Italia 2023: Marco Mengoni – Due vite

Euroviisut 2023 Britanniassa
Lukittu

Marco Mengoni – Due vite

*****
30
21%
****
50
35%
***
43
30%
**
15
11%
*
4
3%
 
Ääniä yhteensä: 142

Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20384
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Italia 2023: Marco Mengoni – Due vite

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Aika käsittämätön telemenestyjä. No, sai viime vuoden duettojollotuskin aika kivan potin. Italia osaa kaivaa pisteet yleisöltä balladeilla.
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
Murrimarri
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1271
Liittynyt: 27 Marras 2015, 20:51
Paikkakunta: Helsinki

Re: Italia 2023: Marco Mengoni – Due vite

Viesti Kirjoittaja Murrimarri »

Siis tunnustan pitäväni tästä kappaleesta suht paljon, mut mikä tässä nyt muka noin hyvää oli että sijoittui neljänneksic :mitvit:
"We are safe in the circle of light, nothing bad will never across the line."

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7490
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: Italia 2023: Marco Mengoni – Due vite

Viesti Kirjoittaja Requel »

MIH96 kirjoitti: 14 Touko 2023, 17:09
Requel kirjoitti: 14 Touko 2023, 03:13 Ansaittu menestyminen. Paras Italian viisu vuosiin. :rakkaus:
Ei. Huonoin Italian viisu sitten vuoden 2014.
Apua MIH!!! 2014 on mun lemppari. :rofl: Tosi monena muuna olen pitänyt Italiaa ihan yliarvostettuna, tosin 2018 pidin sanomasta ja 2020 heillä olisi ollut ihan kiva balladi. 2017 oli pelkkää vuoristorataa pitämisen ja inhoamisen välillä.
👼 Definitely not an angel 👼
:twisted: but I'm not that evil, ya know? :twisted:

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Italia 2023: Marco Mengoni – Due vite

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Italiakin pärjää miltei millä tahansa roskalla. :eiei: :niinpa:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12801
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Italia 2023: Marco Mengoni – Due vite

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

^ Näin juuri. Yliarvostetuin maa nykyviisuissa Ruotsin ja Ukrainan ohella.

Serenadi
Maistelija
Maistelija
Viestit: 48
Liittynyt: 16 Maalis 2023, 12:54

Re: Italia 2023: Marco Mengoni – Due vite

Viesti Kirjoittaja Serenadi »

Mä olin ihan iloinen, että laulusuoritus oli vahvempi kuin harjoitusklipeissä! Italian tylsät balladit uppoaa muhun yleensä kuin kuuma veitsi voihin. :puna:
Mutta olin yllättynyt tän saamasta suuresta suosiosta!
Be a hero, be the rainbow!

Avatar
pikkukettu
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 228
Liittynyt: 15 Touko 2009, 00:55

Re: Italia 2023: Marco Mengoni – Due vite

Viesti Kirjoittaja pikkukettu »

Tän tylsäkkeen hyvä menestys oli henkilökohtaisesti tämän vuoden isoimpia yllätyksiä ja järkytyksiä. Olin ajatellut, että kerran Italiakin epäonnistuu, kun on näin tylsä kappale. Jännä kyllä, miten mielipiteet niin vaihtelevat 😅

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10648
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Italia 2023: Marco Mengoni – Due vite

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Mä en tajua, miten Eurooppa jaksaa vuodesta toiseen palvoa Italiaa. Tämän menestys oli käsittämätöntä. Sietämätön jollotus. Jos jotkut väittää, että Ruotsi on viisujen yliarvostetuin maa niin se titteli kuuluu kyllä Italialle. :roll: Ruotsin biisit ovat sentään oikeasti hyviä! Olisi saanut tämä ylpeä maa vaan kiltisti pysyä viisuista poissa. Kaikki top kolmoseen päässeet biisit olivat loistavia, mutta tämän nelossija on naurettavaa.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
kapineiti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3261
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 21:53
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Italia 2023: Marco Mengoni – Due vite

Viesti Kirjoittaja kapineiti »

Pakko kyllä itsekin jo myöntää, että Ruotsin lisäksi mua on alkanut toden teolla ärsyttää Italian menestyminen kaiken maailman jollotuksilla. :niinpa: Marco lauloi kyllä hienosti, mutta ei olisi biisillään ansainnut niin korkeaa sijoitusta.
Smash your competition, baby
Show us some good entertainment
Victory's your only payment
Gladiator, gladiator

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2894
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: Italia 2023: Marco Mengoni – Due vite

Viesti Kirjoittaja Nekku »

Joo, olihan nyt esim. moneen kertaan mainitsemani Viro tätä parempi. :niinpa: Tai Espanja ja Ranska.

Eikös Eva muuten todennut Viisukuplassa, että nyt odottaa Italialla sijoitus tulostaulukon oikealla puolella? :heh:
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Avatar
Hapa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1956
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 23:17
Paikkakunta: Pori

Re: Italia 2023: Marco Mengoni – Due vite

Viesti Kirjoittaja Hapa »

Tämä oli mielestäni tämän vuoden paras (Slovenia kyllä melkein yhtä hyvä). Olen iloinen neljännestä sijasta, onneksi raadit olivat tajunneet tämän hienouden, mutta aika kivasti tuli yleisöpistetäkin.. Klassikon aineksia, italialaista San Remo -laatua, sävellys ja tulkinta huipputasoa. Marco saisi puolestani tulla kolmannenkin kerran, olihan L'essenzialekin niin hyvä. :surrur:
"Olen huomannut nuorten naislaulajien laulavan pikkutytön äänellä. Heitä ei erota toisistaan eikä lauluista jää mitään mieleen. Minun nuoruudessani artisti ei päässyt levyttämään, jos hän ei osannut tulkita." -Anneli Sari-

Avatar
ESC_Hullu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7135
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Italia 2023: Marco Mengoni – Due vite

Viesti Kirjoittaja ESC_Hullu »

Tässä oli sitä suurta tunnetta jaMarco on niin älyttömäm karismaattinen ja herkkä tulkitsija.

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3084
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Italia 2023: Marco Mengoni – Due vite

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

kapineiti kirjoitti: 14 Touko 2023, 22:32 Pakko kyllä itsekin jo myöntää, että Ruotsin lisäksi mua on alkanut toden teolla ärsyttää Italian menestyminen kaiken maailman jollotuksilla. :niinpa: Marco lauloi kyllä hienosti, mutta ei olisi biisillään ansainnut niin korkeaa sijoitusta.
Komppaan!
Italialla on riski päästä mun yhdeksi inhokkiviisumaaksi jos vielä lähettelevät näitä tylsiä miesballadeja. Pahinta jos esittäjällä vieläpä on tällainen tyypillinen italialainen särisevä miesääni.
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
yeahyeahfire
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 748
Liittynyt: 21 Tammi 2020, 14:06

Re: Italia 2023: Marco Mengoni – Due vite

Viesti Kirjoittaja yeahyeahfire »

Mä taas olin varma, että tämä on top 10 niin kuin lähes aina Italia on. Eurooppa vaan rakastaa näitä italoballadeita eikä se siitä muuksi muutu. Mutta tämähän oli loppujen lopuksi kiva tuutulaulu, ja vaikka Marcon äänenväristä en tykkää, hän osaa kuitenkin laulaa ja tulkita. Oliko asiaa ihan neljännelle sijalle, no jaa, mutta eipä tuo haittaakaan. Ensi vuonna en kyllä halua nähdä Italiaa enää pimp slotilla. Mutta tuhat kertaa kivempia nämä Italian viisut ovat kuin muoviset ruotsipaketit että sikäli menestykööt. :joojoo:
Gonna miss you all but mostly the cat

Avatar
Hapa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1956
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 23:17
Paikkakunta: Pori

Re: Italia 2023: Marco Mengoni – Due vite

Viesti Kirjoittaja Hapa »

Onks Marco homo vai miksi sillä oli Italian lipun lisäksi sateenkaarilippu esittelykierroksella?
"Olen huomannut nuorten naislaulajien laulavan pikkutytön äänellä. Heitä ei erota toisistaan eikä lauluista jää mitään mieleen. Minun nuoruudessani artisti ei päässyt levyttämään, jos hän ei osannut tulkita." -Anneli Sari-

Avatar
Renaissancefire
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1110
Liittynyt: 13 Maalis 2015, 15:14
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Italia 2023: Marco Mengoni – Due vite

Viesti Kirjoittaja Renaissancefire »

Hapa kirjoitti: 19 Touko 2023, 01:15 Onks Marco homo vai miksi sillä oli Italian lipun lisäksi sateenkaarilippu esittelykierroksella?
Ehkä, mutta lippu oli luultavasti kannanotto siihen, että Italiassa konservatiivipoliitikot hankaloittavat parhaillaan lgbt-ihmisten elämää.

Tästä yleisö ja raadit olivat hyvin samanmielisiä, sai raadeilta 176 pistettä ja yleisöltä 174.
E guardavo il mondo da una porta mai completamente aperta

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2963
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Italia 2023: Marco Mengoni – Due vite

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Minulla on tämä kappale soinut päässä tosi paljon ja pidän tästä kovasti. :ihana:
Ihan oikeutettu neljäs sija.

Kappale on tyypillinen italialainen balladi, mutta he osaavat tämän lajin. Lisäksi tuo musikaalinen kieli kuulostaa ihanalta.
Olen aina tykännyt italian kielestä enemmän kuin esimerkiksi ranskasta, jota aina kehutaan, että onpa ihanan kuuloinen kieli.

Avatar
Albin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2103
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 21:21

Re: Italia 2023: Marco Mengoni – Due vite

Viesti Kirjoittaja Albin »

Edwina kirjoitti: 19 Touko 2023, 07:37 Minulla on tämä kappale soinut päässä tosi paljon ja pidän tästä kovasti. :ihana:
Ihan oikeutettu neljäs sija.

Kappale on tyypillinen italialainen balladi, mutta he osaavat tämän lajin. Lisäksi tuo musikaalinen kieli kuulostaa ihanalta.
Olen aina tykännyt italian kielestä enemmän kuin esimerkiksi ranskasta, jota aina kehutaan, että onpa ihanan kuuloinen kieli.
:peukku:
Myös minulla soi tämä päässäni, mutta ei kuitenkaan häiritsevästi. Ihana italiaooni, mutta olisi hän voinut finaalin paremmat kamppeet laittaa päälleensä. Kiva kuunnella, mutta vaikea katsella.. En antanut ääntäni Marcolle ihan ulkomusikaalisista syistä :draamaa:

Avatar
ESC_Hullu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7135
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Italia 2023: Marco Mengoni – Due vite

Viesti Kirjoittaja ESC_Hullu »

Eikö Versacen huippukallit muotirelleet miellyttäny?

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3084
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Italia 2023: Marco Mengoni – Due vite

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

yeahyeahfire kirjoitti: 15 Touko 2023, 22:18 Mä taas olin varma, että tämä on top 10 niin kuin lähes aina Italia on. Eurooppa vaan rakastaa näitä italoballadeita eikä se siitä muuksi muutu.
Osaisiko joku muuten kertoa Italian viisuhistoriasta?

Mulla on aina ollut mielikuva (varmaan vanhempieni puheiden takia) ettei Italia osallistunut viisuihin koska se ei menestynyt niissä. Olen myös kuullut että Italian viisut koettiin usein tylsiksi ja siksi eivät menestyneet.
Tätä on vaikea uskoa kun ainakin nykyään nämä unilääkkeet ovat aina kärjessä.

Onko se sitten totta ettei Italia joskus ennen taukoa menestynyt hyvin? Tähän löytäisin vastauksen googlaamalla (samoin kun siihen miksi Italia jäi tauolle) mutta jos jollain on tästä jo ennestään tietoa niin nyt on mahdollisuus sivistää meitä tietämättömiä.
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
UFOPOLI
Viestit: 16610
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Italia 2023: Marco Mengoni – Due vite

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Saturnus Psycho kirjoitti: 06 Kesä 2023, 23:53 Mulla on aina ollut mielikuva (varmaan vanhempieni puheiden takia) ettei Italia osallistunut viisuihin koska se ei menestynyt niissä.
Aina se on yliarvostettu ollut, joskaan ei yhtä pahasti kuin paluun jälkeen :roll:

Minä taas muistan kuulleeni vetäytymisen syyksi ettei viisuihin saanut tarpeeksi mainoskatkoja. Eikä niissä myöskään ollut tarpeeksi italialaisen TV-viihteen kannalta välttämättömiä pitkiä blondinaisia ja keuhkotautisia setiä.

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16821
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Italia 2023: Marco Mengoni – Due vite

Viesti Kirjoittaja Happy »

San Remon ekan illan liveveto oli edelleen paras tulkinta tästä, tais olla ainoo kerta ku mikään viisu on koskettanu sillä tavalla
Ilmeisesti toi veto on pätkästy minuutin mittaseks, ja sama yt:s, onks tosta kokonaisversiota enää missää? :lohduton:


Tää tuntu koko kevään ilmiselvältä ykkössuosikilta mut viisulives se kaikki intensiivisyys & Marcon tulkinnan palo tuntu loistavan poissaolollaan, ei ollu huono live mut se tietty momentti puuttu ;/
Tätä oli viisuliven jälkeen jälkeen vaikea nähdä enää vuoden parhaana viisuna, toki menestys ansaittu silti

Italia on kestomenestyksensä ansainnut, nykyajan paras viisumaa, aina kun lähivuosina Italia on ollu tuloksissa top5 niin se on ollu myös itelläni puntarin top5 :mrgreen: (2018: #5 ,mun #4) (2019 #2, mun #2) (2021 #1, mun #1) (2023 #4 , myös mun #4)
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36596
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Italia 2023: Marco Mengoni – Due vite

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

^ Tän livessä oli vähän sama ongelma kuin siinä Slovenian ”karsintalivessä”, jossa koko yleisö osaa biisin ulkoa ja laulaa ihan täysillä. :mrgreen: Ulkkareille tää on hankala mukana laulettava.
Meow cat, please meow back.

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5233
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: Italia 2023: Marco Mengoni – Due vite

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

Tämän menestys tuli itselle hyvin yllätyksenä sillä olin jo varautunut että tälle on tulossa Italian huonoin tulos sitten vuoden 2016. Toisinpa kävi, mutta en kuitenkaan valita koska onhan tämä omasta mielestäni Italian paras viisu sitten Grande Amoren :mrgreen:
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

Lukittu