Now playing (kerro mitä kuuntelet kuvauksen kera)

Muzika i ti - asiakeskustelua musiikista, joka ei ole Euroviisuja
Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4620
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Now playing (kerro mitä kuuntelet kuvauksen kera)

Viesti Kirjoittaja Jufo »

^ Lempibängereitäni ala-asteajoilta kuten myös saman yhtyeen Justified and Ancient. <3

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Now playing (kerro mitä kuuntelet kuvauksen kera)

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Ava Max - Dancing's Done

Avan uuden levyn tuotantoa olen kuunnellut nyt viime päivinä suht ahkerasti. :surrur: Ihanaa, kun edes joku artisti vielä tajuaa melodian merkityksen.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3806
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: Now playing (kerro mitä kuuntelet kuvauksen kera)

Viesti Kirjoittaja poika90 »

Dotter No Room For Love. Dotter on tehnyt miehensä Dinon kanssa tosi kivan tanssibiisin. Dotter voisi olla ainakin kiva ens vuonna Melloissa, kun hän ei yleensä tee biisejään näiden yleisten Mello säveltäjien ja tuottajien kanssa.
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33170
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Now playing (kerro mitä kuuntelet kuvauksen kera)

Viesti Kirjoittaja Pete »

Pitkästä aikaa satunnaistoisto toi Eden Alenen Roots-tyrkyn kuulokkeisiini salitreeneissä, ja kylläpäs kuulosti raikkaalta! :laulaa: Toivottavasti hän osallistuu joskus vielä uudestaan viisuihin.

Riskinä seniorilaumat

UsvaAuer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2009
Liittynyt: 15 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Now playing (kerro mitä kuuntelet kuvauksen kera)

Viesti Kirjoittaja UsvaAuer »

Tracy Chapman: Fast Car (1988)

Tein haun: Mainittu yhden kerran Kuppilassa, kiitos Hapa.


Muistan elävästi, miten löysin tämän biisin. Kaupalliset radiokanavat olivat aloittaneet toimintansa paria vuotta aikaisemmin ja se oli tuonut musiikinkuuntelun aivan uudelle tasolle Suomessa. Sunnuntaisin kuuntelin suhisevaa Rytmiradiota 90 kilomerin päästä: sieltä tuli lempiohjelmani USA TOP40. Ohjelma oli amerikkalaista tuotantoa, kolmen tunnin aikana soitettiin kaikki viikon 40 suurinta hittiä Jenkeistä. Ensimmäistä kertaa ikinä Suomessa oltiin realiaikaisesti yhtä suuren maailman musiikkitarjonnan kanssa!

Muistan, kun Fast Car nousi listalle. Se poikkesi kaikesta muusta, mitä sinä vuonna listalla oli kuultu. Vihasin biisiä: ankea akustisella kitaralla soitettu jollotus. Vihasin biisiä myös siksi, että se oli miesartistin biisi. Näin siis aluksi luulin, lauloihan sen möreä-ääninen artisti. Vasta kun ymmärsin, että itse asiassa kyseessä onkin naisartisti aloin kuunnella biisiä tarkemmin. Ja se oli sitten menoa!

Fast Car oli Tracy Chapmanin eka sinkku ja se nousi nopeasti listalle. Niihin aikoihin biiseillä saattoi kestää kuukausiakin ennen kuin ne nousivat listaykkösiksi. Ja vasta sitten ne rantautuivat Euroopan puolelle. Mutta Fast Car lähti nopeasti myyntiin myös Briteissä ja sielläkin siitä tuli hitti. En muista, kuinka korkealle Fast Car lopulta nousi, muttei kai ihan ykköseksi.

Fast Car on siitä omituinen biisi, että kertosäettä saa odottaa kaksi minuuttia. A-osa on itse asiassa kolmeen kertaan toistettu A-osa. Kuuntelin biisiä kasetilta ja usein luulin, että nauha taas jumittaa (niin kuin kasettisoittimessa joskus käy): biisin aloittava kitarariffi kuulostaa niin hitaalta, hidastetulta. Laulussa kerrotaan ylisukupolvinen tarina kurjuudesta. Tarinaan tuo hengähdystaon kertosäe: se keskittyy yhteen hetkeen, sellaiseen jossa oli häivähdys toivoa, uskoa paremmasta. Kertosäkeen kaksi viimeistä lainia on muuten melodisesti monotonisen biisin hienoimmat.

Fast Car teki minun elämässäni yllättävän paluun kymmenisen vuotta sitten. Olin kaksi viikkoa Filippiinien ykkösrantakohteessa, Boracayssa, ja siellä Fast Car soi joka ilta rantabaareissa. Se kuuluu liveartistien vakiovalikoimaan. Yllättävää, mielestäni, koska Filippiineillä on iloisen maan maine, mutta ilmeisesti moni pystyy samaistumaan Fast Carin sanomaan siellä.

Nyt Tracy Chapmania kuunnellessa mietin, että kyseessä on yksi merkittävimmistä popartisteista ikinä. Tällaista, yhteiskunnallista, musiikkia ei tehdä enää, eikä oikeastaan silloin 80-luvullakaan tehty. Kaikki mitä tiedän, mustien elämästä Yhdysvalloissa, on Tracy Chapmanin ansiota.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Now playing (kerro mitä kuuntelet kuvauksen kera)

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Šarlo Akrobatan Bistriji ili tuplji čovek biva kad... -albumi on mielenkiintoinen. :mrgreen: On tämä 1980-luvun alun anarkistinen progepunk ollut Jugoslaviassa jännää. :surrur: En ihmettele enää yhtään, miksi Pertti Kurikan Nimipäivät saivat juuri Serbiasta pisteitä.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3806
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: Now playing (kerro mitä kuuntelet kuvauksen kera)

Viesti Kirjoittaja poika90 »

Индира Елемес - Аңсатпа

Tää oli kyllä piristävä kappale kuunnella pitkästä aikaa.
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8154
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Now playing (kerro mitä kuuntelet kuvauksen kera)

Viesti Kirjoittaja hra47 »



The Rock-elokuvan alkutekstijakso ja -musiikit. Parhaillaan tilauksessa laajennettu painos CD:llä. Elokuvassa ei ole muuta kelvollista kuin tuo alkutekstijakso ja soundtrack.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33170
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Now playing (kerro mitä kuuntelet kuvauksen kera)

Viesti Kirjoittaja Pete »

Kajaanin Rustassa soi tämä, ja nappasin Googlella soittolistalleni. <3

Riskinä seniorilaumat

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16987
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Now playing (kerro mitä kuuntelet kuvauksen kera)

Viesti Kirjoittaja Happy »

mm. kuppilan levyraadin voittaja Bahjatin uusin biisi on kyllä kultaa :kiitos:
Meloadiallisesti ihan huippu biisi ja mitä tärkeintä: sanoma on ajankohtainen & tärkeä <3
Harvoin keskityn biisin lyriikkaan mut tässä ne täydellisen osuvat.
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8154
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Now playing (kerro mitä kuuntelet kuvauksen kera)

Viesti Kirjoittaja hra47 »



Klassikko 70-luvulta. Mooren kauden erinomaisten Bond-tunnareiden kenties kirkkain timantti, vaikka onkin ehkä jäänyt nimekkäämpien esiintyjien varjoon.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8154
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Now playing (kerro mitä kuuntelet kuvauksen kera)

Viesti Kirjoittaja hra47 »


Ennio Morriconen "Eternity" John Carpenterin The Thingistä. Hassuna anekdoottina mainittakoon, että Carpenterin leffa oli Razzie-palkinnosta ehdolla vuoden huonoimmista musiikeista aikoinaan. Quentin Tarantino lainasi The Thingin musiikkeja (mm. tätä raitaa) omaan elokuvaansa The Hateful Eight ja Morricone voitti elokuvasta Oscarin (toki hän sävelsi tietenkin myös alkuperäistä musiikkia ko. elokuvaan, josta se palkinto tuli, mutta silti).
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6546
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: Now playing (kerro mitä kuuntelet kuvauksen kera)

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Ariana Grande – yes, and?
Vuoden ensimmäinen odotettu popsingle, ja tämähän on varsin miellyttävä sulopoppis! Hienovireinen tunnelma ja huiluakin mukana. Soundit voisivat olla puolestani vielä asteen pehmeämpiä, mutta mikä intro kappaleella on! Intro on ehdottomasti biisin ilahduttavin puoli. :surrur:

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5967
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Now playing (kerro mitä kuuntelet kuvauksen kera)

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

HUGO - Taulut ft. Costi

Muutaman kerran biisi on tullut radiosta, mutta vasta tällä viikolla tämä iski ihan kunnolla ja on viime päivät soinut repeatilla. Kappaleessa on käytetty kauniisti suomen kieltä. Hugo voisi osallistua ensi vuonna UMK:hon.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6546
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: Now playing (kerro mitä kuuntelet kuvauksen kera)

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

^ OMG! Juuri kun avasin ketjun ja luin viestisi, Spotify heitti automaattitoistolla korviini Taulujen ensitahdit. :mrgreen: Erittäin sitkeä korvamato tämä kappale, mutta varsin sympaattinen ja ihana sellainen. <3

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8154
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Now playing (kerro mitä kuuntelet kuvauksen kera)

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Jumalaista John Williamsia parhaimmillaan...

Raiders of the Lost Ark (1981) - 'The Map Room: Dawn' scene

"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Possu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1870
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 13:44
Viesti:

Re: Now playing (kerro mitä kuuntelet kuvauksen kera)

Viesti Kirjoittaja Possu »

Markomallow

Kotimainen indie-artisti. Aivan mieletön ääni ja kapasiteetti laulaa. Muutaman oman kappaleen julkaissut, mutta kovimmat näytöt löytyy TikTokista cover-vedoista.

https://www.tiktok.com/@markomallow?_t=8kDR2abaPGj&_r=1

Vaikuttaa myös mukavalta ja aidolta persoonalta. Tästä voitaisiin leipoa Suomelle viisuartisti.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8154
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Now playing (kerro mitä kuuntelet kuvauksen kera)

Viesti Kirjoittaja hra47 »


Aina yhtä vaikuttavaa nähdä oikea orkesteri soittamassa suosikkitunnareita leffoista...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Vastaa Viestiin