuu semin ekalla puoliskolle.
Mulla ihan sama. Ennen tämän julkaisua olin aivan hermona, että Suomi varmaan taas arpoutuu johonkin tapposemiin ja vielä ekalle puoliskolle, mutta tämän uskon pääsevän jatkoon vaikka kakkospaikalta :peukku:
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

LaRosalia
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 207
Liittynyt: 15 Touko 2022, 20:57

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja LaRosalia »

Kasper_ kirjoitti: 22 Tammi 2023, 11:49
toivo kirjoitti: 22 Tammi 2023, 08:56 Hahaa. Ei paljoa jännitä tulevat semifinaali arvonnat. Vaikka Suomi joutuu tapposemiin, niin ei haittaa. Ei haittaa myöskään, jos joutuu semin ekalla puoliskolle.
Mulla ihan sama. Ennen tämän julkaisua olin aivan hermona, että Suomi varmaan taas arpoutuu johonkin tapposemiin ja vielä ekalle puoliskolle, mutta tämän uskon pääsevän jatkoon vaikka kakkospaikalta :peukku:
Se on kyllä ärsyttävää, kun yleensä Suomen osalta joutuu tosi paljon jännittämään esiintymispaikkaa. Olisi siistiä kerrankin lähettää niin tykki biisi, ettei millään tuollaisilla olisi väliä.

Käärijä oli kyllä symppis Maikkarin haastattelussa. Hyvä asenne.

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16993
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Happy »

Kasper_ kirjoitti: 22 Tammi 2023, 11:49
toivo kirjoitti: 22 Tammi 2023, 08:56 Hahaa. Ei paljoa jännitä tulevat semifinaali arvonnat. Vaikka Suomi joutuu tapposemiin, niin ei haittaa. Ei haittaa myöskään, jos joutuu semin ekalla puoliskolle.
Mulla ihan sama. Ennen tämän julkaisua olin aivan hermona, että Suomi varmaan taas arpoutuu johonkin tapposemiin
eihä tänä vuonna edes voi olla tapposemejä ku 60-65% pääsee finaaliin :mrgreen:
Never miss a good chance to shut up.

Jadine
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 338
Liittynyt: 07 Touko 2014, 22:11

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Jadine »

lumi11 kirjoitti: 22 Tammi 2023, 01:42 Kun alkubiitin jälkeen räppiosuus alkaa, pää alkaa heilua. Kun räppäilee korkeammalta, alan melkein tuulettaa. Tämä myös heti ekalla kerralla bussissa, kun kuuntelin. Samantyyppisiä reaktioita siis, kuin reaktiovideoilla. :D Ja minä en tosiaan tanssi enkä heilu ikinä koskaan, paitsi ehkä joskus salaa yksin kotona.
On tässä jotain hienoa, hauskaa ja maagista.
Sama täällä! En ole yhtään tanssijatyyppiä, mutta kummasti vain tämän tahtiin alkaa heti heilua. :uujee: Eli tässä on kyllä todellakin se tanssibängeri!

Avatar
kapineiti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3331
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 21:53
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja kapineiti »

Käärijä aka Jere Pöyhönen on kyllä niin ihanan sympaattisen oloinen kaveri. :ihana:

Yksi syy lisää, miksi aion äänestää tätä viisumatkalle on myös, että nuo ig-storyissä olevat Mr. Beanin tasoiset toilailut olisi enemmän kuin mahtavaa nähdä dokumentoituna. :heh:
Smash your competition, baby
Show us some good entertainment
Victory's your only payment
Gladiator, gladiator

Avatar
Donitsi
Siemailija
Siemailija
Viestit: 118
Liittynyt: 23 Tammi 2021, 09:44

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Donitsi »

Toimii kunhan ei puhkikuuntele.
Olis kyllä mielenkiintoinen valinta.

Jos yleisö innostuisi huutamaan(karjumaan) cha cha cha mukana, voisi olla vaikuttavaa.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Eiköhän tästä ole tullut sanottua melkeinpä kaikki olennainen. :heh: Aivan ylivoimainen (pun intended) tämän vuoden UMK:ssa. :voitto:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2191
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Mielenkiintoista nähdä kuinka isoksi ”winning chance” nousee, kun alkaa tulemaan lisää vedonlyöntifirmoja tuonne -> https://eurovisionworld.com/odds/umk Kertoimet 1.25-1.3 ja voittomahdollisuus 59%. Blind Channelin kertoimet oli muuten 1.4-1.56 ja voittomahdollisuus 62%.
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1950
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja hercules »

Olikohan tämä ollut täällä. On kyllä symppis :ihana: Voittamaan on viisut lähtenyt. Ihan mielenkiintoinen huomio miten hän pitää Käärijää hahmona. Sen näkee hänen heittäytymisestään mitä tämä biisi vaatii. Liki roolisuoritusta. Mutta muuten niin sympaattinen.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kuk ... #gs.ncngc0

Edit. Jos tulee vastaan Käärijän haastiksia niin laittakaahan tähän ketjuun ettei mene ohi :ihana:
Nyt ne verhot kii

Miksumoi
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 12
Liittynyt: 11 Tammi 2023, 22:27

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Miksumoi »

Huomenna Käärijä jälleen vieraana Huomenta Suomessa about klo 9

Avatar
Diva_La_Viva_74
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1422
Liittynyt: 22 Huhti 2010, 07:36

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Diva_La_Viva_74 »

Täs oon kuunnellut Käärijän spotifylistaa ja alkaa
tuntua siltä, ettei Tavastian keikkalippujen osto ollu yhtää turhaa. Hyvin hytkyy näiden muidenkin biisien tahdissa. :heh:
__________
No rules!- Cha cha cha - See on tee.

kristamariau
Maistelija
Maistelija
Viestit: 27
Liittynyt: 12 Tammi 2023, 00:47

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja kristamariau »

Elliotviisu kirjoitti: 22 Tammi 2023, 01:02 Tajusin että asun ehkä ulkomailla viisujen aikaan (väliaikaisesti tosin). Miten tuo äänestyssysteemi menee, voinko mä äänestää Käärijää jos olen Hollannissa? :tuuletus: Vai estääkö Suomen kansalaisuus tämän?
Sehän nyt on jo varmaa että Käärijä on edustaja, muut ovat ihan statisteja.
Oon asunu viimiset 5 vuotta Hollannissa ja oon täältä käsin tykittäny mm. Blind Chanelille ääniä hollantilaisesta liittymästä. Eli ihan sen mukaan menee minkä maan liittymä on käytössä.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33172
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Pete »

Zazpikaleak kirjoitti: 22 Tammi 2023, 01:59 ^
Jep, näin on. Liettuassa ja latviassa taitaa olla ainoina Suomi itämerensuomalaisten ja saamelaisten kielten lisäksi. :peukku:
Tanskalaisfani toi esille, että myös gaeliksi on Suòmaidh.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4903
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja toivo »

Mää oon alkanut miettimään, mikä osa tästä kappaleesta näytetään siinä kaikkien biisien kertauspätkässä Euroviisuissa?

Itse laittaisin sen alun rajumman cha cha chaan mieluummin kuin lopun lempeämmän cha cha chaan. Jotenkin se alun cha cha chaa on iskevämpi ja paljon erottuvampi siellä muiden joukossa.

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5971
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Symppis tyyppi Käärijä kyllä on haastattelun perusteella. :ihana: Jossain kohtaa joutuu varmasti tekemään myös englannin kielisiä haastatteluja, mitenköhän selviää niistä, kun kertoi englannin kielen taitonsa olevan melko huono. Pitäisikö suosiolla palkata tulkki mukaan? :miettii:
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

AX + X0
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1076
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 19:34

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja AX + X0 »

toivo kirjoitti: 22 Tammi 2023, 21:15 Mää oon alkanut miettimään, mikä osa tästä kappaleesta näytetään siinä kaikkien biisien kertauspätkässä Euroviisuissa?

Itse laittaisin sen alun rajumman cha cha chaan mieluummin kuin lopun lempeämmän cha cha chaan. Jotenkin se alun cha cha chaa on iskevämpi ja paljon erottuvampi siellä muiden joukossa.
Kuinka pitkiä ne kertauskohdat on? Jos esim. 15 sekkaa, niin tuosta musavideon 1.37-1.52 kohdasta leikkaantuisi aika kivasti. Samaan klippiin tulisi sekä biisin raskaampi että popimpi puoli. Maikkarin Huomenta Suomessa oli kans tuo sama kohta poimittu, mutta alkoi jo 10 sek aikaisemmin, sillä siinä näytettiin 30 sek.
Viimeksi muokannut AX + X0, 22 Tammi 2023, 21:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
” Tämä kappale on todella erilainen, ainutlaatuinen ja persoonallinen, ja se onnistuu todella erottumaan massasta.”

- Viisu-Alno kuvaillessaan Kyprosen kappaletta 24.3.2023

AX + X0
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1076
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 19:34

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja AX + X0 »

iiiduli kirjoitti: 22 Tammi 2023, 21:27 Symppis tyyppi Käärijä kyllä on haastattelun perusteella. :ihana: Jossain kohtaa joutuu varmasti tekemään myös englannin kielisiä haastatteluja, mitenköhän selviää niistä, kun kertoi englannin kielen taitonsa olevan melko huono. Pitäisikö suosiolla palkata tulkki mukaan? :miettii:
Tämän huonon englannin kielenhän voisi kääntää Käärijän tapauksessa jopa huumoriksi. Sopisi hyvin Käärijän hahmoon, ettei englannin kieli ihan taivu. Täydellinen englanti sopii ehkä Robinin imagoon, mutta Käärijän kuulukin olla vähän hassu ja erikoinen.
” Tämä kappale on todella erilainen, ainutlaatuinen ja persoonallinen, ja se onnistuu todella erottumaan massasta.”

- Viisu-Alno kuvaillessaan Kyprosen kappaletta 24.3.2023

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8158
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Mun suosikkikohta biisistä on se

Muutama Pina Colada on jo takana
piip pip pip pip pip piip
Mut naama on yhä vakava
piip pip pip pip pip piip

Ja tuota kohtaa edeltänyt kasvojen ravistelu ja rytmihäiriöinen piippailu

Cha cha chaata tossa kohtaa ei kuitenkaan ole.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2191
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

AX + X0 kirjoitti: 22 Tammi 2023, 21:32
toivo kirjoitti: 22 Tammi 2023, 21:15 Mää oon alkanut miettimään, mikä osa tästä kappaleesta näytetään siinä kaikkien biisien kertauspätkässä Euroviisuissa?

Itse laittaisin sen alun rajumman cha cha chaan mieluummin kuin lopun lempeämmän cha cha chaan. Jotenkin se alun cha cha chaa on iskevämpi ja paljon erottuvampi siellä muiden joukossa.
Kuinka pitkiä ne kertauskohdat on? Jos esim. 15 sekkaa, niin tuosta musavideon 1.37-1.52 kohdasta leikkaantuisi aika kivasti. Samaan klippiin tulisi sekä biisin raskaampi että popimpi puoli. Maikkarin Huomenta Suomessa oli kans tuo sama kohta poimittu, mutta alkoi jo 10 sek aikaisemmin, sillä siinä näytettiin 30 sek.
Ainakin viime vuonna oli 10 sekuntia.
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
ritsu89
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 758
Liittynyt: 16 Marras 2007, 22:19

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja ritsu89 »

iiiduli kirjoitti: 22 Tammi 2023, 21:27 Symppis tyyppi Käärijä kyllä on haastattelun perusteella. :ihana: Jossain kohtaa joutuu varmasti tekemään myös englannin kielisiä haastatteluja, mitenköhän selviää niistä, kun kertoi englannin kielen taitonsa olevan melko huono. Pitäisikö suosiolla palkata tulkki mukaan? :miettii:
Ehei ei tulkkia missään nimessä. Voi nousta samanlaiseksi symppis mediapersoonaksi huonolla englannilla kuin Jesse Puljujärvi.

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2957
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Nekku »

Vähänkö mukavan oloinen tyyppi. Asennekin kohdillaan. :peukku:
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1732
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Einingia »

Huomasitteko, että hänellä oli eriväriset kengät? :tanssi:
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

Lukittu