Päivän uutinen

Just nu! - keskustelua tv-ohjelmista ja ajankohtaisista asioista
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Re: Päivän uutinen

Viesti Kirjoittaja Happy »

olikohan kuppilassa jo tästä jo jotain..
jos ei ollut niin:

Interviisut palaa

mielenkiintoista :miettii:

Jos nyt elettäisi vuotta 2020, mukaan saisi oikeasti monia mielenkiintoisia maita, nyt en tiedä
2013 🇦🇿 Hold Me/2014 🇵🇱 My Słowianie/2015 🇪🇪 Goodbye To Yesterday/ 2016 🇭🇺 Pioneer/ 2017 🇭🇺 Origo
2018 🇭🇺 Viszlát Nyár/ 2019 🇮🇸 Hatrið mun sigra/ 2020 🇫🇷 The Best in Me/ 2021 🇮🇹 Zitti E Buoni/ 2022 🇪🇸 SloMo
2023 🇵🇱 Solo/ 2024 🇬🇷 ZARI/2025 🇱🇹 Tavo akys

hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Mä postasin asiasta tuolla Yleistä-alueen viisusuihkulähdeketjuun kun en parempaakaan keksinyt.
Päivällä leikin normaalii
Kuin muka olisin elämässä kii

Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

^ auts, kusin vähän tolla että kokeilin laittamalla hakuun ainoastaan ton "interviisut" sanan
no ainakin nyt toi uutinen tavoittaa sitten kahdesta alueesta :mrgreen:

mitä todennäköisemmin kyllä seuraisin noita kisoja mikäli sota saadaan lopetettua, venäjänkieliset maat, latinomaat ja arabimaat on konseptina paljon mielenkiintoisempi yhtälö kuin pelkät euroopan maat.
2013 🇦🇿 Hold Me/2014 🇵🇱 My Słowianie/2015 🇪🇪 Goodbye To Yesterday/ 2016 🇭🇺 Pioneer/ 2017 🇭🇺 Origo
2018 🇭🇺 Viszlát Nyár/ 2019 🇮🇸 Hatrið mun sigra/ 2020 🇫🇷 The Best in Me/ 2021 🇮🇹 Zitti E Buoni/ 2022 🇪🇸 SloMo

DenEurovise
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Viesti Kirjoittaja DenEurovise »

Uskon vasta, kun näen tämän toteutuneen. Kuulostaa äkkiseltään vastaavalta tapahtumalta kuin Venäjän uhoamat varjo-olympialaiset, "Ystävyyden kisat" tjsp., jotka eivät koskaan toteutuneet. :heh:
///\\\///\\\/// Meitä kuolevaisia, on vaan kahdenlaisia \\\///\\\///\\\///
\\\///Jokainen ihminen on joko minä, tai sitten vaan yksi muista
///\\\

Pyhimys & Saimaa: Saaret ovat alkaneet kiehtoa minua

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

^ No kyllä Ystävyyden kisat oli kerran pidetty vuonna 1984, jolloin Neuvostoliitto ja sen useimmat liittolaiset boikotoivat Los Angelesin olympialaisia.

hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Onhan interviisuilla kuitenkin jonkin verran historiaa. Nyt tosin ei ole Varsovan liiton maita neukkujyrän alla, mutta kuulemma ainakin Brics-maat ovat ilmoittaneet halukkuudestaan osallistua.

Pete
Press
Press

Viesti Kirjoittaja Pete »

Suomi on ollut maailman johtava maa asunnottomuuden vähentämisessä, ja lukuisat delegaatiot eri maista ovat käyneet ihastelemassa ja oppimassa Asunto ensin -politiikkamme tuloksia. Kun aloitin sosionomiopintoni vuonna 2013, Suomessa arvioitiin olevan noin 7 000 asunnotonta henkilöä, ja se määrä saatiin laskettua viime vuosina jopa alle 4 000:een. Tämä on aivan poikkeuksellista maailmassa! Nyt kuitenkin kehitys kääntyi väärään suuntaan hallituksen tekemien surkeiden valintojen myötä. :moon:

https://yle.fi/a/74-20142775
"Tuksu huojuu humalassa -vaikutelma" (nimimerkki Rousku vuoden 2025 Tanskan harjoitusten jälkeen)

DenEurovise
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Viesti Kirjoittaja DenEurovise »

^Tulee ruoskaa, tulee ruoskaa, ja kipu kiihottaa :laulaa:

Tällaista politiikkaa suomalaiset tällä hetkellä tuntuvat haluavan. Hallitus tietää kyllä politiikkansa seuraukset. Kovat ajat tuntuvat aina vaativan kovat arvot. Kun on taloudellisesti hankalampi tilanne, ei inhimillisellä kärsimyksellä ole väliä. Raha ratkaisee. Ollaanhan tässä maassa ajamassa alas tieten tahtoen myös mm. julkista terveydenhuoltoa. Jos hyvinvointialueet eivät aja palveluitaan leikkauspaineissa alas itse, hallitus ajaa ne alas niiden puolesta. (Melkoinen demokratian illuusio nämä hyvinvointialuevaltuustot.)

Eniten minua huvittaa Kristillisten mukanaolo tässä hallituksessa. Kristillinen lähimmäisenrakkaus ei tunnu riittävän köyhiin. :heh: Ainoat "kristilliset arvot", joita Kristillisdemokraatit ajavat ovat viinan ja sukupuolten kirjon kieltäminen.
///\\\///\\\/// Meitä kuolevaisia, on vaan kahdenlaisia \\\///\\\///\\\///
\\\///Jokainen ihminen on joko minä, tai sitten vaan yksi muista
///\\\

Pyhimys & Saimaa: Saaret ovat alkaneet kiehtoa minua

hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Eniten olen ollut tyrmistynyt KD:n kohdalla siitä, että ovat olleet ajamassa ihmisiä kodeistaan hyökkäämällä asumistukijärjestelmää vastaan. Mutta olenhan ollut jo pitkään sitä mieltä, että KD ei ole muuta kuin uskonasioissa kaapista ulos tullut kokoomuksen konservatiivisiipi.

Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Taistelu Kakskerrasta
Mikko Koivu ja uusi vaimonsa saa kyllä kaiken sympatiani :hali:

oon seurannut tätä casea mielenkiinnolla jotenkin hämmästyttää miten Suomessa edes tällainen tilanne on mahdollista että ex-vaimo pystyy terrorisoimaan ja lain mukaan asumaan samassa huvilassa johon tällä ei ole ollut mitään omistusoikeutta yli vuoteen :miettii:
tästä sais kyl koottua kokopitkän elokuvan tai itseasiassa jonkun mehevän flixi-sarjan :mrgreen:

Creeperqueen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Viesti Kirjoittaja Creeperqueen »

^ Itse olen tuota draamaa seuraillut jatkoajan kautta, kun lätkäforkalla tämä on luonnollisesti saanut erittäin paljon huomiota.

Ihmetyttää ettei lastensuojelu ole puuttunut asioihin, kun Helena jatkuvasti kuvaa lapsiaan ja postailee niitä videoita räntteihinsä, ilman lasten suostumuksia.
2025: Zjerm, 2024: The Code, 2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave

hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Poliisit on menossa lakkoon...

hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Suomi irtautuu miinasopimuksesta...

hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

https://yle.fi/a/74-20156680

Eksoplaneetalta löydetty toistaiseksi vahvimmat merkit maapallon ulkopuolisesta elämästä...

Pete
Press
Press

"Tuksu huojuu humalassa -vaikutelma" (nimimerkki Rousku vuoden 2025 Tanskan harjoitusten jälkeen)

sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Viesti Kirjoittaja sziget »

Saammeko poliittisesti korrektin paavin, joka tukee Bibin mahtavaa duunia Gazassa ja uutta Lähi-idän Rivieraa, jonka Trump rakentaa alueelle, kun roskaihmiset on eksterminoitu?

Eurooppalainen paavi olisi nyt vähän outo. Arborelius toteaa jutussa, että katolinen kirkko kasvaa Aasiassa ja Afrikassa mutta kutistuu Euroopassa. Johannes Paavali II oli tärkeä heppu Puolalle. Mitä Franciscus merkitsi argentiinalaisille, en tiedä.

En ole nähnyt Arboreliuksen kommentoimaa elokuvaa Conclave, mutta Nanni Morettin Habemus Papam (2011) on ihan sympaattinen. Kardinaaleista oikein kukaan ei haluaisi paaviksi, ja kun yksi valitaan, hän pötkii pakoon hippulat vinkuen.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

ESC93
Siivooja
Siivooja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

Ei ihan tämän päivän uutinen, mutta paavin oli tarkoitus julistaa toissa päivänä ensimmäinen millenniaali pyhimykseksi. Sattuneesta syystä seremonia siirtyy.

https://www.reuters.com/world/europe/va ... 025-04-21/
Ei saa peittää!

jee euroviisut
Press
Press
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

Intia on iskenyt viime yönä Pakistaniin. Maat ovat kiistelleet Kashmirin alueesta maiden itsenäistymisestä 1947 asti, mutta nyt tilanne vaikuttaa vakavimmilta vuosikymmeniin. Intia väittää iskeneensä terroristikohteisiin, mutta Pakistanin mukaan iskuille ei ollut perusteita, ja Pakistan on vannonut kostavansa iskut.

Mietin vaan, että jos tilanne eskaloituu täysimittaiseksi sodaksi, kyseessä olisi ilmeisesti ihmiskunnan historian ensimmäinen täysimittainen sota kahden ydinasevallan välillä. :apuva:

ESC93
Siivooja
Siivooja
Viesti:

Nopeastipa ovat taas saaneet paavin valittua.
Ei saa peittää!

jee euroviisut
Press
Press
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

Uusi paavi on valittu. Hänen henkilöllisyytensä selviää ihan kohta.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/juu ... ta/9151316

//Hidas :draamaa:

Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Katselen lähetystä. Pietarinkirkon aukiolla yleisö liehuttaa valtiolippuja kuin viisuissa konsanaan. Lieneekö se urheiluhenkistä oman kardinaalin kannattamista?
Rise, angel, shine, love!

ESC93
Siivooja
Siivooja
Viesti:

Trump tykännee? :heh: Itse olin sen filippiiniläisen kannalla.
Ei saa peittää!

Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Hassua, kun yleisö jo ennen uuden paavin nimen ilmoittamista hoilasi sitä Olé, Olé, Olé -futisviisua, ja "ole Leo" -toive sitten toteutui.

Pete
Press
Press

Hyvä, että on vain 69-vuotias. :joojoo:

Felorian
Hörppijä
Hörppijä

Viesti Kirjoittaja Felorian »

ESC93 kirjoitti: 08 Touko 2025, 20:20 Trump tykännee? :heh: Itse olin sen filippiiniläisen kannalla.
En ole varma onko Trup niin haltioissaan kuin olisi ollut, jos Raymond Burke olisi valittu paaviksi. Tämä valintahan tuli täysin sen Ylen listaamien potentiaalisten kandidaattien ulkopuolelta.

https://yle.fi/a/74-20145472

Ottaen lisäksi huomioon, että Leo XIII oli suhteellisen moderni paavi. Epäilen, että konservatiivinen paavi olisi ottanut tuon nimen. Ja nyt tuon Ylen päivittyvän artikkelin mukaan oli läheinen Fransiscuksen kanssa. Veikkaisin olevan ns. keskitien kulkija. Toki olisin itsekin mieluummin ottanut senn filippiiniläisen paaviksi, mutta tämän pitäisi olla parempi kuin joku ultrakonservatiivi tuosta ylen listasta.

Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

^ Erilaisia mahdollisten paavien listoja oli julkaistu monia, ja kyllä tuokin nimi niistä jollakin esiintyi.

Varmaan joo valittu vähän kompromissi. Kun on noin nuori, niin tarkoittaa, ettei eräillä pitkään paaviksi uumoilluilla liene enää koskaan mahdollisuuksia. Minusta Peter Turkson olisi olllut kiinnostava valinta. :surrur:

Höh, MTV uutisessaan väittää, että Prevost olisi toiminut Perussa lähetyssaarnaajana. Ilmeisesti ymmärtäneet sanan "mission" vähän väärin.

sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Viesti Kirjoittaja sziget »

Habemus papam! Tai enhän mä katolilainen oo, mut kuiteskin. Ihan lupaavalta tää uusi jamppa vaikuttaa. Se joku entinen Leo oli kait aika karsee. Luulis, ettei tää oo silleen äklöjenkki, kun on duunannu juttui Perus ja diggaa sosiaalista oikeudenmukaisuutta. Mustakin sosiaalinen oikeudenmukaisuus on ihan jees.

Kultakalan muistillani en ollut aktiivisesti tietoinen, että ennen Franciscusta paavit olivat vuosisatojen ajan kaikki Euroopasta. Nyt tuli toinen muun maailman edustaja putkeen. Onnea ja siunausta uuteen työhön Leksalle.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Vastaa Viestiin