Tomi Metsäketo - Eternamente Maria

ESC 2006 -arkisto.

Tomi Metsäketo - Eternamente Maria

Äänestys on voimassa 21 Joulu 2041, 06:40 asti

*****
6
9%
****
10
15%
***
13
19%
**
17
25%
*
22
32%
 
Ääniä yhteensä: 68

Avatar
Say you will
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 96
Liittynyt: 09 Syys 2005, 15:28
Paikkakunta: Tampere

Tomi Metsäketo - Eternamente Maria

Viesti Kirjoittaja Say you will »

No jaa.... Kaksi tasavahvaa italiaksi laulettua tasapaksua jollotusta. Jos tällä lähdetään Ateenaan, niin ei voi kuin todeta, että suomalaisten äänestäjien herkkyys ja taiteellisuus tulee vuoden myöhässä. An actress meni jo, ja vihelsi tyhmille suomalaisille mennessään.

Ja perinteisestihän nämä miesartistien esittämät balladit ovat pokanneet voittoseppeleen joka vuosi viime aikoina. ;)
Throw down your gun, you might shoot yourself.
Or is that what you're tryin' to do?

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Tomi Metsäketo - Eternamente Maria

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

muutamia kertoja oon yrittäny Eternamente Mariaa kuunnella mutta ei kyllä uppoa millään tavalla. Huonoin vaihtoehto Ateenaan tähän mennessä. Tässä kipaleessa tökkii kaikki aina sanoista laulajaan..YÖÖÖÖK!!!
Anything that's worth having is sure enough worth fighting for

Avatar
kaivanto
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1623
Liittynyt: 12 Helmi 2004, 03:40
Paikkakunta: Villa Gesell, Argentiina
Viesti:

Tomi Metsäketo - Eternamente Maria

Viesti Kirjoittaja kaivanto »

Sä oot tälle ehkä liian nuori, mutta sehän tauti paranee ajan myötä.

Ei vaiskaan, musta on riemullista että tämä jakaa mielipiteitä. Ja jos ei kaikille ole vielä selvää, en mitenkään pyrkinyt tänä vuonna euroviisuihin toisin kuin 22 vuotta tähän asti ja hokkus pokkus olenkin ekaa kertaa mukana. Kuten sanottu jo toisaalla, olisin mielelläni myös säveltänyt parempia kappaleita tämän vuoden karsintaan jos kilpailu olisi ollut avoin.
E per un'istante ritorna la voglia di vivere...
≈ Hanki elämä mutsilles!

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Tomi Metsäketo - Eternamente Maria

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

niin no joo. Mä oon kuitenkin jo aloittanu kutomisen, joten ehkä mä muutaman kymmenen vuoden päästä olen siinä mummoiässä ja valmiina tykkäämään tästä :shock:
Anything that's worth having is sure enough worth fighting for

Avatar
Roope
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 18474
Liittynyt: 02 Joulu 2003, 19:08
Paikkakunta: Tampere

Tomi Metsäketo - Eternamente Maria

Viesti Kirjoittaja Roope »

kaivanto kirjoitti:Sä oot tälle ehkä liian nuori
Ei toimi kyllä vanhallekaan, esim. saman genren tyrkky on Maltalla paljon parempi.
Viimeksi muokannut Roope, 28 Tammi 2006, 22:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
kaivanto
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1623
Liittynyt: 12 Helmi 2004, 03:40
Paikkakunta: Villa Gesell, Argentiina
Viesti:

Tomi Metsäketo - Eternamente Maria

Viesti Kirjoittaja kaivanto »

Aaargh, pitääkö ottaa niin vakavasti. Eiks huumori putoo. Sitäpaitsi mehän ollaan kyllä aika teinejä kaikki tässä viisufanituksessamme.
E per un'istante ritorna la voglia di vivere...
≈ Hanki elämä mutsilles!

Avatar
eepu4
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5018
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 16:26
Paikkakunta: Oulu

Tomi Metsäketo - Eternamente Maria

Viesti Kirjoittaja eepu4 »

JeSSSe kirjoitti:niin no joo. Mä oon kuitenkin jo aloittanu kutomisen, joten ehkä mä muutaman kymmenen vuoden päästä olen siinä mummoiässä ja valmiina tykkäämään tästä :shock:

Eikös näin juuri synny kaikki klassikko viisut :rofl:
jos todella rakastat rakkautta sanot
rakastavasi rakkaudella
niin silloin rakkaus rakastaa
niin silloin rakkaus rakastaa rakastaa sinuakin

Avatar
GiveMeWings
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8830
Liittynyt: 15 Loka 2004, 21:50

Tomi Metsäketo - Eternamente Maria

Viesti Kirjoittaja GiveMeWings »

Mä ymmärsin kyllä huumoriajatuksen tuossa. Mutta itse pidän myös Eternamente Mariaa hieman tylsähkönä ja ei oikein viisugenreen sopivana mahdollisen menestyksen suhteen. Kappale on kyllä ihan kaunis mutta mitään erityisen hienoa tai hypettävää siitä ei jää mieleen. :)
Terveisiä kotiin. Joka kotiin.

Avatar
kaivanto
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1623
Liittynyt: 12 Helmi 2004, 03:40
Paikkakunta: Villa Gesell, Argentiina
Viesti:

Tomi Metsäketo - Eternamente Maria

Viesti Kirjoittaja kaivanto »

Roope kirjoitti: saman genren tyrkky on Maltalla paljon parempi.
Mikä muka? Charlene & Natasha on ainoa loistava. Parempi kuin Ville Pusan Eternally, paitsi että juuri rävähti Islannista vielä mageempi heviballadi...

Olivialla ja Eleanorilla on kyllä ihan kelpo balladit.
E per un'istante ritorna la voglia di vivere...
≈ Hanki elämä mutsilles!

Avatar
Sebastian
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 56
Liittynyt: 30 Kesä 2004, 17:43
Paikkakunta: Helsinki

Tomi Metsäketo - Eternamente Maria

Viesti Kirjoittaja Sebastian »

Nyt kolmen semifinaalijakson jälkeen ETERNAMENTE MARIA johtaa edelleen kirkkaasti! Ainoastaan SHANGHAIN VALOT -biisissä oli jotain yritystä, muut ovat olleet täydellisiä pettymyksiä ja aivan turhia tekeleitä. Eivät edes Hanna-Riikka ja Nina tuoneet mitään positiivista mukaan esityksillään enkä usko enää viimeiseenkään semifinaaliin. Onhan siellä Marita Taavitsainen mukana mutta jotenkin on usko mennyt, joten nyt jo TOMILLE LIPPU ATEENAAN!!! :)
SeBASTIan "Give Love A Chance"

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Tomi Metsäketo - Eternamente Maria

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Pahoin pelkään, että Tomi voittaa Suomen karsinnan.
IL DIVO ja VIRTUOSO on mummojen suosiossa ja siitä riittää
palanen Tomillekin. En jaksaisi kauheasti innostua Metsäkedon viisuedustuksesta. Jotenkin on sellainen tunne, ettei itse OIKEASTI halua Ateenaan? :roll:

Kaivannolle tietysti menestystä soisin ja olisihan se varmasti unelmien täyttymys päästä kisoihin sanoittajana. Biisi on vaan liian kotikutoinen. En voi sille mitään. Enkä halua Suomea edustettavan italiankielisellä biisillä. Jotenkin se on vaan epäuskottavaa. :(

Avatar
kaivanto
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1623
Liittynyt: 12 Helmi 2004, 03:40
Paikkakunta: Villa Gesell, Argentiina
Viesti:

Tomi Metsäketo - Eternamente Maria

Viesti Kirjoittaja kaivanto »

Kyllä esim. Suomi 1998 ja 2000 olivat paljon epäuskottavampia ja epäsuomalaisia...

Ylipäätään kauneus, vilpittömyys, rehellisyys jne. ovat aika subjektiivisesti koettavia asioita, niin kuin vaikkapa presidenttimieltymyksistämme havaitsimme. Ja musta YLEn euroviisutoimittajat näyttävät ja kuulostavat siltä, että etteivät yhtään haluaisi toimittaa euroviisuohjelmaa.

Jos esim. Ich Troje voi laulaa millä kielellä tahansa ja CYP2000 osittain italiaksi, niin miksei sitten Suomi? Italia on musiikin suuria kieliä. Italiaksi ovat levyttäneet mm. David Bowie, Sting, Backstreet Boys jne. Niin, ai niin, minä myös.

À propos, mun unelmien täyttymys olisi päästä euroviisuihin kapellimestarina! lol Ja siksi toiseksi säveltäjänä ja/tai esittäjänä.
Myös TV-kommentaattorin tehtävä kelpaisi.
E per un'istante ritorna la voglia di vivere...
≈ Hanki elämä mutsilles!

Avatar
itikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5636
Liittynyt: 21 Kesä 2004, 08:29
Paikkakunta: Helsinki

Tomi Metsäketo - Eternamente Maria

Viesti Kirjoittaja itikka »

Itse pelkään, että kappaletta äänestetään finaalissa vain sen vuoksi, että se on tällä hetkellä finaalissa ainoa "balladi". Kun selkeää kilpailijaa samasta genrestä löydy, nin hitaiden kappaleiden suosijat antavat ilman mitään kilpailutusta äänen Tomille.

Tietenkin kaivannolle soisi menestystä, mutta tämä ei ole kunnolla iskenyt minuun... ainakin kotikutoisen haitarin heivaisin sovituksesta ja tekisin mahtipontisen Disney-sovituksen... :mrgreen:
Życie jest drogą, życie jest snem
A co będzie potem? - nie wiem, i wiem
O nic nie pytaj, dowiesz się gdy
Skończy się droga, życie... i sny

Avatar
GiveMeWings
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8830
Liittynyt: 15 Loka 2004, 21:50

Tomi Metsäketo - Eternamente Maria

Viesti Kirjoittaja GiveMeWings »

kaivanto kirjoitti:Kyllä esim. Suomi 1998 ja 2000 olivat paljon epäuskottavampia ja epäsuomalaisia...
Miten Suomi 1998 oli epäsuomalainen ja epäuskottava? :shock:
kaivanto kirjoitti:Italiaksi ovat levyttäneet mm. David Bowie, Sting, Backstreet Boys jne. Niin, ai niin, minä myös.
Taidatte olla samaa genreä? :mrgreen:
Terveisiä kotiin. Joka kotiin.

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14187
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Tomi Metsäketo - Eternamente Maria

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

GiveMeWings kirjoitti:
kaivanto kirjoitti:Kyllä esim. Suomi 1998 ja 2000 olivat paljon epäuskottavampia ja epäsuomalaisia...
Miten Suomi 1998 oli epäsuomalainen ja epäuskottava? :shock:
No... sehän ammensi innoituksensa viikinkimytologiasta ja riimukielen merkeistä, eivät nyt ihan ensimmäisenä suomalaisuutta tuo mieleen. Ja itse musiikki oli samaa kelttiläisvaikutteista etnoilua, mitä Irlanti (ja Norja) harrastivat 90-luvulla.
Hello Hi!

Avatar
GiveMeWings
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8830
Liittynyt: 15 Loka 2004, 21:50

Tomi Metsäketo - Eternamente Maria

Viesti Kirjoittaja GiveMeWings »

Suomi 1998 oli sentään suomeksi :mrgreen:
Terveisiä kotiin. Joka kotiin.

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14187
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Tomi Metsäketo - Eternamente Maria

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

GiveMeWings kirjoitti:Suomi 1998 oli sentään suomeksi :mrgreen:
Eikun riimukielellähän se kuulemma oli :mrgreen: :mrgreen:
Hello Hi!

Avatar
GiveMeWings
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8830
Liittynyt: 15 Loka 2004, 21:50

Tomi Metsäketo - Eternamente Maria

Viesti Kirjoittaja GiveMeWings »

Suomi on kaunis kieli :mrgreen:.... Mitenkähän kääntyisi riimukielelle (tai vaikkapa italiaksi) seuraava: "en ole kuullut sademetsän aamua, minareettihuutoja tai alppitorvia"? :peukku:
Terveisiä kotiin. Joka kotiin.

Avatar
kaivanto
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1623
Liittynyt: 12 Helmi 2004, 03:40
Paikkakunta: Villa Gesell, Argentiina
Viesti:

Tomi Metsäketo - Eternamente Maria

Viesti Kirjoittaja kaivanto »

GiveMeWings kirjoitti: Miten Suomi 1998 oli epäsuomalainen ja epäuskottava? :shock:
Taidatte olla samaa genreä? :mrgreen:
Muzis lie tarkoittanut, että suomalaisille hyväksyttävät laulukielet ovat suomi, ruotsi ja englanti. Mun mielestä kielivapaus on kielivapaus. Aavan tekosuomi oli ihan yhtä hassua kuin Sanomin tekopolynesia.

Tomi on levyttänyt italiaksi myös kahdelle edelliselle albumilleen, joten kyseessä ei ole mikään euroviisuja varten tehty temppu. Itse edustin toissavuonna Suomea Romaniassa italiaksi ja vastaanotto oli hyvä. Serbiaa englanniksi edustanut italialainen kehui tekstiäni.

Mun sooloprojektini edistyy hyyvin hitaasti mutta varmasti ja genre tulee olemaan enimmäkseen rock-pop. Sainpa juuri käännösluvan yhteen suomalaiseen isoon hittiin, jonka uskon toimivan italiaksi oikein hyvin.
E per un'istante ritorna la voglia di vivere...
≈ Hanki elämä mutsilles!

Avatar
kaivanto
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1623
Liittynyt: 12 Helmi 2004, 03:40
Paikkakunta: Villa Gesell, Argentiina
Viesti:

Tomi Metsäketo - Eternamente Maria

Viesti Kirjoittaja kaivanto »

GiveMeWings kirjoitti:Suomi on kaunis kieli :mrgreen:.... Mitenkähän kääntyisi riimukielelle (tai vaikkapa italiaksi) seuraava: "en ole kuullut sademetsän aamua, minareettihuutoja tai alppitorvia"? :peukku:
Shanghain valot italiaksi, voisi toimiakin! Täytyypä ehdottaa!

"Non ho mai sentito la mattina della giungla, i gridi dai minareti o le trombe alpine"
E per un'istante ritorna la voglia di vivere...
≈ Hanki elämä mutsilles!

Avatar
GiveMeWings
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8830
Liittynyt: 15 Loka 2004, 21:50

Tomi Metsäketo - Eternamente Maria

Viesti Kirjoittaja GiveMeWings »

Ihanaa! Mitenhän toi äänetään... voitko laulaa ton pätkän italiaksi ja laittaa yousendit.com:iin jakoon? :mrgreen:
Terveisiä kotiin. Joka kotiin.

i wanna be a toy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4000
Liittynyt: 01 Helmi 2006, 15:06
Paikkakunta: Helsinki

Tomi Metsäketo - Eternamente Maria

Viesti Kirjoittaja i wanna be a toy »

Tämä ja Kilpi ovat ainoita tähän mennessä, joita en missään nimessä halua edustamaan Suomea:Eivät tulisi menestymään senkään vertaa miten muutamana edellis vuotena..ovat aivan liian pliisuja ja varsinkin tämä Metsäkedon piisi,niin monta sataa kertaa aiemmin kuultu viisuissa ja hukkunut sarjaan miten se kappale nyt menikään,eli ei jää yhtään mitään mieleen :roll:
Ihan voitais olla ilman niitäkään siel näin.

Avatar
Lola
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 905
Liittynyt: 14 Tammi 2005, 20:17
Paikkakunta: Nürnberg

Tomi Metsäketo - Eternamente Maria

Viesti Kirjoittaja Lola »

kaivanto kirjoitti:"Non ho mai sentito la mattina della giungla, i gridi dai minareti o le trombe alpine"
Ihana.... lol :aikut: Tää "osas" sen verran italiaa.. lol

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30531
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Tomi Metsäketo - Eternamente Maria

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Yllättävän nihkeästi täällä Tomiin ja hänen menestymismahdollisuuksiinsa suhtaudutaan. Tai no, yllättävän ja yllättävän. Ole mies ja laula hidas kappale, niin olet mitä todennäköisimmin fanilistojen loppupäässä. Suomen karsintakappaleista tämä on silti potentiaalisimpia Ateenan menestyjiä. Aika moni Euroopankin puhelinäänestäjä nimittäin luulee, että kilpailua käydään parhaasta lauluäänestä ja Tomin semiklassisella äänellä kerättäisiin nämä pinnat.

Olihan esim. Israelkin toissa vuonna semifinaalin yhdestoista, vaikka Davidin lauluääni kuulosti pikemminkin hirveältä kuin hyvältä (vain henkilökohtainen mielipide toki), vaikka sävellys puuttui lähes tyystin, vaikka paikka esiintymisjärjestyksessä (viides) oli huonoimpia mahdollisia, vaikka esityksen miksaus oli mitä sattuu kuten sinä vuonna kaikissa semin alkupään kappaleissa ja vaikka mies vielä itse pilasi esitykseen vaivalla luomansa tunnelman lopun nannattelullaan (hyvinkin mahdollisesti maksoi finaalipaikan). Tomilla on jo parempi (tai ainakin laajemmalle yleisölle mieluinen) lauluääni ja parempi sävelmä. Esiintymisjärjestykseen ja lähetystekniikkaan ei voi vaikuttaa mutta ei niidenkään suhteen Israelin toissavuotista huonompi mäihä voi käydä. Vielä jos se tunnelmakin saadaan säilytettyä sellaisena kuin se oli semifinaaliesityksessä, niin kyllä tällä vähintäänkin kohtalaiset mahdollisuudet finaalipaikkaan on. Tunnelman säilyttämiseen on onneksi helppo resepti: pidetään esitys juuri sellaisena kuin se on.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Roope
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 18474
Liittynyt: 02 Joulu 2003, 19:08
Paikkakunta: Tampere

Tomi Metsäketo - Eternamente Maria

Viesti Kirjoittaja Roope »

Timoteus kirjoitti:Aika moni Euroopankin puhelinäänestäjä nimittäin luulee, että kilpailua käydään parhaasta lauluäänestä
Lordillahan se puoli on ainakin kunnossa :peukku:

i wanna be a toy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4000
Liittynyt: 01 Helmi 2006, 15:06
Paikkakunta: Helsinki

Tomi Metsäketo - Eternamente Maria

Viesti Kirjoittaja i wanna be a toy »

[quote=""Timoteus Suomen karsintakappaleista tämä on silti potentiaalisimpia Ateenan menestyjiä. :rofl:

Ei kai joku voi antaa historian toistaa itseään.Ei missään nimessä tätä!!!Tämä on vielä huonompi kuin Geir,joka ei ollut oikeastaan edes huono Suomen[b"]alkukarsinnoissa[/b]Ettehän äänestä kukaan tätä ettehän?? :pliis: Saa kuitenkin taas mummo-ääniä aivan liikaa ja taas kysytään,why oh, why Finland why this crap again???
Ihan voitais olla ilman niitäkään siel näin.

Avatar
itikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5636
Liittynyt: 21 Kesä 2004, 08:29
Paikkakunta: Helsinki

Tomi Metsäketo - Eternamente Maria

Viesti Kirjoittaja itikka »

Timoteus kirjoitti:Olihan esim. Israelkin toissa vuonna semifinaalin yhdestoista, vaikka Davidin lauluääni kuulosti pikemminkin hirveältä kuin hyvältä (vain henkilökohtainen mielipide toki), vaikka sävellys puuttui lähes tyystin, vaikka paikka esiintymisjärjestyksessä (viides) oli huonoimpia mahdollisia, vaikka esityksen miksaus oli mitä sattuu kuten sinä vuonna kaikissa semin alkupään kappaleissa ja vaikka mies vielä itse pilasi esitykseen vaivalla luomansa tunnelman lopun nannattelullaan (hyvinkin mahdollisesti maksoi finaalipaikan).
Itse en vertaisi Israelin menestyksiä Tomiin. Mielestäni Israel on selkeästi yksi niistä maista, jotka hyötyvät yleisöäänestyksestä Turkin ohella. Näillä automaattiäänillä yhdestoista sija oli todella kehno.

Miesballadeja mitä luultavammin semiin tulee useita, eli taisto on kova niistä parista balladi-paikoista finaaliin. Enkä usko, Tomin taitavuudesta huolimatta, että kappale tiensä finaaliin raivaisi.
Życie jest drogą, życie jest snem
A co będzie potem? - nie wiem, i wiem
O nic nie pytaj, dowiesz się gdy
Skończy się droga, życie... i sny

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30531
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Tomi Metsäketo - Eternamente Maria

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Roope kirjoitti:
Timoteus kirjoitti:Aika moni Euroopankin puhelinäänestäjä nimittäin luulee, että kilpailua käydään parhaasta lauluäänestä
Lordillahan se puoli on ainakin kunnossa :peukku:
Jep. Lordi saisi klassisinta ääntä äänestäviltä yhtä monta ääntä kuin esimerkiksi Annika Eklund. :peukku:
i wanna be a toy kirjoitti:Ei kai joku voi antaa historian toistaa itseään.Ei missään nimessä tätä!!!Tämä on vielä huonompi kuin Geir,joka ei ollut oikeastaan edes huono SuomenalkukarsinnoissaEttehän äänestä kukaan tätä ettehän??
Itse en tätä äänestä mutta tämähän karsinnan todennäköisimmin voittaa. Geirillä ja Tomilla on kuitenkin erittäinkin paljon eroa. Oikeastaan muuta yhteistä heillä ei olekaan kuin sukupuoli ja se, että molempien viisutyrkyt ovat hitaita kappaleita. On niitä miesten laulamia balladeja nähty kärkipäässäkin puhelinäänestysaikana, vähän määritelmiä venyttämällä voittajanakin (balladikansan ääniä Olsenit keräsivät, katsoipa heidän kappaleensa genren miksi tahansa). Miehen esittämä balladi ei siis ole tuhoontuomittu konsepti kuin fanilistoilla. Muutamalla muulla tyrkyllä oleva konseptilla, joita et hävettävän huonoiksi nimeä, ei kuitenkaan takuuvarmasti ole tarjolla menestystä.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30531
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Tomi Metsäketo - Eternamente Maria

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

itikka kirjoitti:Itse en vertaisi Israelin menestyksiä Tomiin. Mielestäni Israel on selkeästi yksi niistä maista, jotka hyötyvät yleisöäänestyksestä Turkin ohella. Näillä automaattiäänillä yhdestoista sija oli todella kehno.
Itse asiassa Israel ei ole näitä maita, vaikka niin onkin helppo kuvitella. Juutalaisvähemmistöt eivät monessakaan maassa ole kovin suuria tai ainakaan kovin innokkaita äänestämään ja vuoden 2004 semin vieläpä juuri muutama suuren juutalaisvähemmistön maa (Ranska ja Venäjä) jätti näyttämättä. Israel sai vuonna 2004 pisteitä kahdeksaltatoista maalta. Jos maat rankattaisiin sillä mittarilla, Israel olisi ollut semin kahdeksas; ex-jugoslaavit Serbiaa lukuun ottamatta olisivat jääneet taakse. Pisteet olivat kautta linjan pieniä, suurimpia olivat Portugalin seiska, Maltan kuutonen ja Romanian viitonen. Voidaan helposti sanoa, että Suomikin hyötyi ainakin tuona vuonna kaveriäänestyksestä enemmän kuin Israel. Tavallisesti, nimenomaan Ranskan ja Venäjän takia, tilanne saattaa olla toinen.
itikka kirjoitti:Miesballadeja mitä luultavammin semiin tulee useita, eli taisto on kova niistä parista balladi-paikoista finaaliin. Enkä usko, Tomin taitavuudesta huolimatta, että kappale tiensä finaaliin raivaisi.
Tämä onkin ainoa huolenaiheeni Tomin mahdollisen valinnan suhteen ja siksi puhunkin kohtalaisista, en hyvistä, finaalipaikan mahdollisuuksista. Jonkin verran vetoapua ainakin esiintymisjärjestyksestä tarvittaisiin, koska Maria ei pysy ikuisuuksia puhelinäänestäjien mielessä. Paketti on silti selvästi vähemmän toivoton kuin moni muu karsintamme tekele ja siksi koin tarvetta tulla sitä puolustamaan.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
kaivanto
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1623
Liittynyt: 12 Helmi 2004, 03:40
Paikkakunta: Villa Gesell, Argentiina
Viesti:

Tomi Metsäketo - Eternamente Maria

Viesti Kirjoittaja kaivanto »

Realistisesti ja viisufanina (huom. en tekijänä) olen sitä mieltä, että Tomilla on hyvät mahdollisuudet finaalipaikkaan, ihan jo siksi että Eternamente Maria varmasti erottuu, jää mieleen ja herättää tunteita, niin kuin täälläkin on huomattu. Niin tekisi myös Lordi.

Toki se rimanylitys riippuu sitten onnistumisesta suoran lähetyksen esityksessä sekä näistä tunnetuista asioista eli esiintymisjärjestyksestä ja mitä muista maista on tarjolla. Suurin osa puhelinäänestäjistä ei ole faneja, vaan tavallisia TV-katsojia, jotka kuulevat ja näkevät laulut ensimmäistä kertaa.

Sen sijaan muut enemmän mainstream-poppista tai rockia edustavat ehdokkaat... kuten Maria Naumova sanoi "pienen maan on yritettävä vielä kovemmin ja oltava vielä parempi kuin suuren maan". Eli muilla ehdokkailla on oltava todella rautaista ammattitaitoa, jotta esitys erottuisi.

Ja sitten vielä tämä tärkeä seikka. Vaikka lähettäisimme omasta mielestämme kansallisesti kuinka tunnetun ja suositun artistin, sillä ei ole lainkaan merkitystä sijoittumisen kannalta. Tämä nähtiin esim. Selman toisessa tulemisessa: maine viisufanien keskuudessa ja suuret odotukset eivät auttaneet Islantia viimeksi yhtään.
E per un'istante ritorna la voglia di vivere...
≈ Hanki elämä mutsilles!

Lukittu