UMK23: yleiskeskustelu

Euroviisut 2023 Britanniassa

Suosikkisi UMK-finalisteista? (max 2)

Keira – No business on the dancefloor
34
8%
Benjamin – Hoida mut
66
16%
Robin Packalen – Girls like you
11
3%
Lxandra – Something to lose
11
3%
Käärijä – Cha cha cha
190
47%
Kuumaa – Ylivoimainen
84
21%
Portion Boys – Samaa taivasta katsotaan
9
2%
 
Ääniä yhteensä: 405

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1732
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Einingia »

Keiralla tulee melkoisen varmasti menemään live paremmin kuin Benjaminilla, ellei Keiraa viedä esityksellä täysin mukavuusalueensa ulkopuolelle. Benkku tulee handlaamaan esityksen ihan suvereenisti, laulu on iso kysymysmerkki. Ehkä se voi keskivertokuuntelijan korvissa mennä siihen kategoriaan, että laulu vähän jäi menevän esityksen alle. Niitä on nähty niin paljon.

Robin ja Lxandra tekevät sellaista musiikkia kuin itse tahtovat tehdä, vaikka se ei ole sellaista, mitä suuri yleisö tahtoo kuunnella.
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

viisufantti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1270
Liittynyt: 10 Tammi 2014, 19:13

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja viisufantti »

Uskon vakaasti edelleen Käärijän voittoon, mutta psyykkaan itseäni kestämään ja iloitsemaan jonkun muunkin voitosta :heh:

UMK on alkanut minusta tuoda raikkaita tuulahduksia euroviisuihin - tästä on hyvä jatkaa :tapu:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Minä katkeroidun koko loppuvuodeksi jos ei Käärijä voita.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Ja kun sanoin biisien julkistuksen alkamisen aikoihin, että tulee hauskaa kun ennakkosuosikit floppaavat, en osannut aavistaa Käärijää tapahtuvaksi. Tarkoitin ennakkosuosikkeja nimen perusteella.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5230
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

hra47 kirjoitti: 04 Helmi 2023, 17:15 Minä katkeroidun koko loppuvuodeksi jos ei Käärijä voita.
Minä katkeroidun koko loppuelämäksi jos Käärijä ei voita :draamaa:
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2101
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

^ Tämä :parku:
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
Jomard
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 810
Liittynyt: 13 Tammi 2020, 09:00

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Jomard »

Pakkohan Käärijän on UMK voittaa! :tapu:

Mä murehdin jo sitä, että jostain ihan viimeisten maitten valitsemista edustajista löytyykin joku samanlainen eri gendrejä luovasti yhdistelevä pumppu, joka nappaa meille jo ikään kuin ”varatun” euroviisuvoiton (tai ainakin Top3 sijan) Käärijän ja Suomen nenän edestä, vähän niinkuin Måneskin / Blind Channel… sitä en ehkä kestäisi :eeek:
Rim-tim-tagi-digi-dim-tim-tagi-digi-dim

viisufantti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1270
Liittynyt: 10 Tammi 2014, 19:13

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja viisufantti »

Okei okei - en pysty psyykkaamaan itseäni iloitsemaan muun kuin Käärijän voitosta. Kunhan rauhoittelen itseäni :heh:
Kuumaan biisistä tykkään kyllä oikeasti. Teen sen ansiosta (pitkän) loikan nuoruuteen.

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1732
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Einingia »

Todella katkera olisi jonkun toisen voitosta. Tietenkin omaa edustajaa kannustettaisiin ylpeästi viisuissa, olisi se kuka vaan. Katkeruus ei kanavoituisi edustajaan.

Käärijällä olisikin jo lyriikat valmiina itselleen. "Siitä viis, siitä viis, sä et ollutkaan 5/5"

Toivon kaikille osallistujille hyvää ja menestystä tulevaisuuteen, mutta hekin tietävät tämän olevan Käärijän vuosi. Osallistujien reaktiovideo on superihana! Cha cha cha kertakaikkisesti iskee. Siksi se pitää lähettää viisuihin.

Reaktiovideoon oli tietysti otettu vain positiivisia kommentteja, mutta Kuumaa selkeästi synnytti positiivisuutta enemmän kuin moni muu. Se taitaa palauttaa nuoruuteen muitakin kuin vain minut ja viisufantin tuosta yltä.
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36596
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Kuka UMK-kilpailija olet? :heh:

Minä sain Portion Boysin. :draamaa:
Meow cat, please meow back.

Viisuilija_110
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3384
Liittynyt: 29 Loka 2018, 15:24

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Viisuilija_110 »

^ Olipa huono testi. :heh: Itsekin olen myös Portion Boys! Pitää toivoa, että saamme lisää jäseniä niin voimme alkaa miettiä, kuka on kukakin jäsen!
Mielenkiintona Piña Colada ja rata

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5230
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

Olen näköjään Keira tuon testin perusteella :heh:
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2894
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Nekku »

No mitä, minäkin olen Portion boys! Miten tässä näin kävi? :rofl: :heh:
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Einingia kirjoitti: 05 Helmi 2023, 12:52 Todella katkera olisi jonkun toisen voitosta. Tietenkin omaa edustajaa kannustettaisiin ylpeästi viisuissa, olisi se kuka vaan. Katkeruus ei kanavoituisi edustajaan.
Mähän en kannusta Suomen edustajaa, oli se kuka tahansa. :draamaa: Eiku ai niin, mähän en olekaan automaattisesti suomalainen viisuiltoina. :rofl: Se riippuu kokonaan omasta suosikista, mitä maata kannustan. :mrgreen:
TomppaJr kirjoitti: 06 Helmi 2023, 11:26 Kuka UMK-kilpailija olet? :heh:
Itselle osui vähiten suosikki eli olen kuulemma Kuumaa. :rofl:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Jomard
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 810
Liittynyt: 13 Tammi 2020, 09:00

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Jomard »

Mä olin Käärijä, tietenkin! :tuuletus:
Rim-tim-tagi-digi-dim-tim-tagi-digi-dim

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1732
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Einingia »

Minullekin tuli PB. :eiei:

En missään tapauksessa voisi olla lavalla ilman paitaa, sellaista ei voi näyttää television perheohjelmassa.
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17126
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Kasper_ kirjoitti: 06 Helmi 2023, 11:50 Olen näköjään Keira tuon testin perusteella :heh:
Smias! :surrur:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
Creeperqueen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1980
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 00:34

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Creeperqueen »

Minulle tuli myös Portion Boys :heh:
2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave

Avatar
Zera
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3650
Liittynyt: 19 Heinä 2006, 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Zera »

Kiva testi, tuollaisia tuli aikoinaan tehtyä paljonkin. Sain Robinin. Muuten en osaa sanoa, onko sopiva vai ei, mutta biisinsä on vähiten suosikkini.

Avatar
Taikahuilu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2015
Liittynyt: 27 Helmi 2018, 20:22

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Taikahuilu »

Olen näköjään oma suosikkini eli Kuumaa :ihana:
Jos onnistuvat finaalissa, niin täältä lähtee ääni sinne....vaikka kuulostavatkin enemmän radiohitiltä, kuten Bess viime vuonna.

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2963
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Kasper_ kirjoitti: 04 Helmi 2023, 17:22
hra47 kirjoitti: 04 Helmi 2023, 17:15 Minä katkeroidun koko loppuvuodeksi jos ei Käärijä voita.
Minä katkeroidun koko loppuelämäksi jos Käärijä ei voita :draamaa:

Niin minäkin ja muistan joka kerta täällä käydessäni mainita, kuinka vuonna 2023 tapahtui yksi Euroviisuhistorian suurimmista vääryyksistä. :heh:

Avatar
Speed
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2632
Liittynyt: 06 Elo 2007, 22:59

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Speed »

Samaa taivasta katsotaan on nyt viides UMK23-kappale, joka on ylittänyt miljoonan striimin rajan Spotifyissa. Seuraavaksi rajaa lähestyy Robin, mutta ihan tässä lähiaikoina hän tuskin tulee tuon virstanpylvään saavuttamaan.

Ylivoimaisen striimimenestys on ilahduttava asia. Hienoa, että tällä kaudella on ainakin kaksi Spotify-listaykköstä. Se, että useampi kappale menestyy ennen finaalia voi kannustaa passiivisuuteen taipuvaisia katsojia aktivoitumaan ja äänestämään omaa suosikkiaan.

Toivon, että Käärijä-ilmiö tullaan näkemään kolmessa aallossa, josta olemme kokeneet vasta sen ensimmäisen aallon kappaleen julkaisun yhteydessä muutama viikko sitten. Esityksen onnistuessa odottaisin toisen aallon iskevän UMK-finaalin yhteydessä. Vaikka kappale on ollut kuunneltavissa ja mediassa esillä, UMK-finaalin tavoittavuus on aivan eri luokkaa kuin mikään kappaleen saama näkyvyys tähän mennessä.

Kolmas aalto odottaisi sitten toukokuussa kun koko Eurooppa ja Australia altistuu Cha Cha Cha:lle. Uskon siihen, että julkaisun yhteydessä nähty voimakas tunnereaktio kappaletta kohtaan toistuu vielä (mahdollisesti ja toivottavasti) kaksi kertaa kun yhä suurempi joukko yleisöä altiistuu Käärijälle. Näiden aaltojen välillä muut kilpailukappaleet niin Suomen sisäisesti kuin kv-tasolla pääsevät hieman kirimään Käärijän etumatkaa kiinni.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Speed kirjoitti: 06 Helmi 2023, 17:33 Samaa taivasta katsotaan on nyt viides UMK23-kappale, joka on ylittänyt miljoonan striimin rajan Spotifyissa. Seuraavaksi rajaa lähestyy Robin, mutta ihan tässä lähiaikoina hän tuskin tulee tuon virstanpylvään saavuttamaan.
Ajatella, että Robin on parhaillaankin toiseksi viimeinen UMK23-kilpailija, joka sen miljoonan tulee saavuttamaan. :heh: Ei olisi välttämättä vielä muutama vuosi uskonut, jos Robinin oltaisiin kuultu osallistuvan UMK:hon tulevaisuudessa. :mrgreen:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3084
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

TomppaJr kirjoitti: 06 Helmi 2023, 11:26 Kuka UMK-kilpailija olet? :heh:
Olen näköjään Kuumaa!
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
MissBucharest
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1307
Liittynyt: 02 Helmi 2006, 20:48

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja MissBucharest »

Mä olin tossa testissä tietysti Robin, turkulaisuus velvoittaa...
Korona tulee kyllä, mutta minä määrään päivän.
-Corona-chan

dennispizza
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 789
Liittynyt: 20 Tammi 2018, 13:51

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja dennispizza »

Mä olin turkulaisuudesta huolimatta Portion Boys

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1732
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Einingia »

YleX Läpimurto 2023 artistit julkaistiin tänään https://yle.fi/aihe/a/20-10004201

Siellä voi olla jotain kiinnostavia nimiä UMK24 ajatellen. Osa artisteista on esiintynyt jo aiemmin tässä keskustelussa osana arvailuja.
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

Avatar
Possu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1840
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 13:44
Viesti:

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Possu »

Einingia kirjoitti: 07 Helmi 2023, 16:09 YleX Läpimurto 2023 artistit julkaistiin tänään https://yle.fi/aihe/a/20-10004201

Siellä voi olla jotain kiinnostavia nimiä UMK24 ajatellen. Osa artisteista on esiintynyt jo aiemmin tässä keskustelussa osana arvailuja.
Ihan kivoja nimiä, mutta viime vuoden läpimurtoartisti Averagekidluke kiinnostelisi eniten.

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36596
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Vilma Jäääää. :ihana:

Jami Faltin saattaa olla viisufaneille tuttu The Voice Kidsistä, jossa hän lauloi hyvin ihastuttavasti viisumme Hengaillaan. :heh:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Einingia kirjoitti: 07 Helmi 2023, 16:09 YleX Läpimurto 2023 artistit julkaistiin tänään https://yle.fi/aihe/a/20-10004201
Ville Veikka vaikuttaa kovin sympaattiselta. :ihana: Vähän hänen äänensä on turha terävä mun makuuni.

Äänestin muuten tuossa äänestyksessä kyllä Vilma Jäätä. :joojoo: Jään (pun intended) odottamaan todellista läpimurtoaan munkin silmissä.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Lukittu