Georgia 2023: Iru – Echo

Euroviisut 2023 Britanniassa

Iru – Echo

*****
27
26%
****
27
26%
***
30
29%
**
15
14%
*
6
6%
 
Ääniä yhteensä: 105

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10648
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Georgia 2023: Iru – Echo

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Tässä on kyllä niin järjettömän typerät sanat, kuten moni on jo täällä todennut. :mitvit: Mikä on tämän viesti? Tämän tyyliseltä kappaleelta odottaisi, että sillä on joku sanoma. Samoilla apajilla liikkuva naapurimaa Armenia onnistuu kyllä tässä paremmin.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7150
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: Georgia 2023: Iru – Echo

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

Itse olen tykästynyt tähän todella paljon, että nostin viiteen tähteen! Ehdottomasti parasta Georgiaa vuosikausiin <3 :ihana:. Ongelma on kuitenkin tuo sanoitus, mistä niin moni onkin täällä jo maininnut! Vähän hölmöt sanat & epäselvää edelleen, mistä tää biisi kertoo :miettii:
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2101
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: Georgia 2023: Iru – Echo

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Tässä kohti on hyvä et oon surkea englannissa… Kaikki kauhistelee sanoja mut mä en ymmärrä mitään :rofl: Enkä tosiaan aio ottaa selvää mitä sanat on suomeksi :heh:
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
Zera
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3650
Liittynyt: 19 Heinä 2006, 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Georgia 2023: Iru – Echo

Viesti Kirjoittaja Zera »

Mäkin olen nostanut tän viiteen tähteen. Sanoitus on kyllä omituinen ja tönköhkö, mutta jään tässä aina kuuntelemaan tuota upeaa melodiaa, niin se ei kovasti haittaa ja sanat menee onneksi aina vähän ohi.

Avatar
sienimursu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2202
Liittynyt: 28 Huhti 2015, 21:42

Re: Georgia 2023: Iru – Echo

Viesti Kirjoittaja sienimursu »

Kuuntelin tuossa viisuplaylistiä ja huomasin että Echo on poistettu Spotifysta :shock:

Viime hetken lyriikarevamppi? :miettii:
This is bread. I mean, heh, this is bread aaand like it's really good it's good bread. :joojoo:
- Viki Gabor, 2019

Larone
Maistelija
Maistelija
Viestit: 45
Liittynyt: 19 Maalis 2023, 15:45

Re: Georgia 2023: Iru – Echo

Viesti Kirjoittaja Larone »

Tämäkö söisi Loreenin ääniä? Ja miksiköhän ihmeessä? Mielestäni tämä ei tule syömään keneltäkään mitään, kun tämä on niin heikko biisi. Ihan yhtälailla sitten vaikkapa Romania syö Suomen ääniä.

Avatar
yeahyeahfire
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 748
Liittynyt: 21 Tammi 2020, 14:06

Re: Georgia 2023: Iru – Echo

Viesti Kirjoittaja yeahyeahfire »

sienimursu kirjoitti: 23 Maalis 2023, 21:38 Kuuntelin tuossa viisuplaylistiä ja huomasin että Echo on poistettu Spotifysta :shock:

Viime hetken lyriikarevamppi? :miettii:
Joo huomasin saman eilen! Olisipa lyric revamp. :heh:

Olen miettinyt, että jos näillä siansaksa-lyriikoilla mennään, niin mitenköhän se suomentaja-riepu joka saa tämän työpöydälleen handlaa tilanteen... yrittääkö saada suomennokseen jotain tolkkua vai tuleeko siihenkin vain irrallisia (alkukielellä kieliopillisesti virheellisiä) lauseita? :apuva:
Gonna miss you all but mostly the cat

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36596
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Georgia 2023: Iru – Echo

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

^ Ehkä suomennoksissakin on kielioppivirheitä! :uujee:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Georgia 2023: Iru – Echo

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Zera kirjoitti: 23 Maalis 2023, 21:35 Sanoitus on kyllä omituinen ja tönköhkö, mutta jään tässä aina kuuntelemaan tuota upeaa melodiaa, niin se ei kovasti haittaa ja sanat menee onneksi aina vähän ohi.
Sama. :joojoo:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5230
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: Georgia 2023: Iru – Echo

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

Tuosta sanoituksesta tulee kyllä hieman mieleen Ruotsi 2014 koska sekin oli täynnä kielioppivirheitä :heh:
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Georgia 2023: Iru – Echo

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Ehkä suomennoksen voisi laatia joku, joka ei osaa suomea kovinkaan hyvin? :miettii: Silloinhan se olisi ikään kuin aidosti alkuperäisen prosessin mukaan syntynyt.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Georgia 2023: Iru – Echo

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Jospa tuon Spotifysta poistamisen tarkoitus tosiaan onkin nyt uudistaa tämän lyriikat, niin loppuu kiukuttelu tämänkin viisun osalta sitten. :miettii: :heh:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
jdjj22
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2960
Liittynyt: 29 Maalis 2014, 20:58

Re: Georgia 2023: Iru – Echo

Viesti Kirjoittaja jdjj22 »

Kun itse olen joskus johonkin suuntaan äänehtinyt äänekkäästi ja kaiku on vastannut ei se yleensä ole kuulostanut ollenkaan järkevältä. Tai ainakaan toistanut sitä mitä olen artikuloinut. Siinä mielessä sopii "Echo" nimisen viisun teemaan, että sanoitus on kuin kaikuisaa hölömölöä missä ei ole päätä, keskiruumista eikä häntää :mrgreen:
Pieni ripaus örgyn pörgöniä parantaa viisua kuin viisua - Terveisiä kielipuolueesta :kaunis:
Kaikesta pitäisi olla jotain mieltä ja jos et ole, olet kuukauden joka toinen lauantai Putinin tukija,
joka syö makkarakeittoa suoraan saappaasta.

Avatar
yeahyeahfire
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 748
Liittynyt: 21 Tammi 2020, 14:06

Re: Georgia 2023: Iru – Echo

Viesti Kirjoittaja yeahyeahfire »

Erittäin vakuuttava veto oli Barcelonan pre-partyssa sen perusteella mitä noista videoista saa selvää. Tämä on niin selvästi live-biisi, ja Iru on mahtava livenä niin vokaalien kuin esiintymisenkin puolesta. Sitten vielä viisuissa upea lavastus tuohon päälle. Nyt minäkin alan nähdä Georgialla hyvät mahdollisuudet top kymppiin.
Gonna miss you all but mostly the cat

Avatar
Miss Ludo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1013
Liittynyt: 02 Helmi 2014, 17:35
Paikkakunta: Stuttgart

Re: Georgia 2023: Iru – Echo

Viesti Kirjoittaja Miss Ludo »

Georgia. :ihana: Oooh, tämä on ihana. Vihdoinkin viisu, joka alkaa tosi vahvasti ja aidosti pysäyttää kuuntelemaan! Tätä jaksaa kuunnella, ja tämä jää mieleen ja jättää janoamaan lisää - sellaisella tyydyttävällä tavalla, joka saa kuuntelemaan kappaleen uudestaan ja uudestaan eikä kaipaamaan siihen jotain lisää.
Serduchka kirjoitti: 24 Maalis 2023, 10:27
Zera kirjoitti: 23 Maalis 2023, 21:35 Sanoitus on kyllä omituinen ja tönköhkö, mutta jään tässä aina kuuntelemaan tuota upeaa melodiaa, niin se ei kovasti haittaa ja sanat menee onneksi aina vähän ohi.
Sama. :joojoo:
Liityn kerhoon. :joojoo: Onhan tässä tosi tönkkö ja kummallinen sanoitus, joka myös toistaa itseään aika paljon, mutta tässä tapauksessa se ei mua haittaa, kun musiikki ja tulkinta itsessään on niin kiinnostavia. Vaikka enpä pistäisi pahakseni sitä lyriikkarevampiakaan. :mrgreen:

Tämä saa aloittaa taipaleensa viidestä tähdestä. On niin iskevä ja koukuttava. Olen monesti muutenkin tykännyt Georgiasta, mutta yleensä vasta liven myötä, joten olen nyt ihan innoissani tästä studioversioihastuksestani!

:georgia: :georgia: :georgia: :georgia: :georgia:
I got a song on fire, I’m gonna make roast tonight
🎶🔥🍖

Zazpikaleak
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1331
Liittynyt: 21 Helmi 2019, 12:11

Re: Georgia 2023: Iru – Echo

Viesti Kirjoittaja Zazpikaleak »

Georgia on aina sen verran heikko viisumaa, että siitä on helppo parantaa. Tänä vuonna se parannus on myös vihdoin tapahtunut. Harmi vain, ettei tuo sanoitusasia voi olla häiritsemättä kuuntelukokemusta. Kun siitä on täälläkin niin paljon kohkattu, niin kyllähän sitä automaattisesti kiinnittää huomiota sanoihin ja miettii jo valmiiksi niiden olevan huonoja. Samaa mieltä monen muun kanssa, että tähän sopisi hyvin georgian kieli, silloin sanatkin voisivat olla mitä tahansa soopaa eikä haittaisi ollenkaan. Muuten biisissä on ihan hyvä melodia ja kertsissäkin on tarttumapintaa. Kapassa on myös juuri sopivasti huutoa, loppuvaiheessa kliimaksissa mutta ei koko aikaa. Laulaja vaikuttaa myös tosi taitavalta ja tulee varmasti olemaan upea suoritus livenä. Finaaliin pääsy lienee selviö ja eiköhän tämä nyt ole jossain raatien top vitosessa tai muuten yllättyisin kyllä. Yleisön suosio finaalissa voi jäädä vaatimattomammaksi. Minulla menee puntarilla paremmalle puolelle, mutta ei ihan kirkkaille sijoille, koska kappale ei täysin tempaissut mukaansa.
Violins playing
Angels crying

Avatar
yeahyeahfire
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 748
Liittynyt: 21 Tammi 2020, 14:06

Re: Georgia 2023: Iru – Echo

Viesti Kirjoittaja yeahyeahfire »

Tämä kuuluisi yhtä paljon Armenian ketjuun kuin tähänkin, mutta laitetaan tänne biisin perusteella. Brunette tanssii Echon tahtiin :surrur:
https://www.instagram.com/reel/CqilmhsA ... MmZhNjY%3D

Harmi, ettei hänen omassa biisissään ole dance breakia :rakkaus:
Gonna miss you all but mostly the cat

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7150
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: Georgia 2023: Iru – Echo

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

Irun esitys Israelin pre-partyista! Siis laulamiseen ei Georgia tule kaatumaan tänä vuonna! <3. Kuulostaa tosi hyvältä! Odotan mielenkiinnolla millainen esitys tälle onkaan kehitetty! Toivottavasti ei vaan ole mitään turhaa ylimääräistä keksitty, kun Iru pelkästään riittää :joojoo:

Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2894
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: Georgia 2023: Iru – Echo

Viesti Kirjoittaja Nekku »

Kyllä Georgia saa nyt luvan ottaa parhaimman sijoituksensa ikinä! :draamaa:
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Avatar
kapineiti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3261
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 21:53
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Georgia 2023: Iru – Echo

Viesti Kirjoittaja kapineiti »

Upea Iru ja upea Echo! :ihana: Ostin kyllä kaiken, mitä hän tuossa Tel Avivin esityksessään lauloi. Toivon myös, ettei Liverpooliin olla lähdetty rakentamaan mitään ylimääräistä kikkailua. Kaikki huomio tähän karismaattiseen ja taitavaan naiseen. :kups:
Smash your competition, baby
Show us some good entertainment
Victory's your only payment
Gladiator, gladiator

Avatar
ESC_Hullu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7135
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Georgia 2023: Iru – Echo

Viesti Kirjoittaja ESC_Hullu »

toivon videon kaltaista ja nehulmuilevat tanssijat jne.

Avatar
Miss Ludo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1013
Liittynyt: 02 Helmi 2014, 17:35
Paikkakunta: Stuttgart

Re: Georgia 2023: Iru – Echo

Viesti Kirjoittaja Miss Ludo »

Ooh, ihanaa, kyllä kelpaa! :rakkaus: Minäkin toivon, ettei varsinaista esitystä olisi kuorrutettu millään ylimääräisillä krumeluureilla. Iru osaa ja jaksaa itse kantaa kappaleensa.
I got a song on fire, I’m gonna make roast tonight
🎶🔥🍖

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Georgia 2023: Iru – Echo

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Mulla edelleen eniten tässä tökkii kaiketi Irun lapsenomainen ääni. :miettii: Vahvuutta ja varmuutta on kasvatettu junnuviisuvoitosta, mutta ääni edelleen korkeintaan teinin tasolla – heleä ja hieman kimeähkö.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5848
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Georgia 2023: Iru – Echo

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Georgia on oma inhokki maa viisuissa, mutta nyt he tarjoilevat kyllä aika hyvän kappaleen. Sanoihin en osannut kiinnittää niin paljon huomiota, että olisin tajunnut niiden olevan jotenkin hassut. Upea ääni Irulla ja biisi on muutenkin kiinnostava.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Creeperqueen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1980
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 00:34

Re: Georgia 2023: Iru – Echo

Viesti Kirjoittaja Creeperqueen »

Sanat ovat kyllä kovin kömpelöt. Onkohan kappale ollut alkujaan georgian kielellä ja sitten ovat vaan tunkeneet tekstin johonkin Google-kääntäjään, jotta tekstin saa "käännettyä" englanniksi?

Sanoitusta lukuunottamatta tämä on kyllä oikein hyvä biisi, joten neljä tähteä voin tälle jopa antaa. Mukavaa saada pitkästä aikaa Georgialta kappale, josta minäkin tykkään :vonkaus:
2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave

Avatar
ESC_Hullu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7135
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Georgia 2023: Iru – Echo

Viesti Kirjoittaja ESC_Hullu »

sanat on kyllä hienot ,mutta ei noista erillisistä pikku lauseista mitään kokonaisuutta saa ja vaikee hahmottaa,että mistä hän nyt oikein laulaa :shock:

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2894
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: Georgia 2023: Iru – Echo

Viesti Kirjoittaja Nekku »

Eikö se ole ihan kivä että saa itse välillä tulkita, mitä jossain kappaleessa lauletaan. Eipä ole sillä tavalla mitättömät sanat.
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10648
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Georgia 2023: Iru – Echo

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Nekku kirjoitti: 13 Huhti 2023, 14:46 Eikö se ole ihan kivä että saa itse välillä tulkita, mitä jossain kappaleessa lauletaan. Eipä ole sillä tavalla mitättömät sanat.
Mutta kun se rönsyilee ja on täynnä kielioppivirheitä? Mitä halutaan sanoa?
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36596
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Georgia 2023: Iru – Echo

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Olen vähän näreissäni, kuinka huonosti tämä kestää kuuntelua. :lohduton: Niinku ny alkuinnostuksen jälkeen tipahti jo top-10:stä pois. Erittäin ikävää!
Meow cat, please meow back.

Avatar
JRS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1145
Liittynyt: 13 Touko 2004, 00:36
Paikkakunta: Finland
Viesti:

Re: Georgia 2023: Iru – Echo

Viesti Kirjoittaja JRS »

Uuh...Georgialla on upean mahtipontinen viisu! :draamaa: :tapu:
Tämän sävellyksessä kivasti vaihtelua ja eeppisyyttä.
Hieno kokonaisuus :peukku:

Arvosana: 5/5 :georgia:
“I am pleased to see that we have differences.
May we together become greater than the sum of both of us.”

–Surak

Lukittu