Euroviisu-unia...

Vapaata viisukeskustelua
Avatar
Miik
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4931
Liittynyt: 16 Huhti 2004, 10:46
Paikkakunta: Tampere

Euroviisu-unia...

Viesti Kirjoittaja Miik »

Näin viime yönä unta, jossa olin mukana jossain neuvostoajan tehdasrakennuksessa osallistumassa jonkinlaiseen selviytymisohjelmaan. Tosin se mun selviytyminen ei ihan onnistunut, koska Euroviisujen semifinaali oli jo alkanut, kun löysin huoneen, jossa sitä katseltiin. Ja olin toisin sanoen missannut Jarin esityksen :cry: ja videotkaan eivät olleet nauhoittamassa :cry: :cry:
"anna abreu ehkä kuppilan uusi Arja Saijonma"
NimiIronia Pete "Suomi 2010 artistitoiveita"-ketjussa

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17127
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Euroviisu-unia...

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Mäkin olen nähnyt viime aikoina suhteellisen paljon viisu-unia, varmasti johtuen viisujen ajankohdan lähestymisestä. Näin nämä molemmat ennen semifinaalia:

Ensimmäinen uni käsitteli vuoden 1986 (!) Euroviisuja, joita en ole edes teoreettisesti voinut nähdä, koska olin vielä silloin pieni ihmisenalku tai en ehkä sitäkään. Mulla oli kuitenkin video niistä siinä unessa, ja Sandra Kimin esitys jäi erityisesti mieleen. Jokin pukuvaihdos siinä tapahtui, tuskinpa kuitenkaan oikeasti :roll: Ruotsin edustuskappale oli "Bumtsi bum"-niminen, ja sen esitti vaalea naisihminen :wink: Muuta en muista...

Toisessa unessa oltiin jo tämän vuoden semifinaalissa, ja jostain syystä se järjestettiin lähi-Prismani (?!?) pihalla. Juontajat seisoskelivat typerinä, porukalla oli huono fiilis ja mä olin ihan "näinkö köyhää se tänä vuonna on?" Harkitsin jo kotiinlähtöäkin jossain vaiheessa, niin surkeaa se meno oli 8) ONNEKSI ei kuitenkaan ollut enneuni!
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
Huilumies
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5350
Liittynyt: 09 Helmi 2004, 15:20
Paikkakunta: Vantaa

Euroviisu-unia...

Viesti Kirjoittaja Huilumies »

Näin unta viime yönä, että euroviisut järjestettiin jossain vanhahkossa eurooppalaisessa kaupungissa, ja että minulle tarjottiin lautasellinen ukrainalaista ruokaa, jossa oli metallisella tarjottimella ainakin lihanpaloja ja kermavaahtoa :lol: En ennättänyt maistaa yhtään, ennen kuin huomasin että minulle oli käynyt kuin Kojolle 1982: nukuin pommiin... :?

Ehkä se sitten oli Kiova...
On siinä hiiltyvä ilta, auringon rusko
Parempien päivien sammumaton usko
On syksyn kuolevaa ruskaa, on elämä tuskaa
Sen huiluni soi...

Avatar
Marjukka
Juomanlaskija
Juomanlaskija
Viestit: 11641
Liittynyt: 25 Marras 2003, 23:25
Paikkakunta: Helsinki

Euroviisu-unia...

Viesti Kirjoittaja Marjukka »

Jospa se oli smetanaa, luulit vaan kermavaahdoksi.
Haluaisin mieluummin olla täällä euroviisuissa kuin kotona! -Kwak

Avatar
Huilumies
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5350
Liittynyt: 09 Helmi 2004, 15:20
Paikkakunta: Vantaa

Euroviisu-unia...

Viesti Kirjoittaja Huilumies »

Voi olla :wink:

Valveilla olisin näin kai ajatellutkin mutta kyllä se muistutti aika lailla kuohkeaksi vispattua kermaa...

Borssikeittohan lienee yksi kansallisruoista siellä (nam)
On siinä hiiltyvä ilta, auringon rusko
Parempien päivien sammumaton usko
On syksyn kuolevaa ruskaa, on elämä tuskaa
Sen huiluni soi...

Avatar
Roope
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 18474
Liittynyt: 02 Joulu 2003, 19:08
Paikkakunta: Tampere

Euroviisu-unia...

Viesti Kirjoittaja Roope »

Viime yönä näin kummallista unta, se tapahtui Skandinaviumin aulassa juuri kun 1985 Eurovision laulukilpailu oli alkamassa. Olin lämpiössä keskustelemassa Petri Laaksosen kanssa, kun Paloma San Basilio ryntäsi naistenhuoneesta kädet epätoivosta ylhäällä, sillä hänen kampaus muistutti Diana Rossin tukkaa ja se oli turkooseja hiusdonitseja täynnä. Perässä säntäsi paikalle Anneli Saaristo, taisin sekoittaa unessa edustusvuodet varmaan upean Päättyneet juhlat coveroinnin takia, yhtä sekaisessa kampauksessa rauhoitellen Palomaa, selittäen hänelle että leikkaamalla donitsit pois ja kastelemalla tukat lavuaarin alla ehdittäisiin saada hiusmallistot kuntoon ennen esityksiä. Heräsin epätoivoiseen saksien etsimiseen. Varmaan mun kaikkien aikojen euroviisulla Nacida Para Amarilla ja Suomen parhaalla Eläköön Elämällä oli myös osuutta juonen kulussa :lol:

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14187
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Euroviisu-unia...

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

Onhan tuossa ihan selvästi myös Jasminen kasteltu tukka-legendaa mukana!! :lol:
Hello Hi!

Avatar
Marjukka
Juomanlaskija
Juomanlaskija
Viestit: 11641
Liittynyt: 25 Marras 2003, 23:25
Paikkakunta: Helsinki

Euroviisu-unia...

Viesti Kirjoittaja Marjukka »

Järkyttävän hämmentävä uni ainakin. Odotin vaan koska After Darkit paukkaa hepenissään uneen sekaan...
Haluaisin mieluummin olla täällä euroviisuissa kuin kotona! -Kwak

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Euroviisu-unia...

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Näin unta, että päädyin Viron viisuedustajaksi Kiovaan viisuilemaan ja nappasin voiton ja Suomi nappasi 0 ääntä semifinaalissa! Suomen edustaja oli Jasmin Mäntylä.
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
male
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5449
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Euroviisu-unia...

Viesti Kirjoittaja male »

Mää näin unta ettäkaikki suomalaiset olivat ihan ärsyyntyineitä siitä ettei Jari päässyt finaaliin eikä 2005 ollut Suomen karsinnassa siksi yhtään hyvää laulua kun kukaan ei viitsinyt yrittää.
"Well, if you must know, I have written fourteen books and as I am the only one who has read them I can tell you that they have all been very well received."

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17127
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Euroviisu-unia...

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Mä näin (taas vaihteeksi) unta vuoden 1997 viisukasetista, jonka joku tuntematon tyyppi oli antanut mulle. Olen nähnyt siitä unta oikeasti ihan kymmeniä kertoja, niin suuri menetys sen kasetin katoaminen (tai päällenauhoitus :cry: ) oli... Aamulla herätessä oli se hirveä tunne, että "se olikin vain unta!" :oops:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
lharju
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6199
Liittynyt: 27 Marras 2003, 22:46
Paikkakunta: Helsinki

Euroviisu-unia...

Viesti Kirjoittaja lharju »

Mä näin ihan hirveää unta viime yönä, paikkana oli Tampere-Talo ja vietettiin ilmeisesti Suomen karsintoja v. 2005.

Muuten puitteet olivat ihan samat kuin 2004 ja eturivissä istui Aiku-trio ystävineen ja sitten Jvvv ja minä. Jari Sillanpää esitti jälleen todella mahtipontisen kappaleen, jossa oli vähän reippaampi diskobiitti kuin T2TT:ssä ja sekin kuulosti varteenotettavalta klassikkoviisulta, ei kuitenkaan niin hyvä kuin T2TT. Sitten lavalla esiintyi Kaija Koo. Kaija Koon kappaleen nimeksi oli merkitty "En sitä salaa", mutta hänen esittämänsä kappale oli kyllä tuttu Tinakenkätyttö (v. 1999, siinähän sanotaan "en sitä salaa, näillä teillä loppuun palaa"). Se sai ehdottomasti illan suurimmat aplodit ja meillä oli Jvvv:n kanssa plagaatti "EN SITÄ SALAA - KAIJA KOO VIISULAVOILLE PALAA". Se vaikutti myös Aiku-trion suosikilta ja Gentehän ei meinannut pysyä pöksyissään... :wink:
Sen jälkeen lavalle tuli sadetakkiin pukeutunut mies, joka lauloi sateenvarjon alla laulun pianon säestyksellä. Pianonsoittaja ei soittanut mitään hienoa melodiaa, vaan yksinkertaisesti tahdissa kolmisointuja, niin kuin ensimmäisillä pianotunneilla.
Niiden kolmisointujen tahtiin sadetakkimies lauloi laulun, jonka sanat menivät:
"Muodonmuutos tapahtuu huomenna
ex-tempore (ex-tempore)
En tiedä mitään kauniimpaa
"
Ja siihen laulu loppui.

Sitten esiin marssi ammattilaisraati, joka muistutti paljon v. 81 raatia ja kaikki antoivat sadetakkimiehelle täydet 8 pistettä ja hän pääsi edustamaan Suomea euroviisuihin...
Jos joskus elämänsä voisi vaihtaa unelmaan.
E troco a minha vida por um dia de ilusão.

Avatar
Marjukka
Juomanlaskija
Juomanlaskija
Viestit: 11641
Liittynyt: 25 Marras 2003, 23:25
Paikkakunta: Helsinki

Euroviisu-unia...

Viesti Kirjoittaja Marjukka »

Vau :shock: Näkisinpä minäkin noin siistejä unia speechless-smiley-004:
Aivan loistavia juttuja. Jos en tietäisi ylläolevan viestin kirjoittajasta mitään, ihmettelisin kyllä mitä hän on käyttänyt :lol:
Haluaisin mieluummin olla täällä euroviisuissa kuin kotona! -Kwak

Avatar
ZetZet
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7878
Liittynyt: 02 Huhti 2004, 14:06

Euroviisu-unia...

Viesti Kirjoittaja ZetZet »

Tahtoo sadetakkimiehen viisuihin! :lol:

Lotossa saa toiset ja toiset taas ei, heissan heissan heissulivei!


Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Euroviisu-unia...

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

En kai se ollut muuten minä? :shock:
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
Nysa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1559
Liittynyt: 21 Helmi 2004, 13:23
Paikkakunta: Pielavesi

Euroviisu-unia...

Viesti Kirjoittaja Nysa »

Kerrankin näin viisuaiheista unta, siinä seikkaili TOSE PROESKI :D Unen sisältö tosin ei ollut kummoinen, lähinnä siinä pohdittiin oliko Tosen viisuasu Armanin suunnittelema vai ei... sen siitä sain kun eilen katsoin snobeja telkkarista.
Hyvän olon salaisuus on löytää oma Tikrujen herkkunsa. Silloin pysyy terveenä ja vahvana. Ja kun jaksat pomppia, voit näyttää isommalta!

Avatar
Fabrizio
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10140
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 09:22
Paikkakunta: Vaasa

Euroviisu-unia...

Viesti Kirjoittaja Fabrizio »

Näin unen, että Marjatta Leppänen voitti v2005 Suomen Eurovision -laulukilpailun Tampereen finaalissa ja toiseksi tuli jännittävän pistelaskun jälkeen niukasti Katri Helena.

Marjatta hymyili niin leveästi ja etuhiukset otsalla... ja lupasi jatkaa yleisön painostuksen jälkeen "Puhelinlangat laulaa" -lähetyksiäkin.
(En tiedä millainen hiustyyli nykyään hänellä, mutta kovasti tuli 70-luku mieleen.)

Katri Helena yritti kyllä hymyillä nätisti, mutta pettymys oli selvästi aistittavissa... melko väkinäisestä hymystä. Itse muistan pitäneeni Katrin kappaleesta eniten. :?:

Tämä on selvä enneuni tai sitten olen pyörinyt liikaa viime viikkoina Viisukuppilan tekstejä lukemassa, joten pitänee rauhoittaa tilannetta!
:roll:
"Because I... I´m just a dreamer,
with no intention to change, UNTIL I FIND YOU.
Don´t ask me why, I´m just a singer,
singing my worries away, UNTIL I FIND YOU."

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Euroviisu-unia...

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Ihana uni, Fabrizio! :D Toivottavasti unesi käy toteen! :D
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
Aurelius
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 230
Liittynyt: 05 Touko 2004, 14:55
Paikkakunta: Kanta-Häme

Euroviisu-unia...

Viesti Kirjoittaja Aurelius »

No nyt meni neitsyys! Näin viime yönä elämäni ensimmäisen viisu-unen. Siinä mulla oli päivä aikaa oppia Russlanan Wild Dances koreografia ja mulle sanottiin, että ei tule mitään, mutta siinä sitä vaan pantiin koko yö jalalla koreasti :lol: Lopputulosta en kyllä muista, mutta oli kyllä hiki kun heräsin :wink:
"Muuten hän oli niinkuin yksi meistä vaan, hän rokkia rakastaa ja jäisiä papuja."

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Euroviisu-unia...

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Huomenta! Pitää heti kirjoittaa kun vielä jotain viime yön PAINAJAISESTA muistan..

Olin viimeyönä jonkinlaisessa lehdistötilaisuudessa, jossa esiteltiin kaikki Suomen karsinnan esiintyjät ja esitettiin biisit.
(Apua kun koskee ihan päähän kun heräsin äsken kiukkusena... :oops: )
Siis voi luoja mikä oli tarjonta!
- Mukana pari räppikappaletta jota esitti meikäläisen puolituttu ja hänen miehensä! :shock:
- Nina Tapio lauloi muka älyttömän tarttuvan discobiisin...

Tämä on varmaan tarttunut mieleen tämän vuotisesta Kroatian karsinnasta:

- Joku tosi takavuosien lavatähti äijä lauloi jonkun "häävalssi" tyylisen muminan. Äijä talutettiin avustajan toimesta lavalle ja sieltä pois!
Tippapulloa ja letkua en muista nähneeni... :shock:

Mukana ei ollut oikein yhtään kuuluisaa tai suosittua laulajaa.
Aiku tää antoi palaa siellä tilaisuudessa ja haukkui pystyyn YLE:n ja artistit...
"Luuletteko Näillä biiseillä ja esittäjillä muka Suomen pärjäävän"?
"Tämä on kaikkien aikoin surkein kavalkadi, Hävetkää".

Aiku tää tunsi isosti! :wink:

Toivottavasti huono enneuni tietää aivan loistavia karsintoja!!! :D

Avatar
itikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5636
Liittynyt: 21 Kesä 2004, 08:29
Paikkakunta: Helsinki

Euroviisu-unia...

Viesti Kirjoittaja itikka »

Mun täytyy tunnustaa että tää näki viime yönä ekaa kertaa kuppilasta unta...

Vanhempieni entisessä talossa oli jonkinlaiset juhlat, viisut soi, paljon oli ihmisiä ja kun tää oli juonut yhden siiderin, niin en saanut selvää puhetta suustani...

Mutta parhaiten jäi mieleen, että Muzis toi paikalla piilotetun tyttöystävänsä, Mi -nimimerkkisen tytön, jonka kanssa oli seurustellut vuoden ja ne oli juuri mennyt kihloihin...

...ja että Muzis ja Mi oli riehakkaita ja touhoja!

:lol: 8)
Życie jest drogą, życie jest snem
A co będzie potem? - nie wiem, i wiem
O nic nie pytaj, dowiesz się gdy
Skończy się droga, życie... i sny

Avatar
TOMItu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3100
Liittynyt: 11 Marras 2003, 17:08

Euroviisu-unia...

Viesti Kirjoittaja TOMItu »

MuzaMaza kirjoitti::
- Nina Tapio lauloi muka älyttömän tarttuvan discobiisin...
Jahas ja tästähän päätellään kuka laulaa Siitosen biisin!

Avatar
Nadi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2822
Liittynyt: 26 Marras 2003, 13:30
Paikkakunta: Järvenpää

Euroviisu-unia...

Viesti Kirjoittaja Nadi »

No niin Martti, ois aika esitellä tämä Mi! :shock:

:D :D :D :D :D :D

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Euroviisu-unia...

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

:D :D Oisko se se?... No oishan se se... MI GRÖNLUND!!! :D :D

Kuva

Aiku se itikka näki... :wink:

Avatar
Anna_M
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4716
Liittynyt: 08 Helmi 2004, 22:22
Paikkakunta: Helsinki

Euroviisu-unia...

Viesti Kirjoittaja Anna_M »

Heräsin tänäaamuna kuudelta siihen kun tajusin unessa ETTEN MUISTA MILLAISTA OLI ISTUA RIIAN SKONTO-HALLISSA. Karmea tunne, miten olen voinut unohtaa yhden elämäni huippuhetken.?!?!?!?!?! :shock: Kävin heti läpi unenpöpperössä kaikki katsomot ja lavarakennelmat mitkä vuosien varrella olen nähnyt... ja sitten lopulta...onneksi jostain putkahti se kaivattu näky. Puuuuuh, olinpas huojentunut. Ja nukahdin vielä pariks tunniks.
Et langeb pilk,
kuu kaob ja kaugel kaigub kell.
Sind keegi öösse kannab valgel hobusel.

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Euroviisu-unia...

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Olen nyt nähnyt kahtena peräkkäisenä yönä viisu-unia.

Toissayönä oli kyse Suomen karsinnasta. Siellä oli ehdolla Katten-Gustafin säveltämä ja minun sanoittama suomenkielinen balladi, jonka esitti Violette. En uskaltanut katsoa niitä karsintoja. Kuitenkin Katten soitti, että nyt pääsimme Tukholman Globeniin!

Viime yönä sitten näin unta, että Suomea edusti Jari Sillanpää suomenkielisellä kappaleella. Kaikki olivat sitä mieltä, ettei se pärjää. Kuitenkin se tuli viidenneksi! Voiton vei Saksan poikakolmikko englanninkielisellä popillaan.
Viimeksi muokannut JukkaV, 15 Marras 2004, 18:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
Huilumies
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5350
Liittynyt: 09 Helmi 2004, 15:20
Paikkakunta: Vantaa

Euroviisu-unia...

Viesti Kirjoittaja Huilumies »

Saipa Katten siis hyvän syyn katsoa kerrankin Suomen karsintoja :mrgreen:
On siinä hiiltyvä ilta, auringon rusko
Parempien päivien sammumaton usko
On syksyn kuolevaa ruskaa, on elämä tuskaa
Sen huiluni soi...

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Euroviisu-unia...

Viesti Kirjoittaja Violette »

Ihana uni, JukkaV :mrgreen:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Katten-Gustaf
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11843
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 17:29
Paikkakunta: Siellä sun täällä...

Euroviisu-unia...

Viesti Kirjoittaja Katten-Gustaf »

No, HUI!!! :oops: :oops: :shock: :shock: Kuulostaa pahaenteiseltä mun kannalta tuo JukkaV:n uni. :lol:
...kan inte säga nej,
jag måste släppa tag,
du vinner över mig...

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Euroviisu-unia...

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Katten, vad skulle du tycka om, om vi gjorde en svenskspråkig låt till Violette tillsammans?
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Vastaa Viestiin