Minä supershoppailija täällä taas.
(Oikeasti vihaan shoppailua.)
Palasin huonosta PostNord-kokemuksestani huolimatta samaan tšekkiläiseen urheiluvaateverkkokauppaan, ja tilasin tällä kertaa vähän isommin. Sain viimein uusittua urheiluvaatevalikoimani lähes täysin. Olen ollut jo pitkän aikaa limbossa urheilemisen ja urheiluvaatteiden kanssa. En ole kehdannut kerta kaikkiaan lähteä mihinkään julkisesti liikkumaan, kun urheiluvaatteeni ovat niin vanhat, pienet ja ryysyiset. Miksi ne ovat sellaiseen tilaan päässeet? Siksi, että traumatisoiduin koululiikunnasta, enkä ole kehdannut liikkua julkisesti pakollisen koululiikunnan päätyttyä silloin kahdeksan vuotta sitten.
Nyt ahdistukseni siitä, mitä toiset ajattelevat nähdessään superepäsporttisen minun liikkumassa, on hivenen helpottanut. Tilalle on kuitenkin tullut uusi ahdistus siitä, etten kehtaa näyttäytyä kavereilleni saati muille niissä ryysyissä, joita joskus on urheiluvaatteiksi voinut kutsua. Olen joutunut lainaamaan veljeni varusteita sekä käyttämään vaatteita, joita ei todellakaan ole suunniteltu urheilemiseen (ja siten myös pilannut vaatteitani pinttyneellä hien hajulla). Silti kynnys uusien kamojen hankkimiselle on ollut korkea. En ole ostanut uutta, koska "minähän liikun niin vähän, että turha on investoida mihinkään oikeisiin liiksakamoihin". Eli on ollut päällä itseään ruokkiva kierre.
Sain kierteen katkaistua, kun vähän vahingossa löysin tämän verkkokaupan, jossa on ihan tosi hyvännäköisiä urheilukamiksia melkeinpä kaikkiin minun tarpeisiini. Niitä siis teki mieli ostaa ihan jo siksi, että näyttävät niin hyviltä. Nyt kuukauden-kaksi verkkokauppaa selailtuani ja emmittyäni sain viimein perusteltua itselleni, että on järkevää investoida näihin vaatteisiin.
Vielä pitäisi hankkia juoksukengät ja sisäpelikengät, niin minulla on hyvä urheiluvaatearsenaali sulan maan aikaa ja sisäpelejä ajatellen. Niitä en toki mistään verkosta aio tilata.

Uudet suksetkin minun oli tänä vuonna aikomus hommata, mutta kuulemma vaparin suksia oli vähänlaisesti tarjolla, kun niitä joulun jälkeen kävimme kaupoista kyselemässä. Eikä tänä talvena ole kyllä suksille ollut hirveästi tarvetta muutenkaan. Toki jos joku hyvä suksien alennusmyynti alkaisi keväällä, niin voisihan nekin vielä hommata. Sitten olisi ehkä kaikki tarvittava pitkäksi aikaa.