Jalkapallo
- -kaitsu87-
- Kanta-asiakas
Re: Jalkapallo
Jos kisat nyt tosiaan on 2034 alkuvuodesta niin se vaikuttaa merkittävästi Euroopan huippusarjoihin & myös muiden maanosien liigoihin kaudella 2033-34!
Veikkausliigan osalta kaikki joukkueet sai liigalisenssin ensi kaudeksi!
Englannin uudeksi valmentajaksi on muuten nimitetty Thomas Tüchel, joka aloittaa työssään tammikuussa! Saa nähdä sitten miten mies onnistuu tehtävässään. Tüchel on vasta kolmas ei englantilainen valmentaja Englannin maajoukkueen historiassa!
Valioliigasta kuuluu kummia sillä Manchester Cityllä on peli tökkinyt siihen malliin, että ovat sarjassa vasta neljäntenä!! Kaikki kilpailut huomioiden City on voittanut vain yhden viimeisistä kymmenestä matsistaan! Aikamoista . No Manchesterin toisella seuralla Unitedilla ei myöskään ole sujunut valmentajan vaihdoksen myötä kovin kaksisesti. Kyllä kovassa paikassa on Ruben Amorim! Viikonloppuna pelataankin Manchesterin derby, että saa nähdä kuinka siinä ottelussa käy. Liverpool johtaa sarjaa, mutta katsellaan nyt kestääkö johto kauden loppuun asti! Chelsea & Arsenal tulevat seuraavina.
Mestarien liigassa ollaan siinä vaiheessa, että liigavaiheen pelejä jäljellä kaksi! Siellä on Manchester City vasta sijalla 22 & tällä hetkellä viimeisenä jatkoon olisi menossa Dinamo Zagreb! Ranskan suurseura PSG olisi jäämässä kokonaan ulos pudotuspeleistä! . Real Madridilla ei ole kanssa pelit sujuneet & ovat vasta sijalla 20. Lukas Hradeckyn edustama Bayer Leverkusen on pelannut varsin hyvin & onkin sijalla neljä!
Huomenna muuten arvotaan Euroopan osalta karsintalohkot MM-kisoihin 2026!
Veikkausliigan osalta kaikki joukkueet sai liigalisenssin ensi kaudeksi!
Englannin uudeksi valmentajaksi on muuten nimitetty Thomas Tüchel, joka aloittaa työssään tammikuussa! Saa nähdä sitten miten mies onnistuu tehtävässään. Tüchel on vasta kolmas ei englantilainen valmentaja Englannin maajoukkueen historiassa!
Valioliigasta kuuluu kummia sillä Manchester Cityllä on peli tökkinyt siihen malliin, että ovat sarjassa vasta neljäntenä!! Kaikki kilpailut huomioiden City on voittanut vain yhden viimeisistä kymmenestä matsistaan! Aikamoista . No Manchesterin toisella seuralla Unitedilla ei myöskään ole sujunut valmentajan vaihdoksen myötä kovin kaksisesti. Kyllä kovassa paikassa on Ruben Amorim! Viikonloppuna pelataankin Manchesterin derby, että saa nähdä kuinka siinä ottelussa käy. Liverpool johtaa sarjaa, mutta katsellaan nyt kestääkö johto kauden loppuun asti! Chelsea & Arsenal tulevat seuraavina.
Mestarien liigassa ollaan siinä vaiheessa, että liigavaiheen pelejä jäljellä kaksi! Siellä on Manchester City vasta sijalla 22 & tällä hetkellä viimeisenä jatkoon olisi menossa Dinamo Zagreb! Ranskan suurseura PSG olisi jäämässä kokonaan ulos pudotuspeleistä! . Real Madridilla ei ole kanssa pelit sujuneet & ovat vasta sijalla 20. Lukas Hradeckyn edustama Bayer Leverkusen on pelannut varsin hyvin & onkin sijalla neljä!
Huomenna muuten arvotaan Euroopan osalta karsintalohkot MM-kisoihin 2026!
Ja jos joskus joudut sen päivän näkemään
Ku mun päästä muistot häviää
Tiedä mun sydämessä
Tiedä mun sydämessä
- -kaitsu87-
- Kanta-asiakas
Euroopan MM-karsintalohkot on arvottu!
Suomi pelaa G-lohkossa Puolan, Liettuan, Maltan sekä häviäjän Kansojen liigan puolivälierästä Espanja - Hollanti! Jos kolmanneksi yltäisi Suomi niin olisi hyvä. Espanja - Hollanti siinä mielessä mielenkiintoinen, että kumpi nyt tuleekin niin lähtee ennakkosuosikkina! Tuossa on ehkä taktikoinnin mahdollisuus, koska voittaja joutuu tuohon E-lohkoon joka ei nyt helpolta näytä
B-lohko ennakkoon ajateltuna vaikuttaa tasaiselta! I-lohkossa käytäneen kova taisto suorasta kisapaikasta
Jo oli sekava arvonta kun katselin Yle Areenasta! .
A-lohko
Saksa tai Italia voittaja
Slovakia
Pohjois-Irlanti
Luxemburg
B-lohko
Sveitsi
Ruotsi
Slovenia
Kosovo
C-lohko
Portugali tai Tanska häviäjä
Kreikka
Skotlanti
Valko-Venäjä
D-lohko
Ranska tai Kroatia voittaja
Ukraina
Islanti
Azerbaidzan
E-lohko
Espanja tai Hollanti voittaja
Turkki
Georgia
Bulgaria
F-lohko
Portugali tai Tanska voittaja
Unkari
Irlanti
Armenia
H-lohko
Itävalta
Romania
Bosnia & Hertsegovina
Kypros
San Marino
I-lohko
Saksa tai Italia häviäjä
Norja
Israel
Viro
Moldova
J-lohko
Belgia
Wales
Pohjois-Makedonia
Kazakstan
Liechtenstein
K-lohko
Englanti
Serbia
Albania
Latvia
Andorra
L-lohko
Ranska tai Kroatia häviäjä
Tsekki
Montenegro
Färsaaret
Gibraltar
Ensimmäiset pelit pelataan 21.-25 maaliskuuta!
Suomi pelaa G-lohkossa Puolan, Liettuan, Maltan sekä häviäjän Kansojen liigan puolivälierästä Espanja - Hollanti! Jos kolmanneksi yltäisi Suomi niin olisi hyvä. Espanja - Hollanti siinä mielessä mielenkiintoinen, että kumpi nyt tuleekin niin lähtee ennakkosuosikkina! Tuossa on ehkä taktikoinnin mahdollisuus, koska voittaja joutuu tuohon E-lohkoon joka ei nyt helpolta näytä
B-lohko ennakkoon ajateltuna vaikuttaa tasaiselta! I-lohkossa käytäneen kova taisto suorasta kisapaikasta
Jo oli sekava arvonta kun katselin Yle Areenasta! .
A-lohko
Saksa tai Italia voittaja
Slovakia
Pohjois-Irlanti
Luxemburg
B-lohko
Sveitsi
Ruotsi
Slovenia
Kosovo
C-lohko
Portugali tai Tanska häviäjä
Kreikka
Skotlanti
Valko-Venäjä
D-lohko
Ranska tai Kroatia voittaja
Ukraina
Islanti
Azerbaidzan
E-lohko
Espanja tai Hollanti voittaja
Turkki
Georgia
Bulgaria
F-lohko
Portugali tai Tanska voittaja
Unkari
Irlanti
Armenia
H-lohko
Itävalta
Romania
Bosnia & Hertsegovina
Kypros
San Marino
I-lohko
Saksa tai Italia häviäjä
Norja
Israel
Viro
Moldova
J-lohko
Belgia
Wales
Pohjois-Makedonia
Kazakstan
Liechtenstein
K-lohko
Englanti
Serbia
Albania
Latvia
Andorra
L-lohko
Ranska tai Kroatia häviäjä
Tsekki
Montenegro
Färsaaret
Gibraltar
Ensimmäiset pelit pelataan 21.-25 maaliskuuta!
Tiedä mun sydämessä
Tiedä mun sydämessä
- jee euroviisut
- Press
- Viesti:
Jalkapallon MM-kisat 2034 myönnettiin Saudi-Arabialle.
https://yle.fi/a/74-20131173
Eikö ne oppineet mitään Qatarista 2022?
https://yle.fi/a/74-20131173
Eikö ne oppineet mitään Qatarista 2022?
- DenEurovise
- Kanta-asiakas
^Mitä ne olisivat oppineet? Mitä väliä sillä on, että muutaman liberaalin lännen maan lehdistö kisoja kritisoi? Kaikki osallistuivat kuitenkin kiltisti ja noudattivat sääntöjä. Kisat tuskin kokivat kovin kovaa yleisökatoakaan ja Qatar sai loistavan kuukauden mittaisen mainoksen maalleen. Kaikki voittivat. (Paitsi ne siirtotyöläiset, mutta kuka niitä muistaisi?) Rahaa liikkui kaikkien taskuihin. Kisoja on sitä paitsi helppo järjestää autoritäärisissä valtioissa. Kansa ei voi vastustaa mitään, työvoima on halpaa ja johtajilla on rahaa, joilla maksaa. Miksei kisoja siis vietäisi sellaisiin valtioihin?
Niin pitkään kuin joukkueet pelaavat ja katsojat katsovat, ei ole mitään väliä sillä, miten paljon kukakin kisajärjestäjiä mielessään moralisoi. Autoritäärisissä valtioissa järjestettävien kisojen täytyy käydä FIFA:n lompakolle, että katsanto muuttuisi.
Niin pitkään kuin joukkueet pelaavat ja katsojat katsovat, ei ole mitään väliä sillä, miten paljon kukakin kisajärjestäjiä mielessään moralisoi. Autoritäärisissä valtioissa järjestettävien kisojen täytyy käydä FIFA:n lompakolle, että katsanto muuttuisi.
///\\\///\\\/// Meitä kuolevaisia, on vaan kahdenlaisia \\\///\\\///\\\///
\\\///Jokainen ihminen on joko minä, tai sitten vaan yksi muista///\\\
Pyhimys & Saimaa: Saaret ovat alkaneet kiehtoa minua
\\\///Jokainen ihminen on joko minä, tai sitten vaan yksi muista///\\\
Pyhimys & Saimaa: Saaret ovat alkaneet kiehtoa minua
Naisten EM-kisojen lohkot arvottiin juuri ja Helmareille kävi ilmeisesti hyvä tuuri. A-lohkoon Sveitsin, Norjan ja Islannin kanssa. Harmi ettei kisojen avausottelu kuitenkaan sattunut kohdalle.
Päivällä leikin normaalii
Kuin muka olisin elämässä kii
Kuin muka olisin elämässä kii
- -kaitsu87-
- Kanta-asiakas
Tanskalainen Jacob Friis on Huuhkajien uusi valmentaja! Friisin sopimus on voimassa vuoden 2028 EM-kisoihin asti.
Saa nähdä sitten mitä uutta mies tuo Huuhkajiin. Pitää kyllä nämä kaksi ekaa MM-karsintapeliä voittaa.
Suomen otteluohjelma:
21.3 Malta - Suomi
24.3 Liettua - Suomi
7.6 Suomi - Espanja/Hollanti
10.6 Suomi - Puola
7.9 Puola - Suomi
9.10 Suomi - Liettua
12.10 Espanja/Hollanti - Suomi
14.11 Suomi - Malta
Georgian tähtipelaaja Khvicha Kvaratshkelia pelaa jatkossa Ranskan liigan PSG:ssä. Jotenkin niin käsittämätön seuravalinta!
Saa nähdä sitten mitä uutta mies tuo Huuhkajiin. Pitää kyllä nämä kaksi ekaa MM-karsintapeliä voittaa.
Suomen otteluohjelma:
21.3 Malta - Suomi
24.3 Liettua - Suomi
7.6 Suomi - Espanja/Hollanti
10.6 Suomi - Puola
7.9 Puola - Suomi
9.10 Suomi - Liettua
12.10 Espanja/Hollanti - Suomi
14.11 Suomi - Malta
Georgian tähtipelaaja Khvicha Kvaratshkelia pelaa jatkossa Ranskan liigan PSG:ssä. Jotenkin niin käsittämätön seuravalinta!
Tiedä mun sydämessä
Tiedä mun sydämessä