Happy kirjoitti: ↑04 Marras 2016, 04:14
Mulla on yhtä hammasta juurihoidettu ja kyllä ne hoidot sattu ihan perkeleesti..
muutama viikko sitten hammas revittiin kokonaan irti ja se toimenpide oli paljon kivuttomampi kuin yksikään juurihoidoistani
Voi kunpa mun hammas olis silloin kaks vuotta sitten revitty irti niin olisin välttynyt turhista juurihoidoista ja alati piinaavasta kivusta
Nyt yritän pitää mahdollisimman hyvää huolta hampaistani ja yritän vähentäää ruokia ja juomia jotka tuhoavat hampaitani.. koska juurihoitoon en oo uudelleen enää menossa
Tän hammaslääkärikäynnin jälkeen paransin ruokailutottumuksiani ja ylläpidin hyvää suuhygeniaa.. siitä huolimatta mul alko reilu vuos sit kovat hammaskivut : sykleissä: eli saatto olla pari viikkoa pelkkää voimakasta kipuu ja taas parin viikon tauko, kipusykleissä heräsin lähes joka yö siihen kipuun ja särkylääkkeitä tuli vedettyy 1000-5000mg päiväs
en kuitenkaan "uskaltanut" mennä hammaslääkäriin ku aattelin jos sielt tulee joku hirvee tuomio että kaikki vedetään ulos yms
jotenkin siitä kivusta tuli sit rutiini ja sen kans oppi elämään ja hammaslääkärille menemistä viivytteli.
No pari viikkoo sitten kivut saavutti sellasen maksimipisteen et olin ollu kaks peräkkäistä yötä kokonaa nukkumatta, ja toinen puoli poskesta turpos ku pullataikina, suun avaaminen tuotti vaikeuksii eikä syömistä voinut ajatellakaan, sit oli vähä pakko mennä
hampilääkäris lähti sit viisaudenhammas & 2 takimmaista hammasta koska tulehdus oli paha & syvä, ja niiden irti repimiseen meni lähes tunti. Toimenpide oli hyvin kipuisa sillä ne viis puudutuspiikkii ei tehonnu ja lopult jouduin pyytää että keskittyisivät vaan niiden hampaiden pois repimiseen et kyl mä sen kivun handlaan
Kun ne pari hammasta oli vihdoin saatu pois revittyy tuntu että kipu katos samalla sekunnilla ja ku ois joku painolasti lähteny päältä, en oo myöskää ottanu mitää särkylääkkeit parii viikkoo

. Samalla sain helpottavan tiedon että kaikki mun näkyvät hampaat, eli etummaiset hampaat on hyvässä kunnossa eikä oo niis mitään reikiä.
No anyway sain nyt hyvän elämänopetuksen tosta että jatkossa vastaavassa tilanteessa asap hammaslääkäriin, on jotenkin huojentavaa että voi nyt syödä kaikkea kovalihaistakin ruokaa ilman kipuja, ja että voi nukkua yöunet kokonaisina.
toki vähän korpee kahden takahampaan menettäminen (+ tuon kuuden vuoden takaisen hampaan menettäminen): pitää jossain vaiheessa hommata implantit noihin kolmeen koloon: onneks haitta ei vielä oo esteettinen.
Oon nyt tosi happyy tähän kivuttomaan elämään, ja mikä parasta on se et kasvonpiirteet ovat taas terävöityneet ku tulehdus poissa, siis aina mulla on nätti naama ollu mut luulin sillo kasvojen turvotesssa nyt vanhenevani & rupsahtavani ennätystahtiin .. thank god se johtuki vaan tosta tulehduksesta

nyt all good