Super-extra-wonder-shop (shoppailua)

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista

Shoppailu on...

Ihanaa! Innostun aina shoppaamisesta!
90
42%
Mukavaa, mutta ei se nyt niin kummoista ole.
54
25%
Tarpeellista. Voiko shoppaamisesta muka saada nautintoa?
24
11%
Vaivaannuttavaa. En tiedä mitä ostaa, eikä oikein jaksaisi, mutta pitäisi...
33
15%
Siis mikä shoppailu? Minä pidän vielä vuoden 1982 turkoosia tuulipukuani.
15
7%

Ääniä yhteensä: 216

DenEurovise
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Re: Super-extra-wonder-shop (shoppailua)

Viesti Kirjoittaja DenEurovise »

^Tuli muuten tuo keissi mieleen, kun tässä rupesin miettimään, että mikähän firma minulle toimittaa tšekkiläisestä verkkokaupasta tilaamani tavarat ja minne. Joudunkohan hakemaan ne jostain kovinkin kaukaa? :shock: Ei meinaan voinut valita lähintä postimaattia siinä kaupassa. :heh:
///\\\///\\\/// Meitä kuolevaisia, on vaan kahdenlaisia \\\///\\\///\\\///
\\\///Jokainen ihminen on joko minä, tai sitten vaan yksi muista
///\\\

Pyhimys & Saimaa: Saaret ovat alkaneet kiehtoa minua

DenEurovise
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

^Kotiovelle yrittivät tuoda. Ilmoittivat eilen, että toisivat paketin tänään joskus 8-16 välillä. Olin asiasta heti yhteydessä PostNordin asiakaspalveluun, että olisivat siirtäneet toimituksen keskiviikolle, kun minulla olisi ollut etäpäivä. Asiakaspalvelija sanoi, että ilmoitti uuden toimitusajan terminaalille. Ihmettelin, kun pakettiseurannassa ei muutosta näkynyt. Olin siis vielä myöhemmin päivällä uudestaan yhteydessä asiakaspalveluun ja varmistin, että onhan toimitusaika varmasti muutettu. Sama henkilö vakuutti, että toimitus on siirretty keskiviikolle, mutta muutos ei vain näy sovelluksessa, koska aika on muutettu manuaalisesti.

Noh. Kuten arvata saattaa, sain juuri viestin, että toimitus ei onnistunut, koska kukaan ei ollut sitä ovella vastaanottamassa. :tomaatti: Pääsen toki noutamaan paketin sitten joskus lähikaupaltani, että sinänsä kauheaa vahinkoa ei ole tapahtunut, mutta harmittaa tällainen säätö. Voisiko PostNord tarjota saman palvelun kuin Posti ainakin viime kesänä vielä tarjosi näiden kotiin tuotavien lähetysten osalta, eli että pääsisi sovelluksessa/netissä itse valitsemaan sopivan ajankohdan toimitukselle? Heille sai valita neljän tunnin tarkkuudella sopivan aikaikkunan toimitukselle, kun lähetys oli saapunut jakeluterminaaliin. Tai jospa saisi vaikka itse muuttaa toimitustavan kotiovelta haluamaansa pakettimaattiin. Aika harva yksityisasiakas varmaan pystyy olemaan kotonaan passissa odottelemassa pakettiaan kokonaisia arkipäiviä.

Pitää ensi kerralla varmaan hyvissä ajoin pyytää PostNordilta toimitustavan muutosta, kun hankkii tavaraa tuosta tai muusta ulkomaisesta verkkokaupasta, eikä pääse valitsemaan verkkokaupassa toimitustapaa itse.
///\\\

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viesti:

Viesti Kirjoittaja romualdo »

Kohta mul on elämäni eka oma läppäri .... !

DenEurovise
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Minä supershoppailija täällä taas. :hei: (Oikeasti vihaan shoppailua.)
Palasin huonosta PostNord-kokemuksestani huolimatta samaan tšekkiläiseen urheiluvaateverkkokauppaan, ja tilasin tällä kertaa vähän isommin. Sain viimein uusittua urheiluvaatevalikoimani lähes täysin. Olen ollut jo pitkän aikaa limbossa urheilemisen ja urheiluvaatteiden kanssa. En ole kehdannut kerta kaikkiaan lähteä mihinkään julkisesti liikkumaan, kun urheiluvaatteeni ovat niin vanhat, pienet ja ryysyiset. Miksi ne ovat sellaiseen tilaan päässeet? Siksi, että traumatisoiduin koululiikunnasta, enkä ole kehdannut liikkua julkisesti pakollisen koululiikunnan päätyttyä silloin kahdeksan vuotta sitten.

Nyt ahdistukseni siitä, mitä toiset ajattelevat nähdessään superepäsporttisen minun liikkumassa, on hivenen helpottanut. Tilalle on kuitenkin tullut uusi ahdistus siitä, etten kehtaa näyttäytyä kavereilleni saati muille niissä ryysyissä, joita joskus on urheiluvaatteiksi voinut kutsua. Olen joutunut lainaamaan veljeni varusteita sekä käyttämään vaatteita, joita ei todellakaan ole suunniteltu urheilemiseen (ja siten myös pilannut vaatteitani pinttyneellä hien hajulla). Silti kynnys uusien kamojen hankkimiselle on ollut korkea. En ole ostanut uutta, koska "minähän liikun niin vähän, että turha on investoida mihinkään oikeisiin liiksakamoihin". Eli on ollut päällä itseään ruokkiva kierre. :draamaa:

Sain kierteen katkaistua, kun vähän vahingossa löysin tämän verkkokaupan, jossa on ihan tosi hyvännäköisiä urheilukamiksia melkeinpä kaikkiin minun tarpeisiini. Niitä siis teki mieli ostaa ihan jo siksi, että näyttävät niin hyviltä. Nyt kuukauden-kaksi verkkokauppaa selailtuani ja emmittyäni sain viimein perusteltua itselleni, että on järkevää investoida näihin vaatteisiin.

Vielä pitäisi hankkia juoksukengät ja sisäpelikengät, niin minulla on hyvä urheiluvaatearsenaali sulan maan aikaa ja sisäpelejä ajatellen. Niitä en toki mistään verkosta aio tilata. :joojoo: Uudet suksetkin minun oli tänä vuonna aikomus hommata, mutta kuulemma vaparin suksia oli vähänlaisesti tarjolla, kun niitä joulun jälkeen kävimme kaupoista kyselemässä. Eikä tänä talvena ole kyllä suksille ollut hirveästi tarvetta muutenkaan. Toki jos joku hyvä suksien alennusmyynti alkaisi keväällä, niin voisihan nekin vielä hommata. Sitten olisi ehkä kaikki tarvittava pitkäksi aikaa. :miettii:
///\\\

UFOPOLI
Lasit Koirapää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

DenEurovise kirjoitti: 30 Tammi 2025, 10:41 Vielä pitäisi hankkia juoksukengät ja sisäpelikengät, niin minulla on hyvä urheiluvaatearsenaali sulan maan aikaa ja sisäpelejä ajatellen. Niitä en toki mistään verkosta aio tilata. :joojoo:
Hankin vastikään padel-kengät, ja ne oli ns. pakko tilata, koska läsnäkaupoissa oli niin rajalliset valikoimat. Ei tarvinnut edes kuin palauttaa kertaalleen :heh: Sen sijaan talviulkoiluasun tilaaminen onnistui kerrasta. Ironisesti tosin piti tilata ulkomailta, vaikka on suomalainen merkki, koska Suomessa kukaan ei halua mitään väriä :roll:

DenEurovise
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

^Joo, tämäpä. :niinpa: En ole mikään muotitietoinen, mutta tykkään pukeutua värikkäisiin ja mielellään kuvioituihin vaatteisiin. Jostain syystä joku on saanut päähänsä, etteivät suomalaiset miehet pukeudu väreihin, niin olen joutunut omaksumaan taktiikan, jossa hankin kivannäköisiä vaatteita sitä mukaa, kun niitä tulee vastaan. Erikseen on turha lähteä etsimään mitään, kun mitään kivaa ei löydy kuitenkaan.

Siitä tavallaan oli kyse tässäkin keississä. Etsin uutta Tšekin ampumahiihtomaajoukkueen pipoa, kun vanha oli jo vähän kulahtanut ja nykyinen malli näytti niin hyvältä. Kävi ilmi, että samalla kuvioinnilla ja värimaailmalla oli myynnissä myös mallistollinen muita urheiluvermeitä (ja olipa siellä pari muutakin kivaa mallistoa), joten nyt oli käytettävä tilaisuus ja uusittava urheiluvaatteeni. :joojoo:
Viimeksi muokannut DenEurovise, 04 Helmi 2025, 20:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
///\\\

UFOPOLI
Lasit Koirapää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

DenEurovise kirjoitti: 30 Tammi 2025, 18:51 Kävi ilmi, että samalla kuvioinnilla ja värimaailmalla oli myynnissä myös mallistollinen muita urheiluvermeitä
Nuo punaiset paidat sopisivat itse asiassa erinomaisesti omaankin malllistooni :kaunis:

Mikä muistuttaakin, että on jo pidempään ollut mielessä koettaa keksiä uudenlaisia kuntoiluvaatteita. Olen käyttänyt enemmän tai vähemmän samanlaisia Adidas-verkkareita viimeiset 35 vuotta, mutta varmasti olisi olemassa jotain mukavampaakin. Jotain joustavaa mutta kuitenkin luotettavasti paikallaan pysyvää :miettii:

Creeperqueen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Viesti Kirjoittaja Creeperqueen »

Ahdistaa nykyään shoppailu. Aina kun näkyy jotain kivaa esim alennusmyynneissä, niin lähes poikkeuksetta siel pohjassa lukee Made in China, ja sit jos ei oo Kiinassa valmistettu niin sitten siellä on lappunen että valmistettu Turkissa/Intiassa/Pakistanissa tai jossain muussa ah niin kivassa valtiossa. Israelissa, Unkarissa Venäjällä ja Valko-Venäjällä tehdyt tuotteet ovat myös pitkään olleet mulla boikotissa, mutta niiden vältteleminen on aina ollut suht helppoa. Ja nyt Trumpin sonnan myötä USA on seuraava maana liittynyt boikottilistaani.

Ettei mene ihan negailuksi, niin eilen löytyi Cittarin alesta tosi kivat Suomessa valmistetut pörrösukat - maksoivat vaan 4 euroa. Ja sit tänään tarttui Prismasta matkaan Orthexin keittiötavaraa säilytysastioiden ja taikinakippojen muodossa. Suomessa ja Ruotsissa oli ne valmistettu.

Elämä olisi kyl paljon helpompaa kun ei jaksaisi murehtia maailman konflikteja ja vois huoletta mennä ja shoppailla Temussa sun muussa. Moneen vuoteen vaan en oo tuohon enää pystynyt :lohduton:
2025: Zjerm, 2024: The Code, 2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave

DenEurovise
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

^Minäkin kiinnitän tuotteiden alkuperään huomiota ja pyrin kannattamaan kotimaisia ja eurooppalaisia toimijoita, jotka tekevät laadukkaita asioita vastuullisesti. Mutta ei se tosiaan ole helppoa etenkään vaatekaupoilla.

Olen kuplautunut, ja minun on jotenkin hyvin vaikea ymmärtää, miten sillä ei ole joillekin mitään väliä, mikä alkuperä jollain tuotteella on, tai miten kestävä se on, kunhan sen saa halvalla. Mutta niin kai maailma makaa. Eräs ilmeisen vähävarainen tutun tuttu kyseli Facebookissa joku aika sitten kokemuksia Temun vaatteista ja sai kommentteihin paljon kannustusta. Teki mieleni hirveästi mennä lätkäisemään linkit muutamiin Temua ja muita Kiina-kauppoja käsitteleviin uutisin, mutta en kehdannut. Olisin varmaan saanut aika lailla lokaa niskaan, jos olisin niin tehnyt. On kai se vähän elitististä näin keskituloisena arvostella vähävaraisen ostamista sieltä, mistä halvimmalla saa. :puna: Olen vain kuplassani tottunut, että pienilläkin varoilla pyritään eettiseen kuluttamiseen.
///\\\

Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Tilasin Citymarketista safkaa kotiin. Toimitus olisi huomenna. Saas nähdä, tuleeko vai ei, kun on lakkokin tulossa.
Rise, angel, shine, love!

hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Viesti Kirjoittaja hra47 »

^ Sama, paitsi Prismasta ja toimitus perjantaina.

Verkkokaupan sivuilla oli, että toimitusaikoja vähemmän kuin normaalisti lakon vuoksi. Luotin siihen, että verkkokauppa on tän suhteen ajantasalla ja eivät antaisi panna sisään tilausta jos lakko olisi esteenä. Tuotteiden saatavuuteen tosin lupailivat puutteita.
Päivällä leikin normaalii
Kuin muka olisin elämässä kii

Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

^ Tilaamani tuotteet saapuivat juuri.

hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

^ Jep, kaikki tilaamani tavarat saapuivat perille täälläkin.

hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Postissa taas yksi lähetys matkalla. Seurantatietojen mukaan paketin koko 0.1x0.1x0.1cm, siis kuutiomillimetri. Ovatpa pieneksi kompressoineet lähetyksen. Noin pieni paketti kyllä hukkuu helposti.

Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

K-ruoan keräilijä päätti, että lohi ja kirjolohi ovat sama kala. Olen saamassa kirjolohen, vaikka lohen tilasin. Lohta olisi saanut halvemmalla, mikäli sitä olisi ollut. Ilmeisesti ei sitten ollut. En ollut ruksinut mitään saa vaihtaa -täppää tilauksessani. Kauheeta.

Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Ostin infrapunalämmittimen. Ajattelin sen lähinnä terassikäyttöön, mutta on se täällä asunnon sisätiloissakin aika ihana! Tuntuu samalta kuin takkatuli, ja värinsä puolesta näyttääkin. Se on siis siirrettävä, ja on aika hyvännäköinen ja ergonomisesti miellyttävä esine.

hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

^ Ehkä niitä tähän aikaan vuodesta saa hyvään hintaan? Muuten mua jo pelottaa tulevat kesähelteet jolloin ei mitään ylimääräisiä lämmittimiä kaipaa.

Vastaa Viestiin