Probka (keskustelua ajoneuvoista ja liikenteestä)

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista
Valkealalainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Re: Probka (keskustelua ajoneuvoista ja liikenteestä)

Viesti Kirjoittaja Valkealalainen »

Rousku kirjoitti: 13 Syys 2024, 18:38 Entäs jos piffaan sinut Savonlinnaan ja samana päivänä takaisin? Tuletko mukaan junaan? Ei tarvitse jutella mitään. Kuva kissasta/kissoista olisi kuitenkin kiva. En myöskään juorua mitään mistä sinut voisi tunnistaa joku muu. :suutukkoon:

Eikun hetkinen, väärä rataosuus! No, jonnekin kumminkin. Tai voisin vaikka sinne Savonlinnaan, tosin pitää tutkia takaisin pääseminen aikatauluista. Valkealassa ei kai mikään pysähdy? (Olis muuten komea slogan paikkakunnalle tuo "täällä ei mikään pysähdy".)
:uujee:

Varo vaan, saatan vielä vaikka tarttua tarjoukseesi. :mrgreen:
Sämpy kirjoitti: 14 Syys 2024, 00:10 Ainakin parin kesän ajan Repoveden kansallispuistoon on päässyt junalla, jotkut Hki-Kuopio-junat pysähtyvät Hillosensalmen asemalla. Itse asiassa, miähän kesällä Jyväskylään mennessä olin just sellaisessa psähtyvässä junassa!

Tarkistin, luontoon.fi-sivuston mukaan 27.4.-26.10.2024 IC63 Hki-Kuopio ja IC68 Kuopio-Hki pysähtyvät joka päivä Hillosensalmella.
Kyllä, naapurikylällä mokomat pysähtyvät, mutta eivät täällä meillä. :( Vuoteen 2002 saakka pysähtyivät junat täällä meidänkin kylällä. Lapsena tuli matkustettua täältä junalla niin Kouvolaan (monet kerrat) kuin Mikkeliinkin (ainakin yhden kerran, koulun retkellä).
Bussi tytön aina ohi onnen vie
Kun toiset löytää sen

- Marion Rung: "Pikku rahastaja" (Suomen viisukarsinnat -62)

Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Valkealalainen kirjoitti: 14 Syys 2024, 12:58 Varo vaan, saatan vielä vaikka tarttua tarjoukseesi. :mrgreen:
Pistetään tämä muistiin! :uujee:

Vähän asian eli liikenteen vierestä, ostaisinkohan Pönttövuoren tunnnelin? Viimeksi siitä junalla ohi porhaltaessani (eli siinä uudemmassa lyhyemmässä tunnelissa) mietin, että mitähän vanhalle nykyään kuuluu, ja ajattelin, että kai sille käyttötarkoituksia voisi kehittää. Ehkä siellä voisi olla kiipeilyseiniä, tai voisi jäädyttää curling-ratoja, tai jotain sellaista? Tuli myös mieleen, että pitäisipa kartasta katsoa, miten ratalinja oikein on muuttunut.
Rise, angel, shine, love!

Pete
Press
Press

Viesti Kirjoittaja Pete »

Etelä-Korean moottoritiet eivät ole yhtä tasaisia kuin Suomessa. Yllätyin tästä.
Siellä on kiva puksuttaa, Köpsi kuvailee arkeaan eduskuntauran jälkeen. –Marjut Köpsi–

Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

DenEurovise kirjoitti: 04 Syys 2024, 13:57 Ja siis tosiaan tuohon tilanpuutteeseen VR on reagoinut tuomalla lisäksi busseja linjalle aina, kun kiskobussi on ylibuukattu käytettävissä olevaan tilaan nähden. En tiedä, onko bussilla matkustaminen sitten parempi vain huonompi asia. Hitaampi se ainakin on.
Sellaisessa korvikebussissa istun nyt, ja täälläkin ollaan kuin sillit suolassa. Niin että läppäriä on vaikea käyttää. Onneksi olen sen verran sekakätinen, että oikeallakin voin kirjoittaa.

Tämän pitäisi olla nopeampi kuin junan. Juna hoitelee pikku väliasemat, tämä vain Varkauden. Asiasta informoitiin todella huonosti. onneksi olen menossa perille asti. Äh, ja täällä kailottaa radio. :niinpa:

Edit: Bussi tosiaan oli Pieksämäellä jo jonkin verran ennen junaa. Samoin Varkaudessa (näin poistuvan bussin ikkunasta junan saapumisen). Bussin eduksi kiskobussiin verrattuna laskisin sen, että koipensa mahtuu oikaisemaan. Jalkojeni nivelet jähmettyvät helposti ( :mummeli: ), joten venyttely tekee hyvää.

Yritin ostaa lippua netistä viime hetkellä ennen lähtöäni. Se tuli sähköpostiini niin hitaasti, että luulin kiireessä kämmänneeni jotakin. ostin sitten aseman autoomaatista paperisen. Ja kas, täällä autossa sitten totean, että minulla on kaksi lippua! No, onpa sitten pikajunassa valinnanvaraa paikan suhteen...

Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Mitä hittoa tuo reittiopas sekoilee? Sanoo, että reittejä ei löydy, ja käskee minun jättää polkupyöräni liityntäpysäköintiin. No en varmasti jätä vaan säilytän sitä talon pyörävarastossa! Asetuksista tsekkasin, ettei minulla ole polkupyörätäppä päällä, ja ei kyllä ole.

Jassoo, juna jymähti. Kilometrin verran pääsin Tampereelta (rautatieasema) eteenpäin, tässä nyt käkitään Iidesjärven kohdalla. Ei muuta mutta jatkoyhteys Pieksämäellä mietityttää, ja edelleen Joensuussa.

Pete
Press
Press

Onko joku seurannut Ison-Britannian rautatieuutisia (4 vokaalia peräkkäin!)? Onko todella niin, että 30 vuotta rautateiden yksityistämisen jälkeen briteissä ollaan kansallistamassa junaliikenteen yritykset ensi keväästä alkaen? Ainakin South Western Railwaysta tulee osa "valtionrautateitä".
Siellä on kiva puksuttaa, Köpsi kuvailee arkeaan eduskuntauran jälkeen. –Marjut Köpsi–

ESC93
Siivooja
Siivooja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

^ Työväenpuoluehan tuota taisi jo vaalikampanjassa luvata, ja päätöksiä näköjään on juuri taannoin nuijittu läpi. Briteissähän tuo on mennyt niin että siellä on firmoilla määräaikaiset frankkarisopimukset, ja nyt ilmeisesti valtio ottaa näitä takaisin itse hoidettavaksi sitä mukaa kun sopimukset ovat loppumassa.
Du är allt jag vill komma ihåg
När jag ser dig dansa i rök och neon
Om jag kunde tusen språk
Hade jag fått chansen å komma dig närmare då

Pete
Press
Press

^ Ok, kiitos tiedoista. :peukku: Erikoista, etten ole Suomessa nähnyt yhtään mediajuttua tästä. Tuokin uutinen tuli vastaan jonkin brittisivuston sosiaalisen median kanavassa.

Creeperqueen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Viesti Kirjoittaja Creeperqueen »

Tätä se sitten tekee, kun säästetään vääristyä asioista. Lahen säästökuuriin sisältyi mm. auraus kaluston määrä, ja tulos on nähtävissä. Pelkästään viikonloppuna todistin kolmen auton jäävän hankeen jumiin siinä määrin, että työntöapua tarvittiin, ja julkinen liikenne oli aiemmin tänään aivan sekaisin. 4V ja 5 linjojen vuorot olivat jonkin aikaa poikkeus reiteillä, ja jäin töissä noin 20 minuutiksi ylitöihin vaan, ettei tarvinnut puolta tuntia venailla bussia ulkona, kun sovelluksesta näki sen olevan vartin aikataulua jäljessä.

Saa nähdä mitä kaikkea ihanaa tässä talven aikana viel sattuu. Onneks alkaa perjantain jälkeen kahden viikon loma
2024: The Code, 2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viesti:

Viesti Kirjoittaja romualdo »

näitä traumoja mulla kyllä riittää... (enemän kuin kukaan lääkärikään osaisi kirjoittaa) haluan avautua tuota viime syksyisestä konfliktista meijän kapealla mutkaisella yksityistiellä. (entinen) naapuri, romani joka ei ole koskaan nähnyt wanhempiakaan. Tuli kerran wastaan iltapimeällä kun tulin sienestämästä nii tämä kahjo, narsisti, tuli wastaan kuin mikäkin räikkönen... en ehtinyt kunnolla edes väistää, kun lievän mäen kohdalla sen kiesin ajovalot näkyivät wain hetken, n. 4 sekunnin ajan niin kops, kuskin puoleiset sivupeilimme osuivat yhteen ja kääntyivät... (onneks ei sen pahempaa!), omaani tuli kyl säröä...

tämä ylimielinen täysääliö sanoi waan että oisit väistänyt. se ei kohdatessamme edes hiljentänyt yhtään, ei yhtään ...!!!! pystyin sanomaan waan ettei tämä ole mikään rallitie! olin niin hämmentynyt ja wihastunut etten juuri muuta kyenny sanomaan... olin shiiis niin raivoissani. kotona huusin sängyssä ja kirosin hänet seitsemään helvettiin. Olisipa jokseenkin yhtä kiivas luonteinen isä (jo vaina, k. 2010) ollut siinä... ois hän ei olisi jäänyt lamaantuneena vähäsanaiseksi. ja sillä pirulaisella oi vielä poika mukana, mikä "esimerkki" hänelle... ajatelkaa nyt !!! toivoa sopii että tämä ajaa kuolonkolarin yksikseen ja mieluummin kallioseinämään... tai johonkin muuhun ei elolliseen.
tuosta vois näin muutaman kuukauden harkittua mennä poliisilaitokselle että tämä saisi sen varoituksen... törkeästä liikenteen waarantamsisesta.
hän kehtasi sanoa vielä että siinä ois 80 km/t rajoitus, waikka siinä todellisuudessa on wain 40... joku hirviporukka saattaa sen ylittää jahtiaikana... uskomatonta!

tästä ylimielisestä, masentuneen "ihimisen" prototyypistä isänikin tapas sanoa että kulkee ohta/otsa edellä... :shock:

jk. pahoittelen ehkä liian kowasta kielestä mutta niinku täälä päin tavathan sanu : "Paappa kohalles!"

moni on sanonu et olen paljo parmepi kirjoittamaan kuin puhumaan, siis kirjallisesti lahjakas...

ja ... hywä laulamaan !

kiva kuulla kohteliaisuuksia !

Vastaa Viestiin